Hyundai i20

1.2 classic

On mielestäni hyvä auto. pienemmällä 1.2:n moottorilla kulkee vallan mainiosti ja mikä parasta ei ole kertaakaan tarvinnut ylimääräisiä kertoja korjaamolla käydä!

127

26537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkjjhg

      mutta tilan tarvetta oli isompaan ja ostin uuden ceedin,tyytyväinen olen ollut.

      • crdi i20

        Tämä oli ehdottamasti paras siksi päätös oli helppo. Ajettua tuli monta eri merkkiä ja Hyundai on hinta/laatu suhteeltaan paras.


      • 20 +
        crdi i20 kirjoitti:

        Tämä oli ehdottamasti paras siksi päätös oli helppo. Ajettua tuli monta eri merkkiä ja Hyundai on hinta/laatu suhteeltaan paras.

        ei murheita, lämmin talvella ja vakaa ajettava tosi tyytyväinen Hyundaihin.


      • fgu
        20 + kirjoitti:

        ei murheita, lämmin talvella ja vakaa ajettava tosi tyytyväinen Hyundaihin.

        huippu peliksi on osoittautunut, on lämmin auto talvella ja hyvä myös ajaa ja tilat pieneksi autoksi hyvät!


      • 5d
        crdi i20 kirjoitti:

        Tämä oli ehdottamasti paras siksi päätös oli helppo. Ajettua tuli monta eri merkkiä ja Hyundai on hinta/laatu suhteeltaan paras.

        Kelpo peli on Hyundai i20. Hyvät tilat pikkuautoksi ja tekniikka tuntuu toimivan.


      • 1.4 5d
        20 + kirjoitti:

        ei murheita, lämmin talvella ja vakaa ajettava tosi tyytyväinen Hyundaihin.

        i20 on hyvä auto nyt etenkin kun ilmat kylmenee niin tulee todelliset ominaisuudet autosta esiin ja tässä autossa kyllä tarkenee, ei ole vielä niin kylmää ilmaa ollutkaan että i20:ä lämpöä ei riittäisi. Tätä autoa voi kyllä suositella


      • ykspilkkuneljä
        20 + kirjoitti:

        ei murheita, lämmin talvella ja vakaa ajettava tosi tyytyväinen Hyundaihin.

        Tässä autossa varmasti tarkenee, ei ole niin kylmää vielä ollut että ei lämpöä riitä!! Harvinaisen onnistunut paketti tämä i20 jopa Suomen olosuhteissa.


      • aasianihme nousi
        ykspilkkuneljä kirjoitti:

        Tässä autossa varmasti tarkenee, ei ole niin kylmää vielä ollut että ei lämpöä riitä!! Harvinaisen onnistunut paketti tämä i20 jopa Suomen olosuhteissa.

        miksi juuri tuo malli oli autolehtien jumbo talvivertailussa?
        Uskoisinko asijantuntijoita vai tänne avautuvia kirjoittelijoita?


      • i20 3D 1.2
        ykspilkkuneljä kirjoitti:

        Tässä autossa varmasti tarkenee, ei ole niin kylmää vielä ollut että ei lämpöä riitä!! Harvinaisen onnistunut paketti tämä i20 jopa Suomen olosuhteissa.

        Hyvä talviauto, se on taas jälleen tänäkin talvena todistettu. Lämpenee erittäin nopeasti ja mikä parasta lämpöä todella riittää myös sisätiloihin. Valitettavasti monessa eurooppalaisessa vastaavassa autossa näin ei vaan ole.


      • Nature75
        aasianihme nousi kirjoitti:

        miksi juuri tuo malli oli autolehtien jumbo talvivertailussa?
        Uskoisinko asijantuntijoita vai tänne avautuvia kirjoittelijoita?

        Jokainenhan sen päättää itse, mihin haluaa uskoa. Minulle ainakin autolehtien testit ovat enemmänkin vain pelkkää viihdelukemistoa.


      • A/T 1.4 Comfort
        crdi i20 kirjoitti:

        Tämä oli ehdottamasti paras siksi päätös oli helppo. Ajettua tuli monta eri merkkiä ja Hyundai on hinta/laatu suhteeltaan paras.

        Tässä autossa tarkenee kovilla pakkasillakin harvinaista tässä kokoluokassa..


      • johannes
        1.4 5d kirjoitti:

        i20 on hyvä auto nyt etenkin kun ilmat kylmenee niin tulee todelliset ominaisuudet autosta esiin ja tässä autossa kyllä tarkenee, ei ole vielä niin kylmää ilmaa ollutkaan että i20:ä lämpöä ei riittäisi. Tätä autoa voi kyllä suositella

        En ymmärrä. Mulla on i20 ja lämpö nousee vasta kun auto on liikkeellä. Tyhjäkäynnillä ei kyllä tarkene. Apumiehen puolelle lisäksi puhaltaa viileempää. -8 asteen pakkasella on oltava lämmönsäätaja jo kokonaan täysillä. Voisko joku kertoo jos tietää mikä on.


      • Ovista puhalsi kylmä
        johannes kirjoitti:

        En ymmärrä. Mulla on i20 ja lämpö nousee vasta kun auto on liikkeellä. Tyhjäkäynnillä ei kyllä tarkene. Apumiehen puolelle lisäksi puhaltaa viileempää. -8 asteen pakkasella on oltava lämmönsäätaja jo kokonaan täysillä. Voisko joku kertoo jos tietää mikä on.

        Moi Tiiviistä etuovet, tiivistysnauhaa vaikka K-raudasta, katso että on just sellaiseen tarkoitukseen varattua nauhaa. Jätä 2cm tuuletusraot ala ja ylä reunaan.Vaihtuu ilma takaovista. Ei tule umpinainen.


    • täsmällinen,.

      mitäs ne kilometrit on? Ei kai siellä korjaamolla tarvii käydä, jos auto seisoo enimäkseen parkissa.

      • kolpoli

        heheh... käyppäs ostamassa jokin saku, volkkari tjm. On kokemusta ja tutuilla myös. Huomaat että tv:ssä aikoinaan kun näyttivät niin uudessa volsussa oli lähes 30:tä vikaa. Lupasivat korjata jos asiakas älyää valittaa. Samasta merkistä tuttu kun osti erään mallin niin viikon jälkeen korjaamolle ja puolen vuoden jälkeen sanoi että pitäisikö vaihtaa merkkiä. Öljynkulutus jätetään tällä kertaa sitähän saa hyllyistä.


    • 1.4 Hyundai

      mulla on puoli vuotta vanha 1.4 koneella oleva i20. Auto on toiminut hyvin ja kulkee pienellä polttoaineella.

      • .

        Itsekin olen miettinyt i20:n ostamista. Tuntuu muuten laadukkaalta autolta, mutta mua mietityttää kaksi seikkaa:
        - sisustuksessa on paljon muovia (tosin niin on monessa muussakin autossa mutta...)
        - takakontti on omaan makuuni liian pieni

        Millaisia kokemuksia teillä i20:n omistajilla on tuosta takakontista: mahtuuko sinne tarvittaessa paljon tavaraa (esim. pari isoa matkalaukkua) vai täytyykö usein kääntää osa takapenkeistä nurin?


      • Laskee nouseeee
        . kirjoitti:

        Itsekin olen miettinyt i20:n ostamista. Tuntuu muuten laadukkaalta autolta, mutta mua mietityttää kaksi seikkaa:
        - sisustuksessa on paljon muovia (tosin niin on monessa muussakin autossa mutta...)
        - takakontti on omaan makuuni liian pieni

        Millaisia kokemuksia teillä i20:n omistajilla on tuosta takakontista: mahtuuko sinne tarvittaessa paljon tavaraa (esim. pari isoa matkalaukkua) vai täytyykö usein kääntää osa takapenkeistä nurin?

        Tuppaa tään kokoluokan autoissa olemaan. Pahinta i20 :ssä on huono moottorinohjausjärjestelmä kaasun osalta, ei missään omistamissani ja ajamissani bensa autoissa ole ennen ollut näin tökeröä. Kun hellität kaasun, niin kone heittää 500 varvia ylöspäin. Alavääntö sais olla myös parempi, mutta kuunnellen pärjää.

        Toinen vaihtoehto on reippaasti kaasutellen, silloin sujuu paremmin, ei kyllä ole onnistuttu kaasun suhteen kuin sinnepäin. Mulla siis 1.4 malli, mutta sama karkeus 1.2 mallissakin, ikävä kyllä.


      • . kirjoitti:

        Itsekin olen miettinyt i20:n ostamista. Tuntuu muuten laadukkaalta autolta, mutta mua mietityttää kaksi seikkaa:
        - sisustuksessa on paljon muovia (tosin niin on monessa muussakin autossa mutta...)
        - takakontti on omaan makuuni liian pieni

        Millaisia kokemuksia teillä i20:n omistajilla on tuosta takakontista: mahtuuko sinne tarvittaessa paljon tavaraa (esim. pari isoa matkalaukkua) vai täytyykö usein kääntää osa takapenkeistä nurin?

        Itselläni on alkuvuodesta ostettu i20 ja perusmalli 1.2 litrasella koneella. Kahden hengen matkatavarat kulkee hienosti peräkontissa ja isommatkin kassit kyllä. Farkkuhan se ei ole mutta omiin ajoihini soveltuu hienosti. Toiminut on todella hyvin ja tyytyväinen olen ollut.


      • ölkjh
        kooka kirjoitti:

        Itselläni on alkuvuodesta ostettu i20 ja perusmalli 1.2 litrasella koneella. Kahden hengen matkatavarat kulkee hienosti peräkontissa ja isommatkin kassit kyllä. Farkkuhan se ei ole mutta omiin ajoihini soveltuu hienosti. Toiminut on todella hyvin ja tyytyväinen olen ollut.

        vakaa ja hiljainen,toisin kuin japanin räpättimet joiden laatu on mennyt alaspäin,kun taas korealaiset kehittyvät koko ajan.


      • 45

        Mulla on moinen automaattina olen valintaani tyytyväinen. Huoltokulut pienet eikä koskaan ole tarvinnut ylimääräisiä korjaamo reissuja tehdä!


      • local p

        Hyvä auto tämä on ei ole laatuongelmia kuten monella merkillä tänä päivänä. Yksinkertaisen vahva kulkupeli!


      • Hy

        Hyvä auto, hinta/laatu kohtaa varmasti, toisin on monella eurooppalaisella merkillä..


      • **

        tämä on myös kiva kone ja kulkee pienellä, vääntöä riittää bensaan verrattuna aivan eri tavalla.


      • i20 diesel

        uuden i20 auton diesel koneella kun autoa on niin kovasti kehuttu nyt sen sitten näkee millainen tuli ostettua..


      • ertmn
        local p kirjoitti:

        Hyvä auto tämä on ei ole laatuongelmia kuten monella merkillä tänä päivänä. Yksinkertaisen vahva kulkupeli!

        ovat isot.Getzissä noin 250 euroa huolto.I20 samaa luokkaa,vaikka kilpailuttaisi kuinka,Wetterillä tietty jonku kympin tästäkin kalliimpaa.Kalleimpia tämän kokoluokan huoltoja mitä on olemassakaan,esim Yaris huollot 150-200 merkkiliikkeessä.


      • fffq
        45 kirjoitti:

        Mulla on moinen automaattina olen valintaani tyytyväinen. Huoltokulut pienet eikä koskaan ole tarvinnut ylimääräisiä korjaamo reissuja tehdä!

        i20 automaattina toimii loistavasti menee pienellä polttoaineella sekä on ajostaan hiljainen. Hyvä auto


    • I20 5D

      mun ii kakskyt on toiminut upeesti,kesällä auton saa riittävän viileäksi ja talvella todellakin lämpöä autossa riittää, sen tuli viime talvi todistettua. Huoltokulut ovat edulliset, ei voi autoa moittia..

    • i20 1.4

      hienosti kulkee ja pienellä menee!

      • Katumus

        Kehuu ostajien toivossa, eihän tuossa oo mitään tolkkua. Itselläni i20 1.4 ja en kyllä pysty yhtymään noihin kehuihin, kallis halpis.

        Kun on ollut oikeita autojakin, niin pettymys tämä i20. Erittäin epämääräinen auto monilta osin, Intialaisten riistäminen ei taida Hyundain kilpeä kirkastaa, useat seikat puhuvat puolestaan ja kyllä olen katunut hiukan yltiöpäisyyttäni.

        Ajeleehan tällä nyt siinä missä kottikärrylläkin, ei kuitenkaan yllä parhaimpien pikkuautojen tasolle aivan kaikilta osin.


      • niin-
        Katumus kirjoitti:

        Kehuu ostajien toivossa, eihän tuossa oo mitään tolkkua. Itselläni i20 1.4 ja en kyllä pysty yhtymään noihin kehuihin, kallis halpis.

        Kun on ollut oikeita autojakin, niin pettymys tämä i20. Erittäin epämääräinen auto monilta osin, Intialaisten riistäminen ei taida Hyundain kilpeä kirkastaa, useat seikat puhuvat puolestaan ja kyllä olen katunut hiukan yltiöpäisyyttäni.

        Ajeleehan tällä nyt siinä missä kottikärrylläkin, ei kuitenkaan yllä parhaimpien pikkuautojen tasolle aivan kaikilta osin.

        Valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä tänä päivänä.Niin siellä Intiassa tehdään myös mersuja,bemareita ym.autoja.Ei taida olla montakaan euromerkkiä jolla ei olisi tänä päivänä autotehdasta esim.aasiassa.Näin maailma muuttuu.Hyundai oli ykkönen Autobildin laaturaportissa.Kattava tutkimus.


      • aidni
        Katumus kirjoitti:

        Kehuu ostajien toivossa, eihän tuossa oo mitään tolkkua. Itselläni i20 1.4 ja en kyllä pysty yhtymään noihin kehuihin, kallis halpis.

        Kun on ollut oikeita autojakin, niin pettymys tämä i20. Erittäin epämääräinen auto monilta osin, Intialaisten riistäminen ei taida Hyundain kilpeä kirkastaa, useat seikat puhuvat puolestaan ja kyllä olen katunut hiukan yltiöpäisyyttäni.

        Ajeleehan tällä nyt siinä missä kottikärrylläkin, ei kuitenkaan yllä parhaimpien pikkuautojen tasolle aivan kaikilta osin.

        Riistämistä kun tarjotaan töitä, muuten söisivät katuojasta torakoita. Vapaaehtoisesti kuitenkin töihin menevät, voisihan olla siellä katuojassakin. Se mitä tapahtui Jaguarille kun Intialainen Tata osti merkin niin näkee että jotain osaavat, turha verratakkaan vanhoihin brittijaggeihin. Jo pitkään on tiedetty Intiassa olevan koulutustason olevan korkean vaikka insinöörien suhteen, ei ihme että tulee eri aloille taidoillaan. Hyvä esimerkki Force India formuloissa, välillä kiusaavat jopa Ferrareita, välillä epäonnistuvat hekin.


    • i20 A / T

      kakskymppinen on osoittatunut hyväksi välineeksi niin talvipakkasilla kuin kesähelteilläkin. Ei ole ongelmia ollut minkäänlaisia.

      • niin se vaan on

        Tämä on myyntimiesten palsta, i20 ei ansaitse kummempia kehuja, keskinkertainen auto ja työn laatu hyvin vaihteleva. Moottori vanhahtava, puuttuu huoltovapaus venttiilien suhteen, mikä alkaa olla harvinainen valinta, vain Toyota yhtä konservatiivi ja Lada nyt tietysti.

        Kuten joku edellä totesikin, on moottorinohjaus kaasun suhteen todella kehittymätön so. hieman epäonnistunut. Ajelee tälläkin, mutta ei yllä ihan pikkuautojen aateliin, on joku halpisleima ja muoviosat pintavärjättyjä, menee äkkiä näkyville naarmuille, vaikka ei talossa ainutta kissaa.

        Hankook ensiasennusrenkaat ovat äänekkäät ajossa ja aika äänekäs "Hynynen" on muutenkin. Toisaalta joltisenkin napakka kärri ajella, mutta ei aivan taloudellisimpia(1.4 comfort) luokassaan. Olen tosin saanut suotuisissa olosuhteissa yhden hengen kuormalla kulkemaan 5,2 l pienimmillään, mutta normaalisti siellä 6 jopa 7 litran kantissa pyörii, jos liikenne on pakkotahtista.


      • Kale12
        niin se vaan on kirjoitti:

        Tämä on myyntimiesten palsta, i20 ei ansaitse kummempia kehuja, keskinkertainen auto ja työn laatu hyvin vaihteleva. Moottori vanhahtava, puuttuu huoltovapaus venttiilien suhteen, mikä alkaa olla harvinainen valinta, vain Toyota yhtä konservatiivi ja Lada nyt tietysti.

        Kuten joku edellä totesikin, on moottorinohjaus kaasun suhteen todella kehittymätön so. hieman epäonnistunut. Ajelee tälläkin, mutta ei yllä ihan pikkuautojen aateliin, on joku halpisleima ja muoviosat pintavärjättyjä, menee äkkiä näkyville naarmuille, vaikka ei talossa ainutta kissaa.

        Hankook ensiasennusrenkaat ovat äänekkäät ajossa ja aika äänekäs "Hynynen" on muutenkin. Toisaalta joltisenkin napakka kärri ajella, mutta ei aivan taloudellisimpia(1.4 comfort) luokassaan. Olen tosin saanut suotuisissa olosuhteissa yhden hengen kuormalla kulkemaan 5,2 l pienimmillään, mutta normaalisti siellä 6 jopa 7 litran kantissa pyörii, jos liikenne on pakkotahtista.

        Tässä auton asiantuntijoiden mielipide:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/1667907


      • niin se vaan on
        Kale12 kirjoitti:

        Tässä auton asiantuntijoiden mielipide:
        http://www.iltasanomat.fi/autot/1667907

        Pelkkää mainossuitsutusta, käytäntö ja pitkä kokemus erilaisista autoista antaa pohjaa sanoa totuuden, olen pikkuisen pettynyt koko kiikkuun. Mutta tällä nyt mennään ja sivutuulella paimennellaan.


      • tuutoori

        Lue edelliset talvitestit/vertailut, ainakin yhdessä i20 oli jumbona.
        Tietystihän asia on niin, että mihin tyytyy ja minkälaisilla kinnereillä on tottunut ajamaan. Jos edellinen auto on ollut 15v. vanha Corolla, niin uusi auto tuntuu varmasti paremmalta. Tosin kaikki uudet tuntuisivat paremmilta merkistä riippumatta.


      • Nature75
        niin se vaan on kirjoitti:

        Pelkkää mainossuitsutusta, käytäntö ja pitkä kokemus erilaisista autoista antaa pohjaa sanoa totuuden, olen pikkuisen pettynyt koko kiikkuun. Mutta tällä nyt mennään ja sivutuulella paimennellaan.

        Kannattaa aina lukea ja kuunnella pienellä varauksella saatua informaatiota - oli se sitten mistä hyvänsä.


    • diesel i20 1.4

      jos hyvä auto löytyy kuten Hyundai i20 ei siinä mitään mietitä kun kaupat kiinni ja auto tilaukseen, itse saan omani ensi viikolla. Pääsee kiinni tutkitusti laatupeliin!!!

    • A/T

      vaihtaa hienosti, eikä bensan kulutuskaan oleellisesti nouse mukavuushan maksaa:)

      • Z Z

        Hyundai on onnistunut tekemään hyvän tästä automaatista, tällä on mukava ajaa ketä automaattia pikkuautossa arvostaa ja muutenkin ajo-ominaisuudet ovat kohdallaan tässä i20 mallissa.


    • XXd

      Hyundai on todella hyvä auto, koskaan ei ole tarvinnut ylimääräisiä korjaamo reissuja tehdä vikojen takia. Hyundai:n korkean laadun osoittaa myös tuorein Auto Bild -laatuvertailu jonka Hyundai voitti. Käykää rohkeasti ajamassa tätä merkkiä niin huomaatte todellisen laatu auton.

      • laatu vs. laatu

        tuoi20 oli viimeisessä talvitestissä viimeisellä sijalla, siinä se laatu todetaan oikeassa asiassa.


      • Comforf 1.4
        laatu vs. laatu kirjoitti:

        tuoi20 oli viimeisessä talvitestissä viimeisellä sijalla, siinä se laatu todetaan oikeassa asiassa.

        Sanoo testit mitä tahansa, mutta kokemuksella voin kertoa että i20:ä varmana tarkenee talvella! No enempää -25 astetta ei ollut mutta eiköhän tämäkin pakkaslukema jotain kerro auton lämmityslaitteesta.


      • testattu on
        Comforf 1.4 kirjoitti:

        Sanoo testit mitä tahansa, mutta kokemuksella voin kertoa että i20:ä varmana tarkenee talvella! No enempää -25 astetta ei ollut mutta eiköhän tämäkin pakkaslukema jotain kerro auton lämmityslaitteesta.

        että olet jääräpää jos et usko autolehden tekemään vertailuun, siis kokonaisarvosanana jumbosija.
        Voihan sitä kuski lämmetä monestakin asiasta, esim. ratin vääntämisestä että pysyy tiellä.


      • iiii20
        testattu on kirjoitti:

        että olet jääräpää jos et usko autolehden tekemään vertailuun, siis kokonaisarvosanana jumbosija.
        Voihan sitä kuski lämmetä monestakin asiasta, esim. ratin vääntämisestä että pysyy tiellä.

        i20 on kyllä hyvä talviauto sen tietää kun autolla ajaa. Näiden kirjoittajien joka muuta väittää kannattaa ensin kokeilla autoa ja moittia vasta sen jälkeen, mutta tietysti jos tekee auto valinnan pelkän luetun testin pohjalta koeajamatta se on sitten toinen juttu..


    • Jumbo Dumbo

      täällä palstoilla se tärkein asia, eli testimenestys on jäänyt todella aneemiseksi i20:n kohdalla, mm. TM talviautotesti 2010 jumbosija ja TM pikkuauto vertailu jumbosija.
      Onhan se selvä kun muita vanhemmalla tekniikalla tehdään halpisauto, niin eihän se voi pärjätä uudempien kanssa.
      Sitten kysymys: onko Huntai niin paljon halvempi ominaisuuksinsa nähden, että on kannattava ostos, varsinkin kun nuo huoltovälitkin on niin lyhyet.

      • asdäa

        Ei todellakaan ole Hyundait vanhalla teknikkalla.
        HYUNDAI MOTOR CO.

        Hyundai Motor Company perustettiin Koreassa 1967. 1900-luvun alusta asti toimineisiin autonvalmistajiin verrattuna Hyundai on suhteellisen nuori tulokas, mutta se on jo alle neljässä vuosikymmenessä onnistunut saavuttamaan maailman viidenneksi suurimman autonvalmistajan aseman. Tämä on onnistunut tinkimättömän laatukehityksen, edistyneen teknologian ja rohkeiden ratkaisujen ansiosta.

        Tällä hetkellä Hyundai on yksi maailman nopeimmin kasvavista autonvalmistajista. Hyundai Motor Co. on kasvanut Hyundai Automotive Groupiksi, joka käsittää Kia Motors Corporationin lisäksi yli kaksikymmentä autoiluun liittyvää tytäryhtiötä. Yhdessä Kia Motorsin kanssa Hyundai työllistää yli 75 000 ihmistä ympäri maailmaa.

        Hyundailla on tuotantoa Koreassa, Intiassa, Turkissa, Kiinassa ja yhdeksässä muussa maassa. Ulsanin tehdas Koreassa on maailman suurin yksittäinen autotehdas, jonka vuosittainen kapasiteetti on 1,5 miljoonan autoa. Vuonna 2005 valmistuu tehdas Yhdysvaltojen Alabamassa ja vuonna 2008 avattiin ensimmäinen tehdas Euroopassa, Tšekin tasavallassa. Myös tuotekehitys on hajautettu ympäri maailmaa eri markkinoiden erityistarpeiden huomioimiseksi. Tuotekehityskeskuksia on Frankfurtissa, Detroitissa, Los Angelesissa, Tokiossa ja Koreassa. Hyundai-autoja myydään 193 maassa.


      • tuutori
        asdäa kirjoitti:

        Ei todellakaan ole Hyundait vanhalla teknikkalla.
        HYUNDAI MOTOR CO.

        Hyundai Motor Company perustettiin Koreassa 1967. 1900-luvun alusta asti toimineisiin autonvalmistajiin verrattuna Hyundai on suhteellisen nuori tulokas, mutta se on jo alle neljässä vuosikymmenessä onnistunut saavuttamaan maailman viidenneksi suurimman autonvalmistajan aseman. Tämä on onnistunut tinkimättömän laatukehityksen, edistyneen teknologian ja rohkeiden ratkaisujen ansiosta.

        Tällä hetkellä Hyundai on yksi maailman nopeimmin kasvavista autonvalmistajista. Hyundai Motor Co. on kasvanut Hyundai Automotive Groupiksi, joka käsittää Kia Motors Corporationin lisäksi yli kaksikymmentä autoiluun liittyvää tytäryhtiötä. Yhdessä Kia Motorsin kanssa Hyundai työllistää yli 75 000 ihmistä ympäri maailmaa.

        Hyundailla on tuotantoa Koreassa, Intiassa, Turkissa, Kiinassa ja yhdeksässä muussa maassa. Ulsanin tehdas Koreassa on maailman suurin yksittäinen autotehdas, jonka vuosittainen kapasiteetti on 1,5 miljoonan autoa. Vuonna 2005 valmistuu tehdas Yhdysvaltojen Alabamassa ja vuonna 2008 avattiin ensimmäinen tehdas Euroopassa, Tšekin tasavallassa. Myös tuotekehitys on hajautettu ympäri maailmaa eri markkinoiden erityistarpeiden huomioimiseksi. Tuotekehityskeskuksia on Frankfurtissa, Detroitissa, Los Angelesissa, Tokiossa ja Koreassa. Hyundai-autoja myydään 193 maassa.

        i20 on ollut jokaisessa vertailutestissä viimeisellä sijalla. Vielä kun nuo maailman kehityskeskukset kehittäisivät uutta tekniikkaa, eikä vain kuinka sovitetaan vanhaa tekniikkaa halpaan koriin.


    • i20 crdi 6MT

      Näinhän ne Hyundait toimii, elikkä loistavasti

    • 1.4

      Tässä i20 Hyundai mallissa on ainakin lämmityslaite onnistunut, lämpeää nopeasti eikä hyydy kovallakaan pakkasella kuten esimerkiksi monella eurooppalaisella merkillä on. Lisäksi laatu tuntuu olevan kohdallaan ei nitise ei natise, varmasti järkivalinta.

      • omituinen valinta

        Kaikissa vertailutesteissä viimeisenä, niin talviauto- ja pikkutautot vertailussa, siinä sitä järkivalintaa.


      • fffA
        omituinen valinta kirjoitti:

        Kaikissa vertailutesteissä viimeisenä, niin talviauto- ja pikkutautot vertailussa, siinä sitä järkivalintaa.

        tässä puhutaan nyt kokemuksesta, ei mistään maksetuista "testeistä". Mielenkiintoista kuka ostaa autonsa lehteä lukemalla, minä ainakin luotan omiin saamiini ajokokemuksiin


      • i20at
        fffA kirjoitti:

        tässä puhutaan nyt kokemuksesta, ei mistään maksetuista "testeistä". Mielenkiintoista kuka ostaa autonsa lehteä lukemalla, minä ainakin luotan omiin saamiini ajokokemuksiin

        Mielenkiintoista tosiaan huomata, että luotetaan testeihin, ilman, että on itse edes kokeillut.

        Itse koeajoin ensin sekä manuaalin että automaatti 1.4:sen. Pidin ja ostin automaatin.

        Kulkee hyvin, automaatti toimii sujuvasti, takaluukku on riittävän tilava, takapenkillä mahtuu tarvittaessa istumaan. Rengasmelu on pahempi ja sisustuksen muoviosat ovat astetta huonompilaatuisia kuin edellisessä autossani. Mutta jos olisin pysynyt vanhassa automerkissäni ja ostanut samanlaisen uutena olisi rahaa palanut yli 5 000 enemmän kuin i20:seen vaihdettaessa. Joten hinta/laatusuhde on mielestäni ihan ok.


      • testaa hyvä mies
        fffA kirjoitti:

        tässä puhutaan nyt kokemuksesta, ei mistään maksetuista "testeistä". Mielenkiintoista kuka ostaa autonsa lehteä lukemalla, minä ainakin luotan omiin saamiini ajokokemuksiin

        kyllä noissa vertailutesteissä on jotain asiaakin, koska autoista ymmärtävät tekevät ne. Jokainen tietenkin tekee omat johtopäätöksensä ja painotuksensa eri osalueista, mutta jos joku auto on poikkeuksetta viimeinen testissä kuin testissä, niin ei sitä voi pitää parhaana luokassaan. Joku kehui juuri talviominaisuuksia i20:ssä ja myös tuossa testissä se oli viimeinen.
        Olisikos asia kuitenkin niin, että monet jotka omistavat jonkun vanhan ritsan ja käyvät ajamassa uuden Huntain, niin tottahan se tuntuu huomattavasti paremmalta kuin se vanha ritsa. Kannattasi vaan ajaa myös kilpailija merkkejäkin niin sitten vasta voisi todella kehua omaa Huntaitaan jos esim. kolmen eri auton jälkeen se tuntuu vielä parhaimmalta. Sen kyllä hyväksyn.


      • Lauri.
        i20at kirjoitti:

        Mielenkiintoista tosiaan huomata, että luotetaan testeihin, ilman, että on itse edes kokeillut.

        Itse koeajoin ensin sekä manuaalin että automaatti 1.4:sen. Pidin ja ostin automaatin.

        Kulkee hyvin, automaatti toimii sujuvasti, takaluukku on riittävän tilava, takapenkillä mahtuu tarvittaessa istumaan. Rengasmelu on pahempi ja sisustuksen muoviosat ovat astetta huonompilaatuisia kuin edellisessä autossani. Mutta jos olisin pysynyt vanhassa automerkissäni ja ostanut samanlaisen uutena olisi rahaa palanut yli 5 000 enemmän kuin i20:seen vaihdettaessa. Joten hinta/laatusuhde on mielestäni ihan ok.

        Riippuu renkaista pitkälti kuinka hiljainen autosta saadaan.


      • 9-
        testaa hyvä mies kirjoitti:

        kyllä noissa vertailutesteissä on jotain asiaakin, koska autoista ymmärtävät tekevät ne. Jokainen tietenkin tekee omat johtopäätöksensä ja painotuksensa eri osalueista, mutta jos joku auto on poikkeuksetta viimeinen testissä kuin testissä, niin ei sitä voi pitää parhaana luokassaan. Joku kehui juuri talviominaisuuksia i20:ssä ja myös tuossa testissä se oli viimeinen.
        Olisikos asia kuitenkin niin, että monet jotka omistavat jonkun vanhan ritsan ja käyvät ajamassa uuden Huntain, niin tottahan se tuntuu huomattavasti paremmalta kuin se vanha ritsa. Kannattasi vaan ajaa myös kilpailija merkkejäkin niin sitten vasta voisi todella kehua omaa Huntaitaan jos esim. kolmen eri auton jälkeen se tuntuu vielä parhaimmalta. Sen kyllä hyväksyn.

        oletkohan itse testannut i20:ä lainkaan kun ei tunnu olevan hajuakaan millainen auto on..? mun mielestä tämä vaikuttaa olevan vähintäänkin kilpailijoiden tasolla ellei jopa parempi. miksi maksaa jostain eurooppalaisesta "merkistä" joissa mm.takuut ei vastaa lähellekkään korealaista tasoa


    • 1.4comfort

      Tämä on loistava auto, todella tyytyväinen auto ei nitisi ei natise kovillakaan pakkasilla sekä kesäkuumilla saa mukavan viileäksi. Huollot halpoja eikä vikoja ole ollut 50tuhannen kilometrin aikana. kunnon auto

      • Laattu

        miksi ostaa esim joku eurooppalainen kalliimmalla hinnalla ja paljon lyhyemmällä takuulla kuin Hyundai antaa. Auton laatu on tutkitusti parasta (AutoBild 2010) niin ei tässä juuri selittelyille tilaa jää..


    • Kestee

      tämä 1.2 litran moottori vie autoa ihan riittävästi. kivasti kulkee ja on hiljainen auto oikein mukavalta tämä tuntuu

    • Wtt-
      • ktj1949

        Hyundai i20 on mieletäni hyvä pikkuauto. minulla 5 merkki ja nyt on paras


    • qq2
      • takuulla paras

        i20 on ollut mm. TM talviautovertailun viimeisellä tilalla ja täällä kehutaan mm.talviominaisuusia.
        Mitä johtopäätelmiä tästä oikein pitäsi vetää, onko Huntai väki tyhmää, vähään tyytyväisiä vai eivät kehtaa myöntää, että suteen meni auton hankinta??
        Tuo pitkä takuuko ja joku kyseenalainen germaanien tekemä haastatteluko sokaiseen mielen.


      • romuarska---
        takuulla paras kirjoitti:

        i20 on ollut mm. TM talviautovertailun viimeisellä tilalla ja täällä kehutaan mm.talviominaisuusia.
        Mitä johtopäätelmiä tästä oikein pitäsi vetää, onko Huntai väki tyhmää, vähään tyytyväisiä vai eivät kehtaa myöntää, että suteen meni auton hankinta??
        Tuo pitkä takuuko ja joku kyseenalainen germaanien tekemä haastatteluko sokaiseen mielen.

        Autosi on huono,mutta luet lehdestä että se ei voi olla huono? Kyllä ihmisiä on aika helppo sahata silmään nykyisin,varsinkin autoilla.Luin samaisen testin ja siinä se kärry jäi tosiaan viimeiseksi,mutta se ei vielä tee siitä huonoa,vaan se että se on pieni koppi jolla ei paljon taajaman ulkopuolelle viitsi mennä.Muutenkin Hyundait kuluttavat pikkuautoiksi ihmeen paljon.


      • Kale-
        takuulla paras kirjoitti:

        i20 on ollut mm. TM talviautovertailun viimeisellä tilalla ja täällä kehutaan mm.talviominaisuusia.
        Mitä johtopäätelmiä tästä oikein pitäsi vetää, onko Huntai väki tyhmää, vähään tyytyväisiä vai eivät kehtaa myöntää, että suteen meni auton hankinta??
        Tuo pitkä takuuko ja joku kyseenalainen germaanien tekemä haastatteluko sokaiseen mielen.

        Itsehän taas uskot johonkin TM testiin.Kuitenkin et luota Autobildin laaturaporttiin.Aika ristiriitaista.


      • Late.
        takuulla paras kirjoitti:

        i20 on ollut mm. TM talviautovertailun viimeisellä tilalla ja täällä kehutaan mm.talviominaisuusia.
        Mitä johtopäätelmiä tästä oikein pitäsi vetää, onko Huntai väki tyhmää, vähään tyytyväisiä vai eivät kehtaa myöntää, että suteen meni auton hankinta??
        Tuo pitkä takuuko ja joku kyseenalainen germaanien tekemä haastatteluko sokaiseen mielen.

        Mielikuvia automerkeistä on monenlaista.Kannattaa lukea linkki:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9447637


      • cq+
        Late. kirjoitti:

        Mielikuvia automerkeistä on monenlaista.Kannattaa lukea linkki:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9447637

        Aikoinaanhan naurettiin että millä autotehtaalla on pisin tuotantolinja. Bemarilla, Baierista Kuopioon (pohjoisin huolto), kokoonpano kestää vuosia. Näköjään mikään ei ole edelleenkään muuttunut (en tiedä liekö Kuopiossa enään huoltoa). Mutta Bemarin tapauksessa ei tarina yllätys ole, tiedän yhtä hupaisia tarinoita jotka on tosia, autot olleet tutuilla. Erikoista dieseleissä on se että imusarjat vaihdettava 100 tkm välein, toinen se kun koneet selkeästi käy kylmänä (ei lämpömittaria, tieto löytyy valikosta jos vaan löytää) talvisin. Siihen nähden jos joku haukkuu autoa joka maksaa osan siitä mitä Bemari, suhteellisuuden taju taitaa olla silloin hakoteillä.


    • dgh

      Tutkitusti laadukkaimmalla autolla on ilo ajaa:)

      • K.Estonia

        vaihdoin juuri pois.


      • niin se vaan on
        K.Estonia kirjoitti:

        vaihdoin juuri pois.

        Tämä kai poikkeaa hieman Hyundain myyntiorganisaation täällä laskettelemaan legendaan nähden?!

        Omistan siis edelleen i20 1.4 Comfort 2010 ajettu n. 7000km

        -Huono moottorinohjaus kaasun osalta= alku tunnoton ja suuremmalle vaihtaessa, kaasupoljinta löysätessä, ryntäyttää n.250rpm ylöspäin! (Tämä on siis ominaisuus)

        - Miinusta moottorin osalta vanhanaikaisuus, vaatii viimeistään 100000km:n välein venttiilien säädön tarkastuksen.

        -Huono ajettavuus lumisohjossa, kuten useilla pienillä ja lyhytakselivälisillä/kapeilla autoilla!

        -Ovet ja ovitiivisteet jäätyvät herkästi yläosasta, kun sää muuttuu sateisesta vesikelistä pakkaselle!
        Syy: katon reunan rakenne hölmö, vesi valuu suoraan ovitiivisteen väliin katolta.

        -Sisätilan muoviritilät ja muutkin osat rämisevät ja ritisevät pakkasella, kunnes auto lämpeää sisältä.
        -Muoviosat sisätiloissa erittäin herkästi naarmuuntuvia, pintamaalattujako?

        -Polttoaineen kulutusmittaus heittää täyteen tankkauksen jälkeen käynnistettäessä jopa 25 litran kulutuksen näyttöön. Olisiko niin, että reagoi kylmään polttonesteeseen, tai sitten tankin täyttöaste vaikuttaa kyseiseen näyttöön?

        -Takuun piikkiin menneet viat: 1. Vesivuoto tavaratilaan. Syy: Reikä kattosaumassa. Vuoto runsas.
        2. Ilmastointi ei toiminut kuin osittain. Syy: vajaatäyttö tehtaalla.
        (Ilmastoinnin aineiden uudelleentäyttö kokonaan)

        Laatu siis vaikuttaa jotenkin sekavalta käsitteeltä, ihan kaikin osin ei vakuuta. Intiakin tässä "kummittelee". Kyllähän tuo vesivuoto olisi pitänyt näkyä tehtaan painevesitesti linjalla, jos kerran jokainen auto ajetaan linjan läpi ja tiiviys tarkastetaan, mutta??

        Jotain hyvääkin: Kulkee ajoittain suotuisissa oloissa yhdestä kahteen hengen kuormalla jopa 4.8 litran keskikulutuksella. (no,monet tehokkaammatkin /suuret bensa autot kulkevat jo nykyisin)

        Hyvissä olosuhteissa näppärä ja napakka ajokki. (sivutuulet ja myrskyt kyllä tarttuu)

        Hyvää myös moottoritilan väljyys ja järkevät sijoittelut huollon kannalta.

        Kuitenkin siinä ja siinä, onko hintansa väärti, aika näyttää, ei ole kuitenkaan niin halpa hinnaltaan, että kärsisi mitään kummempia tulla.


      • C62
        niin se vaan on kirjoitti:

        Tämä kai poikkeaa hieman Hyundain myyntiorganisaation täällä laskettelemaan legendaan nähden?!

        Omistan siis edelleen i20 1.4 Comfort 2010 ajettu n. 7000km

        -Huono moottorinohjaus kaasun osalta= alku tunnoton ja suuremmalle vaihtaessa, kaasupoljinta löysätessä, ryntäyttää n.250rpm ylöspäin! (Tämä on siis ominaisuus)

        - Miinusta moottorin osalta vanhanaikaisuus, vaatii viimeistään 100000km:n välein venttiilien säädön tarkastuksen.

        -Huono ajettavuus lumisohjossa, kuten useilla pienillä ja lyhytakselivälisillä/kapeilla autoilla!

        -Ovet ja ovitiivisteet jäätyvät herkästi yläosasta, kun sää muuttuu sateisesta vesikelistä pakkaselle!
        Syy: katon reunan rakenne hölmö, vesi valuu suoraan ovitiivisteen väliin katolta.

        -Sisätilan muoviritilät ja muutkin osat rämisevät ja ritisevät pakkasella, kunnes auto lämpeää sisältä.
        -Muoviosat sisätiloissa erittäin herkästi naarmuuntuvia, pintamaalattujako?

        -Polttoaineen kulutusmittaus heittää täyteen tankkauksen jälkeen käynnistettäessä jopa 25 litran kulutuksen näyttöön. Olisiko niin, että reagoi kylmään polttonesteeseen, tai sitten tankin täyttöaste vaikuttaa kyseiseen näyttöön?

        -Takuun piikkiin menneet viat: 1. Vesivuoto tavaratilaan. Syy: Reikä kattosaumassa. Vuoto runsas.
        2. Ilmastointi ei toiminut kuin osittain. Syy: vajaatäyttö tehtaalla.
        (Ilmastoinnin aineiden uudelleentäyttö kokonaan)

        Laatu siis vaikuttaa jotenkin sekavalta käsitteeltä, ihan kaikin osin ei vakuuta. Intiakin tässä "kummittelee". Kyllähän tuo vesivuoto olisi pitänyt näkyä tehtaan painevesitesti linjalla, jos kerran jokainen auto ajetaan linjan läpi ja tiiviys tarkastetaan, mutta??

        Jotain hyvääkin: Kulkee ajoittain suotuisissa oloissa yhdestä kahteen hengen kuormalla jopa 4.8 litran keskikulutuksella. (no,monet tehokkaammatkin /suuret bensa autot kulkevat jo nykyisin)

        Hyvissä olosuhteissa näppärä ja napakka ajokki. (sivutuulet ja myrskyt kyllä tarttuu)

        Hyvää myös moottoritilan väljyys ja järkevät sijoittelut huollon kannalta.

        Kuitenkin siinä ja siinä, onko hintansa väärti, aika näyttää, ei ole kuitenkaan niin halpa hinnaltaan, että kärsisi mitään kummempia tulla.

        Ei täällä ainakaan mitään vikaa ole ollut se on eri asia ellei ns."mahdu" ko. merkkiin sisään. Auto toimii hyvin tarkenee kylmällä siis hinta/laatu suhde enemmän kuin kohdallaan.


      • Seijate
        niin se vaan on kirjoitti:

        Tämä kai poikkeaa hieman Hyundain myyntiorganisaation täällä laskettelemaan legendaan nähden?!

        Omistan siis edelleen i20 1.4 Comfort 2010 ajettu n. 7000km

        -Huono moottorinohjaus kaasun osalta= alku tunnoton ja suuremmalle vaihtaessa, kaasupoljinta löysätessä, ryntäyttää n.250rpm ylöspäin! (Tämä on siis ominaisuus)

        - Miinusta moottorin osalta vanhanaikaisuus, vaatii viimeistään 100000km:n välein venttiilien säädön tarkastuksen.

        -Huono ajettavuus lumisohjossa, kuten useilla pienillä ja lyhytakselivälisillä/kapeilla autoilla!

        -Ovet ja ovitiivisteet jäätyvät herkästi yläosasta, kun sää muuttuu sateisesta vesikelistä pakkaselle!
        Syy: katon reunan rakenne hölmö, vesi valuu suoraan ovitiivisteen väliin katolta.

        -Sisätilan muoviritilät ja muutkin osat rämisevät ja ritisevät pakkasella, kunnes auto lämpeää sisältä.
        -Muoviosat sisätiloissa erittäin herkästi naarmuuntuvia, pintamaalattujako?

        -Polttoaineen kulutusmittaus heittää täyteen tankkauksen jälkeen käynnistettäessä jopa 25 litran kulutuksen näyttöön. Olisiko niin, että reagoi kylmään polttonesteeseen, tai sitten tankin täyttöaste vaikuttaa kyseiseen näyttöön?

        -Takuun piikkiin menneet viat: 1. Vesivuoto tavaratilaan. Syy: Reikä kattosaumassa. Vuoto runsas.
        2. Ilmastointi ei toiminut kuin osittain. Syy: vajaatäyttö tehtaalla.
        (Ilmastoinnin aineiden uudelleentäyttö kokonaan)

        Laatu siis vaikuttaa jotenkin sekavalta käsitteeltä, ihan kaikin osin ei vakuuta. Intiakin tässä "kummittelee". Kyllähän tuo vesivuoto olisi pitänyt näkyä tehtaan painevesitesti linjalla, jos kerran jokainen auto ajetaan linjan läpi ja tiiviys tarkastetaan, mutta??

        Jotain hyvääkin: Kulkee ajoittain suotuisissa oloissa yhdestä kahteen hengen kuormalla jopa 4.8 litran keskikulutuksella. (no,monet tehokkaammatkin /suuret bensa autot kulkevat jo nykyisin)

        Hyvissä olosuhteissa näppärä ja napakka ajokki. (sivutuulet ja myrskyt kyllä tarttuu)

        Hyvää myös moottoritilan väljyys ja järkevät sijoittelut huollon kannalta.

        Kuitenkin siinä ja siinä, onko hintansa väärti, aika näyttää, ei ole kuitenkaan niin halpa hinnaltaan, että kärsisi mitään kummempia tulla.

        ja katsella muita merkkejä vaikka Kiaa.


      • niin se vaan on
        C62 kirjoitti:

        Ei täällä ainakaan mitään vikaa ole ollut se on eri asia ellei ns."mahdu" ko. merkkiin sisään. Auto toimii hyvin tarkenee kylmällä siis hinta/laatu suhde enemmän kuin kohdallaan.

        Mutta se on sanottava, että kohtalaisen lämmin ja lämpenee suht nopeasti.

        Miinusta moottorinlämmitin jota saa pitää 5-6 tuntia jo kymmenen asteen pakkasella, mutta samanlaisia muissakin merkeissä, missä ns. öljynlämmitin.

        Tuohon tuntimäärään sitten kyllä lohkokin jo hieman lämpenee, polttonestekäyttöinen lisälämmitin ois tietysti paras näissäkin.

        Kyllähän autolla pärjää ja mitään muita harmeja ei toistaiseksi ole ollut, toivottavasti ei tulekkaan.

        Mutta kun tuolla edellisessä tekstissäni totesin, että kulutusnäyttö "heittää" tankkauksen jälkeen hirmuisia lukemia esille, niin eikun paranee. Pakkaskylmää ainetta tankatessa toissa päivänä näyttö kertoi käynnistyksen jälkeiseksi kulutuslukemaksi 65 l /100km ja auton moottori oli normaalilämpöinen ajosta suoraan tankille.


      • Dieseli20
        C62 kirjoitti:

        Ei täällä ainakaan mitään vikaa ole ollut se on eri asia ellei ns."mahdu" ko. merkkiin sisään. Auto toimii hyvin tarkenee kylmällä siis hinta/laatu suhde enemmän kuin kohdallaan.

        Ei valittamista, pikku Diesel toimii mainiosti huoltaminen on edullista ja takuu on tosi pitkä..siis mitä vielä autolta voi vaatia:)


      • h y u n d a i
        Seijate kirjoitti:

        ja katsella muita merkkejä vaikka Kiaa.

        nimimerkille ''seijate''-- >> hyundai omistaa kian.. esim hyundai i30 on sama kuin kiia ceed.. suomessa kia on saanut paremman markkina osuuden paremman mainostuksen ansiosta, muissa maissa hyundai kilpailee audin kanssa ja karsitumpi kia volkkarin kanssa.. mutta molemat hyviä autoja , varmoja ja turvallisia etenkin!


    • hyandai i20

      hyandai osoitti sen mihin se pystyy ihmettelen plaza sivuille ja hynadai haulle pesitynyttä morkkaajaa olen
      yrittänyt saada tutkittua kuka pääsee morkkaamaan näin pahasti hyandaita joku autoliike ilmeisesti tai myyjä muuten ei saa googlen hakusivuille ujutettua tätä samaa jankutusta tai sitten plazan pitäjät olen lähettänyt heille kyselyn kyseistä asiasta mutta he eivät voi vaikuttaa yksityisen tekemiin kirjoituksiin huom yksityisen koska kukaan ei poista sivua olen yhteydessä googleen eiköhän lähde kyllä jenkkeissäkin hyandaita myydään auto on hyvä ja piste. tämä kirjoitus ei ole kohdistettu kehenkään henkilökohtaisesti pysytään vain asia linjalla
      myynnin ja markkinoinnin aluepäällikkö kiitos

      • niin se vaan on

        Autoja myydään, saati huonoja ominaisuuksia suitsitaan, jos tuo ylläoleva on tosiaan myyntipuolen taidonnäyte ?, niin Hyundai on pulassa.

        Hyundain kuten muidenkin merkkien maahantuojat laittavat näitä asiakastyytyväisyys kyselyjä, kannattaa vastailla rehellisesti, eihän nää asiat kehity muuten olleskaan.

        Omalla i20.llä olen saanut nyt tuntumaa oikeaan talveen, -33 asteen pakkasillakin pelasi mukavasti, niinkuin pitääkin, mutta lämmityspuoli on kyllä silloin jo aika rajoilla, justiin tarkenee, kun vaatetta ja kunnon talvikengät jaloissa.

        Tietenkin on vaikea yhtälö sovittaa polttoaineen kohtuukulutus ja lämmityslaitteen lämmöntuotto,monilla merkeillä se ei ole onnistunut ollenkaan, kun moottorit kuluttavat vielä pihimmin kuin Hyundailla.

        Tänne pohjoisen oloihin pitäisi autojen lämmöneristystä parantaa huomattavasti, mutta nythän nää on samanlaisina myynnissä etelän maissa, päämarkkina-alueillaan ja täällä.

        Sitten on vielä yksi juttu, nää nykyiset alumiinilohkoiset moottorit jäähtyy pakkasessa seisoessa vallan pikaisesti, vanhoihin valuteräsmyllyihin verrattuna, mutta kun se keveys ja jonkinasteinen "kertakäyttöisyyden" henki nyt puhuu, niin ei voi mitään.


      • Geggonen
        niin se vaan on kirjoitti:

        Autoja myydään, saati huonoja ominaisuuksia suitsitaan, jos tuo ylläoleva on tosiaan myyntipuolen taidonnäyte ?, niin Hyundai on pulassa.

        Hyundain kuten muidenkin merkkien maahantuojat laittavat näitä asiakastyytyväisyys kyselyjä, kannattaa vastailla rehellisesti, eihän nää asiat kehity muuten olleskaan.

        Omalla i20.llä olen saanut nyt tuntumaa oikeaan talveen, -33 asteen pakkasillakin pelasi mukavasti, niinkuin pitääkin, mutta lämmityspuoli on kyllä silloin jo aika rajoilla, justiin tarkenee, kun vaatetta ja kunnon talvikengät jaloissa.

        Tietenkin on vaikea yhtälö sovittaa polttoaineen kohtuukulutus ja lämmityslaitteen lämmöntuotto,monilla merkeillä se ei ole onnistunut ollenkaan, kun moottorit kuluttavat vielä pihimmin kuin Hyundailla.

        Tänne pohjoisen oloihin pitäisi autojen lämmöneristystä parantaa huomattavasti, mutta nythän nää on samanlaisina myynnissä etelän maissa, päämarkkina-alueillaan ja täällä.

        Sitten on vielä yksi juttu, nää nykyiset alumiinilohkoiset moottorit jäähtyy pakkasessa seisoessa vallan pikaisesti, vanhoihin valuteräsmyllyihin verrattuna, mutta kun se keveys ja jonkinasteinen "kertakäyttöisyyden" henki nyt puhuu, niin ei voi mitään.

        Vaihda se i20 Bemariin kuten BMW- palstalla ilmoittelet. Miten muuten saat mahtumaan 4 lasta ja kaksi koiraa tuohon pikku- Hyundaihin?


      • polkuautoilija

        Oot tainnut lintsata äikän tunneilta?


    • 57

      Tässä on hyvä perusauto ilman mitään turhia hienouksia. Takeena on Hyundai autoille tyypillinen korkea laatu jonka todella huomaa. Autossa ei ole ongelmia ilmaantunut.

      • h y u n d a i

        laadukas auto (ja merkki saksalaisen laatututkimuksen todistamana), turvallinen (5 tähteä EUROncapissa),kulutus automaatilla pienempi ainakin meillä normaalissa ajossa.. :)


      • PILTTIÄ PUKKAA
        h y u n d a i kirjoitti:

        laadukas auto (ja merkki saksalaisen laatututkimuksen todistamana), turvallinen (5 tähteä EUROncapissa),kulutus automaatilla pienempi ainakin meillä normaalissa ajossa.. :)

        MUUTEN EN USKO.ME HYUNTAI MIEHET EMME USKO KUIN AUTO PILTTIÄ KOSKA MUUT TUTKII VÄÄRIN JA OVAT LAHJOTTUJA.


      • Late--
        PILTTIÄ PUKKAA kirjoitti:

        MUUTEN EN USKO.ME HYUNTAI MIEHET EMME USKO KUIN AUTO PILTTIÄ KOSKA MUUT TUTKII VÄÄRIN JA OVAT LAHJOTTUJA.

        Ei ne Korealaiset ole yhtään huonompia tekemään autoja kuin eurooppalaisetkaan.On niin paljon hyviä henkilökohtaisia kokemuksia Aasialaisista valmistajista että luotan heihin.


      • 120at
        Late-- kirjoitti:

        Ei ne Korealaiset ole yhtään huonompia tekemään autoja kuin eurooppalaisetkaan.On niin paljon hyviä henkilökohtaisia kokemuksia Aasialaisista valmistajista että luotan heihin.

        Hyundain huono menestys talvitesteissä johtui käsittäkseni vain siitä, että autossa ei ole vakiona ESP:tä. Jos olisi, niin auto olisi testeissä ollut keskiluokkaa.

        Oma i20 at on ollut nyt neljättä kuukautta, ei mitään valittamista. Omassa myös ESP lisävarusteena.


      • .-c-s-w-
        120at kirjoitti:

        Hyundain huono menestys talvitesteissä johtui käsittäkseni vain siitä, että autossa ei ole vakiona ESP:tä. Jos olisi, niin auto olisi testeissä ollut keskiluokkaa.

        Oma i20 at on ollut nyt neljättä kuukautta, ei mitään valittamista. Omassa myös ESP lisävarusteena.

        i20 EM-Edition 2012 mallissa se on!


    • 5D

      Loistava kulkupeli. pienempi 1.2 moottori riittää tähän ja vakiovarustetaso on hyvä, tällä kelpaa ajella!

    • i20:nen

      i20 on hyvä ja turvallinen valinta ei tarvitse vikoja pelätä, auto on hyvä ajaa sekä lämmin myös talvella.

      • pompi, pompi

        talviautotestien jumbo onkin jonkun mielestä parasta mitä rahalla saa.


    • colt2

      Tilaukseen. On tosi hyvä ajaa ja markkinoiden paras takuu mitä vielä tarvitaan??

      • Mietäsvaa

        Ajelin muutaman päivän Hertziltä vuokratulla i20:llä (1.4) ja oli todella positiivinen yllätys. Ulkonäkö on vähän vaatimaton, mutta sisätilat yllättävän suuret ja ajettavuus oikein hyvä. Maantieajossa 80-100 km/h oli kulutus vähän alle 6 litraa. Ja se lämmityslaite on todellakin tehokas, parinkympin pakkasella riitti lämpöä ihan kuumuuteen asti. Ihan harkinnan arvoinen auto, täytyy sanoa.


      • niin se vaan on
        Mietäsvaa kirjoitti:

        Ajelin muutaman päivän Hertziltä vuokratulla i20:llä (1.4) ja oli todella positiivinen yllätys. Ulkonäkö on vähän vaatimaton, mutta sisätilat yllättävän suuret ja ajettavuus oikein hyvä. Maantieajossa 80-100 km/h oli kulutus vähän alle 6 litraa. Ja se lämmityslaite on todellakin tehokas, parinkympin pakkasella riitti lämpöä ihan kuumuuteen asti. Ihan harkinnan arvoinen auto, täytyy sanoa.

        Vaihtoehto tää i20 ole, hyvin on selvinnyt talven pakkasissa, pelaa ja mitä pidempään tuohon tutustuu, sen mukavemmalta ja näppärämmältä tuntuu.

        Kai siinä on sitäkin, että tottuu erilaisuuteen, kuten nyt hieman muista poikkeavaan kaasupedaalin "oirehtimiseen" ei haittaa enää juurikaan, kun kymppitonnin on harjoitellut ;)

        Olisi tosin muitakin pidemmän testivälin mukanaan tuomia kehittämisehdotuksia, mutta olkoon, kyllä tällä köröttelee.


    • Hyvin pelittänyt ja ensimmäinen (vuosi)huolto tehty (263 eur) paikallisessa merkkihuollossa. Ainoa vika mitä on ollut, on takalasin pyyhkijänsulan varsi talvella hyppäsi booreilta. Korjattiin odottaessa takuuseen. Viime viikollakin ulkomittarissa -36 astetta pakkasta ja hyvin kulki ja lämpöä riitti kabinetissakin. Ainoa mitä voisi moittia on kovilla pakkasilla kolahtavat iskarit johtuen hiukan jäykästä alustasta, mutta minkäs pakkasille teet.

      • alustasta...

        Tuo juuri se, missä mentiin getzi:stä takapakkia. Getzissä jousitus sekä äänieristys etenkin renkaitten osalta 2:ta luokkaa parempi.
        Muuten hyvä auto, kun vielä palauttaisivat nuo getzin hyvät ominaisuudet...


      • uudistunut i20
        alustasta... kirjoitti:

        Tuo juuri se, missä mentiin getzi:stä takapakkia. Getzissä jousitus sekä äänieristys etenkin renkaitten osalta 2:ta luokkaa parempi.
        Muuten hyvä auto, kun vielä palauttaisivat nuo getzin hyvät ominaisuudet...

        HYUndai i20 tulossa uudistuksia ja "kasvojenpesu" tämän vuoden puolella. Kyseiset puutteet korjattanee.


    • Black Sabbath

      Osin kesäkuussa I20 1.4:n ja nyt autolla on ajettu 1650 km.
      Eilen kun tein autolla ohituksen ja vaihdoin vaihteen kolmoselta neloselle jäi vaihdekepin nupin yläosa käteeni.

      Ovien sisäpaneeleissa on joku materiaalivika, koska pelkkä
      paljaan käsivarren hankaus saa pinnan näyttämään kuin kissan kynsimältä.

      Auto on kasattu Turkissa ja kasaustyön laatu on vähän kehnonlainen. Etulokasuojien sovitukset rungon helmapelteihin ovat vinot ja toleranssit isot ja irvokkaan näköiset. Myöskin puskureiden sovitukset runkoon vähän sinne päin.

      Moottori ja vaihteisto toistaiseksi toimineet OK.

      Aikaisemmin olen omistanut 2 Toyotaa, 1 Mitsubishi ja 4 Nissania ja kaikki ne on ostettu uutena ja pidetty 2-4 vuotta,
      viimeinen Almera 1.8 oli minulla 6 vuotta ja kaikki toimivat ilman vikoja ja murheita.

      Hyundain laatu ainakin tämän yksilön kohdalla ei vastaa näitä
      japanilaisia verrokkeja.

      • Niin on..

        Olet oikeassa mitä sisustusmuovien laatuun tulee, jotain pintavärjättyä höttöä, halvalta vaikuttaa.. naarmuuntuu itekseen melkein!!


    • Hyundai i20 1.4 crdi

      Voi kyllä suositella, tässä on automerkki joka TOIMII!!!!

    • Veijok

      Hyundai i20 1.2, laitatin Michelin energyt alle, auto on melultaan ja kulultaan sivistyneempi, mittarissa 3500 km, voin suositella

    • 55,

      i20 on hyvä auto, kilometrit taittuvat vailla ongemia

    • Ucdi

      Todella hyvä auto, tässä jos jossain täyttyy hinta/laatusuhde. Voin suositella kaikille epäilijöille...

    • insideR

      HAH HAH. Ottaen huomioon myyntimäärät, niin tänne palstalle on pesiytynynyt kaikki 20:n omistajat kehumaan kulkinettaan. Just, eihän myyjät tämmöstä tekis... tai maahantuoja?

      • asiaa ja aihetta..

        Tämähän on juuri Hyudain keskustelupalsta, joten on luonnollista, että aiheet ovat Hyundaihin liittyviä, vaikkapa i20. Sitä ei insideR näytä ymmärtävän.


      • H&K.

        i20 oli nyt huhtikuussa Suomen neljänneksi eniten myyty automalli.
        Kyllä aika monet ymmärtävät laadun päälle.


    • hyundai i20 1,2l

      Hyvin oli pelannut mutta tänään hajosi vaihdelaatikko. Kaupan pihalle jäi kun pakki lukittui. Ei muutakuin purkaamoilta katselemaan uutta lootaa ja kustannukset parin tonnin luokkaa. Auto ajettu 43tkm ja vm 2009.

      • Sepi_

        Siinähän on takuu voimassa vielä pari vuotta.
        Keksi parempia provoja.


      • hehehehh

        Noinhan käy usealla euromerkillä (DSG) - ei Hyudailla.


    • Hyundaii20

      Kävin koeajamassa uuden i20:n, yllätti erittäin postitiivisesti pirteydellään ja ajettavuudellaan, muutoinkin laadukkaan oloinen pikkuauto. Kaupat tehty ja uusi menopeli tulossa 2-3 viikon sisällä. Ainakin itselleni tuo uusi 1.2 litrainen kappa (87 hv)kone antaa riittävästi vauhtia ja kulkee pienellä kulutuksella.

    • jagge

      Minun i20 meni ekasta katsastuksesta kevyesti läpi.OBD vikakoodeja tasan nolla.

    • Akkoli

      Tuli tarjous kotiin, jossa luvattiin hyvittää 2650e vanhasta 300e arvoisesta kotterosta kun ostaa Hyundai i20 5d. Eli jäisi toimituskulut mukaanlukien 12940e maksettavaa.
      Hiukan houkuttelisi, mutta onko tuohon pieneen takakonttiin mitään jakoa saada Emmaljungan Duo Edge lastenvaunuja mahtumaan kasaan taitettuna? Jos joku osaisi täällä sanoa niin säästyisi turhalta reissulta autokauppaan.

    • pätkä.

      Ostin itsekin Hynday i 20. Auto on edullinen ja pidän siitä. Niin no ongelmatontahan autoa ei olekkaan. Siitäkin minulla on kokemusta. Kyllä uusi auto on aina uusi. Veikkaan ettei nuo sähköautot kalleutensa vuoksi tule yleistymään vaan ostetaan tuollaisia 10.000e autoja. Monet tehtaat suunnittelevat sähköautoille kilpailijaa. On järkevämpää tehdä 10,000e auto ja myydä niitä se kun valmistaa kallis sähköauto johon pätkätyöläisillä ei ole varaa. Suht pienillä tuloillaankin kykenee ostamaan tuollaisen 10,000e auton.

    • oikku4

      Mullakin on hjundai i20 5d ,jo toinen menossa. on ollut hyvä ja mukava auto ajaa. vaihdoin tämän nykyisen hjundain koska sain vähän pienemmillä osamaksuilla kuin edellisen . tässä on 5 ovea ja edellisessä oli 3 ovea. saa nähdä millainen tämä turkissa tehty auto on, mutta kyllä edellinen intiassa koottu oli ihan laadukas auto ajoin sillä n 70000 km lähinnä keski-pohjanmaan lakeuksilla kesät ja talvet ja ei mitään vikaa vain öljyt ja tulpat vaihdettiin ja ilmastointihuolto. olin tosi tyytyväinen tähän merkkiin. sitä ennnen oli ladaa 3kpl ja aluksi datsun 100 a ta. ja kyllähän nämä nyky autot eroaa kuin yö ja päivä toisistaan. yskallan suositella muillekin hjundai i20 stä yst terv Krister Emet Kokkola keski- pohjanmaa nim tavallinen autonkuluttaja.

    • romu mikä romu

      Tulipa ostettua joku aika sitten i20 noin 30 tuhatta ajettuna. Tässä kokemuksia vehkeestä:

      - nitinää
      - natinaa
      - sirinää
      - särinää
      - räminää
      - jyrinää

      Teknisesti ehkä oiva peli, mutta mukavuusominaisuuksiin ei ole pahemmin huomiota tuhlattu. Sisusta on säälittävä muovikyhäelmä, joka kelpaisi sketsin aiheeksi. Ei vaan paljon naurata, kun on oma auto kyseessä. Yhden metelin lähteen kun saa paikannettua ja poistettua, ilmestyy kaksi uutta tai vähintään yksi entistä pahempi tilalle.

      Rengasäänet on suoraan helvetistä. Olen katsellut mattojen alle, ja kyllä siellä jotain pehmusteita on ja takapenkin alla bitumilevyäkin. Ei tunnu paljon auttavan. Kaikki jyrinä tulee sisälle kuin vanhoissa peltisisustoilla olevissa pakettiautoissa.

      Ja turha naljailla, että etkö koeajanut. Kyllä ajoin, useamman kymmenen kilometriä. Silti ostin, mutta en enää tiedä miksi. Silloin ei nitissyt eikä rämissyt. Kai liikkeillä on joku suihke, jolla hälyäänet saa pois parin viikon ajaksi. Rengasäänet laitoin alla olleiden melko laaduttomien nastarenkaiden piikkiin, ja tarkoitus on vaihtaa kitkoihin syksyllä. Siksi ajattelin, että ei haittaa, kun hiljenee kuitenkin renkaiden vaihdolla. Hiljeni se hieman kesärenkailla, mutta silti äänimaailma muistuttaa enemmän vanhan traktorin ohjaamoa, kuin nykyaikaista henkilöautoa.

      • ratkoria etsivä

        Minkä vanhan traktorin ohjaamoa?


      • Anonyymi

        Ihmeellistä! Minulla on 80 000km ajettu 2012 vuosimallia oleva i20 eikä tuollaisia ominaisuuksia. Nastarenkaat aiheuttavat ääniä mutta sen pidän ihan normaalina ja autoani käytetään enimmäkseen kaupunki liikenteessä, kesäloma reissua lukuun ottamatta. Katsastuksissa ei ole ollut huomauttamista.


    • ari vaan

      Minulla on i20 1,248 moottorilla ja siinä on CHAMPION RER8YC tulpat.
      Onko kellään tietoa minkä vaihtoväli noilla tulpilla on?
      Onko NGK 4288 kestävämmät?

      • lkytjhgfdsa

        50000 km vläin ja 20kg momentiin.
        muistaakseni 28 mm jengat ja sen vuoksi ei saa vääntää 25kg momenttiin niin kuin lyhyemmillä jengoilla oleviin autoihin.
        kestävyydestä ei kannate ottaa kantaa. molemmat toimii vaihtovälin ilman kulutukseen enemmälti vaikuttamista.


    • oikku4

      Vastaan Arille ,joka käyttää CHAMPION RER8YC tulppia autossaan . Hjundai käyttäää niitä ensiasennustulppina jo tehtaalta lähtiessä ,ja minulla edellisessä hjundai i 20 3d vm 2009, jolla ajoin 70000. km ennen tähän nykyiseen hjundai i20 5d vm 2014.Vaihdoin uusiin tulppiin 4000km kohddalla kuten ohjekirjakin suosittelee. Kyselin myös muita ns platinakärkisiä tulppia varaosaliikkeistä,mutta tuntuivat turhan kalliilta. wetteri merkkiliike myi niitä championin tulppia 30 eur hintaan. muualla maksoivat jopa 80-100 eur,per 4kpl. Toki voi ajaa championeilla jopa 100000km jos haluaa, mutta toiminnan kannalta on toki järkevää noudattaa valmistajan suosituksia. ps muunkin merkkisiä tulppia voi käyttää esim bosch ja ngk molemmat ovat hyvä laatuisia kunhan lämpöarvo ja jengan pituus ovat sopivat eli ei liian lyhyet eikä pitkät . terv hjundai i20 kuski kokkolasta.

      • oikku4

        Korjaan tarkoitin 40000 km ei 4000km anteeksi kirjoitusvirheeni nim ari vaan muuten varmaan on ihan ikein kirjoitettuna. terv hjundai i205d kuski kokkolasta.


    • newi20

      Hei

      Tässä hieman infoa missä i20 menee laadultaan nyt 2016(siis uusin korimalli). Auto on monipuolisesti palkittu testeissä ja autoalan toimittajien arvosteluissa. Tosin tämähän ei toteudu Suomen testeissä, kun esim. Tekniikanmaailman toimituksella ei koskaan ole riittänyt rohkeus tuottaa testimenestyksiä kuin Saksalais lähtöisille autoille. Muutama vuosi taaksepäin voittaja oli aina Opel ja nykyisin Vw konserni.
      Käytännön tasolla uusimmassa i20 malissa todettu hyvät ja huonot puolet tulevat tässä.

      MIINUS:
      - etujousitus kolisee ulosjousituksessa. Ääni voimistuu pakkasessa.
      - ajettavuus muuttuu vähäisessä pakkasessa -5-10 astetta lievästi puoltavaksi tien kallistusten mukaan
      - kankea huolto organisaatio, moni asia todetaan tyyppiominaisuudeksi, ei haluta selvittää tai korjata, ennen kuin selkeästi särkynyt osa. Esim. Alustan ääntely ei kiinnosta jälkimarkkinointia.
      - heikot valot( mutta sama tilanne muissakin kololuokan autoissa)
      PLUSSAT:
      - laatu kohonnut selvästi, auto ei nitise eri lämpötilojen mukaan.
      - muoviosat ovat nyt erittäin laadukkaita, eivät naarmuunnu helposti niinkuin edellisessä korimallissa
      - todella hyvä 1,2 moottori, vetää hyvin isoillakin vaihteilla ja kuluttaa varsin vähän
      - kokonais viimeistely erittäin hyvä, esimerkiksi korisaumat ja maalipinta
      - kokoluokassaan hiljainen maantie nopeuksissa, hiljaisempi kuin i30
      - hyvä tilatarjonta
      - jo classic malli erittäin tyylikäs sisältä, vaikuttaa isommalta autolta ohjaamossa

    • ArtificialBoy

      Minulla oli eilen määräaikaishuollon sijaisautona päivän tuliterä vm. 2017 i20. Kyllähän sen sisustan laatuvaikutelma ja desing oli kuin istunut 90- luvun autoon verrattuna ainakin Renault Clio Sport Tourer NaviStyle vm. 2016 malliin, jolla normaalisti ajelen. Ja ajotuntumakin oli suorastaan surkea ja mitäänsanomaton Clioon verrattuna. En tiedä oliko sijaisauton renkaat niin huonot vai mikä autoon aiheutti ihme kiemurtelua sulalla suoralla tiellä. Vaihteensiirto oli myös i20:ssa epämääräinen ja liiankin kevyt. Clion kolmepyttynen 0.9 TCe turbomoottori on myös helpompi ajetteva kuin i20:sen moottori (1.0 ?) koska siitä löytyy vääntö jo 1500- 2000 kierroksilla, toisin kuin i20:sen koneesta, joka on selkeästi kierroskone. Uuden i20:sen hinnalla näyttää saavan Clion farkkuversion uutena, joten kyllä edelleen olisin kalleellaan relluun jos näistä kahdesta pitäisi valita.

    • Anonyymi

      Muuten ihan kelpo auto niin halvaksi.
      Laatu tuntuu kehnolta.
      Jako hyppäsi 69000 kohdalla ja moottori rikki.
      I20 1,2 litran kone, vm.2015

      • Anonyymi

        Eikös tuo ole vielä takuunalainen, eli uusikone valmistajan piikkiin?


    • Anonyymi

      Mikä on kantavuus i20 vm2017

    • Anonyymi

      100.000 mittarissa vein merkkihuoltoon,en huollata muualla.autos ei mitään vikaa sinneviedessä .pois hakiessa outoa ääntä.ja varoitusvalo paloi.no seuraavana päivänä takaisin. No jakopäänkettinki venynyt ja nyt odotellaan osaa ihmettelen vain miten on tarkistuslistassa rasti ruudussa et ollaan kettinki tarkistettu.ja merkattu ettei mitään vikaa!!

    • Anonyymi

      Hynynen i20 pelittäny hyvin jo yli vuoden. kats. läpi moitteetta.- ajokilometrejä 168 tkm talvella tarkeni ja eteni Lumessakin. Ovenkripojen ympärillä näissä voi olla pientä ruostumisongelmaa.-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe