western union

peikkotyttö.........

Heippa.
Minulla on nyt sellainen ongelma, että olen saanut rahalähetyksen kyseisen firman kautta.
Tarkistin netistä niin kyllä, saamillani tiedoilla näkyy, että maksu on tullut minulle.
Kuitenkin tämä rahanlähettäjä vaatii minua maksamaan ensin hänelle takaisin nuo lähetyskulut, ennen en voi kuulemma nostaa rahoja.
Minulla on lähettäjän nimitiedot
MTCN koodi
maa mistä rahat tulevat
sekä summa tiedossa

Suomessa ei tarvitse kysymystä tai vastausta, mitä joissain maissa tarvitaan.

Rahan lähettäjä vain sanoi, että on laittanut eston, etten voi nostaa niitä rahoja ennen kuin ne lähetyskulut on hänelle maksettu.

Onko kellään tietoa onko tämmöinen mahdollista tehdä?

Lähettäjä kyllä pantaa kysymystä ja vastausta, mutta en ymmärrä miksi, kun suomessa niitä ei tarvitse.

Olisi oikein mukavaa jos joku osaisi pikaisesti neuvoa.

16

3654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä kiikastaa?

      no miksi et maksa lähetyskuluja? eikös sinun ne tule maksaa?

    • 1+10

      Kyseesssä on nettihuijaus. Älä vaan ala maksamaan mitään rahoja minnekään.

    • sdfdlöd

      Kyseessä on huijausyritys, niitä on liikkeellä.

      Kuka sullekin nyt rahaa lähettäis, hah-hah.

    • 100 % varmasti

      Mistä oikein tarkistit, että rahalähetys on tullut sinulle? Linkistä, joka on ilmoitettu saamassasi sähköpostiviestissä? On kyseessä aivan selvä huijausviesti, jonka linkki johtaa väärennetylle Western Union-sivustolle. Viestiä on todennäköisesti lähetetty miljooniin sähköpostiosoitteisiin koneellisesti nimet vaihtaen.

      Kannattaa hankkia koneeseen kunnollinen roskapostisuodatin, niin tuollaiset viestit suodattuvat roskapostikansioon tehokkaasti. Itselläni Norton Internet Securityn roskapostisuodin Vistan roskapostisuodin tiukemmassa asetuksessa siirtävät tuollaiset tehokkaasti roskapostikansioon, jonka viestit voi otsikkotasolla tarkistaa ennen lopullista poistoa, jotta huomaa sinne silloin tänne joutuneen asiaviestinkin.

    • perär.

      eli maksetaan vaikka 500 euroa, 1000 euroa tms. ensin kuluja jotta rahat voisit saada.
      Yleensä huijarit käyttävät hyväkseen Western Unionia.
      Koko pankki pitäisi kieltää lailla, ellei se muuta tapojaan.
      Sehän ei muistaakseni tee mitään henkilöllisyystarkistuksia.
      Maksettua kuluja vaikka 1-3 kertaa samalle huijarille, arvaa saatko varsinaiset raha?

      Myös tekaistut huijarien nettikaupat käyttävät Western Unionia.
      Visaa ja Paypalia ym. on paljon vaikeampi käyttää huijauksessa kuin W U.

      Jatkuvastihan minulle tulee rahansaapumisilmoituksia.
      Nyt oli kuulemma jokin perintökin tulossa.
      Sitten on syöpään kuolevia jotka haluavat lahjoittaa rahansa juuri minulle.

      Etkö ihmettele mistä sähköpostiosoitteesi on saatu?
      Tietokoneaikana on ohjelmistoja jotka selaavat automaattisesti nettisivustoja etsien sähköpostiosoitteita ja lisäksi osa rikollisia käyttää myös muulla keinoin, esim. tietomurroissa saatuja sähköpostiosoitteita hyväkseen.

    • Ameriikan Hannes

      Älkää kukaan laittako rahaa Western unionin kautta! Kunkyselee edustaajilta ja asiakaspalvelusta että voiko rahaa nostaa ilman koodia niin vastaus on että ei voi. Kuitenkin voi jopa tekaistuilla henkkareilla ja ilman tunnistekoodia.
      Älkää edes harkitko ja pysykää kaukana koko rahansiirtofirmasta! Kokemusta on,

    • Eiram

      Western Union toimi minulla hyvin pari vuotta. kykenin ns. tunnistautumismenettelyn jälkeen lähettämään persaukiselle poikaystävälleni rahaa Amerikkaan sähköisesti täysin ongelmitta pari vuotta. Mutta, joskus maaliskuun alussa tai lopussa tänä vuonna kaikki tyssäsi kuin seinään. WU ilmoitti etten enää saa lähettää rahaa heidän kauttaan. Mitään selitystä ei tullut mutta sensijaan kyllä tiedonantoa jonkun miehen nimellä sähköpostiin? Antoipa todella luotettavan kuvan puljusta. Sitten kun soitin palvelunumeroon siellä on venäläisittäin murtaen puhuvia virkailijoita. Hämärätouhua. Onnistuimme sitten lähettämään Amerikkaan rahaa toimipisteen kautta ja siellä työntekijä sanoi että aina ennen pitkää noin käy WU:n kanssa ja yleensäkin pulju on mennyt huonoon suuntaan parin viime vuoden aikana kun toiminnot siirrettiin Baltiaan:( Nyt kiinnostaa vieläkö Suomessa on moneygram pisteitä, onko kellään kokemusta niistä. Rahan lähettäminen ulkomaille on itseasiassa hiton monimutkaista. Edes paypal ei toimi tässä suhteessa kovin hyvin?

      • BancaMarketer

        " Rahan lähettäminen ulkomaille on itseasiassa hiton monimutkaista. Edes paypal ei toimi tässä suhteessa kovin hyvin?"


        Jos tarvitset rahan lähetyspalvelua, tämä on hyvä jos PayPal ei kelpaa:
        http://bit.ly/IKbpz4

        Se mahdollistaa paikallispankkeihin tulouttamisen myös.


      • vessuli

        minulla toiminut aina olen saanut rahaa unionin kautta ei tarvi antaa lähetys koordi ja näyttää esim passi asia ok, ja voit seurata unionin sivulta koordi numerolla koska raha on noudettavissa.


    • Tyypillinen_huijaus

      Autoja varastetaan tällä samalla kikalla.
      Auton ostaja tulee ulkomailta ja kertoo siirtäneensä liikaa rahaa kyseiselle maksutilille.
      Tilin saldon pääset tarkistamaan ja olet siinä uskossa että saat varat kun homma kunnossa.
      Maksat liikasuorituksen ostajalle ja allekirjoitat luovarit.
      Ostaja juoksee sitten heti ilmoittamaan pankkiin että kauppa peruttiin ja rahat tulee palauttaa.
      Lopputulos, olet menettänyt liikasuorituksen sekä auton saamatta yhtään mitään.
      Yleensä asiaan sotketaan vielä rahti, varat saa kun auto on saapunut määränpäähän, jolloin et voi mitenkään saada autoa enään takaisin.

      Sama homma tuollaisessa rahasiirrossa.
      paaset tarkistamaan että rahat odottavat jollain tilillä.
      Heti kun maksat "siirtomaksun" niin rahat häviävät tililtä.
      Mitä sait? et mitään, menetit vain rahaa.

      Kauppasin asuntoautoa ja sain useita tarjouksia ulkomailta, kun ilmoitin että maksu ainoastaan käteisellä niin en enään kuullut yhdestäkään enään, huijaus ei onnistu käteisellä.

      Ulkomalta rahan siirto onnistuu kyllä hyvin ja raksi ruutuun että vastaanottaja maksaa kulut, silloin pankki perii notettaessa kulut, niitä ei lähetetä lähettäjälle.

    • gegu

      se maksaa sen 20e mutta kyllä se lähettäjän kuuluu se maksaa ei nostajan

    • ApuaKaivataa

      Nyt minulle tuli tämmöinen huijaus. Olin myymässä tuotetta netissä, josta kiinnostui ulkomaalainen. Nyt hän on laittanut minulle reilut parisataa,mutta minun pitäisi laittaa 160 e shipping agentille usa:han. Summasta 20 e hän on eritellyt kuluihin ja loput eli tuotteen hinnan saisin itse pitää. Väitti, että minun ei tarvitse lähimainkaan olla huolissaan milloin tuotetta tullaan hakemaan.
      Epäilyttää aika paljon koko asia. Mikähän olisi paras ratkaisu?

      • 9-8

        Älä tee kauppa kyseisen huijarin kanssa.


      • HuijatkaaHuijareita

        Jos on aikaa ja viitseliäisyyttä ja kun tietää kyseessä olevan huijaus, tapahtumaa kannattaa pitkittää lähettelemällä erilasia tiedusteluita moneen kertaan ja kertomalla jo tehneensä vaaditut maksut. Ja sitten selittelyjä, että menivätkin väärälle tilille jne... jne.. Huijari pitää sinua hupsuna hölmönä, joten hän ei tajua lopettaa. Englanniksi on helppo kirjoittaa erittäin monimutkaisia ja vaikeasti tulkittavia pitkiä tahallisen virheellisiä lauseita. Tai kirjoita muutama erittäin hankala lause suomeksi ja käytä Google-kääntäjää!


      • huijaus10

        et sellasta tällä kertaa. Luusi jotain hajua olevan jostai rahan tulosta, jos ei ole, niin unohda koko juttu ja nuku hyvin sen jälkeen. Huijaushan se on.


    • Anonyymi

      Itse lähetän silloin tällöin ulkomaille rahaa WU:n kautta. Lähettäjä maksaa kulut 6€/100€ . Toinen vaihtoehto on että tuosta 100:sta menee kulut. Lähettäjän täytyy tuntea saaja. Pankit varmistaa näin lähetätkö rahaa terroristille tai poliittisesti jonnekin? Kun lähetät rahan, lähettäjän nimi ja osoite näkyy paperissa. Samoin tuo koodi millä raha nostetaan ja nimetylle henkilölle. Saajalta kysytään lähettäjän osoite ja nimi. Tästä tiedät että sinun tapaus on huijaus. Sinun täytyy tietää lähettäjän tiedot. Ja etukäteen et maksa lähetyskuluja tietenkään!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe