Mulla on sellanen juttu että en oo ikinä käynnyt baarissa. Ikääkin on jo 25 vuotta. Oon joskus yrittänyt mennä, mutta sitten oonkin vaan kävellyt baarin ohi ja vilkuillut vaan uteliaana. Yksin on vaan niin vaikeaa mennä mihinkään.
Mikä sen portsarin tehtävä on siinä ovella?
Onko niihin aina joku sisäänpääsymaksu? mihin aikaan illalla yleensä niihin mennään?
Ja kannattaako yksinäisen ihmisen mennä yksin baariin. Tuleeko kukaan juttelemaan yksinäiselle-. Ja eikös kaikki ole sielläkin (!) isolla kaveriporukalla nauramassa ja pitämässä hauskaa!
Tää voi jostakin kuullostaa tyhmältä viestiltä, mutta jos on aina asunut jossain kaukana syrjäisellä maaseudulla ja on yksinäinen, niin ei näitä asioita oikein tajuu.
Yksin baariin ekaa kertaa.
62
6635
Vastaukset
- spanishbar
Kuule,
Kovin moni menee yksinäisyyttään baariin. Ei siellä pelkkiä
kaveriporukoita ole.
Portsari varmaan kinuaa sisäänpääsymaksun, mikäli sellainen on. Varaat hiukan käsirahaa.
Kenties jätettävä takki narikkaan (ei kai joka paikassa)-
Menet kellonaikaan kun huvittaa, valomerkin jälkeen ei vain sisään lasketa.
Ei siellä sua töllätä, vaikka yksin menet ja istut.
Löytyy seuraa tai ei, aina baarissa paikka on.
Vaikka ei kai siellä asumaan kannata ryhtyä. - qwerty.
Portsarin tehtävä on valvoa että sisään tulevat asiakkaat ovat siinä kunnossa että heidät voi päästää sisään. Ylläpitää järjestystä ja tuoda turvallisuuden tunnetta asiakkaille. Valvoa ettei baarissa ole liikaa ihmisiä. Joihinkin paikkoihin maksaa, joihinkin ei.. joissain paikoissa nuo portsarit keräövät sisäänpääsymaksunkin samalla jos on pienempi paikka, keräävätpä samalla takitkin narikkaan. Ei nyt ainakaan kannata sillä asenteella lähteä ertä sosiaalinen elämäsi kokee valtavan mullustuksen baarireissun jälkeen. Jos olet nainen, tulevat miehet kyllä suurella todennäköisyydellä juttelemaan.. mutta eivät välttämättä kyllä ihan kaverin haku tarkoituksella. Jos olet mies, saatat saada olla rauhassa illan ja hyvällä tuurilla saat juttuseuraa. Kyllä siellä kuitenkin pääasiassa on ne omat porukat jotka jo pitävät hauskaa. Kyllähän se tuntuu välillä aika tyhmältä istua baarissa yksin missä muilla hauskaa mutta kyllä se siitä kun ei vaan välitä koko asiasta. Joskus voi joku tulla kysymään missä kaikki kaverisi ovat, on tullut kuultua jokusia kertoja. Jos oikeen paska kenkä käy niin pöytääsi änkeää useampia miehiä (jos olet mies) ja vittuilevat, haastavat riitaa. Noin on itselle pari kertaa käynyt. On kyllä niin harvinaista ettei sitä kannata pelätä. Mene rohkeasti käymään vaan, kyllä se ihan mukava kokemus on. Itse suosin baareja missä baaritiskillä hyvät tuoli paikat. Jos näyttää tilanne kehnolta niin voi mennä tiskille istumaan ja juttelemaan vaikka myyjän kanssa.
- niinjanäin
Tuosta aiheesta löydät lisää tietoa täältä http://www.bukisa.com/articles/311746_information
- siperiaopettaax
Tuon täytyi olla trolli, mutta vastaan kuitenkin:
-Portsarin tehtävä on vetää känniääliöitä turpaan ja kerätä itselleen paljon tippiä.
-Paremmissa baareissa on usein sisäänpääsymaksu, jos siellä on myös tanssilattia.
-Tossa ysin/kympin maissa kannattaa mennä.
-Kannattaa mennä yksin jos vaihtoehtona on kalsarikännit kotona.
-Paremmissa baareissa äärimmäisen harvoin tulee kukaan juttelemaan. Räkälässä aamutunneilla liiankin usein. Se on sitten hikinen ja känninen mies se juttukaveri. Eikä siitä pääse eroon.
-Kaikki on joka tapauksessa JOKA PAIKASSA isolla kaveriporukalla nauramassa ja pitämässä hauskaa. Sitä tosiasiaa on vaikea paeta.- aloittaja...
no ei ole trolli. Mää arvasin että joku epäilee tätä mun viestiä vaan vitsiksi. Miten sitä voi oikeesti tietää asioita jos ei oo koskaan baarissa käynnyt.
- m20v.
Miks olis trolli? Itsekin 5vuoden päästä olisin luultavasti samassa tilanteessa kuin aloittaja, jos en olisi käynyt isän kanssa baarissa 1-2 vuotta sitten.
Syrjäytyneen ihmisen on todella vaikeaa käydä missään paikoissa yksin. Varsinkin, jos kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta niin kuin minä.
Ja nykyään suomesta löytyy paljon syrjäytyneitä nuoria nii ei tos mitää ihmeellistä ole. - 22
m20v. kirjoitti:
Miks olis trolli? Itsekin 5vuoden päästä olisin luultavasti samassa tilanteessa kuin aloittaja, jos en olisi käynyt isän kanssa baarissa 1-2 vuotta sitten.
Syrjäytyneen ihmisen on todella vaikeaa käydä missään paikoissa yksin. Varsinkin, jos kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta niin kuin minä.
Ja nykyään suomesta löytyy paljon syrjäytyneitä nuoria nii ei tos mitää ihmeellistä ole.Useimmiten tarkoiteta meitä huonosti korttinsa pelanneita? Olen 26v. ja olen baareissa ravannut jo ihan tarpeellisesti sekä löytänyt seuraakin sieltä useammin kuin kerran (siis nais puolista, ilman rahallista korvausta). Ongelamani nykyisin on että en jaksa juurikaan syventyä muiden ongelmiin / iloihin omien ongelmieni vuoksi.
- tympeä e-karjalainen
Portsari katsoo vain, että sisääntulevat ei ole liian humalassa. Jos baariin on sisäänpääsymaksu, niin kassa on siinä portsarin jälkeen ja lisäksi saatat joutua maksamaan vielä narikkaankin. Joissain paikoissa narikkamaksu on pakollinen vaikka et jättäisikään takkiasi sinne. Pubeihin ei ylleensä ole sisäänpääsymaksua, yökerhoihin on. Pubeihin kannattaa mennä ysin tai kympin aikoihin, yökerhoihin aikaisintaan yhdeltätoista. Jos baarissa on bändi niin muista korvatulpat, baarista ei aina saa tulppia.
Kummissakin paikoissa saattaa tulla joku juttelemaan, mutta harvemmin baareissa mitään oikeita kavereita saa. Voisin kuvitella, että baareilu voisi olla ihan hyvää sosiaalisuusharjoittelua, turhan jutustelun harjoittelua, mistä ei kannata ottaa paineita, kun niitä juttukavereita ei varmaan näe uudelleen ihan äkkiä ja jos jutut ei suju, niin sen voi aina laittaa jomman kumman keskustelijan (oletetun) humalan piikkiin.- narikkamaksu?
Onko oikeasti jossain pakollinen narikkamaksu, vaikka ei olisi mitään takkia tai muuta (esim kesällä ei takkeja käytetä).
- 78576557
narikkamaksu? kirjoitti:
Onko oikeasti jossain pakollinen narikkamaksu, vaikka ei olisi mitään takkia tai muuta (esim kesällä ei takkeja käytetä).
Kerran menin vain narikan läpi, kun minulla ei ollut takkia / muutakaan jätettävää ja sitten itse baaritilan ovella poke tuli vitun kuumana käännyttämään maksamaan. En tiedä kuinka yleisestä, mutta ei sitä takkia siis kannata jättää kotiin säästämistarkoituksessa, koska tällöin voi joutua maksamaan "turhasta"...
- Tohtori Terska
78576557 kirjoitti:
Kerran menin vain narikan läpi, kun minulla ei ollut takkia / muutakaan jätettävää ja sitten itse baaritilan ovella poke tuli vitun kuumana käännyttämään maksamaan. En tiedä kuinka yleisestä, mutta ei sitä takkia siis kannata jättää kotiin säästämistarkoituksessa, koska tällöin voi joutua maksamaan "turhasta"...
Helppo toimintaohje kyseiseen tilanteeseen:
Sanot portieerille että olet jo maksanut! Mistä se voi todistaa ettet ole? Kuittia narikasta ei saa. - ljgcf
Tohtori Terska kirjoitti:
Helppo toimintaohje kyseiseen tilanteeseen:
Sanot portieerille että olet jo maksanut! Mistä se voi todistaa ettet ole? Kuittia narikasta ei saa.esim. löytyykö narikkalappu? kyl ainakin lappeenrannan teinimestat repii narikasta maksun vaikkei sinne mitään jätä. hanurista sanoisin.
- hih hih...
ljgcf kirjoitti:
esim. löytyykö narikkalappu? kyl ainakin lappeenrannan teinimestat repii narikasta maksun vaikkei sinne mitään jätä. hanurista sanoisin.
Eihän ne tyhjästä narikkalappua anna :D jos ei takkia ole mukana, mutta kumminkin joudut narikan maksamaan, et sä siitä sillon narikkalappua saa ..
- G
narikkamaksu? kirjoitti:
En ole ainakaan itse kohdannut tilannetta missä olisi pitänyt maksaa ns. "tyhjästä" jos takkia ei ole mukana.
- 243836
En oo itekkää pahemmin käyny, muutamat kerrat. Ahdistaa aina se "sisään pääseminen". Meinaan siis, että jotenki helvetin ahdistavaa kun aluksi kävelet sisään yksin niin löytää joku hyvä paikka sieltä. Jotenkin miettii vaan että kaikki kattooa "kato toi luuseri yksin täällä". Sitten jos pääsee "menoon" sisään niin ollut ihan hauskaakin pari kertaa.
- jwep
Ite jos yksin menis, tulis varmaan jäätyä siihen tiskin lähettyville ainakin aluks kattelemaan.
Ja jos rööki maistuu, niin tupakka paikalla tulee helposti porukka kysymään tulta tai pummimaan röökiä, missä voi sanan jos toisenkin vaihtaa.. - pekoni_
jwep kirjoitti:
Ite jos yksin menis, tulis varmaan jäätyä siihen tiskin lähettyville ainakin aluks kattelemaan.
Ja jos rööki maistuu, niin tupakka paikalla tulee helposti porukka kysymään tulta tai pummimaan röökiä, missä voi sanan jos toisenkin vaihtaa..Omat baarikokemukset yksin käydessä:
1. Helvetin kallista!
2. Kauhea meteli paria poikkeusta lukuunottamatta.
3. Paska musiikki.
4. Ainoot ketkä tulee juttelee jos tulee on keski-ikäiset miehet: "hei poika ei kannata ikinä mennä naimisiin tai hankkia lapsia" no shit sherlock :D
5. Ja on sanomattakin selvää ettei pillua ole herunut. Sen perässähän oon käynyt. kaikki on omissa porukoissaan ja kattelee että kukahan vittu toikin on. On muuten ahdistavaa olla ainoa baarissa yksin oleva! Jos pillua haluut niin säästä enemmin baarirahat dokaa himaassa ja käytä säätyneet rahat maksullisiin naisiin. Näin minäkin olen tehnyt. - pekoni_
pekoni_ kirjoitti:
Omat baarikokemukset yksin käydessä:
1. Helvetin kallista!
2. Kauhea meteli paria poikkeusta lukuunottamatta.
3. Paska musiikki.
4. Ainoot ketkä tulee juttelee jos tulee on keski-ikäiset miehet: "hei poika ei kannata ikinä mennä naimisiin tai hankkia lapsia" no shit sherlock :D
5. Ja on sanomattakin selvää ettei pillua ole herunut. Sen perässähän oon käynyt. kaikki on omissa porukoissaan ja kattelee että kukahan vittu toikin on. On muuten ahdistavaa olla ainoa baarissa yksin oleva! Jos pillua haluut niin säästä enemmin baarirahat dokaa himaassa ja käytä säätyneet rahat maksullisiin naisiin. Näin minäkin olen tehnyt.niin ja eikä siellä saa edes polttaa nykyään!
- qwerty..
pekoni_ kirjoitti:
niin ja eikä siellä saa edes polttaa nykyään!
Kyllähän niissä nyt melkein joka baarissa on ainakin täällä päin tupakkakopit, siellä tosiaan saa välillä juttuseuraa, tai baaritiskillä. Turha baariin on mennä sillä asenteella että kaikki tulevat juttelemaan. Kyllä se homma menee vähän niin että itse siinä on töitä tehtävä ja aloitettava keskusteluja. Eihän sitä ihminen voi vaatia muita tulemaan juttelemaan jos ei itse ole edes kykenevä tekemään samaa. Eipä ne maksulliset naiset ainakaan mun elämäni laatua ole mitenkään parantaneet. Kyllähän se helpotusta tuo mutta ei mua ainaiaan tollanen kiinnosta..
- 342423532
Ei nyt hirveästi ole kokemusta itselläkään (mitä nyt bändipaikoista).
Yleensä tyypeillä on silti jo valmiit porukat eli seuran saaminen voi olla varsin haasteellista. Ehkä semmoisissa paikoissa missä on tottunut käymään ja missä liikkuu enemmän sinkkuja niin tämä on mahdollisempaa, mutta tämä vaatisi jo sitä että tietäisi paremmin paikat.
Eivät baaritkaan ole kovin hyviä paikkoja tutustua uusiin ihmisiin jos ei ole ketään. Parhaiten voi tutustua jos menee jonkun "kaverin kanssa" joka tietää jo valmiiksi tyyppejä, mutta muuten tuo voi olla yksinäiselle vain sitä että ihmisiä on ympärillä mutta kenestäkään et saa mitään seuraa. Tietysti parempihan se on olla ihmisten ilmoilla kuin täysin yksin jossakin paikassa.
Naisille seuranhakijoita voi riittää enemmän, mutta miesten kohdalla tilanne voi olla vaikeampi. Todennäköisesti joutuu vastamaan kysymyksiin "miksi olet yksin täällä?". Väärä vastauskin voi olla merkki siitä ettei vastapuoli hirveästi innostu seurastasi (väärä vastaushan voi olla luokkaa: Ei ole ketään kavereita...). Tietysti jos on muuttanut vastikään paikkakunnalle voi toki todeta että "Muutin juuri tänne ja ei ole hirveästi tuttuja...".
Baareista voi seuraa saada helpoiten ne jotka ovat tottuneet niissä käymään. Täysin yksinäiselle ja ujolle henkilölle tuo voi olla vaikea paikka saada seuraa.- turpaan saanut.....
ravintola on vaarallinen paikka
- ...
Eihän kesällä kukaan käy baarissa. Lehdissäkin on tänä kesänä ollut artikkeleita, miten paljon porukkaa esim. koffin puistossa käy kaljaa juomassa, järkevämpää sinne on mennä kuin pimeisiin baareihin.
- sdjkBHJKLDB
yksin on vaikeaa mennä minne tahansa!
- x11
....ensinnäkin harvoin olen kuullut, kun joskus huvikseni yksin olen jossain käynyt, jotta kukaan mitään olisi tullut kyselemään "jotta miksi olet täällä yksin" tai ainakin siihen voi lyhykäisyydessään vastata, jotta "siksi jotta sinä tulisit sitä kysymään :D " tai "jano pääsi yllättämään" ja ekoja kertoja kannattaa "harjoitella" jos mahdollista käymällä päiväsaikaan, niin harvaa ainakaan edes kiinnostaa kun ovat itsekin töiden jälkeen vain muutamalla.Ja näin voi ainakin etsiä ensin sen oman paikan joka on sitten kuin kotiin menisi. Ja harvoinhan sitä näkee metsää puilta eli kyllä sinne muutkin ovat aluksi eksyneet yksin.
Ja kaikkihan alussa on vaikeaa(Kaikkeen täytyy tulla rutiini, jotta se tuntuu rennolta), mutta jokaisen tilatun tuopin jälkeen se helpottaa :). Tsemppiä vaan.(Itsekin olen siis ollut samassa tilanteessa-tosin niin paljon urheilen, jottei tule niin usein käytyä-enkä edes kannusta juomiseen).JA KAVEREITA sieltä ei kyllä saa - parisuhteita tai yhen yön juttuja kyllä.(Tämä nyt menee vähän ohi aiheen mutta)-- Jos kouluaikaisia kavereitakaan ei enään ole - ei niitä voikkaan saada kuin töistä tahi harrastuksista-eivätkä ne tällöinkään muutamassa kk:ssa synny(mutta kaikkeen on ainakin mentävä mukaan).Ei niitä taivaaltakaan tipu.
- 346547568568
Mun mielestä baarit on ihan hyvä paikka kavereiden hankkimiseen, JOS ON SOSIAALINEN JA ULOSPÄINSUUNTAUTUNUT PERSOONA. Sen sijaan ujoille ja estyneille ne eivät ole sen parempia kuin mikään muukaan paikka. Tarkoitan sitä, että tosiaan aloitteet ja avaukset joutuu itse tekemään, ellei satu olemaan joku äärimmäisen kuuma mies tai nainen. Aika harvassa tosiaan sellaiset tilanteet mullakin ollut, että joku muu kuin keski-ikäinen känniääliö on tullut itse jotain jauhamaan. Jotenkin etenkin sellaiset 45 naiset tulevat iskemään (oikeasti tapahtunut useasti noin, vaikka en todellakaan ole mikään komea. Selkäpiitä karminut aina noi tilanteet.) ja samanikäiset miehet tulevat kertomaan juuri elämäntarinaansa.
Kaverien suhteen pätee sama, mikä pätee monessa muussakin asiassa: "Rahalla saat rahaa". Ystävien avulla on helppo saada ystäviä ja tavata puoliso.- kalichakra
Kyl mä ainakin tykkäisin jos 40 naiset tulis iskemään. Nehän on monet ainakin mun silmään hyvin kypsyneitä. Oon kyl monesti pannut merkille että jonkinlaista äidillistä kiinnostusta löytyy ton ikäisiltä naisilta meikäläistä kohtaan muttei kummiskaan mitään iskemistä. Sais kyllä olla.
- )##)#)#(#)$) #
kalichakra kirjoitti:
Kyl mä ainakin tykkäisin jos 40 naiset tulis iskemään. Nehän on monet ainakin mun silmään hyvin kypsyneitä. Oon kyl monesti pannut merkille että jonkinlaista äidillistä kiinnostusta löytyy ton ikäisiltä naisilta meikäläistä kohtaan muttei kummiskaan mitään iskemistä. Sais kyllä olla.
Jep, hyvin riippunut lihahan sitä parasta lihaa on.. käytköhän sitten väärussä baareissa? Mulla on paras ollut kun menin baariin niin n. 40v nainen tarrasi heti tiskillä kädestä kiinni.. raahasi pöytäänsä ja sen jälkeen olikin hyvin herkkää.. oli ihan nättikin nainen vielä, sen mitä muistan. Yleensähän nuo vanhemmat naiset ei kyllä mitään ruusuja ole, ehkä joku horsma olisi lähempänä totuutta. Mutta mikäs siinä, ilmainen tavara on aina ilmaista tavaraa. Ei siinä parane alkaa sen ihmeemmin nuukailemaan vaikka vaikuttaisikin siltä että tuotteen parasta ennen päiväys olisikin mennyt umpeen jo vuosia sitten.. kyllä mulle aina maistuu. Pitää mennä paikkoihin joissa on juuri tuota vähän vanhempaa naisporukkaa.. yksinäistä naisporukkaa.. se ei ole mukava kokemus kun tuollainen nainen alkaa lähennellä ja kohta huomaatkin että sen äijä on saatana seisonut kokoajan siinä ihan sun vieressäs, kuuntelemassa mitä hänen vaimolleen lepertelet.. yksinhän kannattaa noita vanhempia naisia baarista hakea, laittaa sille vaukka joku pussi päähän kun on viemässä häntä kotiin.. ettei vaan vaikka työkaverit satu näkemään millaisten naisten kanssa aikaa tulee vietettyä..
- kalichakra
)##)#)#(#)$) # kirjoitti:
Jep, hyvin riippunut lihahan sitä parasta lihaa on.. käytköhän sitten väärussä baareissa? Mulla on paras ollut kun menin baariin niin n. 40v nainen tarrasi heti tiskillä kädestä kiinni.. raahasi pöytäänsä ja sen jälkeen olikin hyvin herkkää.. oli ihan nättikin nainen vielä, sen mitä muistan. Yleensähän nuo vanhemmat naiset ei kyllä mitään ruusuja ole, ehkä joku horsma olisi lähempänä totuutta. Mutta mikäs siinä, ilmainen tavara on aina ilmaista tavaraa. Ei siinä parane alkaa sen ihmeemmin nuukailemaan vaikka vaikuttaisikin siltä että tuotteen parasta ennen päiväys olisikin mennyt umpeen jo vuosia sitten.. kyllä mulle aina maistuu. Pitää mennä paikkoihin joissa on juuri tuota vähän vanhempaa naisporukkaa.. yksinäistä naisporukkaa.. se ei ole mukava kokemus kun tuollainen nainen alkaa lähennellä ja kohta huomaatkin että sen äijä on saatana seisonut kokoajan siinä ihan sun vieressäs, kuuntelemassa mitä hänen vaimolleen lepertelet.. yksinhän kannattaa noita vanhempia naisia baarista hakea, laittaa sille vaukka joku pussi päähän kun on viemässä häntä kotiin.. ettei vaan vaikka työkaverit satu näkemään millaisten naisten kanssa aikaa tulee vietettyä..
heh! No mua ei vattuakaan kiinnosta mitä muut ajattelee musta varsinkaan kun en ole töissä eikä ketään frendei. Mut kiitti neuvoista!
- kalichakra
missäs kaupungissa sä asut jos saa kysyä? Ainakaan Lahdessa en tiedä mitään mestaa missä varsinaisesti vanhemmat sinkkunaiset pörräis. Kerran kuulin et Alex Parkissa ois mut näköjään 10 € pelkkä sisäänpääsy niin ei kiitos! Yleensä ite oon käynyt tommosissa rauhallisemmissa paikoissa missä käy mua huomattavasti vanhempaa väkeä. Tänäänkin oli vaan jotain ihan fossiileja omissa porukoissaan enkä mä mihinkään teinihelvetteihin ole viittinyt/uskaltanut mennä niinku Onnela tai Ilon talo.
- muista tämä
Se ei nai joka valkkaa..vanha sanonta pohjois-pohjanmaalta
- mimiuu
Et todellakaan ole ainut päälle parikymppinen, joka ei ole baareissa käynyt ja ei ole ketään kenen kanssa lähteä. Itsekin olen muutaman kerran mielenkiinnosta lähtenyt illalla liikkeelle ja baarin luo päästyäni kävellyt vain ohi, kun on alkanut liikaa jännittää. Itse olen ajatellut, että kaikista hauskinta voisi tällaisessa tilanteessa olla lähteä baariin jonkun toisen kanssa, jolla ei paljoa kokemusta niistä ole, ja ihmetellä yhdessä kaikkea uutta :) Yksin tuntemattomaan tilanteeseen lähteminen tosiaan on aika vaikeaa.
- hänjokahaukottelee85
Baareihin on yleensä sisäänpääsymaksu, jota aletaan keräämään yleensä yhdeksän-kymmenen välillä.
Portsareiden tehtävä on periä sisäänpääsymaksua, pistää/antaa takit narikkaan/-sta ja valvoa järjestystä.
Yleensä baarit alkavat täyttyä vasta tuossa ilta yhdentoista jälkeen, mutta suosittelen menemään jo hyvissä ajoin, kun siellä on viellä harvakseltaan porukkaa ja kaikki ovat suhteellisen selvin päin. Pääsee itsekin paremmin mukaan tunnelmaan.
On baareissa kait yksinäisiäkin. Suurin osa on kumminkin sellaisia, jotka käyvät usein baarissa ja tuntevat entuudestaan paljon ihmisiä.
Silloin tällöin syntyy sananvaihtoa, mutta täytyy olla myös itse aktiivinen.
Juu itselläkin oli alkuunsa toi baarietiketti hiukan hukassa, enkä uskaltanut yksin mennä kun en oikein tiennyt baareista mitään. - 3+12
Rohkeesti vaan menet baariin jos sinne haluat mennä. voithan tietty ensin mennä vaikka päiväsaikaan katsomaan millainen paikka on ja useammasta baarista saa esim kahvia,teetä,limua yms... jos ei alkoholipitoisia halua ensimmäisellä kerralla juoda.
- Juo ittes sosiaalise
Viina vie. Jos olet jo valmiiksi kännissä, et tarvitse edes rohkeutta mennäksesi minne tahansa. Lisää viinaa vaan niin kaikki rajat katoaa... En kuitenkaan tätä kannata. Helppohan se on porukassa mennä. Päissään ei tarvi itse mennäkkään kun viina vie.
- WatchAndLearn
Tässä keskustelussa sanoi eräs: "Mun mielestä baarit on ihan hyvä paikka kavereiden hankkimiseen, JOS ON SOSIAALINEN JA ULOSPÄINSUUNTAUTUNUT PERSOONA. Sen sijaan ujoille ja estyneille ne eivät ole sen parempia kuin mikään muukaan paikka. "
TOTTA.
Kaikki on omasta asenteesta kiinni. Kaikki lähtee itsestäsi. Luot oman todellisuutesi, eikä kukaan muu.
Se ei tee sinusta uutta ihmistä, että menet hiljaa istumaan kännissä baariin tai minnekkään muualle.
Tarvitsee asenne olla kohdallaan. Asenteen voi muuttaa asentoitumalla asioihin eri tavalla.
Joku sanoo kuitenki: " Ei se minulta onnistu ..." nlaa blaa. Olemme kaikki samanlaisia ihmisiä. Pystymme kaikki samoihin asioihin, mihin joku muukin pystyy. Kaikki lähtee ajatuksistamme ja täten asenteistamme!
Aika masentavaa tulla lukemaan varsinkin toisten aikomuksia tehdä itsemurhaa, koska "ei ole muutakaan". Niin väärin, sinähän siinä silloin häviät ja missaat tämän hienon elämän, joka on meille suotu.
Aika paljon tuli muuta kirjoiteltua kuin aiheeseen liittyvää, mutta täyttä totta. - yksi vain
WatchAndLearn kirjoitti:
Tässä keskustelussa sanoi eräs: "Mun mielestä baarit on ihan hyvä paikka kavereiden hankkimiseen, JOS ON SOSIAALINEN JA ULOSPÄINSUUNTAUTUNUT PERSOONA. Sen sijaan ujoille ja estyneille ne eivät ole sen parempia kuin mikään muukaan paikka. "
TOTTA.
Kaikki on omasta asenteesta kiinni. Kaikki lähtee itsestäsi. Luot oman todellisuutesi, eikä kukaan muu.
Se ei tee sinusta uutta ihmistä, että menet hiljaa istumaan kännissä baariin tai minnekkään muualle.
Tarvitsee asenne olla kohdallaan. Asenteen voi muuttaa asentoitumalla asioihin eri tavalla.
Joku sanoo kuitenki: " Ei se minulta onnistu ..." nlaa blaa. Olemme kaikki samanlaisia ihmisiä. Pystymme kaikki samoihin asioihin, mihin joku muukin pystyy. Kaikki lähtee ajatuksistamme ja täten asenteistamme!
Aika masentavaa tulla lukemaan varsinkin toisten aikomuksia tehdä itsemurhaa, koska "ei ole muutakaan". Niin väärin, sinähän siinä silloin häviät ja missaat tämän hienon elämän, joka on meille suotu.
Aika paljon tuli muuta kirjoiteltua kuin aiheeseen liittyvää, mutta täyttä totta.Et ilmeisesti tiedä että on ihmisiä joille sosiaaliset tilanteet ovat ylitsepääsemättömän vaikeita ja vaativat monta vuotta parhaimmillaan terapiaa, ennen kuin sosiaalinen elämä alkaa onnistua. Tällaiset ihmiset eivät voi sille mitään. He saattavat saada ihan fyysisiä oireita ja paniikkikohtauksia sosiaalisissa tilanteissa. Näin ollen ei voi vaan sanoa, että se on ittestä kiinni ja ei pidä valittaa. Suurin osa kuitenkin kärsii tästä ongelmasta paljon ja haluaa sen muuttuvan. kyse ei siis ole haluamisen tai yrityksen puutteesta yleensä.
Toinen ja taas ihan eri asia on itsemurhaa hautovat ihmiset. Olen itse läpikäynyt vakavan masennuksen ja voin sanoa ettei siinä ollut hengenlähtö kovinkaukaa minullakaan.Puhut nyt asiasta josta et selkeästikäään tiedä mitään... - WatchAndLearn
yksi vain kirjoitti:
Et ilmeisesti tiedä että on ihmisiä joille sosiaaliset tilanteet ovat ylitsepääsemättömän vaikeita ja vaativat monta vuotta parhaimmillaan terapiaa, ennen kuin sosiaalinen elämä alkaa onnistua. Tällaiset ihmiset eivät voi sille mitään. He saattavat saada ihan fyysisiä oireita ja paniikkikohtauksia sosiaalisissa tilanteissa. Näin ollen ei voi vaan sanoa, että se on ittestä kiinni ja ei pidä valittaa. Suurin osa kuitenkin kärsii tästä ongelmasta paljon ja haluaa sen muuttuvan. kyse ei siis ole haluamisen tai yrityksen puutteesta yleensä.
Toinen ja taas ihan eri asia on itsemurhaa hautovat ihmiset. Olen itse läpikäynyt vakavan masennuksen ja voin sanoa ettei siinä ollut hengenlähtö kovinkaukaa minullakaan.Puhut nyt asiasta josta et selkeästikäään tiedä mitään...Ilmeisestikkään en. Olen pahoillani.
Samat mahdollisuudet kuitenkin kaikilla ihmisillä, kaikki samoja olentoja.
Moni voi käyttää "teko"syynä, vaikkapa, että "en minä siihen pysty, minulle tapahtui sitä ja tuota..."
Loppujen lopuksi kaikilla on tarinana jokin vastaava, mutta jokaisella ihmisellä on jotain sellaista minkä taakse on helppo istua ja kätkeytyä, ettei normaali elämä tule edes onnistumaan.
Tämän pystyy soveltaa minusta kenen tahansa elämään, mutta tietenkin, jos ihmisen mielessä on sellaista vikaa, jota tulee hoitaa lääkkein, on mielestäni se sitten eri asia, koska täten oletan asian tosiaan olevan erittäin vaikea, eikä oma tahto enää riitä asian muuttamiseen.
Mutta, koska en tiedä tämän palstan lukijoiden elämästä saatika ongelmien suuruudesta ja, koska ongelmia on erilaisia ja kokosia, niin on aika vaikea kirjoittaa vain tietylle kohderyhmälle.
Nuorempana olin masentunut, vaikkei sitä lääkärissä käytykään, mutta sen itse huomasin.
Kuitenkin unelmat ja niihin uskominen sai minut takaisin sille polulle mille halusin ja sille pääsin. Siihen tietenkin meni paljon aikaa, mutta se toteutui, koska halusin.
Pahoittelut kuitenkin, koska auttaa vain haluan.
- Baarkärpäne
Voit mennä yksin baariin. Itse olen huomannut että juuri silloin tutustuu uusiin ihmisiin parhaiten. Ei tule hengattua koko iltaa kavereiden kanssa jossain nurkassa.
Älä välitä portsarista. Se vaan seisoo siinä ja kysyy sulta paperit! Ota se vaikka kohteliaisuutena jos kysyy.
Mene baariin vaikka klo 00-01 aikaan, silloin alkaa porukka olla sopivan humaltunutta. - mies..
Itse menin myös noin parikymppisenä ensimmäisen kerran baariin juuri tuon takia etten löytänyt kavereita sinne mukaan.. Omat kokemukset baarissa olemisesta yksin on aika hirveitä. No joo portsari ei ole ongelma mutta sitten kun istut jossain pöydässä siihen viereen tulee joku kaatokännissä oleva joka ei tajua että istuu osaksi sylissäsi tai tönii kokoajan. Jos huomautat asiasta tyyppi uhkaa vetää sua turpaan. En tiiä missä on vika että vedänkö urpoja puoleen mutta lähes joka kerta kun olen baarissa käynyt on joku yrittänyt käydä päälle.
Toivottavasti onnistut yrityksessä koska olen huomannut senkin että jos et käy baareissa sinusta tulee toosi yksinäinen ja kärttyisä- Singku
HYVÄ IHMINEN, MEE SINKKUBILEISIIN!!!
- Sinkkunennnn
Singku kirjoitti:
HYVÄ IHMINEN, MEE SINKKUBILEISIIN!!!
No missäs sellaisia on?? :D
- ....................
Eivät kaikki ole isolla porukalla, kyllä sielläkin niitä yksinäisiä on.
Itse olen huomannut ja saanut muiden puheista sen käsityksen, että miesten on helpompi mennä yksin baariin, saa ihan normia juttu-/kaveriseuraa, jäänmurtajaksi kelpaa kummalta tahansa ihan joku yksinkertainen juttu, musiikki, armeija, autot, työ, "vittu oon kännissä" :D jne. kun taas sitten naista miehet lähestyvät pillun perässä ja naiset eivät ollenkaan, koska naisilla on jostain syystä vaikeampaa ottaa uusia ihmisiä (varsinkin toisia naisia) joukkoon mukaan tai tutustua.
Että se vähän riippuu siitä, kumpaa sukupuolta olet. Ja myös siitä, millaiseen paikkaan olet menossa - joku tyyliin sedula-paikkojen kaltainen fruittari-/pissishelvetti saattaa olla vähän tympeä paikka mennä yksin, mutta joku pienempi sitten paljon parempi vaihtoehto, niissä ihmiset ovat yleensä rennompia. Ja jos sattuu menemään sellaiseen paikkaan, jossa on joku esiintyjä tms. niin se on hyvä vaihtoehto myös sille, jos tuntuu että kaikki tuijottaa ja naureskelee yksinäiselle, koska jostain syystä mielletään, että elävää musiikkia voi tulla katsomaan yksinkin. - juuhan.-k.kö
Kai sitä voi yksin mennä baariin, mutta ei se kovin kivaa ole. Jos illan ainut päämäärä on vetää pää täyteen jossain muualla kuin kotona tai kadulla niin kaippa se sit on ihan sama vaikka eksyis baaritiskille.
Sanoisinko, että kallista ja varsin vittumaista lystiä varsinkin kun aamulla alkaa miettiä, että mitä tuli tehtyä ja kuinka paljon meni fyrkkaa - yleensä se hymy hyytyy viimeistään siinä vaiheessa.
Parempi vaihtoehto on hommata ne kaverit ensin "selvin päin" harrastusten parista tai jostain muualta ja mennä sit sinne baariin kaveriporukalla kuin yksin.- Kissanainen.. =)
Minä kävin nuorempana varmasti joka viikonloppu baareissa ja yökerhoissa yksin ja pääasiassa selvinpäin. Halusin tuolloin vain päästä tanssimaan. Kyllä sieltä löytyi vanhoja tuttuja ja tutustuin paljon erilaisiin ihmisiin ja tapasinpa oman nykyisen aviopuolisonikin. Minulla oli aivan älyttömän hauskoja iltoja ja monesti tuli oltua tappiin saakka. Seuraavana päivänä oli helppo nousta jo yhdeksältä ylös puuhailemaan kun ei ollut krapulaa.
Nykyisin tosin tulee käytyä puolison kanssa iltaa viettämässä ja silloin tulee paljon enemmän istuttua kahdestaan tai pienessä porukassa jossain. Joskus puolison ollessa poissa viikonloppuna saatan edelleenkin lähteä "iltamaratonille" ja vaan pelkästään tanssia.. ja autolla kotiin nukkumaan tyytyväisenä. Minusta on hauskaa baarissa ottaa tanssilattialla jonkun tuntemattoman kanssa kisa kumpi pistää paremmaksi.. monesta on tullutkin hyviä ystäviä aikojen saatossa. - Juuhan...kl
Kissanainen.. =) kirjoitti:
Minä kävin nuorempana varmasti joka viikonloppu baareissa ja yökerhoissa yksin ja pääasiassa selvinpäin. Halusin tuolloin vain päästä tanssimaan. Kyllä sieltä löytyi vanhoja tuttuja ja tutustuin paljon erilaisiin ihmisiin ja tapasinpa oman nykyisen aviopuolisonikin. Minulla oli aivan älyttömän hauskoja iltoja ja monesti tuli oltua tappiin saakka. Seuraavana päivänä oli helppo nousta jo yhdeksältä ylös puuhailemaan kun ei ollut krapulaa.
Nykyisin tosin tulee käytyä puolison kanssa iltaa viettämässä ja silloin tulee paljon enemmän istuttua kahdestaan tai pienessä porukassa jossain. Joskus puolison ollessa poissa viikonloppuna saatan edelleenkin lähteä "iltamaratonille" ja vaan pelkästään tanssia.. ja autolla kotiin nukkumaan tyytyväisenä. Minusta on hauskaa baarissa ottaa tanssilattialla jonkun tuntemattoman kanssa kisa kumpi pistää paremmaksi.. monesta on tullutkin hyviä ystäviä aikojen saatossa.Okei. Mä en vaan henk.kohtaisesti osaa tanssia, joten mulle on aina sopinut paremmin toi tinttaaminen ja yksin mä en sitä hommaa jaksa harrastaa kuin korkeintaan kotona saunassa tai telkkarin ääressä.
- ei kannata
Ei kannata mennä. Mitään et ole menettänyt. Siellä on vain kännisiä idiootteja ja itseään tyrkyttäviä pintaliitolorttoja. Itse kävin joskus, mutta sitten tajusin etten kuulu sinne...älä sinäkään vajoa heidän tasolleen
- Vain kerran käynyt
Ite kävin ensimmäistä kertaa baarissa lakkiaispäivänä kun paikalla tuli paljon porukkaa omasta koulusta. Nyt jälkeenpäin oon iloinen, että menin ni ei jääny harmittamaan mikään. Ei ollut kovin kummoista. Jos paikalla ei olisi ollut niin paljon tuttuja, en olisi viipynyt puolta tuntia kauempaa. Ei oo oikein mitään syytä käydä baareissa ku en kännää ja kavereiden kanssa on paljon hauskempaa muualla. Kannattaa edes kerran mennä kokeilee. Sit voit itse todeta onko se sua varten vai ei. Mun kohdalla ainakin tuo jälkimmäinen. :)
- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ensimmäisenä kannattaisi googlettaa oman kaupungin baarit. Monilla on kotisivut ja siellä pääsee tsekkaamaan mitä on tarjolla. Helpointa olisi varmasti mennä sellaiseen paikkaan, jossa soittaa joku kiva bändi. Siellä ei kukaan katso, oletko yksin. Kotisivuilla näkyy mm. aukioloajat, ikärajat, hintoja, erikoisohjelmat.
Joissakin pubeissa on jotain erityistä actionia. Esimerkiksi lautapelejä/biljardi. Jos rohkeutta riittää, niin kyselee vaan ääneen, et "olisko pelikaveria vapaana?".
Naisen on helpompi mennä yksin baariin (Miten sen nyt nätisti sanoisi? Hmm... no meillä on tissit). En kerran saanut ketään kaveria messiin, joten lähdin yksin. Jos joku tuli kysymään "onko neiti täällä aivan yksin?", vastaukseni oli "hukkasin mun kaverit". Eräs tuli kysymään "ootko säkin kadottanu sun frendit?". Minun on toki helppo tässä neuvoa, kun olen aika sosiaalinen ja tutustun helposti uusiin ihmisiin yksinkin.
Olisko sun mahdollista laittaa ilmoitusta jonnekin, että etsit ystävää? Tai alkaisit harrastaa jotain ja saisit sitä kautta kavereita? Matala kynnys on esimerkiksi vapaaehtoistyöhön, jonka kautta oon itsekin saanut kavereita. - 7
portsari saattaa antaa sulle vaikka tippurin,jos oot otollas ja sari tietty kaa
- Santeri777
Baariin mennään lähinnä sosiaalisten tarpeiden takia tai halusta nauttia alkoholia ... usein molemmista samaan aikaan :)
Mikäli kumpikaan aspekti ei vastaa tavoitteita, on baareihin on turha mennä koska sitä härdelliä ei kestä tervejärkisen silmäpari katsella.
Ravintolat sekä muut vastaavat tarjoavat muuta aktivitettiä mutta normi-baarissa toiminta on em.kaltaista. - KUHANPYRSTÖ
YMMÄRRÄN SINUA OIKEIN HYVIN, MUTTA JOS SINULLA OLISI JOKU, ESIMERKIKSI TYÖKAVERI NIIN
PYYTÄISIT HÄNTÄ LÄHTEMÄÄN KANSSASI , ENSI ALKUUN VAIKKA JOHONKIN PIENEMPÄÄN PUPIIN
JA SITTEN PARIN KÄYNTIKERRAN JÄLKEEN VAIKKA JOHONKIN TANSSIRAVINTOLAAN, USKON ETTÄ
KYLLÄ SE SIINTÄ LÄHTEE. RAVINTOLAT OVAT PAIKKOJA JOSSA RENTOUDUTAAN JA TEHDÄÄN TUTTAVUUTTA
ERI IHMISTEN KANSSA. EI MUUTA KUIN ROHKEESTI SISÄÄN JA OLET OMA ITSESI NIIN KAIKKI MENEE
OIKEIN HYVIN. - Vanja ...
Älä anna ilmatteeksi.
- Matti Viikate
Portsari on jarjestyksen valvojana. Joihinkin maksaa sisaan joihinkin ei. Riippuu ihan paikasta ja kaikesta, mihin aikaan mennaa. Hyvin voi menne yksin, kylla seuraa loytyy jos haluaa. Jotkut on porukalla, jotkut ei. Menat vain rohkeasti kaymaan ja tutustumaan jos haluat. http://mattiviikate.newsvine.com/
- xanor-boy
kannattaa ottaa kunnon pohjat ennen baariin menoa, niin ei jännitä niin hirveesti;-)
ja sitten baarissa tuodaan kyllä pöytään lisää juomaa kun näytät maksukykyiseltä....
mulla on jännitys kroonista, mutta juomalla siitä pääsee eroon....sitten rauhoittavia vielä sekaan niin hyvä soppa tulee
- einimeäole
Sanokaa Helsingistä joku paikka jonne voi mennä yksin ja 19-vuotias pääsee sisään. Voin myös lähteä jonkun samankaltaisen ihmisen kaveriksi. Voimme sitten teeskennellä, että ollaan jotain ihan randomeita jotka vaan puhuu toisilleen jotain paskaa ja juo viinaa. =) email: [email protected]
Valitettavasti aika vähissä taitaa olla stadissa ne baarit, joihin olisi helppo mennä yksinään, ainakin näin miespuolisena. Itse olen asunut stadissa melkein pari vuotta, mutta baarissa olen käynyt siellä vain yhden ainoan kerran ihan pikaisesti. Ei vaan vaikuttanut toi baarien ilmapiiri sellaiselta, että sinne olisi varsinkaan miesten helppo mennä yksinään, kun kaikki muut ovat siellä aina omissa kaveriporukoissaan. Päätin melkein saman tien sen, että yksinäisenä sieltä on kyllä paljon parempi pysyä poissa.
- jo ei kannata
DarkFear kirjoitti:
Valitettavasti aika vähissä taitaa olla stadissa ne baarit, joihin olisi helppo mennä yksinään, ainakin näin miespuolisena. Itse olen asunut stadissa melkein pari vuotta, mutta baarissa olen käynyt siellä vain yhden ainoan kerran ihan pikaisesti. Ei vaan vaikuttanut toi baarien ilmapiiri sellaiselta, että sinne olisi varsinkaan miesten helppo mennä yksinään, kun kaikki muut ovat siellä aina omissa kaveriporukoissaan. Päätin melkein saman tien sen, että yksinäisenä sieltä on kyllä paljon parempi pysyä poissa.
joo. yksin ei kannata baariin mennä!
- kalichakra
jo ei kannata kirjoitti:
joo. yksin ei kannata baariin mennä!
itellä ei alkoholi kummosemmin auta sosiaalisoitumaan. Jos kukaan ei mitään kysy niin eipä sitä tule mitään puhuttua , muuten kyllä. Et ainakin omalla kohdalla ns rohkeusryypyt on ihan paskapuhetta.
- -respect-
kalichakra kirjoitti:
itellä ei alkoholi kummosemmin auta sosiaalisoitumaan. Jos kukaan ei mitään kysy niin eipä sitä tule mitään puhuttua , muuten kyllä. Et ainakin omalla kohdalla ns rohkeusryypyt on ihan paskapuhetta.
Ite en kehota edes juomaan-hankkikaa vaan jotain muuta harrastusta, kyllä muitakin "absolutisteja" löytyy allekirjoittanut mukaan lukien ja hyvin on mennyt. Jos ette muutenkaan baariin uskaltaudu niin hakekaa siitäkin se positiivinen puoli. Ja mistäköhän voisi löytyä niitä absolutisteja hyvävartaloisia naisiakin, jotka arvostavat jopa ettei mies luuhaa baarissa ?(Ja uskokaa-niitäkin kyllä on).
- -respect-
-respect- kirjoitti:
Ite en kehota edes juomaan-hankkikaa vaan jotain muuta harrastusta, kyllä muitakin "absolutisteja" löytyy allekirjoittanut mukaan lukien ja hyvin on mennyt. Jos ette muutenkaan baariin uskaltaudu niin hakekaa siitäkin se positiivinen puoli. Ja mistäköhän voisi löytyä niitä absolutisteja hyvävartaloisia naisiakin, jotka arvostavat jopa ettei mies luuhaa baarissa ?(Ja uskokaa-niitäkin kyllä on).
...tai päinvastoin
- JackJackJack1
Kun luet näitä muitten kokemuksia ja ohjeita, eivät ne tule välttämättä tule olemaan lainkaan SINUN kokemuksesi baarista.
Paras neuvo on vain, että MENET, näe ja koe.
Uskon, että se saattaa olla hankalaa, mutta näiden ristiriitaisten viestien lukeminen ei ainakaan auta asiaa, koska ne saavat mieleesi kuvia millaista siellä on.
Tietenkin kysymyksesi portsarista yms. olivat ihan aiheellisia, koska et niistä tiennyt, mutta suosittelen vain, että käyt siellä ja katsot millaista on. Siitä se oma kokemuksesi muovautuu, olkoon se sitten positiivinen tai negatiivinen. Uskon, kuitenkin, että päästyäsi kotiin reissulta olosi on positiivinen, jo ehkä vain sen takia, että kävit siellä. - 5+6
Hyvin. Yksin ei mielestäni kannata mennä tanssi paikkoihin , etc...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658