Moro,
Kaikkialla suositellaan kuivamaan yrtit pimeässä. Mikä siinä on taikana? Ynnärrän jos kukkia kuivat pimeässä, koska valo haalistuttaa värit, mutta tekeekö valoisuus jotain muutakin haittaa?
Miksi pimeässä
1
640
Vastaukset
- iloinen mummu
enpä ole moista kuullut kuin vain kukkien kohdalla juuri värin säilyvyyden vuoksi,itse eilen otin satsin kuivumaan,salvia,timjami ja korianteri, ja levitin leivinpaperin päälle tasokuivaukseen joita sitten mennen tullen pöyhäisen (en kuitenkaan auringonvaloon ) näin olen ennenkin tehnyt ja musta ihan ok/toimii.
sanotaanhan että yrttejä voi myös kuivata ulkosalla aurinkoisella suojaisalla paikalla,tässä tietty pitää ennakoida ettei tuulet vie mennessään.
ajatuksena siihen mitä kysyit tulisi mieleen että kun on pimeä paikka olettaisin ettei myöskään ilma kunnolla pääse kiertämään ja tulisi tunkkainen ja tympeä tuoksu,jos edes sitäkään mutta mikäpä estää kokeilemasta
tapoja on varmasti yhtä monta kuin on kasvattajaakin
satoisaa ja hauskaa yrtinkasvatusta kaikille siihen hurahtaneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252480Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531773Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111134Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146903
- 56874
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110769Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9767- 46745