Koskelon Aimo Iltalehden vl-jutussa

Ihmettelen miten hyvin vl-liike on organisoitu noissa julkisuuteen annettavissa haastatteluissakin. Koskelon Aimo ei mielestäni edusta keskiverto vl-miestä. Sattuneesta syystä tiedän ja tunnen . . Hän on oikeasti mukava mies, eikä siis ole sattumaa, että hän pääsi Iltalehden "vl-mannekiiniksi".

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070311984774_uu.shtml

Terveiset vaan Aimolle Hollolaan, nimim : "Monta kauppaa ollaan tehty".

27

6714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Olen erimieltä.

• ....

.......

• naurettavaa..

Nyt tuli hamemiehen oikee emävale ja emämunaus :)))))))))

Et tunne koko herraa - aimo ei mikää kauppamies ole koskaan ollutkaan..

Devoit hoi, vain otettu lääke auttaa! hulluus teettää lisäää hulluutta ja nostaa kuvitelmat pintaan. (hädintuskin tiedän sen nimen :DDDD

;)
      Aimo edustaa just keskivertoa; ei koulutettu, konkursseja läpikäynyt, suht. köyhästä/tavallisesta isolapsisesta perheestä 50 luvulta. tavallinen lestadiolainen mies.
      hänen isänsä oli perinteinen maallikkosaarnaaja.

• tytti 87

"2. Tim. 2:24
        Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;"

• Irmeli 15 vee
        tytti 87 kirjoitti:

"2. Tim. 2:24
        Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;"

hoitokokouslainen?

• Faktaa*

No Aimo on kyllä ollut lähes koko elämänsä kauppamies. Se on tosiasia, jota ei voi kiistää. Toimenkuva on vaihdellut, mutta kaupan alalla tehnyt työnsä. Ellet sitä tiedä, sinä taidat olla se joka ei tiedä eikä tunne.

• Faktaa* kirjoitti:

No Aimo on kyllä ollut lähes koko elämänsä kauppamies. Se on tosiasia, jota ei voi kiistää. Toimenkuva on vaihdellut, mutta kaupan alalla tehnyt työnsä. Ellet sitä tiedä, sinä taidat olla se joka ei tiedä eikä tunne.

Kauppamies henkeen ja vereen asti. Jos Aimo on päässyt jaloilleen ja jopa miljonääriksi, kokemiensa takaiskujen jälkeen, olen vain pelkästään iloinen hänen puolestaan.

• Aimo on eräätkin kerran käynyt luonani. Hän on siinä top-kympissä vl,iä joita tunnen parhaiten.

• Aimo nyt

tuollaiseen roskalehteen itsensä änkesi?

• valhetta!

"Miksi lestadiolaiset eivät katso televisiota?

Se ei perustu siihen, että kone sinällään olisi syntiä eikä siihen, että liikkuva kuva sitä olisi. Se perustuu siihen, että ohjelmatarjonta on sellainen, ettei se ruoki uskonelämää, vaan vieroittaa siitä."

Monta valhetta oli haastattelussa, kuten esim. tämä kanta televisioon. Siitähän on iät ja ajat paasattu, että TV ei ole uskovaisen kodin huonekalu! Nytkö se olikin vain ohjelma, joka on syntiä.
      Ja nykyäänhän lähes kaikki katsovat TV:tä jostakin. Kävi meilläkin kerran erään remonttifirman Koskelo tekemässä remonttisopimuksen ja tapitti illan TV:tä:)))

ps. toinen iso valhe oli tuo, että pedofiliaa koskeva vastaus. Aina on paasattu, että ei ole erikokoisia syntejä ja että armonmereen ei mennä ongelle!

• tietoon

Kumpa saataisiin v 1961 TV- kokouksen pöytäkirja tänne luettavaksi. Jokainen voisi sen lukea ja tehdä päätelmänsä?

• Tarkka porkkana.

Haastateltava näyttää olevan Aimo, mutta ei Koskelo, vaan Hautamäki. Mukavaa, että pidät ainoaa tuntemaasi vl:ta mukavana. Jos tutustuisit muihinkin, saattaisit pitää heitäkin ihan ok tyyppeinä.

• Kesällä tuon linkin takana oli Juttu Aimo Koskelosta.

Kaikki vl:t ovat mukavia niin kauan kuin heitä kehuu ja mielistelee, mutta alappa esittämään kriittisiä kysymyksiä. Silloin näet "mukavan" vl:n

• ketään.
        Devoit kirjoitti:

Kesällä tuon linkin takana oli Juttu Aimo Koskelosta.

Kaikki vl:t ovat mukavia niin kauan kuin heitä kehuu ja mielistelee, mutta alappa esittämään kriittisiä kysymyksiä. Silloin näet "mukavan" vl:n

Vl:llien kanssa menee jotenkin kun ei arvostele heidän uskontoaan ja edesottamuksiaan, minä vaan en kehu ketään tai mitää jos ei ole kehumista.

• Patakattila.
        Devoit kirjoitti:

Kesällä tuon linkin takana oli Juttu Aimo Koskelosta.

Vl:t ovat mielestäsi mukavia niin kauan, kun kehuvat ja mielistelevät sinua. Sitten jos eivät tee sitä, ovat enää "mukavia".

Varmasti sinussakin on ominaisuuksia, joita osaisin aidosti arvostaa. Tällä palstalla et vain ole osannut tai todennäköisemmin halunnut tuoda niitä ilmi.

• yle.......

. ..........

• että Siniulla,

Devoit, on veljestämme myönteisiä kokemuksia. Siitä se Sinunkin tiesi kohti Jumalan valtakuntaa saattaa alkaa.

• ääressä.

Mitenkähän minulla on "hieman" erliainen muistikuva vl-lapsuudestani?

• Tieni ei koskaan kulje kohti vl-jumalanvaltakuntaa, vaikka siellä olisikin mukavia ihmisiä sillä: "Krottu se joka ihmisiin turvaa". Ja sitä paitsi, ei se valhemantranne minua pelastaisi "SILLÄ TE OTATTE VALHEEN TOINEN TOISENNE HUULILTA". Hups! Meni kapslocki vahingossa päälle ,mutta ehkä se oli tarkoitettukin painottamaan tuota asiaa?

• kas pelastuu

ahdingosta, jumalaton joutuu hänen sijaansa.
      Rienaajan puhe on toisille turmioksi, mutta tieto pelastaa oikeamieliset.

• VL...🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

"Onko totta, että avioliitossa ei saa kieltäytyä seksistä?

Jumalan sanan mukainen usko opettaa luottamaan Jumalaan elämän ja kuoleman Herrana. Hänellä on valta antaa uusi elämä ja valta olla antamatta sitä.

Eikö tällainen käytäntö alista naisia?"

Olen kyllä sitä mieltä että minua miespoloista tässä riepotellaan. Ei kiinnosta seksijutut akan kanssa mutta hän melkein pakottaa vähän väliä hässimään. Ei kiinnosta koko eukko ollenkaan. Kurjuutta riittää.

• Anonyymi

Onko tämä Koskelo se koijari, joka pakeni verovelkoja, useita miljoonia Vaalan metsiin ja paikallinen nimismieskin kävi ruokkimassa Häntä niin kauna kun rikos vanhentui?

• Sama mies, jota lestadiolainen nimismies elätti metsässä, että juttu vanheni ja KRP ei saanut rosvoa kiinni.

• Anonyymi

Onko Aimolla veljiä?

• Anonyymi

Lähin Limingassa, Oulunsalossa ja Oulussa.

• Anonyymi

Onko Koskelot sukua Tahkoloille? Molemmat suvut niittävät mainetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2043
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe