Mennäänkö asiaan?

Teotwawki

Kuinka moni palstalaisista tunnustaa olevansa sinkku. Minä aloin viihtyä netissä yhä enemmän siinä vaiheessa, kun huomasin, että jo kertaalleen lämmitetty suhde ei sittenkään toiminut. Nyt olen pitänyt taukoa vähän aikaa, sillä töitä ja erilaisia muita harrastuksia on niin paljon, että tänne ehtii vain silloin tällöin. Erosimme hiljattain ja olen viihtynyt yksikseni hyvin. Kuinka on muiden laita?

Tiedän, tiedän kyllä aika monta täältä, jotka elävät tasapainoista parisuhdetta ja heille kaikkea onnea asiassa.:-)

112

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen rehellisesti sinkku ja ylpeä siitä viimeaikaisten saavutusteni perusteella, en viitsi toistaa, olen tehnyt remppaa ennenkin, mutta sormi ei mene suuhun ihan pienestä ja pystyn olemaan lasteni tukena, aina, se on tärkeää.

Nyt en ole ehtinyt nettiin koska on ollut kaikenlaista, mutta joka päiväolen piipahtanut rannalla, näitäpäiviä kun on Suomessa niin vähän, ihana tuuli ja aurionko.

Yksikseni aloin viihtymään noin vuosi sitten, ystävyyssuhteet ovat asia erikseen, mutta määrään ehdottomasti itse elämästäni ja se on minulle nyt tärkeää. Tsemppiä sulle:))

• muistaakseni ennenkin maininnut ja siitä hatunnosto.:-) Minulla kun ollut se remppamiehen rooli aina ja jopa pattereiden vaihtaminen kaukosäätimeen on pitänyt opettaa. No, enimmäkseen näppiksellä työtä olen silti tehnyt, mutta kyllä se tapetointikin on tullut opetelluksi ja panelointi ja ties vaikka mikä..........:-D

• Hopia

myötä ja vastoin käymisissä. Aina ei ole helppoa, vaan miksikä se siitä muuttuu ihmistä vaihtamalla kun olemassa oleva on loppujen lopuksi ihan ok. En ole helppo tapaus minäkään.

Jos ero tulisi, niin enpä usko enää ketäään löytäväni. Tuskin edes etsisin. Iän myötä on alkanut arvostaa omaa rauhaa.

• vaatimattomuutta, että ei muka uutta saisi, jos entisen kanssa sukset menevät ristiin. Minun äitini meni avioon kuuskolmosena ja eli vuosia onnellisessa liitossa sen jälkeen.

• Hopia
        Teotwawki kirjoitti:

vaatimattomuutta, että ei muka uutta saisi, jos entisen kanssa sukset menevät ristiin. Minun äitini meni avioon kuuskolmosena ja eli vuosia onnellisessa liitossa sen jälkeen.

tarkoitus oli korostaa yksin elämisen kokematta jäänyttä autuutta.
        Tämä tekstittely on vaarallista, väärinkäsityksiä syntyy niin helposti.
        Kiitos vastauksesta :)

• mihin olis tarkotus mennä?
      Tunnustan olevani parisuhteessa. Mutta se on etäsuhde, joten välillä olen pitkiä aikoja itsekseni. Silloin vietän aikaa palstoilla, mutta kun etäsuhde tulee lähelle, en täällä oleskele.
      Sitäkö hait? Että kuinka moni sinkku palstailee koska on aikaa?

Vai sitä, että kuinka ylimalkaan viihtyy itsekseen? Kyllä minä viihdyn, mutta tuskin viihtyisin jos olisin sinkku. Minusta tulis mörkö täällä syrjässä, semmonen jota lapset pelkää ja kattoo ikkunasta kun se kulkee ohi :-)

• Heikunkeikku

Minä olen itsestäni kertonutkin, että aviossa ehdin olla jotain 28 vuotta, jonka jälkeen jäin leskeksi.
      Sitten tapasin erinomaisen miehen, jonka kanssa päätin jakaa elämäni. Tarkoitus oli jakaa ihan elämäni loppuun asti. Osoittautui kuitenkin niin, että tämä erinomainen mies ei ollutkaan se, mikä oli antanut ymmärtää, vaan kaikkea muuta. Harkittuani sen hetkistä elämäntilannetta, niin päätin ottaa jalat alleni ja muutin yhteisestä kodistamme pois. Sitä en kadu, päinvastoin olen hyvin helpottunut.

Olen oppinut elämään yksin. Ei hullumpaa ei hullumpaa. Tällä hetkellä en harkitse uutta "yritystä".
      Riittänee mun osalta. Ehkä itsesuojeluvaistoa, tai jotain ? Niin tai näin, nyt olo on hyvä ja viihtyisä. :)

• tuosta olet tosiaan maininnut ennekin. On vain hieman ihme, että verbaalisesti noin lahjakas ihminen ei ole sitten keksinyt itselleen sitä "ihmisen ikävä toisen luo" -juttua.

• Heikunkeikku
        Teotwawki kirjoitti:

tuosta olet tosiaan maininnut ennekin. On vain hieman ihme, että verbaalisesti noin lahjakas ihminen ei ole sitten keksinyt itselleen sitä "ihmisen ikävä toisen luo" -juttua.

Aikaisemmin en ikinä, enkä kuunaan olisi voinut elävissä kuvissakaan uskoa, että voisin asua tyytyväisenä yksikseni. Olinhan vuosikymmenien ajan tottunut nukkumaan umpisolmussa ja arkielämän kuvioihin kuului mennen tullen toiseen "takertuminen" halauksin tai taputteluin tai pikku suukkosin.
        Tämän uuden kumppanin kanssa alussa oli aivan samoin.

Tästä huolimatta, en tuumaile "ihmisen ikävä toisen luo"-juttuja. Nimittäin koin ensin järkyttävän tilanteen, kun mieheni kuoli. Luulin kuolevani itsekin suruun. Se oli toiveeni. Sitten elämä jatkui ja tapasin tämän erinomaisen miehen. Toisena asiana koin suorastaan shokkina sen, että olin saattanut törmätä sen kaltaiseen ihmiseen. Elikkä luulen, että en sietäisi, enkä kestäisi kolmatta eroa. Toki kolmas voisi kestää, mutta voisi olla kestämättäkin. Kummallisia tyyppejä liikkeellä, koskaan ei voi tietää. :) Joten menen nyt sitten tällä tavalla etiäpäin. Yksin nukkumiseen oon tottunut. Osaisko sitä enää umpisolmussa nukkuakaan.:)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Aikaisemmin en ikinä, enkä kuunaan olisi voinut elävissä kuvissakaan uskoa, että voisin asua tyytyväisenä yksikseni. Olinhan vuosikymmenien ajan tottunut nukkumaan umpisolmussa ja arkielämän kuvioihin kuului mennen tullen toiseen "takertuminen" halauksin tai taputteluin tai pikku suukkosin.
        Tämän uuden kumppanin kanssa alussa oli aivan samoin.

Tästä huolimatta, en tuumaile "ihmisen ikävä toisen luo"-juttuja. Nimittäin koin ensin järkyttävän tilanteen, kun mieheni kuoli. Luulin kuolevani itsekin suruun. Se oli toiveeni. Sitten elämä jatkui ja tapasin tämän erinomaisen miehen. Toisena asiana koin suorastaan shokkina sen, että olin saattanut törmätä sen kaltaiseen ihmiseen. Elikkä luulen, että en sietäisi, enkä kestäisi kolmatta eroa. Toki kolmas voisi kestää, mutta voisi olla kestämättäkin. Kummallisia tyyppejä liikkeellä, koskaan ei voi tietää. :) Joten menen nyt sitten tällä tavalla etiäpäin. Yksin nukkumiseen oon tottunut. Osaisko sitä enää umpisolmussa nukkuakaan.:)

"Osaisko sitä enää umpisolmussa nukkuakaan.:) en osaa vastata. Ehkä voi oppia vielä uusia juttuja, kuka piru sen tietää.

• Yxitypy

olevani aviossa, ja liitto kestänyt myötä-sekä vastamäkineen 37 vuotta.

Viihdyn mä siitä huolimatta väliin netissä :=))

• sitä jo oppii toisen tavoille ja varmasti molemmilla ovat omat harrastuksensa, joihin toinen ei välttämättä halua ottaa kantta ollenkaan.

• kohta kahdeksan vuotta saman kanssa. Kerran olen ollut naimisissa ja kahdesti kihloissa. Ja tää viimeinen kahdeksan vuoden suhde on ollut kaikist pisin suhde, et taitaa tässä muija alkaa jo hyytyyn...

• kuusitoista vuotta ja siitä ajasta olimme aviossa kaksitoista vuotta. Kuten jotkut palstalla tietävätkin, olen ollut kolme kertaa aviossa. Mutta ei se olekaan jutun pointti, jos ihminen on tasavertaisessa ja tasapainoisessa suhteessa, kaikki on kunnossa. Jos taas ei, asialle on tehtävä jotain.

• Teotwawki kirjoitti:

kuusitoista vuotta ja siitä ajasta olimme aviossa kaksitoista vuotta. Kuten jotkut palstalla tietävätkin, olen ollut kolme kertaa aviossa. Mutta ei se olekaan jutun pointti, jos ihminen on tasavertaisessa ja tasapainoisessa suhteessa, kaikki on kunnossa. Jos taas ei, asialle on tehtävä jotain.

Muutama vuosi mekin oltiin osaviikkoisin vaan yhdessä kun toi toinen oli komennutöissä, et pikkuhiljaa se minut totutteli tähän.

• Sol57

meillä tulee tätä suhdetta ensi tammikuussa 8 vuotta täyteen. Olen jo nyt selvästi pikkuhiljaa paniikissa. En uskalla kertoa miehellini Vielä mitään.. Koskaan eivät suhteeni tähän asti ole kestäneet tuota 8 vuotta pidempään. Minuun on aina iskenyt viimeistään silloin jokin paniikkikohtaus...Kaikki aloitettava tuskallisesti alusta;)) Miten päästä tuon ylitse...Voiko suhde todella kestää pidempään?

tsau:Friidu

siis täytyykö minun, ja milloin kääntyä viisaan Hatsan puoleen ja kysyä neuvoa? Onko ihan pakko?

(laitettava tähän: en ole tosissani;))) kuhan vitsailen...ehkä:)))

• miljoona kirjoitti:

Muutama vuosi mekin oltiin osaviikkoisin vaan yhdessä kun toi toinen oli komennutöissä, et pikkuhiljaa se minut totutteli tähän.

reissuhommia ja silloin oli jotenkin tuoretta tulla kotiin taas.

• Sol57 kirjoitti:

meillä tulee tätä suhdetta ensi tammikuussa 8 vuotta täyteen. Olen jo nyt selvästi pikkuhiljaa paniikissa. En uskalla kertoa miehellini Vielä mitään.. Koskaan eivät suhteeni tähän asti ole kestäneet tuota 8 vuotta pidempään. Minuun on aina iskenyt viimeistään silloin jokin paniikkikohtaus...Kaikki aloitettava tuskallisesti alusta;)) Miten päästä tuon ylitse...Voiko suhde todella kestää pidempään?

siis täytyykö minun, ja milloin kääntyä viisaan Hatsan puoleen ja kysyä neuvoa? Onko ihan pakko?

(laitettava tähän: en ole tosissani;))) kuhan vitsailen...ehkä:)))

Sulla ja mulla on paljon muutakin yhteistä olen huomannut...

Se menee hyvin se paniikki kun olet jo noin pitkällä. Mulla tuli ne paniikit aina viiden vuoden välein. Maksimi oli viisi vuotta ennen ja nyt olenkin tosi ylpeä, kun näin olen ylittänyt sen kriittisen rajan. Uskoisin, että ikä armahtaa ja enää ei tule tehtyä niitä pikapäätöksiä niin nopeesti, joten kehittymistä on tapahtunut mekäläisellä. Sä olet niin kiintynyt siihen omaan mussukkaasi, kun saat olla oma itsesi, niin varmasti se on nyt ikuista rakkautta, usko pois.

Munkin mies on nyt eka kerran sellainen, että se antaa minun vetää täysillä kaikessa, mä saan elää ja olla ihan sama tyhmä blondi ihan rauhassa. Se raukka taitaa ihan tykätäkin siitä, heh heh...

• Sol57
        miljoona kirjoitti:

Sulla ja mulla on paljon muutakin yhteistä olen huomannut...

Se menee hyvin se paniikki kun olet jo noin pitkällä. Mulla tuli ne paniikit aina viiden vuoden välein. Maksimi oli viisi vuotta ennen ja nyt olenkin tosi ylpeä, kun näin olen ylittänyt sen kriittisen rajan. Uskoisin, että ikä armahtaa ja enää ei tule tehtyä niitä pikapäätöksiä niin nopeesti, joten kehittymistä on tapahtunut mekäläisellä. Sä olet niin kiintynyt siihen omaan mussukkaasi, kun saat olla oma itsesi, niin varmasti se on nyt ikuista rakkautta, usko pois.

Munkin mies on nyt eka kerran sellainen, että se antaa minun vetää täysillä kaikessa, mä saan elää ja olla ihan sama tyhmä blondi ihan rauhassa. Se raukka taitaa ihan tykätäkin siitä, heh heh...

joku joka ymmärtää....siis oikeesti..tämä rajan ylittäminen että, pääsen yli. Mikäähän ei ole meillä sillee tässä suhteessa nyt muuttunut muutakuin päinvastoin..syventynyt...toiseen muotoon koko suhde..johtuen tuosta mieheni vakavasta sairaudesta..Ikään kuin syventänyt tätä kiintymystä toisiimme...kriisin jälkeen;))) mutta, kun vika onkin siellä minun korvien väliessä....Pitäisi varmaan suggeroida itsensä jotenkin uudestaan että, kaikkia EI todellakaan tarvitse aloittaa tuskallisesti alusta..Vaan elämästä saa nauttiakin...eikä ole myöskään pakko muuttaa pysyvästi asunto-autoon asumaan eikä ole pakko lähteä kaikkea karkuun Eurooppaan;))) Voi aivan rauhassa pysyä paikoillaan...;)))

Sinulla on muuten ihana mies;))) Minun mieheni alkaa toisinaan olla epätoivoinen;))) hänestä minun pitäisi jotenkin kummallisesti nyt seestyä ja pysyä paikoillani....siis seestyä? Olen vielä liian nuori;)))ehkä...seestymään;))) lopullisesti.

• Sol57 kirjoitti:

joku joka ymmärtää....siis oikeesti..tämä rajan ylittäminen että, pääsen yli. Mikäähän ei ole meillä sillee tässä suhteessa nyt muuttunut muutakuin päinvastoin..syventynyt...toiseen muotoon koko suhde..johtuen tuosta mieheni vakavasta sairaudesta..Ikään kuin syventänyt tätä kiintymystä toisiimme...kriisin jälkeen;))) mutta, kun vika onkin siellä minun korvien väliessä....Pitäisi varmaan suggeroida itsensä jotenkin uudestaan että, kaikkia EI todellakaan tarvitse aloittaa tuskallisesti alusta..Vaan elämästä saa nauttiakin...eikä ole myöskään pakko muuttaa pysyvästi asunto-autoon asumaan eikä ole pakko lähteä kaikkea karkuun Eurooppaan;))) Voi aivan rauhassa pysyä paikoillaan...;)))

Sinulla on muuten ihana mies;))) Minun mieheni alkaa toisinaan olla epätoivoinen;))) hänestä minun pitäisi jotenkin kummallisesti nyt seestyä ja pysyä paikoillani....siis seestyä? Olen vielä liian nuori;)))ehkä...seestymään;))) lopullisesti.

Me ollaan kumpikin originelleja, sinä ja minä, ei mitään kaavoihin kangistuneita fossiileja. Eletään joskus liiankin täysillä ja onneksi ikä alkaa hidastamaan, heh heh. Kivahan se on kokeilla kaikkea uutta, mutta onkeksi sitä on jo nähnyt niin paljon, ettei niin hirveesti tuo uutuus houkuttele enää.

• Sol57
        miljoona kirjoitti:

Me ollaan kumpikin originelleja, sinä ja minä, ei mitään kaavoihin kangistuneita fossiileja. Eletään joskus liiankin täysillä ja onneksi ikä alkaa hidastamaan, heh heh. Kivahan se on kokeilla kaikkea uutta, mutta onkeksi sitä on jo nähnyt niin paljon, ettei niin hirveesti tuo uutuus houkuttele enää.

seesty!:))) Päinvastoin tuntuu että, nyt tässä iässä jotenkin pitäisi saada viedä uusia kokemuksia nähdä...siis nimeomaan eri maita..ja paikkoja jotka vetäävät puolensa. Haluaisin jopa muuttaa Suomesta kokonaan veks....Mies ei tätä vouhotusta ymmärrä;))

Onkohan minulla menossa nyt joku 50 v...villitys tai joku hormonaalinen muutos ikäänkuin. kehossa..Ahdistaa vaan ajatus..että, tähänkö nyt pitäisi jämähtää....;))) Sitähän vielä maailma näkemättä mitä siellä olisi tarjolla...Hitsi vie..;))) Eiku reissuun...ja toinen mikäs meidän tässä..?? Hyvä olla kotona...;))).

• Sol57 kirjoitti:

seesty!:))) Päinvastoin tuntuu että, nyt tässä iässä jotenkin pitäisi saada viedä uusia kokemuksia nähdä...siis nimeomaan eri maita..ja paikkoja jotka vetäävät puolensa. Haluaisin jopa muuttaa Suomesta kokonaan veks....Mies ei tätä vouhotusta ymmärrä;))

Onkohan minulla menossa nyt joku 50 v...villitys tai joku hormonaalinen muutos ikäänkuin. kehossa..Ahdistaa vaan ajatus..että, tähänkö nyt pitäisi jämähtää....;))) Sitähän vielä maailma näkemättä mitä siellä olisi tarjolla...Hitsi vie..;))) Eiku reissuun...ja toinen mikäs meidän tässä..?? Hyvä olla kotona...;))).

periksi, kyllä se siitä järkkääntyy, vaikka joskus tuntuu, että kaikki on jo koettu. Niin ei kuitenkaan ole.:-)

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

periksi, kyllä se siitä järkkääntyy, vaikka joskus tuntuu, että kaikki on jo koettu. Niin ei kuitenkaan ole.:-)

kun omassa elämässä tuntuu että, vasta nyt sitä ns. tilaa ehkä käyntössä tulee siihenkin että, voisimme vapaasti mennä. Ilman suurempia rajoituksia. Niin toinen vetäytyy sisäänpäin...ja minä taas koen että täytyisi laajentaa elämäämme;)) Ymmärrän tai joku osa minussa ymmärtää hyvinkin mieheni fyysisen jaksamisen...mutta sehän ei tarkoita etteikö se henkinen utelaisuus elämään voisi säilyä;)))

Ei heekutti, eilen meinasi kyllä päreet taas mennä...Minusta on aivan luonnollista pariskuntien keskustella mitä kesällä tehdään. Vanhempi kundi läksi tänä aamuna broidinsa luokse Nurmekseen...kesälomalle. Ehdotin miehelleni että, elokuun alussa lähden YKSIN käymään Nurmeksessa kundeja moikkaamaan;)) .....Siis aivan kun olisin ehdottanut lentäväni kuuhun? Se selittely...että, hitsi vie saanhan minä naisena nyt edes muutaman lomapäivän ja vapaan hänestä?;))) hyvin kun pärjäät kahdestaan himassa...vallan mainioisti ilman minuakin....Niin se asenne....tässä....ottaa niinku lievästi vähän päähän...

Nooh. Periksi en anna minähän lähden jos, niin haluan;))) Kuulemma kahta asiaa ei voi suunitella mieheni mielestä mitenkään mehän olemme nyt lähdössä nyt lomareissulle Puolaan...ja minä jo toista reissua?:))) Apua...;)))

• Sol57 kirjoitti:

kun omassa elämässä tuntuu että, vasta nyt sitä ns. tilaa ehkä käyntössä tulee siihenkin että, voisimme vapaasti mennä. Ilman suurempia rajoituksia. Niin toinen vetäytyy sisäänpäin...ja minä taas koen että täytyisi laajentaa elämäämme;)) Ymmärrän tai joku osa minussa ymmärtää hyvinkin mieheni fyysisen jaksamisen...mutta sehän ei tarkoita etteikö se henkinen utelaisuus elämään voisi säilyä;)))

Ei heekutti, eilen meinasi kyllä päreet taas mennä...Minusta on aivan luonnollista pariskuntien keskustella mitä kesällä tehdään. Vanhempi kundi läksi tänä aamuna broidinsa luokse Nurmekseen...kesälomalle. Ehdotin miehelleni että, elokuun alussa lähden YKSIN käymään Nurmeksessa kundeja moikkaamaan;)) .....Siis aivan kun olisin ehdottanut lentäväni kuuhun? Se selittely...että, hitsi vie saanhan minä naisena nyt edes muutaman lomapäivän ja vapaan hänestä?;))) hyvin kun pärjäät kahdestaan himassa...vallan mainioisti ilman minuakin....Niin se asenne....tässä....ottaa niinku lievästi vähän päähän...

Nooh. Periksi en anna minähän lähden jos, niin haluan;))) Kuulemma kahta asiaa ei voi suunitella mieheni mielestä mitenkään mehän olemme nyt lähdössä nyt lomareissulle Puolaan...ja minä jo toista reissua?:))) Apua...;)))

saada tässä asiassa vain itseltäsi. Niin se Friidu on, päätökset on tehtävä itse. Joku voi olla tukena, mutta päätöksenteko on aina kunkin omalla vastuulla.:-)

• Sol57

Friidun tunnetkin;))) Tässä mietin jospa elokuussa jos, luvan saisin...lähtisin mielelläni tuonne Nurmekseen kundeja katsomaan hekö siellä...Varaisin sieltä itselle mökin siis kundien huusholliin en mene;)) saisin vain siivota;)))...NOOH....mies katsoi vähän happamasti...Siis minähän ajattelin yksistään tätä ajomatkaa jos, ei jaksa...Heekutti...joskus, tuntuu että, Friidulla joka on eräänlainen vapaasielu...ja tahtonainen ja vain hyvää tarkoittava...Aivan kuin häntä turhaan yritettäisiin jotenkin estää toteuttamasta itseään...;)) Siis eihän tuo ajomatka nyt minulle olisi mitään...Kun ennenkin tuon olen monesti ajanut?

Teolle sitä rohkeutta nyt. Kyllä hän vastaa tulee...sitten huomenna viimeistään...jos ei ihan heti...Kärsivällisyyttä;)))

• tästä täytyy hätyytellä innokkaimpia kauemmas.:-D))))))))))))) Ymmärsit varmasti vitsin. Se yhteiselämän sovittaminen vaatii joskus hieman ponnisteluja, kuten varmasti hyvin tiedät.

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

tästä täytyy hätyytellä innokkaimpia kauemmas.:-D))))))))))))) Ymmärsit varmasti vitsin. Se yhteiselämän sovittaminen vaatii joskus hieman ponnisteluja, kuten varmasti hyvin tiedät.

pois;)) Vakavasti tämä neuvottelu vie vuosi vuodelta vaan enemmän voimavarojani;)) Hitsi vie....ja minähän en kovin vähällä periksi anna enkä mitään myönnä..;))

• enkä yksinäinen, viihdyn hyvin myös yksikseni, jos sellainen poikkeava tilanne
      joskus eteen tulee.
      Ystäviä riittää, tänäänkin soitti mieheni kaveri, juteltiin pitkään "miesten kesken", olen aina tullut miesten
      kanssa hyvin toimeen ;)))
      Ja eräs palstakaveri "sieltä" soitti myös.
      Netti on kiva paikka, useimmiten.

• osallistut ketjuun. Osan asiasta tiedänkin, mutta silti kiva, että hengailet edelleen täällä.:-D)))))) "Näin miesten kesken" :-D))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

osallistut ketjuun. Osan asiasta tiedänkin, mutta silti kiva, että hengailet edelleen täällä.:-D)))))) "Näin miesten kesken" :-D))))))))))))))

ollaan niin hyviä kavereita tämän hepun kanssa ;))
        Harvoin jaksan naisten juorujuttuja, tämäkin kaveri soitti mieheni puhelimeen
        ja kun vastasin, sanoi, että sinuahan hän tavoitteli, tuli väärään numeroon ;)))
        En kai minä katoa, ennen kuin on pakko, jossakin vaiheessa ehkä on.

• Anceli kirjoitti:

ollaan niin hyviä kavereita tämän hepun kanssa ;))
        Harvoin jaksan naisten juorujuttuja, tämäkin kaveri soitti mieheni puhelimeen
        ja kun vastasin, sanoi, että sinuahan hän tavoitteli, tuli väärään numeroon ;)))
        En kai minä katoa, ennen kuin on pakko, jossakin vaiheessa ehkä on.

Palstalta älä ainakaan:-D)

• Teotwawki kirjoitti:

Palstalta älä ainakaan:-D)

palstaa tarkoitin, mutta mistä sitä tietää, milloin kongi kumahtaa ;)))

• Anceli kirjoitti:

palstaa tarkoitin, mutta mistä sitä tietää, milloin kongi kumahtaa ;)))

tapauksessa tarkoita kirkonkelloja.:-D)))))))))))))))))))))))))))

• Teotwawki kirjoitti:

tapauksessa tarkoita kirkonkelloja.:-D)))))))))))))))))))))))))))

mieluummin vaikka sitä, mitä nyrkkeilyottelussa kumautetaan ;))
        Nyt menen huilaamaan, sauna vei puhdin pois, tosi yllättävää, kun on minusta kysymys =)
        Duracell jaksaa yleensä pitempään ;))

• Anceli kirjoitti:

mieluummin vaikka sitä, mitä nyrkkeilyottelussa kumautetaan ;))
        Nyt menen huilaamaan, sauna vei puhdin pois, tosi yllättävää, kun on minusta kysymys =)
        Duracell jaksaa yleensä pitempään ;))

pitää joskus ladata, jos on akku kysymyksessä.:-D))) Hyvää yötä.

• seuraavautelu

olevani, kun en ole. Hohhoijakkaa.

• Minähän olen yksineläjä kun 22 vuoden jälkeen erosin. En tosin mitenkään intohimoisesti mutta käytäntö on opettanut että sopivaa seuraa on käytännöllisesti katsoen mahdoton löytää, siksi en sitä enää aikoihin ole etsinytkään.

Hyvinhän tässä viihtyy kun tietää ettei vene vuoda eikä kapteenille kapinoida.

• teräväpäinen tyyppi, jolle voisi olla vaikea löytää samantasoista seuraa.:-D)

• Teotwawki kirjoitti:

teräväpäinen tyyppi, jolle voisi olla vaikea löytää samantasoista seuraa.:-D)

Väittelyissä hävinneet ovat vaihtaneet tuo terävän jäärään.

Mutta kyllä se niin on ettei vanha koira viitsi opetella uusia temppuja. Kaikki on jo saanut mitä seuralta kaipaisi ja paljon sitäkin mitä ei ole koskaan kaivannut eikä kaipaa.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Väittelyissä hävinneet ovat vaihtaneet tuo terävän jäärään.

Mutta kyllä se niin on ettei vanha koira viitsi opetella uusia temppuja. Kaikki on jo saanut mitä seuralta kaipaisi ja paljon sitäkin mitä ei ole koskaan kaivannut eikä kaipaa.

sinulla on tasoistasi juttuseuraa, sillä muuten tuo menee kyllä pahasti hukkaan, tuo tieto ja yleissivistys.

• Teotwawki kirjoitti:

sinulla on tasoistasi juttuseuraa, sillä muuten tuo menee kyllä pahasti hukkaan, tuo tieto ja yleissivistys.

Nnnnoh, Jouko Tyyri jo aikoinaan sanoi yleissivistyksestä, että se on kaunis nimi järjestämättömille ja satunnaisille tiedoille, jotka tekevät mahdolliseksi pinnallisen keskustelun ja osittaisen ymmärtämisen.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Nnnnoh, Jouko Tyyri jo aikoinaan sanoi yleissivistyksestä, että se on kaunis nimi järjestämättömille ja satunnaisille tiedoille, jotka tekevät mahdolliseksi pinnallisen keskustelun ja osittaisen ymmärtämisen.

vaikka olikin fiksu kirjailija, ei määritellyt asiaa oikein. Hän kuului ns. Mäkelän piiriin ja taisi olla jopa kulttuuriministerinä jonkin aikaa. Ja tätä en ole sitten lukenut Wikipediasta. Yleissivistys voi toki sisältää järjestämätöntä ja satunnaista tietoa, mutta se voi myös tarkoittaa asiaa, jolloin henkilö on ikään kuin kotonaan vähän kaikenlaisessa seurassa.

• Teotwawki kirjoitti:

vaikka olikin fiksu kirjailija, ei määritellyt asiaa oikein. Hän kuului ns. Mäkelän piiriin ja taisi olla jopa kulttuuriministerinä jonkin aikaa. Ja tätä en ole sitten lukenut Wikipediasta. Yleissivistys voi toki sisältää järjestämätöntä ja satunnaista tietoa, mutta se voi myös tarkoittaa asiaa, jolloin henkilö on ikään kuin kotonaan vähän kaikenlaisessa seurassa.

Heh, tuon Tyyri kirjoitti jo vuonna 1950, runsaan kahdenkymmenen vuoden kypsässä iässä, joten kaipa hänen uransa todistaa sen vähintäänkin piileväksi itseironiaksi. Tuohon ikään ihminen kun kuuluu herkästi ns nuoriin vihaisiin miehiin jotka loistavan nerokkain uusin sanoin puolustavat vanhaa valtaa ja elitistis-äärikonservatiivista ajattelua.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Heh, tuon Tyyri kirjoitti jo vuonna 1950, runsaan kahdenkymmenen vuoden kypsässä iässä, joten kaipa hänen uransa todistaa sen vähintäänkin piileväksi itseironiaksi. Tuohon ikään ihminen kun kuuluu herkästi ns nuoriin vihaisiin miehiin jotka loistavan nerokkain uusin sanoin puolustavat vanhaa valtaa ja elitistis-äärikonservatiivista ajattelua.

en todellakaan tiennyt, että se oli niin vanhaa tekstiä.:-D)))

• ennenkaikkea oli kyseessä mies tai nainen, Ei siinä ole kysymys osaatko käyttää mitäkin työkalua, eikö se ole opeteltavissa puolin jos toisin...)))

En siis ajattele onko kyseessä mies tai nainen jos ystävyydestä puhutaan. Silloin jos oikein tärähtää niin maa häviää alta ja usva leivuu pään päällä ja se on ihan eri juttu se.

• on ollut ongelmana se, että on ollut naispuolisia ystäviä paljon ja kaikki eivät ole uskoneet, että kysymys on vain ystävyydestä.

• Keltainen kuu

saman miehen kanssa 35 vuotta, kolme lasta saateltu maailman tuuliin, joten kahden ollaan. Tosin nuorimmainen opiskelee toisella puolella Suomea ja on kotona kirjoilla, noin kerran kuussa käy vanhuksia katsomassa. Mies tykkää oleilla järvellä, kesällä varsinkin ja talvella kulkee verkoilla, mulla omat menot ja harrastukset. Nuoruuden liitto kesti kolmisen vuotta, tosin olin 16v kun pakkasin hynttyyt yhteen ja 18v kun keräsin ne taas, mustasukkaisuus oli syynä. Lueskelen näitä sivuja päivittäin, mutta en pahemmin kirjoittele tänne.

• Teotwawki kirjoitti:

on ollut ongelmana se, että on ollut naispuolisia ystäviä paljon ja kaikki eivät ole uskoneet, että kysymys on vain ystävyydestä.

Olen aina tullut paremmintoimeen miespuoleisten työkavereitteni kesken paitsi nyt hoitajana ollessani. Koskaam ei ole ollut mitään seksuaalista lautumista vain huulenheittoa. Olen sitäpaitsi kokenut miehet paremmiksi työkavereiksi kuin naiset, paitsi johtajiksi joitten kanssa olen tuntenut olevani tasavertainen, en pelännyt vaan sanonut mitä halusinkin sanoa,

Ehhä niin olisi ollutkin miestenkin kanssa mutta kun olen ollut yklsityisyrittäjä ja siinä ei oikein voi valita. Ehdotuklsia tulee jos minkälaisia ja niihin on aina keksitty jos mitäkin selityksiä.

• firefox58 kirjoitti:

Olen aina tullut paremmintoimeen miespuoleisten työkavereitteni kesken paitsi nyt hoitajana ollessani. Koskaam ei ole ollut mitään seksuaalista lautumista vain huulenheittoa. Olen sitäpaitsi kokenut miehet paremmiksi työkavereiksi kuin naiset, paitsi johtajiksi joitten kanssa olen tuntenut olevani tasavertainen, en pelännyt vaan sanonut mitä halusinkin sanoa,

Ehhä niin olisi ollutkin miestenkin kanssa mutta kun olen ollut yklsityisyrittäjä ja siinä ei oikein voi valita. Ehdotuklsia tulee jos minkälaisia ja niihin on aina keksitty jos mitäkin selityksiä.

paljastuvat aika nopeasti selityksiksi. Vähän ihmistuntemusta ja sitten tietää, kuka on tosissaan ja kuka vain selittäjä. Mulle tuli tässä hiljattain naamakirjaan erän kauan kadoksissa ollut ystävä, joka on vaihtanut sukunimeään jo muutaman kerran, mutta kun tapasimme oli tunne sellainen, että aikaa ei ollut kulunut ollenkaan. Helkkarin kivaa.:-D)

• 768

ei käräytellä.

• RIMMIR

netillä sinkkuna kun en täältä ketään etsi. Aivan ihana olotila tämä yksin eläminen. Voin kuunnella sitä musiikkia jota haluan. Käydä kaupassa ajankanssa, ei tarvitse selostaa kenellekään miksi viivyin 10 minuuttia kauemmin kuin tavallisesti. Voin pukea päälleni ne vaatteet mitkä haluan.
      Voin käyttää tilini omiin tarpeisiini.
      Voin puhua rauhassa lasteni kanssa eikä kukaan tule keskeyttämään.
      Voin jopa kutsua sisaruksiani kylään.
      Ei ole ketään joka firmanjuhlissa tulee nolaamaan minut esimiesteni tai työkavereitteni edessä.

Sellaista miestä ei ole maailmassa joka tulisi asumaan saman katon alle kanssani.

• aika rankat sanat. Oliko hän narsisti, jos tuolla tavalla piti tehdä? Toisen nolaaminen seurassa on moukkamaista.

• RIMMIR
        Teotwawki kirjoitti:

aika rankat sanat. Oliko hän narsisti, jos tuolla tavalla piti tehdä? Toisen nolaaminen seurassa on moukkamaista.

saanut diagnoosia mikä käytökseensä oli syynä. Osaksi kotoa opittua mallia, osaksi luonnevikaa ehkä.

Sitä vaan en ymmärrä miten vanhempamme eivät estäneet avioliittoamme.

• RIMMIR kirjoitti:

saanut diagnoosia mikä käytökseensä oli syynä. Osaksi kotoa opittua mallia, osaksi luonnevikaa ehkä.

Sitä vaan en ymmärrä miten vanhempamme eivät estäneet avioliittoamme.

ei ole mielisairaus, eikä niitä yleensä diagnostisoida. Persoonallisuushäiriö on vaikea asia, jonka "parantaminen" ei ole oikein mahdollista, sillä ihminen ei itse tunnista sitä ja on näin ollen hoitoresistentti.

• t.l.

Avioliittoa kesti vajaa kuukausi 32 vuotta ja kaikenakikkiaan 34 vuotta yhessä. Sitten tuli ero. Nyt olen ollut kohtapuoliin kuusi vuotta sitoutumattomana. Tulihan sitä jokin aika sitten yritettyä parisuhdetta, mutta ei ollut mun juttuni. Kun vuosia on jo tämänkin verran erosta niin kyllä se omissa oloissaan eläminen ja oleminen on täs iäs parasta minun kohdallani. Voi toteuttaa niitä nuoruuden unelmia.
      Toki hyvä ystävä olisi aivan ok muusta en osaa enää ajatellakaan.

• sillä mistä sitä tietää, minkä nurkan takana se oikea on.:-)

• t.l.
        Teotwawki kirjoitti:

sillä mistä sitä tietää, minkä nurkan takana se oikea on.:-)

Mutta, ja tässä se iso mutta onkin. Kun elämää aikatauluttaa työn ja harrastusten vuoksi niin sitten tulee eteen tilanne, että ne viikonloputkin pitäsisi aikatauluttaa niin kyllä siinä stressi tulee ja ärtymyskynnys nousee huimaa vauhtia. Silloin pitää tehdä valintoja ja kattoo mikä just sillä hetkellä on tärkeintä aikatauluttaa ja mikä aika pitää elää ilman aikataulutusta.

Ihan oikeesti mä tykkään tällä hetkellä tästä elämästäni näin. Huomisesta ei kukaan tiedä mitään. Kohtapuoliin on pikkuisen kastejuhla ja kaikenlaista muuta helmeä kesän kulkuun on ilmaantunut.
        Mukavaa kesää sinullekin toivottelee yks likka :)

• Iltaa pohojanmaalta.
        Moon leskimies, ollu jo sen 12 vuotta. Ja varmahan yksin pysyynkin loppuikäni. 25 vuotta ennätettihin olemahan naimisiis. Yks poikakin touhuttihin yhyrees, ny oon sitten yksin, tai tuan Tiitu kullan kans täs nujutahan näitä päiviä aina iltahan.
        Kyllähän se oli silloon aluus, vaimoon kuoleman jäläkehen kovastikki takkuusta tämä matoonen matka. En mä enää kapinoo luojaani vastahan täs asias, enkä missään muuskaan asias. Näin on hyvä ja näin täytyy olla.
        Ainahan sitä harkita vois naimisihin menoa ja kattoa notta mihin tuuminkihin tuloo.
        Ilimanmuuta papiin aamenet päälle jos kerran yhyrees asutahan, sellaaset avooliitot mistään kotoosin oo, ketkuun meininkiä koko homma, enkä hyväksy sellaasia. Papiin pitää kuuluuttaakin sen kolomehen kertahan ja nimeet kolomehen kohtahan ja ku kerran naimisihin mennähän niin siinä liioon sitten kans pysytähän.
        Suorat sivuut olla pitää.
        terv. seppä itte ja nukkuva Tiitu.

• Teotwawki
        t.l. kirjoitti:

Mutta, ja tässä se iso mutta onkin. Kun elämää aikatauluttaa työn ja harrastusten vuoksi niin sitten tulee eteen tilanne, että ne viikonloputkin pitäsisi aikatauluttaa niin kyllä siinä stressi tulee ja ärtymyskynnys nousee huimaa vauhtia. Silloin pitää tehdä valintoja ja kattoo mikä just sillä hetkellä on tärkeintä aikatauluttaa ja mikä aika pitää elää ilman aikataulutusta.

Ihan oikeesti mä tykkään tällä hetkellä tästä elämästäni näin. Huomisesta ei kukaan tiedä mitään. Kohtapuoliin on pikkuisen kastejuhla ja kaikenlaista muuta helmeä kesän kulkuun on ilmaantunut.
        Mukavaa kesää sinullekin toivottelee yks likka :)

sinulle. Minusta tulee toisen kerran vaari syyskuussa, joten kaikki kondiksessa.:-D)

• t.l.
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.
        Moon leskimies, ollu jo sen 12 vuotta. Ja varmahan yksin pysyynkin loppuikäni. 25 vuotta ennätettihin olemahan naimisiis. Yks poikakin touhuttihin yhyrees, ny oon sitten yksin, tai tuan Tiitu kullan kans täs nujutahan näitä päiviä aina iltahan.
        Kyllähän se oli silloon aluus, vaimoon kuoleman jäläkehen kovastikki takkuusta tämä matoonen matka. En mä enää kapinoo luojaani vastahan täs asias, enkä missään muuskaan asias. Näin on hyvä ja näin täytyy olla.
        Ainahan sitä harkita vois naimisihin menoa ja kattoa notta mihin tuuminkihin tuloo.
        Ilimanmuuta papiin aamenet päälle jos kerran yhyrees asutahan, sellaaset avooliitot mistään kotoosin oo, ketkuun meininkiä koko homma, enkä hyväksy sellaasia. Papiin pitää kuuluuttaakin sen kolomehen kertahan ja nimeet kolomehen kohtahan ja ku kerran naimisihin mennähän niin siinä liioon sitten kans pysytähän.

Niinhän sitä luvattiin meilläkin, vaan ei se sitten toteutunut. No, mä en ole katkeroitunut vaan elän tätä omaa elämääni ja olen huomannut, että tarpeellinen olen moneen suuntaan ja ehkä se tie on sitten tarkoitettu mun elämääni. Tosin, hyvä tie se on, näin mä luulen.

:)

• Happy5

Niitä nuoruuden unelmia tuli jo koettua nuorena! Vaikka oli perhettä yms. Ja nyt koen loput, kun on hyvää
        seuraa matkusteluun ja kaikkeen mukavaan, kun lapset jo isoja molemmilla ja jo pari kappaletta seuraavaakin sukupolvea.:) Yksin on usein mukavaa, mutta yksin ei tule tehtyä tässä iässä enää kaikkea...Ihmisillä on tapana "puolustella" olemassa olevaa...
        ps. viikon päästä Skotlantiin...

• Akkapeto
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.

puhujat jäävät ilman naista...

Sunkin pitää jättää papit ja pipot pientareelle jos haluat meikäläisen viereesi tuhisemaan. :)

• t.l.
        Happy5 kirjoitti:

Niitä nuoruuden unelmia tuli jo koettua nuorena! Vaikka oli perhettä yms. Ja nyt koen loput, kun on hyvää
        seuraa matkusteluun ja kaikkeen mukavaan, kun lapset jo isoja molemmilla ja jo pari kappaletta seuraavaakin sukupolvea.:) Yksin on usein mukavaa, mutta yksin ei tule tehtyä tässä iässä enää kaikkea...Ihmisillä on tapana "puolustella" olemassa olevaa...
        ps. viikon päästä Skotlantiin...

Aivan, :) Ajattelinkin, että tuo kommenttini saataa aiheuttaa erilaisia ajatuksia mitä tuossa tarkoitin :). Nuo nuoruuden unelmat ovat "jotakin muuta" ehkä. Tärkein taitaa olla nyt tuo takkuava opiskelu valkolakin suuntaan :)) Eiköhän sekin siitä ala sujumaan, kun ottaa asian niinkuin tosissaan. :)

• eläköön

Kuin Korppi, että kaikki viisaat olisivat paikalla.

• aurinko paistaa

tasapainotat tilannetta.

• Ikisinkku54

Koko aikuisikäni olen asunut yksin. Silloin tällöin täällä pyörähdän näitä juttuja lukemassa, erityisesti näin loma-aikana. Välillä (erityisesti juhlapyhinä) olo on hyvinkin yksinäinen, vaikka yleensä aina ihmisiä on ympärillä. On ystäviä, tuttavia, työkavereita ja sukulaisia, mutta ... heillä on tietysti omat kiireensä ja omat läheisemmät ihmisensä. Edelleen unelmoin siitä, että löytäisin luotettavan ihmisen rinnalleni. Samanhenkisen ihmisen, jonka kanssa voisi samoilla luonnossa, keskustella "henkeviä", käydä kulttuuririennoissa tai matkustella maailmalla. Oman ihmisen, jonka kainaloon käpertyä kun maailma ahdistaa :)
      Kaikkea hyvää palstalaisille, parisuhteisille ja sinkuille tasapuolisesti.

• mitään aavistusta siitä, mikä voisi olla yksinäisyytesi syy?

• viivatiina

parisuhdetta tässä elellään eikä tulis mieleenkään ruveta sinkuksi suhteethan toimii ja välillä ei taas toimi ja laatu muuttuu iän myötä ja itse pitää muuttua mukana hiljaa hyvää tulee ei ikuista ensihurmaa ole olemassakaan mutta ei kyllä kannata mitään jo kerran päättynyttä suhdetta ruveta uudelleen lämmitteleen ja jos rakastaa rakastumista kantsii keskittyä vaan noin vuoden mittaisiin suhteisiin ja sen jälkeen taas ei muuta kun uutta putkeen ;)))))

• mutta kun ne uudet putket tuntuvat olevan tuolta itänaapurista ja ei kovin vakuuttavia kakskaseja.:-D))))

• viivatiina
        Teotwawki kirjoitti:

mutta kun ne uudet putket tuntuvat olevan tuolta itänaapurista ja ei kovin vakuuttavia kakskaseja.:-D))))

kannata eiköhän näiltäkin lakeuksilta löydy ja vähän varttuneempaa niinhän sitä sanotaan että vanhassa vara parempi eikä tällä tarkoiteta suinkaan sitä entistä ;)))))

• viivatiina kirjoitti:

kannata eiköhän näiltäkin lakeuksilta löydy ja vähän varttuneempaa niinhän sitä sanotaan että vanhassa vara parempi eikä tällä tarkoiteta suinkaan sitä entistä ;)))))

ole kiinnostunut mistään rahan perässä juoksevasta tyttösestä. Kyllä tämä nyt saisi mieluusti olla vähän varttuneempi.:-D)

• viivatiina
        Teotwawki kirjoitti:

ole kiinnostunut mistään rahan perässä juoksevasta tyttösestä. Kyllä tämä nyt saisi mieluusti olla vähän varttuneempi.:-D)

siitä kyllä se oman ikäinen aina loppupeleissä on paras kuitenkin joka ikäkausi tuo tullessaan jotain uutta vaikka sitä ei välttämätti itse huomaakkaan niin ollaan sillon ainakin suurinpiirtein samalla tasolla =))))

• viivatiina kirjoitti:

siitä kyllä se oman ikäinen aina loppupeleissä on paras kuitenkin joka ikäkausi tuo tullessaan jotain uutta vaikka sitä ei välttämätti itse huomaakkaan niin ollaan sillon ainakin suurinpiirtein samalla tasolla =))))

ajassa silti, vaikka ikää kertyykin. Eikö niin?

• viivatiina
        Teotwawki kirjoitti:

ajassa silti, vaikka ikää kertyykin. Eikö niin?

ja aina vaan enemmäm ajassa eletään nykyaikana ja loppuun asti koskaan ei oo liian myöhäistä ikä ei oo nykyään muuta kun numeroita paperilla =)))

• viivatiina kirjoitti:

ja aina vaan enemmäm ajassa eletään nykyaikana ja loppuun asti koskaan ei oo liian myöhäistä ikä ei oo nykyään muuta kun numeroita paperilla =)))

juhannuksen porukassa, jossa yhdeksästä läsnäolijasta minua seuraavaksi nuorempi oli 31 v. Juuri tämän nuoren miehen eno olen ja kivaa oli.:-D)

• viivatiina
        Teotwawki kirjoitti:

juhannuksen porukassa, jossa yhdeksästä läsnäolijasta minua seuraavaksi nuorempi oli 31 v. Juuri tämän nuoren miehen eno olen ja kivaa oli.:-D)

semmoinen noin kuudentoista hengen porukka alta yksvuotiaasta tähän mun viiskakkoseen puolet oli alta kolmevitosia ja kaikki oltiin kyllä samalla aaltopituudella ja samaa mieltä että oli oikeen onnistunu juhannus.

• viivatiina kirjoitti:

semmoinen noin kuudentoista hengen porukka alta yksvuotiaasta tähän mun viiskakkoseen puolet oli alta kolmevitosia ja kaikki oltiin kyllä samalla aaltopituudella ja samaa mieltä että oli oikeen onnistunu juhannus.

asut, mutta ilmatkaan eivät pöllömmät olleet. Sauna lämmitettiin mökillä joka ilta ja uitiin meressä.:-)

• viivatiina
        Teotwawki kirjoitti:

jo oli yön aikaan ilmaantunu kateellinen sun juhannuksestas kun oli näköjään viesti poistettu =))))

• viivatiina kirjoitti:

jo oli yön aikaan ilmaantunu kateellinen sun juhannuksestas kun oli näköjään viesti poistettu =))))

poistettu se viesti, jossa toivotin sinulle hyvää yötä. Mutta siitä viis, kunhan ketju saa olla, koska tämä näyttää saavan ihmiset puhumaan muustakin kuin resepteistä ja ilmoista.

• Erosta kohta 20 vuotta ja yksin edelleen. Muutama yritys on vuosien varrella ollut, mutta yritykseksi on jäänyt.
      Nykyisellään viihdyn aivan mainiosti yksinkin, vaikka ystävätkin on harvassa, mutta kokemuksesta tiedän että ei enää kannata ketään etsiäkkään.

• otteen? Mielestäni koskaan ei ole myöhäistä, eikä toivoa kannata menettää. Tsemppiä.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

otteen? Mielestäni koskaan ei ole myöhäistä, eikä toivoa kannata menettää. Tsemppiä.:-)

Työttömyys ja varattomuus tuntuu olevan riittävä karkoite, miesten kiinnostus lopahtaa heti.

• yks.kottarainen kirjoitti:

Työttömyys ja varattomuus tuntuu olevan riittävä karkoite, miesten kiinnostus lopahtaa heti.

typeryksille sitä, mutta fiksu ihminen ymmärtää myös työttömyyttä ja varattomuutta.

• Teotwawki kirjoitti:

typeryksille sitä, mutta fiksu ihminen ymmärtää myös työttömyyttä ja varattomuutta.

No, noin fiksuja ei ole kohdalle sattunut kuin yksi viime keväänä, mutta se sitten kilpistyi hänen alkoholin käyttöönsä. Kehui että kun viikot tekee henkisesti rasittavaa työtä, niin pitää viikonlopulla saada nollata.

• Muutaman nuoruuden seurustelun ja noin 10-vuotisen avioliiton jälkeen elän nyt ihannetilanteessa. Niin omalta kuin kumppanini kannalta. Näemme lyhyitä tai pitkiä viikonloppuja, lomien aikana pidempäänkin, aina tarpeen mukaan. Kumpikin saamme oman rauhamme ja yhteistä aikaakin on yllin kyllin. Ja väliaikoina toimii puhelin ja sähköposti ;)

En tiedä, olisiko tilanne toinen, jos minulla ei olisi lapsia. Kolmesta lapsesta kotona asuvat vielä 13- ja 15-vuotiaat pojat. Ei ollenkaan hyvä, jos kotiimme muuttaisi mies, joka asuessaan täällä joutuisi väkisinkin ottamaan kantaa kasvatukseen, komentamaan... Nyt hän on pojilleni äijäkaveri. Käyvät silloin tällöin keskenään leffassa ja touhuavat muita poikain juttuja. Ystäväni ei siis kilpaile poikien isän kanssa isän paikasta!

Toimivaa ja selkeää - meidän kaikkien kannalta. Ollut sitä jo liki kolme vuotta.

Ai niin, milloin roikun netissä. No slloin, kun muut tuijottavat telkkaria tai en jaksa keskittyä kirjaan tai en jaksa virkata tai kutoa tai ... netti on ikään kuin kuvaristikoiden tai pasianssin peluun korvike.

• kohdallaan sitten. En minäkään halua astua kenenkään isän paikalle, mutta aika monelle sukulaispojalle olen kuitenkin tärkeä setä tai eno. En koskaan ole pyrkinyt heidän isänsä paikalle.

• Teotwawki kirjoitti:

kohdallaan sitten. En minäkään halua astua kenenkään isän paikalle, mutta aika monelle sukulaispojalle olen kuitenkin tärkeä setä tai eno. En koskaan ole pyrkinyt heidän isänsä paikalle.

Yllättävän monet miehet tuntuvat ajattelevan, ettei suhde toimi, jos ei asuta saman katon alla.
        Onneksi pidin pääni, kunnioitin omia tuntemuksiani ja pidin riittävän pitkän tauon eron jälkeen.
        En olisi muuten kohdannut nykyistä kumppaniani. Koska yhdessä meillä on kaikki. Vapaus ja sitoutuminen, luottamus ja ystävyys, uskomattomat keskustelut, yhdessä touhuaminen eli minä suunnittelen ja hän toteuttaa ... 8)

Lapset ja nuoret tarvitsevat muitakin aikuisia kuin omat vanhempansa. Joskus näitä voivat olla mukavat naapurit tai sisarukset, joskus sitten äidin/isän uudet kumppanit.

• Mamutti kirjoitti:

Yllättävän monet miehet tuntuvat ajattelevan, ettei suhde toimi, jos ei asuta saman katon alla.
        Onneksi pidin pääni, kunnioitin omia tuntemuksiani ja pidin riittävän pitkän tauon eron jälkeen.
        En olisi muuten kohdannut nykyistä kumppaniani. Koska yhdessä meillä on kaikki. Vapaus ja sitoutuminen, luottamus ja ystävyys, uskomattomat keskustelut, yhdessä touhuaminen eli minä suunnittelen ja hän toteuttaa ... 8)

Lapset ja nuoret tarvitsevat muitakin aikuisia kuin omat vanhempansa. Joskus näitä voivat olla mukavat naapurit tai sisarukset, joskus sitten äidin/isän uudet kumppanit.

jos ne muut aikuiset ovat tasapainoisia ja henkisesti kypsiä ymmärtämään asian laita. Näin se meillä menee ja minulla on viiden oman lapseni lisäksi myös sukulaisteni lapset lähelläni.

• Minä pistin ukon pihalle reilut kaksi vuotta sitten. Kuudestoista vuosi olisi tullut täyteen sitä elinkautista. En tiedä, mitä pahaa olin tehnyt, kun sellaisen rangaistuksen sain... Lähdin ja menin piiloon kuin pupu puskaan. Pelotti.
      Olen ihan sinkku nyt. Ei ole suhdetta tai suhteita. Ei etä- eikä lähi.

• riippuu siitä, oletko tyytyväinen tilanteeseen.

• Teotwawki kirjoitti:

riippuu siitä, oletko tyytyväinen tilanteeseen.

Minä tässä nyt sitten odotan missä marketin kassajonossa sen oikean ystäväni kohtaan.

• PupuPuskasta kirjoitti:

Minä tässä nyt sitten odotan missä marketin kassajonossa sen oikean ystäväni kohtaan.

voi tietää, kuka se on. Se voi tulla aivan milloin vain, mutta siihen kai vaadittaisiin vähän omaakin aktiivisuutta. En ryhdy neuvomaan, mutta toivon sinullekin onnea elämääsi.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

voi tietää, kuka se on. Se voi tulla aivan milloin vain, mutta siihen kai vaadittaisiin vähän omaakin aktiivisuutta. En ryhdy neuvomaan, mutta toivon sinullekin onnea elämääsi.:-)

Tässähän olenkin nyt ihan "julkisesti" kertonut olevani sinkku. Exä sitä yhä silloin tällöin kyselee, joten tämä tulee nyt hänellekin tiedoksi, jos hän sattuisi yhä etsimään kirjoituksiani. Kuulema vie lapset, jos minä erehdyn seurustelemaan jonkun miehen kanssa, koska olisin silloin sopimaton huoltajaksi. Minä pääsen kätevästi eroon suurimmasta osasta itsestäni kiinnostuneista miehistä kertomalla että minulla muuten on se mustasukkainen ex.

Tässähän olenkin nyt ihan "julkisesti" kertonut olevani sinkku. Exä sitä yhä silloin tällöin kyselee, joten tämä tulee nyt hänellekin tiedoksi, jos hän sattuisi yhä etsimään kirjoituksiani. Kuulema vie lapset, jos minä erehdyn seurustelemaan jonkun miehen kanssa, koska olisin silloin sopimaton huoltajaksi. Minä pääsen kätevästi eroon suurimmasta osasta itsestäni kiinnostuneista miehistä kertomalla että minulla muuten on se mustasukkainen ex.

viedä lapsia, että on uudessa suhteessa. Olen ollut kuusitoista vuotta asiaan erityisesti perehtyneen juristin kanssa parisuhteessa ja tiedän tämän takuuvarmasti. Jos hän on mustasukkainen sinusta edelleen, se on hänen päänsärkynsä, kunhan ei väkivaltaiseksi käy. Tämä juristi on juuri se, josta erosin viimeksi.

• Teotwawki kirjoitti:

viedä lapsia, että on uudessa suhteessa. Olen ollut kuusitoista vuotta asiaan erityisesti perehtyneen juristin kanssa parisuhteessa ja tiedän tämän takuuvarmasti. Jos hän on mustasukkainen sinusta edelleen, se on hänen päänsärkynsä, kunhan ei väkivaltaiseksi käy. Tämä juristi on juuri se, josta erosin viimeksi.

En minä tiedä, mitä iloa exäni saa elämäänsä minun uhkailemisestani. Lasten viemisellä uhkailu on kai tarpeeksi satuttava aihe. Siksihän minä haaveilen rakkaudesta ja haaveilin jo viimeisinä vuosian naimisissa ollessani, kun rakkauden tekojen sijaan minulle ilmaistiin vihaa. En milloinkaan sanonut mitään niin pahasti saati tehnyt mitään niin väärää, että olisin ansainnut tulla niin huonosti kohdelluksi kuin tulin ollessani naimisissa. Sitäpaitsi exäni on omasta mielestään täysin ok ja pitää omaa käytöstään normaalina, me koko muu perhe oltiin sairaita tai jotenkin viallisia hänen mielestään. Juristi minuakin auttoi siinä, kuinka exäni kaltaisesta erotaan. On minut tietysti myös uhattu haastaa oikeuteen kunnianloukkauksesta, jos kirjoittelen netissä tästä aiheesta. Mutta minähän olen täällä Pupu Puskasta enkä omalla mimelläni.

En minä tiedä, mitä iloa exäni saa elämäänsä minun uhkailemisestani. Lasten viemisellä uhkailu on kai tarpeeksi satuttava aihe. Siksihän minä haaveilen rakkaudesta ja haaveilin jo viimeisinä vuosian naimisissa ollessani, kun rakkauden tekojen sijaan minulle ilmaistiin vihaa. En milloinkaan sanonut mitään niin pahasti saati tehnyt mitään niin väärää, että olisin ansainnut tulla niin huonosti kohdelluksi kuin tulin ollessani naimisissa. Sitäpaitsi exäni on omasta mielestään täysin ok ja pitää omaa käytöstään normaalina, me koko muu perhe oltiin sairaita tai jotenkin viallisia hänen mielestään. Juristi minuakin auttoi siinä, kuinka exäni kaltaisesta erotaan. On minut tietysti myös uhattu haastaa oikeuteen kunnianloukkauksesta, jos kirjoittelen netissä tästä aiheesta. Mutta minähän olen täällä Pupu Puskasta enkä omalla mimelläni.

kadehdittava asema sinulla, mutta toivon sinulle voimia ja jaksamista.:-D)

• RosaLiiin

Mennään vaan.
      Käväsen täällä yksinäisten hetkieni ajankuluksi. Joskus jotain kommentoin.
      Asun maaseudulla kaukana liikekeskuksista. Netin välityksellä olen
      onnekseni saanut verkoston, joka on yksi henkireikäni kodin ulkopuolelle.
      Todennäköisesti tämä viihtyminen netissä olisi samassa laajuudessa jos eläisin parisuhteessa.
      Kaksikymmentäviisi vuotta naimisissa ja nyt viisi vuotta leskenä. Lapset maailmalla.
      Elämä on pikku hiljaa romahduksen jälkeen asettunut mieleiseeni uomaan.
      Paljon harrastuksia ja yhdistystoimintaa.
      Mutta...kuitenkin kaikki olisi vielä mieleisempää,
      jos voisin niin arjen kuin juhlan,
      jakaa sydänystävän ja sielunkumppanin kanssa.

• löytäminen on aina mahdollista. Itse olen vapaaehtoisesti muuttanut pois Helsingistä lähes 17 vuotta sitten ja viihdyn hyvin täällä vähän syrjemmällä. On selvää, että se naapurin kaunis vaimo ei ole minun naiseni, mutta vähän rohkeutta ja sieltä se putkahtaa.:-)

• Meriläinen

Joo ja täällä yksi joka elelee tasapainoista sinkkuutta.
      Mitäs tunnustettavaa tässä on :)
      Ihanalta risteilyltä tulin juuri, ja kuinka ollakaan avasin heti koneen kun keittelin kahvit.
      Välillä saa kone olla pitkiä aikoja kiinni, ihan miltä sattuu tuntumaan.
      Enkä jaksanut lukea ketjua kun on niin pitkä, mutta sen olen lukenut rivien välistä ennenkin että täällä on monta laistani sinkkua jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä.

• ilmestyi kuin tyhjästä.:-) Tuonhan tiesin, että olet tasapainoisena sinkkuna ja itsesi kanssa sinut. Hyvä niin:-D)

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

ilmestyi kuin tyhjästä.:-) Tuonhan tiesin, että olet tasapainoisena sinkkuna ja itsesi kanssa sinut. Hyvä niin:-D)

Tyhjä on kyllä pääkin :))
        Kyllä saaristomeri on upeaa, sinne haluan heti taas uudestaan.
        Tapasin vielä mahtavan naisen siellä josta tuli hyvinkin pitkäaikainen ystävä.
        Meitä oli kaksi yksinäistä naista ja meidät laitettiin samaan pöytään.
        Yhteinen huumori, jopa erittäin rankoista asioista ja kumpikin halusi olla vapaana laivalla. Ei kahleita vaan aina kun kohdattiin jossain niin jäätiin taas tarinoita vaihtamaan.
        Ikää tällä rouvalla oli lähemmäs 80 mutta ikinä ei päältä nähnyt.

• Meriläinen kirjoitti:

Tyhjä on kyllä pääkin :))
        Kyllä saaristomeri on upeaa, sinne haluan heti taas uudestaan.
        Tapasin vielä mahtavan naisen siellä josta tuli hyvinkin pitkäaikainen ystävä.
        Meitä oli kaksi yksinäistä naista ja meidät laitettiin samaan pöytään.
        Yhteinen huumori, jopa erittäin rankoista asioista ja kumpikin halusi olla vapaana laivalla. Ei kahleita vaan aina kun kohdattiin jossain niin jäätiin taas tarinoita vaihtamaan.
        Ikää tällä rouvalla oli lähemmäs 80 mutta ikinä ei päältä nähnyt.

mitä rankkoja asioita tarkoitat, mutta niistä ei tässä enempää. Ei se ole iästä kiinni, ystävyyttä voi löytää monen ikäisestä seurasta.:-)

• Meriläinen
        Teotwawki kirjoitti:

mitä rankkoja asioita tarkoitat, mutta niistä ei tässä enempää. Ei se ole iästä kiinni, ystävyyttä voi löytää monen ikäisestä seurasta.:-)

No joo kyllä nekin asiat tuli puitua mutta myös sairauksista ja siitä kaikesta mikä auttaa ihmistä kun on siinä tilassa että ei tiedä selviääkö vai ei.
        Elämässä on monenlaisia rankkoja tarinoita, selviytymistarinoita.

• Meriläinen kirjoitti:

No joo kyllä nekin asiat tuli puitua mutta myös sairauksista ja siitä kaikesta mikä auttaa ihmistä kun on siinä tilassa että ei tiedä selviääkö vai ei.
        Elämässä on monenlaisia rankkoja tarinoita, selviytymistarinoita.

mutta niistä puhumme sitten muualla.:-)

• Korppis

Viisikymppisenä elämä on vielä lennokasta. Nykyinen mieheni nai 48-vuotiaana 28-vuotta nuoremman naisen.
      Nyt olemme yhdessä, emme koskaa eroa. Sillä meidän ei tarvitse enää muuttaa toisiamme vain hyväksyä ne ihanat eroavaisuudet joita meillä on ja rakastaa toisiamme ihan aidosti ilman pelkoa tulla jätetyksi tai petetyksi.

Olemme jo toki vanhempia kuin moni täällä kirjoittava ; )

• Korppis se siellä.:-) Eilen jossain sanottiin, kun avasin keskustelun, että enää puuttuu Korppi.???????? Sitten ovat kaikki "älykkäät" paikalla. Ikäero on sivuseikka, jonka olen jo tässä todennut moneen kertaan tälläkin palstalla. Tärkeintä on yhteinen kemia, jos se toimii, kaikki on hyvin.

• Korppis
        Teotwawki kirjoitti:

Korppis se siellä.:-) Eilen jossain sanottiin, kun avasin keskustelun, että enää puuttuu Korppi.???????? Sitten ovat kaikki "älykkäät" paikalla. Ikäero on sivuseikka, jonka olen jo tässä todennut moneen kertaan tälläkin palstalla. Tärkeintä on yhteinen kemia, jos se toimii, kaikki on hyvin.

Olen ollut viimepäivinä tosi kiireinen, en lukenut tätäkään ketjua läpi vaan tökäsin mielipiteeni aloitukseen.

Korppis istuu kuusen oksalla ja tarkkailee, hymyilee ja nappaa jotai syötävää, juotavaa, rääkäisee ja lentää pois ; ) Viikonlopulla korppis siirtyy eläkkeelle virallisesti ; )) Kovat kemut tulossa.

• Korppis kirjoitti:

Olen ollut viimepäivinä tosi kiireinen, en lukenut tätäkään ketjua läpi vaan tökäsin mielipiteeni aloitukseen.

Korppis istuu kuusen oksalla ja tarkkailee, hymyilee ja nappaa jotai syötävää, juotavaa, rääkäisee ja lentää pois ; ) Viikonlopulla korppis siirtyy eläkkeelle virallisesti ; )) Kovat kemut tulossa.

hyviä eläkepäiviä, mutta älä nyt juhli liian rankasti.:-D))) Tämä Korppis tai Korppi ei ollut sinun alkuperäinen nimmarisi, mutta korppi on minun suosikkilintuni. Täällä miellä elää iso korppiyhdyskunta ja kun niitä seuraa, niin voi vain ihmetellä niiden älykkyyttä. Kerran talvella laskin lenkillä yli kolmenkymmenen parven ja muutamassa päivässä nämä tottuivat, että tulen samaa polkua aina samaan aikaan. Ne eivät paenneet, vaan totesivat tuon tyypin vaarattomaksi.

• Adria

No minä tunnustan haluavani olla, miksikö ....hm. Siinäpä kysymys.

• myös näissä asioissa kaikki. Joku viihtyy yksikseen, joku halua seuraa.

• Marlyn.
        Teotwawki kirjoitti:

myös näissä asioissa kaikki. Joku viihtyy yksikseen, joku halua seuraa.

Lukematta ketjua kokonaan,tunnustan viihtyväni päivä päivältä yksin kaikista parhaiten.Kaksi pitkähköä avosuhdetta takana,työelämässä olleesa sain tarpeekseni ihmisten kanssa olemisesta.

Erot olivat järkiratkaisu,muahan ei muuteta ja nykyiset tämän ikäiset tapaamani miehet ovat olleet pelkkiä vahinkoja ongelmineen.
        Asiat on hyvin ja sinkkuna pysyn,saan tehdä mitä haluan,kaikissa asioissa.Nautin rauhasta,omien asioitten toteuttamisesta kaikessa.Mun maailmaani ei horjuta miehet,enää.

• Lena Loveeen

mene baariin, jos sinäkin saisit naista. Ei tarvitsisi yksin iltoja pitkiä nettipalstoilla häiriköidä.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5504
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1555
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      14
      1013
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      64
      920
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      878
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      857
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe