Masennus & yksinäisyys - elämän pituinen kierre

*m26*

Tämän voisi kai laittaa joko masennus tai yksinäisyys –palstalle kun ne minun tilanteessa kietoutuu yhteen niin merkittävästi mutta laitanpa tänne yksinäisyyteen.

Haluan kuolla, tai oikeastaan en, mutta en haluaa elääkään. Mulla on menny elämässä kaikki pilalle ja olen epäonnistunut suoraan sanottuna kaikessa mikä tekisi elämästä merkityksellistä, elämisen arvoista, tai edes jollain tavalla siedettävää. En kestä tätä tilannetta, kaikki on pelkkää paskaa, opiskelut on menny pieleen, ei ole ystäviä/kavereita (ystäviä ei ole ikinä ollutkaan, kavereita oli viimeksi kouluaikoina n. 10v sitten), sosiaalisten pelkojen ja koulutuksen puuttumisen takia ei ole mitään toivoa saada mitään järkevää työtä, työn puutteen takia ei ole rahaa ja rahan puutteen takia ei voi asua missään rauhallisessa paikassa jossa ei joutuisi kuulemaan naapureiden metakkaa. Olen jotenkin kasvanut itsevihaan, itseinhoon, huonoon itsetuntoon, se on tavallaan normalisoitunut pysyväksi olotilaksi kiitos koulukiusaamisen ja vanhempien, joista ei ollut mitään tukea, ei niiden kanssa voinut koskaan puhua mistään (Ja vanhemmilta ja lapsuuden/kouluajan kokemuksista on mulle muutoinkin tullut tällainen tavallista arempi ja ujompi olemus, kiitti vitusti kusipäät!) Eikä muutenkaan ollut ketään jonka kanssa puhua vaikeista asioista ja niiden kanssa jäi aina yksin. Olen keskimääräistä herkempi ja tunteellisempi mutta en näytä sitä ulospäin. Ja miksi en näytä sitä ulospäin johtuu siitä, että kun nuorempana jos erehtyi niin tekemään niin sitä käytettiin heti lyömäaseena minua vastaan. Ja nuoruudesta ja kouluajoilta on jäänyt todella syvä epäluottamus muita kohtaan. Siitä epäluottamuksesta en ole päässyt yli vieläkään.

Tuntuu, että kaikki pitää minua ihan paskana tyyppinä ja haluaa vain minun kärsivän. Ikinä ei ole ollut tyttöystävää kun ei kukaan tyttö ole ikinä tykännyt minusta. Vieläkin tuntuu todella pahalta se kun kouluaikoina samalla vuosiluokalla olevat tytöt haukkuivat minun ulkonäköä ja nauroivat mulle. Tuntuu, että vielä nykyäänkin kaikki tytöt nauravat mulle ja arvostelevat kävelinpä sitten kaupungilla tai olin kaupassa. Sekin ainoa kerta kun onnistuin voittamaan päänsisäiset epäilykseni ja uskalsin oikeasti mennä tutustumaan yhteen tyttöön johon olin ihastunut, niin hän torjui minut todella tylysti ja piti minua ihan tyhmänä tyyppinä. Siitä on jo pari vuotta aikaa mutta edelleenkin tuntuu tosi pahalta ja usein tulee itku kun ajattelen sitä tapausta. Tuon jälkeen en enää ikinä voi mennä tutustumaan yhteenkään tyttöön, en pysty. Näköjään olen kaikkien tyttöjen mielestä ihan paska tyyppi, ruma, inhottava ja kelvoton. Kukaan tyttö ei ole koskaan tullut mulle juttelemaan tai ollut kiinnostunut minusta. Ja vielä näin kesäaikaan kaikki rakastavaisetkin kulkevat ulkona käsi kädessä, aivan kuin muistuttamassa minua siitä mikä yksin jäänyt surkimus itse olen.

Masennus mulla on ollut nyt jotain 10 vuotta ja varsinkin alkuaikoina kun ei itse tajunnut, että on masentunut niin silloin epäuskoisena ihmettelin itsekseni, että miten muut ihmiset pystyvät elämään jos on näin helvetin paha olo koko ajan. Mutta eihän muilla ihmisillä olekaan tällainen olo. Psykologilla olen käynyt jo muutaman vuoden mutta ei siitäkään ole mitään apua ja lääkkeistä ei ole ollut mitään apua. Olen joskus vuosia sitten yrittänyt itsemurhaa, mutta valitettavasti en onnistunut. En uskalla enää tutustuakaan keneenkään kun mulla on täysin mennyt luottamus muihin ihmisiin. Vielä kolme-neljä vuotta sitten jaksoin jossain määrin uskoa, että asiat kääntyisivät paremmaksi mutta en enää. Ei mikään ole muuttunut, ei mikään ikinä muutu, enkä jaksa enää, voimat on loppu ja raahaudun vain päivästä toiseen. Liian moni asia elämässä on niin pahasti pielessä, että enää pystyisin niitä korjaamaan. Todennäköisesti teen itsemurhan jonain päivänä kun tulee otollinen tilaisuus ja keino, siihenhän tämä on menossa, vie se sitten viikkoja, kuukausia tai vuosia. Se mikä vielä estää on kai kivun ja kuoleman pelko ja se, että jäisikin henkiin pysyvästi vammautuneena.

Nykyään ärsyttää tosi paljon jo pelkkä ulkona liikkuminen tai kaupassa käyminen, aina se on ollut vaikeaa mutta nyt mennyt vielä vaikeammaksi. Kaikki ihmiset on pelkkiä kusipäitä, aina kadulla vastaantulijat tuijottavat. Mikä vittu siinä on, että pitää tuijottaa!? Kaupassakin alkaa ahdistamaan jos on paljon ihmisiä ja useimmat niistä tuijottaa minua. Tahallaan tekevät niin ja pyrkivät vain loukkaamaan. Mulla on täysin menny kaikki luottamus, ymmärrys ja sympatiat muita ihmisiä kohtaan niiden paskamaisen käytöksen ja petturuuden takia. Aina kaikki on hyökkäämässä minua vastaan ja haluaa vain satuttaa minua. Ne ihmiset ei oikeasti ansaitse muuta kuin kärsiä samalla mitalla, menettää kaiken ja kuolla epätoivoisena ja hylättynä. Sen ne teki mulle.

67

3822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.s.

      ihan kuin omaa tekstiä lukisi, ikää mulla 24v ei mitään toivoakaan paremmasta.

      • kavereita

        Vaihtakaapa te m26 ja m24 keskenänne sp-osoitteita. Teillä varmaan olisi yhteistä juteltavaa. Olisi kaveri lisää.


    • luettavaa

      Ainakin ammattiapuun turvaaminen on jotain ajatusprosessia sysännyt sinussa liikkeelle. Ihmiset saavat voimia/ tukeutuvat psykiatriin, psykologiin,sielunhoitoon, ystävään, lääkkeisiin, kuka mihinkin. Itse olen käyttänyt kaikkia näitä. Myös seurakuntayhteydestä voi löytyä apua. Voitko nykyään jutella vanhempiesi kanssa ? Olethan jo aikuinen. Eivätkö he välitä/ huolehdi sinusta ? Onko sinulla ketään toista vanhempaa sukulaista? Entä sisarukset? Varmaan juttelet jonkun muun kanssakin kuin psykologin? Varmaan jostain löytyy sinulle tyttöseuraakin, joku toinen, joka ehkä on allapäin. Voisitte tukea toisianne. Huom! Naisen kanssa voi olla myös kaveri. En tosin tiedä, riittäisikö se sinulle. Mitä harrastat? Myös herkkyys voi olla voimavara, jota voi hyödyntää, kun sille löytyy oikea kanava. Ihminen tarvitsee muita ihmisiä, ja yhteyttä heihin. Masennus ja yksinäisyys on itseään ruokkiva kierre. Mitä tukea olisit odottanut vanhemmiltasi? Kerroitko heille kiusaamisesta? Eivät vanhemmatkaan ole ajatustenlukijoita. Ehkä enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Olen N 40 .

      • joo!

        "Huom! Naisen kanssa voi olla myös kaveri. "

        Tosiaan!

        Tärkeää olisi nyt löytää jollekin yksinäiselle tytölle seuraa joka ei aloittajaa huoli kuin kaveriksi. Jospa tyttö saa siitä voimia ja löytää jonkun retkun naitavaksi. Sitten varmasti kiinnää niiaten aloittajaa elämänsä pelastamisesta!


      • N40+
        joo! kirjoitti:

        "Huom! Naisen kanssa voi olla myös kaveri. "

        Tosiaan!

        Tärkeää olisi nyt löytää jollekin yksinäiselle tytölle seuraa joka ei aloittajaa huoli kuin kaveriksi. Jospa tyttö saa siitä voimia ja löytää jonkun retkun naitavaksi. Sitten varmasti kiinnää niiaten aloittajaa elämänsä pelastamisesta!

        Mikä siinä on että kun tällä palstalla on useamman kerran huomautettu miehelle että naisen kanssa voisi olla kaverikin niin siihen saa hirveän aggressiivisen ja sarkastisen vastauksen?

        Olisiko se niin kamalaa olla vain ystävä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa?
        Ensin valitetaan yksinäisyydestä ja sitten torjutaan täysin tämäkin mahdollisuus.

        Minä ainakin haluaisin saada ystäviä kummastakin sukupuolesta.
        Kunhan vain olisi ystäviä.


      • 11

        En ole aloittaja mutta tarjoiltakoon nyt tämäkin hypoteesi. Kummatkin vanhempani saivat c-hepatiiitin äitini raskaus ajalla, minä säästyin taudilta. Nyt kumpikin jo olleet hetken aikaa mullan alla, minun ainoat kontaktit tähän maailmaan ovat veljeni joista ainakin toinen on taudin kantaja. Olisin halunnut puhtaansuvunjatkajan, joka olisi jatkanut perintöämme.


    • tytteli83**

      Mulla tuli kyllä tosi pahamieli kun luin tekstiäsi.. En usko, että jokainen ihminen joka katsoo sinua vaikka kadulla kun tulee vastaan, ajattelee mitään pahaa sinusta. :( On olemassa paljon hyviäkin ihmisiä. Sun pitäisi jotain kautta vain löytää vertaistukea. Ja se, että yksi tyttö on torjunut sut aikoinaan, ei tarkoita yhtään mitään. Usko pois, kyllä ne rakastavaiset joita olet nähnyt kävelevän käsikädessä, ovat myös varmasti kokeneet pettymyksiä ja torjumisia elämässään. :) Sitä vaan huomaa, ettei joku ihminen ole tarkoitettu itselle ja löytää mitä kummallisemmasta paikasta mukavan tytön/pojan. (Nim. kokemusta on, vähän liikaakin.)

      On aika vaikea yrittää kommentoida tekstiäsi ja kertoa suoraan mitä sun pitäisi tehdä, vaikka eihän se tietty ole tarkoituskaan.. Mutta, mietin että onkohan sulla oikeanlainen psykologi käytössä..? Niitä kun on niin erilaisia, ja voi kestää, että löytää itselleen oikeat terapiat tms.. Ja tietenkin oma asenne ratkaisee myös paljon, vaikka helppohan se on sanoa kun ei osaa sijoittua asemaasi. Pitäisi vaan rohkeasti uskaltaa aloittaa jotain uutta elämässä, ja viis veisata siitä mitä muut ovat joskus puhuneet. Koulukiusaajatkin ottavat vaan jonkun kohteen, ei se koskaan ole henk.kohtaista juuri sille henkilölle. Älä usko hetkeäkään, että olisit mitenkään paska ihminen, ja että kaikki tahtoisivat sulle pelkkää pahaa!

      Kaikkea hyvää Sinulle ja mukavaa kesää.. =)

    • gladius

      No minäpä olen myös masentunut, mutta en kuitenkaan haluaisi tehdä mitään itsemurhaa.
      Ajattele että mitä jos se kiva nainen olisikin tullut eteesi vaikka huomenna, niin sit sä et oiskaan tutustunu siihen jos sä oisit kuollut.
      Ei naisia tarvitse pelätä.
      Ja sellasella naisella ei tee mitään joka ei suostu tutustumaan sinuun masennuksesi takia.
      Mainostat vaan rohkeasti että olet masentunut, jos tulee pakit niin mitä siitä, kokeilet vaan uudestaan taas.
      Että ei pidä lannistua vaan sun pitää yrittää mennä elämässä eteenpäin.
      Kerranhan täällä vaan eletään.
      Tukea sinä vaan tarvitset, eikä se tee sinusta huonoa ihmistä.

      • Onnetonelämään

        Kuin aloituspostaaja, tosin ikää on 18vuotta. Olen masentunut, ei ole kavereita:(((((((((( Oli ennen, mutta kun elämässäni tapahtui kamala käännekohta 2,5 vuotta sitten kun sain jatkuvan tinnituksen vasempaan korvaan->olen siitä lähtien ollut kauhean epäsosiaalinen, kaiken aikani vietän vain kotona, tuntuu, että kun menen kauppaan, aivan kuin kaikki katsoisivat minua:(

        Tosiaan 2 vk sitten meinasi niin hermo mennä tämän tinnituksen takia, että olin valmis tappamaan itseni. Sitten kumminkin tutustuin yhteen tyttöön, joka tuntui tukevan minua, mutta ei enään:( ''Päätin'' sitten ihastua häneen ja kun kerroin asian, hän tuntui menevän karkuun.:( Nyt taas on itsetuhoiset ajatukset kun ei ole ihmistä, johon nojata:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((


      • Satamaton91
        Onnetonelämään kirjoitti:

        Kuin aloituspostaaja, tosin ikää on 18vuotta. Olen masentunut, ei ole kavereita:(((((((((( Oli ennen, mutta kun elämässäni tapahtui kamala käännekohta 2,5 vuotta sitten kun sain jatkuvan tinnituksen vasempaan korvaan->olen siitä lähtien ollut kauhean epäsosiaalinen, kaiken aikani vietän vain kotona, tuntuu, että kun menen kauppaan, aivan kuin kaikki katsoisivat minua:(

        Tosiaan 2 vk sitten meinasi niin hermo mennä tämän tinnituksen takia, että olin valmis tappamaan itseni. Sitten kumminkin tutustuin yhteen tyttöön, joka tuntui tukevan minua, mutta ei enään:( ''Päätin'' sitten ihastua häneen ja kun kerroin asian, hän tuntui menevän karkuun.:( Nyt taas on itsetuhoiset ajatukset kun ei ole ihmistä, johon nojata:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

        Tässäpä aforismeja sulle.toivottavasti antavat ajattelemisen aihetta

        "Ihminen ei ole koskaan niin onnellinen tai onneton kuin hän itse luulee."

        "Onni on kuin perhonen -
        juuri kun olemme olemme aikeissa tavoittaa sen, se livahtaa pois.
        Mutta jos istumme hiljaa paikoillamme, se saattaa laskeutua päällemme."
        -Nathaniel Hawthorne

        "Kun yksi onnen ovi sulkeutuu, toinen aukeaa.
        Me vain tuijotamme niin kauan sulkeutuvaa,
        ettemme näe sitä toista, joka on meille auennut."
        -Helen Keller-

        "Et voi estää surun lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä pesimästä sinne."

        "Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa,
        jota jatkuvasti kynnetään."

        "Se kuva, jonka sitkeästi säilytämme itsestämme,
        määrää loppujen lopuksi sen mitä meistä tulee."

        "Kun iloitsee pienistä
        asioista,
        voi iloita usein."

        "Parempi epäonnistua jonkun tekemisessä,
        kuin onnistua siinä, ettei tee mitään"

        "Hymyile ja saat ystäviä,
        väännä naama ruttuun ja saat ryppyjä"

        "Pahinta pelkuruutta on se, että tietää, mikä on oikein, eikä tee sitä"

        "Tulevaisuus tulee.
        Vain sinä voit päättää, mihin se menee."

        "On vain yksi periaate: epätäydellisyys.
        Joka hyväksyy sen, jaksaa elää."
        -Eeva Kilpi-

        "Hymy, jonka annat, palaa aina luoksesi"

        "Ihminen, joka ei tee verheitä ei tavallisesti tee muutakaan."

        Muista, että kaikki on aina itsestä kiinni. Jos haluaa apua, sitä täytyy hakea. OIKEASTA paikasta.Sinä olet fiksu, miksi et siis käytä fiksuuttasi oikein? Miksi et mene opiskelemaan?Mitä haaveita sinulla on? Jos ei ole, niin olisiko korkea aika kehittää niitä? Yksi haaveesi voisi olla seurustelusuhde? Tai koulupaikka? Muista myös, että jollain on asiat vielä huonommin. Ja huomaa, että me kaikki, jotka tulimme tänne lukemaan tekstiäsi ja etenkin vastaamaan siihen, välitämme sinusta jollain tapaa ja haluamme olla tukena.Itsesäälissä rypeminen ei auta ollenkaan. Täytyy osoittaa vahvuutta.

        Minä olen kovia kokenut puoliorpo, oikeastaan orpo, sillä isäni ei tunne minua enää sairautensa vuoksi. Minäkin koen yksinäisyyttä. Koen samoja tunteita kuin sinä, mutta SILTI olen tässä, jaksan joka päivä masennuksesta huolimatta porskuttaa eteenpäin. Näin se elämä kantaa, toivottavasti huomaat sen jonain päivänä. Kenties sitten, kun pidän omaa lastasi sylissäsi, vaimosi vierelläsi, etkä voisi olla yhtään onnellisempi.


      • Yleinen vuodattaja
        Satamaton91 kirjoitti:

        Tässäpä aforismeja sulle.toivottavasti antavat ajattelemisen aihetta

        "Ihminen ei ole koskaan niin onnellinen tai onneton kuin hän itse luulee."

        "Onni on kuin perhonen -
        juuri kun olemme olemme aikeissa tavoittaa sen, se livahtaa pois.
        Mutta jos istumme hiljaa paikoillamme, se saattaa laskeutua päällemme."
        -Nathaniel Hawthorne

        "Kun yksi onnen ovi sulkeutuu, toinen aukeaa.
        Me vain tuijotamme niin kauan sulkeutuvaa,
        ettemme näe sitä toista, joka on meille auennut."
        -Helen Keller-

        "Et voi estää surun lintuja lentämästä pääsi yli, mutta voit estää niitä pesimästä sinne."

        "Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa,
        jota jatkuvasti kynnetään."

        "Se kuva, jonka sitkeästi säilytämme itsestämme,
        määrää loppujen lopuksi sen mitä meistä tulee."

        "Kun iloitsee pienistä
        asioista,
        voi iloita usein."

        "Parempi epäonnistua jonkun tekemisessä,
        kuin onnistua siinä, ettei tee mitään"

        "Hymyile ja saat ystäviä,
        väännä naama ruttuun ja saat ryppyjä"

        "Pahinta pelkuruutta on se, että tietää, mikä on oikein, eikä tee sitä"

        "Tulevaisuus tulee.
        Vain sinä voit päättää, mihin se menee."

        "On vain yksi periaate: epätäydellisyys.
        Joka hyväksyy sen, jaksaa elää."
        -Eeva Kilpi-

        "Hymy, jonka annat, palaa aina luoksesi"

        "Ihminen, joka ei tee verheitä ei tavallisesti tee muutakaan."

        Muista, että kaikki on aina itsestä kiinni. Jos haluaa apua, sitä täytyy hakea. OIKEASTA paikasta.Sinä olet fiksu, miksi et siis käytä fiksuuttasi oikein? Miksi et mene opiskelemaan?Mitä haaveita sinulla on? Jos ei ole, niin olisiko korkea aika kehittää niitä? Yksi haaveesi voisi olla seurustelusuhde? Tai koulupaikka? Muista myös, että jollain on asiat vielä huonommin. Ja huomaa, että me kaikki, jotka tulimme tänne lukemaan tekstiäsi ja etenkin vastaamaan siihen, välitämme sinusta jollain tapaa ja haluamme olla tukena.Itsesäälissä rypeminen ei auta ollenkaan. Täytyy osoittaa vahvuutta.

        Minä olen kovia kokenut puoliorpo, oikeastaan orpo, sillä isäni ei tunne minua enää sairautensa vuoksi. Minäkin koen yksinäisyyttä. Koen samoja tunteita kuin sinä, mutta SILTI olen tässä, jaksan joka päivä masennuksesta huolimatta porskuttaa eteenpäin. Näin se elämä kantaa, toivottavasti huomaat sen jonain päivänä. Kenties sitten, kun pidän omaa lastasi sylissäsi, vaimosi vierelläsi, etkä voisi olla yhtään onnellisempi.

        "Kenties sitten, kun pidän omaa lastasi sylissäsi, vaimosi vierelläsi, etkä voisi olla yhtään onnellisempi."

        Miksi menet pitämään sylissä tämän miehen lasta hänen vaimonsa vierelle? Ja sekö tekee miehen onnelliseksi? Vai olikohan tuossa kirjoitusvirhe?

        KYLLÄ ne asiat järjestyy kun lääkitys on kunnossa. Niin se vain minäkin köpöttelen peloistani huolimatta yksin. Tukena on tuju, 225 mg venlafaksiinia ja Oxaminia.


      • satamaton91
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

        "Kenties sitten, kun pidän omaa lastasi sylissäsi, vaimosi vierelläsi, etkä voisi olla yhtään onnellisempi."

        Miksi menet pitämään sylissä tämän miehen lasta hänen vaimonsa vierelle? Ja sekö tekee miehen onnelliseksi? Vai olikohan tuossa kirjoitusvirhe?

        KYLLÄ ne asiat järjestyy kun lääkitys on kunnossa. Niin se vain minäkin köpöttelen peloistani huolimatta yksin. Tukena on tuju, 225 mg venlafaksiinia ja Oxaminia.

        Joo, siinä oli kirjotusvirhe :-D huvittava semmonen.


      • satamaton91
        satamaton91 kirjoitti:

        Joo, siinä oli kirjotusvirhe :-D huvittava semmonen.

        Ja vielä kerran pitää vastata: siinä lukikin, että KENTIES.Olisihan siinä voinut lukea, että "kenties, kun asut yksin omassa pienessä talossasi ulkomailla." Voi käyttää mielikuvitusta ja päättää ite, mikä tekee onnelliseksi.Mutta kyllä oma perhe tekee usein onnelliseksi.Luulisin.


      • Yleinen vuodattaja
        satamaton91 kirjoitti:

        Ja vielä kerran pitää vastata: siinä lukikin, että KENTIES.Olisihan siinä voinut lukea, että "kenties, kun asut yksin omassa pienessä talossasi ulkomailla." Voi käyttää mielikuvitusta ja päättää ite, mikä tekee onnelliseksi.Mutta kyllä oma perhe tekee usein onnelliseksi.Luulisin.

        ..että onnellisuus tulee löytää itsestä. Siihen ei kuulemma saa tarvita parisuhdetta tai omaa perhettä. Mutta en usko heitä, koska olen heikko ja tarvitseva.


    • ruosteinen transit

      Vaihtoehto1 Hae äkkiä ammattiapua. Vaihtoehto2 Älä lue seuraavaa.

      26 Vuotiaalta aika kovaa tilitystä,itsemurhan julkinen suunnittelu keskustelupalstoilla on aika harvinaista.Myös itsemurhan tehneitten harvemmin olen kuullut toitottavan asioitaan koko kansalle,voin olla väärässä,mutta kirjoitus hieman haiskahtaa provolle.Kirjoituksen eteneminen ja jäsentely haiskahtaa ennemminkin joittenkin ihmisten toivomuslistalta kuin avoimelta tilitykseltä.

      • kokenut66

        tuli tosi huono olo luettuani tekstisi..
        Nyt se tosissaan saatttaa tuntua siltä, ettei sitä parempaa päivää tuu, mutta oletko miettinyt esimerkiksi kirkossa käymistä, luonnossa kävelemistä, uimista, chattailua?
        Kaikista tälläisistä pienistä asioista voi löytää onnen, sanotaan ettei ihminen voi olla onnellinen toisen kanssa ennen kun tekee itsensä onnelliseksi.
        kaikki meistä kaipaa rakkautta, jos sitä ei tunnu löytyvän ulkoolta, laita nettii seuranhaku ilmoitus, liitteeksi vaikka tämä linkki ja katso ja kummastu! Meitä ihmisiä on niin moneen junaan, tulet huomaamaan, ettet ole yksin. Voimia ja jaksamista sinulle! Kaikki kääntyy vielä paremmaksi. Muista että on aina joku joka välittää, joku joka saa asiat tapahtumaan.
        Kun joku sanoo sinulle EI, se tarkoittaa oikeasti " yritä uudelleen"... Vaikeuksien kautta voittoon!


    • neuvot hyvät

      ....itsemurhaa tehdä niin olet todella surkea luuseri. Aivan varmasti itsemurha onnistuu kun hyppäät jonkun korkean talon katolta (tai sillalta), pistät vielä varoiksi narun kaulaasi tai sitten sidot kymmenen kilon puntin kaulaasi kettingillä ja hyppäät jokeen. Tarkasta kuitenkin ensin että siinä on syvyyttä riittävästi, luultavasti ilman tätä neuvoa hyppäät parikymmentä senttiä syvään kurakkoon ja saat vain kuhmun otsaasi.

    • Fuurious

      Muutama vaihtoehto:

      1) Itsemurha. tähän on monta tapaa, tämä on se viimeinen pakoretki
      2) Ammattiapu. Olet jo aloittanut tuskallisen prosessin joka kestää vuosia lääkityksineen, terapioineen yms. lopputulos voi olla sama kuin nyt. Se ei konkreettisesti ratkaise mitään. Moni näistä terapioista on vähän kuin hengityskoneita. Ei se elämänlaatu ole kovin kummoinen.
      3) Hidas itsemurha. Jatka samaa kuin nyt eli kierrät asunnossa ympyrää ja paranoidisesti ajattelet kaikkien olevan sinua vastaan vaikka todellisuudessa ovat välinpitämättömiä jopa siitä elätkö vai et, Tähän voit lisätä alkoholinkäytön tai ylensyönnin yms. joka saattaa toisaalta helpottaa mutta samalla nopeuttaa prosessia
      4) Unohda kaikki paska ja aloita itse alusta. Jokainen pieni hetki ja teko vie sinua eteenpäin ja pitää sinua hengissä. Hanki kiinnostuksen kohteita joiden kautta tunnet olevasi hengissä. Älä laske muiden ulkoisten asioiden varaan joihin et heti pysty suoraan vaikuttamaan (tyttöystävä, työpaikka jne.). Älä luota kehenkään paitsi itseesi. Älä toivo, luota tai usko tulevaisuuteen koska sillä ei ole merkitystä muilta osin kuin mitä voit vaikuttaa siihen nyt.

      Hanki hyvä mies myös koulutusta ja ehdottomasti harrastuksia. Nyt kesällä on hyvä käydä kävelemässä vähintään ulkona ja siistiydy. Osta uusia vaatteita että näytät elonmerkkejä. Opettele hymyilemään ja juttelemaan.

      Tällä hetkellä olet jumiutunut tuohon "mä teen itsemurhan kun en jaksa enäää, mä en jaksa tätä, mä teen itsemurhan kun en jaksa enää" vaihteelle. Se kierre on pakko katkaista.
      Mutta rehellisesti harvempi ihminen sinusta välittää tai mitä sinulle tapahtuu. Se antaa myös vapauden sinulle toimia. Ei 26-vuotiaana sinun tarvitse välittää mitä muut ovat esimerkiksi ulkonäöstäsi yms.

      En voi luvata elämääsi parannusta. Sinä itse joudut sen tekemään. Lupaan ettei kukaan muu tule sitä tekemään. Osalla on suurempi onni kuin esimerkiksi sinulla mutta se ei tarkoita ettetkö voisi nauttia elämästä.

      "Ne ihmiset ei oikeasti ansaitse muuta kuin kärsiä samalla mitalla, menettää kaiken ja kuolla epätoivoisena ja hylättynä. Sen ne teki mulle. "

      Tällaisia ihmisiä on maailmassa paljon jotka ovat tehneet sen toisille. Et sinä siinä suhteessa ole yksin. Ainut keino on kamppailla sitä vastaan ja löytää elämäänsä asioita jotka koet tärkeiksi.

      • Fuurious

        Ja tosiaan kun sanon että "itse" niin en syytä sinua mitä sinulle on tapahtunut aiemmin, mutta et voi enää vaikuttaa niihin asioihin kuin muistissasi. Älä kahlitse itseäsi niihin. Älä anna niiden asioiden määrittää sinua vaan määrittele itsesi uudestaan.


      • Dr. Eimitään

        ihminen joka ei tiedä mitä todellinen masennus on. Ja toiseksi, neuvo "opettele hymyilemään ja juttelemaan" on typerin jonka voi antaa, koska juuri etenkin se luonnikkaan juttelemisen kyvyn puute on monelle yksinäiselle yksinäisyyden syy. Jos ei saa tehtyä itseään mielenkiintoiseksi niin ei auta vaikka kuinka höpöttelisi. Mielenkiinnotonta tyhjän höpöttelijää vain aletaan karttamaan.

        "Tapan itseni"-luuppi on yksinäisyyden seurausta, ei yksinäisyyden syy. Eikä se luuppi katkea kuin sattuman kautta elikkä että löytää jonkun/jotain jonka kanssa se katkeaa. Ja sehän ei masentuneella onnistu eikä etenkään sellaisilla paatoksellisilla palopuheilla joita sinä paasaat.


      • Fuurious
        Dr. Eimitään kirjoitti:

        ihminen joka ei tiedä mitä todellinen masennus on. Ja toiseksi, neuvo "opettele hymyilemään ja juttelemaan" on typerin jonka voi antaa, koska juuri etenkin se luonnikkaan juttelemisen kyvyn puute on monelle yksinäiselle yksinäisyyden syy. Jos ei saa tehtyä itseään mielenkiintoiseksi niin ei auta vaikka kuinka höpöttelisi. Mielenkiinnotonta tyhjän höpöttelijää vain aletaan karttamaan.

        "Tapan itseni"-luuppi on yksinäisyyden seurausta, ei yksinäisyyden syy. Eikä se luuppi katkea kuin sattuman kautta elikkä että löytää jonkun/jotain jonka kanssa se katkeaa. Ja sehän ei masentuneella onnistu eikä etenkään sellaisilla paatoksellisilla palopuheilla joita sinä paasaat.

        "ihminen joka ei tiedä mitä todellinen masennus on."

        No sinähän sen varmaan tiedät.

        " Ja toiseksi, neuvo "opettele hymyilemään ja juttelemaan" on typerin jonka voi antaa, koska juuri etenkin se luonnikkaan juttelemisen kyvyn puute on monelle yksinäiselle yksinäisyyden syy. "

        Lähinnä annoin tuon ohjeen sen takia jos ihmisestä tuntuu että kaikki ovat häntä vastaan. Jo tuntemattomat ihmiset reagoivat helpommin hymyilevään ja yksinkertaiseenkin jutuskeluun.

        "Jos ei saa tehtyä itseään mielenkiintoiseksi niin ei auta vaikka kuinka höpöttelisi. Mielenkiinnotonta tyhjän höpöttelijää vain aletaan karttamaan. "

        Täh? Juuri läpän heitto, olipa se tyhjää tai ei arvostetaan. Jos taas alait jotain syvällisiä juttuja jauhamaan niin se rasittaa ihmisiä.

        Pitäähän ihmisen jostakin

        ""Tapan itseni"-luuppi on yksinäisyyden seurausta, ei yksinäisyyden syy."

        Totta. Kerroin vain että siitä on päästävä eroon koska se vain pahentaa sitä kierrettä.

        " Eikä se luuppi katkea kuin sattuman kautta elikkä että löytää jonkun/jotain jonka kanssa se katkeaa. "

        Ei se katkea silloin. Sitten on sama tappaa itsensä heti.
        Jos odottelet tuollaista sattumaa tai toista ihmistä niin entäs sitten jos niin ei tapahdukaan tai esimerkiksi tyttöystävä heti hylkää?

        Ainut keino on katkaista tuo luuppi itse. Sen jälkeen voi yrittää sitä lankakerää purkaa.

        "Ja sehän ei masentuneella onnistu eikä etenkään sellaisilla paatoksellisilla palopuheilla joita sinä paasaat."

        Se ei ollut palopuhe. Juuri sitä yritin sanoa että toisten ihmisten varaan ja sattumiin ei voi luottaa YHTÄÄN.
        En minä sanonut että jos on yksinäinen tai masentunut niin se johtuu yrittämisen puutteesta, mutta se että laittaa odotuksia ulkopuolelle niin ei tuota tuloksia myöskään.

        Minä en lupaillut onnistumisia mutta tiedän että jos odotukset laittaa ulkopuolelle niin saattaa vain pettyä entistä pahemmin.


    • apuaaa_______

      Mun elämä on kans yhtä kitkuttelua päivästä toiseen. Kaun elämässäni on tapahtunut shokki joka on vienyt minulta uskon ihmisyyteen, yhteiskuntaan ja lähes kaikkeen. Olen saanut kokea elämässäni paljon ja joskus asiat olivat mitä täydellisimmin. En ole aaina olut yhtä kovalla tiellä kuin sinä, mutta viimeiset kolme vuotta on ollut yhtä alamäkeä ja pahemmalta ja pahemmalta tuntuu koko ajan. Kokemani kurjuudet ovat eristäneet minut henkisesti ja olen mennettänyt kyvyn usko ja rakastaa ja tuntuu että en oikeen osaa enää toivoakkaan mitään. Ainoat siedettävät hetkeni ovat silloin kun turrutan itseni päihteillä, mutta samaan paskaan herää aina vaan uudestaan ja uudestaan. Silti edelleen koitan kitkuttaa sillä mitä tämä maailma lopulta edes on? Taistellaan niin pitkälle kuin menee ja kyllä luonto korjaa lopulta meidät kaikki talteen.

      Ystäviä minulla kuitenkin on vaikka olen niin sisäänpäin sulkeutunut että en pysty heillekään itseäni ilmaisemaan. Mieluummin katoan kun anna toisten kärsiä siitä kuinka elämässäni on käynyt näin. En kuitenkaan oikeasti toivo muille pahaa, vaikka välillä vihaankin kaikkea. Olen kokenut sen sinisilmäisen onnen, mutta tämä surullisen tien kulkeminen on avannut silmäni siihen mitä en ennen nähnyt. On surullista kuinka monet ihmiset joutuvat elämään todella onnetonta elämää. Onni ei katso sitä elääkö köyhissä olosuhteissa, slummeissa tai miten ja välillä tuntuu että varsinkin täällä "hyvinvointi pohjolassa" elämä voi olla todella kovaa". Kaikkein onnettomimmilla tapauksilla ei ole voimia hakea apua ja epätoivo vain ruokkii itseään. Toivon että yhteiskunta pystyisi joskus huomioimaan paljon tämän paljon paremmin ja että onnekkaatkin ihmiset voisivat antaa edes ajatuksen näille ihmisille joilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri elämän lottoarvonnassa...

      Minä jatkan taistelua ja toivon että niin sinäkin. Luo itsellesi tavoite. Toteuta itseäsi ja muuta vaikka ulkomaille. Kävele sitä tietä eteenpäin ja kirjoita siitä tarina ja katso mitä eteen tulee. Älä katso taaksepäin äläkä mieti kostoa näille "onnekkaille" vaikka olisikin hyvä että että kaikki voisivat nähdä mitä elämä voi olla jos ei ole onni potkinut... Yrittäminen aina ja aina uudestaan on raskasta mutta taistele ja katso mitä luonto meille lopulta tekee.. Sinunkin elämäsi on ollut tarina ja vaikka on toivoton olo niin perhana taistellaan. Toivon totisesti että sinua vielä onni joskus potkaisisi, mutta luovuttaminen ei mitään auta. Pelataan peli loppuun ja ollaan edes tyytyväisiä siihen että kaikkemme annettiin. Mitä tämä koko maailmankaikkeus edes on ja mikä on sen tarkoitus? Lopulta olemme kuitenkin vain soluja ja molekyylejä ja jonain päivänä sinunkin atomeihesi kohdistuu positiivinen energia. Mutta ennen sitä kitkutellaan ja katsotaan tämä elämä!

    • 7xll16

      etsisit vertaistukiryhmän,kai paikkakunnallasi on sellaisia? Netin palstoiltakin voit löytää ystäviä,myös tyttöystävän. Olet arvokas ja elämälläsi on tarkoitus! Älä luovuta!

    • N40+

      Mikä siinä on että kun tällä palstalla on useamman kerran huomautettu miehelle että naisen kanssa voisi olla kaverikin niin siihen saa hirveän aggressiivisen ja sarkastisen vastauksen?

      Olisiko se niin kamalaa olla vain ystävä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa?
      Ensin valitetaan yksinäisyydestä ja sitten torjutaan täysin tämäkin mahdollisuus.

      Minä ainakin haluaisin saada ystäviä kummastakin sukupuolesta.
      Kunhan vain olisi ystäviä.

      • ehdottaja

        Joo, lähinnä totesin tämänkin mahdollisuutena. Ei pidä olla mustavalkoinen. Vaikka nuorenahan ihminen usein on. Ja pelkästä ystävyydestäkin voi kehkeytyä syvempääkin ajan kanssa.


      • Aivan varmasti joo
        ehdottaja kirjoitti:

        Joo, lähinnä totesin tämänkin mahdollisuutena. Ei pidä olla mustavalkoinen. Vaikka nuorenahan ihminen usein on. Ja pelkästä ystävyydestäkin voi kehkeytyä syvempääkin ajan kanssa.

        Voi hyvä ihminen sentään.

        Ettekö te vanhat ämmät tajua (ehkä toinen teistä on nuorikin) että moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää ja naispuolisten kavereiden kerääminen ympärille joista ei tule mitään kumppaneita jo sen takia että yksinäinen mies ei ole yleensä haluttava niin kääntää vain veistä pahemmin haavassa?

        Eikä niistä mitään sen syvempää synny ajan kanssa. Ainoastaan jos nainen ihastuu mieheen mutta se on todella todella harvinasita tuollaisissa tuttavuus tapauksissa.

        Todennäköisempää on se että mies saa naisesta kivan kaverin johon haluaisi ehkä tutustua lähemmin myös. Aikaa kuluu ja jokun päivä tämä nainen ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa.

        Kavereita voi aina haalia toki toisestakin sukupuolesta, mutta älkää myykö sitä sen nimessä että siitä voisi kehkeytyä mitään muuta.

        Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä. Sen takia moni masentuu. Tietysti jos ämmä itse on 40 ja nainut 20 vuotta miehiä niin tuskin voi tajuta miltä nuoresta miehestä voi tuntua joka on täysin yksin jopa joissakin tapauksissa neitsyt.
        Luuletko että niitä tarpeita joku toisesta sukupuolesta oleva kiva tyttönen joka vain ei tunne vetoa yksinäiseen mieheen saa mitään HYVÄÄ aikaiseksi?

        Mikäs mustavalkoisuudessa on vikana? Totuuttahan tässä haetaan eikä fantasioiden myynti yksinäisille oikein ole tervettä.


      • LoneW0lF
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Voi hyvä ihminen sentään.

        Ettekö te vanhat ämmät tajua (ehkä toinen teistä on nuorikin) että moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää ja naispuolisten kavereiden kerääminen ympärille joista ei tule mitään kumppaneita jo sen takia että yksinäinen mies ei ole yleensä haluttava niin kääntää vain veistä pahemmin haavassa?

        Eikä niistä mitään sen syvempää synny ajan kanssa. Ainoastaan jos nainen ihastuu mieheen mutta se on todella todella harvinasita tuollaisissa tuttavuus tapauksissa.

        Todennäköisempää on se että mies saa naisesta kivan kaverin johon haluaisi ehkä tutustua lähemmin myös. Aikaa kuluu ja jokun päivä tämä nainen ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa.

        Kavereita voi aina haalia toki toisestakin sukupuolesta, mutta älkää myykö sitä sen nimessä että siitä voisi kehkeytyä mitään muuta.

        Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä. Sen takia moni masentuu. Tietysti jos ämmä itse on 40 ja nainut 20 vuotta miehiä niin tuskin voi tajuta miltä nuoresta miehestä voi tuntua joka on täysin yksin jopa joissakin tapauksissa neitsyt.
        Luuletko että niitä tarpeita joku toisesta sukupuolesta oleva kiva tyttönen joka vain ei tunne vetoa yksinäiseen mieheen saa mitään HYVÄÄ aikaiseksi?

        Mikäs mustavalkoisuudessa on vikana? Totuuttahan tässä haetaan eikä fantasioiden myynti yksinäisille oikein ole tervettä.

        Moro!

        Olen 18v mies. Olen aina yksin. Ennen olin sosiaalinen, mutta nykyään ''pelkään'' sosiaalisia tilanteita. Olen kumminkin paljon galleriassa ja olen sielläkin tutustunut yhteen henkilöön. Kerroin hänelle avoimesti että olen yksinäinen ja se johtuu yhdestä sairaudesta, joka ei näy ulospäin. Hän sanoi minulle, että: ''Jos näät mut kaupungilla, niin tule juttelemaan''. ELi juuri tuollaisia tilanteita olen alkanut pelkäämään ja haluaisin takaisin sosiaaliseksi ja ihmiseksi jolla on kavereita. Minulla oli kurja lapsuus ja nuoruus, koska ''isäni'' on hankala kaikin puolin ja muutenkin paljon ikäviä juttuja tapahtunut.

        Tuntuu että kaikki lähtisivät vain karkuun jos kertoisin ''rajun taustani''. En ole tehnyt mitään rikoksia yms. Mutta lapsuus ja nuoruus oli rankkaa aikaa. Ja nytkin on aika rankkaa kun ei ole kavereita.


      • vbnvbbng
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Voi hyvä ihminen sentään.

        Ettekö te vanhat ämmät tajua (ehkä toinen teistä on nuorikin) että moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää ja naispuolisten kavereiden kerääminen ympärille joista ei tule mitään kumppaneita jo sen takia että yksinäinen mies ei ole yleensä haluttava niin kääntää vain veistä pahemmin haavassa?

        Eikä niistä mitään sen syvempää synny ajan kanssa. Ainoastaan jos nainen ihastuu mieheen mutta se on todella todella harvinasita tuollaisissa tuttavuus tapauksissa.

        Todennäköisempää on se että mies saa naisesta kivan kaverin johon haluaisi ehkä tutustua lähemmin myös. Aikaa kuluu ja jokun päivä tämä nainen ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa.

        Kavereita voi aina haalia toki toisestakin sukupuolesta, mutta älkää myykö sitä sen nimessä että siitä voisi kehkeytyä mitään muuta.

        Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä. Sen takia moni masentuu. Tietysti jos ämmä itse on 40 ja nainut 20 vuotta miehiä niin tuskin voi tajuta miltä nuoresta miehestä voi tuntua joka on täysin yksin jopa joissakin tapauksissa neitsyt.
        Luuletko että niitä tarpeita joku toisesta sukupuolesta oleva kiva tyttönen joka vain ei tunne vetoa yksinäiseen mieheen saa mitään HYVÄÄ aikaiseksi?

        Mikäs mustavalkoisuudessa on vikana? Totuuttahan tässä haetaan eikä fantasioiden myynti yksinäisille oikein ole tervettä.

        Olet täysin oikeassa.

        Otan toistoksi pari kohtaa jotka ovat 100% oikein

        1. moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää
        2. Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä.
        3. Aikaa kuluu ja joku päivä tämä (ystävänainen) ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa.


        Jos tuohon soppaan lisää jonkun "ystävänaisen" joka on ystävä vain sen vuoksi ettei yksinäinen (lue: luuseri) mies ole tarpeeksi alfauros, eli haluttava, ja nainen itse pitää puolustustaan yllä "vain ystävänä" että uskoo mahdollisesti löytävänsä vielä sen oikean, niin se on selvästi kääntämistä veistä haavassa ja hyvin alhaista.

        Ystäviä löytyy harrastusten ja työn parista ja nettiharrastusten kautta löytyy ystäviä vastakkaisista sukupuolista, mutta treffipalstoilta pitäisi nuo "ystävät" heittää helvettiin koska ystävät ovat niitä joiden kanssa ei etsitäkään mitään suurta yhteyttä johon pitäisi panostaa äärimmäisen paljon.

        On sosiaalinen mahdottomuus että treffipalstalta löytäisi pelkän ystävän jonka kanssa olisi ystävä loppuelämän ajan jos kertaakaan ei elämä nivoudu jonkin yhteisen mielenkiinnon kautta yhteen.

        Johan on tässäkin ketjussa sanottu että ne "vain ystävät" katoavat jonnekin netin syövereihin kun aikaa kuluu hieman aikaa.


      • ENhaluayksinolla!
        vbnvbbng kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa.

        Otan toistoksi pari kohtaa jotka ovat 100% oikein

        1. moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää
        2. Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä.
        3. Aikaa kuluu ja joku päivä tämä (ystävänainen) ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa.


        Jos tuohon soppaan lisää jonkun "ystävänaisen" joka on ystävä vain sen vuoksi ettei yksinäinen (lue: luuseri) mies ole tarpeeksi alfauros, eli haluttava, ja nainen itse pitää puolustustaan yllä "vain ystävänä" että uskoo mahdollisesti löytävänsä vielä sen oikean, niin se on selvästi kääntämistä veistä haavassa ja hyvin alhaista.

        Ystäviä löytyy harrastusten ja työn parista ja nettiharrastusten kautta löytyy ystäviä vastakkaisista sukupuolista, mutta treffipalstoilta pitäisi nuo "ystävät" heittää helvettiin koska ystävät ovat niitä joiden kanssa ei etsitäkään mitään suurta yhteyttä johon pitäisi panostaa äärimmäisen paljon.

        On sosiaalinen mahdottomuus että treffipalstalta löytäisi pelkän ystävän jonka kanssa olisi ystävä loppuelämän ajan jos kertaakaan ei elämä nivoudu jonkin yhteisen mielenkiinnon kautta yhteen.

        Johan on tässäkin ketjussa sanottu että ne "vain ystävät" katoavat jonnekin netin syövereihin kun aikaa kuluu hieman aikaa.

        Totta :
        ''Otan toistoksi pari kohtaa jotka ovat 100% oikein

        1. moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää
        2. Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä.
        3. Aikaa kuluu ja joku päivä tämä (ystävänainen) ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa. ''

        Tämä on kohdallani täysin totta, jouduin kohtaamaan karun totuuden, tuo kohta 3.
        Tutustuin vähän aikaa sitten yhteen tyttöön ja kerroin olevani kiinnostunut siitä ja se myös minusta.. Kun vähän kerroin taustoistani(tämä sairaus)(ja epäsosiaalisuus), niin hän oikeasti lähti karkuun. Mesessäkin hän on estänyt mut varmaan kun ei häntä siellä näy.
        Tässä muutama päivä sitten hän kertoi olevansa ihastunut johonkin toiseen.
        Että ihan kiva...

        Myös kohta 1,-ja 2 ovat totta

        Tuntuu, että kaikki ovat niin sosiaalisia. Esimerkiksi yks tyyppi kehen tutustuin Galleriassa(asuu samalla paikkakunnalla sekin). Hän on kokoajan menossa sinne sun tänne.. Nytkin hän lähti serkullaan käymään ja sen jälkeen rannalle KAVEREIDEN KANSSA! Sitten hän sanoi, että hän menee tänään kaverille yöksi ja huomenna he lähtevät Viroon.... Ja ovat siellä monta päivää. Tämä on niin masentavaa, kun kaikki ovat niin perhanan sosiaalisia ja minä olen tämmönen Lonely W0lf AINA:/ Se tuntuu niin hullulta olla kaveri jonkun sosiaalisen kanssa.. MIKSI NETISTÄ ei löydy hiukan samantapaisia kuin esim. minä? Galleriassa roikun päivät pitkät mutta ikinä ei tärppää:SSSSSSS


      • Enhaluayksin0lla!!
        ENhaluayksinolla! kirjoitti:

        Totta :
        ''Otan toistoksi pari kohtaa jotka ovat 100% oikein

        1. moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää
        2. Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä.
        3. Aikaa kuluu ja joku päivä tämä (ystävänainen) ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa. ''

        Tämä on kohdallani täysin totta, jouduin kohtaamaan karun totuuden, tuo kohta 3.
        Tutustuin vähän aikaa sitten yhteen tyttöön ja kerroin olevani kiinnostunut siitä ja se myös minusta.. Kun vähän kerroin taustoistani(tämä sairaus)(ja epäsosiaalisuus), niin hän oikeasti lähti karkuun. Mesessäkin hän on estänyt mut varmaan kun ei häntä siellä näy.
        Tässä muutama päivä sitten hän kertoi olevansa ihastunut johonkin toiseen.
        Että ihan kiva...

        Myös kohta 1,-ja 2 ovat totta

        Tuntuu, että kaikki ovat niin sosiaalisia. Esimerkiksi yks tyyppi kehen tutustuin Galleriassa(asuu samalla paikkakunnalla sekin). Hän on kokoajan menossa sinne sun tänne.. Nytkin hän lähti serkullaan käymään ja sen jälkeen rannalle KAVEREIDEN KANSSA! Sitten hän sanoi, että hän menee tänään kaverille yöksi ja huomenna he lähtevät Viroon.... Ja ovat siellä monta päivää. Tämä on niin masentavaa, kun kaikki ovat niin perhanan sosiaalisia ja minä olen tämmönen Lonely W0lf AINA:/ Se tuntuu niin hullulta olla kaveri jonkun sosiaalisen kanssa.. MIKSI NETISTÄ ei löydy hiukan samantapaisia kuin esim. minä? Galleriassa roikun päivät pitkät mutta ikinä ei tärppää:SSSSSSS

        Äsken pyöräilemässä. Juuri kun lähdin pihastani pyörällä, niin samalla kadulla samaan suuntaan käveli ihan kivan näkönen tyttö, niinpä päätin kiertää äkkiä korttelin uusiksi ja ajaa pyörällä hänen kanssa eri suuntiin jottan näkisin kasvot kunnolla. Ja niin teinkin, paitsi että tämä tyttö katosi kuin tuhka tuuleen, kävin joka suunnassa, se hävisi!!!!!!!!!!! Kuten näette, elämä on aika äääääääh:/. Tuo ottaa päähän ihan vitusti.
        Sitten kävin rannassa pyöräilemässä ja vitutti kun kaikki kaveriporukoissa iloisena olivat siellä:x Se kävi masentamaan kun siellä sun täällä käveli ihmisiä iloisena KAVEREIDEN kanssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Eli reissun saldo=Tasan kaksi yksinäistä ihmistä(molemmat tyttöjä) näin liikkeellä.
        Sitten näin veljeni rannalla ison kaveriporukan kanssa nauraen ja masennus lisääntyi.S:S


      • N40+
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Voi hyvä ihminen sentään.

        Ettekö te vanhat ämmät tajua (ehkä toinen teistä on nuorikin) että moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää ja naispuolisten kavereiden kerääminen ympärille joista ei tule mitään kumppaneita jo sen takia että yksinäinen mies ei ole yleensä haluttava niin kääntää vain veistä pahemmin haavassa?

        Eikä niistä mitään sen syvempää synny ajan kanssa. Ainoastaan jos nainen ihastuu mieheen mutta se on todella todella harvinasita tuollaisissa tuttavuus tapauksissa.

        Todennäköisempää on se että mies saa naisesta kivan kaverin johon haluaisi ehkä tutustua lähemmin myös. Aikaa kuluu ja jokun päivä tämä nainen ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa.

        Kavereita voi aina haalia toki toisestakin sukupuolesta, mutta älkää myykö sitä sen nimessä että siitä voisi kehkeytyä mitään muuta.

        Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä. Sen takia moni masentuu. Tietysti jos ämmä itse on 40 ja nainut 20 vuotta miehiä niin tuskin voi tajuta miltä nuoresta miehestä voi tuntua joka on täysin yksin jopa joissakin tapauksissa neitsyt.
        Luuletko että niitä tarpeita joku toisesta sukupuolesta oleva kiva tyttönen joka vain ei tunne vetoa yksinäiseen mieheen saa mitään HYVÄÄ aikaiseksi?

        Mikäs mustavalkoisuudessa on vikana? Totuuttahan tässä haetaan eikä fantasioiden myynti yksinäisille oikein ole tervettä.

        Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin.
        Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut.

        MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi???????

        Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä.

        Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa.


      • Yksineikivaa0le
        N40+ kirjoitti:

        Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin.
        Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut.

        MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi???????

        Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä.

        Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa.

        On ehkä totta, mutta kun en tosiaan ole sosiaalinen, niin se on ehkä helpompaa tutustua johonkin tyttöön joka on myös epäsosiaalinen(tosin tuskin heitä on olemasssa)=(


      • EEE24f
        Yksineikivaa0le kirjoitti:

        On ehkä totta, mutta kun en tosiaan ole sosiaalinen, niin se on ehkä helpompaa tutustua johonkin tyttöön joka on myös epäsosiaalinen(tosin tuskin heitä on olemasssa)=(

        Kaikki ovat semmosia ''Jee tänään ryyppäämään, ihanaa'' yms. Itse kun en tuota juomista harrasta, niin minua pidettäisiin outona.


      • Ryyppääjäolenmäyksin
        EEE24f kirjoitti:

        Kaikki ovat semmosia ''Jee tänään ryyppäämään, ihanaa'' yms. Itse kun en tuota juomista harrasta, niin minua pidettäisiin outona.

        Ainakin siitä oon varma että tykkään juoda itteni hymalaan sillon kun tuntuu yksinäiseltä eli nyt on se hetki, että vahvin karhu on korkattu ja juotu 2 minuutissa:) JA FIILIS hyvä on ytnyt paitsi on yksinäistä edeelleen:S


      • Aivan varmasti joo
        N40+ kirjoitti:

        Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin.
        Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut.

        MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi???????

        Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä.

        Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa.

        "Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin. "

        Sori, elämänkokemuksen arvo on minun mielestä nolla. Yleensä ihmiset oppivat omasta elämästään asioita jotka eivät päde toisten elämään esimerkkinä sukupuolesta.

        "Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut. "

        Aloitteellisesti niin se ei hirveästi lohduta jos mies tahtoo tyttöystävän.
        Jos puhutaan yleensä kavereista niin ok, mutta älä kerro että siitä voi tulla jotain muuta. Koska 99% ei tule. Äläkä selitä että "mut ehkä vois tulla". Mies vain tuhlaa yleensä noissa suhteissa aikaansa

        "MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi??????? "

        Todennäköisyys tuossa on jo parempi mutta edelleen en suosittele kaupittelemaan tuota vaihtoehtoa.

        On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?

        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta.

        "Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä. "

        Ensinnäkin. Naiset ovat äärimmäisen hyviä huomaamaan sosiaaliset poikkeavuudet miehissä. Valitettavasti he pätevät omilla vaistoillaan (kuten varmaan sinäkin) mutta eivät tunnista pettäjiä, luihuja pelimiehiä yms. mutta aivan varmasti kyllä huomaavat kuka on ujo, syrjäänvetäytyvä sekä arka. Nämä tyypit suljetaan joukosta pois tai sitten saa olla mukana "yhtenä tytöistä".

        "helllyyttävyys" ei auta nuorten naisten kanssa nykyaikana. Pitää olla särmää ja ns. munaa.
        Hellyyttävyydellä pärjää ehkä just siinä kaveriasteella mutta sen jälkeen kyyti on kylmää.
        Jopa hellyyttävän ujot yksinäiset naisetkin etsivät sosiaalisesti menevää miestä joka vaikuttaa itsevarmalta.
        Mitenkähän pahalta kuvittelisit noiden kokemusten jälkeen sitten miehestä tuntuvan jos hän odottaa moisilta tuttavuuksilta mitään muuta?

        "Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa."

        Aggressiivista tekstiä? En ole ensinnäkään ujo enkä yksinäinen, se tehtäköön selväksi, tunnen kuitenkin vastaavia miehiä.
        sinä taas et käsitä oman tekstisi loukkaavuutta kun sitä vertaa reaalimaailmaan ja todellisuuteen jossa esimerkiksi ujohko yksinäinen mies joutuu elämään.

        Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken.


      • N40+
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        "Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin. "

        Sori, elämänkokemuksen arvo on minun mielestä nolla. Yleensä ihmiset oppivat omasta elämästään asioita jotka eivät päde toisten elämään esimerkkinä sukupuolesta.

        "Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut. "

        Aloitteellisesti niin se ei hirveästi lohduta jos mies tahtoo tyttöystävän.
        Jos puhutaan yleensä kavereista niin ok, mutta älä kerro että siitä voi tulla jotain muuta. Koska 99% ei tule. Äläkä selitä että "mut ehkä vois tulla". Mies vain tuhlaa yleensä noissa suhteissa aikaansa

        "MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi??????? "

        Todennäköisyys tuossa on jo parempi mutta edelleen en suosittele kaupittelemaan tuota vaihtoehtoa.

        On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?

        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta.

        "Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä. "

        Ensinnäkin. Naiset ovat äärimmäisen hyviä huomaamaan sosiaaliset poikkeavuudet miehissä. Valitettavasti he pätevät omilla vaistoillaan (kuten varmaan sinäkin) mutta eivät tunnista pettäjiä, luihuja pelimiehiä yms. mutta aivan varmasti kyllä huomaavat kuka on ujo, syrjäänvetäytyvä sekä arka. Nämä tyypit suljetaan joukosta pois tai sitten saa olla mukana "yhtenä tytöistä".

        "helllyyttävyys" ei auta nuorten naisten kanssa nykyaikana. Pitää olla särmää ja ns. munaa.
        Hellyyttävyydellä pärjää ehkä just siinä kaveriasteella mutta sen jälkeen kyyti on kylmää.
        Jopa hellyyttävän ujot yksinäiset naisetkin etsivät sosiaalisesti menevää miestä joka vaikuttaa itsevarmalta.
        Mitenkähän pahalta kuvittelisit noiden kokemusten jälkeen sitten miehestä tuntuvan jos hän odottaa moisilta tuttavuuksilta mitään muuta?

        "Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa."

        Aggressiivista tekstiä? En ole ensinnäkään ujo enkä yksinäinen, se tehtäköön selväksi, tunnen kuitenkin vastaavia miehiä.
        sinä taas et käsitä oman tekstisi loukkaavuutta kun sitä vertaa reaalimaailmaan ja todellisuuteen jossa esimerkiksi ujohko yksinäinen mies joutuu elämään.

        Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken.

        "On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?
        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Ei se ole minun mielestäni huono asia että mies pyrkii pöksyihin, pistät sanoja minun suuhuni, tai muuten vaan tulkitset väärin. Mutta eihän sille voi mitään että kaikki ihmisen toiminta on inhimillistä ja siten tulkinnatkin ovat inhimillisesti oman tilanteen mukaisia. Tarkoitus oli vain toppuutella, ja ehdotella vaihtoehtoa, joka saattaisi johtaa toivottuun tulokseen pitemmällä kärsivällisyydellä.
        Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin. Senhän juuri itsekin paljastit sanomalla että ei voi kelvata pelkkä kaveruus kun pitää saada tyttöystävä.
        Kuitenkin pelkän kaverinkin kanssa voi kokea hyviä yhdessäolon hetkiä yms yms, en millään jaksaisi kaikkea vääntää rautalangasta.

        Mutta teet erittäin selväksi että se on tyttöystävä tai ei mitään. Olkoon tämä valintasi.
        Mutta ois ihan kiva ettet sitten viittis valittaa tilanteestasi....

        Se vaan on niin mielettömän mustavalkoista tuo elämä vielä nuorena.
        Ymmärrät tämän valitettavasti vasta kun olet joko 1) kokenut avioeron 2) täytettyäsi 40-vuotta.

        Mutta sen todella annat ymmärtää että sinulle ja kaltaisillesi ei kannata kaupata yhtään mitään.
        Tämä keskustelu loppuu minun puolestani tähän, kun ei mene perille niin ei mene, minkäs sille voi.


      • N40+
        N40+ kirjoitti:

        "On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?
        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Ei se ole minun mielestäni huono asia että mies pyrkii pöksyihin, pistät sanoja minun suuhuni, tai muuten vaan tulkitset väärin. Mutta eihän sille voi mitään että kaikki ihmisen toiminta on inhimillistä ja siten tulkinnatkin ovat inhimillisesti oman tilanteen mukaisia. Tarkoitus oli vain toppuutella, ja ehdotella vaihtoehtoa, joka saattaisi johtaa toivottuun tulokseen pitemmällä kärsivällisyydellä.
        Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin. Senhän juuri itsekin paljastit sanomalla että ei voi kelvata pelkkä kaveruus kun pitää saada tyttöystävä.
        Kuitenkin pelkän kaverinkin kanssa voi kokea hyviä yhdessäolon hetkiä yms yms, en millään jaksaisi kaikkea vääntää rautalangasta.

        Mutta teet erittäin selväksi että se on tyttöystävä tai ei mitään. Olkoon tämä valintasi.
        Mutta ois ihan kiva ettet sitten viittis valittaa tilanteestasi....

        Se vaan on niin mielettömän mustavalkoista tuo elämä vielä nuorena.
        Ymmärrät tämän valitettavasti vasta kun olet joko 1) kokenut avioeron 2) täytettyäsi 40-vuotta.

        Mutta sen todella annat ymmärtää että sinulle ja kaltaisillesi ei kannata kaupata yhtään mitään.
        Tämä keskustelu loppuu minun puolestani tähän, kun ei mene perille niin ei mene, minkäs sille voi.

        Lopuksi vielä viisaita sanoja, joita voisi hetken miettiä:

        We do not see things as they are, we see things as we are.


      • Aivan varmasti joo
        N40+ kirjoitti:

        Lopuksi vielä viisaita sanoja, joita voisi hetken miettiä:

        We do not see things as they are, we see things as we are.

        Ämmä-kulta, kun tässä ei ollut kysymys minusta.

        "Mutta teet erittäin selväksi että se on tyttöystävä tai ei mitään. Olkoon tämä valintasi.
        Mutta ois ihan kiva ettet sitten viittis valittaa tilanteestasi.... "

        Niinpä niin. Valita sinä ämmä sitten omasta yksinäisyydestäsi. Se on niin helvetin jaloa.

        Kerroin kuten ne asiat ovat nuoren miehen näkökulmasta. Kysymys ei ole mistään seksistä vaan ihan tunne-elämästä ja parisuhteesta jota yksinäinen voi hakea.

        Yritä nyt ymmärtää että nuorten miesten ongelmia saada tyttöystävä ei ratkaise tutustuminen johonkin tyttöön KAVERINA. Piste.

        Jos hän tutustuu tyttöön kaverina niin ok, mitään muuta on turha odottaa siltä. Sitten jos siihen kuuluu muita tyttöjä niin heitä tulisi iskeä lähes heti. Voin sanoa että se pikkuhousuihin pyrkiminen silloin kummasti auttaa sitä tyttöystävän löytämistä, pelkkä "kaverina olo" jättää aivan varmasti pikkuhousujen sisällön salaisuudeksi.

        Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?

        Jopa niin että tämän miehen yksinäisyys, ujous yms. voi olla pääsyynä miksei häntä nähdä hyvänä poikaystäväehdokkaana jonka vuoksi mies tuntee siitä vielä lisää häpeää.

        Se on totta että tämä keskustelu päättyi. En edes ymmärrä miksi joku vanha ämmä kommentoi jotain juttuja mutta se oli tuota tuttua eli aina oletetaan että kommentoijalla kuten minulla on joku oma ongelma ja niihin joku Äiti teresa eli vanha ämmä tuo parannusta menetelmilllä jotka toimivat joskus 20 vuotta sitten. Nykyään on eri ääni kellossa.

        Sitten joku tyhjä korulause joka on ihan oikean ajatuksen sisältävä mutta menee vanhalta ämmältä huti koska ei tajua että se koskee häntä itseään eritoten.

        Nuori mies ei saa valittaa yksinäisyyttään eikä tyttöystävän puutetta, vanha ämmä saa huitoa minkä ehtii ettei ole tarjolla kuin mulkkua eri muodoissa.

        Mikset ota sitä mitä sinä saat eli mulkkua (koska miehellekin tulisi riittää kaveruus vaikkei sinulle riitä pelkkä seksi koska haluat "oikean" ihmissuhteen...no mitäs luulet nuoren miehen haluavan?) ja jos et huoli sitä neuvoa niin lopeta valittamasta.


      • uvyy
        N40+ kirjoitti:

        Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin.
        Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut.

        MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi???????

        Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä.

        Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa.

        Se on satavarma, että jos ystävätyttö omistaa tyttökavereita, ystävätyttö pitää siitä huolen ettei oma ystävämies saa koskaan heistä tyttöystävää itselleen koska ystävätyttö tietää että sen jälkeen hän menettää kaksi ihmistä, ystävämiehen ja tyttökaverin.

        Naiset ovat siltäosin äärimmäisen itsekkäitä. Miesseurassa tuo onnistuisi, mutta ei naisten keskuudessa.

        Sinä kokeneena naisena asennoidut toisella tapaa naiskavereihisi, koska sinulla ei ole tarvetta estää suhteita koska kuten itsekin sanoit, olet kokenut. Asia olisi täysin toisenlainen jos olisit kolmikymppinen tai nuorempi.


      • bernen
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        "Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin. "

        Sori, elämänkokemuksen arvo on minun mielestä nolla. Yleensä ihmiset oppivat omasta elämästään asioita jotka eivät päde toisten elämään esimerkkinä sukupuolesta.

        "Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut. "

        Aloitteellisesti niin se ei hirveästi lohduta jos mies tahtoo tyttöystävän.
        Jos puhutaan yleensä kavereista niin ok, mutta älä kerro että siitä voi tulla jotain muuta. Koska 99% ei tule. Äläkä selitä että "mut ehkä vois tulla". Mies vain tuhlaa yleensä noissa suhteissa aikaansa

        "MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi??????? "

        Todennäköisyys tuossa on jo parempi mutta edelleen en suosittele kaupittelemaan tuota vaihtoehtoa.

        On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?

        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta.

        "Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä. "

        Ensinnäkin. Naiset ovat äärimmäisen hyviä huomaamaan sosiaaliset poikkeavuudet miehissä. Valitettavasti he pätevät omilla vaistoillaan (kuten varmaan sinäkin) mutta eivät tunnista pettäjiä, luihuja pelimiehiä yms. mutta aivan varmasti kyllä huomaavat kuka on ujo, syrjäänvetäytyvä sekä arka. Nämä tyypit suljetaan joukosta pois tai sitten saa olla mukana "yhtenä tytöistä".

        "helllyyttävyys" ei auta nuorten naisten kanssa nykyaikana. Pitää olla särmää ja ns. munaa.
        Hellyyttävyydellä pärjää ehkä just siinä kaveriasteella mutta sen jälkeen kyyti on kylmää.
        Jopa hellyyttävän ujot yksinäiset naisetkin etsivät sosiaalisesti menevää miestä joka vaikuttaa itsevarmalta.
        Mitenkähän pahalta kuvittelisit noiden kokemusten jälkeen sitten miehestä tuntuvan jos hän odottaa moisilta tuttavuuksilta mitään muuta?

        "Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa."

        Aggressiivista tekstiä? En ole ensinnäkään ujo enkä yksinäinen, se tehtäköön selväksi, tunnen kuitenkin vastaavia miehiä.
        sinä taas et käsitä oman tekstisi loukkaavuutta kun sitä vertaa reaalimaailmaan ja todellisuuteen jossa esimerkiksi ujohko yksinäinen mies joutuu elämään.

        Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken.

        "Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Äärimmäisen hyvin ja osuvasti sanottu! Asetun tämän taakse sataprosenttisesti!

        "Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken."

        Myös tämän taakse asetun vaikka "vanha ämmä" siitä ottaisikin nokkaansa. Asetun edelläolleen lauseen taakse siksi että usein olen huomannut naisten kuvittelevan että he tietävät miehestä kaiken, koska heille on opetettu muiden naisten toimesta että mies on jotenkin yksinkertainen olento. Nyt jos "vanha ämmä" yrittää selittää itseään pois, niin alussa ollut lainaus todistaa asian täysin: Naiset ajattelevat miesten pyrkivän vain pöksyihin, kun taas naiset etsivät jotakin ihanaa rakkautta.

        Näin asia vain on. Totuus on kuitenkin täysin toisenlainen, ja mies on vähintään yhtä monimutkainen olento kuin nainenkin. Mutta naiset kuvittelevat olevansa ylivertaisia ymmärtäjiä kaikessa, kun heistä väitetään että he aikuistuvat miessukupuolta nopeammin. He kuvittelevat että tämä varhainen aikuistuminen antaa jonkinlaisen etumatkan loppuelämän ajaksi. Kuitenkin naiset suorastaan syöksyvät kaikenlaiseen hömppään kuten astrologiaan, homeopatiaan ja ennustuksiin ja muuhun huuhailuun jota naisille tuotetaan.

        Nyt teen tarkoituksella yltiösovinistisen provon ja kysyn että tuollaisilta naisiltako pitäisi odottaa muka jonkinlaista ymmärrystä ihmisestä, kun he selkeästi osoittavat etteivät ymmärrä itsekään siitä yhtään mitään?


      • ycuyuy
        N40+ kirjoitti:

        "On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?
        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Ei se ole minun mielestäni huono asia että mies pyrkii pöksyihin, pistät sanoja minun suuhuni, tai muuten vaan tulkitset väärin. Mutta eihän sille voi mitään että kaikki ihmisen toiminta on inhimillistä ja siten tulkinnatkin ovat inhimillisesti oman tilanteen mukaisia. Tarkoitus oli vain toppuutella, ja ehdotella vaihtoehtoa, joka saattaisi johtaa toivottuun tulokseen pitemmällä kärsivällisyydellä.
        Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin. Senhän juuri itsekin paljastit sanomalla että ei voi kelvata pelkkä kaveruus kun pitää saada tyttöystävä.
        Kuitenkin pelkän kaverinkin kanssa voi kokea hyviä yhdessäolon hetkiä yms yms, en millään jaksaisi kaikkea vääntää rautalangasta.

        Mutta teet erittäin selväksi että se on tyttöystävä tai ei mitään. Olkoon tämä valintasi.
        Mutta ois ihan kiva ettet sitten viittis valittaa tilanteestasi....

        Se vaan on niin mielettömän mustavalkoista tuo elämä vielä nuorena.
        Ymmärrät tämän valitettavasti vasta kun olet joko 1) kokenut avioeron 2) täytettyäsi 40-vuotta.

        Mutta sen todella annat ymmärtää että sinulle ja kaltaisillesi ei kannata kaupata yhtään mitään.
        Tämä keskustelu loppuu minun puolestani tähän, kun ei mene perille niin ei mene, minkäs sille voi.

        "Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin."

        Tuo on täysi vale!

        Se on yhtä suuri valhe kuin väittäisit etteivät naiset katso pornoa ja sormeile, tai etteivät naiset halua seksikumppania.

        Minä olen sinua vasta vajaa kymmenen vuotta nuorempi ja tuolla lauseella osoitit sen että sinun kokemuksesi ei ole kokemusta, vaan kuvitelmaa jonka olet itse luonut itsellesi, oman elämäsi pohjalta.

        Sitten on myös toinen asia mikä todistaa sen että kokemuksesi ovat pelkkiä luulojasi. Jos sinulla olisi kokemusta, sinä et säikähtäisi ja pakenisi häntä koipien välissä niinkuin nyt julistaen suurella äänellä kuinka sinun osaltasi keskustelu nyt loppuu. Jos sinulla olisi kokemusta, silloin olisit kuin opettaja joka selittää ja kertoo ja ohjaa ja ymmärtää myös kokemattoman ja tietämättömän ihmisen mielenliikkeet ja osaa kuljettaa tietämättömän kohti tietoa.


      • Ei jumalauta
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Ämmä-kulta, kun tässä ei ollut kysymys minusta.

        "Mutta teet erittäin selväksi että se on tyttöystävä tai ei mitään. Olkoon tämä valintasi.
        Mutta ois ihan kiva ettet sitten viittis valittaa tilanteestasi.... "

        Niinpä niin. Valita sinä ämmä sitten omasta yksinäisyydestäsi. Se on niin helvetin jaloa.

        Kerroin kuten ne asiat ovat nuoren miehen näkökulmasta. Kysymys ei ole mistään seksistä vaan ihan tunne-elämästä ja parisuhteesta jota yksinäinen voi hakea.

        Yritä nyt ymmärtää että nuorten miesten ongelmia saada tyttöystävä ei ratkaise tutustuminen johonkin tyttöön KAVERINA. Piste.

        Jos hän tutustuu tyttöön kaverina niin ok, mitään muuta on turha odottaa siltä. Sitten jos siihen kuuluu muita tyttöjä niin heitä tulisi iskeä lähes heti. Voin sanoa että se pikkuhousuihin pyrkiminen silloin kummasti auttaa sitä tyttöystävän löytämistä, pelkkä "kaverina olo" jättää aivan varmasti pikkuhousujen sisällön salaisuudeksi.

        Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?

        Jopa niin että tämän miehen yksinäisyys, ujous yms. voi olla pääsyynä miksei häntä nähdä hyvänä poikaystäväehdokkaana jonka vuoksi mies tuntee siitä vielä lisää häpeää.

        Se on totta että tämä keskustelu päättyi. En edes ymmärrä miksi joku vanha ämmä kommentoi jotain juttuja mutta se oli tuota tuttua eli aina oletetaan että kommentoijalla kuten minulla on joku oma ongelma ja niihin joku Äiti teresa eli vanha ämmä tuo parannusta menetelmilllä jotka toimivat joskus 20 vuotta sitten. Nykyään on eri ääni kellossa.

        Sitten joku tyhjä korulause joka on ihan oikean ajatuksen sisältävä mutta menee vanhalta ämmältä huti koska ei tajua että se koskee häntä itseään eritoten.

        Nuori mies ei saa valittaa yksinäisyyttään eikä tyttöystävän puutetta, vanha ämmä saa huitoa minkä ehtii ettei ole tarjolla kuin mulkkua eri muodoissa.

        Mikset ota sitä mitä sinä saat eli mulkkua (koska miehellekin tulisi riittää kaveruus vaikkei sinulle riitä pelkkä seksi koska haluat "oikean" ihmissuhteen...no mitäs luulet nuoren miehen haluavan?) ja jos et huoli sitä neuvoa niin lopeta valittamasta.

        Siis ei vittu mikä purkaus. :D

        "Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?"

        Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana.

        Siis ei jumalauta mitä paskaa ihan suoraan sanottuna. Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä. Oikeassa maailmassa kun tytöt ja pojat voivat olla ihan vaan kavereitakin keskenään, eikä mulla ainakaan ole mitään ongelmaa olla ihan vaan kaveri vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei sekään haittaa että tuollainen toisen sukupuolen edustaja katselee toisia sillä silmällä kun olen läsnä, tervettähän se nyt jumalauta on. Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä.

        Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille.


      • sivusta kommentoija
        Ei jumalauta kirjoitti:

        Siis ei vittu mikä purkaus. :D

        "Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?"

        Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana.

        Siis ei jumalauta mitä paskaa ihan suoraan sanottuna. Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä. Oikeassa maailmassa kun tytöt ja pojat voivat olla ihan vaan kavereitakin keskenään, eikä mulla ainakaan ole mitään ongelmaa olla ihan vaan kaveri vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei sekään haittaa että tuollainen toisen sukupuolen edustaja katselee toisia sillä silmällä kun olen läsnä, tervettähän se nyt jumalauta on. Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä.

        Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille.

        " Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä."

        Vai että jokainen tyttö? Mitä itse tulet tuollaista hevonpaskaa jauhamaan nuorille yksinäisille miehille, joita ei välttämättä ole yksikään tyttö koskaan noteerannut mahdollisena poikaystävänä, kuten vaikka ap? Tuollaiset miehet ovat mielestäsi piloille paapottuja ja valittavat siitä kun jokainen tyttö ei ole kiinnostunut, niin täytyy sinulla on päässä vikaa. Ja muuten todella fiksua, tuollainen varmaan nostaakin täysin yksinäisen ja maahanlyödyn ihmisen mielialaa. Mutta helppohan sinun on laukoa tyhmyyksiä, jos itsellä on elämässä sujunut hyvin eikä näköjään ole mitään tajua toisten ahdingosta.


      • Aivan varmasti joo
        Ei jumalauta kirjoitti:

        Siis ei vittu mikä purkaus. :D

        "Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?"

        Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana.

        Siis ei jumalauta mitä paskaa ihan suoraan sanottuna. Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä. Oikeassa maailmassa kun tytöt ja pojat voivat olla ihan vaan kavereitakin keskenään, eikä mulla ainakaan ole mitään ongelmaa olla ihan vaan kaveri vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei sekään haittaa että tuollainen toisen sukupuolen edustaja katselee toisia sillä silmällä kun olen läsnä, tervettähän se nyt jumalauta on. Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä.

        Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille.

        Totuuden kertominen on "katkeraa valitusta"?

        Just joo. Yritän auttaa tässä nuoria miehiä koska olen nähnyt millainen maailma ja miten julmia naiset voivat heille olla.

        "Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana. "

        Taidat olla itse katkera siitä kun ole noin tyhmä? :D

        Jos et tajua mitä eroa on sillä että ehdotetaan menemään töihin että saa työkavereita ja rahaa verrattuna siihen että työkavereiden kautta voi löytää tyttöystävän niin sitten et tajua mistään mitään.
        Miten et tajua yksinkertaista asiaa kun kuitenkin itse tajuat ettei töihin kannata mennä että työkavereista välttämättä etsi tyttöystävää?
        Aivan sama koskee kavereiden hankkimista tytöistä, sitä ei kannata markkinoida yrityksenä saada tyttöystävä.

        ". Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä."

        Jokainen? Eiköhän moni näistä nuorista miehistä ole tajunnut että suurin osa jos "kukaan" tyttö liene järin kiinnostunut niin miten yhtäkkiä he loukkaantuisivat että kukaan?

        Edelleen et ymmärrä miten tällaisesta miehestä voi olla äärimmäisen loukkaavaa että lähes jokainen muu mies saa huomiota naisilta paitsi he.

        " Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä. "

        Ei. Sinä olet saanut seksuaalista hyväksyntää ja rakkautta sekä huomiointia toiselta sukupuolelta.
        Jos yksinäinen mies kaipaa ennen kaikkea sellaista, ei tarkoita että haluaisi naida joka naista.

        "Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille. "

        Ja sinä olet idiotti kun tänne palstalle sitten kirjoittelet. Älysi riittää ehkä juuri ja juuri terassiille, ei tänne.


      • 43534543543
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        "Taitaa olla niin että tällaiselle vanhalle ämmälle on kertynyt tuota elämänkokemusta sen verran että osaa nähdä asioiden kehityskulkua pitemmällekin. "

        Sori, elämänkokemuksen arvo on minun mielestä nolla. Yleensä ihmiset oppivat omasta elämästään asioita jotka eivät päde toisten elämään esimerkkinä sukupuolesta.

        "Kun tuossa aiemmin ihmettelin miksi miehille (näemmä nimenomaan nuoremmille) ei kelpaa nainen ystäväksi, tuli taas hirveät haukut. "

        Aloitteellisesti niin se ei hirveästi lohduta jos mies tahtoo tyttöystävän.
        Jos puhutaan yleensä kavereista niin ok, mutta älä kerro että siitä voi tulla jotain muuta. Koska 99% ei tule. Äläkä selitä että "mut ehkä vois tulla". Mies vain tuhlaa yleensä noissa suhteissa aikaansa

        "MUTTA. Oletteko ikinä ajatelleet asiaa niin, että tämä tyttönen, jonka kanssa voisitte olla VAIN ystäviä, saattaa omistaa lisää tyttökavereita, joiden kanssa sinäkin mahdollisesti pääsisit hengailemaan kun vain pystyisit pistämään taka-alalle sen hirveän kaipuusi päästä tytön pikkuhousujen sisään. Ja lopulta porukasta saattaisi löytyä tyttönen, jolle SINÄ oisit se joku, joka kolahtaisi??????? "

        Todennäköisyys tuossa on jo parempi mutta edelleen en suosittele kaupittelemaan tuota vaihtoehtoa.

        On myös suhteellisen silmiinpistävää että sinun mielestäsi mies on jotenkin huono kun pyrkii vain tytön pikkuhousujen sisään mutta naiselle mies on taas joku.
        Entäs jos mies ei ole kiinnostunut tästä tytöstä joka löytyy tyttöporukasta lainkaan vaan tämä eka tuttavuus hänelle on se "joku"?

        Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta.

        "Ja ne sosiaaliset taidotkin karttuisivat siinä tytön/tyttöjen kanssa jutustellessa niitä näitä.
        Ja ehkä ei kannata kertoa syvimpiä salaisuuksiaan esimerkiksi hurjasta ujoudestaan ja yksinäisyydestään ensimmäisenä, sillä se todellakin saattaa toimia karkottimena.
        Mutta joku tyttö saattaisi pitää ujouttasi ja kenties kömpelyyttäkin hellyttävänä. "

        Ensinnäkin. Naiset ovat äärimmäisen hyviä huomaamaan sosiaaliset poikkeavuudet miehissä. Valitettavasti he pätevät omilla vaistoillaan (kuten varmaan sinäkin) mutta eivät tunnista pettäjiä, luihuja pelimiehiä yms. mutta aivan varmasti kyllä huomaavat kuka on ujo, syrjäänvetäytyvä sekä arka. Nämä tyypit suljetaan joukosta pois tai sitten saa olla mukana "yhtenä tytöistä".

        "helllyyttävyys" ei auta nuorten naisten kanssa nykyaikana. Pitää olla särmää ja ns. munaa.
        Hellyyttävyydellä pärjää ehkä just siinä kaveriasteella mutta sen jälkeen kyyti on kylmää.
        Jopa hellyyttävän ujot yksinäiset naisetkin etsivät sosiaalisesti menevää miestä joka vaikuttaa itsevarmalta.
        Mitenkähän pahalta kuvittelisit noiden kokemusten jälkeen sitten miehestä tuntuvan jos hän odottaa moisilta tuttavuuksilta mitään muuta?

        "Toisaalta henkilöt joilta irtoaa noin aggressiivista tekstiä eivät ehkä sitten ole niitä ujoja yksinäisiä hellyttäviä tapauksia joita lähinnä ajattelen tässä skenaariossa."

        Aggressiivista tekstiä? En ole ensinnäkään ujo enkä yksinäinen, se tehtäköön selväksi, tunnen kuitenkin vastaavia miehiä.
        sinä taas et käsitä oman tekstisi loukkaavuutta kun sitä vertaa reaalimaailmaan ja todellisuuteen jossa esimerkiksi ujohko yksinäinen mies joutuu elämään.

        Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken.

        "Aloitteellisesti niin se ei hirveästi lohduta jos mies tahtoo tyttöystävän.
        Jos puhutaan yleensä kavereista niin ok, mutta älä kerro että siitä voi tulla jotain muuta. Koska 99% ei tule. Äläkä selitä että "mut ehkä vois tulla". Mies vain tuhlaa yleensä noissa suhteissa aikaansa "


        No jos ikä ja paikkakunta ovat sopivia niin miksi ei voisi tulla? Tietysti tuo edellyttää aina sitä tapaamista ja pitäisi olla ns. oikeanlainen tyyppi. Jos ikäero on parikymmentä vuotta tai paikkakunta on toinen niin mahdollisuudet ovat varsin pienet.


        "Ensinnäkin. Naiset ovat äärimmäisen hyviä huomaamaan sosiaaliset poikkeavuudet miehissä. Valitettavasti he pätevät omilla vaistoillaan (kuten varmaan sinäkin) mutta eivät tunnista pettäjiä, luihuja pelimiehiä yms. mutta aivan varmasti kyllä huomaavat kuka on ujo, syrjäänvetäytyvä sekä arka. Nämä tyypit suljetaan joukosta pois tai sitten saa olla mukana "yhtenä tytöistä". ""


        Sosiaalisuutta voivat oppia ujotkin miehet. Kysehän on lähinnä itsetunnosta joka tulee yleensä toisten ihmisten hyväksynnästä ja juttelukokemuksesta. Niillä joilla ei ole tuota kokemusta ollenkaan niin itsetuntokin voi olla heikko. Eli monia voi tuommoinen juttelu hyvinkin auttaa.


        Tuo että voi tutustua ns. muihin ihmisiin tai tuntee jonkun johon voisi mahdollisesti tutustua on hyvä lähtökohta. Eihän se kaikkien kanssa onnistu ja eivät kaikki välttämättä suosittelekkaan ketään, mutta ystävien ja tuttavien saamiseen täytyy yleensä nähdä vaivaa. Ei riitä että vain yhdelle juttelee vaan pitää rohkeasti jutella kaikille.


      • 5465645654
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Ämmä-kulta, kun tässä ei ollut kysymys minusta.

        "Mutta teet erittäin selväksi että se on tyttöystävä tai ei mitään. Olkoon tämä valintasi.
        Mutta ois ihan kiva ettet sitten viittis valittaa tilanteestasi.... "

        Niinpä niin. Valita sinä ämmä sitten omasta yksinäisyydestäsi. Se on niin helvetin jaloa.

        Kerroin kuten ne asiat ovat nuoren miehen näkökulmasta. Kysymys ei ole mistään seksistä vaan ihan tunne-elämästä ja parisuhteesta jota yksinäinen voi hakea.

        Yritä nyt ymmärtää että nuorten miesten ongelmia saada tyttöystävä ei ratkaise tutustuminen johonkin tyttöön KAVERINA. Piste.

        Jos hän tutustuu tyttöön kaverina niin ok, mitään muuta on turha odottaa siltä. Sitten jos siihen kuuluu muita tyttöjä niin heitä tulisi iskeä lähes heti. Voin sanoa että se pikkuhousuihin pyrkiminen silloin kummasti auttaa sitä tyttöystävän löytämistä, pelkkä "kaverina olo" jättää aivan varmasti pikkuhousujen sisällön salaisuudeksi.

        Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?

        Jopa niin että tämän miehen yksinäisyys, ujous yms. voi olla pääsyynä miksei häntä nähdä hyvänä poikaystäväehdokkaana jonka vuoksi mies tuntee siitä vielä lisää häpeää.

        Se on totta että tämä keskustelu päättyi. En edes ymmärrä miksi joku vanha ämmä kommentoi jotain juttuja mutta se oli tuota tuttua eli aina oletetaan että kommentoijalla kuten minulla on joku oma ongelma ja niihin joku Äiti teresa eli vanha ämmä tuo parannusta menetelmilllä jotka toimivat joskus 20 vuotta sitten. Nykyään on eri ääni kellossa.

        Sitten joku tyhjä korulause joka on ihan oikean ajatuksen sisältävä mutta menee vanhalta ämmältä huti koska ei tajua että se koskee häntä itseään eritoten.

        Nuori mies ei saa valittaa yksinäisyyttään eikä tyttöystävän puutetta, vanha ämmä saa huitoa minkä ehtii ettei ole tarjolla kuin mulkkua eri muodoissa.

        Mikset ota sitä mitä sinä saat eli mulkkua (koska miehellekin tulisi riittää kaveruus vaikkei sinulle riitä pelkkä seksi koska haluat "oikean" ihmissuhteen...no mitäs luulet nuoren miehen haluavan?) ja jos et huoli sitä neuvoa niin lopeta valittamasta.

        No vastaisin "kategoriaan kuuluvana miehenä" aivan muuta... (no ehkä nykyisin olen vähemmän ujo vaikka tuo oli joskus isokin ongelma.


        "Yritä nyt ymmärtää että nuorten miesten ongelmia saada tyttöystävä ei ratkaise tutustuminen johonkin tyttöön KAVERINA. Piste."


        Monilla miehilläkin tuo on vain posiitivinen asia. Varsinkin jos ei ole minkäänlaista kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta. Yleensä tämä tarkoittaa sitä ettei uskalleta lähestyä tai jutella kenellekkään vaikka kyseisessä tilanteessa tarvittaisiin ainoastaan omaa rohkeutta ja uskallusta.


        "Jos hän tutustuu tyttöön kaverina niin ok, mitään muuta on turha odottaa siltä. Sitten jos siihen kuuluu muita tyttöjä niin heitä tulisi iskeä lähes heti. Voin sanoa että se pikkuhousuihin pyrkiminen silloin kummasti auttaa sitä tyttöystävän löytämistä, pelkkä "kaverina olo" jättää aivan varmasti pikkuhousujen sisällön salaisuudeksi."


        On parempi tutustua kaikkiin ihmisiin kuin olla täysin yksin. Tietysti onhan se epämukava tilanne jos on "kaikille vain kaveri", mutta on parempi että on se kaveri ja on mm. tyttöjä ystävinä kuin ei ole ketään ystävänä. Muutenkin jos pääsee tapaamaan ja juttelemaan livenä niin se on aina posiitivinen asia vaikka olisi kuinka kavereita. Tällöin tilanne voi johtaa jopa oikeisiin asioihin. Jos keskustelu käydään vain netin välityksellä niin toki silloin tämä harvoin johtaa mihinkään mutta siitäkin voi olla apua mm. itsetunnon kohottajana.


        "Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?"


        Ei kaikista naispuolisista voi ajatella että heidän kanssaan voisi seurustella tai muutenkaan olla läheisesti. Mitä huonommin asiat ovat niin sitä vähemmän kannattaa laittaa odotuksia itselleen tuommoisista asioista. Parempi silti tutustua kuin olla tutustumatta ja jutella vaikka niitä näitä. Tuo juttelu kun yleensä auttaa jatkossakin juttelemaan paremmin ja tällä tavalla luodaan niitä yhteyksiä.


        "Jopa niin että tämän miehen yksinäisyys, ujous yms. voi olla pääsyynä miksei häntä nähdä hyvänä poikaystäväehdokkaana jonka vuoksi mies tuntee siitä vielä lisää häpeää."


        Yksinäisyydestä ja ujoudesta voi aina päästä irti. On eri asia jos on joitakin muita pahempia ongelmia. Ei kannata silti heti tai kovinkaan nopeasti kertoa ongelmistaan vastapuolelle. Varsinkin alussa tilanne on niin herkkä että jos tulee vähänkin ikäviä asioita vastapuolen tietoon niin koko ystävyys voi kuihtua kasaan ennen kuin se alkoikaan.


        "Se on totta että tämä keskustelu päättyi. En edes ymmärrä miksi joku vanha ämmä kommentoi jotain juttuja mutta se oli tuota tuttua eli aina oletetaan että kommentoijalla kuten minulla on joku oma ongelma ja niihin joku Äiti teresa eli vanha ämmä tuo parannusta menetelmilllä jotka toimivat joskus 20 vuotta sitten. Nykyään on eri ääni kellossa. "


        Samat neuvot ne nykyisinkin pätevät. Tietysti maailma on muuttunut mm. tietotekniikan kehittyessä hyvin rajusti. Perusasiat ovat silti jääneet, mutta nykyisin niihin ei tarvitse samalla tapaa mennä/joutua kuin aikaisemmin. Aikaisemminhan ujoilla tai eristäytyneillä ihmisillä ei ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia tutustua muihin ihmisiin. Nykyisin on paljon paremmat mahdollisuudet. Tietysti jotkut valittavat sitäkin että ennen yhteisöt olivat tiiviimpiä. Osittain tottakin, mutta sitä enemmän se vaati myös sosiaalisuutta.

        Sosiaalisuuden tarve ei silti ole kadonnut minnekkään. Nykyisin vain "erakkokin" voi saada seuraa siinä missä ennen se oli mahdotonta.


      • 4574754754754
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Totuuden kertominen on "katkeraa valitusta"?

        Just joo. Yritän auttaa tässä nuoria miehiä koska olen nähnyt millainen maailma ja miten julmia naiset voivat heille olla.

        "Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana. "

        Taidat olla itse katkera siitä kun ole noin tyhmä? :D

        Jos et tajua mitä eroa on sillä että ehdotetaan menemään töihin että saa työkavereita ja rahaa verrattuna siihen että työkavereiden kautta voi löytää tyttöystävän niin sitten et tajua mistään mitään.
        Miten et tajua yksinkertaista asiaa kun kuitenkin itse tajuat ettei töihin kannata mennä että työkavereista välttämättä etsi tyttöystävää?
        Aivan sama koskee kavereiden hankkimista tytöistä, sitä ei kannata markkinoida yrityksenä saada tyttöystävä.

        ". Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä."

        Jokainen? Eiköhän moni näistä nuorista miehistä ole tajunnut että suurin osa jos "kukaan" tyttö liene järin kiinnostunut niin miten yhtäkkiä he loukkaantuisivat että kukaan?

        Edelleen et ymmärrä miten tällaisesta miehestä voi olla äärimmäisen loukkaavaa että lähes jokainen muu mies saa huomiota naisilta paitsi he.

        " Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä. "

        Ei. Sinä olet saanut seksuaalista hyväksyntää ja rakkautta sekä huomiointia toiselta sukupuolelta.
        Jos yksinäinen mies kaipaa ennen kaikkea sellaista, ei tarkoita että haluaisi naida joka naista.

        "Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille. "

        Ja sinä olet idiotti kun tänne palstalle sitten kirjoittelet. Älysi riittää ehkä juuri ja juuri terassiille, ei tänne.

        "Totuuden kertominen on "katkeraa valitusta"?"

        Et sinä nyt aivan totuudessa ole. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta se ei toimi kuitenkaan edistävänä sekijänä sille, että yksinäinen ja ujo mies oikeasti saisi seuraa.

        Miten luulet tämän yksinäisen ja ujon miehen ylipäätään osaavan puhua naisille, jos ei ole koskaan puhunut heille?

        Suurin ongelma monilla on juuri siinä, etteivät he osaa käyttää annettuja tilanteita hyödyksi eli eivät osaa joko uskalla/osaa lähestyä tyttöä kun siihen olisi mahdollisuus ja tämä taas johtaa siihen, että tilanne meneekin ohitse ja uuden tilanteen saamiseen voikin mennä taas pitkiäkin aikoja.

        Tuohon se keskusteleminenkin auttaa. Juttelipa niitä näitä tai mitä vain niin se auttaa asiaa. Koska jatkossa osaa jutella entistä paremmin.


        "Just joo. Yritän auttaa tässä nuoria miehiä koska olen nähnyt millainen maailma ja miten julmia naiset voivat heille olla."


        No et sinä nyt aivan miehiä autakkaan jutuillasi. Tietysti on totta, että voivat naisetkin olla aika karuja ja varsinkin niille, joilla ei ole ketään koskaan ollutkaan. Yleensä pelimiesten ero onkin siinä, että heillä itsetunto kestää nämä ikävät kommentit ja tietävät että jokin muu ei ole yhtä tyly kuin joku tietty tapaus. Yksinäisillä ja ujoilla tuommoinen voi toki viedä viimeisetkin uskon rippeet.

        Kaverina tutustuminen voi kuitenkin olla paljon parempikin juttu, koska siinä naisen ei tarvitse joutua samanlaisen valinnan eteen kuin lähempää tuttavuutta pohdittaessa.

        Kyllähän tuommoinen kaveruussuhdekin voi muuttua hyvin läheisemmäksi jos kyse on oikeasta livekontaktista ja kummatkin tulevat hyvin juttuun keskenään. Eli "naisen kaverina" oleminen ei välttämättä huono juttu.

        Tärkeintä on tietysti ettei aluksi kerro vain kaikkia negatiivisia piirteitään, koska tämmöiset asiat voivat säikäyttää vastapuolen niin pahasti että myöhemmin luottamuksen saaminen voi olla erittäin vaikeaa. Toki ikävistä asioista kertominen usein lisääkin luottamusta, mutta tämän pitää tapahtua ajan kanssa.


      • 454645645
        ycuyuy kirjoitti:

        "Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin."

        Tuo on täysi vale!

        Se on yhtä suuri valhe kuin väittäisit etteivät naiset katso pornoa ja sormeile, tai etteivät naiset halua seksikumppania.

        Minä olen sinua vasta vajaa kymmenen vuotta nuorempi ja tuolla lauseella osoitit sen että sinun kokemuksesi ei ole kokemusta, vaan kuvitelmaa jonka olet itse luonut itsellesi, oman elämäsi pohjalta.

        Sitten on myös toinen asia mikä todistaa sen että kokemuksesi ovat pelkkiä luulojasi. Jos sinulla olisi kokemusta, sinä et säikähtäisi ja pakenisi häntä koipien välissä niinkuin nyt julistaen suurella äänellä kuinka sinun osaltasi keskustelu nyt loppuu. Jos sinulla olisi kokemusta, silloin olisit kuin opettaja joka selittää ja kertoo ja ohjaa ja ymmärtää myös kokemattoman ja tietämättömän ihmisen mielenliikkeet ja osaa kuljettaa tietämättömän kohti tietoa.

        ""Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin."

        Tuo on täysi vale!

        Se on yhtä suuri valhe kuin väittäisit etteivät naiset katso pornoa ja sormeile, tai etteivät naiset halua seksikumppania. "

        Varmasti kummatkin sukupuolet haluavat saada seksikumppanin, mutta uskoisin miesten ajattelevan kuitenkin enemmän seksiä. Tämä kun näkyy mm. netin&live seuraustakin kun naiset saavat pilvin pimein ehdotuksia ja miehet taas merkittävästi vähemmän. Suomesssakin sukupuolijakauma on kuitenkin n. 50%-50%.


      • 45645654654
        bernen kirjoitti:

        "Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Äärimmäisen hyvin ja osuvasti sanottu! Asetun tämän taakse sataprosenttisesti!

        "Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken."

        Myös tämän taakse asetun vaikka "vanha ämmä" siitä ottaisikin nokkaansa. Asetun edelläolleen lauseen taakse siksi että usein olen huomannut naisten kuvittelevan että he tietävät miehestä kaiken, koska heille on opetettu muiden naisten toimesta että mies on jotenkin yksinkertainen olento. Nyt jos "vanha ämmä" yrittää selittää itseään pois, niin alussa ollut lainaus todistaa asian täysin: Naiset ajattelevat miesten pyrkivän vain pöksyihin, kun taas naiset etsivät jotakin ihanaa rakkautta.

        Näin asia vain on. Totuus on kuitenkin täysin toisenlainen, ja mies on vähintään yhtä monimutkainen olento kuin nainenkin. Mutta naiset kuvittelevat olevansa ylivertaisia ymmärtäjiä kaikessa, kun heistä väitetään että he aikuistuvat miessukupuolta nopeammin. He kuvittelevat että tämä varhainen aikuistuminen antaa jonkinlaisen etumatkan loppuelämän ajaksi. Kuitenkin naiset suorastaan syöksyvät kaikenlaiseen hömppään kuten astrologiaan, homeopatiaan ja ennustuksiin ja muuhun huuhailuun jota naisille tuotetaan.

        Nyt teen tarkoituksella yltiösovinistisen provon ja kysyn että tuollaisilta naisiltako pitäisi odottaa muka jonkinlaista ymmärrystä ihmisestä, kun he selkeästi osoittavat etteivät ymmärrä itsekään siitä yhtään mitään?

        ""Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Äärimmäisen hyvin ja osuvasti sanottu! Asetun tämän taakse sataprosenttisesti!"


        - Tässä oli nyt semmoinen ongelma, että N40 (alias "vanha ämmä") ei tuommoista sanonut, vaan tämä ajatus oli vastaajan itsensä tulkitsema.


        "Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken."

        Myös tämän taakse asetun vaikka "vanha ämmä" siitä ottaisikin nokkaansa. Asetun edelläolleen lauseen taakse siksi että usein olen huomannut naisten kuvittelevan että he tietävät miehestä kaiken, koska heille on opetettu muiden naisten toimesta että mies on jotenkin yksinkertainen olento. Nyt jos "vanha ämmä" yrittää selittää itseään pois, niin alussa ollut lainaus todistaa asian täysin: Naiset ajattelevat miesten pyrkivän vain pöksyihin, kun taas naiset etsivät jotakin ihanaa rakkautta."

        - Ongelmahan on siinä, että vastaaja itse ajattelee tietävänsä kaiken mm. yksinäisen ja ujon miehen "kohtalosta". Voisi puhua jopa omakohtaisesta kokemuksesta koska siihen liittyy paljon myös inhoa ja katkeruutta toista sukupuolta kohtaan.

        - Avoin suhtautuminen on silti lähtökohta kaikelle kanssakäymiselle. Se on tietysti äärimmäisen vaikeaa tilanteessa jossa on vain tullut huonoa palautetta, mutta se on myös ainoa tie saada joitakin yhteyksiä luotua vastakkaisen sukupuolen kanssa.


        "Näin asia vain on. Totuus on kuitenkin täysin toisenlainen, ja mies on vähintään yhtä monimutkainen olento kuin nainenkin. Mutta naiset kuvittelevat olevansa ylivertaisia ymmärtäjiä kaikessa, kun heistä väitetään että he aikuistuvat miessukupuolta nopeammin. He kuvittelevat että tämä varhainen aikuistuminen antaa jonkinlaisen etumatkan loppuelämän ajaksi. Kuitenkin naiset suorastaan syöksyvät kaikenlaiseen hömppään kuten astrologiaan, homeopatiaan ja ennustuksiin ja muuhun huuhailuun jota naisille tuotetaan."

        - Tässä on se ongelma että te tuotte omia olettamuksia toteen virallsena totuutena.

        - N40 on esittänyt aivan hyviä kommentteja siitä miksi kannattaisi tutustua naisiin noin yleisestikin muutakin kuin seurustelukumppanin toivossa. Varsinkin niiden joilla ei ole mitään kokemusta tämmöisestä kanssakäymisestä. Eikä siitä tututumisesta todellisuudessa mitään haittaa ole, vaan päinvasotin. Kyse on tietysti suhtautumisesta ja osan yksinäisistä miehistä on tietysti vaikeaa kokea naista kaverina jos ei ole ollut läheisempää kanssakäymistä.

        - Eivät naiset ajattele miestä yksinkertaisena. Yleensä (naisten) kommenteista kyllä näkyy semmoinen ajattelu että millä tavalla naiset itse ajattelevat että mies voisi saada paremmin naisseuraa. Miesten neuvot perustuvat taas omiin kokemuksiin siitä miten saa seuraa. Tuon takia enemmän luottaisin miesten kommentointiin asiasta, mutta en nyt silti alkaisi viljelemään liian vahvoja ennakkoluuloja kaikenlaisesta tutustumisesta vastakkaiseen sukupuoleen ja siitä ettei sillä ole mitään merkitystä. Kaikella sosiaalisella kanssakäymisellä on merkitystä. Mitä enemmän puutteita siinä on niin sitä suurempi merkitys sillä on. Jos halukkuus on tutustua vastakkaiseen sukupuoleen läheisesissä merkeissä niin sitä tärkeämpää on kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa vaikka yleisellä juttelutasolla.


        "Nyt teen tarkoituksella yltiösovinistisen provon ja kysyn että tuollaisilta naisiltako pitäisi odottaa muka jonkinlaista ymmärrystä ihmisestä, kun he selkeästi osoittavat etteivät ymmärrä itsekään siitä yhtään mitään? "

        - Kyllähän naisilta usein löytyy paljon ymmärrystäkin. Se että auttaako se ymmärrys sitten miestä joka on aina haaveillut tyttöystävästä ja joka ei ole koskaan omannut sellaista niin yhtikäs mitään (varsinkin kun monien tämmöisten kohdalla tuommoinen "kaveruus" ei johda minkäänlaiseen lähempään kanssakäymiseen).

        - Jos kuitenkin haluaa että olisi edes jonkinlainen mahdollisuus siihen tyttöystävän löytymiseen niin pitää pysyä mieli avoimena ja ei saa katkeroitua liikaa. Mitä syvemmälle katkeruus etenee niin sitä epätodennäköisemmäksi sen tyttöystävän saaminen menee. Sen takia pitäisikin rohkeasit pyrkiä tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen ja ei liikaa ajatella kaikkia naisia mahdollisina tyttöystävinä tai lähempinä tuttavuuksina. Vaikka sitten sosiaalisen kanssakäymisen takia. Aina tästä voi joskus tulla jotakin muutakin.

        - Tietysti aina voi asettaa kriteereitä ja ei tarvitse välttämättä "kaikkien kanssa tutustua". Yksinäisen miehenkin kannattaisi enemmän yrittää tutustua niihin vapaisiin naisiin vaikka sitten "kavereina" kuin varattuihin.


      • 45645654654654
        uvyy kirjoitti:

        Se on satavarma, että jos ystävätyttö omistaa tyttökavereita, ystävätyttö pitää siitä huolen ettei oma ystävämies saa koskaan heistä tyttöystävää itselleen koska ystävätyttö tietää että sen jälkeen hän menettää kaksi ihmistä, ystävämiehen ja tyttökaverin.

        Naiset ovat siltäosin äärimmäisen itsekkäitä. Miesseurassa tuo onnistuisi, mutta ei naisten keskuudessa.

        Sinä kokeneena naisena asennoidut toisella tapaa naiskavereihisi, koska sinulla ei ole tarvetta estää suhteita koska kuten itsekin sanoit, olet kokenut. Asia olisi täysin toisenlainen jos olisit kolmikymppinen tai nuorempi.

        "Se on satavarma, että jos ystävätyttö omistaa tyttökavereita, ystävätyttö pitää siitä huolen ettei oma ystävämies saa koskaan heistä tyttöystävää itselleen koska ystävätyttö tietää että sen jälkeen hän menettää kaksi ihmistä, ystävämiehen ja tyttökaverin."


        Ei se nyt taida ihan näinkään olla. Jos mies on naisen mielestä ns. "kelvollinen" niin hän saattaa mielellään tutustuttaa hänet johonkin toiseen naispuoliseen ystäväänsä (tämä voi tapahtua parhaimmillaan ihan ymmärtämisen halustakin).


        "Naiset ovat siltäosin äärimmäisen itsekkäitä. Miesseurassa tuo onnistuisi, mutta ei naisten keskuudessa. "

        Oikeastaan miehet ne ovat tuommoisessa tilanteessa paljon itsekkäämpiä. Miehet eivät missään nimessä suostuisi tutustuttamaan kavereitaan ns. "ystävätyttöihin", koska sehän tarkoittaisi heille mahdollisia kilpailijoita. Ainoastaan siinä tapauksessa tuo olisi ok, jos mies olisi todennut ettei tule olemaan minkäänlaisessa läheisemmässä kanssakäymisessä tytön kanssa mutta tuo olisi silti hyvin harvinaista.


      • 45654645654
        ENhaluayksinolla! kirjoitti:

        Totta :
        ''Otan toistoksi pari kohtaa jotka ovat 100% oikein

        1. moni yksinäinen nuori mies kaipaa juuri tyttöystävää
        2. Osa nuorista miehistä jotka ovat yksinäisiä kaipaavat hellyyttä, romantiikkaa ja seksiä.
        3. Aikaa kuluu ja joku päivä tämä (ystävänainen) ilmoittaa seurustelevansa jonkun sosiaalisen tyypin kanssa. ''

        Tämä on kohdallani täysin totta, jouduin kohtaamaan karun totuuden, tuo kohta 3.
        Tutustuin vähän aikaa sitten yhteen tyttöön ja kerroin olevani kiinnostunut siitä ja se myös minusta.. Kun vähän kerroin taustoistani(tämä sairaus)(ja epäsosiaalisuus), niin hän oikeasti lähti karkuun. Mesessäkin hän on estänyt mut varmaan kun ei häntä siellä näy.
        Tässä muutama päivä sitten hän kertoi olevansa ihastunut johonkin toiseen.
        Että ihan kiva...

        Myös kohta 1,-ja 2 ovat totta

        Tuntuu, että kaikki ovat niin sosiaalisia. Esimerkiksi yks tyyppi kehen tutustuin Galleriassa(asuu samalla paikkakunnalla sekin). Hän on kokoajan menossa sinne sun tänne.. Nytkin hän lähti serkullaan käymään ja sen jälkeen rannalle KAVEREIDEN KANSSA! Sitten hän sanoi, että hän menee tänään kaverille yöksi ja huomenna he lähtevät Viroon.... Ja ovat siellä monta päivää. Tämä on niin masentavaa, kun kaikki ovat niin perhanan sosiaalisia ja minä olen tämmönen Lonely W0lf AINA:/ Se tuntuu niin hullulta olla kaveri jonkun sosiaalisen kanssa.. MIKSI NETISTÄ ei löydy hiukan samantapaisia kuin esim. minä? Galleriassa roikun päivät pitkät mutta ikinä ei tärppää:SSSSSSS

        "Tutustuin vähän aikaa sitten yhteen tyttöön ja kerroin olevani kiinnostunut siitä ja se myös minusta.. Kun vähän kerroin taustoistani(tämä sairaus)(ja epäsosiaalisuus), niin hän oikeasti lähti karkuun. Mesessäkin hän on estänyt mut varmaan kun ei häntä siellä näy. "

        Ikävistä asioista ei saa koskaan kertoa liian nopeasti. Niiden kertomista pitäisi pitää luottamuksen osoituksena ja jos ne kertoo liian nopeasti niin tyydyttää vain vastaajan uteliaisuuden halun ja luottamus jää täysin pois jääväksi. Tämä usein johtaakin "nopeaan eroon".

        Eli tuommoisessa tilanteessa pitää pyrkiä niihin livetapaamisiin. Saada livekeskusteluita yms. ja vasta myöhemmin kertoa "ikävistä asioista". (tietysti en tiedä mitä ne ikävät asiat tai miten pahoja ne tässä tapauksessa olivat).


      • Hys
        Ei jumalauta kirjoitti:

        Siis ei vittu mikä purkaus. :D

        "Toisaalta et tajua sitä miten LOUKKAAVAA voi olla nuorelle miehelle että hän tutustuu joukkoon tyttöjä jotka eivät häntä huomioi MIEHENÄ ja potentiallisena poikaystäväehdokkaana. Ymmärrätkö millaista ympäristöä sinä kauppaat jollekulle yksinäiselle pojalle/miehelle joka tuntee itsensä vielä syrjitymmäksi kun nämä kaveritytöt kattelevat kaikkia muita miehiä "sillä silmällä" jopa hänen paikalla olleessaan?"

        Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana.

        Siis ei jumalauta mitä paskaa ihan suoraan sanottuna. Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä. Oikeassa maailmassa kun tytöt ja pojat voivat olla ihan vaan kavereitakin keskenään, eikä mulla ainakaan ole mitään ongelmaa olla ihan vaan kaveri vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei sekään haittaa että tuollainen toisen sukupuolen edustaja katselee toisia sillä silmällä kun olen läsnä, tervettähän se nyt jumalauta on. Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä.

        Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille.

        Ole tyttö hiljaa.


      • ycuyuy
        454645645 kirjoitti:

        ""Sehän nyt on taivaan tosi fakta että miehet ajattelevat enemmän seksiä kuin naiset, ja haluavat saada seksikumppanin."

        Tuo on täysi vale!

        Se on yhtä suuri valhe kuin väittäisit etteivät naiset katso pornoa ja sormeile, tai etteivät naiset halua seksikumppania. "

        Varmasti kummatkin sukupuolet haluavat saada seksikumppanin, mutta uskoisin miesten ajattelevan kuitenkin enemmän seksiä. Tämä kun näkyy mm. netin&live seuraustakin kun naiset saavat pilvin pimein ehdotuksia ja miehet taas merkittävästi vähemmän. Suomesssakin sukupuolijakauma on kuitenkin n. 50%-50%.

        Mutta kun se sattuu olemaan fakta että naiset saavat seuraa paljon helpommin kuin miehet. Heidän ei tarvitse etsiä seuraa netistä.

        Jos ajatellaan ihmisistä että heidät arvotetaan ykkösestä kymppiin, niin seiskan miehelle riittäisi nelosen nainen hyvin helposti, mutta seiskan naiselle ei missään tapauksessa riitä vähempi kuin seiska. Ja tämä siitä yksinkertaisesta syystä että naisilla on aina varaa valita seuransa.

        Miehet joutuvat aina etsimään rippeet jos jokin tasoltaan korkeampi mies on paremmat naiset vienyt.

        Tämä muuttaa täysin sosiaaliset ihmissuhteet, koska tasoltaan korkeampaa tasoa vaativia naisia on enemmän kuin sellaista seuraa tarjoamaan kykeneviä miehiä. Sillä käsitäthän sen että heikomman tasoinen nainen on jo vienyt miehen myös sieltä paremmalta tasolta, jolloin paremman tason naiselle ei riitä miestä.

        Hyvä esimerkki tällaisesta tilanteesta on "yksinäisen seksielämä"-ketjussa oleva nainen joka haluaa iältään 30 ja hyväkroppaisen miehen. Tuolla naisella on varaa valita, kun taas miehet jotka hänelle seuraa ehdottivat, ei ole minkäänlaista varaa vastata hänen vaatimuksiinsa. Ei edes silloin vaikka "olisi vain ystäviä", tai silloinkaan vaikka tuo nainen olisi jo lapsensa tehnyt eikä biologiselta kantilta etsisi parhaimpia geenejä ja haluaisi pitää pelkästään hauskaa vällyjen välissä.

        "uskoisin miesten ajattelevan kuitenkin enemmän seksiä."

        Ei pidä paikkaansa. Tuo perustuu ennakkoluuloihin siitä kuinka nainen on muka jotenkin siveämpi ja ylevämpi kuin perverssi ja saastainen runkkarimies.


      • ycuyuy
        45645654654 kirjoitti:

        ""Alennat miehiä tuolla Seksistisellä vanhan ämmän propagandalla jossa miehellä vain on hirveä kaipuu pöksyihin kun taas nainen etsii jotain ihanaa rakkautta."

        Äärimmäisen hyvin ja osuvasti sanottu! Asetun tämän taakse sataprosenttisesti!"


        - Tässä oli nyt semmoinen ongelma, että N40 (alias "vanha ämmä") ei tuommoista sanonut, vaan tämä ajatus oli vastaajan itsensä tulkitsema.


        "Et ymmärrä toisin sanoen, kovasti ajattelet että vanhana ämmänä tiedät kaiken."

        Myös tämän taakse asetun vaikka "vanha ämmä" siitä ottaisikin nokkaansa. Asetun edelläolleen lauseen taakse siksi että usein olen huomannut naisten kuvittelevan että he tietävät miehestä kaiken, koska heille on opetettu muiden naisten toimesta että mies on jotenkin yksinkertainen olento. Nyt jos "vanha ämmä" yrittää selittää itseään pois, niin alussa ollut lainaus todistaa asian täysin: Naiset ajattelevat miesten pyrkivän vain pöksyihin, kun taas naiset etsivät jotakin ihanaa rakkautta."

        - Ongelmahan on siinä, että vastaaja itse ajattelee tietävänsä kaiken mm. yksinäisen ja ujon miehen "kohtalosta". Voisi puhua jopa omakohtaisesta kokemuksesta koska siihen liittyy paljon myös inhoa ja katkeruutta toista sukupuolta kohtaan.

        - Avoin suhtautuminen on silti lähtökohta kaikelle kanssakäymiselle. Se on tietysti äärimmäisen vaikeaa tilanteessa jossa on vain tullut huonoa palautetta, mutta se on myös ainoa tie saada joitakin yhteyksiä luotua vastakkaisen sukupuolen kanssa.


        "Näin asia vain on. Totuus on kuitenkin täysin toisenlainen, ja mies on vähintään yhtä monimutkainen olento kuin nainenkin. Mutta naiset kuvittelevat olevansa ylivertaisia ymmärtäjiä kaikessa, kun heistä väitetään että he aikuistuvat miessukupuolta nopeammin. He kuvittelevat että tämä varhainen aikuistuminen antaa jonkinlaisen etumatkan loppuelämän ajaksi. Kuitenkin naiset suorastaan syöksyvät kaikenlaiseen hömppään kuten astrologiaan, homeopatiaan ja ennustuksiin ja muuhun huuhailuun jota naisille tuotetaan."

        - Tässä on se ongelma että te tuotte omia olettamuksia toteen virallsena totuutena.

        - N40 on esittänyt aivan hyviä kommentteja siitä miksi kannattaisi tutustua naisiin noin yleisestikin muutakin kuin seurustelukumppanin toivossa. Varsinkin niiden joilla ei ole mitään kokemusta tämmöisestä kanssakäymisestä. Eikä siitä tututumisesta todellisuudessa mitään haittaa ole, vaan päinvasotin. Kyse on tietysti suhtautumisesta ja osan yksinäisistä miehistä on tietysti vaikeaa kokea naista kaverina jos ei ole ollut läheisempää kanssakäymistä.

        - Eivät naiset ajattele miestä yksinkertaisena. Yleensä (naisten) kommenteista kyllä näkyy semmoinen ajattelu että millä tavalla naiset itse ajattelevat että mies voisi saada paremmin naisseuraa. Miesten neuvot perustuvat taas omiin kokemuksiin siitä miten saa seuraa. Tuon takia enemmän luottaisin miesten kommentointiin asiasta, mutta en nyt silti alkaisi viljelemään liian vahvoja ennakkoluuloja kaikenlaisesta tutustumisesta vastakkaiseen sukupuoleen ja siitä ettei sillä ole mitään merkitystä. Kaikella sosiaalisella kanssakäymisellä on merkitystä. Mitä enemmän puutteita siinä on niin sitä suurempi merkitys sillä on. Jos halukkuus on tutustua vastakkaiseen sukupuoleen läheisesissä merkeissä niin sitä tärkeämpää on kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen kanssa vaikka yleisellä juttelutasolla.


        "Nyt teen tarkoituksella yltiösovinistisen provon ja kysyn että tuollaisilta naisiltako pitäisi odottaa muka jonkinlaista ymmärrystä ihmisestä, kun he selkeästi osoittavat etteivät ymmärrä itsekään siitä yhtään mitään? "

        - Kyllähän naisilta usein löytyy paljon ymmärrystäkin. Se että auttaako se ymmärrys sitten miestä joka on aina haaveillut tyttöystävästä ja joka ei ole koskaan omannut sellaista niin yhtikäs mitään (varsinkin kun monien tämmöisten kohdalla tuommoinen "kaveruus" ei johda minkäänlaiseen lähempään kanssakäymiseen).

        - Jos kuitenkin haluaa että olisi edes jonkinlainen mahdollisuus siihen tyttöystävän löytymiseen niin pitää pysyä mieli avoimena ja ei saa katkeroitua liikaa. Mitä syvemmälle katkeruus etenee niin sitä epätodennäköisemmäksi sen tyttöystävän saaminen menee. Sen takia pitäisikin rohkeasit pyrkiä tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen ja ei liikaa ajatella kaikkia naisia mahdollisina tyttöystävinä tai lähempinä tuttavuuksina. Vaikka sitten sosiaalisen kanssakäymisen takia. Aina tästä voi joskus tulla jotakin muutakin.

        - Tietysti aina voi asettaa kriteereitä ja ei tarvitse välttämättä "kaikkien kanssa tutustua". Yksinäisen miehenkin kannattaisi enemmän yrittää tutustua niihin vapaisiin naisiin vaikka sitten "kavereina" kuin varattuihin.

        Väittäisin että on olemassa kolmenlaisia miehiä.

        1. luuseri ykkösiä jotka ovat aina yksin.
        2. luuseri kakkosia jotka joutuvat automaattisesti naisten nk. friend zonelle. Nämä miehet voivat löytää itselleen naisen, mutta nainen ei ole missään tapauksessa sitä parasta kastia ja nainen voi kuulua naisten osalta tuollaiseen luuseri ykkösten luokkaan joka on aina yksin.
        3. pelimiehet jotka saavat naista.

        Tietenkin pitää pitää mieli avoimena ja olla sosiaalinen ja tarttua erilaisiin tilaisuuksiin joista voisi naista löytyä. Mutta, jos luet tarkkaan niin tuossa edeltävässä lauseessa on yksi sana joka pudottaa aika suuren osan noista kahden luuserimiestyypin joukosta pois ja se sana on sosiaalisuus.

        Sosiaalisuus on se mikä tässä rajoittaa ja introverttia ihmistä ei saa sosiaaliseksi vaikka kuinka kehottaisi ottamaan itseä niskasta kiinni.

        Mutta siitä huolimatta introvertit ihmiset haluaisivat tyydyttävän ja onnellisen parisuhteen.

        Sinä sanoit eräässä kommentissasi että voisit lähteä terassille. Se on ekstroverttien ihmisten toimintaa ja ekstrovertit eivät voi koskaan ymmärtää introvertteja, kuten eivät introvertitkään kykene koskaan ymmärtämään ekstrovertteja ja heidän näennäistä rohkeuttaan.

        Introverttius on kirous, koska jos ihminen haluaisi olla oikeasti yksin, hän lähtisi erakoksi mielellään eikä valittaisi täällä. Kuitenkin introvertit ihmiset eivät jaksa suuria ihmismääriä. Kolme ihmistä tai enemmän on hyvin ahdistavaa koska introvertit jäävät silloin hyvin helposti yksinään kuuntelemaan, ja siihen ei tarvita kuin pari kolme lauseenvaihtoa erillisen ihmisen välillä. Ekstrovertti ihminen syöksyy tuollaiseen tilanteeseen koska hän ei välitä muista niin paljon. Introvertti taas ajattelee ettei halua sekaantua muiden asioihin ja tuppautua "vieraisiin pöytiin". Introvertti ihminen voi tulla hyvin erinomaisesti ja sosiaalisesti toimeen yhden ihmisen kanssa, tai kahden ihmisen kanssa, mutta sitä suuremmat määrät alkavat aiheuttaa ahdistusta ja tuoda esiin sen yksinäisyyden ja erillisyyden tunteen joukossakin.

        Jos ehdotat tuollaiselle ihmiselle tyttöporukkaa, on se loukkaavaa, koska silloin yhtähyvin tuollainen ihminen voisi hakea sen naisen itsekin.

        Sitäpaitsi miehen monimutkaisuudesta kertoo juuri se, ettei mies ole mikään yksinkertainen panomasiina, niinkuin naiset kuvittelevat. Mies ei kykene siihen että jos hänen salaisen ihastuksensa kaveri ihastuu häneen ja sitten he alkavat seurustelemaan. Silloin tuo tyttöporukka hajoaa. Naiset tietävät tämän ja siksi naiset eivät hyväksy joukkoonsa uusia miesystäviä, elleivät miehet ole selkeästi siellä friend zonella.

        Ja jos mies on tuollaisessa tilanteessa friend zonella, niin kuinka sellaisesta porukasta voisi löytää uuden tyttöystävän? Eivät naiset kuitenkaan niin sosiaalisia ole, että heidän ystäväporukkansa olisi äärettömän laaja jossa mies voisi seikkailla.

        Jos mies on naisen ystävä, niin se on sosiaalinen itsemurha, koska koko ajan kolmannen ryhmän pelimiehet vievät naisjoukosta naisia itselleen, mikä entisestään osoittaa luuserille hänen olevan aina ja iankaikkisesti pelkkä saamaton kaveri, eikä mitään muuta.

        Ihan hyvä idea tuo naiselta oli, mutta käytännössä tilanne on mahdoton, ellei mies ole homo. Ja ystävämies on muiden miesten silmissä homo, tai muuten helvetin poikkeava, jos hänellä ei ole muita naisia kuin tuo naisystävien porukka.


      • Näin on
        ycuyuy kirjoitti:

        Väittäisin että on olemassa kolmenlaisia miehiä.

        1. luuseri ykkösiä jotka ovat aina yksin.
        2. luuseri kakkosia jotka joutuvat automaattisesti naisten nk. friend zonelle. Nämä miehet voivat löytää itselleen naisen, mutta nainen ei ole missään tapauksessa sitä parasta kastia ja nainen voi kuulua naisten osalta tuollaiseen luuseri ykkösten luokkaan joka on aina yksin.
        3. pelimiehet jotka saavat naista.

        Tietenkin pitää pitää mieli avoimena ja olla sosiaalinen ja tarttua erilaisiin tilaisuuksiin joista voisi naista löytyä. Mutta, jos luet tarkkaan niin tuossa edeltävässä lauseessa on yksi sana joka pudottaa aika suuren osan noista kahden luuserimiestyypin joukosta pois ja se sana on sosiaalisuus.

        Sosiaalisuus on se mikä tässä rajoittaa ja introverttia ihmistä ei saa sosiaaliseksi vaikka kuinka kehottaisi ottamaan itseä niskasta kiinni.

        Mutta siitä huolimatta introvertit ihmiset haluaisivat tyydyttävän ja onnellisen parisuhteen.

        Sinä sanoit eräässä kommentissasi että voisit lähteä terassille. Se on ekstroverttien ihmisten toimintaa ja ekstrovertit eivät voi koskaan ymmärtää introvertteja, kuten eivät introvertitkään kykene koskaan ymmärtämään ekstrovertteja ja heidän näennäistä rohkeuttaan.

        Introverttius on kirous, koska jos ihminen haluaisi olla oikeasti yksin, hän lähtisi erakoksi mielellään eikä valittaisi täällä. Kuitenkin introvertit ihmiset eivät jaksa suuria ihmismääriä. Kolme ihmistä tai enemmän on hyvin ahdistavaa koska introvertit jäävät silloin hyvin helposti yksinään kuuntelemaan, ja siihen ei tarvita kuin pari kolme lauseenvaihtoa erillisen ihmisen välillä. Ekstrovertti ihminen syöksyy tuollaiseen tilanteeseen koska hän ei välitä muista niin paljon. Introvertti taas ajattelee ettei halua sekaantua muiden asioihin ja tuppautua "vieraisiin pöytiin". Introvertti ihminen voi tulla hyvin erinomaisesti ja sosiaalisesti toimeen yhden ihmisen kanssa, tai kahden ihmisen kanssa, mutta sitä suuremmat määrät alkavat aiheuttaa ahdistusta ja tuoda esiin sen yksinäisyyden ja erillisyyden tunteen joukossakin.

        Jos ehdotat tuollaiselle ihmiselle tyttöporukkaa, on se loukkaavaa, koska silloin yhtähyvin tuollainen ihminen voisi hakea sen naisen itsekin.

        Sitäpaitsi miehen monimutkaisuudesta kertoo juuri se, ettei mies ole mikään yksinkertainen panomasiina, niinkuin naiset kuvittelevat. Mies ei kykene siihen että jos hänen salaisen ihastuksensa kaveri ihastuu häneen ja sitten he alkavat seurustelemaan. Silloin tuo tyttöporukka hajoaa. Naiset tietävät tämän ja siksi naiset eivät hyväksy joukkoonsa uusia miesystäviä, elleivät miehet ole selkeästi siellä friend zonella.

        Ja jos mies on tuollaisessa tilanteessa friend zonella, niin kuinka sellaisesta porukasta voisi löytää uuden tyttöystävän? Eivät naiset kuitenkaan niin sosiaalisia ole, että heidän ystäväporukkansa olisi äärettömän laaja jossa mies voisi seikkailla.

        Jos mies on naisen ystävä, niin se on sosiaalinen itsemurha, koska koko ajan kolmannen ryhmän pelimiehet vievät naisjoukosta naisia itselleen, mikä entisestään osoittaa luuserille hänen olevan aina ja iankaikkisesti pelkkä saamaton kaveri, eikä mitään muuta.

        Ihan hyvä idea tuo naiselta oli, mutta käytännössä tilanne on mahdoton, ellei mies ole homo. Ja ystävämies on muiden miesten silmissä homo, tai muuten helvetin poikkeava, jos hänellä ei ole muita naisia kuin tuo naisystävien porukka.

        Ensinnäkin väitän että sekä miehiä että naisia on laajempi skaala kuin nuo kolme kategoriaasi. Toiseksikin, olen aivan totaalisen introvertti ihminhen, ja silti voin käydä terasseilla, joko yksin tai joskus harvoin jonkun muun seurassa.


      • Ei jumalauta
        sivusta kommentoija kirjoitti:

        " Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä."

        Vai että jokainen tyttö? Mitä itse tulet tuollaista hevonpaskaa jauhamaan nuorille yksinäisille miehille, joita ei välttämättä ole yksikään tyttö koskaan noteerannut mahdollisena poikaystävänä, kuten vaikka ap? Tuollaiset miehet ovat mielestäsi piloille paapottuja ja valittavat siitä kun jokainen tyttö ei ole kiinnostunut, niin täytyy sinulla on päässä vikaa. Ja muuten todella fiksua, tuollainen varmaan nostaakin täysin yksinäisen ja maahanlyödyn ihmisen mielialaa. Mutta helppohan sinun on laukoa tyhmyyksiä, jos itsellä on elämässä sujunut hyvin eikä näköjään ole mitään tajua toisten ahdingosta.

        "Vai että jokainen tyttö? Mitä itse tulet tuollaista hevonpaskaa jauhamaan nuorille yksinäisille miehille, joita ei välttämättä ole yksikään tyttö koskaan noteerannut mahdollisena poikaystävänä, kuten vaikka ap? Tuollaiset miehet ovat mielestäsi piloille paapottuja ja valittavat siitä kun jokainen tyttö ei ole kiinnostunut, niin täytyy sinulla on päässä vikaa."

        Luitko viestin, johon vastasin? Ihmeellistä nillitystä siitä että jos kaikki tytöt eivät huomioi poikaystävänä niin elämä on pilalla.


      • Ei jumalauta
        Aivan varmasti joo kirjoitti:

        Totuuden kertominen on "katkeraa valitusta"?

        Just joo. Yritän auttaa tässä nuoria miehiä koska olen nähnyt millainen maailma ja miten julmia naiset voivat heille olla.

        "Suosittelen siinä tapauksessa myös että nuoret miehet eivät mene töihin. Työpaikoilla on paljon ihmisiä, jotka eivät katsele työkavereita sillä silmällä eivätkä huomioi häntä miehenä ja potentiaalisena poikaystäväehdokkaana. "

        Taidat olla itse katkera siitä kun ole noin tyhmä? :D

        Jos et tajua mitä eroa on sillä että ehdotetaan menemään töihin että saa työkavereita ja rahaa verrattuna siihen että työkavereiden kautta voi löytää tyttöystävän niin sitten et tajua mistään mitään.
        Miten et tajua yksinkertaista asiaa kun kuitenkin itse tajuat ettei töihin kannata mennä että työkavereista välttämättä etsi tyttöystävää?
        Aivan sama koskee kavereiden hankkimista tytöistä, sitä ei kannata markkinoida yrityksenä saada tyttöystävä.

        ". Ymmärrän että voi vituttaa jos ei lohkea, mutta ette te nykyajan nuoret miehet tai siis mammanpojat voi oikeasti olla niin piloille paapottuja että ihan loukkaannutte jos jokainen tyttö maailmassa ei suostu huomaamaan teidän ihanuuttanne ja kohtelemaan teitä potentiaalisina poikaystävinä."

        Jokainen? Eiköhän moni näistä nuorista miehistä ole tajunnut että suurin osa jos "kukaan" tyttö liene järin kiinnostunut niin miten yhtäkkiä he loukkaantuisivat että kukaan?

        Edelleen et ymmärrä miten tällaisesta miehestä voi olla äärimmäisen loukkaavaa että lähes jokainen muu mies saa huomiota naisilta paitsi he.

        " Ai niin, mutta olen saanut seksiä. Ehkä se sitten muuttaa näkökulmaa sellaiseksi ettei jokainen vastakkaisen sukupuolen edustaja ole enää kävelevä sukupuolielin. Kun ei ole enää sellaisia ongelmia. Voi suhtautua niihin ihan ihmisinä. Joitain niistä sitten pannaan, joidenkin kanssa seurustellaan, joku viedään ehkä vihille. Mutta ei jumalauta niitä kaikkia tarvitse panna, ei edes kaikkia hyvännäköisiä. "

        Ei. Sinä olet saanut seksuaalista hyväksyntää ja rakkautta sekä huomiointia toiselta sukupuolelta.
        Jos yksinäinen mies kaipaa ennen kaikkea sellaista, ei tarkoita että haluaisi naida joka naista.

        "Parasta sossuporskaa tämä palsta kyllä on. Taidanpa lähteä terassille. "

        Ja sinä olet idiotti kun tänne palstalle sitten kirjoittelet. Älysi riittää ehkä juuri ja juuri terassiille, ei tänne.

        "Totuuden kertominen on "katkeraa valitusta"?"

        Minkä totuuden? Hoe vaan maailman tappiin sitä että kaikki miehet haluavat panna kaikkia naisia, mutta ei se todeksi siitä muutu. En minä ainakaan edes halua panna kaikkia naisia, on ihan kiva että kaikkia ei tarvitsekaan.

        "Yritän auttaa tässä nuoria miehiä koska olen nähnyt millainen maailma ja miten julmia naiset voivat heille olla."

        Jos kaverisi ovat sinulle julmia, niin ehkäpä ongelma on jossain muualla.

        "Taidat olla itse katkera siitä kun ole noin tyhmä? :D"

        Mene vaikka koittamaan jos saisit äidiltäsi pillua, taitaa vanhempasi olla sisaruksia jo viidennessä polvessa.

        "Jos et tajua mitä eroa on sillä että ehdotetaan menemään töihin että saa työkavereita ja rahaa verrattuna siihen että työkavereiden kautta voi löytää tyttöystävän niin sitten et tajua mistään mitään.
        Miten et tajua yksinkertaista asiaa kun kuitenkin itse tajuat ettei töihin kannata mennä että työkavereista välttämättä etsi tyttöystävää?
        Aivan sama koskee kavereiden hankkimista tytöistä, sitä ei kannata markkinoida yrityksenä saada tyttöystävä."

        Jos et tajua mikä ero on kaverilla ja tyttöystävällä, niin olen pahoillani. Naispuolisia kavereita voi olla ilman taka-ajatuksiakin. Aika monella miehellä on.

        "Jokainen? Eiköhän moni näistä nuorista miehistä ole tajunnut että suurin osa jos "kukaan" tyttö liene järin kiinnostunut niin miten yhtäkkiä he loukkaantuisivat että kukaan?"

        No noinhan sä väitit. Kun sinusta pitäisi kaikkien naisten olla kiinnostuneita.

        "Edelleen et ymmärrä miten tällaisesta miehestä voi olla äärimmäisen loukkaavaa että lähes jokainen muu mies saa huomiota naisilta paitsi he."

        No minkä sille mahtaa? En minä ainakaan anna huomiota kaikille vastakkaisen sukupuolen edustajille, enkä koe siitä mitään huonoa omaatuntoa vaikka osa niistä naisista ei sitä huomiota varmaan paljon muualtakaan saa. Miksi kokisin? Ei ole minun ongelmani. Ihmiset saavat luojan kiitos valita kenestä kiinnostuvat.

        "Ja sinä olet idiotti kun tänne palstalle sitten kirjoittelet. Älysi riittää ehkä juuri ja juuri terassiille, ei tänne."

        Netissä nyt tunnetusti kirjoittavat sellaiset virtuoosit että oksat pois.


    • 15+10

      En koskaan saanut toteuttaa itseäni esim. lukioon olisin saanut mennä mikäli olisin kustantanut itse opiskeluni maksanut vuokraa kotona asumisesta. Tällä hetkellä olen työtön ja koditon koska alallani ei ole töitä. Äitini ja isä puoleni sijoittavat minua tällä hetkellä tiloissaan (mutta tiedän että tilanne voi muuttua yhdessä yössä). Sossu ei antanut minulle lupaamaansa asuntola paikkaa, jotta olisin saanut osoitteen. Elämäntilanteeni johdosta pyrinkin miettimään vain päivän kerrallaan. Mielestäni elämä on vain kurjan puoleinen seikkailu täynnä yhä toistaan suurempia pettymyksiä. Itsemurha kieltämättä toisi ratkaisun, mutta olisiko elämäni silloin kurjin koskaan eletty?

      • lonely_w0lf

        ''Itsemurha kieltämättä toisi ratkaisun, mutta olisiko elämäni silloin kurjin koskaan eletty? ''
        Älä välitä, itekki tekee aina mieli tappaa ittensä kun menee niin paskasti. Jospa kerättäs iso bussillinen elämäänkyllästyneitä ja tehtäisiin joukkuitsemurha?


      • 45645646456
        lonely_w0lf kirjoitti:

        ''Itsemurha kieltämättä toisi ratkaisun, mutta olisiko elämäni silloin kurjin koskaan eletty? ''
        Älä välitä, itekki tekee aina mieli tappaa ittensä kun menee niin paskasti. Jospa kerättäs iso bussillinen elämäänkyllästyneitä ja tehtäisiin joukkuitsemurha?

        Toinen tapa olisi kerätä joukko ja yhdistyä. En ymmärrä että miksi ihmiset eivät oikeasti pyri tutustumaan toisiinsa, kun tämäkin palsta antaisi siihen mahdollisuuden. Ainakin itse olen valmis tutustumaan kehen tahansa joka ilmoittaa halustaan siihen.

        Ehdokkaat voivat laittaa viestiä tähän halukkuudestaan.


      • lonely_w0lf
        45645646456 kirjoitti:

        Toinen tapa olisi kerätä joukko ja yhdistyä. En ymmärrä että miksi ihmiset eivät oikeasti pyri tutustumaan toisiinsa, kun tämäkin palsta antaisi siihen mahdollisuuden. Ainakin itse olen valmis tutustumaan kehen tahansa joka ilmoittaa halustaan siihen.

        Ehdokkaat voivat laittaa viestiä tähän halukkuudestaan.

        Halukas tutustumaan ihmisiin ikähaarukkaa 16-19v. Mutta tällä paikkakunnalla kaikki ovat lähinnä noita around 12-15 vuotiaita, ne eivät oikeen kiinnosta. Kuten eilenkin mesessä yks 8-luokalle menevä tyttö(jota luulin tietty vanhemmaksi) kertoi mulle kännykkänumeronsa. Noh lisäsin sen numeroihini, joita ei paljoakaan ole. Sitten se käski vaikka laittaa sille viestin koska epäilin numeron aitoutta ja aitohan se oli... Nyt tämä tyttö kun on parin päivän lomalla niin se laittelee mulle viestejä.. Suorastaan ahdistavaa viestitellä noin nuorelle, tulee ihan pedobear olo, vaikka semmonen en ole. Sitten se haluaa nähdä mut ens viikolla kun se tulee takasin.. ÄÄh. Olisi ihan kivaa jos olisi edes vuoden tai 2 vanhempi..


      • lonely_w0lf
        lonely_w0lf kirjoitti:

        Halukas tutustumaan ihmisiin ikähaarukkaa 16-19v. Mutta tällä paikkakunnalla kaikki ovat lähinnä noita around 12-15 vuotiaita, ne eivät oikeen kiinnosta. Kuten eilenkin mesessä yks 8-luokalle menevä tyttö(jota luulin tietty vanhemmaksi) kertoi mulle kännykkänumeronsa. Noh lisäsin sen numeroihini, joita ei paljoakaan ole. Sitten se käski vaikka laittaa sille viestin koska epäilin numeron aitoutta ja aitohan se oli... Nyt tämä tyttö kun on parin päivän lomalla niin se laittelee mulle viestejä.. Suorastaan ahdistavaa viestitellä noin nuorelle, tulee ihan pedobear olo, vaikka semmonen en ole. Sitten se haluaa nähdä mut ens viikolla kun se tulee takasin.. ÄÄh. Olisi ihan kivaa jos olisi edes vuoden tai 2 vanhempi..

        Se ikäero niin suurelta tuntuisi jos olisin 17, mutta tämä 18v taitaa olla ''maaginen'' ikä, jolloin tuntuu, että kaikki alle sen on jotenkin ''liian nuoria''...


      • lonely_w0lf
        lonely_w0lf kirjoitti:

        Se ikäero niin suurelta tuntuisi jos olisin 17, mutta tämä 18v taitaa olla ''maaginen'' ikä, jolloin tuntuu, että kaikki alle sen on jotenkin ''liian nuoria''...

        Nyt se tietenkin luulee että olen siitä ''silleen kiinnostunut''... Voi perkele! Mitähän tässä tekisi, koska en halua kenenkään mieltäkään pahottaa.:S


      • neuvokas_
        lonely_w0lf kirjoitti:

        Nyt se tietenkin luulee että olen siitä ''silleen kiinnostunut''... Voi perkele! Mitähän tässä tekisi, koska en halua kenenkään mieltäkään pahottaa.:S

        Pane sitä.


      • lonely_w0lf
        neuvokas_ kirjoitti:

        Pane sitä.

        LoL. Ei oikeen parempaa kommenttia voi sanoa:o Siinä kävi niin, että kun luulin häntä about 17 vuotiaaksi, niin kehuin että sinulla on kivoja kuvia ja olet kaunis, sitten paljastuu todellinen ikä ja nyt se luulee että mä tykkään siitä ''sillä tavalla''. Asia voisi olla eri jos hän olisi vanhempi, mutta liiallinen ikäero on:S


    • Tuntuu kuin lukisin omaa elämän tarinaani ja oon vasta 14v

    • Anonyymi

      maailmassa on idioottimaisia paviaaneja paljon jotka panettelevat yksinäisiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe