Kuinka jalkapohjan syylän saa poistettua?
Känsä syylän päältä ja ympäriltä lähtee verruxinilla, mutta itse "valkea litteä syylä" (tulee vaahtokarkkimainen rakenne mieleen) ei lähde hiomapaperilla hioen ja verruxinilla pois. Lisäksi tuota on vaikea hioa, koska se on litteä ja samalla tasolla kuin iho - tai jopa alemmalla kuin iho. Syylä on 1-1,5 cm halkaisijaltaan.
Syylä pitäisi kai nyppäistä irti juurineen, mutta miten tuollaisesta litteästä syylästä kiinni saa? Ei siitä saa millään kiinni.
Jalkapohjan syylä
7
3847
Vastaukset
- hpv-virus
Nyt on hoidettu verruxinilla 2-3 viikkoa ja tuo syylä alue on todella kipeä. Ihoa on "monta kerrosta" pois ja itse se valkoinen laikku on melkein hävinnyt. Jäljellä on vain jäänne siitä ja alue, joka oli ennen syylän peittämä (Valkoinen) on nyt punainen (siis semmoinen, kun otettaisiin ihoa päältä pois ja veresliha läpikuultamaan).
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että syylä on kadonnut (katoamassa) ja syylän paikalle kasvaa normaali solukko?
Ainakin verruxinin laitto siihen päälle kirvelee niin maan perkeleesti, että luulisin, että siinä on normaali solukko eikä syylän solukkoa enää. Laitoin siihen päälle (valkoiselle alueelle) vielä lisää tuota verruxinia, jotta loputkin "valkoiset" alueet katoavat. Ainoa huomio on, että siinä "lihan" värisessä alueessa näkyy mustia pisteitä. (mustat pisteethän on syylän verisuonia.) Jäi arveluttaa, että missähän se syylä on, kun eikös syylä ole kuitenkin valkoinen osa? Vai jääkö siitä tuollaisia kuolleita verisuonia vielä jäljelle ennen kuin katoavat kokonaan?
Koska tuon verruxinin uskaltaa jättää pois?
Ei oo mitään tietoa, miltä näyttää "paraneva" syyläalue...- syylätläxvex
Syylien jäädytys nestetypellä hävitti kammotukset lopulta jaloistani, taidettiin jäädyttää lääkärissä niitä usempaan kertaa kylläkin. Niiitähän ei kärsinyt kuin vähän kerrallaan jäädyttää, jotta sinne syvimpään ytimeen pääsi lopulta käsiksi. Ihottavia ovat.
- hanksux
lähti jalkapohjassa ollut syylä -tosin hyvin kauan sitten. muistaakseni käytin voidepaketin ohjetta, miten kauan sitä laitoin ja yhtenä päivänä vain totesin syylän kadonneen. mä jatkaisin geelin laittoa, kunnes ei näy enää niitä mustia pisteitä...
- hpv-virus
hanksux kirjoitti:
lähti jalkapohjassa ollut syylä -tosin hyvin kauan sitten. muistaakseni käytin voidepaketin ohjetta, miten kauan sitä laitoin ja yhtenä päivänä vain totesin syylän kadonneen. mä jatkaisin geelin laittoa, kunnes ei näy enää niitä mustia pisteitä...
Nyt on hoidettu syylää jalkapohjassa verruxinilla jo kaksi kuukautta. Verruxinista se geeli ei ainakaan auta, syylä kasvoi takaisin heti nesteestä geeliin vaihdon jälkeen. On kokeiltu myös ilmastointiteippiä, kun verruxinia kirveli niin paljon, ettei enää ääntä saanut pidettyä hiljaisena ja kävelystä ei tullut mitään. Ilmastointiteipin jälkeen syylän halkaisija oli kaksinkertainen. Ilmastointiteippi ei ainakaan toiminut, vaikka päällä pysyikin koko ajan.
Nyt on menossa sitten vocca-nesteen kokeilu. Voccaa illalla ja yöksi. Aamulla verruxinia ohut kerros syylän päälle, kun ei sitä märkää voccatuppoa voi kenkään laittaa päiväksi. Ei kirvele yhtä paljon kuin verruxin, mutta kyllä tämäkin sattuu, kun ihoa ei ole suojaamassa vaan on vain suoraan syylän päällä voccaan kostutettu pumpulinpala. Eihän itse syylässä ole tuntoa, mutta kun siinä vieressä on sitten "vereslihalla" olevaa omaa kudosta. Kirvely ja polte ei ole onneksi ole samaa luokkaan kuin verruxinin kanssa, jossa sai huultapurra ja ärräpäitä laskella, mutta kyllä tässäkin saa pidätellä välistä hengitystä ja kävelystä ei tule mitään.
Onpa inhottava riesa ja inhottavaa tässä touhussa on se, että hoidon aikana tuo syylän poikkipinta-ala on kaksinkertaistanut. Aivan mahdoton toihaa jalkapohjassa olevaa litteää syylää, joka on "monta kerrosta" alempana kuin itse iho. Varmasti nuo ulospäin törröttävät syylät lähtee vaikka saksilla leikkaamalla, mutta jalkapohjan litteät syylät on kyllä yksiä (sensuroitua tekstiä).
- 3gee.
Minulla on ollut viimeiset 5 vuotta jalkapohjassa pari kovettumaa, jotka oikeastaan pari vuotta sitten vasta käsitin syyläksi. Ne eivät haitanneet ollenkaan kävelyä, pelkästään niiden esteettinen haitta häiritsi hieman ,mutta jalkapohjassa annoin asian olla.
Vuosi sitten huomasin että sormessa on pientä nousua ja näytin sitä myös ohimennen lääkärille, joksa sanoin että on mahdollisesti joku syylän kaltainen. Se ei sillon näyttänyt pahalta, mutta selvästikin se alkoi elää pikku hiljaa. Kovana kaverina vetäisin koko parin helvetiin puukolla ja sieltä tuli verta kuin härän kurkusta. En meinanut saada sitä tukittua. Se olikin viimeinen virhe, sillä sen jälkeen se ei enää ollutkaan näkymätön... vaan loppujen lopuksi samanlainen kuin jalkapohjissa olevat.
Kipaisin hakemassa Verruxinin liuotinta ja sivelin aamuin ja illoin. Jalkapohjissa oli niin paljon kovettumaan varsinkin toisessa, että oli hankalaa saada aine vaikuttamaan! No kyllä se muutaman päivän käytön jälkeen rupesi vaikuttamaan. Varsinkin sormessa olevan syylän sain tuhottua tällä tärpätillä niin pahasti, että siinä temmellyksessä olisi moni heikompi mies itkenyt tuskasta. Meinaa kirveli niin perkeleesti, kuin olisi suolaa haavaan kaatanut. Tuskin tästä kovin hienoa jälkeä sormeen jää, mutta kyllä pitäisi tuolla keinolla pysyä syylä poissa.
Jalkapohjissa toinen syylä on kadonnut verruxinin käytön jälkeen ja se punoittaa sekä luo uutta ihoa, olen hoitanut sormea sekä toista jalkapohjan kohtaa ihan normaalilla bepanthen voiteella. Toisen syylkohdan revin auki ja aion pistää siihen niin kauan verruxinia kunnes alkaa sekin punoittaa ja näyttää tämä valkoinen alue kadonneen... eli siihen voi mennä hetki, koska olisihan se muuten jo hävinnyt samaan aikaan kuin toiset.
Jalkapohjat olivat niin kipeät, että melkein saikkua olisi pitänyt hakea. Olin repinyt kuollutta ihoa semmoiset palaset, että kävely tuotti suurta tuskaa, onneksi bepanthenia pari päivää hieronneena kipu on laantunut.
Moni täällä sanoo, että verruxin ei tepsi, mutta kyllä se on siitä käyttötavasta kiinni. Ainaki liuotin tuntuu olevan sellaista happoa, että tappaa varmasti kunhan saat sen ihon puhki vereslihalle ja kestät kivun. Viikon käytön jälkeen sain itse tuloksia aikaan, toki tuossa jalkapohjassa on vielä hommaa, mutta kyllä tuolla tökötillä se lähtee jos on lähteäkseen. - 3gee
Päivitettyjä tietoja. Sormi on paranemaan päin. Toinen syylä on lähestulkoon parantunut ja luonut asiallisen nahan.
Pääpiru on edelleen hengissä. Olen jatkanut verruxinin käyttöä tähän isoimpaan ja sitkeimpään jalkapohjan syylään. Sain syövytettyä sen puhki ja kun näin nämä ns. puutikkua muistuttavat mustat pisteet tiesin olevani lähellä. Nehän on kuivunutta verta mitkä lähtevät syylästä kun siihen kohdistuu painetta. Iskin lisää verruxinia päälle ja seuraavana iltana revin ihan kunnon reiän tähän kyseiseen syyläkohtaan.
En tiedä enää mitä teen, mutta hirveä reikä tuli jalkaan ja sieltä näkyy käytännössä liha? Tuikkasin siihenkin vielä verruxinia, kirveli...
Voitteko vain kuvitella mikä kipu minulla on jalassa. Töissäkin käyn normaalisti, vähän linkutan. Ihan perseestä, mutta jos tuosta paskasta pääsee eroon tällä kivulla, niin tekisin sen uudestaan. En kuitenkaan enää halua nilkutella ympäriinsä ja tulehduttaa jalkaani, joten aion luultavasti lopettaa verruxinin käytön päivän kuluessa ja hoidan haavaumaa normaalilla ihovoiteella. Toivon että se paranee joulun jälkeen, että voin olla normaalisti töissä...ja paskiainen olisi tajunnut lähteä karkuun.
Kiitos kaikille neuvoista, ilmoittelen miten kävi. - 3gee
No niiin. Aikaa on kulunut taas reilu viikko.
Teille ketkä ette tiedä koska syylä on siinä vaiheessa, että verruxinin käytön voi lopettaa. Itse käytin sitä isooimpaan ja pisimpään olleeseen syylään n. 2 viikkoa joka päivä 2-3 kertaa. Rapsuttelin irti iltaisin. Jalkapohjaan piti repiä aikamoinen reikä, että tuli esille verenpunaista hyytynyttä verta (ilmeisesti verruxin hyydyttää veren samalla kun tuhoaa ihoa). Siihen lisäsin 3-4 kertaa verruxinia. Kirveli paljon ,mutta sillon tiedät että se vaikuttaa myös terveeseen ihoon ja lihaan. Koska itse syylässä ei ole tuntoa.
Hoidin ihoa putsaamalla sitä antispetisella aineella sekä normaalilla bepanthen voiteella. Verruxinin käytön lopettamisen jälkeen meni pari päivää että pystyin kävelemään normaalisti. Voiteet alkoi vaikuttaa 4 päivän jälkeen...nyt tilalla on aika terveen näköinen rupi joka lähtenee pikku hiljaa, sillä sitä on alkanut kutittaa ja tekisi mieli repiä se pois. Antaa sen silti olla, sillä en halua haavaa jalkaan uudestaan.
Uskon että verruxin tepsii 90% kaikkiin syyliin, mikäli käyttäjä on valmis kärsimään kipua isolla k:lla. Ei riitä että se tekee kalvon syylän päälle,vaan sinun on saatava syövytettyä koko syylä juureen asti... Itse en haluaisi enää ikinä käyttää sitä, mutta käytän jos jos on tarve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854