Minulla on muutama erillinen laina, ja haluaisin yhdistää ne yhdeksi lainaksi jotta kulut pienenisivät hieman ja saisin enemmän rahaa säästöön. Luottotietoni ovat kunnossa ja näillä tuloilla minulle on mm. myönnetty 95 000 euron asuntolaina. Mutta en saa tuota yhdistämislainaa mistään! Joka paikasta tulee hylky! Minulla on ihan säännölliset tulot, varma työpaikka, keskipalkka, asumiskustannukset aika edulliset.
Millaiset tiedot oikein pitäisi olla jotta saisin tuota lainaa, kun summakaan ei ole päätähuimaava? Mistä te olette saaneet lainaa? Freedom Rahoitus ja Santander ovat hakemukseni hylänneet.
En saa lainaa?
19
2786
Vastaukset
- Artoxx
Jos asuntolainasi maksaminen on jo hyvässä vauhdissa, kannattaa ottaa yhteyttä asuntolainapankkiisi. Voisit ehkäpä saada ylimääräistä lainaa asuntosi toimiessa myös tälle lainalle vakuutena ja maksaa tällä muut luotot pois. Korkokin todennäköisesti on vakuudellisessa luotossa pienempi.
- epäkelpo hakija?
Se asunto on jo myyty ja asun tällä hetkellä vuokralla, joten tuo ei onnistu. Ketään takaajaa minulla ei ole, joten luoton pitäisi olla vakuudeton, ehkä siinä on se ongelma?
No, varasin ensi viikolle Sampo-pankkiin ajan kun he mainostavat sitä käyttölainaa. - 11
epäkelpo hakija? kirjoitti:
Se asunto on jo myyty ja asun tällä hetkellä vuokralla, joten tuo ei onnistu. Ketään takaajaa minulla ei ole, joten luoton pitäisi olla vakuudeton, ehkä siinä on se ongelma?
No, varasin ensi viikolle Sampo-pankkiin ajan kun he mainostavat sitä käyttölainaa.Mihin hävisi asunnon myynnistä saadut rahat?
- epäkelpo hakija?
11 kirjoitti:
Mihin hävisi asunnon myynnistä saadut rahat?
Niillä maksettiin suurin osa lainasta pois tietenkin. Jouduin myymään asunnon halvemmalla kuin mitä olin siitä itse maksanut, siksi sitä on vielä vähän jäljellä. Omistin asunnon vain vuoden ja sitten tuli yllättäen muutto toiselle paikkakunnalle.
- 11
Niillä maksettiin suurin osa lainasta pois tietenkin. Jouduin myymään asunnon halvemmalla kuin mitä olin siitä itse maksanut, siksi sitä on vielä vähän jäljellä. Omistin asunnon vain vuoden ja sitten tuli yllättäen muutto toiselle paikkakunnalle.
Alunperin sinulle voitiin myöntää asuntolainaa, koska asunto toimi vakuutena. Nyt myynyt asunnon ja sinulle jäi velkaa jäljelle, jolle ei ole vakuutta. Olet nyt melkoinen riskiasiakas pankille, siksi et saa enää lainaa.
- epäkelpo hakija?
11 kirjoitti:
Alunperin sinulle voitiin myöntää asuntolainaa, koska asunto toimi vakuutena. Nyt myynyt asunnon ja sinulle jäi velkaa jäljelle, jolle ei ole vakuutta. Olet nyt melkoinen riskiasiakas pankille, siksi et saa enää lainaa.
Miksi he sitten mainostavat että lainaa saa ilman vakuuksia jos se on niin iso riski että lainaa ei saa? Eihän siinä ole mitään järkeä! Ja siinä lainan lopussa minulla on takaaja, mutta hän ei voi taata enää isompaa lainaa (menetti juuri työpaikkansa joten ei kelpaisi enää uuden lainan takaajaksi).
- 11
Miksi he sitten mainostavat että lainaa saa ilman vakuuksia jos se on niin iso riski että lainaa ei saa? Eihän siinä ole mitään järkeä! Ja siinä lainan lopussa minulla on takaaja, mutta hän ei voi taata enää isompaa lainaa (menetti juuri työpaikkansa joten ei kelpaisi enää uuden lainan takaajaksi).
Ei se normaalisti olekkaan iso riski, mutta sinulle lainaaminen on.
- strpoipoi
95 000 € lainaa yhdelle henkilölle on minusta jo aika paljon velkaa. Jos kuitenkin asuntosi arvo on esim. 30 % enemmän kuin tuo lainan määrä, niin luulisin sen jo omistamasi osuuden kelpaavan vakuudeksi. Tällöin laina pitää olla siitä samasta pankista, kuin missä asuntolainasi on, koska asunnon osakekirja on pankin hallussa.
- epäkelpo hakija?
Sitä lainaa on jäljellä reilut 3000e joten lainojeni määrästä tuskin voi olla kyse, kun yhteissumma on alle 10 000e, jotka siis yhdistäisin yhdeksi ja lyhentäisin 300e/kk kun nyt menee 450e/kk.
- Laukalla maaliin
Sitä lainaa on jäljellä reilut 3000e joten lainojeni määrästä tuskin voi olla kyse, kun yhteissumma on alle 10 000e, jotka siis yhdistäisin yhdeksi ja lyhentäisin 300e/kk kun nyt menee 450e/kk.
Ei kai 450 euron kuukausilyhennys voi olla ongelma sellaiselle, joka on pystynyt hoitamaan 95000 euron asuntolainaa. Pääsetpähän turhista lainoista nopeammin eroon.
- epäkelpo hakija?
Laukalla maaliin kirjoitti:
Ei kai 450 euron kuukausilyhennys voi olla ongelma sellaiselle, joka on pystynyt hoitamaan 95000 euron asuntolainaa. Pääsetpähän turhista lainoista nopeammin eroon.
No sitä juuri tässä yritän mutta kun ei mikään taho myönnä minulle sitä lainaa... Enkä oikein ymmärrä miksi kun raha-asiani ovat kuitenkin kunnossa. Ja asuntolainaa lyhensin vielä enemmän ja selvisin siitäkin, joten en tajua miksi olen yhtäkkiä riskiasiakas??
No, olen huomenna menossa Sampo-pankkiin keskustelemaan asiasta, saa nähdä olenko heillekin huono ja epäkelpo hakija. - Järkimies75
No sitä juuri tässä yritän mutta kun ei mikään taho myönnä minulle sitä lainaa... Enkä oikein ymmärrä miksi kun raha-asiani ovat kuitenkin kunnossa. Ja asuntolainaa lyhensin vielä enemmän ja selvisin siitäkin, joten en tajua miksi olen yhtäkkiä riskiasiakas??
No, olen huomenna menossa Sampo-pankkiin keskustelemaan asiasta, saa nähdä olenko heillekin huono ja epäkelpo hakija.Eivät ole kunnossa siinä vaiheessa kun tarvii kinuta lainojen (kulutusluottojen) yhdistämistä.
- :)
yhdistin monta pientä linaa ja sain halvemman koron!
hyvä paikka
www.lainaa.inno-net.com- epäkelpo hakija?
Juuri nuo firmat ovat minut jo tyrmänneet.
- bussikuski5
paljon sinulla nimimerkki :) oli lainaa ja mitkä ovat kuukausi bruttotulosi. Kyselee eräs, joka yritti hakea "yhdistelylainaa" Santanderilta ja hylky tuli. Voisin kokeilla tuota vaihtoehtoa.
- 16+4
bussikuski5 kirjoitti:
paljon sinulla nimimerkki :) oli lainaa ja mitkä ovat kuukausi bruttotulosi. Kyselee eräs, joka yritti hakea "yhdistelylainaa" Santanderilta ja hylky tuli. Voisin kokeilla tuota vaihtoehtoa.
pikavippifirman omistaja harrastaa sissimarkkinointia eikä siinäkään onnistu kunnolla. varokaa tuota...
- Ruosteinen transit
Yhdistäisit muutaman erillisen lainan,jotta saisit kulut pienemmäksi? muutamat erilliset lainat siis samaan säkkiin asuntolainan korolla,ymmärsinkö oikein,vai miten kuvittelit pienentäväsi kuluja hieman.Koska olet hankkinut nämä "erilliset"lainat ja millä korolla.Ehdottaisin että kääntyisit uudelleen pankkisi puoleen ja kysyisit vaihtoehdoista.Ai niin,mainitsit "että saisin rahaa ENEMMÄN säästöön" ehkei tilanteessasi vielä ole "ylimääräisen säästön aika"
- Matti Viikate
Niin jotain takuitahan yleensa pitaisi olla, mutta voithan kysella tuollaisia haluamiasi lainoja tarjoavista paikoista. Takaajaakin voit harkita jos itsellasi on muuten kaikki kunnossa, ja tiedat pystyvasi maksamaan. Mutta ei kai se kamalan kallista voi olla vain maksaa lainoja pois, maksat vaikka nopeammassa aikataulussa, niin saastyy rahaa. http://mattiviikate.newsvine.com
- epäkelpo hakija?
Asuntolainassa mulla oli 2 takaajaa, jotka sitä loppua vielä takaavat. Mutta nyt toinen heistä on lomautettuna ja toinen sai juuri irtisanomislapun, joten ei taida pankki hyväksyä heitä enää takaajiksi ;)
Mutta menen tänään toiseen pankkiin, puhelimessa he ainakin sanoivat että mun on mahdollista laina saada, mutta päätöksen tekee sitten konttori. Ja sanoivat myös että lainoissa on järjestelykulut ja lainojen yhdistäminen on järkevää koska se pienentää kuluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676