on epäjumalanpalvelusta, Ei Jumala anna kunniaansa kellekkään toiselle, sanan mukaan Jumalaan on rukoiltava Jeesuksen nimessä.
Emme saa kumartaa tai rukoilla edes enkeleitä, kuinka sitten edesmenneitä vainajiamme, lue tästä mitä sana sanoo: Ilm. 19:10
Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."
"Pyhimysten" rukoilu
14
365
Vastaukset
- muistan näistä
"pyhimyksistä" nimeltä ainakin Simon Templarin, The Saint, jota Roger Moore näytteli todella viehättävästi.
Sanana "pyhimys" onkin hyvin luterilainen, sellaista sanaa ei käytetä Ortodoksisessa kirkossa ollenkaan, vaikka Roger Moorea kunnitoitetaankin lähimmäisenä ja kuuluisana elokuvanäyttelijänä. Silti emme hänen edessään rukoile mitään.
Kirkossa puhutaan vain pyhistä tai pyhistä ihmisistä. Siihen "pyhimykseenhän" sisältyy sellainen sivuajatus, ettei kukaan ihminen voisi olla oikeasti pyhä, mutta luterilaiset eivät näitä asioita voi tietenkään ymmärtää. - 2012
Ortodoksit pyytävät Jumalan istuimen lähellä olevia esimerkillisiä edesmenneitä ihmisiä rukoilemaan puolestaan. Siis pyydämme, että he rukoilisivat puolestamme silloin, kun emme aina itse ehdi.
- Loista sanan valo
>>Ortodoksit pyytävät Jumalan istuimen lähellä olevia esimerkillisiä edesmenneitä ihmisiä rukoilemaan puolestaan. Siis pyydämme, että he rukoilisivat puolestamme silloin, kun emme aina itse ehdi.>>
Jaaha, vai että, "Jumalan istuimen lähellä olevia" ja mistäköhän ihminen tietää kuka edesmenneistä on lähellä Jumalan istuinta ja kuka ei, Jumala kun näkee eritavalla kuin me vajavaiset ihmiset, joku meistä hyvinkin esimerkillinen ihminen voi olla sisältä täynnä pahuutta jonka vain Jumala näkee, että se siitä esimerkillisyydestä.
Raamattu ei missään kehota rukoilemaan vainajia vaikka miten pyhiä olisivat, ei edes enkeleitä, vaan varottaa visusti kumartamasta enkeleitä rukoilemisesta puhumattakkaan.
Jumala kun ei anna kunniaansa kenellekkään muille, eikä salli pilkattavan itseänsä, luuletteko todellakin että on sama rukoilla edesmenneitä kuin Jumalaa.
Ihmisinä meidän olis viisainta nöyrtyä Jumalan sanan alle, ja jättää pois kaikki ihmisopit olipa ne miten pyhien mystikkömunkkien keksimiä tahansa, kaikki muu on roskaa paitsi Jumalan sana joka on annettu meille ainutkertaisena ilmoituksena, ja mitään muuta ilmoitusta ei anneta enää täydennukseksi.
Kaikki mikä on selvästi Jumalan sanan vastaista hömpötystä kannattaa hyljätä pois.
Sanan mukaan Jeesus rukoilee kokoajan meidän puolestamme isää, Hänellä on aikaa, jos sinulla on kiire niin voit huokailla ja rukoilla ajatuksissasi Jeesusta, Hän on kaikkivaltias ja vain Hän on arvollinen saamaan kunnioituksesi, Hän odottaa vain että saa kuulla sinun rukoilevan Häntä. - Fjalar D.
Loista sanan valo kirjoitti:
>>Ortodoksit pyytävät Jumalan istuimen lähellä olevia esimerkillisiä edesmenneitä ihmisiä rukoilemaan puolestaan. Siis pyydämme, että he rukoilisivat puolestamme silloin, kun emme aina itse ehdi.>>
Jaaha, vai että, "Jumalan istuimen lähellä olevia" ja mistäköhän ihminen tietää kuka edesmenneistä on lähellä Jumalan istuinta ja kuka ei, Jumala kun näkee eritavalla kuin me vajavaiset ihmiset, joku meistä hyvinkin esimerkillinen ihminen voi olla sisältä täynnä pahuutta jonka vain Jumala näkee, että se siitä esimerkillisyydestä.
Raamattu ei missään kehota rukoilemaan vainajia vaikka miten pyhiä olisivat, ei edes enkeleitä, vaan varottaa visusti kumartamasta enkeleitä rukoilemisesta puhumattakkaan.
Jumala kun ei anna kunniaansa kenellekkään muille, eikä salli pilkattavan itseänsä, luuletteko todellakin että on sama rukoilla edesmenneitä kuin Jumalaa.
Ihmisinä meidän olis viisainta nöyrtyä Jumalan sanan alle, ja jättää pois kaikki ihmisopit olipa ne miten pyhien mystikkömunkkien keksimiä tahansa, kaikki muu on roskaa paitsi Jumalan sana joka on annettu meille ainutkertaisena ilmoituksena, ja mitään muuta ilmoitusta ei anneta enää täydennukseksi.
Kaikki mikä on selvästi Jumalan sanan vastaista hömpötystä kannattaa hyljätä pois.
Sanan mukaan Jeesus rukoilee kokoajan meidän puolestamme isää, Hänellä on aikaa, jos sinulla on kiire niin voit huokailla ja rukoilla ajatuksissasi Jeesusta, Hän on kaikkivaltias ja vain Hän on arvollinen saamaan kunnioituksesi, Hän odottaa vain että saa kuulla sinun rukoilevan Häntä.Ei tässä voi muuta kuin puistella päätään.
Mutta harmi, että järkevä keskustelu ei ole mahdollista. - zinon
Sanan mukaan Jeesus rukoilee kokoajan meidän puolestamme isää, Hänellä on aikaa, jos sinulla on kiire niin voit huokailla ja rukoilla ajatuksissasi Jeesusta, Hän on kaikkivaltias ja vain Hän on arvollinen saamaan kunnioituksesi, Hän odottaa vain että saa kuulla sinun rukoilevan Häntä.>>>mistäköhän ihminen tietää kuka edesmenneistä on lähellä Jumalan istuinta ja kuka ei,
- Zaide
Sanan mukaan Jeesus rukoilee kokoajan meidän puolestamme isää, Hänellä on aikaa, jos sinulla on kiire niin voit huokailla ja rukoilla ajatuksissasi Jeesusta, Hän on kaikkivaltias ja vain Hän on arvollinen saamaan kunnioituksesi, Hän odottaa vain että saa kuulla sinun rukoilevan Häntä.Voi että minä säälin kaltaisiasi harhaanjohdettuja raukkoja, joilla ei ole vähäisintäkään historiallista perspektiiviä Raamatun syntyyn. Raamattu syntyi nimen omaan Kirkon kirjaksi ja siten myös Kirkon parissa tulkittavaksi eikä siitä erillään olevaksi, ulkopuoliseksi instituutioksi. Siksi Raamattu sisältää YHDESSÄ Kirkon opetuksen ja hengellisen kokemuksen kanssa Totuuden.
- nimimerkki erkki
Voi tuota tiedon määrää ja mielipiteen varmuutta. Puhut jo Jumalankin puolesta. Harvat ne taitaa.
- varmasti
"on epäjumalanpalvelusta, Ei Jumala anna kunniaansa kellekkään toiselle, sanan mukaan Jumalaan on rukoiltava Jeesuksen nimessä."
Miksi sinä noita juttujasi käyt ortodokseille selittämään? Höpötäpä niitä ennemmin joillekuille itsesi kaltaisille omavanhurskaille nimikristityille, niin ehkä saatat jopa saada vastakaikua.- loista sanan valo
ortodoksit ei näytä välittävän pätkääkään Jumalan sanasta, heille näyttää olevan aivan sama mitä sana sanoo, he kuuntelevat vain heidän edesmenneitten ja nykyisten "opettajiensa" näkemyksiä vaikka ne eivät ole yhtään Jumalan sanan mukaisia.
Jos joku "tosipyhä" munkki on kirjottanut että voidaan pyytää esirukousta kuolleilta ja voidaan rukoilla kuolleitten olojen puolesta niin sen he hyväksyvät koska se on aina niin ollut ja on pitkä traditio, ja asiahan on ihan vastoin raamatun opetusta, mutta se näyttää olevan sivuseikka.
Ei ihme jos opettajanne on saaneet teidät syvälle suohon kun aikaisemmin ainakin oli sopimatonta lukea raamattua yksilöseurakuntalaisen, aivan sama juttu on katolisella puolella.
Raamattu selittää itse itseään siihen ei tarvita kuin Pyhähenki opaaksi. - raitaliina
loista sanan valo kirjoitti:
ortodoksit ei näytä välittävän pätkääkään Jumalan sanasta, heille näyttää olevan aivan sama mitä sana sanoo, he kuuntelevat vain heidän edesmenneitten ja nykyisten "opettajiensa" näkemyksiä vaikka ne eivät ole yhtään Jumalan sanan mukaisia.
Jos joku "tosipyhä" munkki on kirjottanut että voidaan pyytää esirukousta kuolleilta ja voidaan rukoilla kuolleitten olojen puolesta niin sen he hyväksyvät koska se on aina niin ollut ja on pitkä traditio, ja asiahan on ihan vastoin raamatun opetusta, mutta se näyttää olevan sivuseikka.
Ei ihme jos opettajanne on saaneet teidät syvälle suohon kun aikaisemmin ainakin oli sopimatonta lukea raamattua yksilöseurakuntalaisen, aivan sama juttu on katolisella puolella.
Raamattu selittää itse itseään siihen ei tarvita kuin Pyhähenki opaaksi.Olet ehkä oikeassa mutta miksi tuot tämän asian ortodoksisuus palstalle?Jumalan Pyhä henki vaikuttaa myöskin ortodoksikirkossa ja sen vuoksi se on Kristuksen läsnäolon pyhittämä seurakunta.Joka ikisessä seurakunnassa olisi varmasti uskonpuhdistuksen paikka,myöskin joka ikisessä protestanttisessa seurakunnassa.Joten ei siellä toisella puolellakaan virheettömiä olla.
Raamattu sanoo:joka rakastaa Jumalaa,sen Jumala tuntee.Näissä asioissa ei kysellä oppiasiosta vaan sydämen asenteesta Jumalaa kohtaan.Oma äitini oli harras ortodoksi ja hienompaa ja uskossaan vilpittömämpää jumalan lasta ei varmasti ole.Se usko oli nimen omaan sydämen uskoa ylösnousseeseen Kristukseen joka ilmeni lempeytenä ja vaatimattoman hiljaisena luonteena.Hän ei kerskaillut puhdasoppisuudellaan mutta opetti esimerkillään mitä kristillisyys on.
Saatat olla oikeassa itse asiassa mutta ajattelen että on turhaa penkoa oppierimielisyyksiä eikä se ole rakentavaa.Itse käyn ortodoksikirkossa koska koen saavani sieltä lohtua ja voimaa yksinkertaisesti Jumalan sanasta ja rukouksesta.Pyhä Henki vaikuttaa siellä enkä ymmärrä miksi en voisi siellä käydä. - Meistä kyllä näyttää
loista sanan valo kirjoitti:
Raamattu selittää itse itseään siihen ei tarvita kuin Pyhähenki opaaksi."ortodoksit ei näytä välittävän pätkääkään Jumalan sanasta, "
Meistä kyllä näyttää, ja vahvasti, että sinä et näytä välittävän pätkääkään Jumalan Sanasta sen enempää kuin kristinuskosta ylimalkaan. Vaikea tietysti onkin välittää sellaisesta, mitä ei vähääkään ymmärrä.
- aina oikeassa
en pidä sinunlaista sönköttäjää yhtään minään. Kuten Harry Callahan San Fransiscon yliopiston filosofian laitokselta totesi: "Mielipiteet ovat kuin persereikiä, jokaisella on niitä yksi." Sopii myös sinun mielipiteeseesi.
on se, että kuvittelet esirukousten pyytämisen olevan epäjumalanpalvelusta. Jos siis et osaa erottaa toisistaan Jumalalle kuuluvaa palvontaa ja sitä, että ihmisiltä - myös edesmenneiltä Jumalan pyhittämiltä ihmisiltä - pyydetään esirukouksia niin... et sitten osaa tehdä sitä. Ja tästä nousevat esittämäsi syytökset ja väitteet.
Tutustu ortodoksisiin liturgisiin teksteihin ja rukouksiin ja jatka ihmettelemistä!- rataspyörä
Evankeliumeissa ei missään kielletä rukoilemasta vainajien puolesta tai pyytämästä pyhittyneiltä esirukouksia. Kyllä tuon ajan juutalaiset Eliaansa tunsivat, esimerkiksi. Ja vain alkukantaiset raaistuneet kansat ovat ihmisen kuoltua unohtaneet hänet tyystin. Ihmeitä on tapahtunut lukuisia, kun on rukoiltu pyhien avulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823510
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803216Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683052On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442212- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261751- 351725
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601648