Olen kuullut että kun laitetaan kortisonipiikki pitäisi lääkärin määrätä myös sairaslomaa,näin ei kuitenkaan meikäläisen työterveyslääkäri toiminut,onko jollakin parempaa tietoa eli onko sairasloma ehdoton kortisonipiikin jälkeen vai ei?
Kolme kuukautta sitten kun työterveyteen en saanut aikaa kävin toisella lääkärillä joka myöskin laittoi kortisonia olkapäähäni ja automaattisesti määräsi myös viikon loman,jotta käsi ei rasitu.Mietiskelen vain onko työterveyslääkäreillä jotenkin vaikeampi määrätä sairaslomaa tai jotain??
kortisonipiikistä?
25
36167
Vastaukset
- 47
Olen saanut useita piikkejä enkä ymmärrä miksi sen takia pitäisi sairaslomaa saada. Kai se riippuu vaivasta.
"Mietiskelen vain onko työterveyslääkäreillä jotenkin vaikeampi määrätä sairaslomaa tai jotain?? "
Tietenkin on. - Nurse34
ole mikään ehdoton, siis sairausloma kortisonipiikin jälkeen. Minua on pistetty niin polviin, olkapäähän kuin kyynärpäihinkin, päivääkään en ole ollut työstä niiden takia pois.
"Kolme kuukautta sitten kun työterveyteen en saanut aikaa kävin toisella lääkärillä joka myöskin laittoi kortisonia olkapäähäni ja automaattisesti määräsi myös viikon loman,jotta käsi ei rasitu."
Niin, sait sen sairausloman sen takia että kätesi piti olla levossa. Ei siinä sairauslomatodistuksessa taatusti lue diagnoosin kohdalla: annettu kortisonipistos, nyt pakko _sen_ vuoksi olla viikko sairauslomalla. Katsohan mikä ICD-koodi siinä on.
En tiedä mistä olet kuullut että kortisonipistoksen anto vaatisi sairauslomaa, se ei nimittäin pidä paikkaansa.- kortisonia mullakin
minulla laitettu kortisoni usein olkapään nivelkapseliin. Ei koskaan sairaslomaa. Sanottu, että rasitusta tulee välttää. Samoin ei mitään sairaslomaa olkapään magneettikuvauksen jälkeen vaikka samalla laitettiin niveleen varjoainetta. Ei ole ollut tarvetta edes sairaslomaan.
kortisonia mullakin kirjoitti:
minulla laitettu kortisoni usein olkapään nivelkapseliin. Ei koskaan sairaslomaa. Sanottu, että rasitusta tulee välttää. Samoin ei mitään sairaslomaa olkapään magneettikuvauksen jälkeen vaikka samalla laitettiin niveleen varjoainetta. Ei ole ollut tarvetta edes sairaslomaan.
täällä.olkapään magneetin jlk ja kortisonin jlk ei ole määrätty sairaslomaa vaan sen takia kun käsi kipeä ja pitää olla levossa.tai sitten olen ollut jo valmiina sairaslomalla
- elliivo
levoton123 kirjoitti:
täällä.olkapään magneetin jlk ja kortisonin jlk ei ole määrätty sairaslomaa vaan sen takia kun käsi kipeä ja pitää olla levossa.tai sitten olen ollut jo valmiina sairaslomalla
On noita piikkeja laitettu. Joskus on lääkäri sanonut että pitää olla levossa piikin jälkeen ja siksi sairaslomaa. Olkapäähän, kyynärpäähän sekä polviin piikitetty. Kerran jopa lonkkaniveleen. Ainut lääkäri joka ei lomaa antanut oli fysiatrian polin lääkäri. Se laittoi kyynärpäähän ja olkapäähän piikit ja sanoi että sitten aina aamulla kunnon satsi buranaa suuhun että pystyy siellä töissä olemaan.
Kerran sanoin työterveyslääkärille että en voi nyt jäädä sairaslomalle kun se oli ottanut polvesta nestettä ja laittanut sinne kortisonit. Se melkein suuttui ja sanoi että nyt on pakko ottaa se sairasloma, että ei auta mikään.
Nyt minua mietityttää kun kuulin että jos on tekonivel laitettu niin ei voi enää mihinkään niveleen laittaa kortisonia.
Tarvitsisin edelleen olkapäähän, kyynärpäähän ja toiseen polveen joskus piikin vaikka olenkin nyt pois työelämästä. - tupu33
elliivo kirjoitti:
On noita piikkeja laitettu. Joskus on lääkäri sanonut että pitää olla levossa piikin jälkeen ja siksi sairaslomaa. Olkapäähän, kyynärpäähän sekä polviin piikitetty. Kerran jopa lonkkaniveleen. Ainut lääkäri joka ei lomaa antanut oli fysiatrian polin lääkäri. Se laittoi kyynärpäähän ja olkapäähän piikit ja sanoi että sitten aina aamulla kunnon satsi buranaa suuhun että pystyy siellä töissä olemaan.
Kerran sanoin työterveyslääkärille että en voi nyt jäädä sairaslomalle kun se oli ottanut polvesta nestettä ja laittanut sinne kortisonit. Se melkein suuttui ja sanoi että nyt on pakko ottaa se sairasloma, että ei auta mikään.
Nyt minua mietityttää kun kuulin että jos on tekonivel laitettu niin ei voi enää mihinkään niveleen laittaa kortisonia.
Tarvitsisin edelleen olkapäähän, kyynärpäähän ja toiseen polveen joskus piikin vaikka olenkin nyt pois työelämästä.Meikäläisellä kun tuo vaiva kädessä tullut nimenomaan rasituksesta työssä ja silloin kun ekan kerran piikin sain työterveydessä ilman sairaslomaa,niin sain uuden piikin viikon päästä koska ei ollut parantunut.Siitä meni 2 viikkoa ja sain toisella lääkäriasemalla kolmannen piikin ja sieltä myös sairasloman,että en rasita kättä.Käsi pysyikin kunnossa pitkän aikaa.Kun en tuota kortisonia haluaisi viikon välein itteeni laitattaa vain siksi että työterveydessä kynnys määrätä saikkua on niin korkea.
- levoton12
tupu33 kirjoitti:
Meikäläisellä kun tuo vaiva kädessä tullut nimenomaan rasituksesta työssä ja silloin kun ekan kerran piikin sain työterveydessä ilman sairaslomaa,niin sain uuden piikin viikon päästä koska ei ollut parantunut.Siitä meni 2 viikkoa ja sain toisella lääkäriasemalla kolmannen piikin ja sieltä myös sairasloman,että en rasita kättä.Käsi pysyikin kunnossa pitkän aikaa.Kun en tuota kortisonia haluaisi viikon välein itteeni laitattaa vain siksi että työterveydessä kynnys määrätä saikkua on niin korkea.
sulle tuo vika piikki?Joskushan ei auta kortisonit...mulla ei esim se olkapääsärkyy juurikaan auttanut.
yleensähä se on niin et ainaki se eka pv kyl joo pitäs levätä...et sanotaa koeta olla rasittamatta kättä.
missä työssä oot? - 47
tupu33 kirjoitti:
Meikäläisellä kun tuo vaiva kädessä tullut nimenomaan rasituksesta työssä ja silloin kun ekan kerran piikin sain työterveydessä ilman sairaslomaa,niin sain uuden piikin viikon päästä koska ei ollut parantunut.Siitä meni 2 viikkoa ja sain toisella lääkäriasemalla kolmannen piikin ja sieltä myös sairasloman,että en rasita kättä.Käsi pysyikin kunnossa pitkän aikaa.Kun en tuota kortisonia haluaisi viikon välein itteeni laitattaa vain siksi että työterveydessä kynnys määrätä saikkua on niin korkea.
Jos se tulisi työrasituksesta, sitä olisi kaikilla muillakin. Kyllä syynä on jokin muu.
47 kirjoitti:
Jos se tulisi työrasituksesta, sitä olisi kaikilla muillakin. Kyllä syynä on jokin muu.
muttak yllä se varmasti vähän riippuu mitä työtäkin tekee.
mulla esim ku olkapää oli kakkana ja siihen ku laitettii kortisnonia ..lisäksi meni 8kpl panacodeja tms ..niin olin töissä kaupan kassalla,ja yli päätää kaupasssa et nostelin kamoja ylös..niin kyllä huusin ku sattu niin samperisti.
ja tottakai lääkäri silloin laittoi kortisonia.
mut sit olen muilta työkavereilta kuullut että kun esi laitettu polvee ni ei siin mitää saikkuu tartte..voi vaikka istuu kassalla- 47
levoton123 kirjoitti:
muttak yllä se varmasti vähän riippuu mitä työtäkin tekee.
mulla esim ku olkapää oli kakkana ja siihen ku laitettii kortisnonia ..lisäksi meni 8kpl panacodeja tms ..niin olin töissä kaupan kassalla,ja yli päätää kaupasssa et nostelin kamoja ylös..niin kyllä huusin ku sattu niin samperisti.
ja tottakai lääkäri silloin laittoi kortisonia.
mut sit olen muilta työkavereilta kuullut että kun esi laitettu polvee ni ei siin mitää saikkuu tartte..voi vaikka istuu kassalla"muttak yllä se varmasti vähän riippuu mitä työtäkin tekee."
Tietenkin, mutta ei se siitä työstä aina johdu. Muutoinhan kaikki samaa työtä tekevät olisivat samalla tavalla kipeitä.
"ja tottakai lääkäri silloin laittoi kortisonia."
Miten niin tottakai? Olkapääkipuihin kortisonipiikit on aika turhia, lääkärisi tulisi tietää se.
Ei kukaan piikin takia saikkua saa, vaan se saadaav vaivan takia joka voi vaatia lepoa. Eihän lääkäri tiedä vaatiiko se lepoa, hän vain arvelee. 47 kirjoitti:
"muttak yllä se varmasti vähän riippuu mitä työtäkin tekee."
Tietenkin, mutta ei se siitä työstä aina johdu. Muutoinhan kaikki samaa työtä tekevät olisivat samalla tavalla kipeitä.
"ja tottakai lääkäri silloin laittoi kortisonia."
Miten niin tottakai? Olkapääkipuihin kortisonipiikit on aika turhia, lääkärisi tulisi tietää se.
Ei kukaan piikin takia saikkua saa, vaan se saadaav vaivan takia joka voi vaatia lepoa. Eihän lääkäri tiedä vaatiiko se lepoa, hän vain arvelee.sanoin epäselvästi...en todellakaan tarkottanut että se olisi selvyys laittaa kortisonia...
olen 10v kärsinyt olkapäävaivoista ja vain 3krt suostunut ottaa kortisonin koska se jopa saattaa vaan paahentaa enkä ikinä ole siit mitään helpotusta saanut.
tarkotin vaan lähinnä sitä että vaikka olisi missä työssä..niin siinä tilantees jos on ni tuleeko saikkua tai ei usein kokeillaan kortisonia..minä en vaan ole siihen suostunut.
ja niin ei tietenkää työstä johtuvaa...
mut niiku ihmisen kroppa on rakenteellinen ja minun kroppani ei kestänyt toisto työtä....
mut tietenkihän se aina on juu ihmisestä kiinni mimmoinen vaiva on että miten se reagoi...
mut nyt tää asia rupee vähän sivuuttaa...
alkuviesteihin vaan juuri lyhyesti se että se riippuu paljolti ihmisestä ja vaivasta tuleeko saikkua vai ei..!ja siitä mitä työtä tekee!!!!
ei voi automaattisesti kumpaakaan olettaa...!Lääkäri sen määrittelee- olkapää oireili...
levoton123 kirjoitti:
sanoin epäselvästi...en todellakaan tarkottanut että se olisi selvyys laittaa kortisonia...
olen 10v kärsinyt olkapäävaivoista ja vain 3krt suostunut ottaa kortisonin koska se jopa saattaa vaan paahentaa enkä ikinä ole siit mitään helpotusta saanut.
tarkotin vaan lähinnä sitä että vaikka olisi missä työssä..niin siinä tilantees jos on ni tuleeko saikkua tai ei usein kokeillaan kortisonia..minä en vaan ole siihen suostunut.
mut niiku ihmisen kroppa on rakenteellinen ja minun kroppani ei kestänyt toisto työtä....
mut tietenkihän se aina on juu ihmisestä kiinni mimmoinen vaiva on että miten se reagoi...
alkuviesteihin vaan juuri lyhyesti se että se riippuu paljolti ihmisestä ja vaivasta tuleeko saikkua vai ei..!ja siitä mitä työtä tekee!!!!
ei voi automaattisesti kumpaakaan olettaa...!Lääkäri sen määritteleemennä kunnon ortopedille näyttämään olkapäätäsi? Jos se on ollut kipeänä jo 10v! Minulla on ollut olkapäävaivoja, aluksi kokeiltiin kortisonia, ei auttanut. Ortopedi tosin sanoi, että kortisonia voi laittaa olkapäähän ihan rauhassa, ei haurastuta tms. On ihan eri asia popsi kortisonipillereitä, ne vaikuttavat koko kehoon. Olkapääni leikattiin sitten tähystysleikkauksena ja nyt se on ok. Ei kannata kärsiä olkapäävaivoista. Ovat inhottavia, parannuskeino löytyy varmasti.
- 47
levoton123 kirjoitti:
sanoin epäselvästi...en todellakaan tarkottanut että se olisi selvyys laittaa kortisonia...
ei voi automaattisesti kumpaakaan olettaa...!Lääkäri sen määritteleeItse olen parhaan avun saanut muualta kuin lääkäriltä. Kesti aikansa kunnen löysin osaavan fysioterapeutin joka opetti venyttelemään lavan lihaksia. Mulla olkapää kipuilee koska lavan ja niskan lihakset kireänä ja lapa helposti "törröttää". Siksi myös kyynärpää ja kädet oireilee.
- olkapää oireili...
47 kirjoitti:
Itse olen parhaan avun saanut muualta kuin lääkäriltä. Kesti aikansa kunnen löysin osaavan fysioterapeutin joka opetti venyttelemään lavan lihaksia. Mulla olkapää kipuilee koska lavan ja niskan lihakset kireänä ja lapa helposti "törröttää". Siksi myös kyynärpää ja kädet oireilee.
Riippuu tosiaan siitä mikä vikana. Fysioterapeutti auttaa varmasti jos vika tuollainen kuin sinulla. Minun olkapääni ei tullut kuntoon fysioterapeutilla. Kokeiltiin monta kertaa. Vihdoin ja viimein älysin mennä ortopedin juttusille. Vika löytyi heti. Varmuudeksi otettiin magneettikuvat. Kivut ja säryt jäivät leikkauspöydälle. Nyt ei enää ole mitään rajoituksia liikkeissä. Ennen leikausta oli yösärkyä, liikerajoituksia, käsi ei mennyt selän taakse, ei noussut ylös jne.Hyvä ortopedi myös osaa sanoa tarvitaanko leikkausta vai ei. Joskus olkapää saadaan kuntoon ihan vaan sinnikkäällä jumpalla.
47 kirjoitti:
Itse olen parhaan avun saanut muualta kuin lääkäriltä. Kesti aikansa kunnen löysin osaavan fysioterapeutin joka opetti venyttelemään lavan lihaksia. Mulla olkapää kipuilee koska lavan ja niskan lihakset kireänä ja lapa helposti "törröttää". Siksi myös kyynärpää ja kädet oireilee.
mä oon treenannut nyt useamman vuoden joka pv niit lihaksii.mulla on tääs ylilöysyt..vasen operoitu 08 ja siit asti ollut sairaslomalla ja oikee operoidaa nyt.
mulla fysioterapeutin liikkeet ei oo ni auttanut..koetan nyt niillä kuitenki saada kestävyyttä ja vahvistaa lihaksii.
silti käyn kyl fysioterapias usein jopa selkäni takia.
mulle melkein parhaiten kipuun auttaa jos se tulehtuu ni panacod,kylmä,ja kipugeeli,ja lepo.vaiks sillonki sattuu mut se on sit sitä kivunlievitystä- olkapää oireillut
levoton123 kirjoitti:
mä oon treenannut nyt useamman vuoden joka pv niit lihaksii.mulla on tääs ylilöysyt..vasen operoitu 08 ja siit asti ollut sairaslomalla ja oikee operoidaa nyt.
mulla fysioterapeutin liikkeet ei oo ni auttanut..koetan nyt niillä kuitenki saada kestävyyttä ja vahvistaa lihaksii.
silti käyn kyl fysioterapias usein jopa selkäni takia.
mulle melkein parhaiten kipuun auttaa jos se tulehtuu ni panacod,kylmä,ja kipugeeli,ja lepo.vaiks sillonki sattuu mut se on sit sitä kivunlievitystäolkapää loppujen lopuksi löysä, ei oikein pysynyt paikoillaan vaan lonksui. Oli siellä tietty muutakin vikaa. Pieniä repeämiä syntynyt, ohenemaa, kiinnikkeitä jne. Kun leikattiin, olkapää oli jo poissa paikoiltaan. Milloin menet leikkaukseen ja missä se leikataan? Miten vasemman olan leikkaus onnistui?
olkapää oireillut kirjoitti:
olkapää loppujen lopuksi löysä, ei oikein pysynyt paikoillaan vaan lonksui. Oli siellä tietty muutakin vikaa. Pieniä repeämiä syntynyt, ohenemaa, kiinnikkeitä jne. Kun leikattiin, olkapää oli jo poissa paikoiltaan. Milloin menet leikkaukseen ja missä se leikataan? Miten vasemman olan leikkaus onnistui?
hyvin onnistui vasemman,mutta en ole tehnyt päivääkään kyllä kunnolla töitä..et ahkera kuntouttaminen edelleen menossa.
hussissa herttoniemessä leikataan ja sama ortopedi ku viimeksi..
mutta aikaa ei ole viel tullut...jos peruutusaikaa ei tuu niin luultavammin syksyllä sitten- Raajarikko
kortisonia mullakin kirjoitti:
Sama täällä; ei kortisonia voi pistää oikeaan kohtaan ilman ultraääntä. Työterveyslekuri pisti taannoin "sokkona" eikä siitä mitään apua ollut. Nyt olen pari kertaa saanut apua kun toinen lekuri otti ultraäänen mukaan jotta näki mikä on se oikea kohta johon piikittää. Saikkua ei näistä tule, kipu kylläkin ja siihen sitten aimo annos "buranaa" tms. Miksi varjoaineen/magneettikuvauksen jälkeen tulisi saikkua, eihän se edes satu tai kipeytä niveliä??? Itse en mitään oireita noiden jälkeen huomannut, ainoastaan kortisonipiikki kyllä lamaannuttaa raajan toiminnan n. vuorokaudeksi : /
- se riippuu
Riippuu työstä ja tulehduksen laajuudestakin, jos on todella kova kipu, niin sairauslomaahan pitää olla.
Ainut aia, mikä on kielletty on saunominen samana päivänä kortisonin laiton jälkeen ja kovan rasituksen välttäminen.
Sain kuukauden loman, kun laitettiin kortisoni, sillä tulehdus oli laaja ja kipu kova ja muita vahvoja lääkkeitä tarvitsin myös.- tupu33
Mulla ei alunperin ollut olkapäävaivaa,vaan sormet ei toimineet ja kovat säryt käsivarteen asti.Ensin sain kortisonipiikin ranteeseen kämmenen puolelle ja sitten viikon päästä pikkusormen niveleen ja nämä siis laittoi työterveyslääkäri,ei määrännyt sairaslomaa.Tästä kahden viikon kuluttua toisessa lääkäriasemalla sain olkapäähän kortisonia ja viikon saikun,käsi pysyikin pitkään kunnossa.Joudun työssäni tekemään toistoliikettä käsillä,tästä syystä lääkärit sanoivat oireiden johtuvan työperäisestä rasituksesta ja olin asian itsekkin huomannut koska työtehtäväni muuttuivat tammikuussa ja sitä ennen minulla ei koskaan ollut ollut vastaavia vaivoja.
Tässä viestiketjussa joku väitti ettei voi johtua työstä koska silloin olisi kaikilla muillakin samat oireet,minä olen kuitenkin ainoa meidän työpaikalla joka tekee ne työtehtävät joita minä hoidan joten muille ei samankaltaisia oireita tule työstä.Jos taas tarkoitit että ylipäätään kaikilla ihmisillä olisi samat vaivat niin en oikein käsitä kommenttiasi??Eiköhän me jokainen olla yksilöitä ja jollain on "heikot kädet"ja jollain taas esim."heikompi pää"? - 47
tupu33 kirjoitti:
Mulla ei alunperin ollut olkapäävaivaa,vaan sormet ei toimineet ja kovat säryt käsivarteen asti.Ensin sain kortisonipiikin ranteeseen kämmenen puolelle ja sitten viikon päästä pikkusormen niveleen ja nämä siis laittoi työterveyslääkäri,ei määrännyt sairaslomaa.Tästä kahden viikon kuluttua toisessa lääkäriasemalla sain olkapäähän kortisonia ja viikon saikun,käsi pysyikin pitkään kunnossa.Joudun työssäni tekemään toistoliikettä käsillä,tästä syystä lääkärit sanoivat oireiden johtuvan työperäisestä rasituksesta ja olin asian itsekkin huomannut koska työtehtäväni muuttuivat tammikuussa ja sitä ennen minulla ei koskaan ollut ollut vastaavia vaivoja.
Tässä viestiketjussa joku väitti ettei voi johtua työstä koska silloin olisi kaikilla muillakin samat oireet,minä olen kuitenkin ainoa meidän työpaikalla joka tekee ne työtehtävät joita minä hoidan joten muille ei samankaltaisia oireita tule työstä.Jos taas tarkoitit että ylipäätään kaikilla ihmisillä olisi samat vaivat niin en oikein käsitä kommenttiasi??Eiköhän me jokainen olla yksilöitä ja jollain on "heikot kädet"ja jollain taas esim."heikompi pää"?"Tässä viestiketjussa joku väitti ettei voi johtua työstä koska silloin olisi kaikilla muillakin samat oireet,minä olen kuitenkin ainoa meidän työpaikalla joka tekee ne työtehtävät joita minä hoidan "
Samanlaisia työtehtäviä tekee varmasti moni muukin, ja moni mu on tehnyt ennen sinua.
"Jos taas tarkoitit että ylipäätään kaikilla ihmisillä olisi samat vaivat niin en oikein käsitä kommenttiasi??"
Sanoin että ihmisillä ei ole samoja vaivoja samassa työssä.
" jollain on "heikot kädet"ja jollain taas esim."heikompi pää"? "
Siksi se syy ei ole siinä työssä vaan sinussa. - elliivo
47 kirjoitti:
"Tässä viestiketjussa joku väitti ettei voi johtua työstä koska silloin olisi kaikilla muillakin samat oireet,minä olen kuitenkin ainoa meidän työpaikalla joka tekee ne työtehtävät joita minä hoidan "
Samanlaisia työtehtäviä tekee varmasti moni muukin, ja moni mu on tehnyt ennen sinua.
"Jos taas tarkoitit että ylipäätään kaikilla ihmisillä olisi samat vaivat niin en oikein käsitä kommenttiasi??"
Siksi se syy ei ole siinä työssä vaan sinussa.Mitä hyödyttää jänkyttää kenessä tai missä on syy. Joidenkin ihmisten nivelet kestävät rasitusta paremmin kuin toisten. Voivat tehdä niveliä rasittavaa työtä pidempään. Itse tein siivoustyötä muutaman vuosikymmenen ja siitä niveleni muistuttavat lopun ikääni. Myös parikymmentä vuotta samassa työpaikassa ollut työkaverini on joutunut taistelemaan kipujen kanssa mutta ei niin paljon kuin minä.
Minun lopulliseen työkyvyn menettämiseeni vaikutti paljon myös jalkojen pituuserosta johtunut lantion epätasapaino ja siitä pahentunut vasemman polven rasitus. Kun lisäksi pahasti nyrjäytin tämän polven ja nivelsiteet repeytyivät oli tuloksena kymmenen vuoden päästä tästä tekonivel-leikkaus.
Nivelrikko on myös ikävä vaiva siinä mielessä että se etenee koko ajan. Jokainen nivel muistuttaa ajoittain olemassaolostaan. Sormien pikkunivelistä alkaen kipeytyvät vuorollaan. - 47
elliivo kirjoitti:
Mitä hyödyttää jänkyttää kenessä tai missä on syy. Joidenkin ihmisten nivelet kestävät rasitusta paremmin kuin toisten. Voivat tehdä niveliä rasittavaa työtä pidempään. Itse tein siivoustyötä muutaman vuosikymmenen ja siitä niveleni muistuttavat lopun ikääni. Myös parikymmentä vuotta samassa työpaikassa ollut työkaverini on joutunut taistelemaan kipujen kanssa mutta ei niin paljon kuin minä.
Minun lopulliseen työkyvyn menettämiseeni vaikutti paljon myös jalkojen pituuserosta johtunut lantion epätasapaino ja siitä pahentunut vasemman polven rasitus. Kun lisäksi pahasti nyrjäytin tämän polven ja nivelsiteet repeytyivät oli tuloksena kymmenen vuoden päästä tästä tekonivel-leikkaus.
Nivelrikko on myös ikävä vaiva siinä mielessä että se etenee koko ajan. Jokainen nivel muistuttaa ajoittain olemassaolostaan. Sormien pikkunivelistä alkaen kipeytyvät vuorollaan."Mitä hyödyttää jänkyttää kenessä tai missä on syy."
Kun syy löytyy voidaan ongelmakin usein korjata. - raajarikko
47 kirjoitti:
"Mitä hyödyttää jänkyttää kenessä tai missä on syy."
Kun syy löytyy voidaan ongelmakin usein korjata.herra 47 - olet todella ärsyttävä tapaus...
- Nivelreuma potilas
47 kirjoitti:
"Tässä viestiketjussa joku väitti ettei voi johtua työstä koska silloin olisi kaikilla muillakin samat oireet,minä olen kuitenkin ainoa meidän työpaikalla joka tekee ne työtehtävät joita minä hoidan "
Siksi se syy ei ole siinä työssä vaan sinussa.Toiset tekee töitä ja toiset kattoo vierestä, sen takia kaikkien terveidenkin pitäis ymmärtää mitä omalla itsekyydellään aiheuttaa. Tokihan voi sanoa että viisas pääsee vähemmällä, mut yleensä ne jotka ei turhasta valita niin sairastuvat nykyajan narsistisessa työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197