Harhat kuumeessa

psuurtonen

Moi

Ollessani nuorempi (olen nyt 18v) minulle tuli korkeassa kuumeessa jonkinlaisia paniikkikohtauksia tai harhoja. Saatoin esimerkiksi luulla, että minun täytyy tehdä jokin ylivaikea tehtävä tai että kuolen. Tällaisia oireita kuitenkaan ei ole tullut yli viiteen vuoteen enää.

Olen ollut nyt kuumeessa reilun vuorokauden. Tänään aamulla herätessäni olin jonkinlaisessa sekavassa tilassa. Menin suoraan suihkuun, tosin en muista ollenkaan että olisin mennyt sinne. Suihkussa aloin panikoimaan jostain aivan oudosta asiasta, mitä en oikeastaan muista enään tarkkaan. Juoksin suihkusta pois, katsoin onko ketään kotona. Kun huomasin että kotona ei ole ketään, jouduin soittamaan naapurilleni jotta hän tulisi rauhoittelemaan minua. Olin siis ainakin osiksi järjissäni, mutta en kunnolla. Olin todella kalpea ja minua pyörrytti. Kun naapuri tuli sisään, paniikki lieveni pikkuhiljaa ja pian se oli kokonaan poissa.

Mistä tällainen johtuu? Olenko vain yliherkkä kuumeelle vai onko syytä huoleen?

11

3413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _skizo_

      ...nukuitko huonosti kuumeen aikana? Oletko valvonut pidempään jo? Entä aamupuuro, nautitko sen? First things first...

      • psuurtonen

        Heräilin kuumeen aikana kerran tai kaksi, en sanoisi että mitenkään erityisen huonosti nukuin. En ollut syönyt yhtään mitään kun menin suihkuun. Söin vasta kun naapurini kehoitti minua syömään.


    • psykiatri

      Ihan skitsofrenialta tuo kuulostaisi.

      • psuurtonen

        "psykiatri"

        jos vaikka painuisit kuuseen trollaamaan.


    • diapps

      et sanonu miten kova kuume siulla oli. yleensä noin 40 asteen kuume tekee harhoja koska se lähestyy vaarallista ja aivot ei toimi niin kuin niiden pitäisi. 41 asteen lämpö tappaa aminohappoja mitkä on ihmiselle elintärkeitä. mie luulin että miun käsi oli turvoksissa kun miulla oli 40 astetta kuumetta. mie vain ihmettelin miksi miun käsi ei näytä erilaiselta mutta tuntuu turvonneelta. äiti antoi buranaa ja nujkahin ja kun heräsin rupesin nauramaan tapahtumalle.
      miulla on diabetes ja tiedän miltä matala verensokeri tuntuu ja sairastaminen vie enemmän energiaa. matala verensokeri etenkin jos ei ole ikinä ollut sitä niin voi olla tosi pelottava. mie rupean itkemään ilman mitään syytä. siulla oire voi olla panikointi. ei siinä sen kummenpaa. varmaan olo olikin parempi kun söit jotain. kannattaa seuraavan kerran kun sairastat niin juoda vaikka tuoremehua ennen kuin teet mitään. syöt sitten myöhemmin mutta tuoremehu nostaa verensokeria nopeasti

      • kipeäääää

        Kiitos vastauksesta.
        Yöllä kuumetta oli varmastikin yli 39 astetta, herätessä sitä ei ollut kuin 37.4...


    • :)fkfcps

      Mun söpöllä 5 v:llä oli kuumetta se meni omaan huoneeseen ja näki jonkun tyypin seuraavan häntä ja pieni Jenna oli paniikissa

    • hullu vai ei?

      itse olen nähnyt "voimakentän" ja luullut että radio on päällä vaikka se ei ollut. kaupan päälle näin edesmenneen sukulaisen sängyllä istumassa. se oli pelottavaa.

    • kuumeinen1

      Minulle tulee harhatiloja jokakerta kun sairastun kuumetautiin.Kuumetta ei tarvi olla paljoakaan,kun aivot zippaa.Kait kuumeilu vaikuttaa jotenkin aivotoimintaan.Aloittajalle sanoisin,että hyvä kun sait jonkun tulemaan avuksesi niin sait tilanteen "rauhoitettua".Tällähetken olen sairaana....jotain flunssaa.

      • Anonyymi

        Mulla on sama juttu, ei tartte olla kuin 38+ ja herään yöllä tiloihin missä todellisuus on 'rikki' , varsinaisesti en nää harhoja mutta on vahva tunne siitä että maailmankaikkeuden perusteet ovat romahtaneet, 1+1 on 0, valo liikkuu taaksepäin, vesi sataa maasta taivaalle, jne, tunnetta on vaikea kuvailla, mutta se on yhtä todellinen kuin uni on nukkuessa, todellisempaa kuin todellisuus.


    • Anonyymi

      MEidän toimitus käyttää kovia huumeita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe