Olemme puutarhaihmisiä ja istutuksissa on tiettyä kunnianhimoa ja tavoitteellisuutta.
No, naapurit eivät ole samanlaisia, vaan enemmänkin sellaista "puskaan, suojaan" -sorttista väkeä.
Siellä ne istuvat pihallaan pajukossa hyttysten syötävinä, ettei vaan naapurit näe.
Upeat unkarinsyreeni, tuhkapensas, pensasmustikka jne. ovat vaarassa, koska istutuksien eteen on kuopattu sellaiset ihka oikeat Terijoen salavat.
Kauneinta mitä varjoihminen osaa arvostaa.
Niin, ja halpaa.
Aikanaan ne varjostavat sen osan tontistamme jolle olemme uhranneet paljon rahaa ja työtä sekä odotamme siitä muutakin kuin pusikkoa.
Onko kenelläkään hyvää konstia kaukotappaa naapurin varjostava puu?
Joskus aikoinaan joku kertoi että kun ilmakiväärin luodit uittaa suolahapossa, niin vot.
Naapuri varjostaa
2
610
Vastaukset
- Miihkanen
Olen itsekin innokas puutarhuri, mutta en ole ottanut naapurin puista ongelmaa. Olosuhteet ovat, mitkä ovat ja vuosien saatossa kokeilemalla puutarhaan on löytynyt oikeat kasvit ja runsautta manaamatta sen enempää naapurin ratkaisuja.
Minulla oli tosin naapuri, joka saneli minulle mitä saan pihalleni laittaa hänen vain valvoessaan omia etuuksiaan, mutta olihan se niin hassua häneltä ja jätin omaan arvoonsa. Suoraan sanoen kiusasin häntä välillä lupaamalla, että istutankin kuusiaiden välillemme ja kerran puhuin peltihallista. Ai, että oli kiva katsella kun se pyryharakka kävi hakemassa ukkonsa ja muutkin naapurit haukkumaan minua. Nyt se sama piha on avioeron jäljiltä aivan karseassa kunnossa ja niin vain ne kasvit valtasivat paikkansa, jotka pihalla parhaiten viihtyvät. Luonto on tarkka!
Tiedän montakin kikkaa tappaa kasvia, mutten niitä tänne kerro. Kun ei sinulla ole oikeutta tappaa toisen pihalta mitään. On eri juttu, jos he eivät osaisi hoitaa pihansa ja voisit sillä syyllä puuttua vaikkapa jonkun tuhokasvin huolestuttavaan leviämiseen, mutta kun on kyse istuksesta sinun on opittava sietämään miten muutkin elävät ympärilläsi.
Tästä tuli saarna, mutta sainpahan purettua vanhat muistot.- ...
Naapurien kanssa on opittava tulemaan toimeen, ja hoidettava omaa pihaansa sen mukaan, mitkä ympäristötekijät sattuvat kohdalle. Ei kenelläkään ole oikeuta sanella mitä naapuri saa pihaansa istuttaa, eikä varsinkaan tappaa naapurin istutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513645Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142600Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5972302Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar781847Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431688- 201658
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421602Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281466