Lottovoitto tuhosi elämäni

ja perheen!

Voitin 7 vuotta sitten lotossa, en ihan pääpottia, mutta merkittävän summan silti. Ajattelin ostavani asunnon. Työinto vähän lopahti ja lopetin työt. Matkustelin, ostin molemmille uudet mersut jne. Huomasin pian, ettei rahaa ole niin upeaan taloon kuin lottovoittaja ansaitsisi, joten vaihdoimme hienoon vuokra-asuntoon.

Kallis vuokra, matkailu, autot, vakuutukset yms. söivät rahat nopeasti. Tuli vähän sijoitettua firmoihin ja niitä sitten velkarahalla yritin pitää hengissä. Autot vanhenivat eikä ollut varaa ostaa uutta tilalle. Vuokra jäi maksamatta. Töihin en enää päässyt, koska kokemukseni oli vanhentunut. Ryyppäsin ja vaimo lähti lapsineen.

Nyt velkoja on yhteensä 153 000 euroa ja pöydällä kasa avaamattomia kirjeitä. Veikkaus tuhosi elämäni. Olisin jättänyt rivin tekemättä, jos olisin tiennyt voittavani.

Mites tässä näin kävi: lottovoittajasta tuli jättivelkoihinsa nääntyvä kirkonrotta?

135

29372

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • we

kun pissa menee päähän niin aivot ei pelaa...

• ---------------

ei pidä olla heti liian ahne ja törsäillä joka asiaan.

• vekkuli7

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!!!!! No, toivottavasti edes opit jotain....

• asdfghkjhgd

Opettele kirjoittamaan.

• numero 45

Tuntuu vähän feikiltä, koska koskaa ei 6 1 luokan voitto ole ollut seillainen, että mahdollsitaisi suurellellista elämää... ja seiskalla taas harvoin velkaantuu järjettömästi, kyllä ne rahat saa katoamaan, mutta tuskin velkaantuu satoja tuhansia.

• millivaiei

Voi sitä järjestelmällä voittaa sievoisen summan vaikkei ihan pääpottia saakaan, kun ne rivit kertautuu mukavasti :)

• ?+Å

Olen samaa mieltä tuo henkilö ei ole voittanut mitään!
        Jos on, tai olisi varaa ostaa esim. hienot Mersut ja vielä kaksin kappalein, niin niidenkin arvo olisi vielä nytkin seitsemän vuoden jälkeen huomattava!
        Täytyy vaan todeta, että paskanjauhajia riittää tässä maailmassa.

• UrpoNaattori
        ?+Å kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuo henkilö ei ole voittanut mitään!
        Jos on, tai olisi varaa ostaa esim. hienot Mersut ja vielä kaksin kappalein, niin niidenkin arvo olisi vielä nytkin seitsemän vuoden jälkeen huomattava!
        Täytyy vaan todeta, että paskanjauhajia riittää tässä maailmassa.

En kyllä usko että kirjoituksen kirjoittaja on lottovoittoa voittanut, mutta epäileminen ei paljon rikasta kirjoituksen sisältöä.... Onhan se surullista että noin on päässyt käymään, mutta ihan turha sitä lottovoittoa on syyttää. Velkaantua voi köyhäkin. Ryypätä voi kuka tahansa. Vaimot lähtee kävelee muiltakin. Huonoja autokauppoja tekee muutkin velkarahalla.... Eihän se lottovoiton syyttely auta yhtään enempää kuin sormella osottelu sinne ratin ja penkin väliin auttaa.. Kannattais miettiä mitä voi tehdä jatkossa velkojen kanssa, ikävä kyllä moni muukin on samanlaisessa tilanteessa.

• hetkenMiljonääri

luitteko ollenkaan aloittajan viestiä? Siis luulen todellakin että hän on voittanut ison summan. Siitä alkoi pissan nouseminen päähän
        "mä oon miljonääri" "ei huolen häivää" "rahaa leviäks, kyllä sitä riittä"
        Luulisin että noita ajatuksia hällä ollutkin, joiden takia meni kontrolli täysin.

-Autot (eikös tollasilla aika kovat vakuutukset)
        -Kallis vuokra-asunto (vuokrat jää maksamatta -> maksut perintään) ja aika pirunmoiset korot.......
        - Pikkufirmoja (vaatii nekin pääomaa)
        -Ja varmaan on paljon muutakin mihin hän on sysännyt....
        -Aloittajalla yksinkertaisesti loppui rahat.... ja voin uskoa että perintään menneistä ja kaikista muistakin kuluista voi hyvinkin tulla noin iso loppuvelka.

Mene velkaneuvojalle, häneltä saat varmasti apua ja paljon Voimia.

• ihan sama.

Jospa se oli vikinglotto??

• 2 + 5

Tarinasi olisi ollut uskottavampi, jos olisit kertonut voittaneesi 7 oikein, sillä sitä pienemmilla voitoilla ei todellakaan ostella asuntoa, kahta mersua, matkustella tms.

Ettäs sillee.

• jöns lumperi

Mutta...eikös hän kertonut voittaneensa "en ihan pääpottia" kuullostaakseen uskottavammalta?

• provoeino
        jöns lumperi kirjoitti:

Mutta...eikös hän kertonut voittaneensa "en ihan pääpottia" kuullostaakseen uskottavammalta?

Joo!

Voitin lotossa 4 oikein ja sain 8,50 euroa, kun pikkuvoittoja oli viikolla niin paljon, kun rivi oli 1,2,4,5,7,10,25.

Olin luvannut kylän kauniille fiirulle 100e pippuripihvin 5 michelininen ravintolassa, koska näin etiäisen tuosta, että voitan lotosta.

Olimme pöydässa jos syömässä silloin kun pallot tippuivat koriin, ja pihviä oli leikattu. Oli pakko ottaa 250e pikavippi, että saisin itseni kuivaksi.

Lottovoiton pienuus tuhosi elämäni! nyt maksan viikon päästä sitten 325e, että sain tuon nautinnon.

Että haravajärjestelmällä voi saada enemmän ja kun rahaa on niin miksei sitten voisi ostaa niitä mersuja osamaksulla, kun kuvitelmissa on, että noi sijoitukset alkaa poikimaan, sitten otetaan kallis vuokra-asunto, jota maksellaan niillä mitä jää matkustelusta, maksetaan kahden auton osamaksuja jne. Kohta ollaan PA, kun ei ne sijoitukset sitten poikineetkaan.

• PELLE PELLE

Opettele IDIOOTTI lukemaan, siinähän nimenomaan luki ettei ollu VARAA ostaa asuntoo, jotan vuokras, mua vit%&%aa tommoset pellet jotka on heti määkymässä vaikka ei ees sisältöö tajua...

• se

no juu...jos haluat ylellisen elämän lotolla?on voitettava yli 3 miljoonaa ja sittenkin eläkeikä on syytä olla lähellä ja myöskin se ns.hankittu. jos oot tuhlaajapoika.eikä entistä velkaa penniäkään...

• sdfghkjhgfd
        se kirjoitti:

no juu...jos haluat ylellisen elämän lotolla?on voitettava yli 3 miljoonaa ja sittenkin eläkeikä on syytä olla lähellä ja myöskin se ns.hankittu. jos oot tuhlaajapoika.eikä entistä velkaa penniäkään...

Kyllä 3 milliä rittää eläkkeeksi vaikka 18-vuotiaalle. Tietenkin tuosta ylellisyydestä pitää sitten ymmärtää tinkiä. Muutama hyvä sijoitusasunto tuottaa jo mukavat viikkorahat.

• Velkakierre

Ihan yleinen tarina sen jälkeen kun tavallinen ihminen saa yllättäen suuren summan rahaa. Kun kädessä ei ole koskaan ollut kuukauden palkkaa enempää, puoli miljoonaa tuntuu valtavalta rahakasalta, jonka omistaja voi tehdä maailmassa ihan mitä tahtoo. Onnenpotku saa unohtamaan, että tavallinen duunarikin ansaitsee 20 vuodessa puoli miljoonaa, eikä se silti anna mahdollisuutta herrasteluun. Tuollaisen summan tuotto kohtuullisesti sijoitettuna olisi parikymmentätuhatta euroa vuodessa, mikä jo mahdollistaa töistä pois jäämisen. Mutta samaan aikaan menoja ei voi rajusti kasvattaa.

Autot ja talot eivät tuota omistajalleen rahaa, sillä ne pitää ensin ostaa ja sitten vielä ylläpitää. Mutta mistä otetaan ylläpitoon rahat, kun työnteko on lopetettu? Tietysti pääomasta, joka on jo pienentynyt näitä statussymboleja ostaessa. Ja kun sijoituskokemusta ei ole, rahat makaavat jollakin määräaikaistilillä mitättömällä korolla. Sieltä voi ottaa, mutta vain niin kauan kuin rahoja riittää. Lisää ei tule mistään, ja näin se onnen aika loppuu viiden tai kymmenen vuoden päästä. Talon voi tietysti myydä, mutta autoistahan ei kymmenen vuoden jälkeen paljon saa.

Tämän tavallisen tarinan olet kruunannut ottamalla velkaa. Se ei varmaan olisi kaikille tullut mieleen.

• Näitä on

Aina välillä tulee vastaan juttuja lottovoittajista (niin koti-, kuin ulkomaisistakin), jotka lopulta päätyvät rahattomiksi ja hirmuisten velkojen kouriin. Se on jännä juttu. Ilmeisesti suhteellisuudentaju häviää ihmiseltä, kun tälle sitä yhtäkkiä suodaan kohtuullinen summa kerralla.
        Toisaalta silti ihmetyttää kuinka näin pääsee käymään. Jokainen kuitenkin osaa laskea yhteen ja vähentää, jota parempaa matemaattista lahjakkuutta rahanhallinta ei juuri vaadi. Mutta kai se sitten vain pistää joidenkin pään niin sekaisin, ettei minkäänlaista budjettia ymmärrä tehdä.

Itse olen miettinyt asian niin, että jos lottovoitto tulisi, menisi se lähes kokonaisuudessaan sijoituksiin. Suurelta osin indeksinmukaisiin osakkeisiin. Miljoonakin takaisi jo mukavat vuositulot koko loppuiäksi, kunhan ei nousukauden ehtoopuolelle ostojaan ajoittaisi.

• nimetönkös

Pakko nyt puuttua tässä viestissä olleeseen väittämään, joka tosin on melko epäolennainen alkuperäisen aloituksen suhteen... Mutta tavallinen duunari ei tienaa tuota puolta milliä 20 vuodessa... enainakaan minä..nainen, vuosikausia työtä paiskineena... enkä edes kouluttamaton, sillä olen kuitenkin kuusi vuotta opiskellut alaa.... jo yli 20 vuotta työelämässä olleena ansioni jäävät nippa nappa 300 000:n

• joopajoo mh..
        nimetönkös kirjoitti:

Pakko nyt puuttua tässä viestissä olleeseen väittämään, joka tosin on melko epäolennainen alkuperäisen aloituksen suhteen... Mutta tavallinen duunari ei tienaa tuota puolta milliä 20 vuodessa... enainakaan minä..nainen, vuosikausia työtä paiskineena... enkä edes kouluttamaton, sillä olen kuitenkin kuusi vuotta opiskellut alaa.... jo yli 20 vuotta työelämässä olleena ansioni jäävät nippa nappa 300 000:n

ilman koulutustakin tienaa metallialalla yli 300000e ilman ylitöitä.Samoin rakennuksilla.

• Velkakierre
        nimetönkös kirjoitti:

Kaikkien palkansaajien keskipalkka on muistaakseni 2800 euroa. Ehkä minulla on oman ammattialani vuoksi pikkuisen ruusuinen kuva suoritusportaan palkasta, mutta kyllä tuntemieni perusduunarien peruspalkatkin ovat siellä kahdentuhannen tuntumissa. Siihen lomarahat ja ylityöt päälle, niin vuodessa tulee reilusti yli 25000 ja 20 vuodessa runsaasti puoli miljoonaa, tosin bruttona. Mutta lisäksihän on urakat, joissa tienataan ihan eri tavalla. Sanoisin että nämä osaavat ammattimiehet ansaitsevat 20 vuodessa käteen sen puoli miljoonaa, vaikka eivät olekaan korvaamattomia mestareita.

• asdfhkjhgf

Se on vaan joillekin ihan sama paljonko sitä rahaa on, kun kaikki menee joka tapauksessa.

• Algebra
        nimetönkös kirjoitti:

20 vuotta on 240 kk.
        300.000 jaettuna 240 on 1.250 €/kk, ilman lomakorvauksia.

Mistä 6 vuoden opiskeluja vaatineesta ammatista saa näin pientä palkkaa???

Toisaalta 2.500 €/kk, niin tulot ovat 600.000. Eikä tuntipalkka ole vielä ihan 15 €/t.

Ja tällaisissa yhteyksissähän aina puhutaan bruttopalkoista.

• Hehhehheh

Eikös se toiseksi suurin voitto 6 varanumero anna luokkaa 20.000 euroa olevia voittoja. Mistä kävit hakemassa pari uutta Mersua kymppitonnilla kappale?

• kuusplussa!

Nyt o ollu alle 5000 euron siivuja 6 1 tuloksilla jopa n. 30000,-

• toistasataatuhatta

olleen suurimmat voitot 6 lisänumero luokkaa 130 000 e... Itse olen jopa toivonut etten tarvitsisi kuin tuon kokoisen voiton. Niitä oli joku vuosi sitten muutamilla kierroksilla, kun potti kertyi ja päävoittoa ei osunut kellekään.

• L. Ottomies
        toistasataatuhatta kirjoitti:

olleen suurimmat voitot 6 lisänumero luokkaa 130 000 e... Itse olen jopa toivonut etten tarvitsisi kuin tuon kokoisen voiton. Niitä oli joku vuosi sitten muutamilla kierroksilla, kun potti kertyi ja päävoittoa ei osunut kellekään.

Yksi nolla pois perästä niin menee suunnilleen oikein ne voittosummat 6 1 lisänumerolla.

• wamic
        kuusplussa! kirjoitti:

Nyt o ollu alle 5000 euron siivuja 6 1 tuloksilla jopa n. 30000,-

tuossa muutama viikko sitten voitin 6 oikein, ja sain käteeni 2556eur. samalla kieroksella sai 6 varanumerolla vähän alle 17000eur.

• wamic
        toistasataatuhatta kirjoitti:

ei pidä paikkaansa

• lentävä lautanen.

että ovat voittaneet lotossa. Joten kirjoitus kuulu UFO osastoon.

• sijoitusmies

Saattaa olla keksitty, mutta opetus on silti hyvä.

Nk. keskiluokan ongelma on aina ollut siinä että autoja ym kulutustavaroita pidetään varakkuuden merkkinä, ja riippumatta millaiset tulot ovat, elintaso pitää saada HETI niin korkealle tasolle kuin mahdollista.

Nimim. Velkakierre oli täysin oikeassa; varallisuus on sellaista, mikä tuottaa tuloja. Osakkeet, sijoitusasunnot, metsä, ym. Auto, TV, tai edes oma talo ei ole sijoituksiin verrattavaa varallisuutta (olkoonkin että talo on paljon järkevämpi hankinta kuin hieno mersu). Ne tuottavat kuluja.

Jos haluaa elää mukavasti jatkossakin, ensin hankitaan varallisuutta; sitten "ylimääräisellä" rahalla muuta kivaa, vaikka osinko-, korko-, ja vuokratuloilla. Rahojen makuuttaminen pankissa on se toinen virhe. Pankin koroilla pysyy hädin tuskin inflaation kyydissä, sillä edellytyksellä että niitä rahoja ei käytetä.

Tämä opetus koskee muitakin kuin lottovoittajia ;-)

• sijoitusmies
        sijoitusmies kirjoitti:

Saattaa olla keksitty, mutta opetus on silti hyvä.

Nk. keskiluokan ongelma on aina ollut siinä että autoja ym kulutustavaroita pidetään varakkuuden merkkinä, ja riippumatta millaiset tulot ovat, elintaso pitää saada HETI niin korkealle tasolle kuin mahdollista.

Nimim. Velkakierre oli täysin oikeassa; varallisuus on sellaista, mikä tuottaa tuloja. Osakkeet, sijoitusasunnot, metsä, ym. Auto, TV, tai edes oma talo ei ole sijoituksiin verrattavaa varallisuutta (olkoonkin että talo on paljon järkevämpi hankinta kuin hieno mersu). Ne tuottavat kuluja.

Jos haluaa elää mukavasti jatkossakin, ensin hankitaan varallisuutta; sitten "ylimääräisellä" rahalla muuta kivaa, vaikka osinko-, korko-, ja vuokratuloilla. Rahojen makuuttaminen pankissa on se toinen virhe. Pankin koroilla pysyy hädin tuskin inflaation kyydissä, sillä edellytyksellä että niitä rahoja ei käytetä.

Tämä opetus koskee muitakin kuin lottovoittajia ;-)

Tunnen ihan henk koht muutamankin kaverin, jotka rikastuivat mutta päätyivät asumaan pieneen vuokraluukkuun velat niskassa. Yksi lottovoittajakin mahtuu joukkoon. Liikaa törsäämistä, ja sitten huonoja sijoituksia yhteen kohteeseen (hienon ravintolan perustaminen on varsin suosittu tapa hukata rahat; sinänsä yrittäminen on hieno juttu, mutta ravintola-alalla ei ole helppoa pärjätä).

Kaikki tämä siis koskee lähinnä ns. äkkirikastujia. "Vanha raha" on oppinut pitämään varallisuudestaan huolta.

• meizi83
        sijoitusmies kirjoitti:

Tunnen ihan henk koht muutamankin kaverin, jotka rikastuivat mutta päätyivät asumaan pieneen vuokraluukkuun velat niskassa. Yksi lottovoittajakin mahtuu joukkoon. Liikaa törsäämistä, ja sitten huonoja sijoituksia yhteen kohteeseen (hienon ravintolan perustaminen on varsin suosittu tapa hukata rahat; sinänsä yrittäminen on hieno juttu, mutta ravintola-alalla ei ole helppoa pärjätä).

Kaikki tämä siis koskee lähinnä ns. äkkirikastujia. "Vanha raha" on oppinut pitämään varallisuudestaan huolta.

Rahaa oppii arvostamaan, kun sen alkuperän tietää - on tullut omasta työstä. Näyttämisenhalu poistaa rahaa mukavasti.

• karmeekurmee
        sijoitusmies kirjoitti:

paskaks ja paska ei lopu koskaan...silti en lähtis edes pizzabisnekseen

• peritty raha
        sijoitusmies kirjoitti:

vanha raha ja peritty raha, joka on kovalla tehty - pysyy hyppysissä - fiksuilla. Kukaan ei huomaa kun ajelee ruosteisella autolla ja näyttämisen tarve on pyöreä n-o-l-l-a. Ei tule edes paineita kun on hiljaa ja matalalla profiililla. On turvallinen ja mukava olla, eikä paljon taloustuulet heiluttele. Hyvää kesää, olkaa säästäväisiä.

• oma vikas

Mitäs olit idiootti ja aloit törsäilemään

• Matti Viikate

Tuollaista on kaynyt monelle. Kaikkien pitaisi vain pitaa jarki paassa kun voittaa. Pakko sinunkin on vain koittaa tehda toita omassa tai jonkun muun firmassa, muu ei auta. http://mattiviikate.newsvine.com/

• mk

Jos et voittanut vähontään 3 miljoonaa euroa ja olisit osan sijoittanut varmoihin kohteisiin kuten vaikka muutama satatuhatta korkeakorkoiselle tilille niin tuotto olisi taattu. Vaikka ostanut pari yksiötä ja ne vuokralle niin tulsi varmasti rahaa joka kuukausi ja kuka käski velkaa ottamaan jos on voittanut jotain ja töissä olisi kannattanut kumminkin käydä.

• tapsa111

Joo.sitä kun on syntyny tonnin miljonäärinä.eli kun saat ylim.tonnin niin luulet että se riittää vaikka mihin.kun tosiaan on tottunut elämään kädestä suuhun.Mutta ei huolta, jos vielä voitat, niin älä anna rahan turmella itseäsi.Anna rahat vaikka mulle,pidän niistä kyllä hyvää huolta.HEH HEH joo täällä on pohjaton kaivo rahan suhteen

• nuclear_destruction

Blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaaaa

Kiinnostavuus 750

• miettiä kahdesti

Niin käy kun lopettaa lottovoiton jälkeen työt, jatkais vain samaan rataan töissä, mutta oishan sitä voinnut toki autot ja asunnon ostaa.
      Elikkäs oma mokas ku et pysynyt töissä.

• Just joo

Ei se iso vika tarvitse olla jos se on päässä.

• on , että yrität taas lotota.

• Nyt hidas elämä

Sanotaan, että raha tuo onnea. Sanotaan myös, että onnellinen on mies ilman paitaa.

No nythän sinun pitäisi sitten olla onnellinen, jos olet köyhä kuin kirkon rotta.
      Ei ainakaan tarvitse huolehtia mihin rahat sijoittaa, eikä kantaa huolta siitä miten
      omaisuus säilyttää arvonsa, ettei sitä menetä.

Ja vaimo olisi ehkä lähtenyt muutenkin. Eli nykyään niin köyhät kuin rikkaatkin erovat.

Olet saavuttanut hitaan elämän. Sehän on nykyään stausta, ei hieno mersu tai komea talo.

Miksi et ole tyytyväinen. Olihan rahoilla rehvastelu mieleen niin kaun kuin sitä kesti.
      Voit nyt tyytyväisenä sitä muistella.

Ja ainahan voi yrittää lottoakin uudelleen. Tiedä vaikka voit voittaa ja toistaa koko rumban.

Tai sitte ei, ja koko opettava tarina on pelkkää puppua.

• Pahoittelen virhettä

Sanotaan tietenkin että raha ei tuo onnea

• kekspere
        Pahoittelen virhettä kirjoitti:

Sanotaan tietenkin että raha ei tuo onnea

mutta se mitä rahalla saa voi tuoda onnen..

• Neljä oikeen

Raha ei sitä miksikään muuta. Veikkausko sun elämäs tuhosi??? Herää jo, ihan itse marssit rahankiilto silmissä kiskalle sitä kuponkias täyttään. Et sitten reppana tajunnut pyytää veikkauksen asiamiehiltä ohjetta miten päin tulojen ja menojen suhde pitää olla jottei karkaa mopo lapasesta?
      Noin tyhmää ei olekkaan eli mauton provo!

• En muuten usko

Ei ihme että velkaantuu. Neljä oikein ei mun älyllä oo vielä sellainen potti että kannattas leipätyöstä luopua ja alkaa mesetteleen. Kuka keksii vielä pöljemmän aloituksen?

• Syytä itseäsi

Aika surkea feikki aloitukseksi. Liian kaavamainen eikä näin pöljää tyyppiä voi ollakaan. Minäpä kerron tositarinat. Muutama vuosi sitten jaoin päävoiton parin kaverin kanssa. Aika reilu potti silti, joka kieltämättä vei unet pariksi yöksi. Enpä ruvennutkaan rellestämään, mutta yhteistä voittoa juhlistaessamme toiselta kaverilta rupesi mopo karkaamaan käsistä. Löytyi ystäviä jos jonkinlaisia, vaikka oli ollut siihen asti aika hiljainen ja varovainen luonne. Päätin, että minäpä pidänkin pään kylmänä.

Tytär oli juuri lähtenyt kotoa maailmalle. Ostin hänelle hyvän asunnon ja pari hieman vaatimattomampaa sijoitusmielessä vuokralle. Tasaista tuloa joskaan ei kovin huimalla korolla, mutta pääomaa on kiinni. Työpaikkaani en tietenkään jättänyt vaan jatkoin entiseen malliin. Hieman sisustelin ja hankin uusia kuteita, mutta kuittasin utelut sanomalla, että äiti jätti hieman perintöä. Nyt tosin olen jo eläkkeellä mutta voitostani ei tiedä kuin tyttäreni, joka osaa pitää suunsa kiinni. En pilaa ihmissuhteitani tästä kertomalla kuin nimettömänä. Niitten parin kaverin kohtaloista en tiedä, kun muuttivat muualle.
        Raha-asioistaan kannattaa muuten leuhkia vielä vähemmän kuin seksikokemuksistaan. Neuvoksi nuoremmille.

• perijätär 27- v.
        Syytä itseäsi kirjoitti:

Aika surkea feikki aloitukseksi. Liian kaavamainen eikä näin pöljää tyyppiä voi ollakaan. Minäpä kerron tositarinat. Muutama vuosi sitten jaoin päävoiton parin kaverin kanssa. Aika reilu potti silti, joka kieltämättä vei unet pariksi yöksi. Enpä ruvennutkaan rellestämään, mutta yhteistä voittoa juhlistaessamme toiselta kaverilta rupesi mopo karkaamaan käsistä. Löytyi ystäviä jos jonkinlaisia, vaikka oli ollut siihen asti aika hiljainen ja varovainen luonne. Päätin, että minäpä pidänkin pään kylmänä.

Tytär oli juuri lähtenyt kotoa maailmalle. Ostin hänelle hyvän asunnon ja pari hieman vaatimattomampaa sijoitusmielessä vuokralle. Tasaista tuloa joskaan ei kovin huimalla korolla, mutta pääomaa on kiinni. Työpaikkaani en tietenkään jättänyt vaan jatkoin entiseen malliin. Hieman sisustelin ja hankin uusia kuteita, mutta kuittasin utelut sanomalla, että äiti jätti hieman perintöä. Nyt tosin olen jo eläkkeellä mutta voitostani ei tiedä kuin tyttäreni, joka osaa pitää suunsa kiinni. En pilaa ihmissuhteitani tästä kertomalla kuin nimettömänä. Niitten parin kaverin kohtaloista en tiedä, kun muuttivat muualle.
        Raha-asioistaan kannattaa muuten leuhkia vielä vähemmän kuin seksikokemuksistaan. Neuvoksi nuoremmille.

...rahoilla ei kannata leveillä tässä maassa. Itse en ole kertonut yhdellekään ihmiselle saaneeni muutama vuosi sitten perinnön, jolla ostin asunnon ja auton, säästöönkin vielä jäi hiukan. Ihmiset luulevat, että kovin on tiukkaa mulla pienellä palkallani, vaikka todellisuudessa velkaa ei ole euroakaan. Pakko vaan on pitää salassa nämä raha-asiat, koska en halua päälleni kaikkien vihoja ja kateutta.

• Blue eyes
        Syytä itseäsi kirjoitti:

En tiedä ketjun aloittaneesta tarinasta, mutta saatan uskoa sen. Kyllä mopo voi karata moneltakin.

Mutta tiedän yhden tositarinan. Vanhempani tunsivat yhden ensimmäisistä Ässä-arvan päävoiton voittaneista. Voitto oli silloin 100.000 markkaa.

Kaveri oli aina saanut vain ihan pientä palkkaa, vissiin oli posti-telellä, ainakin aikoinaan toimi puhelunvälittäjänä (käsivälitteisten puhelinten aikaan). En tiedä, mitä teki voiton saadessaan.

No mopohan karkasi ihan totaalisesti, vaikka jo siihen aikaan vasta valmistunut insinööri sai lähes saman veran vuodessa. Ensin kaveri irtisanoi itsensä. Muutti lähimpään isoon kaupunkiin elämään leveästi. Matkusti ulkomaille rellestämään. Ja alle vuodessa oli puilla paljailla! Jos olisi ollut jotain omaisuutta sen verran, että olisi saanut lainaa pankista, niin nekin olisivat menneet.

Itse olen laskenut, että alle 2 miljoonan euron voitolla ei kannata töitä lopettaa. Vaikka sijoittaisi koko summan, täytyy pääomaa voida kartuttaa inflaation verran joka vuosi. Muuten tulojen arvo pienenee eikä elintasoa voi ylläpitää. Ainoastaan ehkä asuntosijoitus pitää arvonsa ja voi tuottaa tasaista tuloa pitkällä tähtäimellä, mutta siellä taas tuotto ei verojen jälkeen ole kovin montaa prosenttia ja remontit ja vuokralaisten vaihtumiset vievät helposti jopa tappiolle. Vasta tuon summan ylittävää rahaa voisin ajatella tuhlaavani.

• pikkumyyty

Raha-asioiden hallintaan pätee se vanha toteamus: Ei ne suuret tulos, vaan ne pienet menot. Ja pieni kirjanpito usein pudottaa maan pinnalle, kun huomaa, paljonko rahaa oikeasti kuluu.

• realismia

Ainakin todellisuutta on se, että nuori mies hukkasi markka-aikana yksin saadun päävoiton muutamassa vuodessa päätyen suurinpiirtein kadulle. Parempi on olla koskematta pääomaan ja elää koroilla ja osingoilla.

• Ilahtunut!

Voi, miksi annoit noin käydä. Itse voitin viime viikon rivillä järjestelmä 8:lla lisävoittoluokat 100,60 euroa, ihan iloinen olen, kun muutoin tosi pienet tuloni karttuivat tuon verran.

• maailman paska

feikkilän provo kuspie

• 1+1=2

Tyhmyys, juoppous ja laskutaidottomuus koituivat kohtaloksesi! Opi elämään!

• Ei lottaaja

huh,mikä provo..Mutta näinkin vois oikeesti käydä..Oma moka...

• dindee

höpö höpö

• hgvuyfutv

• Mualiman kiertäjä

En ostaisi Mersua, en muuta kuin oman asunnon ja eläisin vaatimatonta eloa. Ei satu kuitenkaan monen kohdalle tämä raha-anomus.

• löttö

Ei veikkaus sinun elämääsi tuhonnut, kyllä sinä sen teit aivan itse. Tyhmyyttäsi menetit mahtavan tilaisuuden elää mukavasti. Pitäisi vain olla sen verran laskupäätä, että osaa laskea voiko jäädä töistä pois loppuiäkseen vai ei... Olisi kannattanut vain vähentää työntekoa ja tehdä maltillisemmat hankinnat. En kyllä ymmärrä sanontaasi ("rahaa ole niin upeaan taloon kuin lottovoittaja ansaitsisi") Siis ansaitsisi... eihän tuossa ole kyse mistään ansaitsemisesta.... hyvätuurinen tollokin voi saada lottovoiton, mutta ei siinä lottoajan ansioilla ole mitään tekemistä. Mutta tuo sanonta kyllä paljastaa syyn miksi sinulle kävi kuten kävi....

• d<as

ei ole eka esimerkki........ei ne tulot vaan ne menot..............

• Comment

Ompahan taas tarina, täysin mahdollinen mutta ei silti uskottava.

• Ihminen-human

Osaatko käyttää arkipäivän rahojasi oikein ? ET.
      siinä on vastaus niille kenellä käy noin.

• ruusu2

Ei oo tapana kirjoitella viesteihin vastauksia, mutta nyt rupes ottamaan päähän tuollainen lottovoiton tuhoamisruikutus.
      Et kyll oo ollu mikään järjenjättiläinen voittoa saadessasi...
      Jos edes lottovoitolla ei saanut upeaa taloa, ei rahaa kauheasti voinut olla ylipäätäänkään?
      Olisitte tyytyneet aikananne halvempaan asuntoon, niin ei tarvis surkutella nyt kuinka lottovoitto tuhos elämäsi. Sen kyllä teit ihan itse!
      Ei normaalilla ihmillä oo varaa matkustella, ostaa autoja ymps. kaikki lainat mitä pankista ulos ottaa on maksettava! ja vieläpä korkojen kera. Jostain pitää olla valmis tinkimään.Joten itse joutunen ajelemaan vanhalla kaaralla ja tyytymään kotimaan matkailuun, että saan asua omassa kalliilla velkarahalla ostetussa kodissa. Tuo 153000e velka on useimmiten normaalin yksin eläjän asuntovelan määrä.

Mitä tulee vaimoosi ja lapsiisi, niin ilman lottovoittoakin vaimos ois lähtenyt kävelee. Kukaan selväjärkinenhän nainen ei jaksa kotona velehtivää ja ryyppäävää ukkoa katella.

Joten lopeta toi tyhmä narina, ja ala käyttäytyä niinkuin muutkin ihmiset ja MENE töihin. Töitä on tarjolla kuhan lopettaa nirsoilun.

• yKittty

Mites tässä näin kävi: lottovoittajasta tuli jättivelkoihinsa nääntyvä kirkonrotta?

vastaus: tyypillinen ihminen. ahne ja ajattelee seurauksia vasta jälkeenpäin

• Haluaa unta palloon

Unettomuutta on jo ennestään. Huoli rahojen häviämisestä saisi minut sairaammaksi. Olen seurannut sivusta, miten mukava kaveri muuttui voittaessaan lotossa täydelliseksi kusipääksi. Hän pelkää omaa varjoaankin.

Hänellä näyttää olevan paljon ystäviä. Ovatkohan ne todellisia ystäviä?

• TavallinMaalaisjärki

Et osaa hoitaa raha-asioitasi alkuunkaan. Sinun olisi pitänyt kääntyä ammattineuvojien puoleen jos sinulla ei ole kykyä hallita edes omia raha-asioitasi. Veikkaus ei todellakaan ole tuhonnut elämääsi vaan sinä itse. Sinulle annettiin 1000-taalan tilaisuus mutta et osannut hoitaa sitä.

• addawfagagag

Ongelma noissa lottovoitoissa, tai ylipäätänsä suuren summan saamisessa yhtäkkiä on juuri se, että moni kuvittelee pärjäävänsä loppuelämänsä niillä rahoilla. Ei se vain niin aina mene. Silti on hyvin mahdollista että ei tarvitse käydä enää töissä jos vain pitäisi sen kusen siellä vyötärön alapuolella eikä päässä. Jotkut muunmuassa sijoittavat rahansa järkeviin kohteisiin ja tienaavat rahaa kokoajan lisää. Jotkut taas hankkivat sitä muin keinoin. Moni taas ei tee mitään, ostaa talon ja autot ja lähtee lomalle. Järkevintä ainakin omasta mielestä olisi, että jos ei ymmärrä sijoittamisesta mitään niin vaikka siinä lotossa voittaisikin niin pysyisi siellä töissä taikka lähtisi opiskelemaan jos haluaa paremman työpaikan. Hyvä puoli tässä on juuri se, että et tarvitse yhtään lainaa tai mitään muutakaan jos vain käyt siellä töissä sillä normaalilla palkalla pärjää ihan hyvin ja ne lottovoittorahat voi käyttää kaikkeen muuhun pieneen kivaan. Ei tarvitse ainakaan lähikaupassa katsella hintalappuja ja vertailla jokaikisen tuotteen hintaeroja :) tai sitten ottaa lomaa ja lähtee lomalle. Kai nyt järkikin jo sanoo että jos sulla on rahaa ja se hupenee pikkuhiljaa eikä mistään sitä tule lisää, niin siitähän se syöksykierre alaspäin lähtee.

• anu11

Ei saa rahan nousta hattuun, minä makselisin lasteni velat pois, ja loput lahjottaisin hyväntekeväisyyteen.

• Järki käteen

Rahan ei saisi nousta päähän, vaan on elettävä järkevästi. Minä kyllä osaisin elää lottovoiton kanssa ihan oikein. En ostaisi Mersua, minulle kelpaisi 20 000 e maksava auto ihan hyvin vaikka vaoittaisin 10 millii lotosta. Enkä missään nimessä näyttäisi ulkopuolelle voittaneeni lotossa ostamalla kalliita tavaroita... Matalaa profiilia kannataa pitää.

• 12qwas

vittu sä mitään ole voittanut...haaveilet vain.

• pah!

Oma tyhmyytesi sen elämäsi tuhosi.

• SimoXXXXXX

Tämä on niiiiiin trollikirjoitus!

• valitan surua

jopa lottovoittajalle jos ei ole päätä.

• jaa voitinko joskus

Entisiä kommonisteja, voittojen tai hetkellisen hyvän tulon jälkeen porvareita , eletään yli varojen ilman kunniotusta työtä ja rahan arvoa kohtaan niin perse aukeaa alle aikayksikön kuten näkee suomen politiikankin kanssa ei kehdata olla oma ittensä ja kuulua omaan aatekastiin .eli köyhä kun voittaa jostain jotain isompaa ajakoon samalaisella vähän paremmalla "nissanilla " sama paita päällä ja kerran viikossa saunas pyrkimyksenä elää ilman velkoja.

• ei voi kuin nauraa

Sitä saa mitä tilaa.
      Helpon rahan kanssa pitää olla järki päässä!

• 1x2 ja kaks

et sä mitään ole voittanut jos olet voittanut niin max reilut kymmitonnin ja pari vanhaa 5000€:n mersua olet pystynyt ostamaan, rahasi ovat menneet mersujen korjaamiseen ja ylisuureen asuntolainaan, joita et ole voinut maksaa kun olet myös velaksi matkustanut ja ryypännyt.

Tässä veikkauksen tilastotiedettä sinulle fantasikko.

1. voittoluokka 7 oikein (10 % viikkovaihdosta) Yleensä noin 2 000 000 €
      2. voittoluokka 6 lisänumero oikein (2,8 % viikkovaihdosta) noin 15 000 €
      3. voittoluokka 6 oikein (2,9 % jaettavasta viikkovaihdosta) noin 1 600 €
      4. voittoluokka 5 oikein (4,5 % viikkovaihdosta) noin 50 €
      5. voittoluokka 4 oikein (18,9 % viikkovaihdosta) noin 10 €

• mie raukka

Voitto rätkähtää yleensä vain kerran jos sitäkään. Miullekkin rätkähti lottovoitto erinäisiä vuosia sitten mutta kaikki mäni eikä piisannukkaan. Mittään tähellistä en suanu voittorahoilla hankittua.
      Ryyppäsin koko summan sumeilematta. Sinne mäni koko 48 markkaa, keskikaljaan.

• fwetw4yhdyr

Ihminen on eläin joka ei paljoa suunnittele miljoonan tullessa. Sen verran kannattaa muistaa, että jos loppuelämänsä haluaa miljoonalla selvitä palkkatöitä tekemättä, se onnistuu. Yksi vaihtoehto on muuttaa halvempaan maahan, jossa varmasti pärjää sillä summalla. Jos tänne haluaa jäädä niin laskeskeltiin kaverin kanssa muistaakseni, että 80-100v jos elää ja voittaa parikymppisenä niin kunhan kuukausittaiset menot eivät nouse yli parin tonnin niin sillä selviää (toki kuukausimenoista on asunnot sun muut jaettava).

Itse tosin en tällaista paskaa jäisi toistelemaan. Antaisin suurimman osan pois ja pitäisin itselläni alle 50 tonnia, joilla voisin vuosikymmeniä opiskella itsepuolustusta Kiinassa munkkien opissa. Mitä sitä miljoonaa kuluttamaan täällä, kun voi antaa enimmän hyvään ja lopun käyttää paremmin jossain muualla suurempien kokemuksien kera.

• mikämättäävituttaa

muu kuin päävoitto ei ole merkittävä, kuus lisä voitolla ei osteta edes uutta kiaa saati kahta uutta mersua, muuten ihan kelpo sepitys. Ihmettelen moisen sadunkerronnan motiiveja...?

• okkigaam

Ei veikkaus sinua tuhonnut, sinun suhtautumisesi voittoon sinut tuhosi.
      Maagikko

• joooooopajoooo

Selvä provo tai ylläpidon järjestämä keskustelu...

Tai äärettömän tyhmä ihminen. Kusi ei mene päähän miljoonistakaan, jos on hiukka älliä päässä! Oikein, että sulle tapahtui noin. Ansaitset juuri tuon kohtalon pelleiltyäsi. Jokainen on vastuussa elämästään, eikä veikkauskuponki...

• hipsheissid

Olemalla idiootti toki tuohon tilanteeseen pääsee. Onnea voittajalle!

• aswqerdfcxz

Mitä opimme tästä? Tuskin mitään.

• asdfkjhgfd

Et vain hallitse rahankäyttöä. Sitten kun vielä luulet ilman sitä taitoa pärjääväsi yrittäjä, niin hyvä tulee...

• kjbb

Mites kävi?

Eikö vieläkään raksuta?

Olisiko syynä oma tyhmyys ja ahneus?

Ei rikkaat sitä omaisuuttaan kerralla saa, vaan he kasvavat siihen ja rikkaus kasvaa heidän mukanaan kun heidän kokemuksensa ja osaamisensa ja ymmärryksensä talouden lainalaisuuksista kasvaa. Rikkaat ihmiset ovat aivan älyttömän pihejä!

Sinä sait kaiken kerralla ja törsäsit koska et ymmärtänyt ettei taloudessasi ole tuloissa sellaista summaa jolla voisit korvata menetyksiä. Nyt sen opit.

Käy hakemassa vaimosi ja lapsesi takaisin ja aikuistu. Ala avaamaan niitä kirjeitä ja järjestelemään asioitasi pienistä osista kerrallaan ja hanki siihen neuvoja osaavilta ihmisiltä. Velat sinulla on, mutta se ei ole suurin huolesi koska velkaraha odottaa kyllä kiltisti. Älä huolehdi tulevaisuudesta johon et voi vaikuttaa vaan järjestele nykyhetkeä ja ole isä lapsillesi ja mies vaimollesi!

• x

aika turha lottovoittoo syyttää omasta järjettömästä typeryydestä.

• w.c.fields

Tuumailin tässä että jos itse voittaisi lotossa, niin mitä tekisi ym. (en lottoa)
      Hoitaisin varmaan kaikki velat pois, mutta muuten ei oikein olisi enää mitään mitä jaksaisi tehdä. Aika jolloin on tarvinut rahaa enemmän on mennyt ohitse.
      Mitä rahalla oikeastaan tekee jos ei ole mitään kiinnostavaa mitä sillä voisi hankkia.

• 6rujh

No, aika monelle on käynyt samalla tavalla, on tullut iso perintö tai voitto, mikä hassataan hetkessä, kun raha ei yhdestä voitosta huolimatta kasvakaan puissa, eikä elämä olekaan ilmaista. Elämä on itseasiassa aika kallista, parilla miljoonallakaan ei vielä eletä loppuelämää, etenkään jos tuhlataan kalliisti ylläpidettäviin vehkeisiin.

Veikkaus ei tuhonnut elämääsi, vaan sinä teit sen aivan itse. Laskit väärin, tai et laskenut ollenkaan. Rahasta on helppo huumaantua, tietty joo, mutta viinan olet kaatanut kurkkuusi itse ja kohdellut perhettäsi huonosti: se kun ei ole rahasta kiinni. Siihen ei lottovoitto ole mikään selitys. Sinusta tuli suoraan sanottuna vastuuton ja ajattelematon kusipää.
      No, onni onnettomuudessa!

Velkataakkasi ei ole mahdoton, monella on tuon verran, eikä vanhentunut okemus haittaa: työharjoittelulla ja koulutuksella saa hankittua päivityksen. Tietty se vaatii nyt sitä nöyryyttä, mitä sinulla ei aikoinaan ollut, mutta voit silti onnistua, kun nyt vihdoin kasvat. Teet sen mitä täytyy, kouluttaudut, hankit töitä ja teet paljon töitä. Saat kyllä kevennettyä velkataakkaasi ja tuollaiset velat maksaa tietty pitkällä ajalla, mutta voi maksaa kuitenkin vielä. Myy autot, aja vanhalla.

Voit ajatella, että olihan kokemus, ei kaiken tarvitse huonoakaan olla! Rahaa ei tarvitse paljon ollakseen onnellinen, ja perheenkin kanssa välit saa usein jotenkin kuntoon, kun tajuaa kasvaa kusipäästä ihmiseksi. Uusia parisuhteita löytää myös velkaantuneet, joten eipä hätiä. Mutta se vaatii sen viisastumisen ja nöyryyden. Muuten ei onnistu.

Tunnen, -tai olen tuntenut joskus, parikin tyyppiä, joilla rikkaus tuli perintönä. Siinä taisi useamman sadan tonnin perintöön kulua jopa muutama kuukausi ja se oli siinä.
      Menestyskin voi olla vaikea laji, on vaikeaa olla ihminen :)

• ÄIÄIMÄNKÄKI

Mistä ja kuka näitä PROVOJEN Aloituksia avaa ja sitten tyhmät kansalaiset näihin vastaavat,aina nämä aloitukset ovat aivan ihmeellisiä ollakseen tosia.

• ss444

lottovoiton hassaa muutamassa vuodessa sou vat!!!! Anti mennä vaan ei lahjaraha pysy käsissä.
        Katsokaa pers aukiset vanhoja rahasukuja ovat rikkaita sukupolvesta toiseen.
        Duunari on tyhmä ja köyhä siksi jää!!!!!!!

• ceeru.

Tämä kirjoitus on puhdas feikki, mutta antaa viitteitä siitä, mitä oikeasti saattaisi tapahtua, jos se pissi alkaa kulkemaan väärään suuntaan.

• 4+lisänumero

Juttusi on satua, jos tosiaan voitit jotain muuta kuin 7 oikein. Muilla voittoluokilla ei juurikaan ostella kahta mersedestä eikä uusita asuntoja. Loton 6 oikein tuloksella ei myöskään pitäisi pää seota. Lakkaa syyttely ja ymmärrä velkaantumisesi johtuvan holtittomasta rahankäytöstä.

• heepi

hieno tarina. vaan ei totta. sori. äänekoski tietää miyä on sattunut.ei sulle vaan tänne.PA

• yx waan

itse toivon pottia...jotta selviäisin...huom!nykyisistä veloistani ja saisimme asuntomme kuntoon...joita about puolisoni kanssa yht.tällä hetkellä 145 000e että kenon 200 000e olis varmaan sellanen riittävä.et jos joku kiinostui tästä(lottovoittaja,suuremman summan hiljaittain saanut...)voisitko lahjoittaa meille ko.summan.lupaamme ettemme (ainakaan tahallemme )velkaantuisi uudelleen.velkaloukussa kun on kamala elää ja tämä johtuu vain siitä kun tuli se uusi lama ja puolisoni ensiksi lomautettiin ja pomo sanoi hänet irti koska ei sietänyt ajatusta työnohessa tapahtuvana opiskelusta.kaikki lainat kaatuivat päällemme.

• Eki 55

Aloituksen todenperäisyyteen en ota kantaa, mutta oma kokemus kyllä todistaa kuinka helppoa omaisuus on tärvätä. Sain joitain vuosia sitten hiukan yllättäen perinnön, osuuteni oli verotusarvoltaan 1,7 miljoonaa euroa. Todellinen arvo verojen jälkeenkin hiukan suurempi. Pahaksi onneksi itse en ole mikään taloustaitaja ja vielä pahemmaksi onneksi vaimo (nyt jo ex) oli ns. komialuontoinen. Kulissit kuntoon ja kolme neljä vuotta huoletonta elämää: aika suuri osa oli mennyt hornan tuuttiin. Vaimokin sitten lähti vieden tietty osuutensa.
        Noh, olihan muutama vuosi hulvatonta menoa, en olisi uskonut kuitenkaan itsestäni jotta näinkin typerä voisin olla.

• JJ
        Eki 55 kirjoitti:

Aloituksen todenperäisyyteen en ota kantaa, mutta oma kokemus kyllä todistaa kuinka helppoa omaisuus on tärvätä. Sain joitain vuosia sitten hiukan yllättäen perinnön, osuuteni oli verotusarvoltaan 1,7 miljoonaa euroa. Todellinen arvo verojen jälkeenkin hiukan suurempi. Pahaksi onneksi itse en ole mikään taloustaitaja ja vielä pahemmaksi onneksi vaimo (nyt jo ex) oli ns. komialuontoinen. Kulissit kuntoon ja kolme neljä vuotta huoletonta elämää: aika suuri osa oli mennyt hornan tuuttiin. Vaimokin sitten lähti vieden tietty osuutensa.
        Noh, olihan muutama vuosi hulvatonta menoa, en olisi uskonut kuitenkaan itsestäni jotta näinkin typerä voisin olla.

Vähän epäilen tuota aloitusviestiä, olisit edes sanonut että kymmenen-parikymmentä vuotta sitten kun toi joku 6 1 oikein olis ollukki vähä suurempi summa ku nykyää...Tai sanonu suoraa et joo voitinpas 7oikee.. Mut eipä tää munka elämä häävii oo vaikken oo saanu edes sitä neljää oikein :P Et tän sais kyl joku pääpotti osuu, ei ainaka mun tilannet huonontais ;) Thx.

• duimayhefidsaf
        Eki 55 kirjoitti:

Hyvä Eki, onneksi Sinulle jäi vielä jotain jäljelle! Ja pääsit siitä eukostakin eroon.

Tiedän tapauksen, jossa poika isäänsä vastaan kapinoidessaan otti saksalaisen vaimon. Ei suostunut näkemään tämän rahanhimoa. Mutta eukko jäi, kun isäpapalta oli isohko perintö odotettavissa. Tosin vain yhteensä tuota luokkaa kuin Ekin perintö ja jakajia oli muutama. Ehkä saksalainen vaimo kuvitteli rahaa olevan enemmänkin.

Vanha ukko kuoli, mutta perintöä ei heti jaettu. Sen sijaan käytettiin jakamattomasta pesästä aika huolettomasti. Metsiä hakattiin jne. Säästäväisin sisarusparvesta maksettiin pois pesää jakamasta, ettei ollut suitsimassatoisten hauskaa elämää. Tosin riitahan siitäkin tuli ja muista eronnut sisarus sai vähemmän arvoista omaisuutta kuin mitä pesään jäi.

Muutamassa vuodessa pesän rahat alkoivat olla lopussa. Pesän omistamissa asunnoissa asui joku sisarus, joten niistäkään ei tullut tuloja. Metsät oli hakattu niin puhtaaksi kuin mitä metsäkeskus antoi lupia. Saksalainen eukkokin häipyi vähin äänin. Tämä vanhin poika menetti työpaikkansa eikä löytänyt uutta. Nyt taitaa jo olla eläkeputkessa. Mutta onneksi äitinsä saa suhteellisen hyvää eläkettä ja voi tarjota pari kolme ateriaa päivässä... Ja joskus hieman kaljarahaa pubiin kannettavaksi!

Sitä vaan perikunta ihmettelee, että miten se säästäväisin sisarus onnistui heitä niin viilaamaan linssiin siinä perinnönjaossa? Hän kun on onnistunut pääsemään eroon veloistaan, on ostanut asunnon meren rannalta Espoossa ja on vielä onnistunut rakentamaan hienon mökinkin perimälleen metsäpalstalle...
        Ja toisilla ovat rahat ihan lopussa!

Mikä on tarinan opetus?
        Rahaa saa menemään nopeasti, jos haluaa. Toiset osaavat käyttää rahojaan säästeliäästi ja saavat ne jopa lisääntymään. Toisilta taas isotkin rahat vai häviävät.
        Mutta opimmeko tästä oiekasti mitään? Tuskin!

• päivänpaistetta
        duimayhefidsaf kirjoitti:

Hyvä Eki, onneksi Sinulle jäi vielä jotain jäljelle! Ja pääsit siitä eukostakin eroon.

Tiedän tapauksen, jossa poika isäänsä vastaan kapinoidessaan otti saksalaisen vaimon. Ei suostunut näkemään tämän rahanhimoa. Mutta eukko jäi, kun isäpapalta oli isohko perintö odotettavissa. Tosin vain yhteensä tuota luokkaa kuin Ekin perintö ja jakajia oli muutama. Ehkä saksalainen vaimo kuvitteli rahaa olevan enemmänkin.

Vanha ukko kuoli, mutta perintöä ei heti jaettu. Sen sijaan käytettiin jakamattomasta pesästä aika huolettomasti. Metsiä hakattiin jne. Säästäväisin sisarusparvesta maksettiin pois pesää jakamasta, ettei ollut suitsimassatoisten hauskaa elämää. Tosin riitahan siitäkin tuli ja muista eronnut sisarus sai vähemmän arvoista omaisuutta kuin mitä pesään jäi.

Muutamassa vuodessa pesän rahat alkoivat olla lopussa. Pesän omistamissa asunnoissa asui joku sisarus, joten niistäkään ei tullut tuloja. Metsät oli hakattu niin puhtaaksi kuin mitä metsäkeskus antoi lupia. Saksalainen eukkokin häipyi vähin äänin. Tämä vanhin poika menetti työpaikkansa eikä löytänyt uutta. Nyt taitaa jo olla eläkeputkessa. Mutta onneksi äitinsä saa suhteellisen hyvää eläkettä ja voi tarjota pari kolme ateriaa päivässä... Ja joskus hieman kaljarahaa pubiin kannettavaksi!

Sitä vaan perikunta ihmettelee, että miten se säästäväisin sisarus onnistui heitä niin viilaamaan linssiin siinä perinnönjaossa? Hän kun on onnistunut pääsemään eroon veloistaan, on ostanut asunnon meren rannalta Espoossa ja on vielä onnistunut rakentamaan hienon mökinkin perimälleen metsäpalstalle...
        Ja toisilla ovat rahat ihan lopussa!

Mikä on tarinan opetus?
        Rahaa saa menemään nopeasti, jos haluaa. Toiset osaavat käyttää rahojaan säästeliäästi ja saavat ne jopa lisääntymään. Toisilta taas isotkin rahat vai häviävät.
        Mutta opimmeko tästä oiekasti mitään? Tuskin!

Tunnen henkilön joka voitti lotos noin 14v sitten suuren potin joka oli täysosuma ja suurivoitto.pari osaketta ostivat,auto,asuntoauto,vene,ja matkustelivat ympäri maailmaa j.n.e No niin ne vaan hupenivat kaikki mitä ostivat oli siinä muutama toisten lainakin maksettavana,oli takaajana.Kusettivat olan takaa oikein kunnolla.Tänään tilanne se et vuokralla asuu voittaja täysin alkoholisoitunut,velat,ulosotot niskassa,ja pelastusarmeijan jonos näkyy olevan viikottain.no kyl tässäkin tapauksessa tulee ilmi se että olisi ollut ajattelemisen aihetta aikoinaan,Raha ei tee kuin hetkeksi onnelliseksi.

• plusmiinusnolla
        päivänpaistetta kirjoitti:

Tunnen henkilön joka voitti lotos noin 14v sitten suuren potin joka oli täysosuma ja suurivoitto.pari osaketta ostivat,auto,asuntoauto,vene,ja matkustelivat ympäri maailmaa j.n.e No niin ne vaan hupenivat kaikki mitä ostivat oli siinä muutama toisten lainakin maksettavana,oli takaajana.Kusettivat olan takaa oikein kunnolla.Tänään tilanne se et vuokralla asuu voittaja täysin alkoholisoitunut,velat,ulosotot niskassa,ja pelastusarmeijan jonos näkyy olevan viikottain.no kyl tässäkin tapauksessa tulee ilmi se että olisi ollut ajattelemisen aihetta aikoinaan,Raha ei tee kuin hetkeksi onnelliseksi.

ei kannata rikastua, kun ei osaa käyttää varojaan vaan alkaa "mälläämään". Noita tarinoita riittää ja ovat varmaan totta. Jos saa paljon rahaa niin pitää käyttää rahaa järkevästi ja harva sitä osaa. Näköjään.

• tietää46

Älä ikipäivänä enää lottoa,ettei vaan käy vielä hullummin

• Lotto 2010

Jos sulla sattuu olemaan vielä rahaa niin osta peili ja katso peiliin...! Ei veikkaus/lottovoitto tuhonut sun elämää vaan sinä itse!! Ei veikkaus varmaan sanonut HEI osta TALO,MERSU ym...elä leveesti. Niin ja eikö viina pulloja saa alkosta ei veikkaus niitä myö/lahjoita!!! Ota kiinni niskasta ja pyydä anteeksi vaimolta ja lapsilta!!! ne jos takaisin saat siinä on enempi voittoa ku millään summalla rahaa! Aloita alusta ja kun saat rahaa kasaan niin tee lotto ja ota uusikisi!!

• MannaHHH

Olen ollut naimisissa lottovoittajan kanssa ja voitto ei ainakaan hänestä tehnyt tasapainoista ihmistä. Ei ollut myöskään pääpotti mutta tarpeeksi että hän olisi voinut elää helpon hyvän elämän. Rakennettiin uusi kiva talo, aika perus, ei mitään kartanoa. Asuin siinä 2 vuotta ja muutin pois.
      Meillä oli avioehto joten hänen rahojaan en halunnut. Minusta tuli taas onnellisempi ihminen pienessä asunnossa lasten kanssa.
      Raha tuo yleensä helpotusta elämään jos siihen osaa suhtautua oikein ja tekee viisaita sijoituksia, mutta se voi tehdä elämästä myös tosi hankalan!

• dallari

Ei se raha onnelliseksi tee mutta kummasti rauhoittaa. Oikeasti ei taida rauhoittaakaan, kun pelko kokoajan, että katoavat ja jos ei muuta niin jos ehtii delata, ennenkuin ehtii käyttää rahansa ja elelllä leveästi.

ALoitustekstin aitoudesta en sano mitään, mutta tällaisia tapauksia on ihan oikeassa elämässä. Meilläkin oli tuttu perhe, jotka saivat aikoinaan aika mukavan lottovoiton ja aina muutaman vuoden välein perivät jonkun rikkaan setänsä tai tätinsä. Eikä aikaakaan ja olivat ihan persaukisia jälleen....

Raha on "hupaa", kuten sanotaan ja pitää paikkansa.

• niin se ei kestä.

Eli sinä et osaa elää rahan kanssa. Johan se nyt järkikin sanoo että ei "merkittävällä summalla" vielä laakereille jäädä. Ja minkälaisen talon sitten lottovoittaja mielestäsi ansaitsee? Olisi mielenkiintoista tietää, voitin pari viikkoa sitten 4 oikein.
      Ja jos ajatellaan, että saisi sen pää lottovoiton, niin olisiko uni parempaa luksus asunnossa vai tavallisessa?
      Meinaan et nukkuessasi tiedosta millainen talo ympärilläsi on.
      Ja jos olet saanut merkittävän summan ja heittäydyit laakereille makaamaan, niin etkö osannut laskea autojen, kalliiden vuokran, matkojen sun muiden suhdetta voiton antamaan korkoon. Olisist sijoittanut vaan firmoihin ja pitänyt muuten jalat maassa.
      Helpottaako ryyppääminen asiaa? Jos näin teke, niin vedä viinaa vaan. Vedä perhanan paljon, sillä korjaatkin sitten elämäsi suunnan.
      JOs ikuna meinaat saada jotain elämässäsi aikaiseksi, nii lopeta se juominen ja ala puskea eteen päin. Se ei ainakaan vie tilannettasi huonompaan suuntaan.

• 14

voittanut lotossa ja vieläkin on rahaa.

• dallari
        14 kirjoitti:

voittanut lotossa ja vieläkin on rahaa.

Eihän toki kaikki, jotka ovat lotossa voittaneet ole tuhlareita. Osa osaa hoitaa asiansa oikein eikä turhia hotkyile. Ei välttämättä feikki, jos vaikka oliski, ei se muuta kommenttiani.

• Another Fake

Mistä näitä feikkejä oikein tulee ja mitkä on tarkoitusperät?
      Yksi edellisistä vastaavista kirjoitteli kun poikaystävä petti äidin kanssa.
      Ei pitäisi vaivautua edes kommentoimaan tällästä shittiä.

• .

kiristävä tai siivellä elävät ystävät ja suku.
      Huuhaata koko juttusi ilman heitä et olisi jäänyt.

• akvaariokala pilluss

mieki

• vivian.i

Ei kannata törsäillä heti.

• Eki 55

Nyt kokemuksen viisaanpana on helppo nähdä mikä meni pieleen. Kun peritty omaisuuteni oli suurimmaksi osaksi metsää, muuta maaomaisuutta ja osakkeita sekä erilaisiin velkakirjoihin sijoitettua. Käteistä oli vähän. Myin heti aluksi osan rahoittaakseni hankintoja. Sittemmin jouduin realisoimaan eri syistä omaisuutta huonoon hintaan. Kierre alkoi ja jatkui. Jäihän minulle lopulta kuitenkin jonkun verran, mutta ihan liikaa tärväsin.

• kihahtanut

Ollaan samanlaisessa tilanteessa. Voitettiin kenossa ja innostuttiin pelaamaan. Rahaa riitti muillekin annettavaksi. Sitten tuli tenkapoo. Otettiin luottoja ja pikavippejä ja tänä päivänä pelätään, milloin koti menee vasaran alle. Luottotiedot menivät kummaltakin ja ulosottoon menevät melkein kaikki laskut. Ei veikkaus meitä tuhonnut, vaan oma tyhmyytemme ja pelihimo.

• ExMiljonääri

• PeeAaa

Ei se lottovoitto elämääsi pilannut vaan tyhmä rahan käyttö ja näyttämisen tarve ovat ne perussyyt. Se on myöhästä rykiä kun on p.sk.t housussa. Mutta et ole ainoa suomalainen jolla nousee nesteet nuppiin kun pankkitilillä on katetta enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Vahinko ettei puolisosi ollut yhtään sen viisaampi. Mut.. näkkäri, potut ja silli on halpaa sekä vettä tulee kraanasta.... kyllä se siitä.

• dfffffdfff

Voi harmi, kylläpä kävi kehnosti. Olisiko jotakin yhteiskunnan tukiverkkoa köyhtyneille lottovoittajille ?
        Jos ei ole, niin ehdottomasti pitäisi olla. Täytyyhän köyhtyneenkin lottovoittajan pystyä pitämään
        kulisseja yllä.

• ttkk

Jos antaisi voitosta kymmennykset hyväntekeväisyydelle tai kirkon diakonialle!?

• errrrki

Osta Audi 100. Sillä pääsee.

• jehjehjeh

Sijoitusneuvontafirman provikkapalkalla oleva luuseri tässä provoilee.

• katso''''

Et ole ainut lottovoittaja/ perijä, joka samassa/ samanlaisessa tilaanteessa on, jos se nyt yhtään lohduttaa.

Te jotka mietitte miten mahdollista tuhlata monta miljoonaa lyhyessäkin ajassa, miettikää sitä ettei rahaa enään tule mistään, sitä vain kulutetaan. Ostetaan autoja, matkustetaan, luksus-tavaroita, asunto, mökki jne. Joten raha hupenee pikkuhiljaa, ja vaikka onkin tavaraa, niin sen arvo on laskenut, varsinkin kulutustavaroiden.

Teille jotka mahdollisesti voitatte/ peritte rahaa, miettikää tarkaan mitä teette. Kannattaisiko ensin maksaa mahdolliset velat pois, ja sen jälkeen laittaa loput rahastoihin, vaikka vaan korko joissa tuotto pieni mutta menettämisen mahdollisuuskin on olematon.
      Rahasummasta riipuen jatkatte vielä työelämässä sen aikaa että voitte alkaa elämään koroilla.

• myös lottovoittaja

hei oli pakko kommentoida olisikoo tähän tilanteeseen syytä katsoa kaveria peiliin ei voitto niitä rahoja kuluttanut vaan oma tominta kannattais muistaa että raha ei kasva puussa kaikkea hyvää jatkossa

• kaulakeinu888

luin kuitenkin, nyt voitkin lopettaa laskunmaksut kerta heitolla.

• nuutti2

Ahneella on yleensä pahempi loppu kuin alku.Ota opiksi asiat ei euroilla parane vaan pahenee..........

• voittaja-vm62

Kyllä kohtuullisella lottovoitolla elää helposti lopun elämäänsä.
        Itse voitin markka aikana vähän reilu 4 miljoonaa markkaa, siitä on aikaa nyt melkeen 16 vuotta.
        Olen nyt 48 vuotias siis voittaessani olin 32v.
        Töitä olen tehnyt satunnaisesti sen jälkeen, rahoja en sijoittanut mihinkään vaan laitoin kolmeen eri pankkiin.
        Ostin omakotitalon, matkustellut jonkin verran, autoa olen vaihtanut kolmen vuoden välein.
        Rahaa on vielä helposti lopun elämääni vaikka en töitä enään tekisi koskaan, mutta aion kyllä satunnaisesti niitäkin tehdä.

• Öllerö
        voittaja-vm62 kirjoitti:

Kyllä kohtuullisella lottovoitolla elää helposti lopun elämäänsä.
        Itse voitin markka aikana vähän reilu 4 miljoonaa markkaa, siitä on aikaa nyt melkeen 16 vuotta.
        Olen nyt 48 vuotias siis voittaessani olin 32v.
        Töitä olen tehnyt satunnaisesti sen jälkeen, rahoja en sijoittanut mihinkään vaan laitoin kolmeen eri pankkiin.
        Ostin omakotitalon, matkustellut jonkin verran, autoa olen vaihtanut kolmen vuoden välein.
        Rahaa on vielä helposti lopun elämääni vaikka en töitä enään tekisi koskaan, mutta aion kyllä satunnaisesti niitäkin tehdä.

Onneksi olkoon voittosi johdosta ja mukavasta elämästä.
        Ihan mielenkiinnosta, paljonko on rahaa jäljellä?

• voittaja-vm62
        Öllerö kirjoitti:

Onneksi olkoon voittosi johdosta ja mukavasta elämästä.
        Ihan mielenkiinnosta, paljonko on rahaa jäljellä?

rahaa on vielä jäljellä vähän yli 200T €

• hkhskjhgözks

oi vitsi mä haluisin lottovoiton ostaisin hevosen ja coco chanelin vaatteita yms...

• Ehkä rikastun

Ihmiset jotka täällä sanoo että miljoonalla ei pärjää loppuelämää ovat väärässä. Miksi näin? Sinun täytyy käyttää rahojaan viisaasti, yleensä nöyryys säilyttää terveen järjen päässäsi vaikka rikastut, koska muistat miltä tuntuu olla rahattomana eli normaali olotila jokaisella meillä suomessa. RAKENNUTAT ITSELLESI TALO, ÄLÄ OSTA! Sen voit myydä voitolla myöhemmin koska se on yksi rikastumis keino köyhälläkin. SIJOITAT HYVÄÄN IDEAAN ELI YRITYKSEEN! SIJOITAT PUOLIRISKILLISIIN OSAKKEISIIN JA PIENEN OSAN ISOIHIN RISKEIHIN. Muutat halvempaan maahan ei huonompaan kumminkaan. Rahat saa menemään nopeasti aina se on selvä, ja toiseksi ne saa menemään jos on JUOPPO! JUOPOILLE EI RIITÄ MIKÄÄN RAHA! Niitä tämä paikka on pullollaan ja siihen vielä lääkkeet. TEE PIENTÄ KAUPPAA KOKO AJAN! AUTOILLA TAI OSAKKEILLA KAUPUNGIN KESKUSTASTA OSTAMALLA. Ei ole sen kummempaa mutta kun suomalaiset ovat opetettu olemaan koko ajan lainarahoilla ja työnantajan orjapalkalla.

• zimbe66

No elämä edessä vielä.

Tunsin lottovoittajat joka voitti 2(!) kertaa lotossa päävoiton. Tosin toisella kertaa kimpassa eli vähän pienempi summa. Ja olivat siis markka-aikaan eli pienempiä voittoja kuin nykyään.

Henkilö joi itsensä hengiltä vuosien saatossa, ja rahat sai poltettua lähes kaikki.

Tarjosi muun muassa ravintoloissa jatkuvasti juomia "kavereille" ja liikkui taksilla lyhyitäkin matkoja esim. koti-baari-koti vaikka matkaa esim. kilometri..

Lottovoitto alkoholistille on viivästynyt kuolemantuomio.

• köyhäkö?

Noinhan käy kun "köyhä" rikastuu mopo karkaa käsistä1
      Siks en lottoo ei ihminen oikeesti tarvi miljoonia! paitsi Liliukset ym

• vcxcvvxccxvcvx

Jokaisella lottoajalla pitäisi olla suunnitelma valmiina mitä aikovat tehdä rahoillaan. Muutama miljoona on kuitenkin aika vähän rahaa ja sen saa hyvin sijoitettua esimerkiksi sopivan arvokkaisiin asuntoihin hyvällä sijainnilla. Vuokrilla elättää itsensä aika hyvin lopun ikänsä ja jos enemmän tarvitsee rahaa niin asunto myyntiin.

• zaaska!

Mä voitin lotosta viisi oikein ja tavoite oli enemmän.

Kyllä se tuhos elämän kun tavoite oli miljoona ja en saanut kuin vajaan 50e....

Ei auta kuin jatkaa pelaamista.... Jos saan vaikka 6 tai 6 1, niin se vie pohjan saada seitsemän oikein.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe