Onko joku alaraja, paljonko rahaa laitetaan kuukausittain tai kerralla ylipäätään? Kannattako minun tehdä kun olen jo eläkkeellä, tosin lopullinen työkyvyttömyys vielä avoin?
OP eläkesäästötili
7
1854
Vastaukset
- Tosiko?
Mitä eläkevakuutuksella teet kun olet jo eläkkeellä!!! Onko OP:ssa sellaista sulle myyty? Jos on niin, aivan tolkuton juttu.
- mörklkinen
ei ole uutta ja ihmeellistä ossuuskassalta. Vastahan jäivät kiinni säätövakuutusten myynnistä 90-kymppisille. Pelkät kulut op:ssa 60.000 euroa 25 vuodessa - ryostoä!
- ap
mörklkinen kirjoitti:
ei ole uutta ja ihmeellistä ossuuskassalta. Vastahan jäivät kiinni säätövakuutusten myynnistä 90-kymppisille. Pelkät kulut op:ssa 60.000 euroa 25 vuodessa - ryostoä!
Ei kukaan tarjonnut, vain löysin tietoja ja ajattelin asiaa, siis ei kannata tehdä, verottaja vie ison osan. Eläkesäästäminen on kai eri asia kuin eläkevakuutus?
- nonono
ap kirjoitti:
Ei kukaan tarjonnut, vain löysin tietoja ja ajattelin asiaa, siis ei kannata tehdä, verottaja vie ison osan. Eläkesäästäminen on kai eri asia kuin eläkevakuutus?
Eläkesäästötili tai vakuutus kannattaa jos rahat saavat kasvaa riittävän pitkän ajan korkoa korolle. Se niin kovasti mainostettu veroetu toteutuu vain ja ainoastaan, mikäli saat niin paljon tuottoa eläkesäästöillesi, että ne riittävät kattamaan sen seikan, että tilissä ja vakuutuksesta varoja nostettaessa verottaja verottaa koko säästösummaa - ei vain tuottoa. Jos aika on lyhyt (
- ap
nonono kirjoitti:
Eläkesäästötili tai vakuutus kannattaa jos rahat saavat kasvaa riittävän pitkän ajan korkoa korolle. Se niin kovasti mainostettu veroetu toteutuu vain ja ainoastaan, mikäli saat niin paljon tuottoa eläkesäästöillesi, että ne riittävät kattamaan sen seikan, että tilissä ja vakuutuksesta varoja nostettaessa verottaja verottaa koko säästösummaa - ei vain tuottoa. Jos aika on lyhyt (
Hyvä, ymmärsin. Päätin säästää tavoitetilille.
- ashofdifmsasfsdasdgs
nonono kirjoitti:
Eläkesäästötili tai vakuutus kannattaa jos rahat saavat kasvaa riittävän pitkän ajan korkoa korolle. Se niin kovasti mainostettu veroetu toteutuu vain ja ainoastaan, mikäli saat niin paljon tuottoa eläkesäästöillesi, että ne riittävät kattamaan sen seikan, että tilissä ja vakuutuksesta varoja nostettaessa verottaja verottaa koko säästösummaa - ei vain tuottoa. Jos aika on lyhyt (
Höpöhöpö.
Veroetu tarkoittaa sitä, että saat oman pääomasi tuoton verottomana. Eläkettä nostettaessa maksetaan saman verran veroa kun veroetu on säästöaikana ollut. (Ellei pääomaprosentti muutu, mikä onkin näissä sopimuksissa se suurin riski.) Jos tarkoitus on joka tapauksessa säästää eläkepäiviä varten, eikä rahoja todennäköisesti tarvita aikaisemmin, on eläkesäästösopimus järkevä johtuen mm. osinkojen ja luovutusvoittojen verovapaudesta. - pösssinpää
ashofdifmsasfsdasdgs kirjoitti:
Höpöhöpö.
Veroetu tarkoittaa sitä, että saat oman pääomasi tuoton verottomana. Eläkettä nostettaessa maksetaan saman verran veroa kun veroetu on säästöaikana ollut. (Ellei pääomaprosentti muutu, mikä onkin näissä sopimuksissa se suurin riski.) Jos tarkoitus on joka tapauksessa säästää eläkepäiviä varten, eikä rahoja todennäköisesti tarvita aikaisemmin, on eläkesäästösopimus järkevä johtuen mm. osinkojen ja luovutusvoittojen verovapaudesta.Hahm hah, OP-kassa jäi kiinni huijauksesta:
Kauppalehti;
Osuuspankki laskee ps-tilin kuluja ja muuttaa hinnoittelurakennetta. Uudet hinnat tulevat voimaan lokakuun alusta, pankki kertoo tiedotteessaan.
Ossuuskassan pakko muuttaa hinnoittelua. Yli 12 000 myyjää ja eivät saaneet kuin hieman yli 10%;n markkinaosuuden. Sampo Pankilla 2.500 myyjää ja saivat 60%:n markkinaosuuden-
Osuuskassan ryöstöyritys ei onnistunut.
Kulut asiakkalle säästöaikana yli 60.000 euroa!Voi siinä muutaman kympin maksaa poonuksia. "meillä on paljon yhteistä asiakkaan kanssa - asiakkaan lompakko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522