Aloitteita

Tehdäänkö Lieksassa valtuustossa liikaa aloitteita?
Kuntalehden tiedotteen mukaan Jyväskylän apulaiskaupunginjohtaja Arto Lepistö on sitä mieltä,että nämä asiat työllistävät liikaa kuntajohtajia
Ilmeisesti mielestäni meillä ei asiat ole valtuutettujen kohdalla näin?

Mutta mitä sitten luki Lieksan lehdessä eilen se mielestäni jonkin verran halveerasi kuntalaisten mahdollisuuksia ja ainakin mielipiteen ilmaisua jos asiat näkee tuolla tavalla kuin kirjoitus oli.
Mielestäni on tietysti paikallaan eri puolilla huomioida asiat,ettei ole vaan kyynärpäätaktiikkaa ja toisaalta sitten kokeilemaan kepillä jäätä ja viimeisillä voimillaan lähteä kyselemään mikä on oikeus ja kohtuus. Muistutan tässä kirjoittajalle ei aina suurikaan ryhmä ole ollut oikeassa ainakaan silloin kun on poistuttu valtuustosalista kun hiekkalaatikolla on tullut kiista kuin lapsille, eli valtuustosta poistutaan vaan esteellisenä asiaa käsittelemästä, mutta noiden valitusten vuoksi ei siis ole aihetta jatkuvasti valittaa joten kannattaa siis harkita, mutta nyt ei kannata elämöidä suuntaan eikä toiseen.MK

7

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloite on hyvä

ja seuraaavat asiat tärkeitä, ympäristö, ystävällisyys, potkukelkka, vanhkset, karaoke, täytyy vain muistaa, että ihmiset pienessä kylässä kyyräävät toistansa ja eivät lähde yleensä kehitykseen mukaan

• matovaara

Museo opasteista on joskus tehty aloite.
        Turisti aikana kyselevät museota,
        kun museota ei löydy, monet hylkäävät
        kun etsimälläkään ei museo löydy

• museokylttiä ei
        matovaara kirjoitti:

Museo opasteista on joskus tehty aloite.
        Turisti aikana kyselevät museota,
        kun museota ei löydy, monet hylkäävät
        kun etsimälläkään ei museo löydy

tarvita näkkeehän sen turisti ja outo kulkija, että lieksa on museo täydellisesti, tosin huonosti hoidettu, osa ihmisistä muinaisjätteitä, osa sulkeutuneita ja huumorintajuttomia

• päivänsäde-

Sinne valitustoimistoon uhreilukadullekkin voisi tehdä kyltin, että muutkin, jopa ohikulkijat osautuisi tekemään niitä tutkintapyyntöjä!

• Päivänsäde Toisia kuskataan sinne urheilukadulle toisia kentälle ja jäähalliin mutta joitakin sitte ihan kyytillä joissa on lahiomainen viemässä vilkuva valo katolla.
        Mutta kyllä tuon ison rakennuksen seinässä on selkeä opastus ja ei kaikkien asioita siellä huomioida.
        Mutta oli taas jälleen hyvä homata että jollakin on tarve vetää vuoden vanha asia esiin jolla ei ole uutisarvoa mihin asia liityy, mutta monia keinoja on suoranaiseen vittuiluun.MK

• keskustelulla ja

vittuilulla on vissi ero, arvoisa mk pieni kysymys Teille, mitä jos tämän kirjoituksen esiin nostaja haluaisikin suunnata keskustelun toisaalle kuin esim. keskutelun maahantulleista, käydyistä vaaleista jne,
      itse myönnän sen, että monta kertaa kun jotakin aihepiiriä turhaan ja asiattomasti pengotaan on hyvä vetää keskusteluun joku asiasta täysin poikkeava kirjoitus ja laittaa perään suoranainen " ärsyke ", saada ihmiset miettimään vaikka, että mitä tuo potkukelkka tuolla kirjoituksessa tekee,
      en usko, että kukaan käy taistelua juuri Teitä kohtaan tai toisaalta mistä sen tietää, ärsyynnytte luvallanne herkästi

• MK

Olette siinä suhteessa oikeassa,että nyt kyseessä oleva kirjoitusten paljous ei johdu kuntapäättäjistä ja hallintokunnista vaan yhdestä yhdistyksestä joka on omalta osalta päätöksen tehnyt tilojensa vuokraamisesta.
      Mutta on kuitenkin niin että onko tarkoitus nostaa ja parjata yhtä tunnettua omalla nimellä toimivaa henkilöä kohti ja mennä jopa ihon alle henkilökohtaisiin loukkauksiin jota esiintyy.

Mutta jos halutaan joitakin aloitteita tehdä silloin kannattaa käydä Lieksa Fi sivustolla.
      Jos haluatte tehdä aloitteen jostakin kaupungille kuuluvasta asiasta tehkää se esim
      Aloite Museon opastaulu ,
      Esitän että museolle saadaan opastaulu kantatien varteen.
      Aloitteet osoitetaan Lieksan kaupunginhallitukselle sen voi tehdä jokainen kuntalainen ja aloitteet saatetaan valtuuston tietoon kerran vuodessa ja myös miten aloitteet ovat edenneet.
      Olen kuntalaisena tehnyt aika monta aloitetta ja jotkut ovat menneet lapi vuosien saatossa mutta olen asiaa myös valvonut tiedusteluin.
      MK
      Mutta nyt keskityn kisaan ja tulevaan matkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5778
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      497
      2612
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      10
      1889
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      29
      1538
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1149
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      994
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      947
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      902
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      893
    10. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      13
      849
    Aihe