s60 positiivinen yllätys

s60 mennään

Olin aina pitänyt ettei s60 ole oikea Volvo. Näin v70:siä ja s80:siä omistaneena... No, nyt sitten joku aika sitten hankin tuollaisen s60:n, 170hv bensa koneella. Täytyy sanoa että on ollut positiivinen yllätys!
Eihän siinä ole sellaista ison auton tuntua kuin s80, mutta eipä hirveästi eroakkaan kyllä. Ja mikä erityisen positiivista, on kulutus! Vaikka ajelee rajoitusten mukaan ja vähän ylikin, niin kulutus on tuolla 6.5l kieppeissä sataselle, minusta todella vähän! v70 samalla koneella imi lähes 8l samalla ajotyylillä. Jos halusin sen menemään alle 7, niin piti lirutella toooosi varovasti 80kmh. Onhan noilla autoilla tietty koko ja painoeroa, mutta en olisi uskonu että vaikuttaa noin paljon kulutukseen!

5

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllätyin

positiivisesti S40:stä. Vaikka onkin pikkusedan, niin meno on vakaata ja jämäkkää. Moottoritiellä kulkee, kuin juna. Tosin tuo ei ole vakioalustalla. Bensankulutus piristetyssä T5:ssa on kohtuullista, matka-ajossa n.85km/h vauhdissa mennään alle 6.5litran satasella.

• volvoasiantuntija

S60 on sama auto kuin V70. V70 on vain farmari. Akselienvälit on vain V70 hieman pitempi, mutta muuten ratkaisut on täsmälleen samat. Joten puhu vain samasta autosta.

• Kalle Kulju

S60 ja V70 on rakenteeltaan ja koneiltaan samat autot. Eli esim. varaosat sopivat puolin ja toisin. Etuovesta taaksepäin alkaa ulkoiset erot.

• tuleva Volvisti?

Tuo kulutus tuntuu kyllä tosi pieneltä, oletko laskunut kulutuksen itse vai onko tuo ajotietokoneen antama tulos?

Onkohan muutkin päässeet S60 noin pieniin kulutuksiin, kommentteja?

• S80-00. 236tkm

Itselläni S80 sillä S2-koneella, teimme vaimon kanssa kesän alussa sukulaismatkan lounais-suomeen, itse sain maantiellä pitkällä matkalla keskikulutuksen lukemaan 6,7 ja vaimo takaisin tullessa lukemaan 6,4, ajoi kyllä selkeästi 80 vauhtia ja itse ajoin 100-110.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      182
      7720
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      92
      3816
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      67
      2589
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      73
      1630
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      386
      1564
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1447
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1436
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1111
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1050
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe