Varokaa Saunalahtea

kyllästynyt #33

Älkää, älkää hyvät ihmiset ryhtykö Saunalahden asiakkaiksi. Asiattomia laskuja tulee jatkuvasti, luvatuista ilmaisista kuukausista täytyy tapella koska ne "unohdetaan" jne. Eihän tätä enää normaali ihminen jaksa.

23

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalaa

      Oon jo. Onko tämä paha?

    • Tyytis

      varmaan 10 vuotta ollu saunalahden asiakkaana eikä IKINÄ oo ollu ongelmii.... muista operaattoreista kyllä kuultu kauhutarinoita

    • Ilmaista puheaikaa

      Me ollaan oltu Saunalahden asiakkaita jo muutamia vuosia ja kaikki on sujunut ihan luvatusti. Kai se on tuurista kiinni, että miten hommat hoituu. Kun varmaan kaikista operaattoreista kuulee kauhujuttuja.
      Mulla oli joskus aikoinaan ongelmia DNA:n kanssa ja sitä en enää koskaan aio käyttää.

      • e-laskusta kyse?

        Minulla oli Soneralla aikoinaan e-laskusopimus ja piti olla tarkkana kun sama lasku saattoi tulla kahteen kertan. Eli nykyisin pyrin välttämään noita viheliäisen e-laskuja, otan ennemmin sähköpostilaskun. Saunalahden kanssa ei ongelmia, mutta sinne ei olekaan e-laskusopimuksia.


    • kansaa ryöstetään

      tuli Saunalahdelta lasku 1,60€ eikä meinannut millään päästä puhekontaktiin laskun mitätöimiseksi.
      Miksi mitätöimiseksi? Koska lasku oli vuodelta -09 ja kaiken lisäksi henkilölle jolla ei ikinä ole ollut minkäänlaisia
      liittymiä kyseisen operaattorin kanssa.Peruutksessa vaadittiin sossuturvan kolmeviimeistä numeroa asian varmistamiseksi. Kysyn tällä palstalla Saunalahdelta, millä he varmistivat laskun oikeellisuuden.

      • vai ryöstetään?

        Jos 6 kk:n puhelinlaskuni on 22 euroa onko se ryöstämistä? meneeköhän tämä nyt taas överiksi. Maksaisin tuolla summalla 1 kk:n lankapuhelinliittymän kuukausimaksun. Ja nettiliittymätkin vain halpenee ja halpenee, se on sitten omasta päästä kiinni tarkistaako etukäteen langattomat kuuluvuusalueen asuinseudullaan.
        Aina sattuu joitan virheitäkin, meille kullekin.


    • Huijattu

      Avasin Saunalahden mobiililaajakaistaliittymän Huhtikuussa. Liittymää avattaessa luvattiin turvapaketti puoleksi vuodeksi ilmaiseksi ja mobiililaajakaista -50%:n alennuksella 6 ensimmäistä kuukautta. Kun ensimmäinen lasku nyt sitten tuli, niin mobiililaajakaistasta luvattua 50%:n alennusta ei ollut laskussa hyvitetty lainkaan ja turvapaketista laskutettiin ensimmäisen puolen vuoden maksut, josta oli hyvitetty 1kk, eli maksettavaa tietoturvasta tuli nollan euron sijasta 5kk maksut. Lopputuloksena oli, että laskulla yritettiin näköjään huijata melkoinen summa rahaa viattomalta kuluttajalta. Tämä vaikuttaa järjestelmälliseltä toiminnalta, eli jos virhe oli minun laskussani, niin se luultavasti on myös tuhansien muiden tänä keväänä laajakaistan avanneilla. Siitä kertyykin melkoinen summa operaattorin kassaan, koska monelta varmasti jää huomaamatta tälläinen liikalaskutus. Soitin asiakaspalveluun. ja asia luvattiin hyvittää seuraavilla laskuilla. Odotan mielenkiinnolla.

    • Elisan asiakas

      Soneralta tulee outoja laskuja :O

    • mistä näitä senttejä

      Itse olen myöskin ollut vuosikaudet saunalahden asiakas,eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia,muutaman kerran olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun sekä puhelimella,että omien sivujen kautta ja aina on asiat hoidettu.Kerran näin puhelinlaskulla,että oli virheellisesti veloitettu soitonsiirrosta,joka oli saunalahdesta saunalahteen,ja sehän piti olla ilmainen,ilmoitin asiasta asiakaspalveluun,ja se virhe korjattiin sieltä hyvittämällä hinta ja pikkusen päällekkin...tänä päivänä on niin paljon automatiikkaa joka paikassa ja kaikissa järjestelmissä,että ei niiden perässä voi pysyä kukaan "normaali ihminen".........mutta itselläni ei ole huonoa sanottavaa saunalahdesta,päinvastoin,näyttää olevan ainoita operaattoreita joka pystyy näillä markkinoilla vielä kilpailemaan (ja hyvin sen tekeekin).

    • Jalmari.

      Minullapa on ollut Saunalahti jo n. 15 v. Nyt mobiililaajakaista . Hyvin on aina toiminut ja laskut olleet oikean kohtuullisia. Eniten olen lukenut valituksia Sånerasta.

    • Saunalahti_perkele

      Joo, itsellänikin meni ADSL-operaattori vaihtoon, kun meni lopullisesti hermot tähän Firmaan. Ensin meni netti rikki. Ei auttanut avustaja eikä etäkorjaus, joten tekninen tuki tilasi asentajan paikalle. Kuukauden päästä korjauksesta saapui satasen lasku. Aloin selvittämään tilannetta ja kyselin mitä ovat linjoille tehneet. Eivät olleet löytäneet mitään "vikaa" omista linjoistaan mutta eivät ole vieläkään osanneet sanoa mitä siellä sitten tekivät. Omassa modeemissa ei ole vikaa (Saunalahden lähettämä) joten syyttivät taloyhtiön verkkoa. Sen takia lasku maksuun. Kuulemma vikailmoitus olisi pitänyt tulla taloyhtiöltä, jolloin laskukin olisi mennyt taloyhtiölle. Sanoin, että reilun puolen tunnin odotuksen jälkeen tekniseen tukeen ei tullut mieleen sanoa että talouteni on osa taloyhtiötä - eikä kukaan edes kysynyt. Saan ehkä laskun osoitettua taloyhtiölle myöhemmin (olen onneksi yhtiön pj), mutta sitä varten tarvitsin erittelyn tehdystä "korjauksesta". Tästä on mennyt toista kuukautta. Sain epäselvyyksien takia lisäaikaa laskun maksuun ja sovittiin että maksan vain normaalit kk-maksut, korjausosuus sai jäädä myöhemmäksi kunnes selvitys on saapunut. Mainioita. Nyt tosin tuli vielä yksi lasku, jossa laskutettiin siitä että ovat antaneet maksuaikaa lisää. No, eivät sitten siitäkään maininneet silloin kun ehdottivat korjausosuuden siirtämistä myöhemmäksi. Ei onneksi ole suurista rahoista kyse vaan periaatteessa. Irtisanoin netin ja puhelinliittymät - liikevaihdon menetys Virmalle noin 700 eur/vv.

    • Pahus86

      Onko ollut saunalahti sulla beetatestissä kun on ollut jo 15vuotta?

      • Pahus60

        Joo, vuodesta -96 saakka, silloinen nettilinja, sittemmin Saunalahden Serveri jne. 15 vuotta, mikäli osaat laskea näin yksinkertaisia laskutoimituksia.


    • Paskalahtisaunalahti

      näin on! Saunalahti on huijari laskutuksissaan. Koskaan mikäänhomma ei toimi ilman kauheaa puhelinrumbaa. Ja silloinkin joutuu odottamaan palvelua vähintään 20 min. Hankkiutukaa eroon saunalahdesta jos vielä voitte!

    • Jalaa

      En tajua, mistä ihmeestä tällainen valitus lähtee. Itellä ollut Saunalahti pitkään käytössä, niin matkapuhelinliittymän osalta, kuin nettiliittymänä. Olen tainnut joutua soittamaan tekniseen tukeen/asiakaspalveluun korkeintaan 3-4 krt. Jonotusaika tuonne on kiusallisen pitkä, mutta se ongelma taitaa olla ihan jokaisen operaattorin ongelma. Laajakaistan nopeus on ollut likimain sitä, mihin 20/1 liittymällä pääsee.

    • Sonerasta saunaan

      Saunalahti käytössä alkuvuodesta, ei laskutusongelmia.

      Tutkikaa sitä laskua ja huutakaa vasta sitten.

      Muista myös, että Saunalhti ei laskuta alle 8 e laskuja, vaan siirtää ne ensikuulle, jolloin se lasku sitten lähetetään ja se on niin kauan laskuttamatta kun tuo 8e ei täyty.

      • Nou saunalahdelle

        Ongelmia tuleekin viimeistään siinä vaiheessa kun haluat päästä eroon Saunalahdesta. Se ei onnistu ihan helposti. Vaatii vähintään muutaman puhelinsoiton ja sittenkin tulee vielä aiheettomia laskuja ja jopa perintätoimiston laskuja ja lähde niitä sitten selvittämään. Kokemusta nimittäin on!


      • Jalaa
        Nou saunalahdelle kirjoitti:

        Ongelmia tuleekin viimeistään siinä vaiheessa kun haluat päästä eroon Saunalahdesta. Se ei onnistu ihan helposti. Vaatii vähintään muutaman puhelinsoiton ja sittenkin tulee vielä aiheettomia laskuja ja jopa perintätoimiston laskuja ja lähde niitä sitten selvittämään. Kokemusta nimittäin on!

        Tosta ei oo itellä mitään tietoa. Itse olen aikanaan siirtänyt liittymän Elisa ->Saunalahti. Silloin nuo olivat vielä erilliset firmat. Liittymä ei ole mikään määräaikainen, vaan toistaiseksi voimassa oleva. Kiitos kuitenkin varoituksesta. Tuskin olen vaihtamassa ihan lähiaikana muuhun. Taloyhtiö kyllä tarjoaa kaapelimodeemi liittymää, ja sekin on Saunalahden, en vaihtanut koska Saunalahden toimittama kaapelimodeemi on todella onneton tekele.


      • Saunalahti huijaa
        Jalaa kirjoitti:

        Tosta ei oo itellä mitään tietoa. Itse olen aikanaan siirtänyt liittymän Elisa ->Saunalahti. Silloin nuo olivat vielä erilliset firmat. Liittymä ei ole mikään määräaikainen, vaan toistaiseksi voimassa oleva. Kiitos kuitenkin varoituksesta. Tuskin olen vaihtamassa ihan lähiaikana muuhun. Taloyhtiö kyllä tarjoaa kaapelimodeemi liittymää, ja sekin on Saunalahden, en vaihtanut koska Saunalahden toimittama kaapelimodeemi on todella onneton tekele.

        Varokaa ja olkaa tosi tarkkoja, laskuja tulee vaikka olis puol vuotta sitten sanonut liittymän irti, ei ihan ajantasalla kaikki niiden systeemit.


    • v*tun elisa

      Saunalahti perseestä. Siirryin Soneralle. Mikä siinä laskutuksessa on niin vaikeaa, mitä??

      • 34234234

        Kohta huomaat. Senttejä tulee


    • Kohta ex-asiakas?

      Olen ollut Saunalahden asiakkaana muutaman vuoden ja tähän syksyyn mennessä kaikki oli sujunut moitteetta. Laskutusongelmat alkoivat kun avasin syksyllä adsl-laajakaistan, jossa tarjouksena avausmaksu 0€ ja 3kk Turvapaketti Plus 0€.

      Kappas vaan, heti ensimmäisessä laajakaistalaskussa oli kuitenkin laskutettu tuo avausmaksu (muistaakseni 78 €). Soitin asiasta asiakaspalveluun ja lupasivat poistaa tuon avausmaksun laskulta.

      Seuraavassa kuussa tuli uusi laajakaistalasku ja yllätys yllätys, avausmaksu oli laskutettu taas! Soitin uudelleen asiakaspalveluun ja poistivat laskulta taas tuon avausmaksun. Antoivat toki hyvityksen laskutusvirheistä. Samalla pyysin asiakaspalvelijaa jo etukäteen irtisanomaan tuon Turvapaketti Plussan sitten kun 3 kk:n ilmaisjakso päättyy.

      Seuraava lasku oli onneksi kunnossa, mutta sitä seuraavasta laskusta jouduin taas soittamaan asiakaspalveluun: olivat tällä kertaa laskuttaneet Turvapaketti Plussasta kuukausimaksun, vaikka olin itse irtisanonut sen jo hyvissä ajoin ennen ilmaisjakson loppua. Asiakaspalvelijan mukaan järjestelmässä ei ollut merkintää Turvapaketin irtisanomisesta, vaikka olin sen aivan varmasti irtisanonut jo aiemmin ja silloin asiakaspalvelija oli sanonut asian olleen sillä selvä.

      Kyllä on käsittämätöntä touhua – tulee väkisinkin mieleen, että asiakkailta yritetään huijata rahaa! Itseltäni on yritetty laskuttaa näissä kolmessa laskussa yhteensä yli 150€ ylimääräistä. Kannattaa siis aina tarkastaa laskut ennen niiden maksamista!

    • Kyllä

      sama tulee mieleen kun sain laskun lehes vuoden takaisesta liittymästä mutta summa oli niin pieni että maksoin, soittelivat josko vaihtaisin nykyisen operaattorin liittymän saualahdelle sanoin ei koskaan enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe