Olemme ruokkineet villisiili-perhettä useita vuosia, valitettavasti liikenne harventaa joukkoa paljon. Tänä kesänä siiliäiti on vielä käynyt iltaisin meillä, kohta se jää "äippälomalle".
Ongelma on siilin loiset. Eli nykyään kun sitä katselee pihamaalla, se rapsuttelee itseään metrin välein, erityisesti takajaloillaan rapsuttelee korvan takaa ja kaulalta. Voiko villisiilille antaa mitään loislääkitystä, onko se laitonta? Tartuttaa kohta lapsensakin...
Miten auttaa Villisiiliä?
3
1343
Vastaukset
- siilisti79
Eli www.siilikiikarissa.fi
Tuolla on IHAN kaikki, mitä voi vaan haluta tietää :) - urpo kamu
En usko että siili tarvitsee mitään lääkkeitä, sillä kaverini on tuonut minulle 6 siiltä yhdeltä kerrostaloalueelta, jossa niitä on potkittu ja tapettu ilman syytä.
Yhden siilin (lempparini) nimi on urpo, ja sekin rapsutteli pitkään itseään, kunnes otin sen syliin ja tutkin mikä sai sen rapsuttamaan itseään ja siellä oli joku heinän pätkä piikkien seassa. Otin sen pois ja niipä ei urpo ole enää itseään rapsutellut.
Eli siis jos suinkaan siiliä saa edes hanskoin syliin, niin voi koitaakk katsoa mitä siellä on. - voi häätää
Siilillä on luonnossa paljonkin loisia.. jos niitä on todella paljon ja ne vaivaavat eläintä, voi luonnonvaraiselle siilile antaa nestemäistä loishäätöä, en nyt tähän hätään muista minkä merkkistä valmistetta voi antaa ja miten paljon, mutta esimerkiksi soittamalla Korkeasaaren luonnonvaraishoitolaan asia varmistuu sieltä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876