pienkoneet

iserr

Ruohonleikkuri, trimmeri, raivaussaha....95 vai 98?
Olen käyttäny aina 98 mut nyt yks tyyppi sanoi että ehottomasti 95. MIksi mukamas.?

16

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surrururr

95 on halvempaa ja 98:a ei taida saada paljon mistään enää.

• pienet koneet

98 sen takia koska 98 höyrystyy korkeammassa lämpötilassa kuin 95 eli 95 höyrystyy jo kaasarissa koska se sijaitsee pienkoneissa yleensä kuumassa paikassa ja menettää hiukan tehoja se että onko tällä käytännön merkitystä se on eri juttu.

• on se ero

Meinaatko että ruohonleikkuri on jotenkin erityisen viritetty ja kovan puristuspaineen omaava kilpakone?

98-bensa on "hitaampaa", se syttyy huonommin.

• Onjoonäin
        on se ero kirjoitti:

Meinaatko että ruohonleikkuri on jotenkin erityisen viritetty ja kovan puristuspaineen omaava kilpakone?

98-bensa on "hitaampaa", se syttyy huonommin.

Kaasarissa ei ole mikään tavoiteltavan arvoinen asia.

• ei merkitystä
        Onjoonäin kirjoitti:

Kaasarissa ei ole mikään tavoiteltavan arvoinen asia.

Ei polttoaine syty kaasarissa...

• eräällä ei sytytä

Jaahas, nyt on taas vankka mututieto astunut kehiin.

Vai että polttoaineen ei pidä höyrystyä kaasuttimessa ;-D Vaikka kipinäsytytteiset moottorit toimivat kaasumaisella polttoaineella. Toki tämä kaasumainen polttoaine yleensä valmistetaan sekoittamalla ilmaan helposti höyrystyvää nestettä, kuten bensiiniä, laitteessa, joka on nimeltään....

• suosittelen

Itse olen käyttäny muutaman vuoden kanistereissa myytävä pienkonebensaa, sitä saa myös valmiiksi sekoitettuna kaksitahtisiin. Suosittelen lämpimästi, koneet käy paljon paremmin ja puhtaammin. Tavallinen bensa ei säily kovin hyvin ja tuollaisissa vähän käytettävissä koneissa tavallinen bensa happanee tankkiin ja aiheuttaa murheita. Pienkonebensa säilyy paljon paremmin, eikä ole keväällä mitään ongelmia kun käynnistää talven seissyttä ruohonleikkuria, tänäkin keväänä lähti toisella nykäsyllä käyntiin.

Kanisteribensa on toki kalliimpaa, 18€/5liraa, mutta ainakin minulla tuollainne kanisteri kestää ruononleikkuussa kaksi kesää (1300 nelliön tontti).

• tavallinen 95E

Ajatko viikottain, 2½l vuodessa kuulostaa todella pieneltä. Itellä on 1000 neliön tontti, heinäkuulle asti saa ajaa kerran viikossa, puolituntia kerrallaan, siittä eteenpäin kerran kahdessa viikossa ja vajaa kymppi menee vuodessa, vetävällä koneella. Käytän kyllä tavallista huoltoaseman 95E:tä. Käynnistysongelmia ei ole ollutm, Briggs&Stratton lähtee aina, tuntuu oikein ikiliikkujalta. En ole pienkonebensaa moottorisahassakaan käyttänyt, itse olen sekottanut, eikä ole senkään käynnistymisessä ongelmia.

• ex asentaja
        tavallinen 95E kirjoitti:

Ajatko viikottain, 2½l vuodessa kuulostaa todella pieneltä. Itellä on 1000 neliön tontti, heinäkuulle asti saa ajaa kerran viikossa, puolituntia kerrallaan, siittä eteenpäin kerran kahdessa viikossa ja vajaa kymppi menee vuodessa, vetävällä koneella. Käytän kyllä tavallista huoltoaseman 95E:tä. Käynnistysongelmia ei ole ollutm, Briggs&Stratton lähtee aina, tuntuu oikein ikiliikkujalta. En ole pienkonebensaa moottorisahassakaan käyttänyt, itse olen sekottanut, eikä ole senkään käynnistymisessä ongelmia.

Jos nyt puhutaan mittaribenasasta eikä pienkonebensasta, niin yleisesti ottaen kaksitahtisiin 98 ja nelitahtisiin ruohonleikkureihin 95. Toki 98 käy kaikkiin, mutta turhan kallista.
        Nykyään muutens on suomalaisessa ysivitosessa sitä etanolia seassa niin paljon, että kaksitahtiseoksen voiotelukyky vieläkin riskialttiinpaa kuin ennen...

• viikon parin välein
        tavallinen 95E kirjoitti:

Tankillisella ajaa nurmen kolme kertaa, eikä se tankki montaa desiä taida olla. Ehkä kone pysyy paremmassa kunnossa ja kuluttaa vähemmän kun käyttää pienkonebensaa.

• kpg1
        viikon parin välein kirjoitti:

Tankillisella ajaa nurmen kolme kertaa, eikä se tankki montaa desiä taida olla. Ehkä kone pysyy paremmassa kunnossa ja kuluttaa vähemmän kun käyttää pienkonebensaa.

omakantani: 95 pienkoneisiin ja syksyllä pienkonebensaa tankkiin( kestää seisomista talven yli).

• säilyvyys yksi asia
        kpg1 kirjoitti:

omakantani: 95 pienkoneisiin ja syksyllä pienkonebensaa tankkiin( kestää seisomista talven yli).

Mutta montako vuotta se 5 litran kannu säilyy jos käyttää vain tankillisen tai pari vuodessa?

Jos polttoainetta ei kulu kannutolkulla, niin suosittelisin käyttämään pienkonebensaa, se saastuttaa vähemmän, eikä se nyt niin älyttömän kallista ole, kun ei sitä kovin montaa litraa kesässä kulu.

Se on sitten asia erikseen jos leikkaa nurmea työkseen päivät pitkät... Silloin kannattaa ajatella sekä kustannuksia että työmukavuutta.

Jotku ammattimetsuritkin ovat vaihtaneet pienkonebensaan, kun ei kuulme käryä niin paljon eikä illalla ole pää kipeänä. Tosin toiset metsurit ovat tehneet täsmälleen päinvastaisia havaintoja :)

• diwhfuirwhrdrwuirew

ihmeen takis pienkone bensaa, edellinen ruohonleikkuri kesti 14 vuotta vuodessa paloi bensaa 2*5 litraa eli 10litraa tavallinen bensa 14 *10 *1,4 = 196 euroa pienkone bensa 14*36 =504 eur
        eli tavallinen bensa maksaa yli 300 eur vähemmän uusi leikkuri maksoi 210 euroa.

Miksi moottorisahassa pitäisi käyttää 98 okt kun sahan valmistaja suosittaa vähintään 90 oktaanista, tällöihän 95 oktaaninekin on liian korkea oktaanista.

• mitä kelläkin kuluu
        diwhfuirwhrdrwuirew kirjoitti:

ihmeen takis pienkone bensaa, edellinen ruohonleikkuri kesti 14 vuotta vuodessa paloi bensaa 2*5 litraa eli 10litraa tavallinen bensa 14 *10 *1,4 = 196 euroa pienkone bensa 14*36 =504 eur
        eli tavallinen bensa maksaa yli 300 eur vähemmän uusi leikkuri maksoi 210 euroa.

Miksi moottorisahassa pitäisi käyttää 98 okt kun sahan valmistaja suosittaa vähintään 90 oktaanista, tällöihän 95 oktaaninekin on liian korkea oktaanista.

Sinulla polttoaineiden ero 20€/kesässä ja saat kaupan päälle 29 bensakanisteria, ei pitäisi tehdä konkurssia kenellekkään. Minulla ero on 5€.

Itse en viitsi lähteä edes liruuttamaan omaan kanisteriin sitä kahta liraa joka kesässä kuluu, helpompi ostaa kaupasta valmiiksi kanisterissa.

• nurmenleikkoja
        kpg1 kirjoitti:

Tänään leikkasin nurmikon ensimmäistä kertaa tälle kesälle.
        Kone (joku pilipali merkki) seisonut viimekesästä asti kellarissa ja tankissa silloista 95:ta, viisi painallusta primeristä ja heti ensimmäisellä käyntiin. Vähän aluksi savutti mutta hyvin se kävi. Pienkonebensat on vaan pelkkää rahastusta.

• maksan iloisena
        nurmenleikkoja kirjoitti:

Tänään leikkasin nurmikon ensimmäistä kertaa tälle kesälle.
        Kone (joku pilipali merkki) seisonut viimekesästä asti kellarissa ja tankissa silloista 95:ta, viisi painallusta primeristä ja heti ensimmäisellä käyntiin. Vähän aluksi savutti mutta hyvin se kävi. Pienkonebensat on vaan pelkkää rahastusta.

Mulla ainakin on ollu ongelmia vanhentuneen bensan kanssa, mutta ei sen jälkeen kun olen alkanu käyttää pienkonebensaa.

Ruohonleikkurin ja moottorisanahn benshoihin menee niin vähän rahaa että ihan sama vaikka maksaisi vitosen litra.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1107
    2. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1077
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      47
      993
    4. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      989
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      882
    6. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      85
      778
    7. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      774
    8. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      105
      679
    9. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      46
      673
    10. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      212
      664
    Aihe