Suodatinasiaa

Suodatinkala

Tarvitseeko akvaarioon ulko- ja sisäsuodattimen? Jos ei, niin kumpaa tarvitsen enemmän?

3

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Mun oma mielipide tässä asiassa on ehdottomasti ulkosuodatin, ei kannata ostaa halppis malleja vaan satsata laatuun, suodatin kun on akvaarion "sydän".
      Samalla mun mielestä kannattaa ostaa myös tarpeeksi suuri akvaario kaloille, 200l, siitä lähdetään.

      Sisäsuodattimia käytetään pienissä akvaarioissa alle 150l, mutta miksei niissäkin voisi käyttää ulkosuodatinta, onhan niiden tärkeä massatilavuuskin huomattavasti suurempi kuin piskuisissa ja yleensä liian voimakkaissa sisäsuodattimissa jotka tuppaavat tukkeutuakin jatkuvasti kun taas hieman ylimitoitetun ulkosuodattimen huoltoväli voi olla jopa vuoden päivätkin ;)

      Suuremmissa suodattimissa jotkut käyttävät sisäsuodatinta "roskienkerääjänä" mutta itse en tätä allekirjoita sillä asiallinen ulkosuodatin ajaa tämänkin asian moitteitta viemättä kuitenkaan kaloilta tärkeätä uima tilaa.

      Kantani on siis aikas selkeä, ulkosuodatin akvaarioon kuin akvaarioon :)

      • Suodatinkala

        Kiitos vastauksista!! :) Otan kolme taistelukalanaarasta, joten sopiiko niille hyvin 200 litrainen akvaario? :)


      • fish KING
        Suodatinkala kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!! :) Otan kolme taistelukalanaarasta, joten sopiiko niille hyvin 200 litrainen akvaario? :)

        Pelkkiä taisto narttujako?

        Niille riittää mainiosti satalitrainenkin JOS aikeena EI ole niiden elin iän aikana hankkia akvaan muita kaloja!!

        Luonnossakin taistojen reviiri ja elin alue ei ole kovinkaan suuri eivätkä ne vaella kutu aikoina juurikaan synnyin alueeltaan muualle, koiraat toki etsivät aina uusia narttuja mutta naaraat eivät tarvitse paljoakaan tilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe