24 online

Huijattu asiakas

24 Online:lla tuntuu olevan agressiivinen puhelinmyyntikampanja meneillään.

Myyjä soitti jokin aika sitten ja kertoi mahtavasta tarjouksesta. Hinta onkin edullinen (13,90), mutta
tämä edullisuus epäilytti minua etenkin kun nopeus oli huimat 20Mbit/s maksimissaan, mutta aina minimissään 2Mbs/s. Myyjä nosti panoksia luvaten puolitoista vuotta ilmaiseksi
nettiyhteyden. Olin entistä epäilevämpi ja kysyin, että en osta mitään puhelimitse, joten
saanko tuon kaiken mustaavalkoisella. Myyjä lupasi ja lupasi vielä senkin, että minulla olisi vielä kaksi viikkoa aikaa perehtyä mitä olemme puhelimessa sopineet ja sitten vain soitto heille ja vahvistaa haluaako
yhteyden vai ei.

Viikon kuluttua tuli kirja 24 Onlinelta ja mitäpä muutakaan siiinä oli kuin; TERVETULOA SUOMEN EDULLISIMMAN LAAJAKAISTAN KÄYTTÄJÄKSI. Ja pienellä tekstillä; 2Mbit/512kbit laajakaistasi avausmaksun 99€ hinnalla. Seuraava vuosi 13.90€/kk. Ja määrä aikaisuus on kaksi vuotta.

Sekä kuoressa oli erikseen lasku, jonka eräpäivä on viikon päästä.

Puhelinmyyjä valehteli suoraan puhelimessa luvaten huikeita nopeuksia, ilmaisuutta puolitoista vuotta ja jätti kertomatta kytkentämaksut. Ja mitään mitä olimme keskustelleet puhelimessa ei tullut kirjekuoressa mukana vaikka hän nimeenomaan niin lupasi.

Soitin asiakaspalveluun ja olin valmistunut kiroamaan heidät alimpaan helvettiin, mutta siellä oli aikamoinen kiire ja asiakaspalvelussa otettiin asia vastaan, kuin olisivat odottaneet soittoani. En ehtinyt muuta kuin mainita, asiakasnumeroni ja että olen saanut sopimuksen, jota en ole sopinut. Heti, välittömästi tieto otettiin vastaan ja kerrottiin, että asia on peruttu.

Eipäilen, että onko. Soitan uudelleen ja varmistan, että ilmoitukseni on huomioitu. Saa nähdä joudunko oikein kädenvääntöön tämän ilmiselvän huijauksen kanssa, jonka 24Online on kohdallani tehnyt.

14

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rabido

      Toi on jo aika härskiä puhelinmyyntiä :D
      V**tu miten tuollaset saa kusettaa ihmisiä, ihan miten tykkää.

    • Entinen elisalainen

      Soneran, tai Elisan duunarit vaihteeksi heittelee trolleja ;D Kannattais varmaan heidän itsensä lopettaa asiakkaiden laskuttaminen teoreettisillä huippunopeuksilla niiden mukaisin hinnoin, sillä suurin osa todellisista nopeuksista pyörii kuitenkin siellä 2-5 megan paikkeilla... ;D

      • Suoli24 online

        Sisko soitti äsken saman firman vastaavasta tarjouksesta.

        Joku oli soittanut hänen kaupassa ollessaan ja sisko oli pyytänyt asiasta jotain kirjallisena. Nyt hänet on merkitty asiakkaaksi ilman lupaa. Eikö tuollainen ole aivan laitonta myyntiä, samanlaista huijausta kuin muutkin kesäisin firmoihin lähetettävät tekaistut laskut?


      • Speed-O-Meter

        Mulla on full speed ADSL 24onlineltä ja olen kyllä todella tyytyväinen tähän.


    • yh-äiti 5

      Minulle soitti myös nuori nainen, äänen perusteella arvelin. Minusta oli hyvin selvä ja kertasi minulle kaikki kaupan vaiheet, ja kun tilausvahvistus tuli, oli iloinen yllätys, koska oli luvannut minulle tuolla 99 euron kytkentämaksulla 13 kk, mutta vahvistuksessa olikin 15kk 99 eurolla, sillä saa 2 megan yhteyden, kuten oli sanonut puhelimessa. Sopimus oli kahden vuoden määrä-aikainen ja toinen vuosi oli 13,90 eur/kk. Minulla oli elisan kallis liittymä, jossa ei onneksi ollut enään määrä-aikaa, jotenka minulle tämä kampanja tuli tarpeeseen

    • hätääntynyt asiakas

      Minulle kävi suunnilleen sama tilanne kuin "huijatulle asiakkaalle". minulle kyllä kerrottiin 99€ avausmaksu mutta minulla oli jo toisen operaattorin määräaikainen sopimus josta puhelinmyyjä vakuutti että pystyn perumaan. tottakai tietyissä tilanteissa saa peruttua mutta itselläni ei ole sellaista.

      myyjä antoi 2vk aikaa päättää tilaanko vai enkö, mutta en ollut kuullut puhelun aikana koko yrityksen nimeä. Ajattelin tietysti, että perun sen numerosta josta soitettiin. no ylläri liittymä oli kiinni, eli en tiennyt firman nimeä ja ainut mitä oli sekin oli suljettu liittymä ja numeropalvelustakin kysyttynä se oli salainen numero. ja sopimus oli, että perun tilauksen 2vk aikana muuten tilaus vahvistuu.

      No koneen äärellä nyt viettäen muutamia päiviä löysin tämän keskustelu palstan ja sain siis tietää firman eli 24online kiitos siis siitä. 24onlinen nettisivujahan uusitaan juuri eli en saanut asiakaspalvelun numeroa netistä. taas soittamaan numerotiedusteluun josta sain numeron ja soitin, kiirettä kiirettä...puhenopeus tuntuu olevan reilustikin ylinopeuden puolella kaikilla siinä firmassa, mutta otti ainakin vastaan yhteystietoni ja koitti tietysti saada asiakasnumeroa jota en siis vielä ole saanut, peruin tilauksen (vai peruinko).

      Nyt sitten odotellaan vieläkö postissa tulee jotain. oli siis omaakin hölmöyttä koska lähes varmaksi tiesin ettei määräaikaista sopimusta pysty perumaan ellei ihan oikeasti ole hyvää syytä.

      nyt vaan mietin, että jos tilausta ei olekaan peruttu ja asentaja tulee talooni liittämään minut 24onlineen onko niillä oikeus kytkeä eri operaattorille jos kytkentä tilanteessa huomataan että olen jo toisen operaattorin asiakas.

      • Neanderthalia

        Kannattaa katsoa kyseisen yrityksen talous tiedot Asiakastiedosta, näyttää siltä että taitaa operaattori mennä konkurssiin ennen 24kk määrä aikaisen sopimuksen umpeutumista.


      • hätääntynyt asiakas

        no niin, nyt on soitettu ensiksi kahteen kertaan että perutaan nyt se 24online kun sitä ei olla ottamassa, koska lasku tuli kotiin. soitin kolmannen kerran kun kytkennästä tuli ilmoitus ja sanoivat taas kerran että on se jo peruttu. tänään tuli perintävaroitus. voi kuukunan munat kun rupee ottamaan päähän, pitää huomenna soittaa ja sanoo, että jos ei ihan oikeesti ala peruuntumaan tämä liittymä niin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. eli hyvät ihmiset, kun luette minun viestini niin toivottavasti muistatte että jos soittavat 24onlinesta niin luuria korvaan vaan.


    • entinen "asiakas"

      Meille kävi aivan samalla tavalla, eli vaikka ei olla tilattu mitään niin kotiin tulee kirje jossa sanotaan että "tervetuloa 24 Onlinen asiakkaaksi, sinulle tullaan asentamaan 24 Online laajakaista". Puhelinmyyjä oli soittanut tyttöystävälleni, joka oli sanonut että ei halua tilata mitään, mutta myyjä oli sanonut että laitetaan nyt paperit tulemaan kuitenkin. Ja sitten ollaankin muka asiakkaita. Täysin epäasiallista ja harhaanjohtavaa markkinointia. Peruutin "tilauksen" asiakaspalveluun soittamalla.

      Ilmeisesti joku huijarifirma on kyseessä, koska kuluttajavirasto on firmalle aikaisemmin huomauttanut harhaanjohtavasta markkinoinnista:
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/100408/

      Mutta sama meno näköjään jatkuu. Itse en tältä firmalta ostaisi mitään, vaikka tarjous näyttääkin varsin kiinnostavalta (6 MBit/1MBit ADSL hintaan 139€/ ensimmäiset 13 kk, sen jälkeen 16,90€/kk). Mieluummin valitsen jonkun muun luotettavamman operaattorin.

      • janne333?888

        Meille kävi aivan samalla tavalla, eli tarjotiin 6M/1M ja saan jatkuvasti 0.9M/0.2M ?? ihan ihmeessa!!!


      • StadinHemmo
        janne333?888 kirjoitti:

        Meille kävi aivan samalla tavalla, eli tarjotiin 6M/1M ja saan jatkuvasti 0.9M/0.2M ?? ihan ihmeessa!!!

        Sellasta se on, silloin ei saa kunnon nettivauhteja.


      • väinämö
        janne333?888 kirjoitti:

        Meille kävi aivan samalla tavalla, eli tarjotiin 6M/1M ja saan jatkuvasti 0.9M/0.2M ?? ihan ihmeessa!!!

        Itselle tarjottiin 6M/1M todellisuudessa 0.4M/0.2M. Ja asiakaspalvelussa kukaan tiiä mistään mitään..... niin ja asun vantaalla


    • PETTYNYT ASIAKASPALV

      Otin määrä-aikaisen 24 online liittymän tammikuussa 2011. syYskuussa muutin opiskelujen takia pois PK-seudulta joten aloin soitteleen asiakaspalveluun jo heinäkuussa että saan myös netin vaihdettua uuteen osoitteeseen. Soittelin kolmena-neljänä eri päivänä aamulla, päivällä ja illalla ja jonotin parhaillaan 1,5h pääsemättä linjoille. Soittelut yllätys yllätys maksoivat vähintään normaalin paikallisverkkomaksun verran. Viimein laitoin asiakaspalveluun sähköpostia, jossa kerroin yrittäneeni tavoittaa puhelimitse siinä onnistumatta. Kerroin myös asiani.. aikaa kului, olin ehtinyt jo muuttaa sekä asuntooni oli ehditty myös kytkeä toisen firman netti. Noin kuukaudesn kuluttua siitä kun olin laittanut ensimmäisen kerran sähköpostia tuli viesti jossa pahoiteltiin hidasta palvelua. Vastasin heille ja kysyin onnistuuko siirto, meni viikko ja vastauksena tuli: ei onnistu, toimii vain pk-seudulla. Vastasin et silloin haluan irtisanoa liittymän. Taas meni pari päivää ja tuli vastaus että se sopii mutta liittymästä etukäteen maksettua maksua ei palauteta. Tää on tää syksy menny ton kaa tapellessa, v.ttu on ihmisil muutaki tekemistä ku murehtia päivästä toiseen jonku nettiliittymän vuoksi. siis 24 vitu jee EN SUOSITTELE!!!

    • P-aavo

      Meillä on taloyhtiössä ethernet-verkko ja siinä valokuitu kiinni. Nuo saatanan 24 onlinen myyjät ovat soittaneett jokaiselle asukkaalle LUKUUNOTTAMATTA hallituksen jäseniä ja verkon vastuuhenkilöä. Kertoneet heidän sopimuksensa olevan pakollinen. Täysiä rikollisia koko porukka!

      Olivat onnistuneet myymään usealle asukkaalle toisen internet-liittymän 24 kk:n määräaikaisella sopimuksella, kun asukkaat luulivat, että kyseessä on taloyhtiön kanssa tehtävä sopimus. Täysin tietoista huijaustoimintaa juuri sen takia, että annetaan ymmärtää isännöitsijän kanssa sovitun jo asiasta ja että he hoitavat laskutuksen, vaikka netti kuuluu kiinteistön hintaan. Olivat tarkastaneet, etteivät soita vahingossa väärille henkilöille.

      Ei kun rikosilmoituksia kehiin moisesta toiminnasta, jos on omalle kohdalle osunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe