hei. mulla on tommoinen vanho canonin ixus i7 ja muutama viikko sitten yhtäkkiä kuvat rupesivat ylivalottumaan. ollaan säädetty asetuksia ja resetoitukin ne mutta silti kaikki ulkona otetut kuvat ovat ihan vitivalkoisia. sisällä otetut kuvat joissa esim. salama päällä, saattavat onnistua varsinkin jos ei paljoa ulkoa tule valoa.
Mikään softavika tämä ei varmaan ole koska asetusten resetoiminen ei auttanut. Ostin jo uudenkin kameran mutta vielä harmittaa tuo vanhan kohtalo ja ajattelin kysäistä että osaisiko täällä joku neuvoa mistä päästä asiaa voisi alkaa tutkimaan. mihinkään huoltoon ei varmaan kannata viedä todennäköisesti sanovat että "heitä vesilintua".
kuvat ylivalottuvat??
8
415
Vastaukset
Ihan arvailuksi menee :D
Oletko kokeillut eri iso arvoilla, esimerkiksi jos on jäänyt päälle ihan matalin iso arvo ja siksi ylivalottuisi. Aika usein pokkareissa tuo on automaatti asetuksilla, mutta jotain piti arvailla.- nimimerkki!
Enpä ole koskaan kuullut että ylivalottuisi liian matalan herkkyyden takia. Ennemmin veikkaisin että kameroista ymmärtämätön on rassannut summassa valikoita ja onnistunut laittamaan valotuksen korjauksen plussalle.
Vinkki: Jos ei ymmärrä kameroista mitään, älä rassaa niitä. - RexRomanow
"Oletko kokeillut eri iso arvoilla, esimerkiksi jos on jäänyt päälle ihan matalin iso arvo ja siksi ylivalottuisi"
Erikoisin logiikka mitä nyt ensihätään muistan kuulleeni. - vinski69..
Kannattaa tarkistaa myös kameralaukun väri, se vaikuttaa ylivalotukseen yhtä paljon...
- mie täältä
Jos ihan täysautomaatillakin ylivalottuu niin kyllä siinä ihan oikea vika silloin on. Olisko valotuksenmittauksessa häikkää, tai jotain..
- iirist
Ei olla räplätty kameraa vaan tuo vauveli sitä on vähän...öh, leikkinyt;)
Vaihdeltiin niitä iso-arvoja ja lopulta resetoitiin tehdasasetuksille koko purkki eikä toimi edelleenkään.
Valotuksenmittausta epäilin itsekin joskus aikaisemminkin on ollut filmipokkarissa semmoista ongelmaa. Mutta mistä sitä lähtisi korjaamaan? Tai edes etsimään vikaa. Nyt kun on jo uusi niin voin vaikka avata tuon vanhan;)
- vaikka
käyttö-ohje
http://fi.diplodocs.com/kayttoohje-kayttajan-kasikirja-ohjekirja/CANON/DIGITAL IXUS I7 ZOOM-_Q- iuh
Himmennin jumissa, jää aukko täysin auki?
Valottuuko täydellä aukolla otetut kuvat oikein?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506