kuinka moni teistä on jo isovanhempi? Lapsen lapsia..
Kuinka moni toivoo olevansa jossain vaiheessa ukki tai mummi?
Isovanhemmat
36
418
Vastaukset
Molempiin kysymyksiin :)
Entäs ite?- Mummionni
Minulla on 3 lastenlasta. 11 vuotias tyttö ja 8 ja 2 vuotiaat pojat. Ihanaa on aika jonka heidän kanssaan vietämme. Siis ukki ja minä mummi. Olemme siinä onnellisessa asemassa että tapaamme heitä melkein joka päivä ja heillä on oma huone kotonamme niin että yövierailutkin ovat mahdollisia, silloin kun heidän vanhempansa haluavat mennä kaksistaan jonnekin. Serkukset tulevat näin läheiseksi toisilleen ja samalla luovat meihin isovanhempiin luontevat ja luottamukselliset välit. Suosittelen lämpimästi, jos vain on mahdollisuus, pitäkää kiinteä yhteys lastenlapsiinne se on tosi rikastuttavaa molemminpuolin.
- mummiksi
tultuani ja 2 lastenlasta vasta on, oon 62 v nyt, 3 poikaa oli mulla, yksi kuoli v 2007, yksi ei halua lapsia tähän maailmaan vaimonsa kans, eli täytyy tyytyä näin olleeseen tilanteeseen...
- mummo minäkin
olen.......minut vaan ulkoistettu siitä tehtävästä.Lapseni anopin myötävaikutuksella syystä, että minulla on selkäsairaus... en kuulema voi hoitaa lapsenlapsiani ikinä en saa heitä yökylään muusta puhumattakaan.
Lapsenlapseni ovat jo senikäisiä, että pärjäisivät luonani ihan hyvin.
Tämä on asia jota en ikinä anna anteeksi, mutta narsisti ei nää nenäänsä pitemmälle.- 11
ole mummi tai olisin mamma. Katsotaas nyt, joko on oikea kumppani jälkikasvulla. Sitä aikaa odottelen.
- Sol57
olen todella pahoillani puolestasi. Itse en mummo eikä minusta varmasti tulekaan;)) siis näillä näkymillä...mutta tuo että, laitetaan mummo siis oikea pois julmasti lasten elämästä....
Tiedän itse kuinka tärkeää pienelle lapselle se oma mummo tai mummi on. Oma äitini menehtyi aivoverenvuotoon oman lapseni olessa vähän yli 1 vuoden ikäinen...hän ei siis mummosta muista mitään..mitä valokuvista olen kertonut...anoppini myös menehtyi kun lapsi oli 4 v..iässä, mutta, hän ei pystynyt kuitenkaan olemaan jokapäiväisessä arjessa mukanamme koska, oli jo hyvin sairas...kuitenkin lapseni muistaa hänet hyvin..koska kävimme niin usein häntä katsomassa...tai hän oli meillä...toisinaan.
Minulla oli onni sitten saada ex-miesystäväni äidistä vielä se oikea mummo...hänkin nyt jo menehtynyt...Mutta, tämä että, mentiin oma mummon luokse Pohjois-Karjalaan...tämä ihana pientilallisen monilapsisen suurperheen äiti...kun sanoi minulle aikanaan....ei mitään väliä onko lapsi biologinen aina mummon syliin yksi mahtuu lisää....hänellä lapsinlapsia jo oli ennestään siinä vaiheessa 12.....Kovasti meillä mummoa vielä muistellaan;)) ja tämä mummo oli sitten oikea mummo minunkin lapselleni. Aina kun hänestä jutellaan hän on kundille se oma Enon-mummo.
Todella julmaa ja ajattelematonta...ei sairaus ole este sitoa sitä tunnesidettä mitenkään...Tämä anoppi on todella julma ihminen...ja jostain syystä tuollaista vaikea ymmärtää....saati hyväksyä...miksi ihmeessä hän toimii näin?
Toivon voimia sinulle...lapset näkeevät kyllä totuuden aikanaan..hän ei voi estää heitä tulemasta luoksesi...ei millään... Toivon sinulle voimia kestää..
tsau:Friidu
- -tiina
musta tulee mummu.
- Sol57
vain 5kk;))) malta Tiina odottaa...kärsivällisesti...vaikka vaikeetahan se tietysti on;)) Onnea tulevalle mummulle ja perheen uudelle jäsenelle;))) Tervetuloa maailmaan suloinen pienokainen.. Mummo varmasti on auttamassa...ja hoivaamassa...ja hellimässä;)))
Kiva aihe. Minulla on yksi lapsi, 31v tytär ja yksi lapsenlapsi, 8v poika. Me asutaan ihan vierekkäin, aikaisemmin asuttiin samassa kerrostalossa nyt kuitenkin olen ottanut pientä välimatkaa ja olen muuttanut vähän kauemmaksi, parisataa metriä, heh heh.
Olemme tekemisissä päivittäin ja hoidan lapsenlastani kuin hän olisi omani. Hänellä on kaksi kotia. Uiminen on harrastuksemme, koska asumme uimahallin vieressä.- Yxitypy
kolme lapsen lasta. 4-vuotiaat kaksoset ja 12 vuotias poika.
Huomenna suunnataankin heidän kanssaan Hailuotoon päivän retkelle, ja olen luvannut heidän olla mummolassa vielä seuraavan päivänkin. Villejä vilperttejä ovat, mutta kun itselläkin kesäloma, niin paremmin niiden kans jaksaa touhuta :=))- Sol57
tuosta ihanasta viesistäsi tulee mieleeni oma lapsuus mummon luona;))...Aurinkoista retkipäivää....viliperteille ja mummolle;)))
- "piive"
Tulin mummoksi 45 vuotiaana. Nyt ikää on kymmenen enäämmän ja pienokaisia on tullut kolme lisää. Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. On tämä ihanaa aikaa!
- viivi-amaldiina
ei oikein jaksa tehdä mitään. Nooh pikkuisen kävin imuroimassa tyttärelle huoneita ovat töissä niin vanhemmat kuin koululaisetkin (3 kpl) niin ompas kiva tulla kotiin, koirakin harjattiin niin hyvin ettei paremmasta väliä.
Niin siis olen isovanhempi seitsemälle lapselle ja iso-isovanhempi kolmelle pienelle prinsessalle, kolmas prinsessa on vasta muutaman päivän ikäinen, että voi uskoa miten ihana nukke hän on..... olen aivan täpinöissäni kunhan saan hänet ensikertaa syliini, ilmeisesti äiti vauvansa kanssa kotiutuu tänään sairaalasta.
Isovanhemmuus on sellainen asia et sitä ei voi kaikinajoin sanoin kertoa mitä se antaa, yhdessäoloa, kuuntelua, tekemistä, touhua, jne.
Olen niin tyytyväinen kun olen saanut viettää aikaa lapsien kanssa kun ovat olleet pieniä, nyt ovat jo niin isoja ja muistelemme kuvien kera yhteisiä retkiä ja matkoja.
Nyt saan hoivata silloin kun haluan (ei vaadita) prinssessoja, monet hiekkakakut on tälle kesälle tehty. :))
Harmi kun kaikilla ei ole mahdollisuutta mummuttaa ja papattaa lastenlapsiaan, se on tosi ikävää.- Heikunkeikku
Onneksi olkoon uudesta vauvelista. Voin kuvitella, miten ihanaa, kun äiti ja vauva kotiutuvat sairaalasta ja sinä saat ottaa tämän pienen vauvan syliisi.:)
Et ole ainoa, joka hiekkakakkuja on värkännyt. Kai olet muistanut taputtaa ämpärin pohjaa ja lausua: Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku. :)
Täälä myös hirmuisen lämmin päivä. Eilen illalla tulin saaresta kotiin ja huomenna meen takas. Nyt tuulee Niin lujaa, että en tohtisi lähteä merelle. Eilenkin oli vähä kiikun-kaakun, että pääsin ylipäätään tulemaan.
Onneksi tuuli on ihanan lämmintä. - Sol57
tuolla myös viisaas kirjoitus siitä että, voi olla myös kummi....Tai tädit voivat myös toimia mummoina jos, omaa mummoa ei lapsella ole...ylipäätänsä tämän isovanhemmuuden roolin voi tarjota meistä tässä iässä yksi sun toinen...aina ei kysmys ole myöskään biologiasta...vaan siitä tarpeesta lapselle mitä voidaan antaa se syli...joita ei koskaan liikaa...
Minulla kaksi sellaista romani nuorta lähellä omaa sydäntäni aina jotka eivät omiani...mutta, upealta tuntui kun tuossa vanhempi näistä kerran esitti oman pienokaisensa....nyt jokin aika sitten;)) Nämä lapset olivat aikanaan kuin omani aivan yhtä rakkaat..niin..tosi upealta tuntui...kun muistivat...minuakin...;)) että, katsohan mitä heillä on ....;)) vitsi olisin halunut tämän pienokaisen kaapata itselleni...;)) ei vaan eipä nuori ylpeä isä olisi antanut...;)))
- Heikunkeikku
Jepulis joo, mummu oon.
Mummuhdin aika nuorena, en kuitenkaan tällännyt huivia päähäni ja alkanut köpöttelemään,
vaan oli tooooosi hauskaa, kun sain ruveta niiden kanssa leikkimään. Yksin en olisi vaikkapa lähtenyt
liukumäkeä liukuilemaan, mutta kun oli suloisia lapsenlapsia, niin vein heitä peppumäkeen mieheni kanssa
ja siinä samalla sain minäkin viuhahdella.:)) Ja muita kivoja leikkejä.
Nuorin on pikkuriikkisen yli 2 vuotias poika, joka on antanut minulle nimeksi Mimi-mummu. En tiedä, mistä se on tullut, ei muistuta etunimeäni. Joka tapauksessa tuo Mimi-mummu on jäänyt nimekseni.:) Ei sen puoleen, ihan kiva nimi, pareet ku oma nimeni. Tämä 2-vuotias haluaa usein soittaa minulle puhelimella. Tahtoo olla vaan NI-IN innokas kertomaan kuulumisiaan, että sanat suorastaan pulppuavat hengästyneestä suusta. Yli puolet sanoista saa arvata. Äiti "huomaamatta" vaihvihkaa välillä selventää pojan sanomisia, kun kännykäs on kovaääninen päällä, niin minä kuulen molempien puheen.
Keskimmäinen poika on todella vilkas tyyppi. Mahanalus jalkoja täynnä. Tullut isäänsä.
Vanhin lapsenlapsi on tyttö. Pojat ihan isänsä näköisiä ja tämä tyttö ihan äitinsä näköinen.
Nuorimmalla pojallani ei ole vielä lapsia.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215504- 531555
- 141013
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 64920
- 48878
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom143857Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785