Terve.
156 hyytyy täysin 3000 rpm jälkeen. Alhaalta vääntää kohtalaisesti (ts- normaalisti) mutta sen jälkeen meno loppuu kun seinään. Hemmetin hitaasti kelaa maksimikierrokset, nopemmin kiihtyy kun vaihtaa heti 2500-3000 rpm isompaa vaihdetta silmään.
Missä vika? Auto on 1.8 TSpark -1999 ja reilut 140hv.
Kiitokset vastauksista.
156 tehot kateissa
11
723
Vastaukset
- fgdfhkkdz<xgn,m
ilmamassamäärämittari oli omas
- AlfaJulli
Moi!
Suosittelen, että menet alfabbs.fi foorumiin, sieltä löytyy paljon asiallista tietoa Alfoista. - 29
ILMI eli MAF, osa joka on ilmanputsarin ja imusarjan välisessä putkessa on yleinen syy vähitellen kehittyneeseen nuhaisuuteen. Osa on helppo vaihtaa mutta maksaa muutaman satasen. Tämä diagnoosi ei ole 100% varma vaan kyse voi toki olla muustakin. Parasta olisi jos löytäisit jonkin paikan jossa voit kokeilla uutta ilmamassamittaria ja maksaa osan vasta sitten. Jotkin on myös putsailleet ILMI:ä mutta lopputulos ei välttämättä ole hyvä.
- yufk
vanhemmissa malleissa, missä imusarjassa kumit. Kumit falskaa kiihdytettäessä. En tiedä onko 156 sellaiset.
- Alfailija
Meillä A-R 156 2.0 TS ja käytettynä (5v) omistus-suhteen alkumetreillä hiukan samaa ongelmaa. 3000:sta lähti vetämään hyvin, mutta 4000 - 5000 kohdalla rupesi takkuilemaan ja maksimikierroksia sai todella odottaa.
Sitten vaihdettiin ilmamassamittari ja sen jälkeen suorituskyky parani huomattavasti ja tessu vetää kuminauhamaisen tasaisesti 7000 asti, niin kuin kuuluukin......- uunnoo
Naulatehtaalle valmis
- tiiipoooo
uunnoo kirjoitti:
Naulatehtaalle valmis
...hyydyit, jos tapanasi on kirjoitella tänne täysin aiheesta poikkeavia kommentteja klo: 3.32 aamuyöstä.....
- Sunnuntai-autoilija
Kiitokset vastauksista, ilmamäärämittari vaihtoon ja taas toimii.
Sopii muten Lada Samaran ilmamäärämittari ja hintaa tuli 50 €.
Kahdessa vuodessa muuten ainoa itse koneeseen tullut remppa. Aika hyvin kymmenen vuotiaalta autolta. Toisaalta sähkövikoja onkin ollut sitten pitkä lista.
Olen ollut autoon erittäin tyytyväinen vaikka seuraava auto ei olekaan enää Alfa Romeo. Sähköviat vaan harmittaa muuten hyvässä autossa.- ddddddsdsd
Ladan ilmamäärämittari on laadukkaampikin kuin se alkuperäinen.
- Sunnuntai-autoilija
ddddddsdsd kirjoitti:
Ladan ilmamäärämittari on laadukkaampikin kuin se alkuperäinen.
Niin selvennyksenä ettei Lada, Alfa-Romeo eikä tuskin sinunkaan automerkkisi valmista ilmamäärämittareita. Valmistaja on Bosch ja molemmilla täsmälleen sama mittari, samat tilausnumero jne.
- Alfailija
Meillä on tuo jo aiemmin mainitsemani 10-vuotias 156 2.0 TS ja siinä on ollut erittäin vähän sähkö- ja muitakaan vikoja. Ilmamassamittari vaihdettiin nelisen vuotta sitten ja pari vuotta takaperin meni kampiakselin nopeusanturi (kuulemma tyyppivika) ja ABS-jarrujen ohjausboksi (kuulemma erittäin harvinaista) Molemmat ovat Bosch -osia joita löytyy mm. VAG -konsernin tuotteista, joten ainakaan niiden laadusta voi tuskin italialaisia syyttää. Muut sähköongelmat ovat sen sijaan rajoittuneet muutamaan valopolttimoon.
Monet ovat kertoneet Alfa 156:sen lukuisista sähkövioista, mutta me olemme niiltä aika hyvin säästyneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)13810080- 532924
- 1882727
- 242087
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais161852- 171669
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa181577- 141546
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla181533- 151348