Vesimiehen mielikuvitus

yöpa

Onko muillakin veskareilla niin uskomaton mielikuvitus että saa jopa itsensäkkin uskomaan omaan maailmaansa ja esim.parisuhteessa kykenee kuvittelemaan toisesta esim.pettämistä jolla saa itsensä suuttumaan??Ja että pystyy kuvittelemaan tilanteita.esim.läheisen kuolema jopa niin pitkälle alkureagoimisesta hautajaisten vaatetukseen asti?Ja itsekseen itkeskelee ja kuvittelee hautajais saattuetta.Mielikuvitus siis tekee useasti ns.tepposia,luulee liikaa tai pelkää pahinta.Maalaa selkeät linjat mielessään ja pahastuu jos näin ei mene.Tai saattaa mielessään syyttää toista pettämisestä vaikkei mitään ole tapahtunukkaan.Lukee pieniä sanattomia viestejä puolison käyttäytymisestä ja mustasukkaisuuden avulla luokittelee ne ilmiselväksi toisesta naisesta kiinnostumiseksi.Suunnittelee mielessään jopa mahdollisen reagoimisen jos löytäisi puolisonsa toisen naisen kanssa.Mitä tekisi,mitä sanoisi. Ajattelin vain et onko muitakin näin hulluja tyyppejä täällä,itseäni välillä naurattaa tämä mieletön mielikuvitukseni mutta satuttaa myös kun syyllistää toista ilman syytä.Mitäänhän en ole koskaan kellekkään kertonut mutta mielessäni syyllistän...

10

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokaisen merkin

      edustajilla. Minulla on yhtä villi, ellei villimpikin mielikuvitus, ja olen skorpioninainen

      • lkfefv

        Varmasti löytyy muistakin mutta olen huomannut tämän piirteen kärjistyvän eniten vesimiehillä. Olen itsekin vesimies.


      • varasuunnitelmaC
        lkfefv kirjoitti:

        Varmasti löytyy muistakin mutta olen huomannut tämän piirteen kärjistyvän eniten vesimiehillä. Olen itsekin vesimies.

        tuon konstin osaa. Suojelen itseäni varautumalla kaikkein pahimpaan. Yhtenä esimerkkinä voisin kertoa, että jos joku lähipiiristäni ei tule ajoissa kotiin, olen jo mielessäni varautunut kaikkein pahimpaan, "ettei sitten tule liian suuria yllätyksiä".

        Toinen juttu on se, että minulla on nk. varasuunnitelmia. Jos suunnitelma A ei toimi, täytyy olla valmiina suunnitelma B jne.

        Tämä on kai sitä jalat maassa -realismia. Olen muuten härgä eli maamerkki, ja maata pitkin mennään tasatahtia :D


      • Vesimiesmies_1
        varasuunnitelmaC kirjoitti:

        tuon konstin osaa. Suojelen itseäni varautumalla kaikkein pahimpaan. Yhtenä esimerkkinä voisin kertoa, että jos joku lähipiiristäni ei tule ajoissa kotiin, olen jo mielessäni varautunut kaikkein pahimpaan, "ettei sitten tule liian suuria yllätyksiä".

        Toinen juttu on se, että minulla on nk. varasuunnitelmia. Jos suunnitelma A ei toimi, täytyy olla valmiina suunnitelma B jne.

        Tämä on kai sitä jalat maassa -realismia. Olen muuten härgä eli maamerkki, ja maata pitkin mennään tasatahtia :D

        Minäkin olen vesimiehenä huomannut, että varaudun siihen kaikkein pahimpaan, niin ei tule sitten tositilanteessa kovin suurta järkytystä.
        Mielikuvitus on vesimiehen a ja o. Mielikuvituksella voi siirtää ikävät ajatukset pois illalla ja nukkua yönsä hyvin. Aamulla on sitten reippaamipi kohtaamaan ongelmat.
        Työssäni "piirrän ja hahmotan" kaikki etukäteen aivoissani, jotta tiedän miltä tuleva rakenne näyttää. Pyöritän rakennetta päässäni "virtuaalisesti" ja suunnitelen sen valmiiksi. Joskus en tarvitse piirustuksia muuhun kuin siihen, että muille pitää esittää mitä on ajatellut.


      • Vesimiesmies_1 kirjoitti:

        Minäkin olen vesimiehenä huomannut, että varaudun siihen kaikkein pahimpaan, niin ei tule sitten tositilanteessa kovin suurta järkytystä.
        Mielikuvitus on vesimiehen a ja o. Mielikuvituksella voi siirtää ikävät ajatukset pois illalla ja nukkua yönsä hyvin. Aamulla on sitten reippaamipi kohtaamaan ongelmat.
        Työssäni "piirrän ja hahmotan" kaikki etukäteen aivoissani, jotta tiedän miltä tuleva rakenne näyttää. Pyöritän rakennetta päässäni "virtuaalisesti" ja suunnitelen sen valmiiksi. Joskus en tarvitse piirustuksia muuhun kuin siihen, että muille pitää esittää mitä on ajatellut.

        varaudun usein pahimpaan - kyllä se järkytys silti tulee!!!


    • sitä mieltä...

      Mielikuvitusta löytyy täältäkin enemmän kun tarvii. Vesimiehenä ihmettelen, että sinä kun veskari käytät mielikuvitustasi niin tarpeettoman tarkoitukseen, kuten pettämisen kuvitteluun. Toisen ihmisen kuolemaa olen kyllä itsekin itkenyt etukäteen ja toki se sitten tapahtuikin. Uskottomuuden kuvittelu taas on aika haitallista parisuhteelle. Tiedät itsekin, että joitain asioita ei voi kontrolloita ja mustasukkaisuus vain pahentaa asiaa. Sinuna keskittyisin kuvittelemään, mitä teksit seuraavaksi kun miehesi mahdollisesti tulisi olemaan uskoton. Olen itse melko optimistinen ihminen, mutta omien kokemuksien kautta uskallan sanoa, että näin tulee käymään jokaisessa parisuhteessa ainakin kerran. Rakkaus kun ei ole pysyvä ilmiö. Joten yhteenvetona tälle paasaukselle: keskity tulevaisuuteen ja käytä mielikuvitustasi edistääkseen asioita elämässäsi.

    • ulapalla^

      Tuo on sitä vesimiehen omaa maailmaa, mutta kun se siirtää fiktiivisen ajatusmaailmansa reaalimaailmaan, niin soppahan siitä syntyy. Hyvin usein vesimies rakentelee omia tapahtumaketjujaan ja sitten kuvittelee niiden olevan totta ja jopa tapahtunut. Näin esimerkiksi, kun vesimies kuvittelee puhuneensa ja sanoneensa jonkun asian ja vieläpä moneen kertaan, niin eipä kumppani voi olla kuin ulapalla, kun hän ei ole kuullutkaan asiasta. Automatkalla vesimies voi sanoa, että mennään sitten sille toiselle huoltoasemalle, kun siellä on parempi kahvi. Vaikea on muistaa kun ei edes ole käsitystä, kun vasta äsken puhutiin ihan muuusta asiasta. Veskarin ajatusmaailma tekee jättiläisloikkia ja hetkessä ollaan jo ihan muussa maailmassa. Johdanto tai jatkumo keskustelusta puuttuu. No silloin kun asiaa ei ymmärrä, niin syytös tulee huonosta kuuntelusta. Ei oikein tahdo pysyä vesimiehen ajatuksissa mukana.

      • jeppps

        Oon huomannu. Sitten saatan myös sepitellä jonkun uskomatton rakkaustarinan suhteesta ja uskoa siihen, vaikka todellisuudessa suhde on aivan paska.

        Todellisuudentajuni on erittäin hämärä ja välillä en oikein tiedä, kuvittelenko vai pitäisikö luottaa intuitioon.
        Toisaalta nouseva merkkini on vesimies, joten ei kai ihme jos tuollaisia piirteitä löytyy


      • vesimies.....
        jeppps kirjoitti:

        Oon huomannu. Sitten saatan myös sepitellä jonkun uskomatton rakkaustarinan suhteesta ja uskoa siihen, vaikka todellisuudessa suhde on aivan paska.

        Todellisuudentajuni on erittäin hämärä ja välillä en oikein tiedä, kuvittelenko vai pitäisikö luottaa intuitioon.
        Toisaalta nouseva merkkini on vesimies, joten ei kai ihme jos tuollaisia piirteitä löytyy

        Niin. Käyttäisit mielummin vaikka aikaasi jonka käytät pettämisen kuvitteluun niin että olisit puolisosi kanssa ja tekisitte jotain kivaa ;P


    • Hyvin se toimii. Minullakin on kuudes aisti jonka otin juuri käyttöön :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe