Yhtäaikaiset alavatsan ja alaselän kivut..

Kipuileva

Olen kärsinyt nyt noin parin viikon ajan alaselän ja alavatsan yhtäaikaisista kivuista. Tarkemmin sanoen oireet ovat seuraavat:

- alavatsalla, rakon kohdalla täyteyden tunnetta, vaikka rakko olisi juuri tyhjätty. Kirvelyä tai tiheävirtsaisuutta ei ole. Jäytävää tunnetta vatsan ja selän puolella.

- munasarjojen korkeudella myös lievää arkuutta

- alaselkä on tunnustellen todella arka ihan tuosta keskeltä ja molemmin puolin pakaroiden yläpuolelta ja taivutellessakin aristaa. Esim. autossa istuessa tulee tunne, että pitäisi saada jalat ojennettua tai muutoin ottaa lonkkiin kipeää, väsyy.

- ulostaminen suht normaalia, joskin paljolti ilmavaivaa.

- lievää alavatsakipua

- öisin ei vaivaa laisinkaan. Kipuja ei ole silloin.

Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia oireita ? Olen käynyt vuosittain säännöllisesti gynekologilla, eikä siellä ole ilmennyt mitään kummempaa.

Käytän Mercilon pillereitä. Olen 37 vuotias. Kaksi synnytystä.

Olen itse miettinyt, mikä syy voisi aiheuttaa samaan aikaan sekä pakaroiden alueen / alaselän aristusta / kipuilua, että painon tunnetta rakon alueella / sen molemmin puolin.

3

16189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivistelijä

      Tää vois kuulua tuonne naistentautien osastolle, itse sinne kirjoittanut vähän samanlaisista vaivoista. Onko sulla sellaista tasaista kipua vaiko kohtauksittain? Itselläni tulee kohtauksittain, että kivistää niin pirusti ja tuntuu et pitäis juosta samantien vessaan mut jos en mene vessaan niin menee hätä useimmiten ohi. Mulla on kyllä ärtynyt suoli vissiin, mutta en vaan jaksa uskoa että nuo vaivat johtuisivat suolistosta kun nimenomaan munasarjojen kohdalta sattuu. Gynelle olen menossa tiistaina ja saa nähdä katsooko ultralla tilanteen, olen siis säännöllisest pillereiden takia käynyt ja normaalitutkimuksessa ei ole ainakaan mitään näkynyt/tuntunut.

      • Kipuileva

        Aamuisin, kun herään ja nousen jalkeille, alkaa pikkuhiljaa alaselkää kivistää ja tuntuu kuin selkä olisi jäykkä. Myös alavatsalla alkaa pikkuhiljaa tuntua kivistystä.

        Minulla on myös vuosia sitten todettu olevan ärtyvä paksusuoli, välillä pahempi, välillä oireeton. Useimmiten kuitenkin paljon ilmavaivaa.

        Tuo kipu tuntuu sellaiselta, että välillä lievempi ja sitten taas voimistuu. Koen, että istuessa pakaroiden seutu tuntuu kireältä.

        Jännä puristava tunne munasarjojen kohdalla.

        Millaisia oireita on esim. suolistotulehduksissa ?


      • Painkiller2
        Kipuileva kirjoitti:

        Aamuisin, kun herään ja nousen jalkeille, alkaa pikkuhiljaa alaselkää kivistää ja tuntuu kuin selkä olisi jäykkä. Myös alavatsalla alkaa pikkuhiljaa tuntua kivistystä.

        Minulla on myös vuosia sitten todettu olevan ärtyvä paksusuoli, välillä pahempi, välillä oireeton. Useimmiten kuitenkin paljon ilmavaivaa.

        Tuo kipu tuntuu sellaiselta, että välillä lievempi ja sitten taas voimistuu. Koen, että istuessa pakaroiden seutu tuntuu kireältä.

        Jännä puristava tunne munasarjojen kohdalla.

        Millaisia oireita on esim. suolistotulehduksissa ?

        Löytykö niihin kipuihin ratkaisua, eli kävitkö lääkärissä? Itselläni on ollut jo muutaman päivän ihan samanlaiset oireet kuin ylempänä luettelit? Minulle tuli ensimmäisenä virtsatien tulehdus mieleen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe