Hoitoponi?

Made <3

Mul on pari kysymystä hoitoponi asiasta:
1.Miten voi saada oman hoitsun?
2.Pitääks siit maksaa?
3.Mitä kuuluu hoitajan tehtäviin?
4.Pitääks olla kokenu ratsastaja vai riittäkö alle vuoden kokemus?
5.Tarviiko suorittaa joku hoitomerkki?

15

3395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whyre

      1.Miten voi saada oman hoitsun?
      hoitoponin voi saada yleensä helpoiten ratsastuskoululta/ tallilta, jossa ratsastaa. Monilla talleilla voi olla joku heppakerho/ nuorisokerho yms. johon osallistumalla voi jossain vaiheessa saada hoitoponin. Kannattaa kysyä suoraan sieltä tallilta, missä käy.
      Yksityisiä hevosia pääsee yleensä hoitamaan, jos on enemmän kokemusta hevosista. Etsitään hoitajaa -ilmoituksia löytyy mm,. hevostalli.netin markkinoilta (www.hevostalli.net)

      2.Pitääks siit maksaa?
      ei

      3.Mitä kuuluu hoitajan tehtäviin?
      yleensä harjaus ja hevosen siistiminen, varusteiden pesu, ruokakuppien pesu, ratsastajan auttaminen, taluttelu. Kilpahevosilla auttaminen kisoissa. Joskus voi päästä myös ratsastamaan.

      4.Pitääks olla kokenu ratsastaja vai riittäkö alle vuoden kokemus?
      Hoitajan tehtävä on yleensä hoitaa, ei ratsastaa. Hoitokokemus on tärkeämpi kuin ratsastatus kokemus.

      5.Tarviiko suorittaa joku hoitomerkki?
      Ei tarvitse, mutta jos on suorittanut hoitomerkin, siitä voi olla hyötyä, koska silloin hevosen omistaja näkee, että osaat jotain.

      • -Bansu-

        Luin viestis ja mietin, kun itsekkin olen hoitsua ettinyt että missä hoitomerkin voi edes suorittaa?


      • Whyre
        -Bansu- kirjoitti:

        Luin viestis ja mietin, kun itsekkin olen hoitsua ettinyt että missä hoitomerkin voi edes suorittaa?

        usein niitä voi suorittaa ratsastusleireillä ja monilla talleille, joilla on joku heppakerho tms.


      • jokujokahaluaisihoitsun

        Ei kukaa varmaan tuu vastaamaan ku tosta on jo aikaa XD nii se taitaa khyl vähän riippuu tallista mut voiks ottaa hoitsun ilman niinku minkäänlaista ratsastus kokemusta ku joillakin talleilla ei kai saa enkä oikeen ymmärrä miksi mutta jjooh en tiada?


      • Stall

        Moi. Joillain talleilla halutaan että hoitajalla on ratsastus kokemusta, koska jos on ratastanut esim. 5 vuotta tai enemmän/ vähemmän. Niin vuosien aikana on tullut opittua kaiken laista hevostaitoja. Ja omistajalle on varmempi olo antaa hevosen hoidosta vastuu sinulle jos hän tietää että sinulla on varmasti asiat hallussa. Ja se on uhan sinun ja hepan turvallisuuden kannalta hyvä että omistaja vaatii kokemusta ja ratsastus taidon.
        Toisinaan syy voi olla että he haluavat hoitajan joka pystyy myös hepalla ratsastamaan :)
        Joillain talleilla ollaan tarkempia siitä kelle annetaan hoitoheppa.
        Ja joillain annataan vaikka kokemusta ei olisi.


      • Yks_tallityttö_vaanxd

        Ei tarvi olla ainakaan meidän tallilla ratsastuskokemusta, kunhan osaa maastakäsitellä, harjata ja hoitaa sekä varustaa hevosen (meidän tallilla talutetaan aina tunnilla) ja joskus saa ratsastaa talutuksista, joka ei oo läheskään pakollinen, sillä se on periaatteessa etu vaan ratsastajalle/hoitajalle xd


    • s

      1. Netin kautta voi aina ettiä hoitsuu ja jos ratsastat jollain tallilla voisit siektä kysellä.
      2. Hoitsun hoitamisesta ei makseta ( ainakaan yleensä)
      3.Hoitajan tehtävät riippuu aina omistajasta mitä hän päättää sienulle tehtäviin antaa, mm. liikutus, hoito ruokinta ja tallityöt.
      4. Usein heppojen omistajat haluaa kokeneen hoitajan, mutta kyllä vuoden kokemus riittää musta
      5. Ei mielestäni pidä suorittaa mitään hoitomerkkejä

    • Joku heppatyttö

      1. Miten voi saada oman hoitsun? Vastaus: Kannattaa kysyä siltä tallilta missä sinä käyt, sieltä voi saada tarkempaa infoo. Ja sitten ainakin jotkut sai hoitsut vaan kysymällä. Aika outoo... 2. Pitääks siit maksaa? Vastaus: No, ainakin meidän talleilla hoitajan pitää maksaa joku pikku summa, että saa hoitaa.............. 3. Mitä kuuluu hoitajan tehtäviin? Vastaus: No, hoitsun harjaus, tunnille kuntoon laittaminen, laitumilta haku, sitten jos hoitsu on yksityishevonen, niin sitten maastokävely/ratsastus (Siellä vaan kävellään) ja sitten jos hoitsu on tuntihevonen tai poni niin sitten sillä ratsastus esim. Kerran kuussa. 4. Pitääks olla kokenu ratsastaja, vai riittääks vuoden kokemus? Vastaus: Ei minun mielestäni riitä. Kannattaisi olla ratsastanut noin 2-vuotta. 5 Tarviiks suorittaa joku hoitomerkki? Vastaus: Ainakin meidän talleilla se on tarpeellista, mutta ei pakollista. Toivottavasti minusta oli apua!

    • Sannipony

      Mul on pari kysymystä hoitoponi asiasta:
      1.Miten voi saada oman hoitsun?
      - Riippuu millä ratsastuskoululla käy. Kannattaa suoraan, mennä kysymään siltä ratsastuskoululta missä käyt.
      2.Pitääks siit maksaa?
      - Minä ainaskin jouduin maksamaan, mutta riippuu.
      3.Mitä kuuluu hoitajan tehtäviin?
      - En tiedä, mitä teidän tallilla joutuu tehdä.
      4.Pitääks olla kokenu ratsastaja vai riittäkö alle vuoden kokemus?
      - Meillä ei tarttenut.
      5.Tarviiko suorittaa joku hoitomerkki?
      - Meillä ei tarttenut.

    • 1.Miten voi saada oman hoitsun? Ratsastuskoululta voit kysyä ratsastuksen opettajalta jos haluat alkaa jonkun hepan hoitajaksi
      2.Pitääks siit maksaa? ei ainakaan sillä tallilla missä minä käyn, riippuu vähän mistä
      3.Mitä kuuluu hoitajan tehtäviin? karsinan siivoaminen on ainakin yleensä pakollinen, eri talleilla on eri tehtävät mutta voit myös kysyä sen ratsastuksen opetajalta, meillä myös ainakin kerran viikossa varusteiden peseminen ja kunnossa pito, hevosen hakeminen laitumelta jos on paikalla ei ole pakollinen mutta sehän on vain mukavaa, heppaa saa myös harjailla ja vaikka talutella jos haluaa ja se riippuu vähän siitä kuka on silloin töissä jos se antaa;)
      4.Pitääks olla kokenu ratsastaja vai riittäkö alle vuioden kokemus? ei jos hoidat ratsastuskoululla mutta jos hoidat yksityistä siihen kuuluu yleensä ratsastus ja he eivät yleensä halua ketään kokematonta ratsastamaan heidän hevosellaan
      5.Tarviiko suorittaa joku hoitomerkki? meidän tallilla tarvitsee ainakin oliko se minimerkin vai perushoitomerkin mutta yleensä se ei ole pakollinen kunhan he tietävät että osaat hoitaa heppaa=)

    • hoito poni

      ylivieska
      maakunta Pohjois-Pohjanmaa
      ilmoitus Moi minä olen 10v tyttö ylivieskasta vailla hoitoponia olen ratsastanut 5vuotta osaan laukka apuihin asti. Osaan ajaa teen töitä innolla kaikkea mitä pyydetään:) ilmoita pian jos ehdit apulaista!

      [email protected]

    • lotta 2003

      3.harjaus,ratsastus,karsinansiivous. 4. pitää olla enemmän kokemusta ku vouden

    • 100% heppahullu

      Joillakin talleilla on hevosen-hoitokursseja joissa voi käydä:)

    • ponifani

      Oon käyny ja mul on perushoitomerkki.Mulla on kohta vuokraponi ja sen jälkeen oma poni.

    • loveehorses

      Oon itte harrastanu 3 vuotta. Saan tän viikon sunnuntaina hoitoponin/hevosen ! :)
      Ihanaa kun saa unelmansa toteutettua!♥♥

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe