viime aikoina olen alkanut kärsimään sydänoireista. sydämen syke on voimakas ja myös rytmihäiriöt ovat lisääntyneet. nukkuminen pelottaa, olenkin valvonut öitä, kun kuuntelen sydäntäni. eikä ole helppoa olla sitä kuulematta. masennusta en tuntenut aiemmin potevani, mutta ainakin nykyisin ahdistaa, masentaa, säpsähdän helposti, vaivaakohan sympaattinen hermostokin.
olen todella epätoivoinen. olen etsinyt apua hieronnoista,nikamakäsittelyistä jne. helpottaisiko joku masennuslääke oloa? yritän myös laihduttaa, ylipainoa on pari kymmentä kiloa eli lääkkeen sivuvaikutuksena ei saisi lihoakaan..
sydänoireita masennuksesta
9
2964
Vastaukset
- xym
Beetasalpaajat auttanevat rytmihäiriöihin. Kuuluu sydäntautien erikoislääkärille arvioida tilanteesi ja määrätä lääke. Pyydä terveyskeskuksesta lähete. Ja jotakin nukahtamislääkettä.
Mistä oireesi johtuvat perimmiltään? Stressiä, ristiriitoja, vaikea elämäntilanne? Etsi keskusteluapua perimmäisiin ahdistuksen syihisi. Jos olet nainen vaihdevuosi-iässä, voi olla estrogeenivajeen aiheuttamaa koko soppa, ja hormonikorvaushoito voisi antaa yöunen takaisin. Nim. kokemusta on.. - .
Itse nautin, kun sydän joskus hakkaa. Toivon aina, että pettäisi saman tien kokonaan.
- Yleinen vuodattaja
Mulla oli lapsuuden loppupuolella/teini-iässä sitä, että tarkkailin pulssiani ja pelkäsin että se lakkaa lyömästä. Siihen liittyi myös huoli läheisistä, esim. että hengittääkö joku enää kun on vaikka päiväunilla.
Minulla on nyt tuota Efexorin rinnakkaisvalmistetta 225 mg/vrk ja se jonkin verran auttaa myös näihin neurooseihin. Ehkä sinullakaan ei ole mitään todellista vikaa sydämessä vai onko? Se voi olla seurausta vain ahdistuneisuudesta kun tulee niitä ruumiillisia oireita. Luin kerran että jotkut uuden polven masennuslääkkeet saattavat olla avuksi painonpudotuksessa. Ainakin tämä käyttämäni venlafaksiini vähentää ruokahalua ja tulee tarmoa liikkumiseen. Ota selvää lääkkeiden haittavaikutuksista. Älä ota ainakaan mirtatsapiinia tai mianseriinia tai niitä vastaavia. Saattaisit saada apua sydämesi tarkkailuun jostakin ssri- tai snri-lääkkeestä. Niitä käytetään myös pakko-oireiden lievittämiseen. Mielestäni sinulla on pakonomainen tarve tarkkailla pulssiasi, peläten että se pysähtyy. Uskoakseni olet ahdistunut. - masistäti
.. jos sinulla ei ole todettu ryhmihäiriötä yms. niin kyse on paniikista ja ahdistuksesta, joka liittyy masennukseen, samoin kuin pelkotilat ja sairastumisen pelko erityisesti.
Hoida msennustasi/ahdistustasi.- onko toivoa
sydäntäni on tutkittu, mm. ultrattu, rasitus-ekg tehty, keuhkorgt otettu. ei todettua vikaa. rytmihäiriöitä nyt, puristusta sydämessä. mutta myös tension neck jne muuta vaivaa lihaspuolella ja nikamissa.
itse en ole tiennyt tai huomannut olleeni masentunut tai ahdistunut. jotenkin tila on nyt viime aikoina tullut päälle, alkaa olemaan tosi paha ahdistus, kun en pysty enää nukkumaan, pelottaa nuo sydänoireet. olen masentunut noista sydänoireista. täytyy kait yrittää niitä masennuslääkkeitä, juuri lääkäri määräsi mirtatsapiinia. oisiko esim. mäkikuismasta apua vaiko pitääkö olla masennuslääkkeitä?
kiitos vastenneille.. ikävä vaan tuo puristus..tai kipu. tuntuu, kuin olisi tulehtunut sydän. - Dumplate
onko toivoa kirjoitti:
sydäntäni on tutkittu, mm. ultrattu, rasitus-ekg tehty, keuhkorgt otettu. ei todettua vikaa. rytmihäiriöitä nyt, puristusta sydämessä. mutta myös tension neck jne muuta vaivaa lihaspuolella ja nikamissa.
itse en ole tiennyt tai huomannut olleeni masentunut tai ahdistunut. jotenkin tila on nyt viime aikoina tullut päälle, alkaa olemaan tosi paha ahdistus, kun en pysty enää nukkumaan, pelottaa nuo sydänoireet. olen masentunut noista sydänoireista. täytyy kait yrittää niitä masennuslääkkeitä, juuri lääkäri määräsi mirtatsapiinia. oisiko esim. mäkikuismasta apua vaiko pitääkö olla masennuslääkkeitä?
kiitos vastenneille.. ikävä vaan tuo puristus..tai kipu. tuntuu, kuin olisi tulehtunut sydän.Jos jostakin syystä ahdistusta ja pelkoja, joista rytmihäiriöitä, ja rytmihäiriöistä johtuen ahdistusta, josta taas unihäiriöitä, niin kannattaa kokeilla noita Betasalpaajia, et pääsee edes hetkeksi rauhoittumaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8748077#comment-42516022 - Yleinen vuodattaja
onko toivoa kirjoitti:
kiitos vastenneille.. ikävä vaan tuo puristus..tai kipu. tuntuu, kuin olisi tulehtunut sydän.Pyydän sinua olemaan yhteydessä lääkäriisi ennen kuin alat käyttää mirtatsapiinia. Kerrot että sinulla on jo nyt ylipainoa 20 kg. Olen aika varma että mirtatsapiinin myötä tulee vielä 10-20 kg lisää! Mielestäni lääkäri ei ole ajatellut asiaa tarpeeksi järkevästi. Eikös tuollainen vielä 10-20 kg lisääntyvä ylipaino ole pumpulle aikamoinen riski?
Painoin itse joulun aikaan lähes 80 kg ja mirtatsapiinia söin kai 15 mg. Se on puolitettu 7,5 mg:n ja en sitä oita edes kaikkina iltoina kuin 1/4 tabletin, eli 3,75 mg. Sekin määrä rauhoittaa minut uneen, mutta varmaan vasta 15 mg ja sitä suuremmilla annoksilla on vastetta masennukseen.
Sinulla siis ei nyt ole mitään masennuslääkettä? Monet niistä lisäävät ruokahalua ja keräävät nestettä, kuten juuri se mirtatsapiinikin. Sano ettet halua lisää kiloja, joka mielestäni ei ole hyväksi terveydellesi. Jos unettomuus on ongelma, kannattaa pyytää vaikka Tenoxia. Tosin niihin jää koukkuun ja siksi ne tuuppaavat usein käteen juuri mirtatsapiinin. Aamulääkkeeksi jotakin energiaa tuovaa kun vaikka venlafaksiinia ja ruokahalukin pienenee.
Kannattaa puhua näistä seikoista hoitavan lääkärisi kanssa. Ei niitä tosin usein kiinnosta, etenkin jos on kyseessä yleislääkäri. Mulla menee venlafaksiinia nyt 225 mg ja ei oikein hyvin ruokakaan maistu. Se onkin plussaa jos kesän joudun käyttämään tuota määrää ja painokin vielä putoaa.
- D.a.r.k.s.o.u.l
Suosittelisin olemaan hyvin varovainen masennuslääkkeiden kanssa jos jo ennestään on sydänoireita, monet masennuslääkkeet nimittäin sivuvaikutuksenaan aiheuttavat tai pahentavat rytmihäiriöitä. Jos ne rytmihäiriöt johtuvat stressistä niin siihen stressiin pitäisi kyllä puuttua eikä vaan yrittää lääkitä sitä piiloon.
Lihominen, se on kyllä myös yksi masennuslääkkeen sivuoire.. Mutta tuo parikymmentä kiloa ylipainoa ei vielä niin paljoa ole että siitä tarvitsisi huolestua, parempi olisi vain keskittyä terveellisiin elämäntapoihin ja unohtaa ne painoasiat aivan kokonaan.
http://masennus.nettisivu.org/ - kokonaan..
Olen itsekin masennuspotilas ja sydämeni hakkasi lujaa ja muljahteli ja tuntui lyövän miten sattuu niin, että tuo oli jo huolestuttavaa ja häiritsevääkin. Oireet hävisivät tyystin, kun sain verenpaineeseen beetasalpaajaa (Bisoprolol), joka estää adrenaliinin vaikutusta etenkin sydämeen. Ota asia puheeksi lääkärin kanssa, ei sitä "sähköjänistä" ole pakko kuulostella - kyllä ne loikat saadaan vähenemään tai kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212306
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4252170Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971186Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13975- 44804
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109776Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15774Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32699