Murphyn laki

tuputuu

Tietokoneet tekevät mitä niiden käsketään tehdä.

Eivät sitä mitä niiden halutaan tekevän:(

81

288

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H / H

      Harvoin ne itsekseen alkavat kirjoitella huuhaalle, saati hoitamaan muutkin nettiyhteydet.
      Mutta sitten kun yrität päästä vaikkapa pankkiin niin tökkii juuri kriittisellä hetkellä naputtelijan
      kirosanojen säestämänä ilman kaiuttimia.

      • tunnen itseni täysin tolloksi. Käytän Wordia jatkuvasti, mutta aina se ohjelma osaa tavalla tai toisella yllättää:(


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        tunnen itseni täysin tolloksi. Käytän Wordia jatkuvasti, mutta aina se ohjelma osaa tavalla tai toisella yllättää:(

        toista oliko se works ohjelma, usein tuli koneen mukana. Jos ei kirjoittanut riviä tappiin saakka, seuraava rivi alkoi isolla kirjaimella, ihme tekstinkäsittely juttu.
        No ei ole tullut wordillakaan tehtyä muuta kuin perusasetuksilla jotain.


      • H / H kirjoitti:

        toista oliko se works ohjelma, usein tuli koneen mukana. Jos ei kirjoittanut riviä tappiin saakka, seuraava rivi alkoi isolla kirjaimella, ihme tekstinkäsittely juttu.
        No ei ole tullut wordillakaan tehtyä muuta kuin perusasetuksilla jotain.

        melkein tunnin kulumaan, kun tein yhden sivun pituisen sisällysluettelon. Tekstit siirtyivät omin päin eri paikkaan aina kun painoin enteriä.


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        melkein tunnin kulumaan, kun tein yhden sivun pituisen sisällysluettelon. Tekstit siirtyivät omin päin eri paikkaan aina kun painoin enteriä.

        kirjoittaneeni joskus pitemmän stoorin ja tallensin. Seuraavan kerran kun avasin ja muokkasin hieman, oli sivun 2 yläosa siirtynyt sivun 1 alaosaan ja jotain muutakin paikan vaihdoksia tapahtui omin päin kuten mainitsit. Sisennykset vaihtoi suuntaa ja osin rivitkin...Voi olla että pysyisi paikallaan jos ei koske siihen enää tallennuksen jälkeen.


      • H / H kirjoitti:

        kirjoittaneeni joskus pitemmän stoorin ja tallensin. Seuraavan kerran kun avasin ja muokkasin hieman, oli sivun 2 yläosa siirtynyt sivun 1 alaosaan ja jotain muutakin paikan vaihdoksia tapahtui omin päin kuten mainitsit. Sisennykset vaihtoi suuntaa ja osin rivitkin...Voi olla että pysyisi paikallaan jos ei koske siihen enää tallennuksen jälkeen.

        mikä siinä ohjemassa mättää. Itselläni on kans joskus tekstit ihan leväällään. Varsinkin listoja on kiva tehdä, niistä ei koskaan etukäteen tiedä minne tekstit päätyvät.


    • sanonta : Kone on nopea tyhmä, ihminen on hidas viisas.

      Kone tosiaan tekee,mitä käsketään. Vanhana ohjelmoijana olen jopa onnistunut tekemään ohjelman, joka syö koneen CPU:n melkein 100-prosenttisesti, mutta ohjelma ei saa mitään aikaan. Sellaisen saa aikaan tekemällä ehdottoman loopin, eli ikikiersiön.

      • Jaa sitä ilmaiseksi noille huuhaan puskille. Niiden masiinat tuntuvat muutenkin kiertävän kehää...


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        Jaa sitä ilmaiseksi noille huuhaan puskille. Niiden masiinat tuntuvat muutenkin kiertävän kehää...

        ei muuta kuin linkki foorumille, tästä uusi käyttöjärjestelmä koneellesi pystyt hallitsemaan huuhaata mielin määrin, ilmatteeksi.


    • R3portteri

      -mitä käyttäjänsä haluaa sen tekevän.... Onkos sulla jokin onghelma koneen kanssa? ,-))

      • Word ei taaskaan tee sitä mitä haluaisin. Sain hommani tehtyä, mutta tekstit meni ihan muualle kuin piti:o/


      • R3portteri

      • R3portteri kirjoitti:

        -se wordis? Joskus auttaapi....
        http://www.youtube.com/watch?v=caXWqvyJtz0

        Pitäis joskus käydä koko ohjelma läpi ja ottaa kaikki turhat automaattitoiminnot pois. Ei vaan koskaan jaksattais.


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        Pitäis joskus käydä koko ohjelma läpi ja ottaa kaikki turhat automaattitoiminnot pois. Ei vaan koskaan jaksattais.

        -katsomaan käynnistyksessä autotomaatisti päälle meneviä ohjelmia. Niistä voi osan surutta estää, kun vaan on huolellinen. Tuossa on sellainen ohjelma, jolla sen voi tehdä.. On ilmainen,, toki. ;-))
        http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3000-2086_4-10407614.html
        -siitä löytyy työkalut homman hoitamiseen... ei paha ;-))


      • tuputuu kirjoitti:

        Pitäis joskus käydä koko ohjelma läpi ja ottaa kaikki turhat automaattitoiminnot pois. Ei vaan koskaan jaksattais.

        ei nyt sentään.

        Tuo tallennuspuoli hoituu, ku avaat Työkalut->Asetukset->Oletuskansiot.
        Siellä voit kertoa, mihin haluat erilaisten juttujen tallentuvan, kun painat tallennusnappia.


      • LaardiBee kirjoitti:

        ei nyt sentään.

        Tuo tallennuspuoli hoituu, ku avaat Työkalut->Asetukset->Oletuskansiot.
        Siellä voit kertoa, mihin haluat erilaisten juttujen tallentuvan, kun painat tallennusnappia.

        Minua ärsyttää kun se ohjelma siirtelee tekstejä eri paikkoihin kun tekee esim luetteloita. Pää kärys kun väsäsin sisällysluetteloa ja tekstit siirtyivät aina kun painoin enteriä.


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        Minua ärsyttää kun se ohjelma siirtelee tekstejä eri paikkoihin kun tekee esim luetteloita. Pää kärys kun väsäsin sisällysluetteloa ja tekstit siirtyivät aina kun painoin enteriä.

        -Jotenkin vain epäilen, että teet jotain väärin? Mulla ei koskaan ole tollasia problemoja. Toimii, kuin mökin vessa ikään.. ;-)) Ongelmien ensimmäinen korjaus alkaa sillä, että buuttaat koneen, kuten jo tiätkin...


      • R3portteri kirjoitti:

        -Jotenkin vain epäilen, että teet jotain väärin? Mulla ei koskaan ole tollasia problemoja. Toimii, kuin mökin vessa ikään.. ;-)) Ongelmien ensimmäinen korjaus alkaa sillä, että buuttaat koneen, kuten jo tiätkin...

        Eiköhän tää tee vain mitä käsken...


      • tuputuu kirjoitti:

        Eiköhän tää tee vain mitä käsken...

        lohduttautua sillä, että Wordin käyttö on korvannut kirjoituskoneen käytön, eli tietojenkäsittelyn kanssa sillä on aika vähän tekemistä. Luulen, että viiimeisimmät sähkökirjoituskoneet olivat aikoinaan vähintään yhtä monimutkaisia.


      • LaardiBee kirjoitti:

        lohduttautua sillä, että Wordin käyttö on korvannut kirjoituskoneen käytön, eli tietojenkäsittelyn kanssa sillä on aika vähän tekemistä. Luulen, että viiimeisimmät sähkökirjoituskoneet olivat aikoinaan vähintään yhtä monimutkaisia.

        tunnetko ketään, joka osaisi käyttää Wordia kunnolla? Siis niin ettei koskaan tuli ongelmia vastaan?


      • tuputuu kirjoitti:

        tunnetko ketään, joka osaisi käyttää Wordia kunnolla? Siis niin ettei koskaan tuli ongelmia vastaan?

        ku itteki selviän juuri ja juuri tasapaksun tekstin tuottamisesta. Ei mitään sisennyksiä tai sarakkeita......


      • LaardiBee kirjoitti:

        ku itteki selviän juuri ja juuri tasapaksun tekstin tuottamisesta. Ei mitään sisennyksiä tai sarakkeita......

        Miä kun joudun käyttämään just niitä kaikkia ihme kikkoja, joita en oikeasti osaa käyttää:( Ei auta kuin opiskella lisää...


      • tuputuu kirjoitti:

        Miä kun joudun käyttämään just niitä kaikkia ihme kikkoja, joita en oikeasti osaa käyttää:( Ei auta kuin opiskella lisää...

        mie teen vaan tommosia merkkipohjasii sovelluksii. Siis sitä ikivanhaa vihreä-musta-näyttökamaa, joka kuitenkin pyörittää firmojen elintärkeitä toimintoja.


      • LaardiBee kirjoitti:

        mie teen vaan tommosia merkkipohjasii sovelluksii. Siis sitä ikivanhaa vihreä-musta-näyttökamaa, joka kuitenkin pyörittää firmojen elintärkeitä toimintoja.

        Kokeilin joskus mutta se yritys jäi lyhyeen. Minulla ei pinna veny miettimään pilkun ja puolipisteen sisintä olemusta:o/


    • Yritän tehdä Wordilla lomaketta joka täytetään koneella. Että saisin check boxit toimimaan, pitäisi lomake suojata. Tällöin kuitenkin tekstikentät lukittuvat. Siis saan tomimaan joko tekstikentät tai check boxit mutta en molempia:(

      Taidanpas huomenna mennä kauppaan ja ostan ison kasan kyniä, byäääh:((((

      • R3portteri

        -se helpottaapi ,,, Mää kanssa kirjoitin kynällä kerran vuonna 1999, tai jotain,,,
        -siis, oli syksyinen yö. Satoi paisteen seassa ja rakeita joutui tönimään kolalla sivummalle.. Siili keitti mulle kahvit ja sitten olin todella iloinen.... ostin myös myöhemmin nurtsi trimmerin, joka ei taas liity asiaan... eli, kivasti kulkaseepi ;-DD


      • R3portteri kirjoitti:

        -se helpottaapi ,,, Mää kanssa kirjoitin kynällä kerran vuonna 1999, tai jotain,,,
        -siis, oli syksyinen yö. Satoi paisteen seassa ja rakeita joutui tönimään kolalla sivummalle.. Siili keitti mulle kahvit ja sitten olin todella iloinen.... ostin myös myöhemmin nurtsi trimmerin, joka ei taas liity asiaan... eli, kivasti kulkaseepi ;-DD

        mitä en todellakaan ymmärrä. Kyllähän Wordilla tehdään lomakkeita. Tietty taas jostakin jokin ruksi pois. Ja näitten vekottimien pitäisi helpottaa ihmisten elämää:((((


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        mitä en todellakaan ymmärrä. Kyllähän Wordilla tehdään lomakkeita. Tietty taas jostakin jokin ruksi pois. Ja näitten vekottimien pitäisi helpottaa ihmisten elämää:((((

        nivaskan papereita tuohon ympärille, otin a-4 ruutuvihkon, kuivan mustekynän ja alan kirjoittelemaan ne jonoksi. Järjestyksessä se ja se jne. Jos viitsin, saatan jonain päivänä ne naputtaa wordilla printattavaksi.
        Mutta tähän hätiin kelpaa ruutupaperille.


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        mitä en todellakaan ymmärrä. Kyllähän Wordilla tehdään lomakkeita. Tietty taas jostakin jokin ruksi pois. Ja näitten vekottimien pitäisi helpottaa ihmisten elämää:((((

        -softin wordia lain... Siksi elämä on helppoa...,))) On tapoja tomia toisin...........


      • H / H kirjoitti:

        nivaskan papereita tuohon ympärille, otin a-4 ruutuvihkon, kuivan mustekynän ja alan kirjoittelemaan ne jonoksi. Järjestyksessä se ja se jne. Jos viitsin, saatan jonain päivänä ne naputtaa wordilla printattavaksi.
        Mutta tähän hätiin kelpaa ruutupaperille.

        munkin on niin tehdä. Minä en todella älyä, miten molemmat kentät saadaan toimimaan samaan aikaan:(


      • R3portteri kirjoitti:

        -softin wordia lain... Siksi elämä on helppoa...,))) On tapoja tomia toisin...........

        se OpenOfficenkin tekstari, mutta ei se sen helpommalta tunnu. Onko niitä muitakin?


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        se OpenOfficenkin tekstari, mutta ei se sen helpommalta tunnu. Onko niitä muitakin?

        word perfecte tai joku tuollainen oli hyvä. Se oli pc kauden alkuaikoja ja myöhemminkin, ensin lerppu sitten korppu, en muista oliko cd muodossa. Word taisi tulla v. 1997 ? En ole varma.


      • H / H kirjoitti:

        word perfecte tai joku tuollainen oli hyvä. Se oli pc kauden alkuaikoja ja myöhemminkin, ensin lerppu sitten korppu, en muista oliko cd muodossa. Word taisi tulla v. 1997 ? En ole varma.

        Itse olen vasta muutaman vuoden käyttänyt kyseistä ohjelmaa. Enpäs sit tiedä, olisko ne lomakkeet parempi tehdä jollakin muulla ohjelmalla. Mutta kun se Word nyt löytyy jo valmiiksi koneelta.


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        Itse olen vasta muutaman vuoden käyttänyt kyseistä ohjelmaa. Enpäs sit tiedä, olisko ne lomakkeet parempi tehdä jollakin muulla ohjelmalla. Mutta kun se Word nyt löytyy jo valmiiksi koneelta.

        olla varsinaisia tekxtinkäsittelyohjelmia muita kuin yleiset word works ja openoffice. En tiiä mitä noilla ammattilaisilla on tai yleensä toimistoissa joissa niitä käytetään?


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        Itse olen vasta muutaman vuoden käyttänyt kyseistä ohjelmaa. Enpäs sit tiedä, olisko ne lomakkeet parempi tehdä jollakin muulla ohjelmalla. Mutta kun se Word nyt löytyy jo valmiiksi koneelta.

        -että Firefoxin selain ei ole aivan surkein editori,-)) Eli, kirjota gmailiin ja katso meneekö oikein...


      • H / H kirjoitti:

        olla varsinaisia tekxtinkäsittelyohjelmia muita kuin yleiset word works ja openoffice. En tiiä mitä noilla ammattilaisilla on tai yleensä toimistoissa joissa niitä käytetään?

        yrityksissä on joko Word tai se OpenOfficen Writer. Ei niitä kyllä tietääkseni muita ole. Sitä Worksia en ole koskaan nähnytkään.


      • R3portteri kirjoitti:

        -että Firefoxin selain ei ole aivan surkein editori,-)) Eli, kirjota gmailiin ja katso meneekö oikein...

        G-maililla tehdä lomake? Niinkö?


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        G-maililla tehdä lomake? Niinkö?

        -Pitääkö vääntää rautalangasta?
        Voit kirjoittaa ja kopsata... ookoo, en mää jaksa,) Lomake? Mikä V***n lomake? Neuvoni on, että opettele käyttämään konetta oikein. Yhdistele ohjelmien toimintoja ja älä ajattele niin putkimaisesti? ;-DD


      • tuputuu
        R3portteri kirjoitti:

        -Pitääkö vääntää rautalangasta?
        Voit kirjoittaa ja kopsata... ookoo, en mää jaksa,) Lomake? Mikä V***n lomake? Neuvoni on, että opettele käyttämään konetta oikein. Yhdistele ohjelmien toimintoja ja älä ajattele niin putkimaisesti? ;-DD

        on siis ruudukko, jossa yhteen kenttään kirjoitetaan nimi, toiseen osoite. Lisäksi siellä on kohta, jossa voi ruksata onko mies vai nainen ja muuta vastaavaa. Teinkö itseni ymmärretyksi?


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        on siis ruudukko, jossa yhteen kenttään kirjoitetaan nimi, toiseen osoite. Lisäksi siellä on kohta, jossa voi ruksata onko mies vai nainen ja muuta vastaavaa. Teinkö itseni ymmärretyksi?

        -oikeesti ymmärtänyt mitä tarkoitin, koska oot niin vaalee ;-))


      • R3portteri kirjoitti:

        -oikeesti ymmärtänyt mitä tarkoitin, koska oot niin vaalee ;-))

        ymmärrä miten sähköpostilla tehdään ruudukoita ja miten siihen liitetään Active X-komponentteja. Vai meinasitko että sillä pitäis tehdä makroja?


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        ymmärrä miten sähköpostilla tehdään ruudukoita ja miten siihen liitetään Active X-komponentteja. Vai meinasitko että sillä pitäis tehdä makroja?

        Ota nyt vaikka macromedia, tahi open office käyttöön, tai jotain? Tarkoitin, että monia ohjelmia voi käyttää toistensa tukena.... miten tää nyt voi olla noin vaikeata? kattelen ny Murphya neloselta muuten ,-DD


      • R3portteri kirjoitti:

        Ota nyt vaikka macromedia, tahi open office käyttöön, tai jotain? Tarkoitin, että monia ohjelmia voi käyttää toistensa tukena.... miten tää nyt voi olla noin vaikeata? kattelen ny Murphya neloselta muuten ,-DD

        Siis missä?

        Mulla on muistaakseni telkkari, mutta en osaa käyttää sitä:o/


    • Mr Larphy

      Mulla on hieno muki ;)

      • Mahtaa kahvee maistua hyvältä:)


    • ,.jo aikoja sitten yritykseni saada tekstinkäsittelyohjelmat toimimaan haluamallani tavalla ,.
      Notepad ja mikä toi toinen oli tässä koneessa valmiina (lunttasin) WordPad riittävät mulle kaikkeen ,.

      • Kummasti toimivatkin, ei ihan peruslogiikka aina riitä.


    • Cassis-Alma

      tästä ole pitkäkään aika, kun sain väärin perustein nettilaskun,,, liittymä oli ollut poissa käytöstä jo liki 5kk,,, siis toisessa firmassa. Ei tullu välillä yhtään laskua, ei huomautusta, eikä mitään yhteyden ottoa. Sit yllättäin tuli liki puolen vuoden lasku kerralla,,, onneksi ei ole suoravelotuksessa, kun siitä papruversiosta näkee mistä maksaa. Kun otin laskun lähettäjään yhteyttä, sanoivat että se tuo heidän tietokoneensa on tehny virheellisen laskutuksen,,, siis ihanko omia aikojaan,,, niin oli kuulema käynyt. Ei toki tarvinnut maksaa,,, enkä olis maksanukkaan,,, olemattomasta liittymästä. Siis yhäkin noita väittämiä, tietokone sen virheen on tehnyt. Ei kone tee, jos sitä ei käsketä,,, näin on näppylät,,,

      • En viitsi nimiä mainita, mutta nämä kaksi suurinta operaattoria ovat molemmat ryssineet puhelintilaukseni. Tiedä sit mokaako se kone vaiko ihmiset:o/


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        En viitsi nimiä mainita, mutta nämä kaksi suurinta operaattoria ovat molemmat ryssineet puhelintilaukseni. Tiedä sit mokaako se kone vaiko ihmiset:o/

        Sonera/Elisa/Saunalahti pääryssikset?


      • H / H kirjoitti:

        Sonera/Elisa/Saunalahti pääryssikset?

        ne ryssärit löytyvät. Sinä sanoit nimet, minä en:)


      • tuputuu kirjoitti:

        ne ryssärit löytyvät. Sinä sanoit nimet, minä en:)

        ihmeellinen, mun yhden työkaverin se eroitti kolmekertaa saman kesän aikana.
        tietojen syöttäjässähän ei ole vikaa.
        tosta skrivaamisesta sun muusta käsittelystä, mulla on molemmat applen ja micosoftin wöördit käytössä, sen lisäks mulla on sharpin sähkökirjoituskone joka toimii tasan yhtä sekavasti kun noi tietsikan ohjelmatkin
        , olen harkinutkin että palaan vanhaan mustekynä aikakauteen, se kirjoitus oli sentään jotenkin ymmärrettävissä....


      • bar.sinistra kirjoitti:

        ihmeellinen, mun yhden työkaverin se eroitti kolmekertaa saman kesän aikana.
        tietojen syöttäjässähän ei ole vikaa.
        tosta skrivaamisesta sun muusta käsittelystä, mulla on molemmat applen ja micosoftin wöördit käytössä, sen lisäks mulla on sharpin sähkökirjoituskone joka toimii tasan yhtä sekavasti kun noi tietsikan ohjelmatkin
        , olen harkinutkin että palaan vanhaan mustekynä aikakauteen, se kirjoitus oli sentään jotenkin ymmärrettävissä....

        se vanha kunnon penna on paljon turvallisempikin.


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        ne ryssärit löytyvät. Sinä sanoit nimet, minä en:)

        niin nimet ovat jääneet kuplimaan tuohon pintahermostolle jotenkin.
        Pitäisi kai vaihtaa ne hermot senteiksi. Nooooh elisasta, ylirokottajasta ja
        palvelukelvottomasta, pääsin eroon jo vuosia sitten. Lahteni on Saunalla,
        Saunalla on Lahteni - toistaiseksi.


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        se vanha kunnon penna on paljon turvallisempikin.

        tunnin "töitä" kuivomustekynällä ja asiat tulivat balanssiin. Kuten sanoin, se ruutupaperi on kelvollinen. Ohessa katsoin formuloita, join kahvia ja ehdin savuillekin, eikä tullut virhettäkään ja sanat ja numerot jäivät paperille sellaisenaan. Kurkkaan vielä aamulla, etteivät ole vaihtaneet paikkaa yön aikana - tai väriä.


      • H / H kirjoitti:

        niin nimet ovat jääneet kuplimaan tuohon pintahermostolle jotenkin.
        Pitäisi kai vaihtaa ne hermot senteiksi. Nooooh elisasta, ylirokottajasta ja
        palvelukelvottomasta, pääsin eroon jo vuosia sitten. Lahteni on Saunalla,
        Saunalla on Lahteni - toistaiseksi.

        halvimmaksi se ruotsalaisten ostama firma. En haluis olla niiden asiakas, mutta ne tarjoaa parasta teknikkaa halvimmalla.


      • H / H kirjoitti:

        tunnin "töitä" kuivomustekynällä ja asiat tulivat balanssiin. Kuten sanoin, se ruutupaperi on kelvollinen. Ohessa katsoin formuloita, join kahvia ja ehdin savuillekin, eikä tullut virhettäkään ja sanat ja numerot jäivät paperille sellaisenaan. Kurkkaan vielä aamulla, etteivät ole vaihtaneet paikkaa yön aikana - tai väriä.

        ovat sit ihanan luotettava yhdistelmä. Lyijärillä kun tekee, mahdolliset bukit on helppo korjata:)


      • pahapena
        tuputuu kirjoitti:

        se vanha kunnon penna on paljon turvallisempikin.

        penna sanaan olis kuulunu vaa yks n-kirjain ;o)


      • H / H
        pahapena kirjoitti:

        penna sanaan olis kuulunu vaa yks n-kirjain ;o)

        omia ittellesi kynätkin :) Osaak sä skrivata breivei :)


      • pahapena kirjoitti:

        penna sanaan olis kuulunu vaa yks n-kirjain ;o)

        Siis Paha Pena on turvallinen ja luotettava?


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        halvimmaksi se ruotsalaisten ostama firma. En haluis olla niiden asiakas, mutta ne tarjoaa parasta teknikkaa halvimmalla.

        palvelu pelannu syystä, ettei ole kiinni paketti- eikä määräaikaisissa systeemeissä. Maksaa siitä mitä soittaa tai tekstailee. Ja kun linjakin toimii, ei tarvitse olla yhteyksissä sinnekään. Loppujen lopuksi hyvin vähäistä on meikän soittelut. Työasioita ja niissäkin annan vastapuolen tehdä aloitteet, ei tule sykäyksiä omaan laskuun.


      • pahapena
        tuputuu kirjoitti:

        Siis Paha Pena on turvallinen ja luotettava?

        jotkut on sitä mieltä..mut nythän tää lipes ittekehuks ;)


      • H / H kirjoitti:

        palvelu pelannu syystä, ettei ole kiinni paketti- eikä määräaikaisissa systeemeissä. Maksaa siitä mitä soittaa tai tekstailee. Ja kun linjakin toimii, ei tarvitse olla yhteyksissä sinnekään. Loppujen lopuksi hyvin vähäistä on meikän soittelut. Työasioita ja niissäkin annan vastapuolen tehdä aloitteet, ei tule sykäyksiä omaan laskuun.

        laajakaista sieltä. Operaattorit ryssi laajakaistapuhelimen tilausten kanssa. Kai se on niin vähän käytetty palvelu, etteivät aspat osaa hoitaa sitä.


      • pahapena kirjoitti:

        jotkut on sitä mieltä..mut nythän tää lipes ittekehuks ;)

        Nimikö siis ei ole enne?


      • pahapena
        H / H kirjoitti:

        omia ittellesi kynätkin :) Osaak sä skrivata breivei :)

        händys toi pennaki skulaa;)..mut täl näppylämasiinal toi skriivaaminen tuottaa hiukka vaikeuksii,ku meiksi naputtelee vaa tol keskisormel ;)


      • pahapena
        tuputuu kirjoitti:

        Nimikö siis ei ole enne?

        mähän oon pohjimmiltani ihan kiltti ;o)


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        laajakaista sieltä. Operaattorit ryssi laajakaistapuhelimen tilausten kanssa. Kai se on niin vähän käytetty palvelu, etteivät aspat osaa hoitaa sitä.

        alkaa olla niin harvinainen tapaus, että ovat pihalla ittekin sen kanssa. Tiedän muutaman tapauksen vaikkapa vuoden ajalta, linjat pitänyt olla auki, vaan ei olleetkaan ja kaikenlaista muuta kimuranttia, kun ihmiset joutuu ottamaan yhteyttä lukuisia kertoja. Kytkentäkeskukset talojen kellareissa seisoo paljolti tyhjän panttina. Kato käynyt ja ei taida olla kytkijöitä eikä asentajiakaan enää kovin monia. Ainakin Elisa ulkoistanu valtaosan ammattiväestään. Sitten kun soittaa, meneekin puhelu Viron infoon. Sieltähän ne osaa kytkeä oitis linjat päälle kun eivät ymmärrä lankapuhelimen ja luurin eroa.


      • H / H kirjoitti:

        alkaa olla niin harvinainen tapaus, että ovat pihalla ittekin sen kanssa. Tiedän muutaman tapauksen vaikkapa vuoden ajalta, linjat pitänyt olla auki, vaan ei olleetkaan ja kaikenlaista muuta kimuranttia, kun ihmiset joutuu ottamaan yhteyttä lukuisia kertoja. Kytkentäkeskukset talojen kellareissa seisoo paljolti tyhjän panttina. Kato käynyt ja ei taida olla kytkijöitä eikä asentajiakaan enää kovin monia. Ainakin Elisa ulkoistanu valtaosan ammattiväestään. Sitten kun soittaa, meneekin puhelu Viron infoon. Sieltähän ne osaa kytkeä oitis linjat päälle kun eivät ymmärrä lankapuhelimen ja luurin eroa.

        tavallista lankaluuria vaan sen, joka toimii laajakaistan kautta. Se on vielä harvinaisempi kuin tavallinen lankaluuri.


      • pahapena kirjoitti:

        mähän oon pohjimmiltani ihan kiltti ;o)

        Uskotaan:)


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        tavallista lankaluuria vaan sen, joka toimii laajakaistan kautta. Se on vielä harvinaisempi kuin tavallinen lankaluuri.

        Skypen vai miksi sitä sanotaan? No tietävätkö siitä sitäkään vähää? Eikö se vaadi omaa ohjelmaa ja asetuksia yms?


      • H / H kirjoitti:

        Skypen vai miksi sitä sanotaan? No tietävätkö siitä sitäkään vähää? Eikö se vaadi omaa ohjelmaa ja asetuksia yms?

        Se on ihan tavallinen lankaluuri ja toimii, vaikka tietsikka olis pois päältä. Puhelut tulevat laajakaistan kautta. Tavallisessa lankaliittymässä on ihan hirveät kuukausimaksut. Tämä maksaa vain 2,50 euroa kuukaudessa. Tuo on niin vähän käytettyä tekniikkaa, että harva siitä edes tietää.


      • H / H
        tuputuu kirjoitti:

        Se on ihan tavallinen lankaluuri ja toimii, vaikka tietsikka olis pois päältä. Puhelut tulevat laajakaistan kautta. Tavallisessa lankaliittymässä on ihan hirveät kuukausimaksut. Tämä maksaa vain 2,50 euroa kuukaudessa. Tuo on niin vähän käytettyä tekniikkaa, että harva siitä edes tietää.

        ei ole kohdalle osunut ja lankaluuristakin niin monta vuotta....

        Nyt poistun palstoilta. Vielä on puuhaa ennen huomista arkea. Joten kuulumaluurimisiin :)


      • H / H kirjoitti:

        ei ole kohdalle osunut ja lankaluuristakin niin monta vuotta....

        Nyt poistun palstoilta. Vielä on puuhaa ennen huomista arkea. Joten kuulumaluurimisiin :)

        Näytään taas:)


    • veeravauhtiviiva

      offise-avustajaa :)

      • Onneksi tuossa uudessa versiossa ei ole sitä ruudulle ryömivää matoa:)


      • veeravauhtiviiva
        tuputuu kirjoitti:

        Onneksi tuossa uudessa versiossa ei ole sitä ruudulle ryömivää matoa:)

        Arvailua :) Sitten jos sun rivit hyppää väärin, ni siinä on se rivinsäätö juttu :)

        Laita se tarpeeks suureksi :D


      • veeravauhtiviiva kirjoitti:

        Arvailua :) Sitten jos sun rivit hyppää väärin, ni siinä on se rivinsäätö juttu :)

        Laita se tarpeeks suureksi :D

        Sain sen halvatun sisällysluettelon tehtyä. Nyt pulmana ovat Active X-komponentit:(


      • veeravauhtiviiva
        tuputuu kirjoitti:

        Sain sen halvatun sisällysluettelon tehtyä. Nyt pulmana ovat Active X-komponentit:(

        Hyvää yötä :)


      • veeravauhtiviiva kirjoitti:

        Hyvää yötä :)

        Koitan tässä itsekin selvittää, miten ne oikein toimivat:o/


      • tuputuu kirjoitti:

        Koitan tässä itsekin selvittää, miten ne oikein toimivat:o/

        onko se Active X jotain suihkusaippuaa??


      • HugaZaga kirjoitti:

        onko se Active X jotain suihkusaippuaa??

        Lähtee hilse ja hiukset yhdellä iskulla:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3487
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      246
      1934
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      96
      1403
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1323
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      82
      1255
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      894
    Aihe