Olemme puutarhaihmisiä ja istutuksissa on tiettyä kunnianhimoa ja tavoitteellisuutta.
No, naapurit eivät ole samanlaisia, vaan enemmänkin sellaista "puskaan, suojaan" -sorttista väkeä.
Siellä ne istuvat pihallaan pajukossa hyttysten syötävinä, ettei vaan naapurit näe.
Upeat unkarinsyreeni, tuhkapensas, pensasmustikka jne. ovat vaarassa, koska istutuksien eteen on kuopattu sellaiset ihka oikeat Terijoen salavat.
Kauneinta mitä varjoihminen osaa arvostaa.
Niin, ja halpaa.
Aikanaan ne varjostavat sen osan tontistamme jolle olemme uhranneet paljon rahaa ja työtä sekä odotamme siitä muutakin kuin pusikkoa.
Onko kenelläkään hyvää konstia kaukotappaa naapurin varjostava puu?
Joskus aikoinaan joku kertoi että kun ilmakiväärin luodit uittaa suolahapossa, niin vot.
Naapuri varjostaa
2
594
Vastaukset
- Miihkanen
Olen itsekin innokas puutarhuri, mutta en ole ottanut naapurin puista ongelmaa. Olosuhteet ovat, mitkä ovat ja vuosien saatossa kokeilemalla puutarhaan on löytynyt oikeat kasvit ja runsautta manaamatta sen enempää naapurin ratkaisuja.
Minulla oli tosin naapuri, joka saneli minulle mitä saan pihalleni laittaa hänen vain valvoessaan omia etuuksiaan, mutta olihan se niin hassua häneltä ja jätin omaan arvoonsa. Suoraan sanoen kiusasin häntä välillä lupaamalla, että istutankin kuusiaiden välillemme ja kerran puhuin peltihallista. Ai, että oli kiva katsella kun se pyryharakka kävi hakemassa ukkonsa ja muutkin naapurit haukkumaan minua. Nyt se sama piha on avioeron jäljiltä aivan karseassa kunnossa ja niin vain ne kasvit valtasivat paikkansa, jotka pihalla parhaiten viihtyvät. Luonto on tarkka!
Tiedän montakin kikkaa tappaa kasvia, mutten niitä tänne kerro. Kun ei sinulla ole oikeutta tappaa toisen pihalta mitään. On eri juttu, jos he eivät osaisi hoitaa pihansa ja voisit sillä syyllä puuttua vaikkapa jonkun tuhokasvin huolestuttavaan leviämiseen, mutta kun on kyse istuksesta sinun on opittava sietämään miten muutkin elävät ympärilläsi.
Tästä tuli saarna, mutta sainpahan purettua vanhat muistot.- ...
Naapurien kanssa on opittava tulemaan toimeen, ja hoidettava omaa pihaansa sen mukaan, mitkä ympäristötekijät sattuvat kohdalle. Ei kenelläkään ole oikeuta sanella mitä naapuri saa pihaansa istuttaa, eikä varsinkaan tappaa naapurin istutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33996Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872052Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47774
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648