Auttakaa hölömöä!

ei nörtti

Eli mulla on Welhon kaapelimodeemi ja käytän sitä nyt piuhan kanssa. Haluan langattoman netin, ettei ole piuhoja kannettavasta. Ostin Belkin reitittimen, eli pitää olla piuha modeemin ja reittimen välillä? Welhon laitteeseen käy pienempi usb-kaapeli ja belkinin reitittimeen sellainen puhelinkaapelin näköinen-piuha. Onko olemassa sellaista piuhaa/tarviiko adapterin?
Sopiiko nää laitteet yhteen ollenkaan??
Koneessa langaton modeemi myös. Halvinta ratkaisua haetaan!

9

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "puhelinkaapelin näköinen piuha" tarkoittanee tavallista lähiverkkokaapelia, jolla netti tuodaan modeemin lähtöportista reitittimeen, joka sitten jakaa langattomasti eteenpäin

      (USB-liitäntä voi olla USB-kiintolevylle?)

      • hölömö234

        Miksi modeemissa olisi usb-portti kiintolevylle?
        Kyllä perinteinen lähiverkkokaapeli (RJ45) olis tää puhelinkaapeli...


    • 13

      Kaapeli seinästä modeemiin. Siitä reitittimeen ja siitä koneeseen. Samanlainen "puhelinpiuha". Asetukset kuntoon ja piuha reitittimestä koneeseen irti.

      • woih helevetti

        Seinään menevä piuha modeemista on kaapeliantenni, antennipäillä, ja perinteinen piuha suoraan koneeseen. Nyt johdon, joka tulis koneeseen, tilalle reititin. Welhon modeemista puuttuu(?) toinen perinteinen paikka reitittimen johdolle, tai sen tilalla on usb-piuhalle paikka...

        Kannettavassa sisäänrakennettu langaton modeemi, mites sen saa pelittää? Mitä tarvii vielä lisää? Reititin ei varmaan riitä??


      • woih helevetti kirjoitti:

        Seinään menevä piuha modeemista on kaapeliantenni, antennipäillä, ja perinteinen piuha suoraan koneeseen. Nyt johdon, joka tulis koneeseen, tilalle reititin. Welhon modeemista puuttuu(?) toinen perinteinen paikka reitittimen johdolle, tai sen tilalla on usb-piuhalle paikka...

        Kannettavassa sisäänrakennettu langaton modeemi, mites sen saa pelittää? Mitä tarvii vielä lisää? Reititin ei varmaan riitä??

        http://fi.wikipedia.org/wiki/WLAN
        Tuossa kuva reitittimestä. mikä on kytkettynä kiinni siihen seinään Tuo antenni on se mikä antaa verkon sille koneelle langattomasti. Onko tuossa reitittimessäsi ylippätään antennia jos ei niin se on tod.näk ihan perus adsl modeemi eli et voi saada toimimaan kuin langallisesti.

        Ja koneessa pitäisi olla vastaanottavalaite. Joka todennäköisesti löytyy koneestasi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/PCMCIA

        Jossain kannettavissa on ihan nappi mikä yhdistää internettiin.


      • sfinski80 kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/WLAN
        Tuossa kuva reitittimestä. mikä on kytkettynä kiinni siihen seinään Tuo antenni on se mikä antaa verkon sille koneelle langattomasti. Onko tuossa reitittimessäsi ylippätään antennia jos ei niin se on tod.näk ihan perus adsl modeemi eli et voi saada toimimaan kuin langallisesti.

        Ja koneessa pitäisi olla vastaanottavalaite. Joka todennäköisesti löytyy koneestasi.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/PCMCIA

        Jossain kannettavissa on ihan nappi mikä yhdistää internettiin.

        Ja se usb reitittimessä voit unohtaa sen, koska sillä ei tässä tapauksessa ole merkitystä. Sen avulla saa esim. verkon kautta toimivan tulostimen kytkettyä. Tai kiintolevyn kiinni jolloin olisi halpa serveri jos sellaiselle käyttöä.


      • §13
        sfinski80 kirjoitti:

        Ja se usb reitittimessä voit unohtaa sen, koska sillä ei tässä tapauksessa ole merkitystä. Sen avulla saa esim. verkon kautta toimivan tulostimen kytkettyä. Tai kiintolevyn kiinni jolloin olisi halpa serveri jos sellaiselle käyttöä.

        Taitaa aloittaja tarkoittaa pienellä USB:llä FireWire-liitäntää.


      • 13
        woih helevetti kirjoitti:

        Seinään menevä piuha modeemista on kaapeliantenni, antennipäillä, ja perinteinen piuha suoraan koneeseen. Nyt johdon, joka tulis koneeseen, tilalle reititin. Welhon modeemista puuttuu(?) toinen perinteinen paikka reitittimen johdolle, tai sen tilalla on usb-piuhalle paikka...

        Kannettavassa sisäänrakennettu langaton modeemi, mites sen saa pelittää? Mitä tarvii vielä lisää? Reititin ei varmaan riitä??

        Modeemissa yleensä on vain yksi RJ45, josta se viedään reitittimeen ja siitä koneelle. Ei modeemilta omaa koneelle ja omaa reitittimeen.


      • 13
        13 kirjoitti:

        Modeemissa yleensä on vain yksi RJ45, josta se viedään reitittimeen ja siitä koneelle. Ei modeemilta omaa koneelle ja omaa reitittimeen.

        http://shup.com/Shup/377146/Sieppaa.PNG
        Tietenkin seuraten oman reitittimen ohjeita IP:issä jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe