Nopeaa halvalla

Hihita

Miten on, yritin etsiskellä jos Soneralla olisi jotain samantapaista kuin Saunalahden 14 euron mokkulaliittymä jonka nopeus on max. 15Mt. DNA:lla on lähes vastaava, samanhintainen mutta katto on 10Mt:ua.
En löydä Soneralta tai TeleFinlandilta vastaavia. Onko ne tarjoukset vain niin hyvin jemmattu nettisivuille vai onko firma pudonnut kilpailusta?

6

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vallilan Henkka

      Oli vuoden vaihteessa ja keväällä TeleFinlandilla. Kai joutuu pitämään taukoa että tarjous olisi tarjous eikä vakihinta.

      • Jopamiekkonen

        Ei sillä ole merkitystä että onko soneralla/telefinlandilla samanlaista tarjousta, koska ei se saunalahden tarjoama maksimi vauhti käytännössä toteudu. Ensinnäkin sen tarjouksen mukana tulee sellainen mokkula joka ei kykene tuohon maksimi vauhtiin (edes teoriassa). Tai näin ainakin itselleni tapahtui, että lähettivät sellaisen huawein mokkulan jolla ei valmistajan mukaan (kokeiltu on) ole mahdollista saavuttaa tuollaisia nopeuksia. (Tätäkään ei varmasti suurinosa ihmisistä edes tiedä.)

        Ostin siis tuon tarjouksen perusteella saunalahdelta mokkulan ja tähän astisten testien perusteella maksimi vauhti jää siihen noin 7 megaan, eli noin puolet siitä mitä se voisi maksimissaan olla. Olin saunalahteen yhteydessä useampaan otteeseen, kunnes kuulin eräältä heidän teknikolta, ettei tässä kaupungissa heillä ole edes valmiuksia niin kovaan nopeuteen kuin 14 megaan. Teoriassa täällä pitäisi saavuttaa 7-8 megaa enintään. Ja tosiaan sen seitsemän saan mutten enempää mihinkään aikaan vuorokaudesta.

        Hyvin tuntuu "jopa" markkinointi purevan kun ihmiset toivovat muiltakin operaattoreilta samanlaisia turhia lupauksia, kunhan vain se on "teorissa mahdollista" niin kaikki on hyvin. =) Lisäksi ainakin itse olen huomannut että tässä kaupungin rajoilla on saunalahdella vaikea saada edes edgeä alle. Toista oli soneran verkolla kun edge toimii tässä noin 30 kilometrin säteellä loistavasti. Jopa mökilläni, mutta en kadu ostosta silti. Saan nyt enemmän kaupungilla ja mökillä vähemmän pienempään hintaan. Kukapa sitä nettiä mökillä kaipaa ja ainahan sitä on mukava muistella modeemi aikoja.


    • sekoitat bitit ja tavut, tavu on kahdeksan bittiä

      TeleFinland on muutaman euron halvempi ja paljolti sama kuin Sonera, erona että soneramyymälät eivät palvele "halpamerkkiä" ... ainakin täälläpäin Soneran verkko on myyty kovin tukkoon, syksyksi ehkä voi tulla parannusta

      noilla maksiminopeuksilla paikasta riippuen ei ehkä ole mitään merkitystä, Saunalahti taisi tyypillisen vaihteluvälin alarajaksi nimetä 0,2 Mbit/s. Minun "jopa 3,6 Mbit/s" lataa huonoimmillaan 0,05 Mbit/s, mutta päivitetyn tukiaseman vieressä 5,5 Mbit/s

    • vai miksi ihmeessä pitää olla Sonera?

      Ainakin Tampereella ja lähistöllä viime huhtikuussa Soneran mokkula toimi valtavan paljon hitaammin kuin Saunalahti.

    • huahei

      Maksiminopeus on kevään aikana nostettu 7,2 Mbit/s.

      • Nopeaa halvalla

        Muutin tosiaan Helsingistä "Lappiin" karkuun kun siellä pääkaupunkiseudulla ei voi lapsia kasvattaa järkeviksi olennoiksi monikulttuurisen rappeutumisen vuoksi, ja Lapin suuntaan toki. Minne muualle pakoon voisi etelästä lähteä. Sujuvat nettiyhteydet ovat nyt tosiaan tulleet ongelmaksi.
        Pitää kai odottaa että Sonera/Telefinlandin 10 eur/13Mb - tulee tarjoukseen ja sitten hankkia se heti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe