BMW:n kestävyys

Pettynyt omistaja

Millaisia kokemuksia teillä on BMW:n kestävyydestä? Minulla on neljäs perättäinen BMW ajossa ja seuraavassa kokemuksia tästä viimeisestä. Auto on siis BMW 520 DA E61 Touring Business vm 2008.

1. Auton luovutuksen jälkeen huomataan että matkustajan puoleisen etuoven tiiviste on rikki. Huollossa tiiviste tutkitaan ja vaihdetaan takuuseen. Autoa pitää käyttää korjaamolla kaksi kertaa.
2. Ensimmäinen talvirenkaanvaihto tuotti yllätystä: auton liikkuvat osat olivat rivakasti ruosteessa! Kun asiasta mainitaan ensimmäisessä huollossa kuullaan että niin pitääkin olla: autot tuodaan Suomeen laivalla ja raikas merituuli ruostuttaa juuri nämä osat.
3. Vaihteisto ei toimi kunnolla: ykkösvaihdetta ei saa kytkettyä päälle ja kolmonen rusahtaa ikävästi. Autoa korjataan yhteensä kuusi kertaa ja vaihdetaan kaikki osat mitä löytyy: kytkinlevy, työsylinterit jne. Korjausten välillä on kaikkea muutakin: milloin ei toimi tuulilasin pyyhkijät, milloin on jääneet ruuvit ja mutteri löysälle. Tutkimme asiaa myös maahantuojan edustajan kanssa ja hänen mielestään asia on varsin mitätön. Auton myyjän kommentti oli että käytä 2. vaihdetta ja unohda ykkönen. Autoa pitää käyttää korjaamolla kahdeksan kertaa. Tässä vaiheessa tuli hankittua kausilippu paikalliseen bussiyhtiöön.
4. Autolla on vaikeaa ajaa lumisella ja jäisellä tiellä. Korjaamolta kehotetaan tutkimaan ohjekirjaa ja sieltä vastausta löytyykin: älä aja lumisella ja jäisellä tiellä vaan auratulla ja hiekoitetulla!
5. Tyhjäkäynti vaeltelee ja auto sammuu kesken ajon 100 km/h vauhdista. Hurja yllätys kun tehostimet ja muut eivät enää toimi. Yhteys korjaamolla jossa asialle naurahdellaan.
6. Huomataan että auton takaluukku osuu takapuskuriin ja on hangannut siihen uran. Auto korjaamolle jossa todetaan että vetokoukku on asennettu virheellisesti niin että puskuri on noussut ylöspäin ja osuu takaluukkuun. Takaluukun reunan maalipinta oli hankautunut metallille. Korjaamopäällikkö tutki asiaa ja totesi että se ei aiheuta toimenpiteitä ja evästi että asiaa voi seurata katseella mikäli haluttaa.
7. Auto ei lähde käyntiin. On hieman pakkasta ja auto ollut roikassa yli tunnin. Korjaamopäällikkö kehottaa polkemaan kaasun pohjaan ja starttaamaan tosi piiitkään. Lopulta auto lähtee käyntiin ja bensiiniä tulvii vähän joka puolelta.
8. Postista tipahti kirje jossa kehotettiin viemään auto takuukorjaukseen: happi-anturin rikkoutuminen voi rikkoa katalysaattorin. Auto korjaamolle ja asia korjattiin.
9. Auto sammuu kesken ajon. Korjaamolla naurahdellaan edelleen asialle: ei auto voi sammua kesken ajon
10. Autolla ajettu jo yli 40 tkm: jarruttaessa alkaa tuntua ikävää tärinää. Kesälomareissu edessä joten auto korjaamolle. Diagnoosi: etujarrulevyt eivät ole enää kunnossa. Korjaaminen joko vaihtamalla levyt tai pikapaikkona sorvataan levyjä. Maksaa 100 € koska valmistaja ei korvaa takuuseen jarrulevyjen vikoja 30 tkm jälkeen. Korjaamopäällikkö lohduttaa että muissa merkeissä (mm. vw ja chrysler) levyt pitää sorvata jo 30 tkm paikkeilla.
11. Määräaikaishuollon jälkeen uusi yllätys: auton ohjaus on jäykistynyt selvästi. Auton ajettavuus on parantunut selkeästi huonolla kelillä. Korjaamolla ei tiedetä asiasta.
12. Cd-soitin rikkoutuu: levy jää sisään. Auto korjaamolle jossa asia tutkitaan ja tilataan uusi soitin. Kaksi reissua korjaamolle.
13. Auto sammuilee kesken ajon, nyt on jo tulla ruumiita. Auto korjaamolle ja nyrkkiä pöytään. Asiaa aletaan tutkimaa ja syy on löytyvinään: tyhjäkäyntimoottori(?) onkin rikki ja lienee ollut jo alusta saakka. Osa tilataan ja vaihdetaan. Asia ei korjaannu.

Näiden lisäksi on vielä lukuisia muita vikoja tullut eteen.

BMW:n kestävyys ei ole kehuttavaa!

33

10742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tule meille

      Jokainen maahantuoja/ korjaamo kaipaa sinunlaistasi asiakasta. Vaihda automerkkiä niin pääset tutustumaan laajemmin eri auto-alan organisaatioihin. Muista myös aina haukkua työnvastaanottaja, mekaanikko ja korjaamopäällikkö. Hehän ovat syyllisiä autossasi ilmenneisiin ongelmiin.

      • BMW Kusipää

        Jeph, jokaisella korjaamolla naurettaan kun kerrot että 100km/h vauhdissa auto sammuu... Tietysti, vilkas mielikuvitus, on köyhän paras huvitus! ;D


    • taitaa.

      olla vain erittäin huono yksilö käsissäsi. Noita maanantaikappaleita on joka automerkissä. Tietysti bemarin hintasista autoista niitä ei pitäisi löytyä.

    • fdsf

      vaihteisto ongelma johtuu siitä ettet ole huomannut että auto on automaatti laatikolla.

    • .......

      ." Vaihteisto ei toimi kunnolla: ykkösvaihdetta ei saa kytkettyä päälle ja kolmonen rusahtaa ikävästi"
      ja auton malli on BMW 520 DA E61

      Mietippäs mikä tuossa kusee ja pahasti. No minäpä kerron. Tuo A mallimerkinnässä tarkoittaa automaattia, joten tuo väittämäsi ei voi olla totta.

      • Fjskdh

        Itselläni ei bmw:tä, oli aiemmin e46. Kävin muutama viikko sitten säädättämässä ohjauskulmat passattiini. Edellä asioiva omisti e61 farkun eli kohtuu tuoreen bmw:n. Asentaja joutui todella taistelemaan pitkän jatkovarren kanssa kun yritti saada airauskulmat kohdilleen. Oma pasuuna meni ilman ärräpäitä sujuvasti ja normaaleilla työkaluilla. Kyllä siinä asentajakin ihmetteli miten voi paikat olla niin jumissa. Nin, ja oma auto ei ole uusi vaan jo hiukan yli viisivuotias.


    • köyhätkyykkyyn

      kuulukaan olla toimiva ja hyvä. Riittää kun on kallis.

    • Mikä amispelle

      Täytyy "nostaa hattua" että joku elämässään epäonnistunut jaksaa provoilla näinkin pitkällä tekstillä. Valitettavasti et omista BMW:tä etkä todennäköisesti mitään muuta kulkuneuvoa kuin vanhan mopoauton.

      Tekstisi joka kohta sisältää asiavirheitä alkaen siitä että automaattivaihteisessa autossa (mallimerkintä A) eivät muka vaihteet mene päälle puhumattakaan oven tiivisteistä tai alumiintukivarsien ruostuminen. Muutahan alustassa ei näykään, koska sen suojattu muovilevyillä. Ja jos sinulle olisi automaattivaihteinen auto, tietäisit ettei sitä koskaan startata kaasu pohjassa vaan jarrua painamalla.

      • Pettynyt omistaja

        Sori, autoni on siis BMW 520 D E61 Touring Business vm 2008.

        Manuaali.


      • E90 318d
        Pettynyt omistaja kirjoitti:

        Sori, autoni on siis BMW 520 D E61 Touring Business vm 2008.

        Manuaali.

        Kirjoitit
        "7. Auto ei lähde käyntiin. On hieman pakkasta ja auto ollut roikassa yli tunnin. Korjaamopäällikkö kehottaa polkemaan kaasun pohjaan ja starttaamaan tosi piiitkään. Lopulta auto lähtee käyntiin ja bensiiniä tulvii vähän joka puolelta."

        Jos autosi on BMW 520 D E61 niin olet ajanut erehdyksessä bensalla dieselin asemesta. Yllättävän hyvin on silti pelannut yli 40 000 km....


      • Juha1234
        Pettynyt omistaja kirjoitti:

        Sori, autoni on siis BMW 520 D E61 Touring Business vm 2008.

        Manuaali.

        Millaisia kokemuksia sinulla on niistä kolmesta edellisestä autosta?


      • Pettynyt omistaja
        Juha1234 kirjoitti:

        Millaisia kokemuksia sinulla on niistä kolmesta edellisestä autosta?

        Täytyypi olla tarkkana, löpöä tarkoitin.


      • ,,,,,
        Pettynyt omistaja kirjoitti:

        Täytyypi olla tarkkana, löpöä tarkoitin.

        väität että se on automaatti diesel, nyt se onkin manuaali bensa. Olet nolo trolli.


      • E 318 D
        ,,,,, kirjoitti:

        väität että se on automaatti diesel, nyt se onkin manuaali bensa. Olet nolo trolli.

        Noin huonoa tuuria ei äkkiä uskoisi kenellekään olevan. Kuitenin täytyy sanoa, että minulla oli tosi surullinen 320i vm 2009. Kuudes bemari minulla ja eka murheellien. Nyki ja ei saatu kuntoon. Kaikki pisteet Laakkoselle yrityksestä korjata. Nyt on uusi 318D eikä nyi. Mertkkiä en vaihda.


    • Temit kuntoon

      500 sarjan tukivarret ovat alumiinia eivätkä ne ruostu vaan oksidoituvat.

    • tttttt123

      BMW 520 DA E61 = Diesel ja automaattivaihteisto.

      1. ykkösvaihdetta ei saa kytkettyä päälle ja kolmonen rusahtaa ikävästi.
      vaihdetaan kaikki osat mitä löytyy: kytkinlevy, työsylinterit jne. Jaa automaatissako. Heh ?

      2.Korjaamopäällikkö kehottaa polkemaan kaasun pohjaan ja starttaamaan tosi piiitkään. Lopulta auto lähtee käyntiin ja bensiiniä tulvii vähän joka puolelta.

      Aika hyvä asia, jos olet ajanut Diesel autolla ja tankannut bensiiniä. Miten edes lähtee teoriassakaan käyntiin ja moottori ei ole mennyt aikoja sitten rikki. Ottaen huomioon Diesel kaasu pohjaan. Heh.

      No tarinahan oli hauska ja vastuu siirtynyt lukijalle. Kiitoksia päivän kevennyksestä.

      • Keijo Annikki

        Miten sillä startataan tosi pitkään? Eikös siinä ole start/stop -näppäin? Mulla ainakin painetaan kytkin pohjaan painetaan nappulasta ja auto lähtee nopean hehkutuksen jälkeen käymään...


    • Ape2

      BMW320 i 2.0 automaatti Moottorin häiriövalo syttyi palamaan tankkauksen jälkeen
      huollossa valot nollattiin mutta taas uuden tankkauksen jälkeen sama homma lisäksi auto sammuu aika usein kun pysähdytään esim.liikennevaloihin

    • bmw on ubee

      Niinpå diisselissä tulvii bensaa startatessa ja silleen?

    • 3 bemua omistanut

      No BMW ja Kestävyys ei tunnetusti sovi samaan lauseeseen.

      • äiti pitää hyvänä?

        ja rölli kommentoi suurella tiedolla ja älyllä vuoden 2010 ketjuun, onnea ja menestystä valitsemallesi uralle.


      • 3 bemua omistanut
        äiti pitää hyvänä? kirjoitti:

        ja rölli kommentoi suurella tiedolla ja älyllä vuoden 2010 ketjuun, onnea ja menestystä valitsemallesi uralle.

        "ja rölli kommentoi suurella tiedolla ja älyllä vuoden 2010 ketjuun, onnea ja menestystä valitsemallesi uralle"
        En ole "rölli" Mitähän merkitystä sillä on, milloin tämä ketju on aloitettu, nyt vähän niitä valoja päälle. Ps. Itsekin juuri vastasit 2010 vuoden ketjuun, joten sinuna en huutelisi muille niiden älystä ja tiedosta :DD
        Taitaa äidin pikkumussukka haluta 18-vuotis syntymäpäivälahjakaksi jotain viime vuosituhannen bemaria...


      • hoh...
        äiti pitää hyvänä? kirjoitti:

        ja rölli kommentoi suurella tiedolla ja älyllä vuoden 2010 ketjuun, onnea ja menestystä valitsemallesi uralle.

        Äiti pitää sut hyvänä,todellakin,antaa tisua ja vähän muutakin pikku bemarifanipojulleen kun yo-lahjaksi saatu vm.2014 oleva 325:n porsii välille....


      • isäsi
        hoh... kirjoitti:

        Äiti pitää sut hyvänä,todellakin,antaa tisua ja vähän muutakin pikku bemarifanipojulleen kun yo-lahjaksi saatu vm.2014 oleva 325:n porsii välille....

        Menikö pikkupojalla tunteisiin :D


    • Bratwurst on makkara

      "ja rölli kommentoi suurella tiedolla ja älyllä vuoden 2010 ketjuun, onnea ja menestystä valitsemallesi uralle"

      Ja tässä se taas nähdään, ettei nuo ongelmat ole poistuneet mihinkään fanaattisista vastaväitteistä huolimatta.

    • onnellinen18

      BMW maahantuoja tai kukaan muukaan ei tule itse todetusti vastaan 2 v jälkeen yhtään missään. Vaihdoin Mersuun.

    • Seppo33990

      Bemari vuosimalli 2009 lähtien varma auto oli sitten M tai N kone.

    • pemariepidemia

      useinhan noita näyttää olevan tienvarteen jäänyt ja kuski seisoo vieressä. Mallimerkintöjä en ole vaivautunut tutkimaan.

    • Jereeeehh

      Paska mikä paska, tehoton romu.
      Jos haluaa pärjätä niin virittelyjä vaan.
      Mersu menee ohi, myös.
      Huonoin saksalainen.

      AMG tai RS.

      M-sarja surkein!

      Nopein farmari E63 AMG S

      Ja uskon että kun Audin tää kyseinen malli tulee niin se on aika tappo vehje, koskaan ei kyl Mersulle pärjää

    • Jereehhh

      Huohotinputki jäätyi -32c , muut lähti käymään, hävetti.

    • muutenhyvä

      No nyt 12vuoden jälkeen Bemari tais jäädyttää surullisenkuuluisan huohotinputken rankka savutus ja aiemmin mennyt pari puolaa taitaa vaihtoon mennä mutta ongelma mihin vaihtaa kaikissa autoissa tahtoo olla samat ongelmat ei tarvi kauaa googlailla merkki kuin merkki perkuleen maailmanpelastaja mallit.

    • Anonyymi

      Siis ukko on ostamassa diesel 520 Bemua, ajettu yli 450....kannattaako ostaa?

      • Anonyymi

        Romun hinnalla joo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe