Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mahdoton KTM-harjoittelu

Miksi nuorille ei anneta ma...

Tilanteeni on täysin absurdi, mutta piinallisen todellinen kuitenkin. Olen kauppatieteiden opiskelija (laskentatoimi)Itä-Suomesta ja olisin lähes ilmaista työvoimaa työnantajalleni. Harjoittelupaikan tarjoajan täytyisi osallistua palkkaukseen 1 kk:n harjoittelurahalla (naurettavat 1000 €) ja taloudellista tukea olen saanut 2 kk:ksi, joten keskimäärin aiheuttaisin n.333,33 € henkilöstökustannukset/kk, 3 kuukauden harjoittelujakson aikana.

Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että mulla on maailman paskin tsägä, koska olen saanut kuulla kieltävän vastauksen jo niin monta kymmentä kertaa.
Puistattaakin ajatella kaikkia niitä puheluita joissa olen tätä mahdollisuutta myynyt potentiaalisille työnantajille (enkä ole mikään untuvikko tällä saralla) ja hakemuksia, joita olen postittanut niin sähköisesti, kuin kirjeenä. Paljon on vettä virrannut ja tässä vaiheessa kevättä saan vastata kysymykseen, että miksi en kysynyt juuri tältä taholta aikaisemmin, toisin sanoen en taida tosissani halutakaan juuri tähän paikkaan.

Vaikka siis olen korkeasti koulutettu, saan karvaasti kokea, ettei kykyjäni kaivata yhteiskunnan pyörittämiseen. Niin, anteeksi suurten ikäpolvien edustajat, pidän teistä kovasti, mutta voisitteko mennä jo eläkkeelle, että me nuoremmatkin pääsisimme töihin?

7

2425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten

      Olemuksessa jotain vikaa ?
      Itselle kun joskus soittelee
      työnhakijoita niin jo heti puhelimessa
      saattaa hakija kuulostaa niin vittumaiselta
      paskalta tai sössöttävältä homolta jota
      en palkkaisi edes ilman.

      Itsellä on vielä sellainen periaate että
      kun toimistoalasta on kyse ja valitsen
      haastatteluun hakijoita niin otan yleensä
      3-4 tyttöä ja vain yhden miespuolisen hakijan,
      sen parhaan tuntuisen.

    • kiikastaa?

      Käsittääkseni laskentatointa edes jonkin verran tuntevista, koulututetuista ihmisistä on ainakin pääkaupunkiseudulla huutava pula. Ehket ole sattunut soittamaan oikeisiin paikkoihin. Ainakin isojen tilitoimistojen luulisi olevan kiinnostuneita sinusta.

      Toivoa ei kannata menettää. Työmarkkinoille koulutetaan tällä hetkellä selvästi poistumaa enemmän porukkaa. Oma lokero työelämässä on sinun koulutuksellasi varma.

      Toisaalta ei koskaan kannata kuvitella itseään korvaamattoman arvokkaaksi työntekijäksi. Korkeaan koulutukseen sinänsä kannattaa työnhakutilanteessa ja muutenkin vedota harkiten, käyttää viimeisenä valttikorttina. Turhantärkeän tyypin maine uhkaa helposti. Työelämässä kumarretaan ammattitaitoa, ei niinkään koulutusta.

    • Ekonomi

      Taidat olla toivoton tapaus, kunnon tyyppien ei tarvitse hakea paikkaa... Jos jossakin firmassa on ollut uuttera kesätyöntekijä, niin maine kiirii ja tälläiselle tarjotaan töitä, ei siis tarvitse hakea. Työ on voinut olla mitä tahansa, mutta asenne ratkaisee ja siitä pääsee eteenpäin.

    • Päällikkö

      Opiskelet yliopistossa, se on hyvä asia, mutta moni yliopistossa lusinut ei osaa käytännössä mitään. Tärkeää on muistaa että ihminen merkitsee, ei koulutodistus, tätä ei moni akateeminen ihminen ymmärrä. Tästä hyvänä esimerkkinä dipl.inssit. Työelämässä kun ei vaikuta mitään vaikka olisit yhteiskuntatieteiden tohtori, markkinoinnin ylipäällikkö ja taloustieteiden tuplaguru. Työelämässä pärjääminen on kiinni muista avuista. Titteleillä sitä vastoin on hieno elvistellä sukujuhlissa.

      PS.Itse valmistuin tradenomiksi -99 ja oppimisen ja kykyjen ansiosta olen nyt edennyt urallani aina Key Account Manageriksi asti aloittaen perus toimistoduuneista.

    • yyy

      Monesti valituksi tulee ihminen, jolla on jo kokemusta. Oli koulutus mikä tahansa niin untuvikon opettaminen on aina vaivalloisempaa kuin kokeneemman. Valmiiksi stressatulle työntekijälle tämä voi olla suurempi kysymys kuin hinta. Ei kuitenkaan kannata lopettaa yrittämistä. Ensimmäisen paikan saatuasi kaikki on helpompaa jatkossa.

    • eräs

      Ei käynyt ilmi, missä tätä harjoittelupaikkaa siis on haettu. Hakija on Itä-Suomesta, joten jos hän siellä on paikkaa hakenut, ymmärrän yskän. Katsos kun työ- ja harjoittelupaikkoja löytyy helposti vain pääkaupunkiseudulta ja muista etelän suuremmista kaupungeista. Itä-Suomessa ei ole mitään, vaikka olis miten hyvä hakija! Niin siinä taitaa käydä, että pian ei Jyväskylän pohjoispuolelta saa kunnon töitä, koska ei ole työnantajiakaan, poikkeuksena ehkä Oulu.

    • Voldemor

      Kuullostaa toivottomalta. Kyllä tossa tilanteessa kannattais hankkiutua jo narun jatkoksi. Teet itsestäs naurunalaisen. Etkö osaa edes myydä puhelimessa KTM?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe