Minkä ikäiselle menetit neitsyytesi? Eli kuinka isoja ikäeroja on ollut?
Minkä ikäinen olit ja kuinka vanha mies tai nainen oli?
Ikäero-kysely. Vastaa!
49
7570
Vastaukset
- Taas naimisissa
tuon taivaallista, jos mies ja nainen tuntevat vetoa toisiaan kohtaan. Sanoisin niin, että isosta ikäerosta on vain hyötyä, koska se kokenut voi opastaa kokematonta. Parempi niin kuin kokea kantapään kautta kokemattomana oman hölmöilynsä seuraukset ei-toivottuna raskautena.
Olin vasta 17-wee, kun vanhempieni ystäviin kuuluva kaunis ja uhkearintainen rouva vei poikuuteni. Hän opetti minua naimaan ja teki siinä ison palveluksen. Menin sitten naimisiin, mutta erosin vaimostani, koska hänestä tuli alkoholisti. Ei kännistä naista jaksa katsella päivästä toiseen.
Omistin ja omistan edelleenkin hyvinmenestyvän liikeyrityksen, jonka työntekijöistä suurin osa on naispuolisia. Hullu juttu sinänsä, että vuosi sitten palkkasin viehättävän neitosen kesäapulaiseksi tuuraamaan lomalla olevia ja pyysin tytön mukaani huvilalle viikonlopuksi ilman taka-ajatuksia. Tyttö oli juuri 18 täyttänyt ja kertoi olevansa koskematon, kun olimme nauttineet illallisen valkoviinin kera. Hän antoi ymmärtää huvilani terassilla istuttaessa, että elämänsä ensimmäisen miehen tulisi olla kokenut eikä mikään poikanen, mutta sitä miestä ei ollut vielä kohdalle osunut.
Niinhän siinä sitten kävi, että minusta tuli se eka mies. Tuli samalla muutakin, kun purkauduin sisään avaamaani aarrearkkuun. Tarkoitus oli naida vain sen verran, että immenkalvo menee rikki, mutta nautinnon tunne sai aikaan rajun siemensyöksyn. - äläainakaanhölmöile
Ikäeroissa ei ole vikaa sinänsä, etenkään jos molemmat ovat YLI 18-vuotiata!!! Mutta nimimerkissäsi mainitsemasi 35-vuotias syyllistyy lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön: alle 16-vuotiasta kun ei täysi-ikäinen saa naida, siinä menee ihan aiheellinen suojaikäraja. Koska jos 35-vuotias on kiinnostunut 14-vuotiaasta, hän lähentelee pedofiilia, ja jos lapsi on kehittymätön, hän takuulla on pedofiili.
Ikäviä tosiasioita, mutta aikuisilla pitäisi olla aikuisten jutut. Sen ymmärtää, kun on itse vanhempi, kyllä, mutta 14.v voi ymmärtää sen miettimällä vaikka 4 vuotta taaksepäin: kuka hän on ollut ja miten lapsi. Yhtä paljon kehitystä, - tai joissain kohdin paljon enemmänkin, tulee seuraavan 4 vuoden aikana. No, lisääpä siihen vielä se lähes 20 vuotta ja huh,huh, kyllä pitäisi nuorenkin ihmisen jo tajuta, että ihan normaali ei sellainen tuon ikäinen ole, joka haluaa nuoren, teinin kanssa olla: 14-vuotias on jo 3kymppiselle ihan lapsi vain. Hänet näkee nuorena ja kasvavana, mutta lapsena, eikä normaalille aikuiselle tule mieleenkään harrastaa seksiä niin nuoren kanssa!!
Suojaikä päättyy 16 vuoteen, sen jälkeen voi kyllä naida kenen kanssa vaan, mutta järkeä soisin käytettävän, sillä kyllähän 16-vuotiaskin vielä kovin nuori on. Yleensä siinä iässäkin seurustelllaan maksimissaan jonkun 22-vuotiaan kanssa: vaikka todettakkoon että omasta mielestäni siinä 22-vuotiaassa epäilisin olevan jotain vikaa. Osa sen ikäisistä kun kuitenkin on jo työelämässä, perheellisiä jne. Joten teini-ikäinen kumppani on hieman ehkä alakanttiin. Mutta yli 20-vuotiaat ovat sitten aikuisia, -näin karkealla jaolla. He saavat huseerata sillä ikäerolla kun sattuu sopimaan, silloin pitää jo tietää. Nainen on silloin jo selkeästi nainen ja mies on mies, oli neitsyt tai ei.
Kyllä toinen saa olla kokenut tai kokematon, mutta itseään saa arvostaa ja olla sen verran järkevä, ettei ihan helpolla anna itseään hyväksikäyttää eikä jokaiseen löpinään usko. Miettii rehellisesti ja oman ikäisenään, tosin se vaatii kypsyyttä, mitä sitten taas ei monesti löydy. Minkä varaan hyväksikäyttäjät laskevat.
Ehkäisy pitää olla, sen saa vaatia, eka kerta ei kuulu sattua naisellekaan ja seksiä pitäisi kyllä itse haluta, siis sitä pitäisi itse toivoa, olla jo hieman edes tutustunut omaan kroppaansa, ainakin haaveillut seksistä ja kyllä ekalla kerrrallakin pitää naisen kostua ja olla kiihottunut: ei se ole mikään survaisu eikä puhkaisu vaan yksi seksikerta. Mies saa myös kieltäytyäkin, vaikka painostettaisiin ja pitäisi suorittaa ja todistella.
Sanonpa näin vaan ihan yleisesti ja kun tuli tuosta nimimerkistä mieleen. Kyllähän seksielämää aloittaa osa nuorenakin, mutta aloittakaa sitten vain omasta halusta, älkääkä typeristä syistä. Huolehtikaa ehkäisystä, ettei tule laskua perässä ja olkaa sen verran hyvä itsetuntoisia, että katsokaa vähän kenen kanssa olette. Jos sen kanssa ei pysty olemaan selvinpäin, sen kanssa ei kannata olla. Jos sitä ei voi esitellä vanhemmille/kaverille, kannattaa miettiä kaksi kertaa onko sittenkin kapinassaan tekemässä peruuttamatonta virhettä.- asnbawryhw
"Suojaikä päättyy 16 vuoteen, sen jälkeen voi kyllä naida kenen kanssa vaan,"
No eikä todellakaan voi, jos vanhempi on alle 18 vuotiaan opettaja, valmentaja, pappi, lähisukulainen tai jotenkin muuten auktoriteettisessa asemassa on teko edelleen rangaistava. - laki ei suojele aina
asnbawryhw kirjoitti:
"Suojaikä päättyy 16 vuoteen, sen jälkeen voi kyllä naida kenen kanssa vaan,"
No eikä todellakaan voi, jos vanhempi on alle 18 vuotiaan opettaja, valmentaja, pappi, lähisukulainen tai jotenkin muuten auktoriteettisessa asemassa on teko edelleen rangaistava.Joo, totta teoriassa, mutta mikäli molemmat ovat vapaaehtoisia, käytäntö on se, ettei rangaistuksia tule. Voit vapaasti tarkistaa asian. Itse toivoisin, että rangaistuksia tulisi, alle 18-vuotiaan ollessa kyseessä, mutta käytännössä näin ei ole. Itseasiassa, hyväksikäytön raja täytyy vaikka olisi yli 18-vuotias, jos on esim. psykologi tai muuten "vallassa" siis katsotaan aseman olevan sellainen, että on mahdollisuus manipuloida toinen seksiin. Seksiin pitäisi aina olla molempien tasa-arvoisia ja siinä kunnossa, että voivat oikeasti päättää! Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa ilman mitään painostusta ta manipulointia, ja olisi hienoa, jos kaikilla olisi niin hyvä itsetunto, että osaisivat sanoa kyllä kun haluavat ja ei kun eivät. Ikävä kyllä näin ei ole aina edes aikuisilla.
Siksi olisi tärkeää painottaa sitä, että saa kieltäytyä, pitää itse päättää, saa olla eri mieltä, ei tarvitse suostua läheisenkään pyyntöihin ja että kun suojaikä on päättynyt, on lupa olla itse vastuussa: siis sanoa kyllä, mutta yhtälailla sanoa ei.
- se_yx
olen 22v ja poikuus tallella.
itse noudatan plus miinus 10v linjaa- 12+2
Jos olet 22v ja rajasi on plus/miinus 10v, niin olet kyllä vaarallisissilla vesillä alarajasi kanssa.
Itse tutustuin 10v iässä 10v vanhempaan tyttöön, joka merkitsi silloin paljon. muistan kun omassa 17v iässä hän halasi minua ja sanoi jotain....
No, se oli sitä. Tuskimpa hän olisi ottanut poikuuttani, jos olisi tapahtunut se kahdenkeskinen tapaaminen.....
Mutta mitä olen mieltä, olen ikäerossa sitä mieltä, että jos sitä on todella paljon, niin kyllä siinä on kaks epätoivoista silloin menossa kimppaan.Olkoot sitten kerta setti tai pysyvämpi asia.
- PeeKuS
Poikuuteni menetin ollessani 27-vuotias, kymmenen vuotta vanhemmalle naiselle.
Lisäksi touhuissa oli mukana naisen silloinen miesystävä. Aluksi katselin heidän touhujaan ja sen jälkeen tuli minun vuoroni. Nainen otti minut "hellään huomaansa" ja vei poikuuteni. - jifdåos
Itse menetin neitsyyteni kun olin 17v ja nainen oli 37v. Minua ei haitannut ikäero kun olin jo haaveillu vanhemmasta naisesta.
- umtnyrebtvrweq
35 - 33
- -liisi-
olin 16 ja poika oli 20
- nainenvain
Neitsyys lähti 17-vuotiaana 23-vuotiaan miehen kanssa. Ikäeroja on sittemmin ollut 11 vuoden ja -2 vuoden väliltä.
- Jori kokelas
Olin kai 16v poika kun olin kuuskyppisen eläkkellä olevan rouvan luona kun rupes pussailemaan ja rupes riisumaan farkkuja pois. otti heti suihin kun sai housut pois. Ei siinä osannut kun olla kun mamma riisu itsensä ja tuli plutttäälle, eka kerta ja muistan kun sen isot rinnat heiluvat naamallani.Kävin myöhemmin opissa vaikka en kertonut tutuille. Siitä tuli viikottainen tapa kun halutti nuorena.
- ttg25
mistäköhän se johtuu, että ihmiset aina hyväksyy jonkun teini pojan ja 30 vuotiaan naisen seksin, mutta teini tytön ja 30 v miestä pidetään sairaana....?
- N melkein 60
Kun otettiin viiniä niin nuori poika ehdotteli. Itse aikanaan meneti neitsyyteni 26v vanhana. Siinä tuli peuhattua 17v pojan kanssa kunnolla. Niin ne ajat muuttuu ajan myötä.
- Historiaa
Tytöissä jotain menetettävää
Pojissa ei - kalliosta
Ite olin 15, jätkä 16.
Isoin ikäero tähän mennessä kai ollut.. hmm. 21 vuotta. - SuuriPieniLeka
Sama kun edellisellä. Oltiin jotain 15 - 16v. Päivämäärää en muista ja molemmat täytettiin sinä kesänä 16 joten siitä johtuen tuo haitari. Suurin ikäero on nyt 4 vuotta. eli aina ollu aika samaa ikäluokkaa oleva.
- JT
Olin itse silloin 15.. Ensin yritettiin erään 6 vuotta vanhemman kanssa, mutta kumpikaan ei ollut täysin selvinpäin ja kun kyse oli vielä neitsyyden menettämisestä niin päätettiin lopettaa kesken kaiken, kun ei oikein onnistunut, en siitä paljon muista, mutta kai se "oikea" menettäminen oli sitten pari, kolme kuukautta sen jälkeen silloisen poikaystäväni kanssa, oltiin siis molemmat 15 :) .. Sen jälkeen on suurin ikäero ollut 8 vuotta, erään ikää en tosin muista saattoi olla jopa vieläkin vanhempi..
- mies 36 v
Olin 15 ja tyttö oli 14.
- matures-r-hot
Menetin neitsyyteni viime perjantaina 48-vuotiaaalle ihanalle naiselle.
Täytän joulukuussa 20 vuotta ja olen mies.
Molemmat olimme oikein tyytyväisiä, ja hyvin meni! - 16+40=♥
Tosiasiassa iällä ei perjaatteessa ole merkitystä. Suojaikäraja on olemassa vain sen takia, että vähennetäisiin hyväksikäyttöjä ja pedofiilimaista toimintaa. Mutta jos esim tyttö on 16 ja mies 40, se ei automaattisesti tarkoita, että mies hyväksikäyttää tyttöä.
Pointtini siis on, että suuri ikäero ei automaattisesti tarkoita hyväksikäyttöä.
Toivottavasti ymmärrätte oikein ! :D - kunnia kaukana
Suojaikäraja on kait se 16v ja sittenkin on se joku tietty ikä sillä toisella jonka rikkova ei saa toimia tämän 16v ikäisen kanssa... olisko se sit se 18v?
Mutta tuolla oli tämä juttu 14 ja 35v vuotiaan kanssa. 14v on kyllä varmast osini kypsä päättämään asiasta, mutta voi myös olla aika miina... siis sehän on paskin tapa tehdä jäynää kun 14v alkaa kurittamaan jotain 35v ikästä ja toiminnan jälkeen tekee sitten vanhanaikaiset ja rikosilmoituksen asiasta.
Itselle ei kyllä tulis mieleenkään koskea itseä yli 20v nuorempaan.
14v on siis mielestäni osin kypsä päättämään asioista, mutta kannattaa kyllä miettiä asiaa ja harkita muutamia aikoja.... lapsena on kiire ja asia saattaa harmittaa hyvinkin pian...
Noi ikäeroasiat ei ole mikää asia jolla kannattaa nepata koskaan. Aikuisenakin se vain todistaa että kaksi epätoivoista touhuaa jos toinen 20v ikänen ja toinen vaikka 60v.... siitä o kunnia kaukana. - Itsemääräämisoikeus
Suomen laki määrää että 16 vuotta täyttäneellä on seksuaalinen ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUS, mikä tarkoittaa että hänellä on oikeus ITSE päättää ketä rakastaa ja kenen kanssa haluaa olla.
Muiden EU-maiden teinit ovat riittävän kypsiä jo 12-15 vuotiaina päättämään itse omasta seksielämästään. Ovatko suomalaisteinit niin jälkeen jääneitä ettei heille tätä samaa oikeutta voida suoda?!
Suojaikäraja tarkoittaa ainoastaan sitä ettei alle 16-vuotias saa ITSE päättää kenen kanssa seurustelee ja rakastelee, vaan viranomaiset haluavat päättää sen heidän puolestaan.
Saksassa, Italiassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa jne. suojaikäraja on tuon 14 vuotta!
Espanjassa vain 13 ja Hollannissa 12v eli kaikissa noissa EU-maissa olisi täysin laillista ja normaalia että 14-vuotias itse päättää keneen rakastuu ja kenen kanssa rakastelee!
Jopa naapurin hyysärimaassa Ruotsissa suojaikäraja on alempi, 15-vuotta kuten myös Ranskassa, Tanskassa, Islannissa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa, ym... monissa muissa ns. sivistysmaissa.
Suojaikäraja ei ole siis Suomessa kansainvälisesti vertaillen mitenkään matala, vaan päin vastoin korkeampi kuin muissa EU-maissa!
Kun nykyinen rikoslain 20 luku 1990-luvun lopussa säädettiin, suojaikäraja ehdotettiin alennettavaksi 15 vuoteen. Tuolloin viitattiin tutkimustuloksiin sukukypsyyden aikaisemmasta saavuttamisesta ja siihen, että useissa Suomeen verrattavissa maissa suojaikäraja on alempi. Eli asiantuntijatkin ehdottivat Suomeenkin tuota 15-vuotta, mutta Eduskunnan lakivaliokunta ei suostunut siihen.- one word
Pedofiili
- 20+11
Ekalla kerralla olin 22 ja nainen 33. Helppo tapa menettää poikuus, ei jostain syystä jännittänyt yhtään kun tiesi että tilanne on toiselle osapuolelle tuttu. Aikaisemmin oli ollut jonkinlaista yritystä itseni ikäisten ja vähän nuorempien kanssa, mutta pussailuun jäi kun ei uskaltanut enempää. Sen jälkeen oli paneskelua 28v naisen kanssa, itse tuolloin 23, se jatkui jonkin aikaa seksin merkeissä. Hyvät muistot jäi. Sitten sain kunnian viedä neitsyyden 18v tytöltä kun itse olin 24. Se kokemus ei ollut kovin luonnollinen, tyttö arkaili vähän kaikkea mutta halusi kumminkin.... Kerran työpaikan pikkujoulujen jälkeen päädyin sänkyyn vähän yli 50v naisen (työkaveri) kanssa, itse tuolloin 30. Kivaa oli. On paneskeltu sen jälkeenkin. Töissäkin on tuplasti hauskempaa... Muuten on ollut aikalailla saman ikäiset kumppanit.
- Mies 24
Ihan kateeksi käy. Olispa mullakin edes tuon kokemuksia seksistä hieman kaikenikäisten naisten niin kokemattomien kuin kokeneempienkin kanssa. Vaan eipä sillekkään oikein mitään voi kun on niin arka.
- ~¨~¨~
22 v. nainen 37 v. miehelle.
- Sai esinahka kyytiä
Minä panin ekkerran 17-ikäisenä 43-vuotiasta äitipuoltani ja jatkoin sitä hommaa aina naimisiin menooni 26-vuotiaana. Oli hyvä torttu mutsipuolella enkä kaivannut muuta. Yhdyimme montakin kertaa viikossa yli yhdeksän vuotta, eli panokertoja ainakin 9x52x5=2340 kertaa. Hän osasi opastaa, imuttaa, ohjata nuolemaan sitä ihanaa torttuaan, oltiin 69:ssä ja nussittiin pitkään. Oli ja on tumma kaunis nainen edelleen, mutta panemiset ovat enää satunnaisia, hän on 64, minä 38. Ei aina jaksakaan, hän sentään etupäässä ratsastaa. Faija ja hän ovat edelleen aviossa.
- pparasta
itse olin 16, mies 52. Eikä kaduta
- Dream2
Ehkä pitäisi kaduttaa
- mukelo 67
Olin15 ja serkkutyttöni oli35v eikä haitannut.Hän otti suihin.AAAH.
- Alfred1945
Olin 15v kun vanhempi nainen n35v runkkasi ja otti suihin ei
ottanut sisäänsä.
Sellainen oli minun ensimmäinen s-kokemus myöhemmin hän halusi että minä tein hänelle suulla imin hänen clitoristaan hän voihki ja sai orgasmin.Ei varsinaista yhdyntää.Mutta jäi mieleen. - 23v.......
Olin täyttänyt juuri 21 ja poikaystäväni oli myös 21, olimme molemmat sitä ennen neitsyitä :D
- saöäkfdlgjh
Olin kahden viikon päästä täyttämässä 18. Poikaystäväni oli 31 v. Mielestäni erittäin sopiva ikäero, mies osasi ottaa minut hyvin huomioon ja oli varovainen. Pian olemme muuttamassa yhteiseen kotiin. :)
- Oneone11
Olin itse 17 ja mies 9vuotta vanhempi! Seurustellaan edelleen kaukosuhteessa, olen kohta 20.. Onko ikäeromme teidän mielestänne paha?
- Tangerine1
Ei ole paha, ei toi ikäero edes suuri ole kun ajattelee pidempään suhdetta. Kun ajattelet tulevaisuuteen, 70 ja 79 vuotias, ihan normi. Jos se olisi isäsi ikäinen niin sitten alkaa ikäeroa olemaan oudon paljon.
- Poika,
Jäin mökille tätini kanssa kahden, oli varmaan 60v ? Juotti ja aamulla heräsin alasti sen vierestä. Heti kun sai multa seisomaan niin oli päälläni naimassa. Anto välillä viinaa ja jatko naimista isot rinnat heiluen. Illalla kun muut tuli oli ettei mitään tapahtunutkaan. Olin nolona ja muna hellä runkkauksesta ja nainnista, sitä vaan oli hiljaa tapahtuneesta.
- amy3
17v.tyttö--->19v.pojalle. Parhaillaan petipuuhissa ollut ikäero 30v. joskus vein neitsyyden 16vuoriaalta poitsulta ollessani parikymppinen...
- Arka mies
23-vuotiaana 20-vuotta vanhemmalle naiselle. Olis kyllä jo aika saada lisää kokemusta seksistä.
- naiset ovat ihania
Olin 15 ja tyttö oli 18. Nykyään olen 35 ja minulla on 46- ja 56-vuotiaat rakastajatteret. Olen aina pitänyt itseäni vanhemmista naisista. Tosin, viime vuonna olin suhteessa myös 16- ja 18-vuotiaisiin tyttöihin, eli ei se ikä ole tiukka kriteeri. Naiset vain ovat niin ihania ja vastustamattomia, iästä huolimatta.
- aika kulkee
olin 16 ja silloinen miesystävä 29 ja nykyäänkin ollaan yhdessä
minä 18, mies 25
- En mieti
Olin vasta viistoista kun täti tuli sänkyyni. Aluksi tuntu inhottavalta kun oli munassa kiinni, kyllä kun pälläni oli yunyu paremmalta vai väkisin olikin.
- 18vs40 v
Olin 18, nainen (työkaverini) oli n. 40 v. Hön kutsui minut kotiinsa iltakahville, tarjosi viiniä ja yösijan. Tapailimme muutaman kuukauden ajan kunnes muutin toiselle paikkakunnalle.
- ihanaaa1
Minä 20v ja mieheni 32v
- nainen 23v
Minä oli 12v,tyttö ja isäni kaveri n.40v.
Hän jäi luoksemme yöksi ja tuli yöllä huoneeseeni,kun muut olivat nukkumassa,no lopulta sitten naimme.Tuli muuten sen jälkeen usein kylään luoksemme...minäkin tykkäsin,kun oli sentään aika kokenut mies.Hänellä oli vaimo ja kaksi lasta.
Tästä on aikaa jo 11 vuotta,eikä traumoja jäänyt. - 57bssjrnjmrz
Minä 17v. ja tyttö 16.
- Anonyymi
Kyllä sitä on nuoret tytötkin saanu vanhempaa kyrpää ihan tarpeeksi,niistä ei vaan puhuta kaikille,nykyään varsikin oltava hiljaa kun näin sulkeutunu maailma!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sitä on nuoret tytötkin saanu vanhempaa kyrpää ihan tarpeeksi,niistä ei vaan puhuta kaikille,nykyään varsikin oltava hiljaa kun näin sulkeutunu maailma!
Naapurin kiimainen tyttö 17v tykkää runkata minun 77v kyrpääni.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3222954Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä582689- 1201722
- 1181450
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461390Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301293PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1491238- 691090
- 741089
- 701030