Vaimo on jo pitempään katsellut Dorjan Sport sekä Dorjan Soft Start mallia, ja meillä on ollut aika tiukkaa jo pidemmän aikaa, mutta sain juuri uuden työpaikan, ja sen mukana tuntuvan bonuksen. Nyt olisinkin halunnut tietää teiltä että kumman minä hankkisin pienen lapsemme kasvua ajatellen?
Olen kuullut niin paljon hyvää Babycenterin myymistä vaunuista mutta uusimmista en ole löytänyt niin paljon tietoa. Niin ja olisin enemmän halunnut tietää käyttökokemuksista ja suurien sekä pienien vaunujen eroista?
Tässä olisivat nämä kaksi vaihtoehtoa:
http://www.babycenter.fi/dorjan-sport.php
http://www.babycenter.fi/dorjan-soft-start.php
ps. Älkää mainitko vaimolleni, jos tiedätte kuka kysyy. Koska haluan ilahduttaa hänet.
Isi haluaisi apua vaunujen hankinnassa?
3
1112
Vastaukset
Mene katsomaan ja koittamaan kyseisiä vaunuja ja muitakin, jos mahdollista. Kukaan tuskin pystyy antamaan vastausta siitä, mitkä kärryt teille olisivat ne parhaat. Jos ette pääse kärryjä koittamaan unohtakaa ne ja hankkikaa sellaiset, joita pääsette testaamaan.
Meillä arkikäytössä ulkoillessa isot vaunut (Emmaljunga Edge) ja toimivat loistavasti, vastaavat tarpeisiimme. Autolla liikuttaessa mukana kulkevat Emmaljungan Scooter rattaat, olemme nostaneet lapsen suoraan kaukalossa rattaisiin. Tämä ratkaisu sopii meille. Alkuun oli Scooterien tilalla kaukaloon sopiva travel systemillä varustettu saman merkkinen matkaratas, mutta sen voisi puolestani ampua maata kiertävälle radalle.
Aina kannattaa testata käsiteltävyyttä, koska jos p*skaa ostaa niin sitä todella saa ja sen jälkeen huomaatte olevanne uudelleen vaunuostoksilla. Näin kävi meille noiden matkarattaiden kanssa...- stadilaisäiti79
Hei, meillä on nyt 7 kk ikäinen vauva ja ostimme hänelle Dorjan soft start vaunut kesäkuussa. Olen ollut niihin kyllä tosi tyytyväinen. Meillä olikin haussa ketterät kaupunkivaunut, jotka ovat toimineet ookoo myös lumisempina aikoina. Kavereillani on ollut emmaljungaa ja brioo ja mielestäni nämä meidän vaunut ovat olleet paremmat liikkuuvuudeltamm. Listaan plussia ja miinuksia:
kevyet, ketterät, menevärt hyvin töyssyjen ja jalkakäytävän reunojen yli.
lämpimät
ergonomiset
mahtunut kaikkiin hisseihin (jopa pieniin vanhoihin kaupunkihisseihin)
hyvät bussissa
vaikka parhaat kaupunkiliikkumisessa, toimineet silti lumihangessakin
monipuoliset ja toimivat lisävarusteet
ehdottomasti hintansa väärtit
- pikkuvikoja, kuten nepparin lähteminen irti, kumin puhkeaminen ja renkaan kiinnityssysteemin jumitus
- irrotusmekanismi jumiutuu helposti pakkasella
- koppa on kovin pieni. meidän keskikäyrillä kasvava poika, joutui vaihtamaan istumavaunuihin tasan 6 kk vanhana, kun ei pystynyt enää nukkumaan jalat suorassa (tosin ei se haitannut, kun istumavaunut saa kunnolla makuuasentoon)
- en lähtisin umpimaastoon näillä. Lenkkipolulla kyllä toimivat
- pieni säilytystila - muusaikei
stadilaisäiti79 kirjoitti:
Hei, meillä on nyt 7 kk ikäinen vauva ja ostimme hänelle Dorjan soft start vaunut kesäkuussa. Olen ollut niihin kyllä tosi tyytyväinen. Meillä olikin haussa ketterät kaupunkivaunut, jotka ovat toimineet ookoo myös lumisempina aikoina. Kavereillani on ollut emmaljungaa ja brioo ja mielestäni nämä meidän vaunut ovat olleet paremmat liikkuuvuudeltamm. Listaan plussia ja miinuksia:
kevyet, ketterät, menevärt hyvin töyssyjen ja jalkakäytävän reunojen yli.
lämpimät
ergonomiset
mahtunut kaikkiin hisseihin (jopa pieniin vanhoihin kaupunkihisseihin)
hyvät bussissa
vaikka parhaat kaupunkiliikkumisessa, toimineet silti lumihangessakin
monipuoliset ja toimivat lisävarusteet
ehdottomasti hintansa väärtit
- pikkuvikoja, kuten nepparin lähteminen irti, kumin puhkeaminen ja renkaan kiinnityssysteemin jumitus
- irrotusmekanismi jumiutuu helposti pakkasella
- koppa on kovin pieni. meidän keskikäyrillä kasvava poika, joutui vaihtamaan istumavaunuihin tasan 6 kk vanhana, kun ei pystynyt enää nukkumaan jalat suorassa (tosin ei se haitannut, kun istumavaunut saa kunnolla makuuasentoon)
- en lähtisin umpimaastoon näillä. Lenkkipolulla kyllä toimivat
- pieni säilytystilaKIERRÄ KAUKAA , AIVAN PASKAT VAUNUT.
Takuu ei toiminut ja palautin vaunut kun tuntu, että ne ovat kokoajan rikki jostakin.
Osta laatumerkki niin ei tarvitse murehtia toimiiko ne vai ei.
Esim. saksalainen
Hartan
Teutonia
Emmaljungat ovat sopivia ruotsalaisille ja itse en niitä fanaattisena jääkiekkofanina osta ja onhan ne ylihinnoiteltu suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827