Bella 652/655 & mooritehot

tänks

Mikä olisi riittävä teho Bella 652/655:llä. Pienimmät koneet niihin ovat 135 hv bensa ja 120 hv diesel. Riittävätkö nämä?

Onko kokemuksia ko veneiden kulutuksista, nopeuksista, riittääkö pienimpien koneiden tehot, ym???

1

3791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bellavue

Moro,
      Itsellä 655:ssa 120 diesel-mercruiser. Riittää hyvin, vaikka olisi 6-8 aikuista kyydissä (oikeastaan enempää ei kyllä mahdukaan). Meidän 4-henkinen perhe (kaikki aikuisten kokoa) liikkuu mielestäni helpon ketterästi tällä koneella. Marssivauhtia on pidetty sellaiset 21-22 solmua jolloin kierrokset tarkkaan 3500. Polttoainetta tuolla kokoonpanolla ja marssivauhdilla kuluu n. 10-12 l/h. yksin olen ottanut 29 solmun huiput. Vene käytetään yhteyskäytössä, joten mitään kesälomakrääsää mainittuihin nopeuksiin/kulutuksiin ei kuulu.

Ainoa negatiivinen asia ko. koneeseen liittyen on sen paino. Moottori on niin kevyt, mikäli tankin täyttää pripintaan (120 l), vene on tyhjänä satamassa nurinkurisen näköinen. Nokka painuu sellaiset 5-10 senttiä ja perä saman verran toiseen suuntaan. Lääkkeenä tähän olen järkeillyt tankata maximissaan 60 litraa kerralla. Kun kerta ei paljon syö, tuokin määrä riittää yhteyskäytössä varsin hyvin.

Mikäli bensaan päädyt (on muuten pirun vaikea myydä sitten joskus, nettiveneessä jotkut myynet toista vuotta, eikä mene kaupaksi) niin suosittelisin vähintään 170 hp. Toki bensakoneella varustetut veneet on reilusti halvemmat kuin dieselit samalla ehkä melutasoltaan myös paremmat. Suomi-ostajat ne vaan sitä dieseliä haluavat, joten kannattaa pitää mielessä tämä kun veneestä kuitenkin joskus on päästävä eroon.

Itse ajan 25-30 h kaudessa, joten bensakone olisi ainut järkevä vaihtoehto. Mutta sitten kun venekuume taas iskee, dieselistä on helpompi päästä eroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe