Synkkä pimeyden juhla

pelkkää pimeyttä

Sataa, pilvistä, tulee, koleaa... satoja tuhansia ihmisissä humalassa, sammuneita ja oksentaviä ääliöitä... perhepahoinpitelyitä, joukkotappeluita, puukotuksia, raiskauksia... kaupat kiinni, palvelut kiinni, ei mitään auki, supistetut aukioloajat...

6

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen arki

      Joo mäkään en ole mikään juhannusihminen. Vaikka pidän juhlimisesta en juhannuksesta tai vapusta. Näillä leveysasteilla ihmiset viettävät juhannusta joko omissa pihoissaan, maalla tai ovat niin räkäkännissä että silmät hädintuskin liikkuu. Juhannus kuluu musiikkia kuunnellen ja netissä surffaillen. Olisin voinut mennä viettämään juhannusta sukulaisten kanssa mutta se on yleensä sitä että ollaan ihan räkäposkella ja saat kuunnella sitten loppuyöstä jonkun perheriitaa. Ystävät menevät perheensä kanssa jonnekkin viettämään juhannusta toisten perheiden kanssa, ja puheista päätellen riitelevät myös usein juhannuksen kunniaksi. Kun olin muksu mun isä oli räkäkännissä koko juhannuksen. Mulle on tainut jäädä siitä joku trauma kun inhoan juhannusta. Sellaista se on, mutta onneksi on vain yksi päivä joka menee nopeesti ohi. Mikähän juhannuksen tarkoitus oli aluperin.

      • ei juhannukselle

        eikä mulla ole ikinä rahaakaan panostaa juhannukseen ku se on aina loppukuusta tämäkin juhannus menee koneen äärellä kaupungissa vapusta kyllä pidän silloin ihmiset ovat oikeasti hyvällä mielellä eikä vappuna delaa läheskään yhtä paljon ihmisiä ku jussina


    • Jussihan se
    • minäkin kyllästynyt

      kantaa huolta tapauksista joihin liittyy liiallinen alkoholinkäyttö. minua ei ainakaan pätkääkään kiinosta jos joku aiheuttaa omalla kännäämisellä kuolemansa. niitä ei pitäisi edes uutisoida. luonto siinä vain harventaa heikoimpia pois.
      muuten samaa mieltä. juhannuksen voisi lopettaa.

    • Äiti ja poika

      juhannuksena. Esim. uskonnollinen skitso voi huudattaa netistä ensin MM-jalkapalloa pari viikkoa ennen ja sitten juhannuksena hellarikonferenssia täysillä taulu-TV:n kautta väkisin koko perheelleen, ei osallistu perheen yhteisiin ruokailuhetkiin, ei grillaa, ei puhu perheensä kanssa, käynnistää liiterissä hellarijumalanpalvelusten välillä moottori- tai raivaussahansa ja ujelluttaa sitä ulkona istuvien perheenjäsenten ympärillä, heittää perheen hobbyhall-altaaseen pari desiä kloorirakeita, että ihoa kirvelee, ettei siinä voi vilvoittautua, kylvää jokapuolelle sinne ja tänne rounduppia, polttaa pahveja ja roskia jättimäisenä pihanuotiona ja siitä nousee musta sankka savu ja itse seisoo sen ääressä itsetuhoisesti hengittämässä savua jonkin verran itseensä ja saapuu sisälle kalpean harmaana ja äänittelee hellarikonferenssin musiikkikappaleita ja miksaa niitä kovemmaksi kotikäyttöä varten ja huudattaa niitä täysillä väkisin perheelleen. Puoliso ei osallistunut kolmen juhannuskonferenssipäivän aikana millään tavalla perheemme normaaliin elämään eikä tuonut edes ruokaa kaupasta, joten söimme omia eväitämme pääasiassa. Itse piilottelin kyseistä herraa milloin ulkona ja talon vinttihuoneessa ja laskin päiviä, koska pääsen pois kotoa työllisyyttä edistävälle kurssille erilleen... rukoilin kyllä Jumalaa auttamaan ja oloni rauhoittui, Taivaan Isä varmaan auttaa, että selviän tästäkin elämän rististä ehjin nahoin, vaikka olenhan minä sitä jo kolmisenkymmentä vuotta kantanut.

      • Suosittelen lämpimäs

        Suosittelisin tarkistamaan lääkityksen, lääkärissäkin voisi käydä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe