OpenCart ja viitenumero?

php-maahinen

Moikka!

Googlella en löytänyt apua mutta osaisiko joku kertoa miten OpenCart -pohjaiseen nettikauppaan saisi tehtyä ominaisuuden, että asiakkaalle lähtisi ostoksen myötä sähköposti, jossa olisi mukana viitenumero?
Viitenumeron tarkastusnumeron laskemisen osaan jo php:llä tehdä. Kysymys olisi siis miten tämä temppu kannattaisi leipoa OpenCartin sisälle?

Kiitos paljon avusta!

11

1088

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26

      >> ominaisuuden, että asiakkaalle lähtisi ostoksen myötä sähköposti, jossa olisi mukana viitenumero?

      Mahtaako siellä juuri olla muuta kuin tämä yksi teksti joka on helpohkosti (?) kaupanpitäjän muokattavissa.

      "Thank your for interest in Your Store products. Your order has been received and will be processed once payment has been confirmed."

      Esmes tuota tekstiä pitäisi PHP:n keinoin muokata jotta sinne saadaan OrderNo:sta laskettu viitenumero mukaan, juuri ennen kuin e-maili lähtee ostajalle.
      En tiedä onnistuukoja löytyykö PHP-koodin kohta jonne lisätä. Mutta äkkiä katsoen tuo tieto näyttää olevan muokattavissa. Ei ole olemassa mitään vapaamuotoisen tekstin kenttää ko. Kauppaohjelmassa, johon voisi muokata, ja joka pukataan e-mailin mukana matkaan.

      • php-maahinen

        Juu, en epäillytkään että sieltä löytyisi joku sellainen "laita tähän rasti jos haluat viitenumeron ja tähän toinen jos haluat yritystoiminnan tuottavan hyvin voittoa" :-)

        Minulla on siis olemassa jo php:llä kirjoitettu funktio, joka laskee tarkastusnumeron annetulle numerolle. Nyt haen siis apuja siihen, että miten viitenumero kannattaa muodostaa. Eli

        a) onko muuttuja order_id riittävän uniikki kaikissa tapauksissa vai pitäisikö mukaan ottaa esim päivämäärä? Olisiko se syytä olla mukana jos tarvii myöhemin selvitellä jotain niin on helpompi löytää maksu pankin tulosteista kun viitenumerossa on päivämäärä mukana?

        b) Kannattaako luodulle viitenumerolle yrittää änkeä oma kohta tietokantaan vai riittääkö että se tulee postilla sekä kauppiaalle että asiakkaalle?

        c) voisiko muuttujan order_id ottaa, lisätä siihen esim. päivämäärän, laskea sille sitten tarkastusnumero ja tunkea se sitten valmis numero takaisin order_id -muuttujaan? Onko tässä jotain ongelmia tulossa? Käsitteleekö php tuollaisen order_id :n jotenkin numeroarvona vai onko se vain rajaton merkkijono?

        d) onko kukaan muu toteuttanut vastaavaa? Turhaan ei viitsisi keksiä pyörää uudestaan?

        Kiitos paljon!


      • 26
        php-maahinen kirjoitti:

        Juu, en epäillytkään että sieltä löytyisi joku sellainen "laita tähän rasti jos haluat viitenumeron ja tähän toinen jos haluat yritystoiminnan tuottavan hyvin voittoa" :-)

        Minulla on siis olemassa jo php:llä kirjoitettu funktio, joka laskee tarkastusnumeron annetulle numerolle. Nyt haen siis apuja siihen, että miten viitenumero kannattaa muodostaa. Eli

        a) onko muuttuja order_id riittävän uniikki kaikissa tapauksissa vai pitäisikö mukaan ottaa esim päivämäärä? Olisiko se syytä olla mukana jos tarvii myöhemin selvitellä jotain niin on helpompi löytää maksu pankin tulosteista kun viitenumerossa on päivämäärä mukana?

        b) Kannattaako luodulle viitenumerolle yrittää änkeä oma kohta tietokantaan vai riittääkö että se tulee postilla sekä kauppiaalle että asiakkaalle?

        c) voisiko muuttujan order_id ottaa, lisätä siihen esim. päivämäärän, laskea sille sitten tarkastusnumero ja tunkea se sitten valmis numero takaisin order_id -muuttujaan? Onko tässä jotain ongelmia tulossa? Käsitteleekö php tuollaisen order_id :n jotenkin numeroarvona vai onko se vain rajaton merkkijono?

        d) onko kukaan muu toteuttanut vastaavaa? Turhaan ei viitsisi keksiä pyörää uudestaan?

        Kiitos paljon!

        >a) onko muuttuja order_id riittävän uniikki kaikissa tapauksissa

        Kyllä on! Ellei verkkokauppasi sitten ole pieni tavaratalo jossa on useita osastopäälliköitä ja kassatyttöjä, eri kauppaliikkeitä ja alueorganisaatioita ja varastoja jne.

        >Olisiko se syytä olla mukana jos tarvii myöhemin selvitellä jotain niin on helpompi löytää maksu pankin >tulosteista kun viitenumerossa on päivämäärä mukana?

        Päivämäärästä ei ole mitään lisähyötyä. Muutenkin on täysin kummallista että tarvitsisit viitenumeroa johonkin ihmissilmällä selviteltäviin selvitysjuttuihin, eikä koneellisesti tiliotetta jonnekin Myyntireskontraan lukemiseen.
        Eivätkä ne asiakkaat edes muista maksaessaan laittaa viitenumeroa likikään aina, vaikka miten sen laittaisit e-maililaskun headeriin mukaan.

        Kyllä ihmisen, eli sinun, on helpompaa selvitellä sotkuisia ja puutteellisin tiedoin olevia asioita tiliotepapereista vaikka henkilön sukunimen kuin vaillinaisesti mukana olevan viitenumeron perusteella.

        >b) Kannattaako luodulle viitenumerolle yrittää änkeä oma kohta tietokantaan vai riittääkö että se tulee >postilla sekä kauppiaalle että asiakkaalle?

        Viitenumeron käytössä on ylipäätään mitään järkeä *vain* jos suoritat maksusaataviesi seurantaa koneellisesti. Eli jonkin tyyppisen reskontaohjelman avulla. Siksi sinulla on oltava hallussasi pankkiviitenumero, että reskontraohjelmasi osaa pankin tiliotteelta matchata tulleen maksusuorituksen juuri tuohon nettiostokseen ja laskuun.

        > d) onko kukaan muu toteuttanut vastaavaa? Turhaan ei viitsisi keksiä pyörää uudestaan?

        Minä epäilen touhuasi siinäkin mielessä että onko sinulla ylipäätänsäkään saada omaa viitenumeroasi sinne maksutapahtumaan mukaan?

        Jos käytät vaikka jotakin Suomen Verkkomaksut Oy:n maksupalvelua, niin niillä on ihan omat viitenumerointinsa, eikä sinun numeroasi kelpuuteta. Ulkomaiset PayPalit ym. ovat aivan ulkona koko viitenumerohommasta. Suomen rajojen ulkopuolella ei juurikaan ymmärretä koko Pankkiviitenumerosta yhtään mitään, joten sieltä tulleista maksuista ainakaan ei kotimaan pankkeihin saakka välity mitään viitenumeroita, joten ei onnistu viitteet sitäkään kautta.

        Ainoa vaihtoehto *mahdollisesti* voisi olla pankkien omat suorat maksupainikkeet nettikaupassasi. En tunne saako tällä reitillä annettua viitenumeroa mukaan, niin että nettiostoksen maksaja voi sen naputella sisään ja että että se palautuisi aikanaan pankista saamallasi tiliotteella Viitenumero kentässä.


      • php-maahinen
        26 kirjoitti:

        >a) onko muuttuja order_id riittävän uniikki kaikissa tapauksissa

        Kyllä on! Ellei verkkokauppasi sitten ole pieni tavaratalo jossa on useita osastopäälliköitä ja kassatyttöjä, eri kauppaliikkeitä ja alueorganisaatioita ja varastoja jne.

        >Olisiko se syytä olla mukana jos tarvii myöhemin selvitellä jotain niin on helpompi löytää maksu pankin >tulosteista kun viitenumerossa on päivämäärä mukana?

        Päivämäärästä ei ole mitään lisähyötyä. Muutenkin on täysin kummallista että tarvitsisit viitenumeroa johonkin ihmissilmällä selviteltäviin selvitysjuttuihin, eikä koneellisesti tiliotetta jonnekin Myyntireskontraan lukemiseen.
        Eivätkä ne asiakkaat edes muista maksaessaan laittaa viitenumeroa likikään aina, vaikka miten sen laittaisit e-maililaskun headeriin mukaan.

        Kyllä ihmisen, eli sinun, on helpompaa selvitellä sotkuisia ja puutteellisin tiedoin olevia asioita tiliotepapereista vaikka henkilön sukunimen kuin vaillinaisesti mukana olevan viitenumeron perusteella.

        >b) Kannattaako luodulle viitenumerolle yrittää änkeä oma kohta tietokantaan vai riittääkö että se tulee >postilla sekä kauppiaalle että asiakkaalle?

        Viitenumeron käytössä on ylipäätään mitään järkeä *vain* jos suoritat maksusaataviesi seurantaa koneellisesti. Eli jonkin tyyppisen reskontaohjelman avulla. Siksi sinulla on oltava hallussasi pankkiviitenumero, että reskontraohjelmasi osaa pankin tiliotteelta matchata tulleen maksusuorituksen juuri tuohon nettiostokseen ja laskuun.

        > d) onko kukaan muu toteuttanut vastaavaa? Turhaan ei viitsisi keksiä pyörää uudestaan?

        Minä epäilen touhuasi siinäkin mielessä että onko sinulla ylipäätänsäkään saada omaa viitenumeroasi sinne maksutapahtumaan mukaan?

        Jos käytät vaikka jotakin Suomen Verkkomaksut Oy:n maksupalvelua, niin niillä on ihan omat viitenumerointinsa, eikä sinun numeroasi kelpuuteta. Ulkomaiset PayPalit ym. ovat aivan ulkona koko viitenumerohommasta. Suomen rajojen ulkopuolella ei juurikaan ymmärretä koko Pankkiviitenumerosta yhtään mitään, joten sieltä tulleista maksuista ainakaan ei kotimaan pankkeihin saakka välity mitään viitenumeroita, joten ei onnistu viitteet sitäkään kautta.

        Ainoa vaihtoehto *mahdollisesti* voisi olla pankkien omat suorat maksupainikkeet nettikaupassasi. En tunne saako tällä reitillä annettua viitenumeroa mukaan, niin että nettiostoksen maksaja voi sen naputella sisään ja että että se palautuisi aikanaan pankista saamallasi tiliotteella Viitenumero kentässä.

        Ei taideta puhua samaa kieltä mutta kiitos näkemyksistäsi.

        Löysin viimein keinon muuttaa order_id -muuttujan viitenumeroksi aika kivuttomasti. Luulenpa että tästä tulee kyllä ihan kätevä ratkaisu kun viitenumero putkahtaa sekä asiakkaan että kauppiaan sähköpostiin ja sitten vaan katselee verkkopankista onko tullut maksuja. Sopinee järjestelmään jossa on vain muutama tilaus päivässä.

        Mitään pankkien kuukausimaksullisia nappeja ei todellakaan ole tarkoitus ottaa käyttöön.


      • köh-3
        php-maahinen kirjoitti:

        Ei taideta puhua samaa kieltä mutta kiitos näkemyksistäsi.

        Löysin viimein keinon muuttaa order_id -muuttujan viitenumeroksi aika kivuttomasti. Luulenpa että tästä tulee kyllä ihan kätevä ratkaisu kun viitenumero putkahtaa sekä asiakkaan että kauppiaan sähköpostiin ja sitten vaan katselee verkkopankista onko tullut maksuja. Sopinee järjestelmään jossa on vain muutama tilaus päivässä.

        Mitään pankkien kuukausimaksullisia nappeja ei todellakaan ole tarkoitus ottaa käyttöön.

        >Luulenpa että tästä tulee kyllä ihan kätevä ratkaisu kun viitenumero putkahtaa sekä
        >asiakkaan että kauppiaan sähköpostiin

        Kauppian ja myyjän tarkoituksiin riittää yhtä hyvin identifikaatioksi pelkkä tilauksen juokseva numerokin.

        > ja sitten vaan katselee verkkopankista onko tullut maksuja. Sopinee
        > järjestelmään jossa on vain muutama tilaus päivässä.

        Ellei asiakas muista syöttää viitenumeroa myös laskua nettipankilla maksaessaan, niin eipä siitä kauppiaalle paljon hyötyä ole. Helpoiten ehkä muistaisivat viitenumeron laittaa, jos lähetät asiakkaillesi aina *Pankkisiirtolomakkeen kuvalla* varustetun laskun, jossa viitenumerokin on tutulla paikallaan näkvissä.

        >Mitään pankkien kuukausimaksullisia nappeja ei todellakaan ole tarkoitus ottaa käyttöön.

        Et tosiaan avausviestissäsi juuri kuvaillut että millaisilla keinoilla alat rahastustasi hoidella. Pankkiviitenumerosta ei ole maksujen manuaaliseurannan kannalta juurikaan hyötyä kaupoissa joita on vain 1..2 kpl/vrk.

        >Ei taideta puhua samaa kieltä

        Kyllä me vielä puhutaan ihan samaakin kieltä. Jos tai kun aikanaan siirryt KONEELLISEEN maksujen täsmäyttämiseen johon tarkoitukseen koko PANKKIVIITENUMERON järjestelmäkin on kehitetty.

        Ideana on se että 97% laskuista saadaan täsmäytettyä koneellisesti reskontraohjelman toimesta. Ja vain ne loput 3% pitää käydä käsin tiliotteelta läpi, kun maksaja on unohtanut viitenumeron syöttämisen, tai maksanut väärän rahasumman, vääränä eräpäivänä tms.


      • php-maahinen
        köh-3 kirjoitti:

        >Luulenpa että tästä tulee kyllä ihan kätevä ratkaisu kun viitenumero putkahtaa sekä
        >asiakkaan että kauppiaan sähköpostiin

        Kauppian ja myyjän tarkoituksiin riittää yhtä hyvin identifikaatioksi pelkkä tilauksen juokseva numerokin.

        > ja sitten vaan katselee verkkopankista onko tullut maksuja. Sopinee
        > järjestelmään jossa on vain muutama tilaus päivässä.

        Ellei asiakas muista syöttää viitenumeroa myös laskua nettipankilla maksaessaan, niin eipä siitä kauppiaalle paljon hyötyä ole. Helpoiten ehkä muistaisivat viitenumeron laittaa, jos lähetät asiakkaillesi aina *Pankkisiirtolomakkeen kuvalla* varustetun laskun, jossa viitenumerokin on tutulla paikallaan näkvissä.

        >Mitään pankkien kuukausimaksullisia nappeja ei todellakaan ole tarkoitus ottaa käyttöön.

        Et tosiaan avausviestissäsi juuri kuvaillut että millaisilla keinoilla alat rahastustasi hoidella. Pankkiviitenumerosta ei ole maksujen manuaaliseurannan kannalta juurikaan hyötyä kaupoissa joita on vain 1..2 kpl/vrk.

        >Ei taideta puhua samaa kieltä

        Kyllä me vielä puhutaan ihan samaakin kieltä. Jos tai kun aikanaan siirryt KONEELLISEEN maksujen täsmäyttämiseen johon tarkoitukseen koko PANKKIVIITENUMERON järjestelmäkin on kehitetty.

        Ideana on se että 97% laskuista saadaan täsmäytettyä koneellisesti reskontraohjelman toimesta. Ja vain ne loput 3% pitää käydä käsin tiliotteelta läpi, kun maksaja on unohtanut viitenumeron syöttämisen, tai maksanut väärän rahasumman, vääränä eräpäivänä tms.

        Paitsi että pelkkää juoksevaa numeroa sellaisenaan ainakaan ilman tarkastusmerkkiä ei voi nettipankissa laittaa viitenumeron kohtaan. Nyt kun viitenumero luodaan niin sehän pitäisi käydä hienosti.

        Kuvittelisin että viitenumerosta voi olla apua esimerkiksi kun rahaa tulee eri nimiseltä maksajalta kuin mitä tilaaja on nettikaupassa nimekseen laittanut (esim. vaimo tilaa, mies maksaa :-)). Vaikka viitenumero ei ulkomaisten maksajien kohdalla sellaisenaan toimisikaan, helpottaa jos edes osassa tapauksia numerorimpsu on jotenkin siellä mukana että sen saa nettipankissa kaivettua näkyville.

        Varmaan tämän toteuttaisi hienosti sillä koneellisellakin systeemillä mutta kun ei ole mitään käsitystä siitä puolesta niin vaikea lähteä siltä kantilta asiaa lähestymään. Kuulostaa vaan siltä että siinä "koneellisessa täsmäyttämisessä" ollaan sitten jo mukana jossain kuukausimaksullisessa systeemissä. Mistähän näistä löytäisi selkeästi ymmärrettävää tietoa ilman pankkien osta-tämäkin-tarpeeton-palvelu -tyyppistä propagandaa?

        Mutta nyt tosiaan toimii viitenumeron luominen opencartissa niin hienosti että hirvittää :-)


      • qweqwerw
        php-maahinen kirjoitti:

        Paitsi että pelkkää juoksevaa numeroa sellaisenaan ainakaan ilman tarkastusmerkkiä ei voi nettipankissa laittaa viitenumeron kohtaan. Nyt kun viitenumero luodaan niin sehän pitäisi käydä hienosti.

        Kuvittelisin että viitenumerosta voi olla apua esimerkiksi kun rahaa tulee eri nimiseltä maksajalta kuin mitä tilaaja on nettikaupassa nimekseen laittanut (esim. vaimo tilaa, mies maksaa :-)). Vaikka viitenumero ei ulkomaisten maksajien kohdalla sellaisenaan toimisikaan, helpottaa jos edes osassa tapauksia numerorimpsu on jotenkin siellä mukana että sen saa nettipankissa kaivettua näkyville.

        Varmaan tämän toteuttaisi hienosti sillä koneellisellakin systeemillä mutta kun ei ole mitään käsitystä siitä puolesta niin vaikea lähteä siltä kantilta asiaa lähestymään. Kuulostaa vaan siltä että siinä "koneellisessa täsmäyttämisessä" ollaan sitten jo mukana jossain kuukausimaksullisessa systeemissä. Mistähän näistä löytäisi selkeästi ymmärrettävää tietoa ilman pankkien osta-tämäkin-tarpeeton-palvelu -tyyppistä propagandaa?

        Mutta nyt tosiaan toimii viitenumeron luominen opencartissa niin hienosti että hirvittää :-)

        >Kuulostaa vaan siltä että siinä "koneellisessa täsmäyttämisessä" ollaan sitten jo mukana jossain >kuukausimaksullisessa systeemissä. Mistähän näistä löytäisi selkeästi ymmärrettävää tietoa ilman >pankkien osta-tämäkin-tarpeeton-palvelu -tyyppistä propagandaa?

        No eihän se tarkoita mitään muuta kuin tilannetta jossa olet vaikka 3..4 kuukauden verran pyöritellyt nettikauppaasi ja saanut vaikka 150..200 tilausta kasaan. Maksuja tipahtelee tilillesi ja käyt niitä päivittäin käsipelillä läpi että kuka tilaaja on maksanut.

        Tämän silmä käsipelillä tsekkauksen sijaan tarvitset maksutapahtumat konekielisessä muodossa pankistasi. Konekielinen Tiliote onkin melkein kaikkialta saatavissa. Sen sijaan että päivittäin käyt silmämääräisesti tietojasi läpi, niin reskontraohjelma lukee ko. konekielistä tiliotetta, ja etsii sieltä viitenumeroa ja maksun rahamäärää vertaamalla nettikaupan tietokannan tietoihin vertaillen laskun johon maksu matchaa.

        Nämä löydökset ohjelma näyttää nettikauppiaalle ruudulla, ja mahdollisesti tulostaa niistä päivän maksuraportin. Lisäksi ohjelma näyttää listan tilille tulleista maksuista joita se ei kykene kohdistamaan nettikaupan tilauksiin, esmes. viitenumero maksulta on puuttunut.
        Listojen perusteella kauppias voi koettaa selvittää muutamat epäselvät laskut, ja alkaa sitten toimitella kamoja maksaneille asiakkaille.

        Jos maksuja on paljon, tai vaikkei olisi kuin 5..10 kpl/työpäivä, niin tällainen säästää huomattavasti kauppiaan aikaa ja hermoja, ja virheiden määräkin vähenee.

        Pankistasi ja kauppiaan työllisyysasteesta riippuu onko kaikkineen halpaa vai kallista. Eli paljonko pyytävät nettipankista konekielisestä tiliotteestaan. Ja mistä löydät ohjelman joka osaa ko. tiliotetta lukea ja matcahilee nettikauppasi tilaustietoihin.


      • ölååäölä
        qweqwerw kirjoitti:

        >Kuulostaa vaan siltä että siinä "koneellisessa täsmäyttämisessä" ollaan sitten jo mukana jossain >kuukausimaksullisessa systeemissä. Mistähän näistä löytäisi selkeästi ymmärrettävää tietoa ilman >pankkien osta-tämäkin-tarpeeton-palvelu -tyyppistä propagandaa?

        No eihän se tarkoita mitään muuta kuin tilannetta jossa olet vaikka 3..4 kuukauden verran pyöritellyt nettikauppaasi ja saanut vaikka 150..200 tilausta kasaan. Maksuja tipahtelee tilillesi ja käyt niitä päivittäin käsipelillä läpi että kuka tilaaja on maksanut.

        Tämän silmä käsipelillä tsekkauksen sijaan tarvitset maksutapahtumat konekielisessä muodossa pankistasi. Konekielinen Tiliote onkin melkein kaikkialta saatavissa. Sen sijaan että päivittäin käyt silmämääräisesti tietojasi läpi, niin reskontraohjelma lukee ko. konekielistä tiliotetta, ja etsii sieltä viitenumeroa ja maksun rahamäärää vertaamalla nettikaupan tietokannan tietoihin vertaillen laskun johon maksu matchaa.

        Nämä löydökset ohjelma näyttää nettikauppiaalle ruudulla, ja mahdollisesti tulostaa niistä päivän maksuraportin. Lisäksi ohjelma näyttää listan tilille tulleista maksuista joita se ei kykene kohdistamaan nettikaupan tilauksiin, esmes. viitenumero maksulta on puuttunut.
        Listojen perusteella kauppias voi koettaa selvittää muutamat epäselvät laskut, ja alkaa sitten toimitella kamoja maksaneille asiakkaille.

        Jos maksuja on paljon, tai vaikkei olisi kuin 5..10 kpl/työpäivä, niin tällainen säästää huomattavasti kauppiaan aikaa ja hermoja, ja virheiden määräkin vähenee.

        Pankistasi ja kauppiaan työllisyysasteesta riippuu onko kaikkineen halpaa vai kallista. Eli paljonko pyytävät nettipankista konekielisestä tiliotteestaan. Ja mistä löydät ohjelman joka osaa ko. tiliotetta lukea ja matcahilee nettikauppasi tilaustietoihin.

        Tuollainen pankkisiirtojen kanssa nettikaupassa pusaaminen on jo viimevuosituhannen juttuja, verkkomaksut on nykypäivää. Ja enää ei tarvitse edes tehdä kaikkien pankkien kanssa erikseen sopimuksia, kun on operaattoteita hoitamassa maksunvälitystä (esim. www.verkkomaksut.fi) samaan pakettiin saa myös luottokortit ja laskulla maksutkin. Ja kaikki maksutapahtumat näkee reaaliajassa yhdestä hallintapaneelista.


      • Kantasen Vanha
        ölååäölä kirjoitti:

        Tuollainen pankkisiirtojen kanssa nettikaupassa pusaaminen on jo viimevuosituhannen juttuja, verkkomaksut on nykypäivää. Ja enää ei tarvitse edes tehdä kaikkien pankkien kanssa erikseen sopimuksia, kun on operaattoteita hoitamassa maksunvälitystä (esim. www.verkkomaksut.fi) samaan pakettiin saa myös luottokortit ja laskulla maksutkin. Ja kaikki maksutapahtumat näkee reaaliajassa yhdestä hallintapaneelista.

        >Tuollainen pankkisiirtojen kanssa nettikaupassa pusaaminen on jo viimevuosituhannen >juttuja, verkkomaksut on nykypäivää.

        Mutta ei välttämättä kovinkaan edullista, varsinkaan aloittelevalle kaupanpitäjälle.
        http://www.verkkomaksut.fi/index.php?id=8
        -Kuukusimaksu 59 eur alv

        Jos lisäksi haluaisi hakea samanlaista konekielisen Tiliotteen sisältämää maksuaineistoa kuin edellä on kuvailtu, pitää Verkkokaupalta ostaa "Automatisoitu kirjanpito" niminen paketti. Sen avausmaksu on 349 eur alv ja kk-maksu 15 eur/kk alv.
        Samat "kirjanpitoaineistot" voi tosiaan hakea Verkkomaksujen sijasta omasta pankistaankin, pelkällä pankin kk-maksulla.

        Näköjään markkinoille on ilmaantunut Verkkomaksut Oy:lle uusi kilpailija, joka tarjoaa maksupakettiaan alle puoleen hintaan eli 25 eur/kk alv.
        http://checkout.fi/home/yritysasiakkaat/hinnasto.html

        > Ja enää ei tarvitse edes tehdä kaikkien pankkien kanssa erikseen sopimuksia,

        Mikäli toteuttaa verkkokauppansa maksut pelkästään e-mailitse lähetettäviin laskuihin, niin silloinhan verkkokauppiaan ei tarvitse tehdä sopimuksia *yhtään kenenkään kanssa*. Ei edes Verkkomaksut Oy:n kanssa.


      • Kaikkeen on
        Kantasen Vanha kirjoitti:

        >Tuollainen pankkisiirtojen kanssa nettikaupassa pusaaminen on jo viimevuosituhannen >juttuja, verkkomaksut on nykypäivää.

        Mutta ei välttämättä kovinkaan edullista, varsinkaan aloittelevalle kaupanpitäjälle.
        http://www.verkkomaksut.fi/index.php?id=8
        -Kuukusimaksu 59 eur alv

        Jos lisäksi haluaisi hakea samanlaista konekielisen Tiliotteen sisältämää maksuaineistoa kuin edellä on kuvailtu, pitää Verkkokaupalta ostaa "Automatisoitu kirjanpito" niminen paketti. Sen avausmaksu on 349 eur alv ja kk-maksu 15 eur/kk alv.
        Samat "kirjanpitoaineistot" voi tosiaan hakea Verkkomaksujen sijasta omasta pankistaankin, pelkällä pankin kk-maksulla.

        Näköjään markkinoille on ilmaantunut Verkkomaksut Oy:lle uusi kilpailija, joka tarjoaa maksupakettiaan alle puoleen hintaan eli 25 eur/kk alv.
        http://checkout.fi/home/yritysasiakkaat/hinnasto.html

        > Ja enää ei tarvitse edes tehdä kaikkien pankkien kanssa erikseen sopimuksia,

        Mikäli toteuttaa verkkokauppansa maksut pelkästään e-mailitse lähetettäviin laskuihin, niin silloinhan verkkokauppiaan ei tarvitse tehdä sopimuksia *yhtään kenenkään kanssa*. Ei edes Verkkomaksut Oy:n kanssa.

        Markkinoilla on halvempikin raykaisu jos kauppa on pientä. On sitten myöhemmin mahdollista lisätä kalliimpia versioita, mutta onko järkeä? Tämä on meinaan 0e/kk, 0e/avaus jne ja 1.9% kauppasummasta vain on kulusi. Jos et myy mitään ei ole kulujakaan. Käy katsomassa os:
        https://www.maksuturva.fi/


    • Nolla

      Tiedoksi vaan kaikille, että tuo maksuturvan maksumoduuli ei ole yhteensopiva Opencartin kanssa.

      Mutta kertokaa, miten näen opencartista keskeytyneet ostokset?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      499
      2334
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

      Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

      Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

      Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

      Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

      Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe