Asunnon jalkalistoissa on ruvennut pyörimään mustia 1-2 mm mittaisia pomppivia ötököitä. Niitä on ulkonakin sokkelin vieressä paljon.Livahtavat listojen alle piiloon kun koskettaa niitä. Raidilla olen koittanut torjua huonoin tuloksin ,talomme rakennettu 2003. Miten nämä saisi ulos talostamme ja tarviiko niille tehdä isompaa operaatiota.
Hyppyhäntäinen??
8
4408
Vastaukset
- piipaa auto
paikalle, siinä ainoo ongelman ratkaisija.
- jassooooo
Onko ainut ratkaisu tietoa kaivataan.
- janiina45
jassooooo kirjoitti:
Onko ainut ratkaisu tietoa kaivataan.
Ei kai ole kumminkaan hirvee ongelma kyseessä.
- täystuho harmaa salv
janiina45 kirjoitti:
Ei kai ole kumminkaan hirvee ongelma kyseessä.
sellanen tulee, mikäli asiaan ei heti tartuta tomerasti.
- jassoooo
täystuho harmaa salv kirjoitti:
sellanen tulee, mikäli asiaan ei heti tartuta tomerasti.
Onko nämä ötökät kukkien kanssa jossain tekemisissä vai mistä ne saa ravinnon.
- uudehko
niin kannattaa tsekata, onko alapohjan rakenteisiin päässyt kostetutta. Nuo otukset ei kovin kuivissa tiloissa suurina määrinä esiinny.
- jasssooooooooooooo
Pintakosteusmittarillako
- vuokralla rivarissa
jasssooooooooooooo kirjoitti:
Pintakosteusmittarillako
ja asuntoon ilmestyi kaikkialle (myös makkareihin ja olkkariin) valtavasti sokeritoukkia (aiemmin oli esiintynyt yksittäisiä vain kylppärissä). Samoin lattialistojen ja nurkkien tuntumassa oli paljon pieniä pomppivia otuksia, joita silloin arvelimme pölypunkeiksi. Ihmettelimme että mistä ja miksi ötököt tuli riesaksi, kunnes isännöitsijä ilmoitti, että taloyhtiöön on tulossa mittava remontti, koska talon alla on vesijohto vuotanut pidemmän ajan ja kosteus imeytyi sitten betonilaattoihin ja sieltä seinien alaosiin ja parkettien alle. Noi ötökät lisäätyi kuulemma siksi, kun kosteusolot lattianrajassa seinustoilla muutui niille edullisiksi. Mie pakkasin kimpsuni ja siirryin uuteen kämppään.
Tämän kokemuksen valossa edellinen varoittaja saattaa olla oikeassa. Ainaksi kannattaa tutkia, ettei mitään vuoda ja että ulkona ovat salaojat auki.
Pyydä jotain asiantuntijaa arvioimaan tilanne. Kosteusmittarilla luulisi selviävän onko vuotoja tai muuta.
Syy saattaa olla myös tehottomassa ilmanvaihdossa, jolloin kosteutta kertyy kylmiin nurkkiin ja seinustoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844