Hämmästyin miten Ranska kehtaa?

fenno.maani

Hämmästyin miten Ranska kehtaa?

Pika-kertaus: Hesarista tiistai 19.1. 2009 s 2
Länsi-Sahara sai itsehallinnon YK 1975, jonka jälk Marokko miehitti sen.
1991 Marokko taipui rauhaan ja lupasi vaalit, mutta miehitys senkun jatkuu, eikä järjestä
kansanänestystä.
1. Marokko on antanut Ranskalle ja Yhd.valloille luvan hyödyntää Länsi-Saharan öljyä ja luonnonvaroja.
Rikkaat kalavedet, fosfaattia sekä öljyä.
2. Ranska käyttää häikäilemättä vaikutusvaltaansa YK.ssa ja EU.ssa turvatakseen taloudelliset etunsa.
3. EU on solminu Marokon kaa kalastus-sopimuksen Länsi-Saharan merialueella vastoin kansainvälistä oikeutta.
4. EU.sta vain Ruotsi vastusti loppuun asti.

Näkispä rautaako? tämän se varmaan kehräisi… Se on niin Ruotsin puolta kaikessa.

Aminatou Haidar on 42v nais-aktivisti joka oli Suomessa toukokuussa 2009, ja sanoi, että huonompaan suuntaan on menossa ja että kansainvälinen yhteisö on välinpitämätön Marokon harjoittamia ihmisoikeusloukkauksia sahraweja kohtaan .. aika säälittävää..

Että minua pistää oikeesti vihaksi, miten tälleen kehdataan toimia muka-sivistyneessä Ranskassa ja muka-oikeudenmukainessa Euroopassa?
Miten tämä meidän vihattu (=rakastettu) naapurimme Ruotsi tuntuu olevan ainut oikeudenmukainen valtio?
Ja missä on Suomen oikeustaju?

Onko politiikka nykyään pelkkää valhetta, huijausta, kusetusta eikö mitään hyvää löydy siitä?
Onko se koskaan ollutkaan rehellistä? Se vaan alkaa paljastua nyt! Niinköhän?

Jotenkin huvittaa, kun mä useinkin tutkin karttaa huvikseni, ja just muutama päivä aiemmin mietin mikäköhän toi Länsi-Sahara on asuukohan siellä kukaan, niin sitten heti Hesarissa oli juttu siitä. Ja kun minä olen aina pienen ja sorretun kansan puolella. Toi on niin hillitön vääryys mitä noi kaikki tekee Länsi-Saharalle. Länsi-Sahara vapaaksi ja Marokko ulos sieltä! Ja heti.

Entä jos Ruotsi ja Norja päättäisi keskenään jakaa Suomen luonnonvarat ? (=jaa niin mitkä, no vaikka Lemmenjoen) Ja entä jos kaikki EU-maat kannattaisi sitä ?
Pitäis aina miettiä, että entä jos tää sattuis omalle kohdalle?

Miten Ranska kehtaa ottaa öljyä Länsi-Saharasta ihan noin vaan Marokon luvalla ?
Miten toi Ranska kehtaa väittää itseensä sivistys-valtioksi?
Tälleen meidät sitten ruokitaan täällä Suomessa ja muut maat senkun rikastuu ja rikastuu lähinnä toisia maita alistamalla.
Järkyttävää !
En osta mitään ranskalaista, en muuten italialaistakaan ja on muuten aika moni maa boikotissa, minulla.
Kohta mä en voi ostaa kuin suomalaista… niin ja austraalialaista, kunnes joku keksii mitä maata sekin alistaa. Voi voi tätä meidän Tellusta. Miten nää jaksaa ja kehtaa sortaa tälleen?

4

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeesti tällainen jatkuva uutisointi kaikenmaailman maista, nyt tää Kirgisia. Aina on jotain rähinää jossain
      Ja silloin se yks maa jossa ne hutsit ja tutsit otti yhteen.
      Mä näin siitä sodasta elämäni järkyttävimmän kuvan, haluutteko kuulla, ei se mitään mä kerron siltikin.
      Se oli kyl varmaan vahinko, koska sitä ei näytetty missään muussa uutis-lähetyksessä. Se filmin leikkaus oli varmaan epäonnistunu. No siinä oli poika, jonka pään sivusta oli siis ihan pala pois ja siellä luikerteli miljoonia matoja, ajattelin että se on varmaan maannu maata vasten ilmeisen kauankin ja siten ne madot oli sen raadellussa päässä. Se laskeutui sellasta rinnettä alas ihan yksin ja itki. Mä järkytyin. Toi mielikuva ei koskaan poistu mun aivoista. Tollanen on totta ja eikä varmaan edes raaimmasta päästä mitä sodissa oikeesti tapahtuu.

Kyllä mä auttaa haluisin ja paljonkin, mutta mun mahdollisuus on niin vähäistä.
      Mutta ei ihan ole oikein tämäkään nykyinen poliittinen meno, että suomalaisille sanotaan aina: ei oo.
      Lapset kouluissa tai vanhukset laitoksissa, kaikilla menee nyt niin huonosti, että pahaa tekee.
      Jotkut eläkeläiset saa vaan 500e/kk. No, mutta rikkailla menee aina niin hyvin. Kyllä Kokoomus pitää huolen, ettei rikkaat vaan menetä penniäkään miljoona-varastoistaan.

Mikä tätä maailmaa vaivaa? Ja miksi Suomen pitää auttaa kaikkia maailman maita.
      Eikö olisi parasta kun maailman johtajat sanoisi noille alistajille, että niiden pitää lopettaa tollanen alistaminen! Ei maailman kehittyneet maat kestä ruokkia ja elättää kaikkia maailman sorrettuja. Kun oikeesti maailmalla on varmaan enemmän sorrettuja kuin hyvinvoivia.

• Mä en yhtään käsitä miksi erilaisia etnisiä rotuja pannaan asumaan samaan maahan?
      Ja nyt sit tällasia tuhansia erilaisia etnisyyksiä otetaan Suomeenkin, että oikeen saadaan kylvettyä etnistä riitaa Suomeenkin, että mua pistää tällanen vihaksi!

Mä olenkin sanonut että meillä on Paperinukke-hallitus. Lapsi-hallitus. Pelle-hallitus.
      Kuka tämän maailman pelastaa ja onko Suomen tulevaisuus Afganistanin kaltainen pyrkimys ennemmin tai myöhemmin sharia-lakiin tai jatkuva sisällis-sota sen puolesta tai vastaan?
      Mua niin huolestuttaa nämä eri etniset ryhmät, jotka eivät tahdo olla maassamme maamme tavoilla.
      Miksei suomalaisuus vois tehdä hyvää mamuillekin, mutta ei, kun ne
      rupee Lintsilläkin haukkuu huivittomia huoriksi, että kyllä masentavaa on.
      Huivit nurkkaan ja alkaisivat suomalaisiksi, tälleen on hyvä, eiks je?

• Mutta onko meidän pakko syödä ranskalaisten tuotteita?
      Mäkin olen laittanu boikottiin varmaan kaikki maailman maat jostain syystä. :)
      No Australia on ainut maa jota en varmasti ole laittanu boikottiin ikinä minkään syyn takia ja ehkä Unkari ja varmaa olis muitakin. Mutta viimekskin Alkossa kysyin neuvoa ja se nainen rupes suu vaahdossa kehuu Italian viinejä niin mua nauratti, kysyin olisko jotain muuta? En kai mä nyt Italian viinejä juo, se hirmu-halitsija vei meiltä elintarvikeviraston ja pilkkas meidän Tarja Ensimmäistä, meidän Muumi-Mammaa ei hauku kukaan tollanen vieraan maan ruma gigolo.

Sinievätonnikala saattaa päätyä maailman uhanalaisimpien lajien listalle maaliskuussa, kun Dohassa neuvotellaan uhanalaisten lajien kauppaa sääntelevän Cites-yleissopimuksen lajilistoista.

Voi sinievätonnikala parkaa! Tonnikalojen kannat vaan vähenee. Monet tutkijatkin ehdottaa, että sinievätonnikalan kauppa pitäs kieltää kokonaan. Ja mäkin syön tonnikalaa, talvella en juuri muuta syökään.
      Mut hei eihän se ole sama laji? Vaikka taitaa toi purkki-tonnikalakin kohta kuolla sukupuuttoon.
      Kaikki kuolee kun kaikkea tuhlataan.

Ranska, Italia ja Espanja kalastavat yli puolet maailman sinievätonnikalasta. Sinievätonnikala on muita tonnikalalajeja arvokkaampi ja valtaosa saaliista päätyy Japanin markkinoille. Ne porhot! Saisivat sivistyneesti hävetä!
      Cites-sopimus on yksi laajimmista kansainvälisistä ympäristönsuojelusopimuksista. Se sääntelee yli 30 000 uhanalaisen kasvi- ja eläinlajin sekä niistä valmistettujen tuotteiden kauppaa. Uhanalaisimpien lajien listalla on ennestään 530 lajia, muun muassa panda.

... ja kohta uhanalaisten lajien listalla on myös valkoinen suomalainen.
      Tässä vuoden vaihteessahan kuoli yks rotu maailmalta pois. Kuulin sen radion yö-uutisista, mutten pannu korvan taa, kun en ajatellu tarvitsevani sitä, mutta kyllä mä silloin surkeesti nukahdin ajatellen, että niin käy myös suomalaiselle valkoiselle sinisilmäiselle rodulle.

Ranska, Italia ja Espanja boikottiin, enkä matkusta noihin maihin tänäkään vuonna, enkä muuten ens vuonnakaan, enkä ikinä.

• Pakko kai ny kehastakin välillä, kun Ranska päätti kieltää musu-huivin käytön yleisillä pakoilla,
      aika selkeesti 335 puolesta 1 vastusti

Eli jos kasvot peittää siitä tulee sakkoja 150e
      ja jos pakottaa toista pettää kasvot siitä tulee isompi rangaistus.(vankilaa =?)
      Arvatkaapas aikooko ne totella Ranskan lakeja? Ei tietenkään, mitkään lait niitä koske!
      Niillä on omat lait, ja ne vois mennä omien lakiensa kaa omiin musu-maihinsa.

Ajatelkaa Ranskassa on 5 milj musua. Huh huh. Voi taivas.
      Ja vaikka vain 2000 peittää kasvonsa, niin mumi se on vaan niin että Euroopassa pukeudutaan eurooppalaisittain, eikä ollaa mitään hölmöä uskonto-juttua.
      Miksi eurooppalaiset pakotetaan musu-maissa pitää huivia?
      Kyllä meilläkin pitää olla oikeus vaatia että täällä eletään vastaavasti ilman huivia.piste.fi.
      Kyllä mekin pukeudutaan ihan kiltisti burkhiin tai nigabeihin tai hijabeihin niiden maissa.
      Mikä siinä on etteivät he voi kunnioittaa meidän tapojamme meidän maassa? Älkööt sitte tulko tänne! Miten ne voi tulla tänne turvaan ja esittää omia vaatimuksiaan? Yäk. Miten sellanen on mahdollista?

On todellakin loukkaavaa katsella kun noi pukeutuu tolleen väärä-uskoisella tavalla ja vielä luulee olevansa parempia kuin me krisut. Suomi on kristinuskoinen maa ja täällä pukeudutaan kristinuskontyylillä.
      Miksei Suomen uskovaiset vastusta muslimi-uskoa? Nehän pitää krisu-uskoa vääränä?
      Sitä paitsi tollaset huivi-röykkiöt pelottaa mitä siellä alla pullottaakaan??

70% saksalaisista ja 60% engl ja espanjalaisista kannattaa samanlaista huivikieltoa.
      Toivottavasti PerusSuomalaiset ja KD rupee ajamaan tätä samaa lakia Suomeen!
      Huivien käytämättä jättäminen ei tapa ketään, eikö sen todista jo suurinosa maailman kansasta!
      Burkha-pommit on kiellettävä!
      Kiitos, etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2052
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      110
      1423
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1175
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1074
    5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1025
    6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      192
      950
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      785
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      750
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      642
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      622
    Aihe