monta vuotta tutkittiin homeoireitani ja keuhkolääkäri etsi vain astmaa. Kriteerit eivät täyttyneet ja diffuusiokapasiteetti oli n. 70%. Krooninen bronkiitti oli,mutta se ohitettiin.
Nyt olin uudelleen seurannassa ja metakoliinialtistus sekä spirometria ja diffuusio tehtiin.
No tulihan se sieltä - lopulta. Kun on kolme vuotta kärvistellyt vaihtelevan bronkiitin kanssa,niin
nyt metakoliinikoe osoitti huiman reaktion.
Jeeee! taputti lääkäri varmasti mielessään pieniä käsiä yhteen, vihdoinkin saatiin tälle "hankalalle" potilaalle
astmadiagnoosi metakoliinialtistuksen tuloksen seurauksena. Ei siinä enää diffuusioarvot mitään painaneet.
Lääkitys tuli astmaan.
Totesin että ei ihme jos ei astmaa tule kun on ollut pitkään bronkiitti homealtistumisen seurauksena ja todennäköisesti jonkinasteinen allerginen alveoliittikin aluksi, jota ei edes pyynnöistäni huolimatta
alkuun otettu tutkittavaksi.
Kovin on yksipuolinen lääkärikuntamme käsitys keuhkosairauksista - astma on ainoa jonka haluavat vaikka sitten väkisin diagnosoida.
Astmaa viimeinkin!
16
1501
Vastaukset
- puoskarillako?
kosteusvauriosta, niin ei sinulla mitään astmaa ole.
Tuo lääkityksesi astmaan pahentaa tilannetta edelleen, koska ne tuhoavat valkosoluja, joita sinulla on jo muutenkin vähän johtuen solumyrkyistä.
Olet puhaltanut spirometriapuhalluksessa restriktiokäyrän, joka tarkoittaa tulehdusta keuhkojen perifeerisissä osissa eli allergista alveoliittia. Diffuusiokapasiteettisikin aleneminen osoittaa sen.
Astmakäyrä on ihan erilainen spirometrissä. Se miksi et ole saanut spirometriapuhalluksessa restriktiota johtuu siitä, että vertaavat puhalluskäyrää tahallaan homepölykeuhkon käyrään.
Mikrobimyrkyistä johtuva allerginen alveoliittii eroaa homepölykeuhkosta siten, että siinä on äärimmäisen vähän valkosoluja verrattuna homepölykeuhkoon. Siksi rgt-kuvassa ei näy lainkaan solukasaumia.
Olet ollut puoskarin käsittelyssä. Kerro hänen nimensä, jotta tiedämme karttaa.- ???
Minä olen myös sairastanut yli 10 vuotta hengitystieoireita (poskiontelot, keuhkot, nenä) juuri homeen takia. Sain lopulta jouluna astmadiagnoosin pitkän tutkimuskierteen kautta vähän niin kuin viestin aloittajakin... Olen myös lukenut monestakin paikasta, että homeet aiheuttavat paljon astman kaltaisia oireita, mutta se ei oikeasti olisi astmaa. No tiedä sitten, käytänkö astmalääkkeitä turhaan?? Olen kyllä yrittänyt jättää ne pois ihan omatoimisesti, mutta puhallusarvot laskevat muutamassa päivässä rajusti ja alkavat heitellä. Myös limaneritys lisääntyy ja yöyskiminen alkaa..
- altistettu
??? kirjoitti:
Minä olen myös sairastanut yli 10 vuotta hengitystieoireita (poskiontelot, keuhkot, nenä) juuri homeen takia. Sain lopulta jouluna astmadiagnoosin pitkän tutkimuskierteen kautta vähän niin kuin viestin aloittajakin... Olen myös lukenut monestakin paikasta, että homeet aiheuttavat paljon astman kaltaisia oireita, mutta se ei oikeasti olisi astmaa. No tiedä sitten, käytänkö astmalääkkeitä turhaan?? Olen kyllä yrittänyt jättää ne pois ihan omatoimisesti, mutta puhallusarvot laskevat muutamassa päivässä rajusti ja alkavat heitellä. Myös limaneritys lisääntyy ja yöyskiminen alkaa..
Sain astmadiagnoosin "lennossa" noin 10 vuotta sitten tultuani homeongelmaiseen työpaikkaan. Siirryttyäni puhtaisiin työtiloihin olin välillä puolitoista vuottakin ilman astmalääkkeitä ja tällä hetkellä vedän kortisonia suun kautta kokeeksi koska mikään astmalääke eikä antihistamiini oireisiin tehoa. Peff arvot ovat ok . Työterveyslaitoksella kävin aikoinaan joten sinne en pääse enää takaisin koska "eihän sinulla enää ole hometta työpaikalla ja onhan sinut jo kerran tutkittu."
- Homeherkkä#
Vai pahantaa astmalääkitys aloittajan tilannetta siksi, koska sinun mielestäsi astmalääkkeet tuhoavat valkosoluja, joita hänellä muutenkin on liian vähän johtuen solumyrkyistä?
Astmalääkkeitä on käytetty kymmeniä vuosia ja tälläkin hetkellä Suomessa käyttää astmalääkkeitä yli 500 000 henkilöä ja Kela-astmakriteerit täyttävää astmaa sairastaa maassamme yli 300 000 henkilöä, joka määrä lisääntyy yli 14 000 tuhannen vuosivauhtia.
Sellaista sivuvaikutusta, että astmalääkkeet tuhoaisivat valkosoluja, LÄÄKETIEDE EI OLE TODENNUT, vaikka astmalääkkeiden käyttäjät vauvasta vaariin oleskelevat kosteusvauriorakennuksissa siinä missä muutkin.
Mitä toiseen väitteeseesi tulee, niin LÄÄKETIEDE ei ole todennut vielä kenellekään kosteusvauriorakennusaltistuneella KOSTEUSVAURIOMYRKKYJEN eikä muidenkaan myrkkyjen hemgittämisestä johtuvaa ALLERGISTA ALVEOLIITTIA siksi koska ALLERGISEN ALVEOLIITIN aiheuttajana voi toimia mikä tahansa orgaaninen pölyaltistus, MUTTA EI YKSIKÄÄN MYRKKY.
Orgaaniperäinen valkuaisainepölyn hengittäminen tulehduttaa myös hengitysteiden limakalvoja aiheuttaen esim. kroonista nenän limakalvo-, poskiontelo- ja/tai keuhkoputkitulehdusta.
Kolmas väitteesikin, että mirkobimyrkyistä johtuva "allerginen alveoliitti" eroaa homepölykeuhkosta siten, että siinä on ÄÄRIMMÄISEN VÄHÄN VALKOSOLUJA, on sinun pääsi tuotantoa, koska LÄÄKETIEDE ei ole moista ilmiötä todennut.
Valkosolut kypsyvät luuytimessä ja lymfosyytit kateenkorvassa, joita valkosoluja kiertää IMMUNOLOGIEN mukaan verenkierrossa kaiken aikaa 10 miljardia ja lymfosyyttejä imusuonistossa vastaava määrä.
Tulehdus lisää niin valko- kuin lymfosyyttienkin määrää TULEHDUSPAIKALLA.
TTL:n Wolff:han totesi BAL-tutkimuksistaan näin:
"Kosteusvaurioaltistuneilla keuhkohuuhtelunesteen LYMFOSYTOOSI ei ole yllättävää, joskin tämä työ lienee ensimmäinen jossa se on osoitettu kosteusvaurioon liittyväksi, ja että jossain määrin yllättävää on muiden diagnostisten menetelmien niukka anti".
Kirjoituksillasi luot myös palstalaisille mielikuvaa ikäänkuin keuhkolääkääri diagnosoisi alveoliitin pelkästään restriktiokäyrän perusteella. Varmaan tiedät, että yksikään keuhkolääkäri ei ole käskyteltävissäsi.
Allergisen alveoliitin kansainväliset kriteerit löydät Googlesta.
Pääkriteereistä täytyy täyttyä kaikkien kolmen eli: Altistuminen orgaaniselle pölylle (ei siis myrkyille) on osoitettavissa, POTILAALLA ON ALVEOLIITTIIN SOPIVAT OIREET ja Thorax-kuvassa nähdään ALVEOLIITTIIN SOPIVAT MUUTOKSET.
Kuudesta sivukriteeristä pitää täyttyä kolmen, joista yksi on spirometriassa todettu restriktiivinen ventolaatiohäiriö.
Kun kirjoitit aloittajalle, että hän on ollut puoskarin käsittelyssä ja kun kirjoituksitasi päätellen sinä pidät itseäsi ei-puoskarina, niin perustaisitko terveydenhuoltoyrityksen jossa kosteusvauriosairastuneet saisivat myrkkyalveoliittidiagnoosin.
Alveoliittidiagnoosiahan sinä et saanut tapaturmavakuutusyhtiöllesi esitettäväksi työpaikka-altistuksesi takia, vaan vasta TTL:n homelatistuksen takia TTL:ltä.
- puoskarillako?
ei metakoliinialtistustuksella ole mitään tekemistä kosteusvauriosta sairastumisen kanssa.
- Lääkäri voitti
että viestini oli melko ivallinen lääkäriä kohtaan. Tiedän että metakoliiinikokeella haetaan astmaa ja kuten kerroin kyllä astman saa kun tarpeeksi kauan sairastaa kroonista bronkiittia.
Käyräni oli muuten obstruktiokäyrä, ei restrikokäyrä.
Oireeni olivat aluksi allergisen alveoliitin oireet,mutta koska olen ollut puhtaissa tiloissa jo kolme vuotta,
oireilut ovat tietenkin vähentyneet ja jäljelle on jäänyt bronkiitti vaihtelevin jaksoin.
Ja vielä yksi oikaisu, homepölykeuhko on sama kuin allerginen alveoliitti. Voit varmistaa asian kirjoista. - Lääkäri voitti
Lääkäri voitti kirjoitti:
että viestini oli melko ivallinen lääkäriä kohtaan. Tiedän että metakoliiinikokeella haetaan astmaa ja kuten kerroin kyllä astman saa kun tarpeeksi kauan sairastaa kroonista bronkiittia.
Oireeni olivat aluksi allergisen alveoliitin oireet,mutta koska olen ollut puhtaissa tiloissa jo kolme vuotta,
oireilut ovat tietenkin vähentyneet ja jäljelle on jäänyt bronkiitti vaihtelevin jaksoin.
Ja vielä yksi oikaisu, homepölykeuhko on sama kuin allerginen alveoliitti. Voit varmistaa asian kirjoista.jäi mainitsematta että oireeni olivat myös ODTS:n tyyppisiä oireita mukaanlukien
virtsan erityksen lisääntyminen,nivelkivut yms. joka on oireiltaan laajempi kuin allerginen alveoliitti.
Kumpi minulla oli, se on vaikea sanoa kun kumpaakaan ei tutkittu alunperin.
Mutta yhtäkaikki - halusin vain muistuttaa että kun tarpeeksi kauan hyppää lääkärissä ja toivoo
saavansa oikean diagnoosin, niin tapahtuu tämä väsytystaktinen yhtälö jossa lääkäri voittaa ja saa lopulta epikriisiin kirjoitettua sen astman. - toksiinia!
Lääkäri voitti kirjoitti:
Ja vielä yksi oikaisu, homepölykeuhko on sama kuin allerginen alveoliitti. Voit varmistaa asian kirjoista.ole sairastunut pahemmin eli kosteusvauriomyrkyistä. Bronkiitti on lasten leikkiä sen rinnallla, jos olisi sairastunut kosteusvauriosta.
Valitettavasti vain allerginen alveoliitti ei tarkoita yksistään homepölykeuhkoa. Kaikki krooniset tulehdukset keuhkojen perifeerisissä osissa, aiheutti ne sitten mikä tahansa, ovat allergisia alveoliitteja. Tulehduksen kroonisuus mitataan sen perusteella, että tulehduspaikalla on lymfosytoosia.
Etkö opi tästä luennosta yhtään mitään?:
http://www.sisailmayhdistys.fi/attachments/sem2009/kosteusvauriomikrobeille_altistuminen.pdf
Kosteusvauriosta sairastuneilla on siis allerginen alveoliitti ja se ei johdu itiöiden hengittämisestä, vaan mikrobitoksiinien hengittämisestä.
Homeherkkä sotkee tahallaan sairautemme homepölykeuhkoon. Hän on todella sairas ihminen - luentomatsku
toksiinia! kirjoitti:
ole sairastunut pahemmin eli kosteusvauriomyrkyistä. Bronkiitti on lasten leikkiä sen rinnallla, jos olisi sairastunut kosteusvauriosta.
Valitettavasti vain allerginen alveoliitti ei tarkoita yksistään homepölykeuhkoa. Kaikki krooniset tulehdukset keuhkojen perifeerisissä osissa, aiheutti ne sitten mikä tahansa, ovat allergisia alveoliitteja. Tulehduksen kroonisuus mitataan sen perusteella, että tulehduspaikalla on lymfosytoosia.
http://www.sisailmayhdistys.fi/attachments/sem2009/kosteusvauriomikrobeille_altistuminen.pdf
Kosteusvauriosta sairastuneilla on siis allerginen alveoliitti ja se ei johdu itiöiden hengittämisestä, vaan mikrobitoksiinien hengittämisestä.
Homeherkkä sotkee tahallaan sairautemme homepölykeuhkoon. Hän on todella sairas ihminenTutkitaanko TTL:llä kaikilta kosteusvaurioille altistuneilta veren valkosolujen pintamarkkeri CD:t?
Entä BAL-näytteessä CD-suhde?
Ryhmien vertailu todellakin erikoinen, jopa jossain määrin tulokset niin samansuuntaiset, että ei ole ihme, ettei tästä enempää irronnut. Melko haasteellista olisikin löytää TERVE verokkiryhmä tästä suloisesta Suomenmaasta, kosteusvaurioaltistuminen alkaa olla niin yleistä, vaikkakin usein tiedostamatonta. - Homeherkkä#
toksiinia! kirjoitti:
ole sairastunut pahemmin eli kosteusvauriomyrkyistä. Bronkiitti on lasten leikkiä sen rinnallla, jos olisi sairastunut kosteusvauriosta.
Homeherkkä sotkee tahallaan sairautemme homepölykeuhkoon. Hän on todella sairas ihminenVäität, että KAIKKI KROONISET TULEHDUKSET KEUHKOJEN PERIFEERISISSÄ OSISSA OVAT ALLERGISIA ALVEOLIITTEJA.
Ja höpö, höpö.
Keuhkokudosaluesairauksia on paljon muitakin kuin allerginen alveoliitti.
Luettelo löytyy Keuhkosairaudet-kirjan sivulta 95:
-fibrosoiva alveoliitti (UIP ja IMP)
-useat krooniset granulomatoottiset reaktiot, mm. sarkoidoosi ja allerginen alveoliitti
-organisoituva DAD
-eräät pölykeuhkot, erityisesti asbestosi
-kollageenisairaudet
-lääkeaineiden aiheuttamat inerstiaaliset penumoniat
-säteilyvauriot
-eosinofiilinen granulooma
Joten mikäli diffuusiokapasiteettiarvo alenee, niin lääkärin on etsittävä mikä keuhkokudosaluesairaus taustalla piilee.
Diffuusiokapasiteetti madaltuu myös KEUHKOAHTAUMATAUDIN yhteydessä. silloin kun siihen liittyy EMFYSEEMAA, eli alveoliseinämien tuhoutumista.
Kun kirjoitit BRONKIITIN olevan lasten leikkiä, niin et näytä tietävän, että OSA KROONISESTA BRONKIITISTA ETENEE keuhkoahtaumataudin asteelle, jolloin myös ennuste huononee merkittävästi.
Mitä mainitsemaasi lymfosytoosiin tulee, niin allergisessa alveoliitissa lymfosyytoosi on n. 70 % MiPolla, sarkoidoosissa n. 50%, BOOP:sissa n. 40% ja fibrosoivissa alveoliiteissa n. 30 %.
Ja mitä tulee diagnoosiin ALLERGINEN ALVEOLIITTI, NIIN LÄÄKETIETEEN MUKAAN AIHEUTTAJANA ON ORGAANISEN PÖLYN SISÄLTÄMÄT ALLERGEENIT (proteiinit, entsyymit), EI KOSKAAN MYRKKY.
Jo nimestä ALLERGINEN pystyy jokainen järkevä ihminen päättelemään, että se on ALLERGINEN SAIRAUS.
Ns. kosteusvauriomikrobialtistuksen (proteiinit) aiheuttama allerginen alveoliitti on kuulunut ammattitautilakiimme jo vuodesta 1938 alkaen.
Ammattitautitilastojen mukaan kosteusvauriorakennusaltistuksen aiheuttamia allergisia alveoliitteja todettiin maassamme vuonna 2006 kahdella, vuonna 2007 yhdellä ja vuonna 2008 ei yhdelläkään henkilöllä.
Kun sinun kirjoituksistasi saa sen käsityksen, että kaikki kosteusvauriotyöpaikkalaiset sairastuvat allergiseen alveoliittiin, niin reaalitodellisuus ei tue käsitystäsi.
Ja paljonko se sinun diffuusiokapasiteettiarvosi oli työpaikka-altistuksesi aiheuttamana? - Lääkäri voitto
toksiinia! kirjoitti:
Homeherkkä sotkee tahallaan sairautemme homepölykeuhkoon. Hän on todella sairas ihminensairastuin nimenomaan kosteusvauriorakennuksessa josta otettiin materiaalinäytteet ja tiedän tasan tarkalleen kaikki ne homelajit ja yhden bakteerilajin jotka löytyivät materiaalinäytteistä. Kai minä sen tiedän paremmin kuin sinä koska olen kaiken itse läpikäynyt ja tutkimustulokset nähnyt.
Allerginen alveoliitti on toinen nimitys homepölykeuhkolle jos vain viitsit asiasta lukea.
Homeitiöiden tuottamat toksiinit ovat yhtä lailla vaarallisia kuin mainitsemasi "mikrobitoksiinit" mitä sillä sitten tarkoitatkin.
Suosittelen että perehdyt aiheeseen etkä anna tuollaisia omalaatuisia lausuntojasi jotka eivät perustu
mihinkään todelliseen tietoon.
Kosteusvauriomikrobeista on saatavilla jo runsaasti tietoa ja niinkin alkeellinen asia
kuin väittää homepölykeuhkon olevan eri kuin allerginen alveoliitti, osoittaa ettet tiedä mistään mitään. - harmittomathomeet
Lääkäri voitto kirjoitti:
sairastuin nimenomaan kosteusvauriorakennuksessa josta otettiin materiaalinäytteet ja tiedän tasan tarkalleen kaikki ne homelajit ja yhden bakteerilajin jotka löytyivät materiaalinäytteistä. Kai minä sen tiedän paremmin kuin sinä koska olen kaiken itse läpikäynyt ja tutkimustulokset nähnyt.
Allerginen alveoliitti on toinen nimitys homepölykeuhkolle jos vain viitsit asiasta lukea.
Homeitiöiden tuottamat toksiinit ovat yhtä lailla vaarallisia kuin mainitsemasi "mikrobitoksiinit" mitä sillä sitten tarkoitatkin.
Suosittelen että perehdyt aiheeseen etkä anna tuollaisia omalaatuisia lausuntojasi jotka eivät perustu
Kosteusvauriomikrobeista on saatavilla jo runsaasti tietoa ja niinkin alkeellinen asia
kuin väittää homepölykeuhkon olevan eri kuin allerginen alveoliitti, osoittaa ettet tiedä mistään mitään.toksiineja tuota.
Kosteusvaurio muuttuu vasta siinä vaiheessa vaaralliseksi, kun bakteerit saavat elintilaa harmittomilta homeilta. - tietäjätonttu
harmittomathomeet kirjoitti:
toksiineja tuota.
Kosteusvaurio muuttuu vasta siinä vaiheessa vaaralliseksi, kun bakteerit saavat elintilaa harmittomilta homeilta.se riippuu täysin kasvualustasta ja olosuhteista. Lisää vain homeenestoainetta tai otsonia niin saat häijyjä HOMEtoksiineja.
- tietoanolla
tietäjätonttu kirjoitti:
se riippuu täysin kasvualustasta ja olosuhteista. Lisää vain homeenestoainetta tai otsonia niin saat häijyjä HOMEtoksiineja.
onkin sellainen kasvualusta, ettei siinä homemyrkkyjä synny.
Jos kuule lisää homeenestoainetta, niin sitten alkavat kasvaa bakteerit todenteolla ja alkavat tuottaa super-myrkkyjä, jotka voivat jopa tappaa.
Tietosi ovat todella nollan arvoiset. - hohhoijaa taas
tietoanolla kirjoitti:
onkin sellainen kasvualusta, ettei siinä homemyrkkyjä synny.
Jos kuule lisää homeenestoainetta, niin sitten alkavat kasvaa bakteerit todenteolla ja alkavat tuottaa super-myrkkyjä, jotka voivat jopa tappaa.
Tietosi ovat todella nollan arvoiset.etteivät homeet kuole homeenestoaineilla. Sellaista ei ole vielä keskittykään. Homeet allergisoivat ja aiheuttavat astmaa- bakteereista viis.
- Miisu2
Lääkäri voitto kirjoitti:
sairastuin nimenomaan kosteusvauriorakennuksessa josta otettiin materiaalinäytteet ja tiedän tasan tarkalleen kaikki ne homelajit ja yhden bakteerilajin jotka löytyivät materiaalinäytteistä. Kai minä sen tiedän paremmin kuin sinä koska olen kaiken itse läpikäynyt ja tutkimustulokset nähnyt.
kuin väittää homepölykeuhkon olevan eri kuin allerginen alveoliitti, osoittaa ettet tiedä mistään mitään.Minulle tuli edellisessä työpaikassani allerginen alveoliitti, eli tämä homepölykeuhko. Se on yksi ja sama tauti. Sain vielä ilokseni sivutaudin COP eli kryptogeeninen organisoituva pneumonia. Astma minulla oli jo ennestään.
Ysköksestäni löytyi myös tuo myrkyllinen sädesieni.
Kiitos vaan kosteusvaurioisille työpaikoille, nyt olen kuntoutuseläkkeellä, vaikka työelämää olisi ollut jäljellä reippaasti aksikymmentä vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872