Opintolaina

sh_89_ahdistaa

Hei,

minua ahdistaa kauheasti opintolainani. Minulla on sitä noin 5000 € Nordeasta ja valmistun 1,5v. päästä sairaanhoitajaksi. Voi olla, että vaihdon aikana joudun nostamaan sitä melkein 7000 €:een asti. Eli 7000 € yhteensä. Tuntuu kamalan paljolta. Onko muita joilla on ollut opintovelkaa ja oletteko hyvin pystyneet maksamaan takaisin? Olen tällainen stressaaja.

3

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+18

Itse valmistuin vuonna 2005 ja tällöin opintolainaa oli reilut 7000 euroa. Ensimmäiset 6 kk olin työtön mutta työn saannin jälkeen olen lainaa lyhentänyt 100-150 euroa/kk ( pari ylimääräistä lyhennyserää). Muutaman kuukauden päästä saan maksettua loput velat. Joten ihan maksettavissa tuollainen 7000 euroa on ilman että paljosta joutuu normaalielämässä luopumaan jos vaan töitä saa valmistumisen jälkeen.

• w5ryju

Minulla on tällä hetkellä opintolainaa kertynyt pikkuisen päälle 5000€ (Osuuspankki).
      Valmistuin kaksi vuotta sitten, enkä ole maksanut sitä vielä pois, paitsi ne mitä tulee 2 x vuodessa ne noin 60€:n korot.
      Kun vain pääsisin jo pian työhön, niin maksaisin heti pois.
      Ehkä sitten elokuun lopussa kun aloitan työt...

• risukasa ja aurinko

Minulla oli valmistuessani 97 000 mk 1993.
        Valmistuttuani jouduin työttömäksi.
        Maksoin 2 vuotta pelkkiä korkoja, mutta nyt olen maksanut sen kokonaan pois.
        Asuntolainakin on lopuillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe