Suomessahan hopeasta täytyy maksaa alv, mutta tietääkö kukaan miten menetellä jos ostaa hopeaa esim Saksasta. Hinnat ovat huomattavasti halvempia, esim kilo hopeaa tai kolikoita, koska Sakassa on alv vain 7 % Suomen 22 sijaan. Eli miten menettelee Tulli? Kysyn täältä, koska en saanut menemään kysymystä läpi Tullin omille sivuille..
Onko eroa käynkö itse hakemassa hopean, vai tilaanko nettikaupasta?
Hopeaa ulkomailta?
7
5011
Vastaukset
- 1518
- Tässä?
Eestistä saa hopeaa tosi halvalla. Silverbank, sitä voi googlettaa.
- jessejeeeeee
Eu alueella on tavaran vapaa liikkuvuus, eli voit tilata hopiaa ja muita tavaroita vapaasti. ilman tulleja ja alveja
- syk gncku cku
...saa pankeista ostaa kulta ja hopeaharkkoja.Samoin kolikoita.Mitään alveja ei mene.
Kolikoista ei mene alvia koska nimellisesti ne ovat käypiä rahoja...siksi kulta ym kolikot on luotukkin kun harkkoina niistä joissain maissa menisi veroja.
- b32fs
Saksassa taitaa olla yksi alhaisimmista ALV:stä hopealle Eu:n alueella: 7%. Netistä ei voi ostaa, koska myyjälle on rajoituksia. Hopeat pitää siis käydä noutamassa itse. Siispä takapaksi vaan täyteen hopeaa seuraavalla autoreissulla Eurooppaan.
- eikun..
siis eikös tuo silverbankki myy kultaa kymmeniä prosentteja kalliimmalla kuin mitä muualta saa?
- eikun...
eikun 90-prosenttista hopeaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."622228Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2102067- 1171408
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki60894Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746