3,5 vuotta vanha HP PAVILION m7640.sc PC - pöytäkoneeni on rikki. Kone ei käynnisty, kun painaa virtanapista koneen edessä oleva valo( emolevy valo kai?) loistaa noin. 3 sekuntia, sen jälkeen koneen dvd-aseman valo alkaa vilkkua loputtomiin asti eikä mitään tapahdu. Näyttöön ei tule mitään.
Olen kirjoittanut tästä käynnistys ongelmasta aikaisemminkin suomi24 keskusteluun. Vastaajien mukaan vika on virtalähteessä, prosessorissa tai emolevyssä. Itse en osaa korjata konetta tai hankkia oikeita osia. kone on ollut puolivuotta nyt rikkinäisenä.
Koneen korjaushan voi maksaa aika paljon jos pitää ostaa uusia osiakin. Voisikohan mennä yli 150e???
Eli kysymykseni kuuluu: --------Kannattaako kone korjata vai ostaa kokonaan uusi kone???
Jos kone korjattaisiin kysyisin joltain tuttavan tuttavalta korjaamista, koska yritysten korjaus hommathan maksaa tosi paljon....
-täältä löytyy koneen tiedot: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=fi&cc=fi&docname=c00815190&product=3311645&lang=fi
KIITOS VASTAUKSISTA ETUKÄTEEN....
Koneen korjaus vai uuden osto???
2
497
Vastaukset
Itse en lähtisi korjaamaan. Osien hommaaminen maksaa äkkiä sen mitä uusi kone. Perjaatteessa jos ongelma on virtalähde niin käytettynä ei maksa paljon mitään, eikä kyllä uutenakaan. On suhteellisen halpa osa ja siinä tapauksessa voi helposti korjata koneen. Tuon tason koneita saa myös kirppiksiltä joskus todella edullisesti tätä nykyä :D
Jos kyseessä on vika prossussa/emolevyssä niin kannattaa unohtaa samantien korjaus. Se tarkoittaa
uusien osien hommaamista ja emolevyyn saattaa joutua ostamaan uudet ram muisti kammat, prossun ja ehkä jopa uuden näytönohjaimen. Perjaatteessa siis emolevy vaatii tietyt osat toimiakseen.
Emolevyt uutena n 50-200€, prossut samaa luokkaa ja muisti kammat voi maksaa enemmänkin.
Itse ostin juuri uuden koneen ja pelkät muistikammat maksoi 400€ tietokoneesta :_D
Tosin itse tarvitsen konetta vähän muuhunkin kuin vain peruskäyttöön.Toki koneeseen saa rahaa uppoamaan vaikka kuinka paljon, Riippuu käyttö tarkoituksesta kuinka paljon siihen kannattaa laittaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644