Moclobemidin lopettamisesta

Keskustelin lääkärin kanssa kuukausi sitten, että voisin lomalla kokeilla Moclobemid-lääkitykseni lopettamista. Minulle jäi kuitenkin epäselväksi, kuinka pitkään tämä lopettaminen kestää eli kuinka pitkään minun pitäisi syödä puolikasta tablettia, jotta voisin minimoida mahdolliset lopettamisoireet?
4501
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Riippuu annostuksestasi. Onko sinulla 300 mg:n tabletteja ? Oletko käyttänyt 300 mg vai 600 mg päivässä ? Minä käyttäisin pienempää annosta pari viikkoa ja pienentäisi sitten taas pariksi viikoksi jne. kunnes lääkitys olisi pikkuhiljaa ajettu hiljalleen alas.

Oliko sinulle apua moklobemidistä ? Itse käytin sitä pari kuukautta eikä auttanut, mutta aiheutti kauheat päänsäryt.

Äänestä
  • Minun annokseni on ollut 150 mg, eli olen syönyt 150 mg:n tabletteja.

    Olisin vielä puolisen vuotta sitten todennut, että moklobemidistä oli ilman muuta apua. Nyt kun minulla on diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta erittäin monimutkaisen ja kummallisen prosessin jälkeen, olen joutunut miettimään, johtuivatko oireeni alunperinkin kilpirauhasen liika- ja vajaatoiminnasta, sillä näin jälkeen päin voin todeta, että kumpaakin on ollut. Ehkä minun on paras vastata niin, että moklobemidi ei ainakaan huonontanut oloa, niin kuin Cipralex, jota minulle aluksi määrättiin.

    Äänestä

Olen itse lopettanut useita vuosia (n. 6 vuotta) jatkuneen Moclobemidin käytön (annos 600 mg) seinään.
Parin päivän päästä särki hieman päätä, ei muuta.

Joku voi tietenkin saada enemmänkin oireita, mutta kuukausia jatkuva puolittamisen puolittaminen lienee hätävarjelun liioittelua.

Eikä pidä unohtaa sitä, että jos odotat saavasi hirveitä lopetusoireita -> todennäköisesti niitä myös saat. Niin suuri on mielikuvituksen voima ja valta.

Äänestä
  • Toisaalta annos oli 300mg, mutta en nyt tarkalleen muista lopetinko kuin seinään vai otinko vielä puolet annoksesta seuraavana päivänä, mutta en muista että olisi tullut oikeastaan mitään vieroitusoireen tyyppisiä.

    -siitä on jo aikaa kun lopetin,
    optiparin lopetin kuin seinään ku kasvoi tissit, siitä tuli kyllä pahemmat vieroitusoireet.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


kokemuksia? kirjoitti:

Keskustelin lääkärin kanssa kuukausi sitten, että voisin lomalla kokeilla Moclobemid-lääkitykseni lopettamista. Minulle jäi kuitenkin epäselväksi, kuinka pitkään tämä lopettaminen kestää eli kuinka pitkään minun pitäisi syödä puolikasta tablettia, jotta voisin minimoida mahdolliset lopettamisoireet?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu