A4 konepelti jumissa

a4_tdi

elikkiä autona audi farmari vm2003. v6. 2.5l tdi.

ja asia:

piti vaihtaa parkkilamput, molemmat. toisen vaihdoin ja sitten loppui lamput,
löin normaalisti konepellin kiinni ja ajelin motonettiin niitä ostamaan.

piti vaihtaa parkkilamppu siellä pihas ku katsastukseen menossa, mutta kun vedin sisältä siitä konepellin aukasu vivusta, se löi tyhjää vain.

ekassa aukasussa se toimi ihan normaalisti siis kotipihassa. ja työkaluja ei ole jäänyt konehuoneeseen.
mutta toisessa aukasussa oli ihan vähän ns. oli vastusta ja sitten yht äkkiä se oli kokonaan löysänä
ja liikkuu vapaasti,
ja vaijeri on kiinni hytin puoleta siinä vivussa, eli luultavasti mennyt poikki tai katkennut
konehuoneesta.
koitin vielä vetää kunnon lukkopihdeillä sisältä siitä vaijerista kun ajattelin että jos vaan löystynyt, mutta vaijeri ei tullut kuin joku 2cm sisälle päin ja mitään ei tapahtunut, lujempaa en kun uskaltnut kun vaijeri hieman jo kieroon meni tuosta vedosta.

ja mielestäni konepelti on alempana kuin normaalisti, konepellin kulmat ainakin porrastavat ns.lamppujen peltien kohdalta. n3-5mm alempana ku mielestäni pitäs.
ja siis tiputin konepellin niin kuin ennenkin.

koitin alakautta konehuoneeseen, ajoin nosturiin ja pohjat jne pois, mutta ei sieltä käsi mahdu, liikaa moottorii ja tuuletinta sun muuta. ja ei edes pysty havainnollistamaan kunnolla missä kohdassa olisi joku telki kun ei edes valoa kunnolla pysty näyttämään.

kamulla vanhempi audi A6 ja siinä ainakin oli ns peltiä sen lukon ympärillä, joten vaikea päästä muutenkaan käsiksi siihen.

etumaski ei mielestäni lähde irti ulkopuoleta, ja vaikka jos saisikin niin edessä on jäähdytin ja välijäähdytin, eikä mielestäni niiden ylikään pääse, siis jos vaikka sais tuon maskin irti.


joten onkos jollain hyviä vinkkejä? miten saisin avattua.

kun en rälläkällä viitsisi alkaa pilppuamaan konepeltiä

ja nosto, painaminen, ravistelu, töniminen, heilutus, ei mitään apua.

7

7191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfdfgsdfgsdfg

      osaa aika usein auttaa, varsinkin jos lontoon kieli sujuu kohtuullisesti. Hakusanoilla "Audi A4 hood stuck" löytyi ainakin seuraavia tuloksia

      http://audiforums.com/forum/showthread.php?p=1031142

      "OK I just got it! You have to remove the plastic shroud under the oil pan, lay on your back with your head under the front of the car, use a head lamp and look just behind the radiator straight up in the middle. The hood release mechanism has two metal parts that must be squeezed together, there is just enough room to slide your right hand with a pair of medium size channel locks up behind the radiator and squeeze them together. PRESTO! boy that's nice! whoever this helps, you're welcome. Slapjudy."

      http://boardreader.com/thread/A4_Hood_Latch_Broken_n1wqX2oal.html

      http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=2504382

      Mitä tuloksien määrästä voi päätellä, et taida olla ensimmäinen audisti, kenelle tuo on sattunut..

      • A4tdi

        täytyy hommata suomentaja kun tuo lontoo ei oikein luonnistu. ja sitten kokeilemaan mitä noissa sanotaan, mutta jos jollain suomenkielisiä vinkkejä, niitä otataan vieläkin vastaan


      • gfdfgsdfgsdfg
        A4tdi kirjoitti:

        täytyy hommata suomentaja kun tuo lontoo ei oikein luonnistu. ja sitten kokeilemaan mitä noissa sanotaan, mutta jos jollain suomenkielisiä vinkkejä, niitä otataan vieläkin vastaan

        tuosta lainatusta hieman tiivistäen pienin vapauksin

        Täytyy poistaa muovinen pohjapanssari auton alta. Konepellin lukitusmekanismissa on kaksi metallista osaa, jotka täytyy puristaa yhteen, niin konepelti aukeaa. Syylärin välissä on ilmeisesti juuri riittävästi tilaa, josta voi ujuttaa oikean käden ja keskikokoiset pihdit ja puristaa niillä osat yhteen, ja konepellin pitäisi aueta. Metalliset osat löytyvät ilmeisesti aivan syylärin vierestä keskellä konepeltiä.

        Jokseenkin noin, mutta ilmeisesti olit jo tunkilla käyttänyt, joten toimineeko tuo vinkki sitten pienempi moottorisissa audeissa.


      • a4tdi
        gfdfgsdfgsdfg kirjoitti:

        tuosta lainatusta hieman tiivistäen pienin vapauksin

        Täytyy poistaa muovinen pohjapanssari auton alta. Konepellin lukitusmekanismissa on kaksi metallista osaa, jotka täytyy puristaa yhteen, niin konepelti aukeaa. Syylärin välissä on ilmeisesti juuri riittävästi tilaa, josta voi ujuttaa oikean käden ja keskikokoiset pihdit ja puristaa niillä osat yhteen, ja konepellin pitäisi aueta. Metalliset osat löytyvät ilmeisesti aivan syylärin vierestä keskellä konepeltiä.

        Jokseenkin noin, mutta ilmeisesti olit jo tunkilla käyttänyt, joten toimineeko tuo vinkki sitten pienempi moottorisissa audeissa.

        kokeiltu on nyt 2 kertaa. ei auakea niin ei aukea, väli on niin pieni mistä kättä pitäisi koittaa laittaa sisään, enkä jos pienempi moottori jne niin olisi helpompaa, taskulampulla ei näe kunnol mihinkään, peilistä ei apua, ei mistään. varsinkin kun käsikopelolla pitäisi tehdä ja kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä ja mihin suuntaan. pakko luovuttaa. ja varata aika korjaamolle, joka kuitenkin aukasee sen minuutissa.
        positiivista sentään vikassa aukasu yrityksessä oli se että näin että vaijeri irti konehuoneesta kun näin sen roikkuvan. mutta kiitokset auttaneille tänne


      • Asiallista asiaa
        A4tdi kirjoitti:

        täytyy hommata suomentaja kun tuo lontoo ei oikein luonnistu. ja sitten kokeilemaan mitä noissa sanotaan, mutta jos jollain suomenkielisiä vinkkejä, niitä otataan vieläkin vastaan

        ruosteet MYÖS pulteissa myös aika tavallista,kone huoneessa jne..Kyllä konepellissä ruosteta reunassa on,helmoista puhumattakaan.Ite huollossa käytän kun vaihdan lamppuja jne.Aika uusi auto vielä alla ,kyllä tuo hätkähdytti hiukan..


      • rgtertert
        A4tdi kirjoitti:

        täytyy hommata suomentaja kun tuo lontoo ei oikein luonnistu. ja sitten kokeilemaan mitä noissa sanotaan, mutta jos jollain suomenkielisiä vinkkejä, niitä otataan vieläkin vastaan

        Miten kädetön ihminen voi olla....ootkos kuullut koskaan sanakirjasta tai kääntäjästä (vaikka googlen). Miten voi olla ettet osaa englantia? Oletko tyhmä tai jotain?


    • ligljuf

      kiitos neuvoista kaikille tosiaan kone pelti aukes noita kahta yhteen painamalla .itellä 1.6 koneella niin oli hyvin tilaakin :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe