Olen ajatellut ryhtyä yrittäjäksi. Kokemusta on kuljetuksesta paketti- ja kuorma-autolla.
Mitähän esim. Helsingin KTK mahtaa maksaa yrittäjälle, että kannattaako koko touhu?
Lainaa en tarvitsisi ottaa. Onko kenelläkään tuttua KTK:lla? Onko mahdollista ajaa vain öisin?
Kuljetusyrityksen perustaminen
11
8291
Vastaukset
- tyjtyjty
Kuljetusala on luilleen asti kilpailtua touhua. Tarkkaa viimekäden tietoa ei ole hinnoista mutta KTK:n autoilijalle maksamat hinnat on juuri ja juuri kipurajalla jos keikkaa on. Jos taas ei ole ajoa kuin osittain niin tiukkaa tekee.
Kuljetusalalla isot ostajat sanelee hinnat millä kuljetusyrittäjä otetaan töihin ota tai jätä periaatteella.
Esimerkiksi Koff yksinkertaisesti ilmoitti hinnan mitä he maksaa kaljan rahtaamisesta sillä seurauksella että moni jätti talon. Hinta oli sellainen että yrittäjän itsensä ajamana saattoi juuri ja juuri tilla toimeen mutta jos autossa oli palkattu kuljettaja niin meni sillä hinnalla tappiolle.
Jos tosiaan pystyt velattomana lähtemään niin silloin sinulla on jonkinlaiset mahdollisuudet selviytyä, mutta älä odota saavasi parempaa palkkaa "isäntänä". - eräs...
Saitkin jo rehellisen vastauksen. Jos et tarvitse lainaa ja olet työtön, niin voit jonkun sortin tuntipalkan saada. Jos uhohdat tessin, lomapalkan, palkankorotukset, ylityö ja muut lisät jne. Lisäksi vapaa-ajan vietto ongelmat poistuvat.
- .......
Älä vain lähde mukaan siihen, että annat isojen talojen sanella hinnan joka ei kannata.
Laske itsellesi hinta, joka sinun on saatava hommasta. Jos joku maksaa vähintään tuon hinnan, ota homma vastaan, mutta jos tarjotaan alle niin päätä neuvottelut siihen.- .
jos haluat päästä rahoistasi eroon ja menettää vapaa-aikasi ja yöunesi niin suosittelen. Mitään en ole elämässäni katunut, paitisi kuljetusyrittäjäksi ryhtymistä, siis oikeasti todella katunut ja hartaasti.
- ss444
. kirjoitti:
jos haluat päästä rahoistasi eroon ja menettää vapaa-aikasi ja yöunesi niin suosittelen. Mitään en ole elämässäni katunut, paitisi kuljetusyrittäjäksi ryhtymistä, siis oikeasti todella katunut ja hartaasti.
ole kuljetusyrittäjä mutta edellä jo kerottiinkin alan "ihanuus" Lisäks tulee alan järjetön
viranomais toiminta et voi itse päättää työpäiväsi pituutta, eli huonoa katetta ei laillisesti pysty "korjaamaan" yötä päivää ajamalla.
Jos pakottava tarve on alalle autoja löytyy esim huutokaupat com sivuilta, lainvoima com ym näkyy olevan hyvin pakkohuutokaupoissa.
Onnee!! - 94092840
ss444 kirjoitti:
ole kuljetusyrittäjä mutta edellä jo kerottiinkin alan "ihanuus" Lisäks tulee alan järjetön
viranomais toiminta et voi itse päättää työpäiväsi pituutta, eli huonoa katetta ei laillisesti pysty "korjaamaan" yötä päivää ajamalla.
Jos pakottava tarve on alalle autoja löytyy esim huutokaupat com sivuilta, lainvoima com ym näkyy olevan hyvin pakkohuutokaupoissa.
Onnee!!Juu, ihan pari juttua näin sivustakatsoneena.
KTK:n palkat eivät ole huimia. Jos ajat nuppiautolla, puhutaan 45-55€/tunti, riippuen siitä, mitä hommia saat (murskeen,- massan,- kivenajoa). Jotkut työt määräytyvät tuntipalkan mukaan, jotkut taas tonnimääräisesti. Jos porukka, jolle ajat on työssään laiska, joudut ottamaan palkkaa venttatunneilta, jotka tietysti pienempiä (toki polttoainekulujakaan ei paljon ole paikallaan hengattaessa). Tästähän KTK vie oman osansa, polttoaineet sen kun kallistuvat, laske vakuutukset ym. niin eipä sille autolle paljoa jää palkkaa, josta pitäisi vielä pystyä maksamaan tulevat remontit, ennakkoverot (jotka eivät ole pieniä) ja muut menot.
KTK on täynnä pimeää korruptiota. Vanhat äijät soittelevat keskenään ja "järkkäävät" keikkoja toisilleen ja muut odottavat kauniisti jonossa omaa vuoroaan keskuksen yhteyshenkilöltä. Tähän kuka vaan voi urputtaa vastaan mitä haluaa, mutta totuus on se, että kummasti ne yhdet ja samat autoilijat, jotka ovat esim. kymmenentenä jonossa, ovatkin yhtenä päivänä kadonneet jonosta ja sinä kiltisti odotat siellä neljäntenä, josko sitä soittoa tulisi. Tietysti jos jaksat nuolla oikeiden henkilöiden takamusta olan takaa, saatat sinäkin joskus saada työn ennen muita, joka taas aiheuttaa kateutta ja pahansuopuutta muiden kuljettajien keskuudessa.
En ala tässä haukkumaan nimenomaan Helsingin KTK:ta, on niitä muitakin olemassa. Parasta olisikin, jos sinulla olisi joku tuttu jonkun alueen KTK:ssa ja voisi näin ollen sinulle vähän näitä touhuja valottaa. Kuljetusalassa ei sinänsä ole mitään vikaa kunhan muistat sen, että jos KTK:n listoille menet, niin mitään sananvaltaa sinulla ei ole siihen, milloin päiväsi loppuvat ja paljonko palkkaa saat. Aina löytyy joku toinen, joka jaksaa tehdä sen loppuyön vielä 21:n jälkeenkin ja ottaa homman pienemmällä hinnalla. Ja taas olet jonossa viimeisenä. Parasta olisikin päästä hommiin jonnekin ihan muualle, missä kilpailu ja kateus ei ole em. luokkaa ja sinulla olisi itselläsikin jotain sananvaltaa omiin töihisi.
Mistäkö tiedän? Arvaapa otsikosta:) - re:member
94092840 kirjoitti:
Juu, ihan pari juttua näin sivustakatsoneena.
KTK:n palkat eivät ole huimia. Jos ajat nuppiautolla, puhutaan 45-55€/tunti, riippuen siitä, mitä hommia saat (murskeen,- massan,- kivenajoa). Jotkut työt määräytyvät tuntipalkan mukaan, jotkut taas tonnimääräisesti. Jos porukka, jolle ajat on työssään laiska, joudut ottamaan palkkaa venttatunneilta, jotka tietysti pienempiä (toki polttoainekulujakaan ei paljon ole paikallaan hengattaessa). Tästähän KTK vie oman osansa, polttoaineet sen kun kallistuvat, laske vakuutukset ym. niin eipä sille autolle paljoa jää palkkaa, josta pitäisi vielä pystyä maksamaan tulevat remontit, ennakkoverot (jotka eivät ole pieniä) ja muut menot.
KTK on täynnä pimeää korruptiota. Vanhat äijät soittelevat keskenään ja "järkkäävät" keikkoja toisilleen ja muut odottavat kauniisti jonossa omaa vuoroaan keskuksen yhteyshenkilöltä. Tähän kuka vaan voi urputtaa vastaan mitä haluaa, mutta totuus on se, että kummasti ne yhdet ja samat autoilijat, jotka ovat esim. kymmenentenä jonossa, ovatkin yhtenä päivänä kadonneet jonosta ja sinä kiltisti odotat siellä neljäntenä, josko sitä soittoa tulisi. Tietysti jos jaksat nuolla oikeiden henkilöiden takamusta olan takaa, saatat sinäkin joskus saada työn ennen muita, joka taas aiheuttaa kateutta ja pahansuopuutta muiden kuljettajien keskuudessa.
En ala tässä haukkumaan nimenomaan Helsingin KTK:ta, on niitä muitakin olemassa. Parasta olisikin, jos sinulla olisi joku tuttu jonkun alueen KTK:ssa ja voisi näin ollen sinulle vähän näitä touhuja valottaa. Kuljetusalassa ei sinänsä ole mitään vikaa kunhan muistat sen, että jos KTK:n listoille menet, niin mitään sananvaltaa sinulla ei ole siihen, milloin päiväsi loppuvat ja paljonko palkkaa saat. Aina löytyy joku toinen, joka jaksaa tehdä sen loppuyön vielä 21:n jälkeenkin ja ottaa homman pienemmällä hinnalla. Ja taas olet jonossa viimeisenä. Parasta olisikin päästä hommiin jonnekin ihan muualle, missä kilpailu ja kateus ei ole em. luokkaa ja sinulla olisi itselläsikin jotain sananvaltaa omiin töihisi.
Mistäkö tiedän? Arvaapa otsikosta:)tulee muuttumaan. Ovat palkanneet joku tovi sitten uuden työpäällikön. Kuulema ei aristele esittää omia mielipiteitään ja tarpeen vaatiessa tulee ymmärretyksi hyvinkin selvästi....sitä odotellessa.
- kuljetusyrittäjä
on realistinen kuva kuljatusalasta :) noinhan sen menee...autoilija päättää hinnan ja valitsee työn minkä ottaa vastaan....
- kfgtf
94092840 kirjoitti:
Juu, ihan pari juttua näin sivustakatsoneena.
KTK:n palkat eivät ole huimia. Jos ajat nuppiautolla, puhutaan 45-55€/tunti, riippuen siitä, mitä hommia saat (murskeen,- massan,- kivenajoa). Jotkut työt määräytyvät tuntipalkan mukaan, jotkut taas tonnimääräisesti. Jos porukka, jolle ajat on työssään laiska, joudut ottamaan palkkaa venttatunneilta, jotka tietysti pienempiä (toki polttoainekulujakaan ei paljon ole paikallaan hengattaessa). Tästähän KTK vie oman osansa, polttoaineet sen kun kallistuvat, laske vakuutukset ym. niin eipä sille autolle paljoa jää palkkaa, josta pitäisi vielä pystyä maksamaan tulevat remontit, ennakkoverot (jotka eivät ole pieniä) ja muut menot.
KTK on täynnä pimeää korruptiota. Vanhat äijät soittelevat keskenään ja "järkkäävät" keikkoja toisilleen ja muut odottavat kauniisti jonossa omaa vuoroaan keskuksen yhteyshenkilöltä. Tähän kuka vaan voi urputtaa vastaan mitä haluaa, mutta totuus on se, että kummasti ne yhdet ja samat autoilijat, jotka ovat esim. kymmenentenä jonossa, ovatkin yhtenä päivänä kadonneet jonosta ja sinä kiltisti odotat siellä neljäntenä, josko sitä soittoa tulisi. Tietysti jos jaksat nuolla oikeiden henkilöiden takamusta olan takaa, saatat sinäkin joskus saada työn ennen muita, joka taas aiheuttaa kateutta ja pahansuopuutta muiden kuljettajien keskuudessa.
En ala tässä haukkumaan nimenomaan Helsingin KTK:ta, on niitä muitakin olemassa. Parasta olisikin, jos sinulla olisi joku tuttu jonkun alueen KTK:ssa ja voisi näin ollen sinulle vähän näitä touhuja valottaa. Kuljetusalassa ei sinänsä ole mitään vikaa kunhan muistat sen, että jos KTK:n listoille menet, niin mitään sananvaltaa sinulla ei ole siihen, milloin päiväsi loppuvat ja paljonko palkkaa saat. Aina löytyy joku toinen, joka jaksaa tehdä sen loppuyön vielä 21:n jälkeenkin ja ottaa homman pienemmällä hinnalla. Ja taas olet jonossa viimeisenä. Parasta olisikin päästä hommiin jonnekin ihan muualle, missä kilpailu ja kateus ei ole em. luokkaa ja sinulla olisi itselläsikin jotain sananvaltaa omiin töihisi.
Mistäkö tiedän? Arvaapa otsikosta:)eikö keikatkin tule ktk:lta? entä keikkojen laskutus? onko joku jättänyt maksamatta? jos on, niin ktk kuitenkin maksanut miehellesi ??? entä polttoainealennus osakkaille( kaikille liikennöitsijöille), entä vakuutukset ? entä markkinointi, reklamaatiot, niin ja se keikkojen etsiminen ja sopimusten teko. eikä unohdeta huoltopalveluita... se prossa mitä ktk ottaa, säästää autoilija sen n.2 kertaisena takas. Jos jotain kysyttävää on, niin kandee ihan vaan mennä kysymään asioita jos on epävarma. Kuitenkin oon samaa mieltä, että taksat on alhaiset. Kyl jos omat hommat hoitaa hyvin, niin kyllä ktk jeesaa vaikeissakin jutuissa. vähän aktiivisuutta se vaatii, mutta tuo tulostakin.
Mielipiteitä on monia, mutta tässä yksi.
Mistäkö tiedän ??? ennen ktk:ta laskutin enemmän, mutta tappiotkin olivat suuremmat ja aikaakin meni paperitöissä. - 305982
kuljetusyrittäjä kirjoitti:
on realistinen kuva kuljatusalasta :) noinhan sen menee...autoilija päättää hinnan ja valitsee työn minkä ottaa vastaan....
Ehkä tulin aiemmassani viestissäni ymmärretyksi väärin. Oletin toki, että ap. kirjoittaja on selvillä kaikista niistä hyvistä puolista, joita KTK:hon sisältyy, ei kai hän muuten sitä vaihtoehtoa harkitsisikaan. Ideana olikin vain tuoda esille se, mitä muuta "ei aina niin tiedossa olevaa" aloitteleva yrittäjä saa kokea, vaikka menisikin töihin KTK:lle. Tässä aivan kuten kaikessa muussakin tuodaan hyvin helposti esille ne asioden ruusuiset puolet (joita ei toki käy kieltäminen, kuten laskutuksen helppous) mutta todellisuus voi olla kuitenkin tässäkin tarua ihmeellisempää, eikä sellaista todellista, monen etsimää yrittäjän vapautta siihen valitettavasti sisälly.
- rellujakelu
ktk ei maksa palkkaa autoilijoille. se on autoilijoiden omistama ajovälityskeslus josta voi ostaa osakkeen jolla auton saa sinne jonoon keikkaa odottamaan. myyntimiehet hankkivat ajoja, jos ns. vakiajopaikan saa, voi se olla alennetulla taksalla ja jos jonosta keikalle pääsee, yleensä taulukkotaksalla, joka ei ole ihan huono. turvallinen ratkaisu. paras jos auton saa johonkin suoraan, esim. schenkerille tms. ja hoitaa homman niin ettei tule valituksia. jakeluajo yleensä 5pv viikossa joten vapaaaikaakin jää. itsellä oli tähän malliin hommat, kokemusta myös ajovälityskeskuksesta. taksat on voittopuolisesti saneltu asiakkaan toimesta, ihme on jos jostain löydät firman joka kysyy paljonko tarvitset 😊😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872