Moro,
Kaikkialla suositellaan kuivamaan yrtit pimeässä. Mikä siinä on taikana? Ynnärrän jos kukkia kuivat pimeässä, koska valo haalistuttaa värit, mutta tekeekö valoisuus jotain muutakin haittaa?
Miksi pimeässä
1
726
Vastaukset 1
- iloinen mummu
enpä ole moista kuullut kuin vain kukkien kohdalla juuri värin säilyvyyden vuoksi,itse eilen otin satsin kuivumaan,salvia,timjami ja korianteri, ja levitin leivinpaperin päälle tasokuivaukseen joita sitten mennen tullen pöyhäisen (en kuitenkaan auringonvaloon ) näin olen ennenkin tehnyt ja musta ihan ok/toimii.
sanotaanhan että yrttejä voi myös kuivata ulkosalla aurinkoisella suojaisalla paikalla,tässä tietty pitää ennakoida ettei tuulet vie mennessään.
ajatuksena siihen mitä kysyit tulisi mieleen että kun on pimeä paikka olettaisin ettei myöskään ilma kunnolla pääse kiertämään ja tulisi tunkkainen ja tympeä tuoksu,jos edes sitäkään mutta mikäpä estää kokeilemasta
tapoja on varmasti yhtä monta kuin on kasvattajaakin
satoisaa ja hauskaa yrtinkasvatusta kaikille siihen hurahtaneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 67861
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22822Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha535756- 80677
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561