Vaarojen sanomat kertoo

Käväisin erämessuilla ja sain sanomalehden Vaarojen sanomat Juuassa ilmestyvä lehti.

Mielenkiintoni heräsi kun Juukaa tukee kansantaiteilija Breloa levynteossa ja sumaa vielä lautakunta nosti 500e
Myös karaokelubi sai tuon summan tapahtumien järjestämiseen.

Mitä siis muualla meillä ei tueta tällaista toimintaa vaan hyvin yksisilmäisesti jotain taiteen aluetta.MK

68

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lieksaan on perustettu karaokelupi ja on rekisteröintiä vailla tiesi lehti kertoa Onnittelut.

• seinensillat

Markku hyvä se on niin,että Juuassa on sellainen kulttuurilautakunta joka pitää karaokesta ja
      monipuolisesti avustuksia jakaa.Lieksassa on toisin,valitettavasti.

• hilmajaonni

Ei meillä tueta laisinkaan populaarimusiikkia.On lautakunta niin "hienohelmainen",pitää olla klassista,pitkin
      hampain taisivat joitain nuorten musiikkijuttuja avustaa parilla kympillä.
      Saa nähdä miten pitkään pitää odottaa kevyemmän musiikin tukemista.Uskallusta puuttuu.
      Mielestäni Juuka hyvällä linjalla.

• peet huuven

Melko rankka vertaus verrata Juuan miestä paikallisiin harrastelijoihin. Varmasti Juuan puolella on katsottu avustuksen perusteeksi ansiot, eikä kuvitelmat.
        Mikäli Lieksa lähtisi linjalle, että kulttuuripuolen avustukset jaettaisiin löyhin perustein, kaikille harrastajille, alkaisi loputon rämpiminen naurun suossa.

• enoletiukkapipo
        peet huuven kirjoitti:

Melko rankka vertaus verrata Juuan miestä paikallisiin harrastelijoihin. Varmasti Juuan puolella on katsottu avustuksen perusteeksi ansiot, eikä kuvitelmat.
        Mikäli Lieksa lähtisi linjalle, että kulttuuripuolen avustukset jaettaisiin löyhin perustein, kaikille harrastajille, alkaisi loputon rämpiminen naurun suossa.

Lue tarkkaan,mitenkään ei verrattu Juuan miestä mihinkään.Kaikilla myös harrastelijoilla on ansioita
        ja kuvitelmia on myös.
        Kyllähän se on niin,että myös harrastelijat voivat avustuksia saada eikä vain ammattilaiset.
        Kaikki on kiinni lautakunnasta.
        Ehkä naurun suossa olisi kiva rämpiä,tulisiko kuntoa muutenkin kuin aivoille ja naurulihaksille......

• seonsemmosta

Kulttuuri lautakunta myöntää toiminta,ja tapahtuma-avustuksia,sekä matka avustuksia,seuroille ja yhdis-
        tyksille ja ne ovat vuosittain anottavissa samoin kuin taideapuraha,jota yksityinen henkilö voi hakea.
        Perusteetkin varmaan jostain löytyvät luettaksi.Nämähän ovat aina valintoja,joissa tasan eivät käy
        onnenlahjat ja joku sanoikin lautakunnan jäsenillä makuasiat voivat mennä ristiin.
        Muistui mieleen viimmeisestä taideapurahasta:oliko apurahan saaja edes lieksalainen?
        Mutta semmoista.
        Juuka tykkää kenestä tykkää ja myöntää avustusta makunsa mukaan.Niinhän Lieksakin.

• seonsemmosta kirjoitti:

Kulttuuri lautakunta myöntää toiminta,ja tapahtuma-avustuksia,sekä matka avustuksia,seuroille ja yhdis-
        tyksille ja ne ovat vuosittain anottavissa samoin kuin taideapuraha,jota yksityinen henkilö voi hakea.
        Perusteetkin varmaan jostain löytyvät luettaksi.Nämähän ovat aina valintoja,joissa tasan eivät käy
        onnenlahjat ja joku sanoikin lautakunnan jäsenillä makuasiat voivat mennä ristiin.
        Muistui mieleen viimmeisestä taideapurahasta:oliko apurahan saaja edes lieksalainen?
        Mutta semmoista.
        Juuka tykkää kenestä tykkää ja myöntää avustusta makunsa mukaan.Niinhän Lieksakin.

Tiedän ja tunnen jotenkin asian perusteena on alan taiteilija.tai taiteen opiskelija.
        Kuitenkin monessa ohjelmassa todetaan kaiken ikää oppiminen.
        Mutta kyllä todella voi aikaansa kulutaa hakemalla noita avustuksia mutta kenelle ne heruu?

Miten sitten taiteijlija määritelään Mitä oli Jaakko Teppo tietääkseni insinööri ja lauleskeli tokko hänellä oli sibeliusakatemian portailla edes käyntiä.Myöskin monet muut kevyen musiikin saralla menestyneet. kuten irwin satumaa tangon tulkitsija yms joka menee kansaan kuin häkä mutta mutta.

Jossakin vaiheessa vaan tuo käsitys lautakunnalle on muuttunut hyvinkin yksipuoliseksi.
        Meillä on monta ihmistä jotka ovat todella valtakunnallisesti menestyneet mutta onko ollut lautakunnalla varaa edes onnittelukorttia laittaa siitä hieman sanon ja tulen sanomaan.

Olen huomannut että moni saa eri lähteistä noita avustuksia ja siellä toimii myös Lieksasta edustaja joka tukee tietyä taiteenhaaraa.MK

• kansankulttuuria

pitäisi ehdottomasti tukea. Se ei ole yhtään vähäpätöisempää kuin nk. korkeakulttuuri.

• aigabriha

Sinun pitäisi Markku alkaa laulamaan Karjalan-kielellä,jos sitten apurahat tärppäisi.

• lieksa on vielä.....

juuka on juuka ei lieksa ,luulis jo sen ymmärtävän,siis rautalangansta vääntäen siellä myöntämisperusteet on erilaiset kuin lieksassa,eikä näin ole verrannanollinen lieksan myönnettäviin tukiin/avustuksiin

• Kysymys ei ollut mitenkä minua tuetaan sehän on nähty ja koettu asia.
        On kuitenkin todella niin että Lieksa tukee muualta tulleita taiteilijoita mutta omaa porukkaa ei.
        Vertaan nyt kuitenkin,että oli myös samanlainen hanke jollakin ihmisellä joka on menestynyt laulajana niin Juuassa tuetaan levyntekoa mutta meillä ei.
        Keskustelin lautakunnan jäsenen kanssa jonka lapsi sai tueka koska opiskelee alaa. Mielestäni on käsittämätöntä kun juuri nytkin oli kirjoitus lehdessä syrjäläiseltä että olisi hyvä nähdä että on ikäryhmä joka vielä toimii.Mutta heitän ajatuksen miten sitten tätä väestönosaa huomioidaan jonkin harrasteen saralla joka sattuu olemaan vaikka laulu eikä urheilu jota kyllä seurojen taholta huomioidaan ns kirjekuoren muodossa.
        Sanonpahan taas jos yrittää vammaisena pysyä elämässä kiinni niin mitä on tuki. olisiko sosiaalitoimella konstit paremmat tukea ennaltaehkäisevin muodoin kuntoutusta kun sitä ei sivistystoimi osaa ja hallitse.MK

• koettujäsenyys
        lieksa on vielä..... kirjoitti:

juuka on juuka ei lieksa ,luulis jo sen ymmärtävän,siis rautalangansta vääntäen siellä myöntämisperusteet on erilaiset kuin lieksassa,eikä näin ole verrannanollinen lieksan myönnettäviin tukiin/avustuksiin

Eihän tässä tarvitse rautalanganvääntöä,mitä se hyödyttäisi.Todella juuka ja Lieksa kaksi paikkakuntaa,joissa
        erilainen maku ja mieltymys musiikin suhteen.Kyllä päätökset ovat riippuvaisia henkilöiden
        makuasioista hyvin pitkälti.

• pikku rastu ljuuli ljuuli piendy,ljuuli juuli bai
        Baiju baiju muamon lastu ,baiju masua lastu
        Muamo masua liikuttau
        muamo masua uinuttattau

Itäkarjalaisesta kansanlaulusta

Reppurin laulu on myös tuttu
        Luodogan meren randamila mie kasvoin kaugobriha
        paimoi virsie lasna lauloin nyt eis on mieron piha.

Eli olen opiskellut laulua myös musiikkiopistoissa eri tyylisiä alkukielellä ja nyt sitten koitan vielä kehittää taitoja.Onneksi en ole siihen tukea saanut rahallisesti mutta henkisesti ihmisiltä, jotka ovat aitoja ihmisiä.

Oasta vaan on vaihtuneet paimenessa sitä ole ollut ihan eri suunnalla mutta en katso sitä häpeäksi.MK

• muamo vm 07
        markkukorpinen kirjoitti:

pikku rastu ljuuli ljuuli piendy,ljuuli juuli bai
        Muamo masua liikuttau
        muamo masua uinuttattau

Eli olen opiskellut laulua myös musiikkiopistoissa eri tyylisiä alkukielellä ja nyt sitten koitan vielä kehittää taitoja.Onneksi en ole siihen tukea saanut rahallisesti mutta henkisesti ihmisiltä, jotka ovat aitoja ihmisiä.

Oasta vaan on vaihtuneet paimenessa sitä ole ollut ihan eri suunnalla mutta en katso sitä häpeäksi.MK

Eikös se olekkin Itäkarjalainen kansanruno mieluummin kuin kansanlaulu. Muistan kun eilisen päivän, kun tuota tolkuttiin.
        Ps. Mikäs päivä eilen olikaan ?

Eh gulaitsi, gulaitsi, brihaine tsomainen, tsomaine,
        ruskiesissa paidasissa ylen oli hyväine.

1. Ljuuli, ljuuli, ljuuli lastu,
        ljuuli, ljuuli pikkarastu,
        ljuuli, ljuuli, ljuuli piendy,
        ljuuli, ljuuli, ljuuli bai.

2. Baiju, baiju muamon lastu
        baiju, baiju Mašua lastu.
        Muamo Mašua liikuttau,
        muamo Mašua uinottau.

• gorpinen

pikku rastu ljuuli ljuuli piendy,ljuuli juuli bai
        Muamo masua liikuttau
        muamo masua uinuttattau

Kysynkin sitä että miksi Lieksan kaupungin tulisi tukea jonkun ELÄKELÄISEN omia harrastuksia, joita hän ajankulukseen ja aikaa tappaakseen tekee ?

Jospa tyytyisit selvittämään ne jäteasiat ensin ja se, miksi koko jätteiden lajittelu on käynyt turhaksi koko Lieksan alueella!

• tnmi oy ab
        gorpinen kirjoitti:

Kysynkin sitä että miksi Lieksan kaupungin tulisi tukea jonkun ELÄKELÄISEN omia harrastuksia, joita hän ajankulukseen ja aikaa tappaakseen tekee ?

Jospa tyytyisit selvittämään ne jäteasiat ensin ja se, miksi koko jätteiden lajittelu on käynyt turhaksi koko Lieksan alueella!

Aivan oikein. Miksi pitäs tukea harrastusta jossa pitää maksaa että voi laulaa. Matkustetaan satoja kilometrejä, että voi harrastaa.
        Esim. Juuan mies laittaa sivut nettiin ja maksattaa tilaajalla matkat ja työajan.
        Paahan korpinen markkinointi päälle, niin ei tarvii tuota vanhasen linjaa ravata. Tiijä vaikka saisit keikkaloisia. ( Karjalaisittain murrettuna kooklesta kaapattuna )
        Tulisi muista vanha ohje , että tytöt tyttöinä ja potut pottuina, sanoi ihmissyöjä.

• muamo vm 07 kirjoitti:

Eikös se olekkin Itäkarjalainen kansanruno mieluummin kuin kansanlaulu. Muistan kun eilisen päivän, kun tuota tolkuttiin.
        Ps. Mikäs päivä eilen olikaan ?

Eh gulaitsi, gulaitsi, brihaine tsomainen, tsomaine,
        ruskiesissa paidasissa ylen oli hyväine.

1. Ljuuli, ljuuli, ljuuli lastu,
        ljuuli, ljuuli pikkarastu,
        ljuuli, ljuuli, ljuuli piendy,
        ljuuli, ljuuli, ljuuli bai.

2. Baiju, baiju muamon lastu
        baiju, baiju Mašua lastu.
        Muamo Mašua liikuttau,
        muamo Mašua uinottau.

Olet oikeassa että on olemassa runo mutta on olemassa myöskin sävel ja tähän lauluun oli tehty myöskin sävel ja löytyy vanhasta kansakoulun laulukirjasta.
        On myöskin hyvin tärkeää se asia ,että laulaja osaisi tulkita tuon runon siihen kiinnitti huomiota myöskin muistaakseni vanha laulaja hiljattain radiossa,että myöskin oopperassaei saa selvää tekstistä ainoastaan on pari Jormaa enää joiden laulussa on äänenmuodostus siten,että sanoista saa selvää.
        Ystäväni keran totesi minulle muista Markku laulu on runo ja kiinnitä huomiota myös tulkintaan ja sen jälkeen olen joissakin kisoissa pärjännyt.
        Huomenna on myös Eino Leinon päivä ja on runo joka on myös sävelletty ja Loiri sen tulkitsee Elegia.
        Oikein mukavaa kulttuurin rientoa eri taiteen osa-aluilla ja eri harrastuksissa kuka mitäkin tekee.MK

• gorpinen kirjoitti:

Niin kerkä tekevät ja ketkä sitten saavat arvostelua tekemisistään ja miten sitten noita toimijoita tuetaan jotenkin piilosti eri tukimuodoin.
        Kysymys ei ole minun tukemisesta vaan arvostelen sitä asiaa että tuo tukeminen on yksipuolista joko hiihtoa tai sivellintä ja luistelua.Jopa raviurheilua.

Tuo jäteasia ei ole tähän liittyvää vaikka meikeläinen monessa yhteydessä on todettu ongelmajätteeksi mutta aika vaikea on hävittää ei ole vielä niin syvää monttua kaivettu ettenkö "säteilisi" heh heh MK

• muamo vn 07

Olet oikeassa että on olemassa runo mutta on olemassa myöskin sävel ja tähän lauluun oli tehty myöskin sävel ja löytyy vanhasta kansakoulun laulukirjasta.
        On myöskin hyvin tärkeää se asia ,että laulaja osaisi tulkita tuon runon siihen kiinnitti huomiota myöskin muistaakseni vanha laulaja hiljattain radiossa,että myöskin oopperassaei saa selvää tekstistä ainoastaan on pari Jormaa enää joiden laulussa on äänenmuodostus siten,että sanoista saa selvää.
        Ystäväni keran totesi minulle muista Markku laulu on runo ja kiinnitä huomiota myös tulkintaan ja sen jälkeen olen joissakin kisoissa pärjännyt.
        Huomenna on myös Eino Leinon päivä ja on runo joka on myös sävelletty ja Loiri sen tulkitsee Elegia.
        Oikein mukavaa kulttuurin rientoa eri taiteen osa-aluilla ja eri harrastuksissa kuka mitäkin tekee.MK

Ei pie olla niin olevinaan tietävä joka asiassa. Ainakaan alueella josta ei tiedä hyttysenpaskaa- Kuten Karjalaisuus. Luuletko olevasi joku pirun viisas kun noita höpöjäsi tänne tarjoot, joita sata vuotiaat joutuu korjaileemaan.
        Just on teillä siellä kaikenmaailman asiantuntija. T. Muamo Jänisjärveltä.

• runotutkija

Melko tavalla sekavaa vastausta taasen. Tai paremminkin hyvin sekava vastaus. Tai vastaus oli sekava. Joo . Nyt meni oikein.

• Ei-Puolueiden orja ?

Niin kerkä tekevät ja ketkä sitten saavat arvostelua tekemisistään ja miten sitten noita toimijoita tuetaan jotenkin piilosti eri tukimuodoin.
        Kysymys ei ole minun tukemisesta vaan arvostelen sitä asiaa että tuo tukeminen on yksipuolista joko hiihtoa tai sivellintä ja luistelua.Jopa raviurheilua.

Tuo jäteasia ei ole tähän liittyvää vaikka meikeläinen monessa yhteydessä on todettu ongelmajätteeksi mutta aika vaikea on hävittää ei ole vielä niin syvää monttua kaivettu ettenkö "säteilisi" heh heh MK

Hyvä, ei siihen Kuntien armopaloja tarvita ,24-vuotta omaa Vappulehteä tekenyt.
        Sippi puli.Ylä-virralta painokset 20000-tuhatta.
        Levikki aina Uuteen Seellantiin .Yrittäjät ainut tuki.

• nysväri
        muamo vn 07 kirjoitti:

Ei pie olla niin olevinaan tietävä joka asiassa. Ainakaan alueella josta ei tiedä hyttysenpaskaa- Kuten Karjalaisuus. Luuletko olevasi joku pirun viisas kun noita höpöjäsi tänne tarjoot, joita sata vuotiaat joutuu korjaileemaan.

Luu kurkkuun kaikkitietävälle. Jep. Hyvä. Oisko hiljaa.

• Ei-Puolueiden orja ? kirjoitti:

Hyvä, ei siihen Kuntien armopaloja tarvita ,24-vuotta omaa Vappulehteä tekenyt.
        Sippi puli.Ylä-virralta painokset 20000-tuhatta.
        Levikki aina Uuteen Seellantiin .Yrittäjät ainut tuki.

Olen useasta vappulehdestä löytänyt itseni jossa on jopa halveerattu mutta vappu on vappu.
        Eikä niistä jutuista ole maksettu joten sinäkö käärit rahat

Vastauksena tuohon vihjailuun puoleiden orja.
        Nyt olen orpona mutten orjana tule tyttöni ja jaa se kanssani mun.

Ohdakkeist olla voi orpopojan tie tie pitkä ja mittaamaton ei koskaan kotilieden lämpöhön se vie.
        Mutta kuitenkin minulla on koti ja ketuilla kolot mutta ihmisen pojalla ei mihin päänsä kallistaisi tiedätkö vertauksen? MK

• kaivelee

Etköhän se ole itse, joka sitä kuoppaa kaivelet.
        Kuis se meni sananlasku. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

• kaivelee kirjoitti:

Etköhän se ole itse, joka sitä kuoppaa kaivelet.
        Kuis se meni sananlasku. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Onneksesi minulla on aikanaan ollut kunnon lapio jolla kaivoin monttua esim Aulava Alavudella kerron sen tarinan ,menin kysymään työtä onko mestari paikalla.Vanhenpi mies sanoi ei ole mutta ala kaivamaan tuota monttua hän antaa lapion .niin tein mutta sanoin, ettei minulla ole eväitä mukana, niin mies sanoi minulla on tasataan ne.
        Mestari tuli ja ohjasi toiseen työhön sanoin saanko täältä työtä niin siihen metari näyt jo sitä tekevän, muuten olen ne betoni pylväät raudoittanut ja pystyssä ovat vielä.
        Mutta sanomani on se, ettei tuo lapion varsi ollut sentään kettingistä koska joillekin nojatessa muuhun tulee sydänvaivoja.
        Mutta sinulle kuopankaivaja totean nyt tuli asiassa väärinkäsitys en halunnut loukata vaan esitin vertauksen miten vappulehti voi olla löysää tavaraa ja olen kestanyt huumorin siltä osin vaikka epäedullisesti minut oli vitsiin yhdistetty.josta jotkut vetävät jopa oikeuteen.
        Tällä hetkellä en edes nojannut mikrofonitelineeseen kun olin iltatorilla mutta jotakin rupesi nukuttamaan, joten piti hommata tuutulaulun laulajat yöksi näytti oelvan ihan siniset enkelit. olisko sitten sinistä enkeliä maistanut jo liikaa.MK

• Ei Puol,orj

Onneksesi minulla on aikanaan ollut kunnon lapio jolla kaivoin monttua esim Aulava Alavudella kerron sen tarinan ,menin kysymään työtä onko mestari paikalla.Vanhenpi mies sanoi ei ole mutta ala kaivamaan tuota monttua hän antaa lapion .niin tein mutta sanoin, ettei minulla ole eväitä mukana, niin mies sanoi minulla on tasataan ne.
        Mestari tuli ja ohjasi toiseen työhön sanoin saanko täältä työtä niin siihen metari näyt jo sitä tekevän, muuten olen ne betoni pylväät raudoittanut ja pystyssä ovat vielä.
        Mutta sanomani on se, ettei tuo lapion varsi ollut sentään kettingistä koska joillekin nojatessa muuhun tulee sydänvaivoja.
        Mutta sinulle kuopankaivaja totean nyt tuli asiassa väärinkäsitys en halunnut loukata vaan esitin vertauksen miten vappulehti voi olla löysää tavaraa ja olen kestanyt huumorin siltä osin vaikka epäedullisesti minut oli vitsiin yhdistetty.josta jotkut vetävät jopa oikeuteen.
        Tällä hetkellä en edes nojannut mikrofonitelineeseen kun olin iltatorilla mutta jotakin rupesi nukuttamaan, joten piti hommata tuutulaulun laulajat yöksi näytti oelvan ihan siniset enkelit. olisko sitten sinistä enkeliä maistanut jo liikaa.MK

Ei ole sinua mainittu Ylä-Virran minun, Vappulehdessä.
        Toteamus vain oli,Että voi tehdä jotain ilman kunnan tukia.

• el inisijä
        Ei Puol,orj kirjoitti:

Täällä muuten tekee pirunmoinen määrä ihmisiä oikeaa ( TALKOO )työtä ilman kunnan tukija. Eivätkä itke ja inise.

• Ei Puol,orj kirjoitti:

Toimin kuitenkin omalla saralla ilman kenenkään tukea mutta kiitos sentään on hyvä asia vai kuinka? MK
        Mutta kuitenkin minua on tietoisesti markkinoitu ? eri tavoin jopa häpäisten mutta onhan se kansan hupia sekin.MK

• el inisijä kirjoitti:

Täällä muuten tekee pirunmoinen määrä ihmisiä oikeaa ( TALKOO )työtä ilman kunnan tukija. Eivätkä itke ja inise.

Joo kuulun joukkoon jo vuosikymmenet mutta kuten olen todennut en puhu itsestäni vaan kysymys on siitä yksipuolisesta tukemisesta ja arvostuksesta mitä harjoitetaan.
        Olen nähnyt maalaustaidetaa torilla ja onko tuota ihmistä mitenkään tuettu kaupungin taholta mutta on sitten ammattitaiteilijoita joita tuetaan monelta taholta yhteiskunnassa joten voinee kysyä eikö sitten nuo taulut elätä? eli onko se myös harrastustoimintaa? MK

• ihanomatsivuton

Toimin kuitenkin omalla saralla ilman kenenkään tukea mutta kiitos sentään on hyvä asia vai kuinka? MK
        Mutta kuitenkin minua on tietoisesti markkinoitu ? eri tavoin jopa häpäisten mutta onhan se kansan hupia sekin.MK

Markku-kulta avata ihan oman blogin tai facebookin,sitten voisit kirjoitta mielinmäärin.
        Vaikka niinhän teet nytkin,oikeastaan unohda mitä sanoin ja jatka täällä,muutenhan
        kuivaisi kokoon tämä palsta.

• ihanomatsivuton kirjoitti:

Markku-kulta avata ihan oman blogin tai facebookin,sitten voisit kirjoitta mielinmäärin.
        Vaikka niinhän teet nytkin,oikeastaan unohda mitä sanoin ja jatka täällä,muutenhan
        kuivaisi kokoon tämä palsta.

Vaikka puhuisi jostakin asiasta yleisellä tasolla eikä mitenkään asiaa vie itseen kohdistuneenä niin kuitenkin aika usein vertauskuvallisesti saa paskasangon silmilleen ja koitan niitä sitten hieman väistää eli kopaan kokareen ja annan takaisin.MK

• pläpälää

Vaikka puhuisi jostakin asiasta yleisellä tasolla eikä mitenkään asiaa vie itseen kohdistuneenä niin kuitenkin aika usein vertauskuvallisesti saa paskasangon silmilleen ja koitan niitä sitten hieman väistää eli kopaan kokareen ja annan takaisin.MK

Lässyn lässyn

• muamo vn 07 kirjoitti:

Pidä sinä oma kulttuurisi arvossa se on oikein mutta olen kuitenkin asunut täällä jo Pohjois -Karjalassa
        suurimman osan elämästäni eli 1973 lähtien joten jotakin tiedän mutta oma identtiteetti ja murre on toiselta kulmalta joskin se on jonkun verran muuttunut ja kuitenkin olen elänyt näiden ihmisten parissa jopa puoliso 36 vuotta ja nyt toisen kanssa muutaman vuoden.
        Olet hieman ärsyyntynyt joa ei liene tyypillistä lupsakkuutta karjalaiselta joka on monia asioita elämässä kokenut joten mitä minä olen elämässäni tavannut esim kotona siirtolaisia niin kyllä heillä oli kyky toimia hyvin rakastavasti ja opin tuntemaan sen arvomaailman jo lapsena ja kuuntelin jopa jonkun mummon kanssa hiljaa iltahatautta siihen me lapset opimme että talossa talon tavoin.
        On hyvin ilmeistä,että myöskin tuossa runossa oli tehty virhe mutta olen kuitenkin kuullut jopa,että joku ei myöskään puhtaasti laula karjalankielisiä lauluja, että olisiko sielläkin joitakin murrealueita.
        Voinee olla myöskin se ,että säveltekstiin ei aivan sellaisenaan voida sanoja kytkeä joten ei liene minun vika se asia muamo hyvä.
        Mutta sinulla on tämä sektori pidettävä puhtaana joka on kapea mutta katson asioita laajemmin.MK

• tnmi oy ab kirjoitti:

Aivan oikein. Miksi pitäs tukea harrastusta jossa pitää maksaa että voi laulaa. Matkustetaan satoja kilometrejä, että voi harrastaa.
        Esim. Juuan mies laittaa sivut nettiin ja maksattaa tilaajalla matkat ja työajan.
        Paahan korpinen markkinointi päälle, niin ei tarvii tuota vanhasen linjaa ravata. Tiijä vaikka saisit keikkaloisia. ( Karjalaisittain murrettuna kooklesta kaapattuna )
        Tulisi muista vanha ohje , että tytöt tyttöinä ja potut pottuina, sanoi ihmissyöjä.

Onko sitten niin ,että pitää lähteä kalaan jopa pohjoiseen,että voi kalastaa tai pitää pitää taidenäyttely ulkomailla jotta pääsee esittämään taidetta jota tuetaan yhteiskunnan varoin.Tai matkustetaan urheilemaan että saisi juosta tai tehdä muuta jota tuetaan urheiluseurojen kautta.ja erilaisin stipendein on palkitsemistilaisuuksia. vaikka jo kisoissa palkinnot on jaettu.
        Mutta loisena en aijo keikoilla käydä.MK

• Mankumonku uiiiiiii

kun alotuksessasi puhut karaokelupin saamasta avustuksesta. Itekkii oot ehken keskinkertanen karaokelaalaja,niin miten se kuitennii niinkun mieleen tulloo, jotta niinkun mankusit kuitennii.

• elahupajaennee
        Mankumonku uiiiiiii kirjoitti:

kun alotuksessasi puhut karaokelupin saamasta avustuksesta. Itekkii oot ehken keskinkertanen karaokelaalaja,niin miten se kuitennii niinkun mieleen tulloo, jotta niinkun mankusit kuitennii.

Liekkö jo viides ketju samasta lähteestä ja samasta aiheesta. Vai pitäs karaokkee lähtee tukemaan verovaroin.

• Mankumonku uiiiiiii kirjoitti:

Onko Suomen mestari mielestäsi keskinkertainen laulaja.MK
        Eli voitin viime kesänä kaksi suomenmestaruutta.

Olen maininnut aloituksessani että Juuka tukee karaokelubin toimintaa.

Lieksassa ei tueta kevyen musiikintekijöitä Juuka tukee levyn tekoa.

Todella en mangu mutta sanon sen vielä kerran kuinka usein joku lieksalainen yltää mestaruuteen ja ketä sitten arvostetaan.

• on on on ja on

Onko Suomen mestari mielestäsi keskinkertainen laulaja.MK
        Eli voitin viime kesänä kaksi suomenmestaruutta.

Olen maininnut aloituksessani että Juuka tukee karaokelubin toimintaa.

Lieksassa ei tueta kevyen musiikintekijöitä Juuka tukee levyn tekoa.

Todella en mangu mutta sanon sen vielä kerran kuinka usein joku lieksalainen yltää mestaruuteen ja ketä sitten arvostetaan.

siinä sarjassa missä mainitut asiat sait, niin en noteeraa hevonkakkaa. Noita karajoken sm on joka kylässä ja joka niemessä. Ja saunanterassilla kolmen aikaan aamulla.
        Eukonkanto ja veivinheitto on arvoasteikolla ja arvostuksessa tavoiteltava. Vaiha alaa.

• on on on ja on kirjoitti:

siinä sarjassa missä mainitut asiat sait, niin en noteeraa hevonkakkaa. Noita karajoken sm on joka kylässä ja joka niemessä. Ja saunanterassilla kolmen aikaan aamulla.
        Eukonkanto ja veivinheitto on arvoasteikolla ja arvostuksessa tavoiteltava. Vaiha alaa.

Olen eukon jo kantanut hautaan kun se totaalisesti heitti veivin humoristisesti sanottuna.
        Mutta joka tapauksessa kisoja on todella mutta kaikki lieksalaiset eivät yllä esim valtakunnallisissa kisoissa kovin usein Timppa on esiintyny ja voittanut tangokisoissa ja toistaisesti olen toinen joka on ollut seinäjoella mukana nyt keväällä koko pohjoiskarjalasta mies senioritangokisoissa jotta sillee nousee kisan häntä MK

• rol at

Olen eukon jo kantanut hautaan kun se totaalisesti heitti veivin humoristisesti sanottuna.
        Mutta joka tapauksessa kisoja on todella mutta kaikki lieksalaiset eivät yllä esim valtakunnallisissa kisoissa kovin usein Timppa on esiintyny ja voittanut tangokisoissa ja toistaisesti olen toinen joka on ollut seinäjoella mukana nyt keväällä koko pohjoiskarjalasta mies senioritangokisoissa jotta sillee nousee kisan häntä MK

Ja yhteensä monta ( laulajaa.)Sanohan mie tiijän.

• rol at kirjoitti:

Senioritangokisoissa oli osallistujina miehia 107 ja semifinaalissa 23 olin joukossa.
        Olen ollut kultakurkkukisoissa finaalissa joten katso historia paljonko osallistujia Suomessa ja montako Lieksasta menestyneitä kyllä on mutta tukea ei.

Nostan esiin myös vammaisten mahdollisuuden osallistua ja kisailla ja siinäkin olen voittanut SM mitallin. mutta tukea ei.

Mutta kokonaisuuden kannalta tärkeää on kaikki toiminta joka on ihmiselle yksilölle tärkeä mutta jos henkilö on jollakin alueella saavuttanut jotakin niin kyllä se kaupungin imakon kannalta on tärkeä asia.
        Totean tässä esim opiskelijat jotka ovat menestyneet kädentaidoissa tai muulla alueella nin se merkkaa myös hyvin paljon millaista koulutuspolitikkaa ja tasoa Lieksa edustaa joten keskustellaan niistä asioista ja jätetään henkilöni rauhaan.MK

• rol at kirjoitti:

Kultakurkkukisat niissä on nuo kolme sarjaa ja osallistujia on valtakunnallisesti paljon ja tuloksia voinee löytää "kultakurkku" karaokekisa
        Seniorilegenda kisa tulokset Top viihde myös legenda karaokekisa
        MM karaoke yksi sarja
        Seniorikisa kolme sarjaa tulokset montteeri osallistumismaksu 20 e orkesterin kanssa tietyt kappaleet
        Senioritangokisa osalistumismaksu 10 e orkesterin kanssa tietyt kappaleet
        Kainuun tangokisa osallistumismaksu 20e kuhmotalo orkesterin kanssa tietyt kappaleet.
        Eläkeliiton kisa osallistumista rajoitettiin eri maakunnissa eri tavalla voitin PK kisan viime vuonna joten ei osallistumista enää tänä vuonna.karaoke
        Lieksan omat kisat karaoke kultaa hopeaa karaoke
        Liperin SM humppa Miehet naiset avoin karaoke nyt alkukarsintoja.

Myös muita kisoja on joissa myös Lieksalaisia mukana esim tangokisa semifinaalissa Ville ( Ilmajoki)

Mutta kuitenkin Urheiluseuroja ja eri yhdistyksiä tuetaan jonka kautta voi harrastaa ja palkitaan mutta laulajia ei mitenkään.MK

• jaakkoteppo67

Kultakurkkukisat niissä on nuo kolme sarjaa ja osallistujia on valtakunnallisesti paljon ja tuloksia voinee löytää "kultakurkku" karaokekisa
        MM karaoke yksi sarja
        Seniorikisa kolme sarjaa tulokset montteeri osallistumismaksu 20 e orkesterin kanssa tietyt kappaleet
        Kainuun tangokisa osallistumismaksu 20e kuhmotalo orkesterin kanssa tietyt kappaleet.
        Eläkeliiton kisa osallistumista rajoitettiin eri maakunnissa eri tavalla voitin PK kisan viime vuonna joten ei osallistumista enää tänä vuonna.karaoke

Myös muita kisoja on joissa myös Lieksalaisia mukana esim tangokisa semifinaalissa Ville ( Ilmajoki)

Mutta kuitenkin Urheiluseuroja ja eri yhdistyksiä tuetaan jonka kautta voi harrastaa ja palkitaan mutta laulajia ei mitenkään.MK

Vaihda jo levyä. Kateus vie kalatkin vedestä.
        Menestystä kaikille harrastajille....

• jaakkoteppo67 kirjoitti:

Vaihda jo levyä. Kateus vie kalatkin vedestä.
        Menestystä kaikille harrastajille....

Kirjoitukseni tarkoitus on juuri sama eli menestystä kaikille ja onnittelut uusille tulokkaille.MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Kirjoitukseni tarkoitus on juuri sama eli menestystä kaikille ja onnittelut uusille tulokkaille.MK

Kävin tutustumassa Juuan karaoketouhuun Piitterissä kerholla on omat laitteet ja myös vetäjät kokeilin laulaa myös muutamaman kappaleen koska olen jälleen uudessa kisassa Semifinaalissa Kärki karaokessa Himoksella Ketä toisia Lieksasta.MK

• ilm otta

MM karaoke yksi sarja

Karaoken MM 2010 -ilmoittautuminen

KARAOKEN MM-KILPAILUT 2010

Karsintoihin voi osallistua jokainen 18 -vuotta täyttänyt Suomen kansalainen joka;

1. ei omaa levytyssopimusta (ei nyt eikä aiemmin)
        2. ei ole minkään ohjelmatoimiston listoilla artistina/solistina
        3. saa päätoimisen toimeentulonsa jostakin muusta kuin laulamisesta.

Ilmoittautua voit täyttämällä ilmoittautumislomakkeen, jonka löydät sivun alapuolelta.
        Kilpailuun mukaan pääseville ilmoitamme valituksi tulemisesta henkilökohtaisesti.

Kilpailuissa käytetään Melplayn taustoja. Kaikki kappaleet löytyvät klikkaamalla tästä. Karaokelevyjä voit myös tilata itsellesi osoitteesta www.melplay.fi

Eli tälleen sinne pääsee.

• ilm otta kirjoitti:

Karaoken MM 2010 -ilmoittautuminen

KARAOKEN MM-KILPAILUT 2010

Karsintoihin voi osallistua jokainen 18 -vuotta täyttänyt Suomen kansalainen joka;

2. ei ole minkään ohjelmatoimiston listoilla artistina/solistina

Ilmoittautua voit täyttämällä ilmoittautumislomakkeen, jonka löydät sivun alapuolelta.
        Kilpailuun mukaan pääseville ilmoitamme valituksi tulemisesta henkilökohtaisesti.

Kilpailuissa käytetään Melplayn taustoja. Kaikki kappaleet löytyvät klikkaamalla tästä. Karaokelevyjä voit myös tilata itsellesi osoitteesta www.melplay.fi

Eli tälleen sinne pääsee.

Taas joku asiantuntija neuvoo mutta ne on jo menneen talven lumia karsintojen osalta.
        Mutta Rillumarei tapahtumaan voinee osallistu Himoksella vielä 5.8..2010 alkukarsintaan mutta jotka ovat selvittäneet tiensä kultakurkkukisoista jatkoon pääsevät mukaan kutsuttuina semifinaaliin ja meikeläiselle tuo kutsu on kultakurkkukisoihin tapahtunut jo 13 vuotta ja 2008 oli finaalissa eli Suomessa 5 miehen joukossa omassa sarjassa voinette tarkistaa asiat Viihde sallapp. siellä on varmaa tietoa siltä löytyy myös Lieksalaisia nimiä jopa voittajia Ville ja Mervi siis valtakunnallinen kisa ja aikaan lavatähti Marko.
        Kaikella ystävyydella Markku

Taas joku asiantuntija neuvoo mutta ne on jo menneen talven lumia karsintojen osalta.
        Mutta Rillumarei tapahtumaan voinee osallistu Himoksella vielä 5.8..2010 alkukarsintaan mutta jotka ovat selvittäneet tiensä kultakurkkukisoista jatkoon pääsevät mukaan kutsuttuina semifinaaliin ja meikeläiselle tuo kutsu on kultakurkkukisoihin tapahtunut jo 13 vuotta ja 2008 oli finaalissa eli Suomessa 5 miehen joukossa omassa sarjassa voinette tarkistaa asiat Viihde sallapp. siellä on varmaa tietoa siltä löytyy myös Lieksalaisia nimiä jopa voittajia Ville ja Mervi siis valtakunnallinen kisa ja aikaan lavatähti Marko.

Eli kyseessa Himoksella on kärkikaraoke ja kymmenen parasta pääsee kokoelmalevylle ja sinne on kutsuttu ne henkilöt jo jotka ovat päässeet jatkoon senmifinaaliin kultakurkkukisoissta joten ei sinnekään vain ilmoittauduta.

Oikaisu MM kisoissa on sama juttu ilmoittautuminen alkukarsintaan tapahtuu noin kuten totesitte mutta sen jälkeen monella on seinä pystyssä eli ei ole mahdollista päästä edes semifinaaliin saatika monesti laulamaan edes illassa toista kertaa. saati sitten semifinaaliin ja finaaliin.MK

• rovasniemellä

http://www.jarviradio.net/index.php?option=com_content&view=article&id=78:karaokemm2010&catid=34:ajankohtaista

Tuossahan tuo linkki on eiku ilmottautumaan. Tuskimpa tuo kaavake turhaan on. Tarvitaanhan sinne maksavia osallistujia, ei muuten homma pelaa.
        Asiantuntijako. Eipä vaine vaan ihan lukutaitonen.

• hokky Mm

• rovasniemellä kirjoitti:

http://www.jarviradio.net/index.php?option=com_content&view=article&id=78:karaokemm2010&catid=34:ajankohtaista

Tuossahan tuo linkki on eiku ilmottautumaan. Tuskimpa tuo kaavake turhaan on. Tarvitaanhan sinne maksavia osallistujia, ei muuten homma pelaa.
        Asiantuntijako. Eipä vaine vaan ihan lukutaitonen.

Eli aika kiirettä pitää koska MM katraokessa on on viikonlopulla kisat ja jo fiaali 23.7.2010 vantaalla tuo Järviradion kisa on erillinen ja asian tunnen.
        Olin mukana semissä iisalmessa kyseisessä kisassa. joten asian tunnen..

Samaa mieltä olen tuosta markkinahumusta mutta kyllä niitä markkinoita tarviuttaisiin täällä Lieksassakin siinä suhteessa olemme lakun syöjiä.MK

Eli aika kiirettä pitää koska MM katraokessa on on viikonlopulla kisat ja jo fiaali 23.7.2010 vantaalla tuo Järviradion kisa on erillinen ja asian tunnen.
        Olin mukana semissä iisalmessa kyseisessä kisassa. joten asian tunnen..

Samaa mieltä olen tuosta markkinahumusta mutta kyllä niitä markkinoita tarviuttaisiin täällä Lieksassakin siinä suhteessa olemme lakun syöjiä.MK

Anteeksi kirjoitusvirheeni mutta kenties kuitenkin asia sikäli selvä.MK

• ja pikku hikat

• ja pikku hikat kirjoitti:

ollut niin vähäistä tuo karajokekirjoittelu, niin jatketaan MM tasolla.

Antaa vaan tulla tuutin täydeltä jotenkin näkyy olevan ihmisellä elämäntehtävä saada kaivettua vanhat asiat esiin.

Mutta tiedotampa sitten nyt lähiaikoina ei ole täälläpäin kultakurkkukisoja ja semoifinaali ja finaalipaikka on muuttunut nyt Himokselle Lokakuussa ja Kärkikaraoke on sitten Saarijärvellä ensivuoden tammikuussa näiin ohjelmatoimisto ilmoitti minulle sähköpostilla koska tuntevat meikeläisen koska olen mukana ollut jo 14 kertaa ja sitä ennen lavatähtikisoissa ja myös koulutuksessa kolmekertaa Jyväskylässä MK

• slee Sleep

Antaa vaan tulla tuutin täydeltä jotenkin näkyy olevan ihmisellä elämäntehtävä saada kaivettua vanhat asiat esiin.

Mutta tiedotampa sitten nyt lähiaikoina ei ole täälläpäin kultakurkkukisoja ja semoifinaali ja finaalipaikka on muuttunut nyt Himokselle Lokakuussa ja Kärkikaraoke on sitten Saarijärvellä ensivuoden tammikuussa näiin ohjelmatoimisto ilmoitti minulle sähköpostilla koska tuntevat meikeläisen koska olen mukana ollut jo 14 kertaa ja sitä ennen lavatähtikisoissa ja myös koulutuksessa kolmekertaa Jyväskylässä MK

Tulee halvaksi matka Moskovaan ilman apurahoja.

http://www.youtube.com/watch?v=TuIx4odzo-g

• slee Sleep kirjoitti:

Tulee halvaksi matka Moskovaan ilman apurahoja.

http://www.youtube.com/watch?v=TuIx4odzo-g

Olen kyllä käynyt moskovassa mutten kilpailemassa ja muuten tarkoittamasi MM karaoke on ollut ja mennyt joten ole jälkijunassa MK

• hupsuut nyt

Olen kyllä käynyt moskovassa mutten kilpailemassa ja muuten tarkoittamasi MM karaoke on ollut ja mennyt joten ole jälkijunassa MK

Osallistu Karaoke MM 2011 -karsintoihin!

Karaoke MM 2011 -karsintakiertua on alkanut jälleen! Jokainen karsintaan osallistunut laulaja voittaa ristelyn Helsinki-Tallinna-Helsinki!

Karsintoihin saa osallistua jokainen 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalaisuuden omaava henkilö joka;
        2. ei ole minkään ohjelmatoimiston listoilla artistina / solistina
        Näitä ehtoja lukuunottamatta, kaikki voivat osallistua karsintoihin

Ilmoittaudu karsintoihin tällä sivulla olevalla lomakkeella. Kilpailuun mukaan mahtuville ilmoitamme valituksi tulemisesta henkilökohtaisesti tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jokaisesta karsintakilpailusta valitaan jatkoon aluekarsintakilpailuun 1-4 laulajaa.
        Karsintakilpailut

5.2.2011 Ravintola Manta, Pihtipudas (kilpailijat paikalle klo 20.00)
        6.2.2011 Mekong Cafe, Alajärvi (kilpailijat paikalle klo 12.00)
        26.2.2011 Kauppakeskus Paletti, Kyyjärvi (klo 12.00 alkaen)
        19.3.2011 Hotelliravintola Susisaari, Reisjärvi (kilpailijat paikalle klo 20.00)
        3.6.2011 Peurunka, Laukaa (kilpailijat paikalle klo 20.00)

Lisää osakilpailupaikkoja julkaistaan myöhemmin, käy katsomassa sivua uudellenkin!

Aluekarsintakilpailu alkukarsinnoista jatkoon päässeille:
        4.6.2011 Peurunka, Laukaa (kilpailijat paikalle klo 18.00)

• hupsuut nyt kirjoitti:

Osallistu Karaoke MM 2011 -karsintoihin!

Karaoke MM 2011 -karsintakiertua on alkanut jälleen! Jokainen karsintaan osallistunut laulaja voittaa ristelyn Helsinki-Tallinna-Helsinki!

Karsintoihin saa osallistua jokainen 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalaisuuden omaava henkilö joka;
        2. ei ole minkään ohjelmatoimiston listoilla artistina / solistina
        Näitä ehtoja lukuunottamatta, kaikki voivat osallistua karsintoihin

Ilmoittaudu karsintoihin tällä sivulla olevalla lomakkeella. Kilpailuun mukaan mahtuville ilmoitamme valituksi tulemisesta henkilökohtaisesti tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jokaisesta karsintakilpailusta valitaan jatkoon aluekarsintakilpailuun 1-4 laulajaa.
        Karsintakilpailut

5.2.2011 Ravintola Manta, Pihtipudas (kilpailijat paikalle klo 20.00)
        6.2.2011 Mekong Cafe, Alajärvi (kilpailijat paikalle klo 12.00)
        26.2.2011 Kauppakeskus Paletti, Kyyjärvi (klo 12.00 alkaen)
        19.3.2011 Hotelliravintola Susisaari, Reisjärvi (kilpailijat paikalle klo 20.00)
        3.6.2011 Peurunka, Laukaa (kilpailijat paikalle klo 20.00)

Lisää osakilpailupaikkoja julkaistaan myöhemmin, käy katsomassa sivua uudellenkin!

Aluekarsintakilpailu alkukarsinnoista jatkoon päässeille:
        4.6.2011 Peurunka, Laukaa (kilpailijat paikalle klo 18.00)

Käy sitten myös kymppiviihteen sivustolla ja Karaokekisat sekä viihdesallapp sieltä myös tuloksia ja kisapaikkoja mutta lähistöllä ei nyt ole mutta legenda outokummussa ensi lauantaina.

Mutta Moskovan kisat on ohi eli meni jo

Mutta kultakurkkukisoihin voi osallistua myö ulkomaan matkalla Jyväskylästä lento kesäkuussa Turkkiin ja seniorilaulajat Virossa. MK

• xx daisoni

Apuraha uutisia lissää.

• MK

Ei apurahaa mutta ei myöskään sympatiaa.

Mutta kuitenkin ensiviikolla jo lauleskelen jos luoja suo Lieksassa ja sitten Kontiolahdella Hotelli Juliessa hallitsevana EL Pohjois-Karjalan karaokemestarina eli edustin PK valtakunnallisessa kisassa ja olin myöskin PK radiossa silloin
      Osallistun kuukauden lopulla Kärkikaraokekisaan Saarijärvellä majoituslasku jo saapu 300e

• kultanen mikki

Tuosta majoituslaskustasi tein nettivertailun Saarijärvellä oleviin majoituspaikkoihin ja kyllä voin suosittaa harrastuksen vaihtoa. Perjantai-sunnuntai hotellivaraus maksaa alle 170 ekua. Mikä pakko se on maksaa kolme sataa siitä, että voi hoilottaa jossakin estraadila. Vai pitikö ottaa huoneet koko mukanasi tuleville bändin pojille. Ja niille karajokelaitteilesi.

• MK
        kultanen mikki kirjoitti:

Tuosta majoituslaskustasi tein nettivertailun Saarijärvellä oleviin majoituspaikkoihin ja kyllä voin suosittaa harrastuksen vaihtoa. Perjantai-sunnuntai hotellivaraus maksaa alle 170 ekua. Mikä pakko se on maksaa kolme sataa siitä, että voi hoilottaa jossakin estraadila. Vai pitikö ottaa huoneet koko mukanasi tuleville bändin pojille. Ja niille karajokelaitteilesi.

Huomasiko että pari yötä eli jos ja kun pääsen toiselle kierrokselle mutta aina olen seuraamassa myöskin toisten kisailijoiden suorituksia ja olen mukan ollut kultakurkkukiisoissa alusta lähtien muistaakseni 16 vuotta ja siten ohjelmatoimisto teki dokumenttiohjelman TV kameralla toiminnastani ja viime vuonna sain myöskin kukkaset ja Kiminkisen kirjan eduskunnan karaokekerhon jäseneltä kansanedustajalta joka oli kisojen suojelijana eli alkukarsinnoissa on ollut melkoinen joukko olimme kesällä Suonenjoella jossa mukana yli kolmekymmentä
        Mutta kirjoituksesi on tyypillistä kateutta ja asennetta jolla ei tätä maata rakeneta

• maalasin mikin
        MK kirjoitti:

Huomasiko että pari yötä eli jos ja kun pääsen toiselle kierrokselle mutta aina olen seuraamassa myöskin toisten kisailijoiden suorituksia ja olen mukan ollut kultakurkkukiisoissa alusta lähtien muistaakseni 16 vuotta ja siten ohjelmatoimisto teki dokumenttiohjelman TV kameralla toiminnastani ja viime vuonna sain myöskin kukkaset ja Kiminkisen kirjan eduskunnan karaokekerhon jäseneltä kansanedustajalta joka oli kisojen suojelijana eli alkukarsinnoissa on ollut melkoinen joukko olimme kesällä Suonenjoella jossa mukana yli kolmekymmentä
        Mutta kirjoituksesi on tyypillistä kateutta ja asennetta jolla ei tätä maata rakeneta

Tämä maahan on rakennettu ja kehitetty mielestäsi kehumalla itseään äs kaksneljässä. Tuollaisella joutavalla retostelulla itsekehulla, joka on todella naurettavaa ei munaa muuta kun itsensä.
        Kun jatkuvaan rakutat tuota kateutta, niin onko sinne otsalohkooosi koskaan tulllut mieleen, että sulle on noussut keltanen neste nuppiin.
        Ja on sitten varmaan sanottukin sen sata kertaa, ettei nuo sinun oma kehusi kiinnosta ketään lieksalaista. Päinvastoin säälinsekaisia ilmaisuja henkilöstä joka luulee itsestään liikoja.

• toteamus tämäkin 23

Kateus se on mikä taiteilijan tie päällä pitää eikä kukaan ole froveetta omalla maallaan aina löytyy vähättelijöitä

• Taiteilijat erikseen

No mikkään taiteilija ei kylläkkään tämä karaokevaari ole. Korkeintaan harrastelija hoilauksen saralla.

• MK
        Taiteilijat erikseen kirjoitti:

No mikkään taiteilija ei kylläkkään tämä karaokevaari ole. Korkeintaan harrastelija hoilauksen saralla.

Hyvä harrastus ja siinä myöskin pärjännyt toisinaan esim läänin karaokemestari aikoinaan ja Lieksan mestari 2008 ja Sm Humppa karaokemestari 2 voittoa
        EL karaokekisan voittoja pohjois Karjalassa 2 kertaa Hyvä mieli valtakunnanllisen kisan voittaja Mikkelissa aikanaan
        Edustanut Suomea Suomen joukkuessa iskelmä ja elokuvamusiikin festivaaleilla Savonlinnassa olavinlinnan oopperalavalla voitimme kisan mukana mm Saska Helmikallio tangokuningas ja Pirjo Kartano myös menestynyt tangokisoissa ja valssin valtiatar kisojen voittaja myös mukana kisa tapahtu orkesterin kanssa ilman harjoitusta
        Joten Hoi laari laari laa harrastetaan MK

• älämölö molo

Joo löyty tommonen jota ei ole ainakaan tuhanteen kertaan täällä kehutuu.

• Kiitos jälkleen kerran

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      59
      11565
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      4961
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      33
      4417
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      467
      2324
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2220
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      1762
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1451
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      92
      1293
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1196
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1195
    Aihe