Punto ei käynnisty

fghjjjklzshnfl

Onko tietoa mistä etsiä vikaa, kun vm.2000 puntossa palaa moottorilämpötilan varoitusvalo ja käynnistykseneston valo eikä käynnisty? Lämpöanturin vaihto ei auttanut.

9

2385

Äänestä

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prmo

todennäköisesti on ajon-esto päällä,akku irti vuorokaudeksi,jos ei aut,niin merkkiliikkeseen vikakoodinlukuun ja nollattavaksi...

• oughuigl

Vein merkkiliikkeeseen vikakoodin lukuun, mutta eivät saaneet testerillä yhteyttä. Epäilivät, että ohjausyksikkö on viallinen. Uusi olisi maksanut 1100€, niin ei mielestäni kannattanut vaihtaa ainakaan pelkän epäilyn perusteella.

Ennen huoltoon vientiä kokeiltiin yleimallisella testerillä, jolla yhteys saatiin, vaikka välillä olikin ongelmia. Osaisiko joku sanoa mistä voi johtua? Voiko testerit ottaa yhteyden eri linjoista?

Yleismallisella testerilläkin näytti erikoisia lukemia. Esim. moottorin lämpötila -40, vaikka ulkolämpötila yli 20 astetta.

Voikohan ohjausyksikön viallisuutta jotenkin todeta? Myös kaikki muut ideat, josta vikaa voisi hakea ottaisin kiitollisena vastaan.

• Kusetettu jeee
        oughuigl kirjoitti:

Vein merkkiliikkeeseen vikakoodin lukuun, mutta eivät saaneet testerillä yhteyttä. Epäilivät, että ohjausyksikkö on viallinen. Uusi olisi maksanut 1100€, niin ei mielestäni kannattanut vaihtaa ainakaan pelkän epäilyn perusteella.

Ennen huoltoon vientiä kokeiltiin yleimallisella testerillä, jolla yhteys saatiin, vaikka välillä olikin ongelmia. Osaisiko joku sanoa mistä voi johtua? Voiko testerit ottaa yhteyden eri linjoista?

Yleismallisella testerilläkin näytti erikoisia lukemia. Esim. moottorin lämpötila -40, vaikka ulkolämpötila yli 20 astetta.

Voikohan ohjausyksikön viallisuutta jotenkin todeta? Myös kaikki muut ideat, josta vikaa voisi hakea ottaisin kiitollisena vastaan.

Niin, tuota ohjausyksikköä tunnutaan kovin mieluusti kauppavaan. Eikä ihme, kohtuullisen hyvän katteen sillä varmaan saakin. Nimittäin itselleni kävi nin, että kun erinäiset merkkivalot huollon jälkeen (!) alkoivat palaa miten milloinkin niin kaupiteltiin jos jonkinlaista vikaa. Ja minä tyhmä maksoin -- oli tulppia, johtoja, ohjainpuolaa (tai mikä lie nimi oli) ym. Lopuksi tarjottiin ohjainyksikköä. En suostunut. Raahasin Punton merkkikorjaamolle ja jo löytyi vika. Jakopäänhihna asennettu pari hammastusta pieleen vaihdon yhteydessä! Tämä ei ole varmaankaan sun autosi ongelma, en sillä kertonut, vaan jotta tiedät suhtautua isoon ostokseen varauksella...

• ANSSI ASENTAJA 60V.

JOS PUNTO STARTTAA HYVIN MUTTEI KÄYNNISTY ,NIIN EIKUN KAASU POHJAAN KÄYNNISTETTÄESSÄ ,NIIN JOHAN LÄHTEE KUIN KUPPA TÖÖLÖSTÄ...

• puntooni

Selaahan nettiä ja osta hajottamolta ehjä moottorinohjausboksi.

• brapojk

Tarkista akkukotelon alta että maajohto on kiinni, voi jäädä kiristämätt em. kytkinrempan jälkeen

• Jsu123

Mietin kans tota maajohtoa.
      Tosin hankala sanoo kun ei ole tietoa mitä auto tekee(tai mitä ei)

• Sampp11

Pelasti päivän vielä -18 kun vaihdoin kytkimen ....ja pensarele soi,.ajonesto päällä, eikä startti lyö..

Kiitokset.sehän se maakaapeli oli syy..

• kyrpäätakaapäin

punto ei ole auto!!!!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1339
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1246
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      977
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      833
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      733
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      609
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      538
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      498
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      475
    Aihe